Czy to AWACS?

Data: 2014-04-04 17:19:39
Autor: Marek
Czy to AWACS?
Od kilku dni widzę na pd.-wsch. od W-wy samolot, który lata po dość dużym okręgu. Wysokość trudno ocenić, ale pewnie podobna jak dla lotów rejsowych, natomiast centrum tego okręgu może być nad Lublinem lub gdzieś w tamtych okolicach. Czy to może AWACS?

[EDIT] Już miałem wysyłać posta, ale poszukałem w necie. Tak, wychodzi na to, ze to jest AWACS. Przy okazji rozbawiło mnie doniesienie internautki:
"Samolot od czterech godzin krążący w okolicach ronda w Kołbieli (woj. mazowieckie, pow. otwocki)" - informowała @Anna.
:))))

Pozdrawiam
Marek

Data: 2014-04-04 17:45:05
Autor: Jarosław Sokołowski
Czy to AWACS?
Pan Marek napisał:

[...]

Też miałem o to pytać. Kilka dni temu zbudziłem się rano i zobaczyłem
przez okno kółko ze smugi kondensacyjnej. Z drugiej strony domu samolot
akurat malował następne kółko.

[...]

Jechałem dzisiaj przez Kołbiel. Jest znak wskazujący na ruch okrężny,
mogę to potwierdzić. Amerykanie się dostosowali. Widać, że nic na ziemi
nie umknie ich uwadze.

--
Jarek

Data: 2014-04-05 23:39:33
Autor: Tomi
Czy to AWACS?
Czas jednego okręgu to 15 minut, a przyblizona prędkość to ok 800km. Trochę fizyki i ewentualnie kalkulator i obliczymy obwód i promień okręgów.
Okręgi były w różnych miejscach nie tylko między Warszawą a Radomiem.
Tomi

Data: 2014-04-06 18:48:05
Autor: KiloSierra
Czy to AWACS?
W dniu 2014-04-05 23:39, Tomi pisze:
Czas jednego okręgu to 15 minut, a przyblizona prędkość to ok 800km. Trochę
fizyki i ewentualnie kalkulator i obliczymy obwód i promień okręgów.

w celu??

Data: 2014-04-08 21:37:02
Autor: Robert Tomasik
Czy to AWACS?
Użytkownik "Tomi" <prodisc@neostrada.pl> napisał w wiadomości news:5340781d$0$2233$65785112news.neostrada.pl...
Czas jednego okręgu to 15 minut, a przyblizona prędkość to ok 800km. Trochę fizyki i ewentualnie kalkulator i obliczymy obwód i promień okręgów.
Okręgi były w różnych miejscach nie tylko między Warszawą a Radomiem.

W sieci piszą, że jego prędkość przelotowa, to 853 km/h. Czyli obwód pętli 213,25 km, a promień to około 34 km. Sądzę, że lata na autopilocie robiąc co kawałek pętlę.

Data: 2014-04-25 09:19:04
Autor: Marcin N
Czy to AWACS?
W dniu 2014-04-08 21:37, Robert Tomasik pisze:
[...]

Naprawdę taki samolot porusza się aż ponad 800 km/h? Dlaczego na przykład nie 400? I tak przecież się nigdzie nie spieszy.

--
MN

Data: 2014-04-25 10:16:40
Autor: Monster
Czy to AWACS?

Użytkownik "Marcin N" <marcin5.usun.wykasuj@onet.pl> napisał w wiadomości news:535a0c67$0$2149$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Może za to spieszyć się do ziemi,takie 400 to już blisko prędkości przeciągnięcia na wysokim pułapie.

Tomek -- - news://freenews.netfront.net/ - complaints: news@netfront.net -- -

Data: 2014-04-25 16:24:02
Autor: Robert Tomasik
Czy to AWACS?
Użytkownik "Monster" <alpy2@op.pl> napisał w wiadomości news:ljd5kc$25f8$1adenine.netfront.net...

[...]

Przemyślałem, i wydaje mi się, że on nie będzie leciał z prędkością przelotową, tylko taką, przy której najmniej paliwa spalają silniki. Bo on nie ma się przemieszczać, tylko być w powietrzu.

Czy to AWACS?