Czy ten kabel zasilający zda się do tego komputera?

Data: 2011-04-18 09:16:43
Autor: Alicja
Czy ten kabel zasilający zda się do tego komputera?
Witam,

zamawiając nowy komputer w sklepie komputerowym nie przyszło nam do
głowy zamówić kabel zasilający, więc dostaliśmy komputer i nie ma go
jak podłączyć do prądu.

W każdym razie, w rupieciach znalazł się taki kabel i czy biorąc pod
uwagę różnice w oznakowaniu napięcia można go bezpiecznie użyć:

1) Po stronie wtyczki do kontaktu oznaczony LP-34A, 16//250~.
2) Po stronie wtyczki do komputera: LS-60, 10A250V~.

Po wpisaniu tych danych i producenta google podaje, ze to chyba ten
model: http://www.tinyurl.pl?wsVTMJAJ

Naklejka na obudowie zasilacza w kompie podaje 200-240 VAC. Nie znam
się na elektryce i nie wiem, czy 250V na kablu to max, czy konkretna
wartość i nie nada się do przedziału 200-240.

Dzięki z gory za pomoc.

Data: 2011-04-18 18:41:09
Autor: GLaF
Dnia Mon, 18 Apr 2011 09:16:43 -0700 (PDT), Alicja napisał(a):

Naklejka na obudowie zasilacza w kompie podaje 200-240 VAC. Nie znam
się na elektryce i nie wiem, czy 250V na kablu to max, czy konkretna
wartość i nie nada się do przedziału 200-240.

Będzie dobrze.

--
GLaF

Data: 2011-04-18 09:48:24
Autor: Alicja
Czy ten kabel zasilający zda się do tego komputera?
On 18 Kwi, 18:41, GLaF <g...@niema.takiego.numeru.pl> wrote:
Dnia Mon, 18 Apr 2011 09:16:43 -0700 (PDT), Alicja napisa (a):

> Naklejka na obudowie zasilacza w kompie podaje 200-240 VAC. Nie znam
> si na elektryce i nie wiem, czy 250V na kablu to max, czy konkretna
> warto i nie nada si do przedzia u 200-240.

B dzie dobrze.

To będzie dobrze czy 'może się spali'?
Hm.. dwie przeciwstawne odpowiedzi u przedpiśców.
Czy ktoś może rozstrzygnąć to autorytatywnie?

Alicja.

Data: 2011-04-18 19:22:41
Autor: JoteR
"Alicja" napisała:

[...]

Ów pajac ze Złotowa od dawna robi za grupowego przygłupa, więc waga tych odpowiedzi jest oczywista.

Czy ktoś może rozstrzygnąć to autorytatywnie?

Logika. Wartości napięć i prądów umieszczane na kablach zawsze określają wartości maksymalne. Więc skoro kabel był testowany na wartość 250V~, to spokojnie wytrzyma i 230V~ dostarczane z sieci domowej.

JoteR

Data: 2011-04-18 18:41:11
Autor: zlotowinfo
Użytkownik "Alicja" <ravishing.beauty@gmail.com> napisał w wiadomości news:76388242-76a2-45af-bfe0-198311c978a1p6g2000vbn.googlegroups.com...
[...]

nie możesz użyć bo kabel przepuści tylko 250V
i komputer wogóle nie zadziała, a może się spalić

[...]

musisz kupić sobie kabel na którym będzie między 200-240

Data: 2011-04-18 18:53:40
Autor: Czarek
W dniu 18-04-2011 18:41, zlotowinfo napisał/a:
[...]

Kobieta się grzecznie pyta ale oczywiście musi wyskoczyć jakiś pajac, i wtrącić swoje idiotyczne "trzy grosze"

--
Cz.

Data: 2011-04-18 18:51:55
Autor: Czarek
W dniu 18-04-2011 18:16, Alicja napisał/a:
[...]

Parametry podane na wtyczkach są wartościami maksymalnymi przy jakich ten przewód może pracować a jak widzisz są one większe od tych podanych na zasilaczu oraz od tych jakie napięcie jest w gnieździe zasilającym (230V), wszystko będzie ok pod warunkiem, że kabel nie ma uszkodzeń izolacji i zwarcia między żyłami.

--
Cz.

Data: 2011-04-18 10:17:14
Autor: Alicja
On 18 Kwi, 18:51, Czarek <czar...@nospampoczta.fm> wrote:

[...]

Dziękuję za wyczerpujące wyjaśnienie.

Alicja

Data: 2011-04-18 19:27:23
Autor: Tomaszek
W dniu 2011-04-18 19:17, Alicja pisze:
Dziękuję za wyczerpujące wyjaśnienie.

Podsumowując: śmiało podłączaj.

Data: 2011-04-19 01:03:43
Autor: Feromon
[...]

W "normalnym" sklepie dodają kabel do byle zasilacza za 100 zł.
Jedynie do drukarki niewiadomoczemu nie dodaja kabla USB.
Każdy kabel zasilający, który "pasuje"   - czyli da się "wetknąć" -  będzie dobry.

Następny komputer kupujcie w innym sklepie.
Dzisiaj kopowałem paliwo, a sprzedawczyk usiłował
namówić mnie na kawę. Kawa to nie moje paliwo...
A kabel ze "starego" komputera nie wtykasię?

Feromon

Data: 2011-04-19 03:18:18
Autor: Alicja
On 19 Kwi, 01:03, "Feromon" <fer0...@wp.pl> wrote:

[...]

Sprzedawczyk ma do zrealizowania plany sprzedażowe nałożone mu przez
'górę' i ma obowiązek wcisnąć Ci tę kawę. Mnie nieustannie namawiają
na batoniki tudzież napoje energetyczne, za które dziękuję uprzejmie
bo wiem, że to ich praca. Tzn sprzedawców.
Co do kabla od nowego komputera, firma wyjaśniła, że zakupiliśmy
zasilacz w wersji OEM, a kable są do wersji BOX. A może na odwrót, nie
jestem pewna, co to znaczy.
Poprzedni komputer to stary laptop, zaś poprzedni pecet, a tym
bardziej dodatki w postaci kabli, zaginał w otchłani czasu.

W każdym razie, komputer już chodzi, tylko strasznie wentylator
głośny. W pokoju szumi jak w jakiejś mega chłodzonej serwerowni.

Alicja.

Data: 2011-04-19 12:34:13
Autor: z
Alicja pisze:

Co do kabla od nowego komputera, firma wyjaśniła, że zakupiliśmy
zasilacz w wersji OEM, a kable są do wersji BOX. A może na odwrót, nie

Nie wyobrażam sobie zakupu kompa bez kabla zasilającego. (mimo iż zazwyczaj jest ich zawsze za dużo)

W każdym razie, komputer już chodzi, tylko strasznie wentylator
głośny. W pokoju szumi jak w jakiejś mega chłodzonej serwerowni.

Zależy który wentylator tak hałasuje. Stawiam na wentylator procesora i ustawienia w biosie.

Data: 2011-04-19 08:22:48
Autor: Alicja
On 19 Kwi, 12:34, z <zch280...@gazeta.pl> wrote:

> [...]
> głośny. W pokoju szumi jak w jakiejś mega chłodzonej serwerowni..

Zależy który wentylator tak hałasuje. Stawiam na wentylator procesora i

Drogi z., to był strzał w dziesiątkę:)
W biosie ustawienia cpu fan były na Full ON, zmieniłam na auto mode, a
fan speed z poziomu 9 na 3 metodą prób i błędów - w miarę cicho już a
temp procesora ne przekracza w obciążeniu ~50stopni (na luzie ok
40st).
Więc mam nadzieję, że to nie zbyt duże obniżenie prędkości chłodzenia
i cos sie nie skiepści przez to.
Zresztą nawet sam bios przy tym auto mode podaje, że target cpu temp
to 50 stopni (45-65 tolerance) więc chyba będzie ok.

Dzieki raz jeszcze.

@ikov - dzięki za wyjaśnienie oem i box:)

Alicja

Data: 2011-04-19 20:56:53
Autor: z
Alicja pisze:

Drogi z., to był strzał w dziesiątkę:)
W biosie ustawienia cpu fan były na Full ON,

Jak widać moja wiedza z przed kilku lat nadal aktualna. :-)
Takie pierwsze wrażenie po przyniesieniu ze sklepu "Dlaczego to tak wyje?"
Bez urazy ale nie spodziewałem po ostatnich doświadczeniach z kobietami ;-) tak gładkiego rozwiązania problemu. Szacun :-)

Data: 2011-04-19 15:41:23
Autor: ikov
[...]

Wersja OEM to zazwyczaj sam sprzęt, często zapakowany w samą folię, może być użyty przez serwis do składania komputera, wiec pudełka, kartony, kolorowe foldery i instrukcje w 79 językach sa niepotrzebne. Ma być jak najtaniej. Wersja box zgodnie z nazwa to dodatkowe pudełko, ładne woreczki, kabelki i tysiąc innych rzeczy... Ale kilkadziesiąt razy kupowałem składaki, zasilacz oczywiście oem, ale co ciekawe kabel był...
Ostatnio zresztą do kupna dwóch drukarek xeroxa chcieli mi sprzedać kabelki USB, nie wziąłem (po szafach wala się kilka takich, zasilających to pewnie ze 20), a po otwarciu zakupionych drukarek okazało się, że kable USB sa już dołączone.

Data: 2011-04-20 12:34:23
Autor: WiesłaW
Dnia 19-04-2011 o 12:18 Alicja napisała na pl.comp.pecet:

[...]

W całej tej farsie zdumiewa fakt, iż Ty Alicjo próbujesz jeszcze
tłumaczyć nierzetelnych i nieudolnych sprzedawców. A przecież sprzedali
Ci niepełnowartościowy sprzęt!, ponieważ urządzenie powinno posiadać
wszystko co jest niezbędne do jego użycia. Ja rozumiem, że to może być
OEM (może przydałoby się wytłumaczyć kupującemu - co to znaczy?), ale
sprzedawca powinien to uzgodnić z kupującym.
To tak jakby sprzedali Ci odkurzacz bez kabla. Przecież to się nadaje
dla - co najmniej - Rzecznika Praw Konsumenta.

--
WiesłaW
Opera Mail

Data: 2011-04-20 12:43:12
Autor: Mariusz Kruk
Czy ten kabel zasilający zda się do tego komputera?
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "WiesłaW"
[...]

Oczywiście. Przecież w komplecie z nagrywarką powinien być komputer!

--
\-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- /
|  Kruk@epsilon.eu.org   | http://www.nieruchomosci.pl/mieszkanie,58342761
| http://epsilon.eu.org/ |
/-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- \

Data: 2011-04-20 22:29:26
Autor: WiesłaW
Dnia 20-04-2011 o 12:43 Mariusz Kruk napisał na pl.comp.pecet:

Oczywiście. Przecież w komplecie z nagrywarką powinien być komputer!

Logika godna podziwu. Dowiedziałem się, że komputer jest częścią
składową nagrywarki :)

--
WiesłaW
Opera Mail

Data: 2011-04-20 22:39:38
Autor: animka
W dniu 2011-04-20 22:29, WiesłaW pisze:
[...]

A coż to za komputer bez nagrywarki, kiepski, bo trzeba dokupić ten niby dodatek.

--
animka

Data: 2011-04-21 09:09:28
Autor: Mariusz Kruk
[...]

A przewód zasilający do komputera jest częścią zasilacza. Zdziwniej
i zdziwniej. Płyta główna pewnie też.

--
\-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- /

Data: 2011-04-21 11:53:40
Autor: WiesłaW
Dnia 21-04-2011 o 09:09 Mariusz Kruk napisał na pl.comp.pecet:

[...]

Ty chyba całe życie zdziwiony jesteś. Wyobraź sobie, że w komplecie z
zasilaczem jest kabel do niego. Wyobraź sobie, że ja takiego stanu
rzeczy nie wymyśliłem, więc proszę się mnie nie czepiać.
Jeżeli z jakiegoś powodu nie ma w komplecie kabla, uważam że sprzedawca
jest zobowiązany uświadomić to kupującemu, zamiast oddać w jego ręce
niesprawny sprzęt. Oczywiście inna sprawa (i tu nie dziwię się Tobie),
że nasze interesy mogą się kłócić ze sobą i zaczniesz udowadniać, że
łańcuch nie jest częścią składową roweru i byłeś bardzo zadowolony jak
sprzedali ci rower bez łańcucha.

--
WiesłaW
Opera Mail

Data: 2011-04-21 12:11:38
Autor: Mariusz Kruk
[...]

Wyobraź sobie, że to jest zależne od producenta.
Zasilacz to _część_. To nie jest całe urządzenie, nie jest przeznaczony
dla konsumenta.
Owszem, sprzęt konsumencki powinien zawierać wszystko, co potrzebne
(można się spierać na ile można sobie napisać na pudełku "to i to dokup
sobie osobno"), ale zasilacz nie jest sprzętem konsumenckim!

Jeżeli z jakiegoś powodu nie ma w komplecie kabla, uważam że sprzedawca
jest zobowiązany uświadomić to kupującemu, zamiast oddać w jego ręce
niesprawny sprzęt.

To wszystko zależy od konkretnej sytuacji. Jeśli przychodzi klient i
mówi "chcę komputer", a potem ze sprzedawcą wybierają z jakich części,
to owszem, taki zestaw powinien być w pełni nadający się do "rozpakuj i
włącz" (chyba że została explicite uzgodniona inna sytuacja z kupującym).
Ale jeśli jest sytuacja "klient wybrał sobie listę części i przyszedł z
żądaniem złożenia zestawu", to to jest kwestia dobrej woli sprzedawcy
żeby zaalertować, że nie ma kabla przy takim zasilaczu.

[...]

No właśnie nie bez łańcucha, tylko bez bidonu.

--
\-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- /

Data: 2011-04-21 12:15:53
Autor: Jawi
W dniu 2011-04-21 09:09, Mariusz Kruk pisze:
[...]

To racz jeszcze zauważyć, że nie był tu kupowany zasilacz OEM, ale zestaw komputerowy.
Pierwsze słyszę, by zestaw sprzedawać bez kabla zasilającego bo zasilacz jest OEMowy.
Okaże się, że zasilacz taki wybrał sam sprzedawca, a na dodatek był już w obudowe wmontowany Codegen czy innej maści sprzęt. A na kablu dodatkowo chciał zarobić:)
Nigdy więcej bym nie kupił w takim sklepie, dla kupującego masa problemów, choćby szukanie kabla i droga do sklepu. A sprzedawca zaoszczędził ~7 pln pewnie.

Data: 2011-04-21 12:44:51
Autor: animka
W dniu 2011-04-21 12:15, Jawi pisze:

[...]

A cóż za problem upomnieć się u sprzedawcy o ten kabel?
Po co to maglowanie i domniemanie?

--
animka

Data: 2011-04-21 14:23:09
Autor: Leszek K.
Dnia Thu, 21 Apr 2011 12:44:51 +0200, animka napisał(a):

[...]

W końcu jakaś sensowna opinia. Najprawdopodobniej sprzedawca zapomniał tego
kabla włożyć do pudła.. Producenci do zasilaczy dokładają kabel. Przy
wymianach zazwyczaj nikt się o to nie upomina. Jak ostatnio porządek u
siebie robiłem to 8 szt. znalazłem do niczego nie potrzebnych.

P.S.
Chyba jednak animka ie jest trollem skoro potrafi (co prawda rzadko)
wykazać zdrowy rozsądek.

Data: 2011-04-21 14:48:01
Autor: Przemysław Ryk
Czy ten kabel zasilający zda się do teg o komputera?
Dnia Thu, 21 Apr 2011 14:23:09 +0200, Leszek K. napisał(a):

(ciach...)
P.S.
Chyba jednak animka ie jest trollem skoro potrafi (co prawda rzadko)
wykazać zdrowy rozsądek.

Ślepej kurze też raz na jakiś czas się ziarno trafi... ;D

[ Nie tyle groźny jest rosyjski czołg, co jego pijana załoga.              ]
[                               (z bloga Internetowego Obserwatora Mediów) ]

Data: 2011-04-21 16:37:16
Autor: animka
W dniu 2011-04-21 14:23, Leszek K. pisze:
[...]

A który troll Ci powiedział, że ja niby jestem trollem?
Chyba pierwszy post na tej grupie napisałeś , bo Cię tu nie widziałam :D

--
animka

Data: 2011-04-21 21:02:46
Autor: Wiesław
Dnia 21-04-2011 o 14:23:09 Leszek K. <leszek60.wytnij.@neostrada.pl>  napisał(a):

A cóż za problem upomnieć się u sprzedawcy o ten kabel?
Po co to maglowanie i domniemanie?

W końcu jakaś sensowna opinia. Najprawdopodobniej sprzedawca zapomniał  tego kabla włożyć do pudła..

zdrowy rozsądek.

Ale macie "zaskok" :) Gdyby się nie upomniała, a sprzedawca nie
stwierdził, że jednak nie zapomniał włożyć do pudła, to najprawdopodobniej
nie byłoby żadnej dyskusji :)

--
WiesłaW
Opera Mail

Data: 2011-04-21 19:24:35
Autor: GLaF
Dnia Thu, 21 Apr 2011 12:15:53 +0200, Jawi napisał(a):

To racz jeszcze zauważyć, że nie był tu kupowany zasilacz OEM, ale zestaw komputerowy.
Pierwsze słyszę, by zestaw sprzedawać bez kabla zasilającego bo zasilacz jest OEMowy.

Gdzie Alicja pisze o ZESTAWIE? Może sama dobierała wszystkie komponenty?
Na razie wiemy tylko jedno: sprzedawca nie zadbał należycie o klienta, ale
to jeszcze nie czyni go naciągaczem.

--
GLaF

Data: 2011-04-21 19:33:29
Autor: JoteR
"GLaF" napisał:

Gdzie Alicja pisze o ZESTAWIE? Może sama dobierała wszystkie komponenty?

Litości... Dziewczyna ma problem z doborem zwykłego kabla zasilającego.
Sądzisz, że byłaby w stanie dobrać komponenty do całego PC?

Na razie wiemy tylko jedno: sprzedawca nie zadbał należycie o klienta,
ale to jeszcze nie czyni go naciągaczem.

Słusznie. Chociaż jeśli sprzedawca był z (za przeproszeniem) Allegro, to niejako automatycznie mieści się w tej kategorii ;->

JoteR

Data: 2011-04-21 19:43:13
Autor: GLaF
Dnia Thu, 21 Apr 2011 19:33:29 +0200, JoteR napisał(a):

Gdzie Alicja pisze o ZESTAWIE? Może sama dobierała wszystkie komponenty?

Litości... Dziewczyna ma problem z doborem zwykłego kabla zasilającego.
Sądzisz, że byłaby w stanie dobrać komponenty do całego PC?

Nie wiemy jak było i nie będziemy wiedzieć, póki Alicja się do tego nie
ustosunkuje.
Równie dobrze komponenty mógł zamawiać jej znajomy, wybierając zasilacz
mógł wybrać najtańszy nie zwracając uwagi na opis typu "wyprzedaż - wersja
OEM bez kabla". Np. w Komputroniku często zdarzają się takie okazje.

--
GLaF

Data: 2011-04-21 20:05:23
Autor: JoteR
"GLaF" napisał:

Nie wiemy jak było i nie będziemy wiedzieć, póki Alicja się do tego
nie ustosunkuje.

Wątpliwe, odpowiedź dostała, podziękowała i zajrzy tu, jak będzie miała następny problem. A my dalej będziemy bić pianę - ot, taki flejm z niczego.

Równie dobrze komponenty mógł zamawiać jej znajomy, wybierając zasilacz
mógł wybrać najtańszy nie zwracając uwagi na opis typu "wyprzedaż - wersja
OEM bez kabla". Np. w Komputroniku często zdarzają się takie okazje.

Hmm, jak zamawiałem zestaw w Komputroniku, to na zamówieniu nie był wyszczególniony ów kabel, nie było go AFAIR również w opisie (obudowa z zasilaczem). Mimo to kabel w zestawie był, może dlatego, że zamówiłem to jako komputer, a nie jako pudło z komponentami. Myślisz, że dziewczyna mająca problemy z kabelkiem (lub jej hipotetyczny znajomy) zamówiła pudło z częściami do samodzielnego montażu? ;-)

JoteR

Data: 2011-04-21 20:20:28
Autor: GLaF
Dnia Thu, 21 Apr 2011 20:05:23 +0200, JoteR napisał(a):

[...]

Jeśli zamówiłeś zestaw, to oczywista sprawa. Ale jakbyś sobie sam dobrał
części z takim zasilaczem
http://www.komputronik.pl/product/94244/Sprzet_komputerowy/Podzespoly_PC/Hiper_HPU_4K580_MU_580W_wyprzedaz.html
to byłbyś w takiej sytuacji jak Alicja.

Myślisz, że dziewczyna mająca problemy z kabelkiem (lub jej hipotetyczny znajomy) zamówiła pudło z częściami do samodzielnego montażu? ;-)

Póki co nie mogę odrzucić hipotezy znajomego :)

--
GLaF

Data: 2011-04-21 20:35:29
Autor: JoteR
"GLaF" napisał:

Jeśli zamówiłeś zestaw, to oczywista sprawa.

Z doświadczenia (nie tylko z komputerami) powiem, że nie jest to taka oczywista oczywistość. Sprzedając komponenty, sprawdza się po prostu listę i jeśli kabel był w worku z zasilaczem, to się ten worek w całości wysyła.
Natomiast kompletne urządzenie (zwłaszcza złożone na zamówienie) wypadałoby podłączyć do prądu i przynajmniej sprawdzić czy działa, o ile nie wygrzać. I bywa, że po takim wygrzaniu z firmy wyjeżdża sprawne, przetestowane i wygrzane urządzenie, a cholerny kabelek zostaje, szyderczo dyndając przy stanowisku testowym ;->

Póki co nie mogę odrzucić hipotezy znajomego :)

I sztucznej mgły ;->

JoteR

Data: 2011-04-20 18:46:15
Autor: GLaF
Dnia Wed, 20 Apr 2011 12:34:23 +0200, WiesłaW napisał(a):

[...]

To się nadaje do Trybunału Praw Człowieka w Strasburgu!

--
GLaF

Data: 2011-04-20 22:29:34
Autor: WiesłaW
Czy ten kabel zasilający zda się do tego k omputera?
Dnia 20-04-2011 o 18:46 GLaF napisał na pl.comp.pecet:

Rzecznika Praw Konsumenta.
 To się nadaje do Trybunału Praw Człowieka w Strasburgu!

I po co ten sarkazm. Chodziło mi tylko o to, że od Rzecznika
nieświadomy konsument może dowiedzieć się naprawdę ciekawych
rzeczy. Jak ktoś lubi być robiony w konia - jego rzecz.
Ja wiem, że niektórzy by chcieli aby kupujący nie miał
żadnych praw.

--
WiesłaW
Opera Mail

Data: 2011-04-20 22:57:09
Autor: GLaF
Dnia Wed, 20 Apr 2011 22:29:34 +0200, WiesłaW napisał(a):

[...]

Wszystko zależy od szczegółów, których Alicja nie podała.
Jeśli kupiła zestaw oferowany przez sprzedawcę, to miała prawo zakładać, że
będzie kompletny razem z kablem. Wówczas może się domagać kabla bez
dodatkowych opłat.
Jeśli sama dobrała wszystkie komponenty łącznie z zasilaczem w wersji OEM,
to powinna się upewnić, czy niczego nie brakuje. Ale swoją drogą sprzedawca
trochę dupa, bo powinien zwrócić uwagę jeśli czegoś w zestawie brakuje.
Takie rzeczy w większości przypadków bez problemu daje się załatwić ze
sprzedawcą, więc twierdzenie, że "to się nadaje dla - co najmniej -
Rzecznika Praw Konsumenta" jest grubo przesadzone.

Jak ktoś Ci sprzeda zepsuty towar, to korzystasz z gwarancji u sprzedawcy,
czy od razu walisz do Rzecznika Konsumentów? Trochę rozsądku!

Ja wiem, że niektórzy by chcieli aby kupujący nie miał
żadnych praw.

Daleko mi do takich osób.

--
GLaF

Data: 2011-04-20 23:59:53
Autor: WiesłaW
Dnia 20-04-2011 o 22:57 GLaF napisał na pl.comp.pecet:

[...]

Właśnie opieram się na informacjach, które Alicja podała. Rozumiem z tego,
iż zakładała, że będzie miała kompletny zestaw. Inaczej nie byłaby chyba
zdziwiona, że nie może uruchomić komputera.
Cytuję: "zamawiając nowy komputer w sklepie komputerowym nie przyszło nam  do
głowy zamówić kabel zasilający, więc dostaliśmy komputer i nie ma go
jak podłączyć do prądu."
Tak prawdę mówiąc, mnie również nie przyszłoby do głowy, aby oddzielnie
zamawiać kabel zasilający. Dla sprzedawcy widać to już nie było takie
oczywiste. Ale w porządku - mógł zapomnieć dołączyć. Ale przecież Alicja
dalej pisze : "firma wyjaśniła, że zakupiliśmy zasilacz w wersji OEM, a
kable są do wersji BOX." Dalej więc twierdzisz, że jeszcze coś z tym
sprzedawcą można załatwić polubownie?
Skąd klient ma wiedzieć (jak nie od sprzedawcy), że brakuje części
urządzenia bez której nie da się ono uruchomić?
Skąd klient ma wiedzieć co to jest OEM?. Ja podejrzewam, że ten sprzedawca
również tego nie wie. Czyżby nie było zasilaczy w wersji OEM z kablem?

Z powyższego wysnułem wniosek, że jest to zwykłe "naciągactwo".. Klient
wydaje konkretną kwotę na zestaw, a tu okazuje się, że to jeszcze nie  koniec
wydatków. Równie dobrze mógłby nie załączyć np dysku i wytłumaczyć, że
komputer jest w wersji OEM, a dyski dodają w wersji BOX.
Dlatego uważam, że z takim nieuczciwym postępowaniem należy walczyć. Jak  nie
daje się po dobroci, to ... wiadomo :)

--
WiesłaW
Opera Mail

Data: 2011-04-21 09:12:19
Autor: Mariusz Kruk
[...]

A może było tak, że "weźmy ten, bo tańszy". A potem pretensje do
sprzedawcy.
Nie wiesz jak było, więc nie masz podstaw do zakładania złej woli
którejkolwiek ze stron.

Z powyższego wysnułem wniosek, że jest to zwykłe "naciągactwo".

Oczywiście. I koniec Polski niepodległej!!!!11111jedenjedenjeden

--
\-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- /

Data: 2011-04-21 11:08:01
Autor: Przemysław Ryk
Dnia Thu, 21 Apr 2011 09:12:19 +0200, Mariusz Kruk napisał(a):

A może było tak, że "weźmy ten, bo tańszy". A potem pretensje do
sprzedawcy.
Nie wiesz jak było, więc nie masz podstaw do zakładania złej woli
którejkolwiek ze stron.

Przepraszam najmocniej - ale moim skromnym zdaniem sprzedaż zasilacza bez
kabla zasilającego jest zwykłym naciągactwem. Że dajmy na to nagrywarka w
wersji OEM jest tylko i wyłącznie samym urządzeniem, bez dodawanego
oprogramowania, to się zgodzę - urządzenie jest sprawne. Zasilacz bez kabla?
To po prostu trochę metalu.

(ciach...)

[ - Men do things for women without expecting sex.                         ]
[ - Those would be men who just had sex.      (The Big Bang Theory 01x02 ) ]

Data: 2011-04-21 11:13:00
Autor: Mariusz Kruk
Czy ten kabel zasilający zda się do tego komputera?
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Przemysław Ryk"
[...]

Niekoniecznie. OEM to wersja dla producentów. Jest tańsza m.in. dlatego,
że producent zasilacza nie musi sobie zawracać dupy np. zastanawianiem
się jakiego rodzaju wtyk powinien się znajdować na końcu kabla
zasilającego.

--
\-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- /

Data: 2011-04-21 12:02:18
Autor: z
[...]

Wszystko jedno. Sprzedawca dupa.
Jest jeszcze druga wersja że chce wydoić jeszcze parę złotych ale wtedy to już byłby sprzedawca idiota.

Data: 2011-04-21 12:19:24
Autor: Kamil
On 21/04/2011 10:13, Mariusz Kruk wrote:
[...]

A surowa wołowina to takie OEM dla restauracji, żeby było taniej.

Zamiawiając w restauracji obiad z komponentów OEM liczysz na sztućce, czy może popierasz kelnera tłumaczącego "bo zamówił pan stek, a on przychodzi od farmera bez widelca"?

Kamil

Data: 2011-04-21 13:27:03
Autor: Mariusz Kruk
Czy ten kabel zasilający zda się do tego komputera?
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Kamil"
[...]

Oczywiście, idziesz do mięsnego, kupujesz kilo schabu bez kości, a potem
bijesz pianę, że panierki nie dali.
Ech, nie ma jak dobre analogie.

--
\-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- /

Data: 2011-04-21 13:52:32
Autor: Kamil
On 21/04/2011 12:27, Mariusz Kruk wrote:
[...]

Koleżanka kupiła cały zestaw, widzisz drobą różnice pomiędzy kupieniem zasilacza OEM na allegro, a kupieniem komputera w sklepie, który ktoś poskładał, zainstalował system i daje na niego gwarancję jako sprzedawca?

Kamil

Data: 2011-04-21 15:09:19
Autor: Mariusz Kruk
[...]

Jeszcze raz i powoli:
Po pierwsze - nie wiemy jak było dokładnie.
Po drugie - nawet jeśli w tym wypadku faktycznie trafił się durny
sprzedawca, nie ma ogólnej zasady "do zasilacza należy się przewód, bo
tak".
I tyle.

--
\-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- /

Data: 2011-04-21 14:15:24
Autor: Kamil
On 21/04/2011 14:09, Mariusz Kruk wrote:
[...]

Zamawiając nowy komputer, nie "zamawiająć części OEM w sklepie komputerowym". Całej grupie wystarczy raz napisać, tobie potrzeba rysunków poglądowych zdaje się.

Po drugie - nawet jeśli w tym wypadku faktycznie trafił się durny
sprzedawca, nie ma ogólnej zasady "do zasilacza należy się przewód, bo
tak".

Być może i "nie ma ogólnej zasady" w sklepach, w których ty sprzęt kupujesz. Ja jeszcze nigdy nie musiałem dopłacać za przewody zasilające do telewizorów, wzmacniaczy, zasilacyz do komórek i routerów ani kabel zasilający do komputera.

Jeśli ty musisz, zmień po prostu sklep.

Kamil

Data: 2011-04-21 15:29:21
Autor: Adam
W dniu 2011-04-21 15:15, Kamil pisze:
[...]

Bez znajomości szczegółów, tak, jak Ci już kilkukrotnie pisali, nie można zbyt wiele powiedzieć, więc być może niepotrzebnie robisz za "obrońcę uciśnionych"  ;)

Być może klientka chciała samą "skorupę" - bez myszy, klawiatury - i bez kabla. Tego nie wiadomo. Wiele osób tak kupuje, wyrzucając stary i na jego miejsce kładąc nowy.

Przykładowo: drukarki z zasady "od zawsze" były sprzedawane bez kabla Centronics.

--
Pozdrawiam.

Adam.

Data: 2011-04-21 16:38:34
Autor: animka
W dniu 2011-04-21 15:29, Adam pisze:
Być może klientka chciała samą "skorupę" - bez myszy, klawiatury - i bez
kabla. Tego nie wiadomo. Wiele osób tak kupuje, wyrzucając stary i na
jego miejsce kładąc nowy.

Nie gdybaj, nie magluj tylko ją o to zapytaj.

--
animka

Data: 2011-04-21 18:36:42
Autor: Adam
W dniu 2011-04-21 16:38, animka pisze:
[...]

Jakoś się nie odzywa, może już na Święta Wielkanocne wyjechała ;)

Hej, Alicjo, odezwij się  :)

--
Pozdrawiam.

Adam.

Data: 2011-04-21 19:29:34
Autor: GLaF
Dnia Thu, 21 Apr 2011 13:52:32 +0100, Kamil napisał(a):

Koleżanka kupiła cały zestaw,

Nie napisała czy zestaw (w sensie kompletny komputer oferowany przez
sprzedawce jako całość) czy sama dobierała komponenty.

--
GLaF

Data: 2011-04-21 19:27:55
Autor: GLaF
Dnia Thu, 21 Apr 2011 11:08:01 +0200, Przemysław Ryk napisał(a):

[...]

A sprzedawanie nagrywarek OEM bez kabla sygnałowego to też zwykłe
naciągactwo? Bo takie też są często sprzedawane. Trzeba zakazać?

--
GLaF

Data: 2011-04-21 20:47:33
Autor: Wiesław
Dnia 21-04-2011 o 19:27:55 GLaF <glaf@niema.takiego.numeru.pl> napisał(a):

A sprzedawanie nagrywarek OEM bez kabla sygnałowego to też zwykłe
naciągactwo? Bo takie też są często sprzedawane. Trzeba zakazać?

Ale tak ciężko zrozumieć różnicę? Nagrywarka włożona do komputera
będzie działać wyśmienicie. Bez kabla zasilającego nie tylko nie
będzie działał zasilacz, ale nawet rzeczona nagrywarka.

--
WiesłaW
Opera Mail

Data: 2011-04-21 20:56:02
Autor: GLaF
Dnia Thu, 21 Apr 2011 20:47:33 +0200, Wiesław napisał(a):

[...]

Bez kabla sygnałowego?
Nie piszę o kabelku do karty dźwiękowej, tylko ATA lub SATA.

--
GLaF

Data: 2011-04-21 21:06:59
Autor: Wiesław
Dnia 21-04-2011 o 20:56:02 GLaF <glaf@niema.takiego.numeru.pl> napisał(a):

Bez kabla sygnałowego?
Nie piszę o kabelku do karty dźwiękowej, tylko ATA lub SATA.

Takie kable z kolei, dołączają do płyty głównej. No chyba, że
również jest w wersji OEM :)

--
WiesłaW
Opera Mail

Data: 2011-04-21 21:21:47
Autor: GLaF
Dnia Thu, 21 Apr 2011 21:06:59 +0200, Wiesław napisał(a):

[...]

Nawet wersje BOX często mają tylko 1. Jak podłączysz dysk (raczej nie mają
dołączonego kabla) to do nagrywarki trzeba dokupić osobno.
--
GLaF

Data: 2011-04-21 23:18:10
Autor: animka
W dniu 2011-04-21 21:21, GLaF pisze:
Nawet wersje BOX często mają tylko 1. Jak podłączysz dysk (raczej nie mają
dołączonego kabla) to do nagrywarki trzeba dokupić osobno.

Do nagrywarki na USB?
Do moich nagrywarek (wewnętrznych) żadne kable nie były potrzebne, oprócz tych, które są wewnątrz obudowy.

--
animka

Data: 2011-04-21 11:58:55
Autor: WiesłaW
Dnia 21-04-2011 o 09:12 Mariusz Kruk napisał na pl.comp.pecet:

[...]

A od kiedy "tańszy" znaczy - bez kabla (niepełnowartościowy)?

Z powyższego wysnułem wniosek, że jest to zwykłe "naciągactwo".

Oczywiście. I koniec Polski niepodległej!!!!11111jedenjedenjeden

I niech żyje wszechobecna bylejakość!!

--
WiesłaW
Opera Mail

Data: 2011-04-21 12:13:34
Autor: Mariusz Kruk
[...]

A od kiedy "bez kabla" znaczy "niepełnowartościowy"?
Zaraz wymyślisz, że nie powinno być wolno sprzedawać części
komputerowych luzem.

Z powyższego wysnułem wniosek, że jest to zwykłe "naciągactwo".
Oczywiście. I koniec Polski niepodległej!!!!11111jedenjedenjeden
I niech żyje wszechobecna bylejakość!!

I bezmyślność (chociaż tu ciężko bez dodatkowych danych orzekać kto
wykazał się większą - klient, czy sprzedawca).

--
\-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- /

Data: 2011-04-21 12:51:11
Autor: WiesłaW
Dnia 21-04-2011 o 12:13 Mariusz Kruk napisał na pl.comp.pecet:

A od kiedy "tańszy" znaczy - bez kabla (niepełnowartościowy)?

A od kiedy "bez kabla" znaczy "niepełnowartościowy"?
Zaraz wymyślisz, że nie powinno być wolno sprzedawać części
komputerowych luzem.

Nie manipuluj. Kupując towar mam prawo być przekonanym, że jest
kompletny i nadaje się do użytku. Jeżeli z jakiegoś powodu tak
nie jest... znowu mam to powtarzać?

(można się spierać na ile można sobie napisać na pudełku "to i to dokup
sobie osobno"), ale zasilacz nie jest sprzętem konsumenckim!

Sam zasilacz może i nie jest, ale chyba nie zauważyłeś, albo nie chcesz
zauważyć, że tu chodzi o cały zestaw.

Ale jeśli jest sytuacja "klient wybrał sobie listę części i przyszedł z
żądaniem złożenia zestawu", to to jest kwestia dobrej woli sprzedawcy
żeby zaalertować, że nie ma kabla przy takim zasilaczu.

No pewnie. Pani Alicja - znany autorytet w dziedzinie części i zestawów
komputerowych przyszła do sklepu komputerowego i zastała sprzedawcę po
szkole obuwniczej. Ponieważ nie za bardzo orientował się w temacie,
wymusiła od niego zakup zestawu bez kabla zasilającego. Wszyscy przecież
dobrze wiedzą, że to nie sprzedawca, a klient, powinien być najlepszym
znawcą w tym co kupuje.

łańcuch nie jest częścią składową roweru i byłeś bardzo zadowolony jak
sprzedali ci rower bez łańcucha.

No właśnie nie bez łańcucha, tylko bez bidonu.

Bez kabla zasilającego nie da się uruchomić komputera, bez nagrywarki -
owszem. Bez łańcucha nie da się daleko pojechać rowerem, bez bidonu -
owszem.
Mam jeszcze tylko jedno pytanie: czy Ty jesteś tak mało kumaty, czy masz
złą wolę?

--
WiesłaW
Opera Mail

Data: 2011-04-21 13:08:51
Autor: Mariusz Kruk
[...]

Jak dla mnie masz nawet prawo być przekonanym kupując pralkę, że nadaje
się ona do robienia przetworów na zimę. Twoje przekonania to twoja
osobista tragedia.

[...]

Byłeś przy tym? Widziałeś? Równie dobrze _mogło_ być tak, że przyszła
pani Ziuta z listą komponentów od "kolegi z pracy". (fakt, że wówczas
_dobry_ sklep i tak zaalertowałby, jak już pisałem, ale to zupełnie inna
sprawa).

W tym konkretnym wypadku żaden z nas nie wie jak właściwie było.
Co nie przeszkadza ci radośnie wyciągać cokolwiek głupich wniosków
natury ogólnej.
Owszem, mogło być i tak, że był głupi, czy wręcz wredny sprzedawca. Ale
mogło być i tak, że był pierdołowaty kupujący.

--
\-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- /

Data: 2011-04-21 14:31:51
Autor: z
Mariusz Kruk pisze:

[...]

Przeczytaj jeszcze raz

"zamawiając nowy komputer w sklepie komputerowym nie przyszło nam do
głowy zamówić kabel zasilający, więc dostaliśmy komputer i nie ma go
jak podłączyć do prądu."

Jak na razie Alicja nie napisała że składała sama części do kupy

Data: 2011-04-21 14:42:02
Autor: Mariusz Kruk
Czy ten kabel zasilający zda się do tego komputera?
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "z"
[...]

Jak na razie nie napisała w żadną stronę.

--
\-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- /

Data: 2011-04-21 13:53:21
Autor: Kamil
On 21/04/2011 13:42, Mariusz Kruk wrote:
[...]

Jesteś tak uparty dla zasady, z nudów, czy sam prowadzisz pożal się boże serwis komputerów?

Kamil

Data: 2011-04-21 15:07:03
Autor: Mariusz Kruk
[...]

Po prostu irytują mnie głupie generalizacje i wnioskowanie od czapy.

--
\-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- /

Data: 2011-04-21 14:18:49
Autor: Kamil
On 21/04/2011 14:07, Mariusz Kruk wrote:
[...]

LOL. :D

Generalizacja:

>nie ma ogólnej zasady "do zasilacza należy się przewód, bo
>tak".

Wnioskowanie z czapy:

>"A może było tak, że "weźmy ten, bo tańszy". A potem pretensje do
>sprzedawcy."

>"_mogło_ być tak, że przyszła pani Ziuta z listą komponentów od >"kolegi z pracy"."

Nie pogrążaj się więcej.

Kamil

Data: 2011-04-21 19:35:38
Autor: GLaF
Dnia Thu, 21 Apr 2011 14:31:51 +0200, z napisał(a):

Jak na razie Alicja nie napisała że składała sama części do kupy

Ale też nie napisała, że wybrała zestaw oferowany przez sprzedawcę. Ja
zamawiając nowy komputer zawsze sam dobieram wszystkie elementy (łącznie z
niezbędnymi kabelkami).

--
GLaF

Data: 2011-04-22 08:28:40
Autor: z
GLaF pisze:

Ale też nie napisała, że wybrała zestaw oferowany przez sprzedawcę. Ja
zamawiając nowy komputer zawsze sam dobieram wszystkie elementy (łącznie z
niezbędnymi kabelkami).

LUDZIE czy wy czytacie ze zrozumieniem?
Tak to kobieta pisała ale trzymajmy się tego co napisała.
Wymyślacie cuda nie widy. Z nudów czy jak? :-)

Data: 2011-04-22 19:45:33
Autor: GLaF
Dnia Fri, 22 Apr 2011 08:28:40 +0200, z napisał(a):

GLaF pisze:

[...]

Napisała zbyt mało, żeby można było wyciągnąć jednoznaczne wnioski. Stąd
różne hipotezy.

--
GLaF

Data: 2011-04-23 09:20:33
Autor: z
GLaF pisze:

Napisała zbyt mało, żeby można było wyciągnąć jednoznaczne wnioski. Stąd
różne hipotezy.

Uważaj bo zaraz możesz wysnuć hipotezę że to chodziło nie o komputer tylko o rower i nie próbowała go kupić tylko ukraść.
Przecież nie napisała czy płaciła kartą czy gotówką ;-)

Data: 2011-04-21 19:22:23
Autor: GLaF
Dnia Wed, 20 Apr 2011 23:59:53 +0200, WiesłaW napisał(a):

Właśnie opieram się na informacjach, które Alicja podała. Rozumiem z tego,
iż zakładała, że będzie miała kompletny zestaw.

Gdzie Alicja napisała, że zamówiła _zestaw_? Może samodzielnie dobrała
wszystkie komponenty? Tego nie wiemy.

[...]

Jak wyżej.

[...]

Oczywiście. Angażowanie Rzecznika na tym etapie jest bezcelowe.

Skąd klient ma wiedzieć (jak nie od sprzedawcy), że brakuje części
urządzenia bez której nie da się ono uruchomić?

Jak już napisałem - sprzedawca dupa.

Skąd klient ma wiedzieć co to jest OEM?. Ja podejrzewam, że ten sprzedawca
również tego nie wie. Czyżby nie było zasilaczy w wersji OEM z kablem?

Na ogół są z kablem i 4 śrubkami.

Z powyższego wysnułem wniosek, że jest to zwykłe "naciągactwo".

Moim zdaniem za mało danych, żeby wysnuć taki wniosek. Ale sprzedawca -
dupa.

Równie dobrze mógłby nie załączyć np dysku i wytłumaczyć, że
komputer jest w wersji OEM, a dyski dodają w wersji BOX.

Ostatnio kupowałem kompletny komputer, ale bez dysku (sam dobierałem sobie
części). Sprzedawca spytał się, czy nie chcę dysku, odpowiedziałem, że nie.
Uważasz, że gdyby sprzedawca nie spytał się o dysk, to już byłby
naciągaczem?
Dlatego uważam, że z takim nieuczciwym postępowaniem należy walczyć.

Walczyć należy z pochopnymi sądami. Nie wiemy czy Alicja zamawiała zestaw,
czy sama dobierała komponenty i jaki był ich opis.

--
GLaF

Data: 2011-04-21 20:39:24
Autor: Wiesław
Dnia 21-04-2011 o 19:22:23 GLaF <glaf@niema.takiego.numeru.pl> napisał(a):

Gdzie Alicja napisała, że zamówiła _zestaw_? Może samodzielnie dobrała
wszystkie komponenty? Tego nie wiemy.

Wyobrażasz sobie człowieka, który zamawia "nowy komputer" specjalnie
pomijając kabel, by później stwierdzić, że go w zestawie nie ma i pytać
"firmy" dlaczego tego kabla nie dostał?
Wybacz, ale dla mnie to nie ma sensu.

Oczywiście. Angażowanie Rzecznika na tym etapie jest bezcelowe.

Rozumiem, że powinna kupić sobie brakującą część i nie zawracać nikomu
głowy. Jeżeli nie, to podaj przynajmniej adekwatny sposób postępowania.
Przyznaję jednak rację, że mój pierwszy post był zbyt emocjonalny.

[...]

Ale Ty nie pytasz o rodzaj kabla na grupach. Nie możesz mierzyć ludzi
mających nikłe pojęcie w tej dziedzinie swoją miarą, a i sprzedawca
zachował się jak należy. Czyli można.

Dlatego uważam, że z takim nieuczciwym postępowaniem należy walczyć.

Walczyć należy z pochopnymi sądami. Nie wiemy czy Alicja zamawiała  zestaw,
czy sama dobierała komponenty i jaki był ich opis.

Jak wyżej. Dla mnie nowy komputer to "zestaw", dla Ciebie "komponenty"
Szkoda jednak, że Alicja nie napisała więcej szczegółów.

--
WiesłaW
Opera Mail

Data: 2011-04-21 21:14:26
Autor: GLaF
Dnia Thu, 21 Apr 2011 20:39:24 +0200, Wiesław napisał(a):

[...]

Kto powiedział, że _specjalnie_?

Oczywiście. Angażowanie Rzecznika na tym etapie jest bezcelowe.

Rozumiem, że powinna kupić sobie brakującą część i nie zawracać nikomu
głowy. Jeżeli nie, to podaj przynajmniej adekwatny sposób postępowania.

Jeśli kupiła komputer jako zestaw - zażądać kabla od sprzedawcy.
Jeśli sama (lub jej znajomy) dobierała komponenty i w opisie był brak kabla
(patrz mój post z przykładem z komputronika), to powinna dokupić
gdziekolwiek.
Dyskusyjna jest sprawa jeśli nie było żadnej wzmianki o kablu. Bo
standardem jest, że zasilacz w wersji OEM ma dołączone 4 śrubki i kabel.
Ale standard to jeszcze nie prawo.
Tak czy inaczej, sprzedawca się nie popisał. Ale to jeszcze nie powód, żeby
nazywać go naciągaczem i od razu sprawę zgłaszać Rzecznikowi Konsumentów.
Zawsze lepiej spróbować załatwić sprawę polubownie niż od razu wyciągać
armaty.

--
GLaF

Data: 2011-04-22 23:51:38
Autor: Wiesław
Dnia 21-04-2011 o 21:14:26 GLaF <glaf@niema.takiego.numeru.pl> napisał(a):

[...]

No więc pytam jeszcze raz. Upominasz się o kabel u sprzedawcy, a
sprzedawca twierdzi, że się nie należy. Co dalej?

Tak czy inaczej, sprzedawca się nie popisał. Ale to jeszcze nie powód,  żeby nazywać go naciągaczem.

Jeżeli sprzedawca się nie popisał powinien czym prędzej naprawić swój
błąd. Inaczej, jego powody postępowania nie są znane i może być
naciągaczem. Wtedy, to jeszcze nie powód, aby nazywać go "dupa".

i od razu sprawę zgłaszać Rzecznikowi Konsumentów.
Zawsze lepiej spróbować załatwić sprawę polubownie niż od razu wyciągać
armaty.

Chciałbym Ciebie uspokoić - Rzecznik Praw Konsumenta, to nie jest
prokurator. Jest to taka miła Pani (przynajmniej w moim mieście) która
ma bardzo duże pojęcie o prawach konsumentów (w przeciwieństwie do
samych konsumentów) i chętnie służy pomocą. Pomoc nie polega na
kierowaniu sprawy do sądu, ale na informacji, czy rację mam ja, czy
sprzedawca.
Jeżeli to pierwsze, to w większości przypadków wystarczy jeden telefon
do sprzedawcy i sprawę mamy załatwioną jak najbardziej polubownie.

Miłych i pogodnych Świąt życzę.

--
WiesłaW
Opera Mail

Czy ten kabel zasilający zda się do tego komputera?