Czy to jest legalne...

Data: 2013-07-31 12:54:50
Autor: Waldek Godel
Czy to jest legalne...
Dnia Wed, 31 Jul 2013 10:57:06 +0200, Marek napisał(a):

Dostałem spam w opisie reklamuj±cy usługę lokalizacji telefonu przez siec GSM z linkiem do strony serwisu. Na stronie serwisu jest mapa Polski z losowo wyswietlanymi punktami rzekomo odpowiadaj±cymi lokalizacji użytkownika XXX o nr telefonu YYY. Jest również formularz wymagaj±cy podania nr osoby której się szuka oraz własnego nr. Natomiast regulamin opisuje t± usługę jako serwis rozrywkowy, wysyłaj±cy płatne smsy (po aktywowaniu subskrypcji) o tre¶ci "rozrywkowej".
Widac wyraĽnie, że usługa jest czym¶ innym niż jej reklama, czy takie działania s± legalne?

Reklama jest bardziej nieuczciwa niż nielegalna. Nielegalne w niej jest to, że jest spamem, a firma która to rozsyła jest jednym z największych spamerów w Polsce. Nielegalne jest również to, że jako usługodawcę podaj± fikcyjn± firmę na Seszelach albo w Kostaryce. Reszta jest już legalna - jak kto¶ jest tak głupi, że nie przeczyta warunków ¶wiadczenia usługi oraz w ogóle korzysta ze złodziejskich sms premium rate - to jego problem

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Nie pytaj, co rz±d może zrobić dla ciebie.

Data: 2013-07-31 19:16:11
Autor: Marek
Czy to jest legalne...
On Wed, 31 Jul 2013 12:54:50 +0100, Waldek Godel <nospam@orangegsm.info> wrote:
Reklama jest bardziej nieuczciwa niĹĽ nielegalna. Nielegalne w niej
jest to,

Wydawało mi się że jest przepis penalizujacy reklamę produktu X, który po zakupie okazuje się niezgodny z reklamowym opisem (jest zupełnie inny).

--
Marek

Data: 2013-07-31 21:13:45
Autor: Robert Tomasik
Czy to jest legalne...
Użytkownik "Marek" <fake@fakeemail.com> napisał w wiadomości news:almarsoft.7655996548481822583news.neostrada.pl...
[...]

Art. 286 kk :-)

Z tym, że moim zdaniem jest tu słabe ogniwo. Ustalanie pozycji innego numeru, to jest kontrola operacyjna. Na to są wymagane zgody sądu (lub czasem innych instytucji) inaczej prywatna osoba tego uzyskać nie może. No to trzeba być nieźle "cofniętym", by uwierzyć w świadczenie takich usług. Oczywiście istnieje od tego kilka wyjątków. Może to być numer należący do zleceniodawcy (ja mam poustawiane te usługi na telefonach dzieci), ale to chyba o wiele łatwiej jest od operatora wykupić :-)

Czy to jest legalne...