Czy to jest absurd drogowy ?

Data: 2009-10-03 12:39:05
Autor: Fantom
Czy to jest absurd drogowy ?
Witam
CZy wg Was to jest jakis absurd ?
http://moto.onet.pl/132586,5550447,1,zdjecie.html?node=27#id5539726

Bo wg mnie znak jest prawidlowo - troche niefortunnie to wyglada ale w 100 % zgodnie z przepisami ruchu itp.

Fantom

Data: 2009-10-03 12:57:27
Autor: Fantom
Czy to jest absurd drogowy ?
CZy wg Was to jest jakis absurd ?
http://moto.onet.pl/132586,5550447,1,zdjecie.html?node=27#id5539726

Bo wg mnie znak jest prawidlowo - troche niefortunnie to wyglada ale w 100 % zgodnie z przepisami ruchu itp.

I to chyba tez nie jest absurdem ?

Data: 2009-10-03 11:18:56
Autor: Budzik
Czy to jest absurd drogowy ?
Osobnik posiadający mail szczukot@poczta.onet.pl.skasujto napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

[...]

dałes linka dwa razy do tego samego zdjecia.
Mysle ze o tym ze cos jest absurdalne czy nie, nie przesadza zgodnosc z prawem.
Patrz - fotoradar przed przejsciem dla pieszych, czy 30 metrwa sciezka rowerowa...

"Jesteś tak dumny ze swej inteligencji jak skazaniec, dumny,
że jego więzienna cela jest taka obszerna."  Anthony de Mello SJ

Data: 2009-10-03 13:31:50
Autor: neelix
Czy to jest absurd drogowy ?

Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w wiadomości news:03102009.29C327B4budzik61.poznan.pl...
[...]

Kliknij białą strzałke z prawej. Na tym zdjęciu też raczej nie ma absurdu. Absurdem jest wiedza tych wyśmiewaczy.
neelix

Data: 2009-10-03 13:40:58
Autor: neelix
Czy to jest absurd drogowy ?

Użytkownik "neelix" <aneelix@wp.pl> napisał w wiadomości news:ha7dar$5eq$1nemesis.news.neostrada.pl...

[...]

Sorry, można też w lewo więc zarzut aktualny.
neelix

Data: 2009-10-03 14:07:54
Autor: 'Tom N'
Czy to jest absurd drogowy ?
neelix w <news:ha7dru$64j$1nemesis.news.neostrada.pl>:

[...]

Tu też /zgłaszacz/ się popisał
<http://moto.onet.pl/132586,5550447,1,zdjecie.html?node=27#id5539889>

Nie wie bidok, że na E-15b jest większe ograniczenie dla nacisku osi

--
Tomasz Nycz
[priv-- >>X-Email]

Data: 2009-10-04 10:39:30
Autor: Fantom
Czy to jest absurd drogowy ?
[...]

Sorry. Drugie mailo byc to :
http://moto.onet.pl/132586,5550447,1,zdjecie.html?node=27#id5550422

Fantom

Data: 2009-10-04 12:53:56
Autor: neelix
Czy to jest absurd drogowy ?

Użytkownik "Fantom" <szczukot@poczta.onet.pl.skasujto> napisał w wiadomości news:ha9n3h$krt$1atlantis.news.neostrada.pl...

Sorry. Drugie mailo byc to :
http://moto.onet.pl/132586,5550447,1,zdjecie.html?node=27#id5550422

Jeśli na skrzyżowaniu droga z pierwszeństem skręca to stawia się nie A-6 tylko D-1.
neelix

Data: 2009-10-04 15:19:19
Autor: Fantom
Czy to jest absurd drogowy ?
Sorry. Drugie mailo byc to :
http://moto.onet.pl/132586,5550447,1,zdjecie.html?node=27#id5550422

Jeśli na skrzyżowaniu droga z pierwszeństem skręca to stawia się nie A-6 tylko D-1.

Czyli Twoim zdaniem, zestawienie tych dwoch znakow (w tym A6 zamaist D1) jest ABSURDEM ?

Fantom

Data: 2009-10-04 15:50:34
Autor: neelix
Czy to jest absurd drogowy ?

Użytkownik "Fantom" <szczukot@poczta.onet.pl.skasujto> napisał w wiadomości news:haa7g8$q51$1atlantis.news.neostrada.pl...
[...]

Taka jest zasada. Znak A-6 stawia się kiedy droga z pierwszeństwem raczej biegnie prosto.
neelix

Data: 2009-10-06 00:14:32
Autor: jerry
Czy to jest absurd drogowy ?
neelix natekścił posta ha9vfo$h3n$1@nemesis.news.neostrada.pl:

Sorry. Drugie mailo byc to :
http://moto.onet.pl/132586,5550447,1,zdjecie.html?node=27#id5550422
Jeśli na skrzyżowaniu droga z pierwszeństem skręca to stawia się nie
A-6 tylko D-1.

widziałeś D-1 poza obszarem zabudowanym albo A-6 w obszarze zabudowanym?

Data: 2009-10-07 13:36:45
Autor: neelix
Czy to jest absurd drogowy ?

Użytkownik "jerry" <janfra63@wywal.sam.wiesz.co.o2.pl> napisał w wiadomości news:haft8k$d7q$1atlantis.news.neostrada.pl...
neelix natekścił posta haf5qo$t6s$1@nemesis.news.neostrada.pl:

[...]

-- -- -- -- -- -- -- -- --

Nie ważne czy widziałem, chociaż A-6 chyba tak. Ważne co na to mówią
przepisy.
to sprawdź. podpowiem par.5 pkt.3 odnośnego rozporządzenia.

No i co? A co ja napisałem wcześniej?
neelix

Data: 2009-10-03 13:27:54
Autor: neelix
Czy to jest absurd drogowy ?

Użytkownik "Fantom" <szczukot@poczta.onet.pl.skasujto> napisał w wiadomości news:ha79ns$8hf$1atlantis.news.neostrada.pl...
[...]

Absdolutnie nie jest to absurd. To jest skrzyżowanie typu T z wlotem w kształcie łuku. Stawia się tam znak C2 lub C5 w zależności od kąta pomiędzy osiami obu dróg. Z tego co widzę C2 pasuje. Przy mniejszym kącie stałby C-5.

neelix

Data: 2009-10-03 13:29:43
Autor: J.F.
Czy to jest absurd drogowy ?
On Sat, 3 Oct 2009 12:39:05 +0200,  Fantom wrote:
CZy wg Was to jest jakis absurd ?
http://moto.onet.pl/132586,5550447,1,zdjecie.html?node=27#id5539726

Bo wg mnie znak jest prawidlowo - troche niefortunnie to wyglada ale w 100 % zgodnie z przepisami ruchu itp.

Formalnie prawidlowo.

J.

Data: 2009-10-03 14:55:23
Autor: Tomasz Pyra
Czy to jest absurd drogowy ?
Fantom pisze:
Witam
CZy wg Was to jest jakis absurd ?

Największy absurd drogowy pokazało to co ostatnio robiłem jak jeździłem po trójmieście. Jako że przed skrzyżowaniami nasi drogowcy szerokim gestem sypią znakami, postanowiłem liczyć te znaki, po to żeby napisać do zarządu dróg jakieś moje przemyślenia na ten temat.

Dojeżdżając do prostego skrzyżowania bywa że widać jednocześnie np. 5-6 znaków drogowych (nie licząc nawet sygnalizatorów)...
Okazało się że to jeszcze pół biedy.

Absurd zaczął się wtedy kiedy dojeżdżając do skrzyżowania okazało się że nie zdążam nawet policzyć tych wszystkich znaków, nie mówiąc o zrozumieniu ich, wyciągnięciu wniosków co do sposobu jazdy.

Nawalić kilkanaście znaków na odcinku kilkudziesięciu metrów to trzeba mieć coś z głową.

I potem wszyscy olewają te znaki, bo coś co ma ostrzegać i informować ulega deprecjacji jeżeli w każdej chwili widzimy tego całe kopy.

Data: 2009-10-03 18:04:35
Autor: J.F.
Czy to jest absurd drogowy ?
On Sat, 03 Oct 2009 14:55:23 +0200,  Tomasz Pyra wrote:
[...]

Teoretycznie tak .. a w praktyce .. one sa potrzebne/przydatne ? To co zrobic zeby ich bylo mniej ? J.

Data: 2009-10-03 18:21:14
Autor: Tomasz Pyra
Czy to jest absurd drogowy ?
J.F. pisze:
[...]

A różnie bywa.

O przydatności trudno mówić skoro, bo skoro znaków nie dam rady policzyć, to znaczy że prawdopodobnie ten ewentualnie przydatny przeoczę.

Jeżeli chodzi o to czy są potrzebne - może i teoretycznie tak, ale znowu argument jak wyżej. Nawet jeżeli z przepisów wyniknie, że przed jakimś tak skrzyżowaniem należy ustawić 20 niezbędnych tam znaków drogowych, to nikt takiej ilości znaków nie ogarnie i przejedzie skrzyżowanie tak jak mu się wydaje.

Był tu niedawno film z jakimś gościem co z pogrzebu wracał i wpakował się na skrzyżowanie z podporządkowanej, prawdopodobnie dlatego że parę metrów wcześniej miał znak (czy nawet dwa), że jest na drodze z pierwszeństwem przejazdu.
Być może z formalnego punktu widzenia jakaś tam uliczka wpadająca kilkanaście metrów przed głównym skrzyżowaniem tworzy osobne skrzyżowanie, ale powtórzenie wszystkich obowiązujących tam znaków powoduje chaos.

To co zrobic zeby ich bylo mniej ?

Choćby przebudować te skrzyżowania, może zmienić przepisy, może da się jakoś inaczej rozwiązać żeby przepisom stało się zadość, ale kierowcy nie zginęli w lesie znaków.

Data: 2009-10-03 18:30:09
Autor: neelix
Czy to jest absurd drogowy ?

Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:jetec5dp5311b43omlr5054mlmp6l545no4ax.com...
[...]

Jakoś je stopniować z zachowaniem odległości.
neelix

Data: 2009-10-03 19:18:21
Autor: J.F.
Czy to jest absurd drogowy ?
On Sat, 3 Oct 2009 18:30:09 +0200,  neelix wrote:
[...]

W miescie nie bardzo sie da .

J.

Data: 2009-10-04 15:51:53
Autor: neelix
Czy to jest absurd drogowy ?

Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:aq1fc5hlj0kp0qg3mdjso8rinqrblqs11b4ax.com...
[...]

Da się. Wystarczy zdjąć absurdalne B-36, B-35. Już będzie luźniej.
neelix

Data: 2009-10-04 14:07:29
Autor: jerzu
Czy to jest absurd drogowy ?
On Sat, 03 Oct 2009 18:04:35 +0200, J.F.
<jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

Teoretycznie tak .. a w praktyce .. one sa potrzebne/przydatne ? To co zrobic zeby ich bylo mniej ?

Nawet jak jest mniej to się przy stawianiu nie myśli.

http://moto.onet.pl/132586,5537635,2,zdjecie.html#id5540146

Data: 2009-10-03 18:28:37
Autor: neelix
Czy to jest absurd drogowy ?

Użytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisał w wiadomości news:ha7ho5$ph5$1atlantis.news.neostrada.pl...
Fantom pisze:
[...]

Znaki powinny być minimum co 10m, ale na jednym słupku może być kilka.

I potem wszyscy olewają te znaki, bo coś co ma ostrzegać i informować ulega deprecjacji jeżeli w każdej chwili widzimy tego całe kopy.

Zgadza się. Jazda nawet autobusem miejskim i obserwacja przez boczną szybę z analizą każdego znaku w czasie 0,5h może doprowadzić do bólu głowy, a na pewno do zmęczenia. Z tej kopy znaków większość pewnie zauważa zaledwie kilka i to te ważniejsze.
neelix

Data: 2009-10-03 15:06:35
Autor: Kazimierz Uromski
Czy to jest absurd drogowy ?
Fantom wrote:
[...]

http://moto.onet.pl/132586,5550447,1,zdjecie.html?node=27#id5550393

to też może wygląda głupio, ale zakazuje po prostu ruchu rowerów wielośladowych... zabrakło B-11 w magazynie (-; ?

Data: 2009-10-03 15:11:30
Autor: KaKa Demona
Czy to jest absurd drogowy ?
Fantom pisze:
[...]

moim zdaniem ssij pento

Data: 2009-10-03 15:41:09
Autor: Tata
Czy to jest absurd drogowy ?

Bo wg mnie znak jest prawidlowo

Proszę o uzasadnienie. Pobocze zabezpieczone jest barierką uniemożliwiającą skręt w prawo. Pasy ruchu oddzielone są linią ciągłą i nie można, zgodnie z przepisami, wjechać na lewy pas od razu. Trójkąt i tak wskazuje na poruszanie się drogą (pasem) bez pierwszeństwa, nawet mając prawą stronę wolną. Może, bardziej zrozumiały byłby znak stopu przy końcu pasa? Czy nie wystarczy sam znak podporządkowania pasa? Osobiście uważam, iż znak nakazu skrętu w prawo jest zbędny, a może się mylę?

Z poważaniem
MJ

Data: 2009-10-03 16:59:11
Autor: Skiraz
Czy to jest absurd drogowy ?
>iż znak nakazu skrętu w prawo jest zbędny, a może się
mylę?

Z poważaniem
MJ

Obawiam się, że jakby go nie było, to prędzej czy później znalazłby się taki coby pojechal pod prąd i to w majestacie prawa ;)

Data: 2009-10-03 17:31:38
Autor: Czabu
Czy to jest absurd drogowy ?

Użytkownik "Tata" <kocityno.usuntoteraz@kki.net.pl> napisał w wiadomości news:ha7k9g$rct$1news.dialog.net.pl...

Proszę o uzasadnienie. Pobocze zabezpieczone jest barierką uniemożliwiającą skręt w prawo. Pasy ruchu oddzielone są linią ciągłą i

Jak spadnie śnieg, linii nie beziesz widział.

Pozdrawiam
Czabu

Data: 2009-10-03 18:33:27
Autor: neelix
Czy to jest absurd drogowy ?

[...]

Mylisz się. Czasem stoi nakaz jazdy prosto. Niech stoi, żeby komuś nie przyszło wyciąć w lewo.
neelix
neelix

Data: 2009-10-04 10:56:31
Autor: Tata
Czy to jest absurd drogowy ?
Dziękuję wszystkim odpowiadającym. Wyjaśnienia rozwiały moje wątpliwości.

Z poważaniem
MJ

Data: 2009-10-04 10:05:52
Autor: Maciek \"Sołtys\"
Czy to jest absurd drogowy ?
Fantom pisze:
[...]

jeżdżę tym wjazdem regularnie i nigdy ale przenigdy nie miałem ani chwili wątpliwości o co chodzi na drodze i jak jest ona oznaczona.
Nie wiem jaki inny mógłby być tam znak ? nakaz jazdy na wprost ?
bez sensu

--
Maciek "Sołtys"
Kraków

Data: 2009-10-04 12:55:24
Autor: neelix
Czy to jest absurd drogowy ?

Użytkownik ""Maciek \"Sołtys\""" <soltys_3@op.pl> napisał w wiadomości news:ha9l0u$576$1inews.gazeta.pl...
Fantom pisze:
[...]

Nie wiele potrzeba by taki nakaz postawili tzn. na wprost.
neelix

Data: 2009-10-04 10:55:21
Autor: Fantom
Czy to jest absurd drogowy ?
[...]

Ktos na forum nawet bardziej sie rozwinal na ten temat - to nie sa zadne absurdy. Dziwi mnie podejscie komisji, ale najbardziej rzecznika policji - on najbardziej powinien patrzec pod czym sie podpisuje. Bo ja rozumiem, ze kierowca rajdowy moze nie znac przepisow  ...... bo po co mu to.

http://moto.onet.pl/forum.html#forum:MSwxNjQsOCw2MTE0MjY5NiwxNjI5MjUzNzQsNzMwMzA3MywwLGZvcnVtMDAxLmpz

Fantom

Czy to jest absurd drogowy ?