Czy to jest autentyk?

Data: 2014-08-17 01:55:36
Autor: Kris
Czy to jest autentyk?
Data: 2014-08-17 07:27:18
Autor: TJ_Blues
Czy to jest autentyk?
On Sunday, August 17, 2014 4:55:36 AM UTC-4, Kris wrote:
https://www.facebook.com/photo.php?v=1446180022292605

To jest reklama Nissana: https://www.youtube.com/watch?v=IdXddFFWHLw

Ale trzeba przyznac, ze sprytnie zrobiona :-)

cheers

Data: 2014-08-17 11:18:16
Autor: Jadwiga s Torunia
Czy to jest autentyk?
W dniu 2014-08-17 o 10:55, Kris pisze:
https://www.facebook.com/photo.php?v=1446180022292605

Jak ju¿ pójdziesz do pierwszej klasy szko³y podstawowej to sobie sam odpowiesz.

Ty to pytanie zada³e¶ na powa¿nie czy tylko marnie trolujesz?

--
Jadwiga z Torunia

Data: 2014-08-18 12:09:55
Autor: Kris
Czy to jest autentyk?
W dniu niedziela, 17 sierpnia 2014 11:18:16 UTC+2 u¿ytkownik Jadwiga s Torunia napisa³:

Ty to pytanie zada�e� na powa�nie czy tylko marnie trolujesz?
Pozdrów "tate" Tadeusza;)

Data: 2014-08-17 11:26:18
Autor: Rafal 'RAV' Miszczak
Czy to jest autentyk?
Użytkownik Kris napisał:
https://www.facebook.com/photo.php?v=1446180022292605

Spróbuj znaleźć w tym filmie odpowiedzi na pytania:

- Jak to był samolot?
- Do jakich linii należał?
- Skąd i dokąd leciał?
- Ilu pasażerów miał na pokładzie?
- Gdzie i kiedy to się wydarzyło?
- Jaki samochód uratował sytuację?

W normalnym niusie dowiedziałbyś się tych wszystkich rzeczy. Tutaj - tylko jednej. Więc co to jest?

Rafal "RAV" Miszczak      www.e-rav.pl
Skype: rav_wroc_pl_2          GG: 9783

Data: 2014-08-18 20:57:08
Autor: bartekltg
Czy to jest autentyk?
On 17.08.2014 11:26, Rafal 'RAV' Miszczak wrote:
Użytkownik Kris napisał:
[...]

Oraz jak nazywa się stacja telewizyjna, z której to nagrano?

- Jaki samochód uratował sytuację?

W normalnym niusie dowiedziałbyś się tych wszystkich rzeczy. Tutaj -
tylko jednej. Więc co to jest?

pzdr
bartekltg

Data: 2014-08-17 21:11:13
Autor: TJ_Blues
Czy to jest autentyk?
On Sunday, August 17, 2014 4:55:36 AM UTC-4, Kris wrote:
https://www.facebook.com/photo.php?v=1446180022292605

Jeszcze jedna mala uwaga, ktora powinna naprowadzic cie na odpowiedz
dt. autentycznosci tego clipu. Predkosc ladowania MD-82 (i wiekszosci
liniowcow o zblizonej konfiguracji), to ok 140 wezlow (133kts absolutne minimum).
To zas znaczy, ze ten pickup musialby popierniczac jakies 240km/h....

Data: 2014-08-18 12:30:55
Autor: J.F.
Czy to jest autentyk?
Użytkownik "TJ_Blues"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci
[...]

Tego nie mozna wykluczyc - pamietaj ze to ameryka, tam silnik ma co najmniej 6 cylindrow i 4 litry :-)

Gdzies mi mignal film z autentycznego zdarzenia - maly samolot mial problem z jednym kolem, probowali wyladowac opierajac o przyczepe/platforme, ale samochod okazal sie za wolny.
W koncu wzieli inny i mechanik wychylony przez szyberdach pomogl otworzyc podwozie sila ..

O, http://www.youtube.com/watch?v=qP1XQzwRuV8

J.

Data: 2014-08-18 04:34:37
Autor: TJ_Blues
Czy to jest autentyk?
On Monday, August 18, 2014 6:30:55 AM UTC-4, J.F. wrote:

Tego nie mozna wykluczyc - pamietaj ze to ameryka, tam silnik ma co najmniej 6 cylindrow i 4 litry :-)

Pickupy nie sa konstruowane do bicia rekordow predkosci. Duze silniki
daje glownie dwie rzeczy: duzy moment na kolach i trwalosc silnika.
Amerykanie lubuja sie w przerabianiu samochodow. I faktycznie mozna
powiedziec, ze ww. truczek to zrobiony na hotroda scigacz. Ale czy nie myslisz,
ze to by juz bylo wybitnie malo prawdopodobne? Mechanik samolotowy ze ze swoim
podrasowanym pickupem (bo przeciez nie przerabial by firmowego), zaparkowanym
w poblizu pasa (a nie na pracowniczym parkingu).

No i co z nosnoscia takiego pickupa? Jesli samolot to cos z gatunku MD-90,
to na sucho wazy jekies 35 - 40 ton. Powiedzmy, ze przednia golen przyjmuje
1/3 wagi. Czyli pickup powinien uniesc jakies 10 ton, a w tej klasie pojazdow
z trudem mozna znalzc cos o nosnosci powyzej jedej tony. Moze jekies F-350
SuperDuty udzwignie wiecej. Ale z silniczkiem diesla od Cummisa raczej
samolotu nie dogoni. I wracamy do punktu wyjscia :-)

Gdzies mi mignal film z autentycznego zdarzenia - maly samolot mial problem z jednym kolem, probowali wyladowac opierajac o

Na filmiku jest Beechcraft Duchess. Predkosc przeciagniecia to 60kts(69 mph,
111 km/h). By dogonic takie latadelko, problemu raczej by nie bylo. Zwlaszcza
na dluzszym pasie. 120km/h to jednak nie 250 :-) cheers

Data: 2014-08-18 14:30:38
Autor: Rafal 'RAV' Miszczak
Czy to jest autentyk?
Użytkownik TJ_Blues napisał:

Ale czy nie myslisz, ze to by juz bylo wybitnie malo prawdopodobne?

Bardziej niż odkrycie inteligencji w proszku do prania. ;-)

No i co z nosnoscia takiego pickupa? Jesli samolot to cos z gatunku MD-90,
to na sucho wazy jekies 35 - 40 ton.

Samolot namalowany w tej reklamie to Boeing 727. Pusty: 46 ton, do lÄ…dowania: 73 tony (wg Wikipedii).

Powiedzmy, ze przednia golen przyjmuje 1/3 wagi.

Biorąc pod uwagę, że podwozie główne jest o wiele bliżej środka ciężkości, na podwozie przednie, moim zdaniem, może przypadać nawet mniej niż 10% ciężaru (waga to taki przyrząd pomiarowy). Przy załadunku takiego samolotu trzeba uważać, żeby nacisk na przednią goleń przypadkiem nie spadł do zera, bo będzie śmiesznie.
http://www.airliners.net/photo/Varig-Log/Boeing-727-2A1-Adv%28F%29/0520237/M/

Data: 2014-08-18 08:59:18
Autor: TJ_Blues
Czy to jest autentyk?
On Monday, August 18, 2014 8:30:38 AM UTC-4, Rafal 'RAV' Miszczak wrote:

Bior±c pod uwagê, ¿e podwozie g³ówne jest o wiele bli¿ej ¶rodka ciê¿ko¶ci, na podwozie przednie, moim zdaniem, mo¿e przypadaæ nawet mniej ni¿ 10% ciê¿aru

Czyli i tak *wiecej* niz ladownosc Nissana Frontiera z ww. reklamy.

(waga to taki przyrz±d pomiarowy)

http://sjp.pl/waga

Waga i ciezar to synonimy zamiennie stosowane w jezyku codziennym.

cheers

Data: 2014-08-18 16:38:02
Autor: TJ_Blues
Czy to jest autentyk?
On Monday, August 18, 2014 6:30:55 AM UTC-4, J.F. wrote:

Tego nie mozna wykluczyc - pamietaj ze to ameryka, tam silnik ma co najmniej 6 cylindrow i 4 litry :-)

BTW, to jest reklama Nissana Frontiera, a te najwieksze silniki maja 3 litry.

cheers

Data: 2014-08-19 02:18:05
Autor: Tomasz Pyra
Czy to jest autentyk?
W dniu 2014-08-19 01:38, TJ_Blues pisze:
[...]

Akurat tu J.F. trafił, bo V6 4.0l 269 KM, tyle że w tym modelu nie co najmniej, a co najwyżej ;)

U nich też widać idzie moda na wysilanie, małolitrażowych silniczków ;)

Data: 2014-08-18 17:55:21
Autor: TJ_Blues
Czy to jest autentyk?
On Monday, August 18, 2014 8:18:05 PM UTC-4, Tomasz Pyra wrote:

> BTW, to jest reklama Nissana Frontiera, a te najwieksze silniki maja 3 litry.

Akurat tu J.F. trafi³, bo V6 4.0l 269 KM, tyle ¿e w tym modelu nie co najmniej, a co najwy¿ej ;)

U nich te¿ widaæ idzie moda na wysilanie, ma³olitra¿owych silniczków ;)

Fakt, moj blad. Ale tez musze dorzucic swoje trzy grosze :-) Co masz na
mysli mowiac "u nich"? Japonce zawsze mieli parcie na wysilone, male motorki.
To ze sprzedaja troche wieksze w Stanach nie zmienia ich wlasnego trendu.
Nie ma tez co porownywac "marnego" 4 litrowego widelca z wiekszaszoscia
typowych amerykanow. Taki Ford F-150 Raptor ma serduszko 411 kucykow 6.2 litra
V8.... i jest piekny :-) cheers

Data: 2014-08-19 21:03:26
Autor: J.F.
Czy to jest autentyk?
U¿ytkownik "TJ_Blues"  napisa³ w

> [...]

To ze sprzedaja troche wieksze w Stanach nie zmienia ich wlasnego trendu.

Ale amerykanski klient swoj rozum ma i wie ze nie kupuje sie duzego auta z malym silniczkiem, bo to k** nie jedzie (55mph) :-)

No dobra, paliwo podrozalo, kryzys przyszedl, i amerykanskie gusta sie zmieniaja :-)

Nie ma tez co porownywac "marnego" 4 litrowego widelca z wiekszaszoscia
typowych amerykanow. Taki Ford F-150 Raptor ma serduszko 411 kucykow 6.2 litra
V8.... i jest piekny :-)

Ale oni tez maja maloitrazowki ... 3.5l
http://www.fueleconomy.gov/feg/bymodel/2014_Ford_F150_Pickup.shtml

A zeby byc w temacie lotniczym: jak sie robi syrene ostrzegajaca o nalocie po amerykansku ?
Bierze sie jakis maly, typowy, masowo produkowany silnik ...
http://www.youtube.com/watch?v=04SMJlwosZ0

Lata sa 50-te, wtedy nawet u nas pod maska Warszawy cos ze 3 litry byly :-)

J.

Data: 2014-08-21 12:03:19
Autor: zbigi
Czy to jest autentyk?
J.F. napisa³(a):
[...]
Lata sa 50-te, wtedy nawet u nas pod maska Warszawy cos ze 3 litry byly :-)

2,1 :)

Data: 2014-08-18 23:40:03
Autor: Tomasz Pyra
Czy to jest autentyk?
W dniu 2014-08-18 12:30, J.F. pisze:

To zas znaczy, ze ten pickup musialby popierniczac jakies 240km/h....

Tego nie mozna wykluczyc - pamietaj ze to ameryka, tam silnik ma co
najmniej 6 cylindrow i 4 litry :-)

I z tego wszystkiego 160KM przy 2t masy własnej ;)

[...]

Takie małe to potrafią powoli latać.
Jak dobrze poznałem samolot z tego filmu to jego prędkość minimalna to 109km/h.

Data: 2014-08-18 22:47:04
Autor: Król Jerzy
Czy to jest autentyk?
TJ_Blues wrote:

[...]

Drobna uwaga - zapomniałeś o tym, że samoloty są w stanie po przyziemieniu utrzymać w powietrzu owe przednie podwozie dosyć długo - więc istnieje możliwość, że samochód wolniejszy od przyziemiającego liniowca będzie w stanie podjechać a nawet go wyprzedzić.

Data: 2014-08-18 16:36:23
Autor: TJ_Blues
Czy to jest autentyk?
On Monday, August 18, 2014 4:47:04 PM UTC-4, Król Jerzy wrote:

Drobna uwaga - zapomnia³e¶ o tym, ¿e samoloty s± w stanie po przyziemieniu utrzymaæ w powietrzu owe przednie podwozie dosyæ d³ugo - wiêc istnieje mo¿liwo¶æ, ¿e samochód wolniejszy od przyziemiaj±cego liniowca bêdzie w stanie podjechaæ a nawet go wyprzedziæ.

Z tym, ze tego nie widac na filmiku. Praktycznie chwile po przyzimieniu
glownego wozka, liniowiec opiera przednia golen na pace pickupa. Nie widac
tez, by to samolot doganial trucka. Jest wlasnie odwrotnie; to truck
dogania samolot. A nawet gdyby... to po zwonieniu lniowiec doprowadzily
do zapadniecia sie podwozia pickupa. Debunked! No i na filmiku jak byt stoi: Fictionalization. Do not atempt.
https://www.youtube.com/watch?v=FoSGzLii0KM
Fake jak cycki Dody.

cheers

Data: 2014-08-19 10:05:12
Autor: Marek
Czy to jest autentyk?
On Mon, 18 Aug 2014 22:47:04 +0200, Król Jerzy<krol_jerzy@wawello.cracow.pl> wrote:
[...]

W każdym razie dobry temat dla Pogromców Mitów.

--
Marek

Czy to jest autentyk?