Czy to jest nękanie?

Data: 2015-12-13 11:51:27
Autor: z
Czy to jest nękanie?
To GRO¬NA OSOBA!
GROZI Tobie!
Mo¿e doprowadziæ
do bankructwa, nêdzy!
Odp KTO na 72998
UFASZ tej osobie2,46R-
eg
"
Co na to polskie prawo?

PS. Zauwa¿y³em ostatnio ¿e smsy nie gro¼ne które sobie filtrujê zaczynaj± przychodziæ na inne numery pleja które posiadam.
Numery s± "zadbane" i nie podawane gdzie popadnie. Za du¿y zbieg okoliczno¶ci. Operator sprzeda³. Skar¿yæ? Gdzie?

Mnie to MTV bo wy³±czy³em powiadomienia i usuwam ale s± ludzie którzy nie maj± nowoczesnych telefonów, w podesz³ym wieku, bardziej wra¿liwe ode mnie które mog± przynajmniej siê ¼le poczuæ kiedy codziennie dostaj± takie smsy.

Data: 2015-12-13 12:37:52
Autor: Jan Stożek
Czy to jest nękanie?
Po głębokim namyśle z napisał w niedziela, 13 grudnia 2015 11:51:

To GROŹNA OSOBA!
GROZI Tobie!
Może doprowadzić
do bankructwa, nędzy!
Odp KTO na 72998
UFASZ tej osobie2,46R-
eg
"

A może to autor wysyła, gdzie popadnie? Skoro wszystkie numery masz w play, może lecieć po prostu według kolejnych numerów.
Co na to polskie prawo?

To wygląda na próbę wyłudzenia opłat premium. Bodaj kilka lat temu była plaga tego typu działań, a operatorzy było pod dość dużym naciskiem z tego powodu. Nie pamiętam czy zajmował się tym UOKiK czy UKE, ale coś mi świta, że ustalono wtedy warunki współodpowiedzialności operatora za ten proceder. Proponowałbym dokopać się do tamtej sprawy i w zależności od tego, co znajdziejsz zdecydować, czy piszesz do operatora czy zgłaszasz podejrzenie popełnienia przestępstwa do prokuratury. Tylko musisz podjąć decyzję, czy skarżysz się na podejrzenie wycieku danych, czy na próbę wyłudzenia, czy na jedno i drugie. --
Pozdrawiam,

(js).

PS. Odpowiadając bezpośrednio proszę usunąć minus wraz ze wszystkimi kolejnymi literami.

Data: 2015-12-13 12:56:56
Autor: RadoslawF
Czy to jest nękanie?
W dniu 2015-12-13 o 12:37, Jan Stożek pisze:
[...]

Od paru lat operatorzy w umowie wciskajÄ… lekko zamaskowane zgody
na nękanie reklamami, ofertami i innym śmieciem. Jak ktoś o tym
zapomni to podpisuje a potem zastanawia siÄ™ dlaczego dostaje.

Pozdrawiam

Data: 2015-12-13 13:42:34
Autor: z
Czy to jest nękanie?
W dniu 2015-12-13 o 12:56, RadoslawF pisze:
Od paru lat operatorzy w umowie wciskaj± lekko zamaskowane zgody
na nêkanie reklamami, ofertami i innym ¶mieciem. Jak kto¶ o tym
zapomni to podpisuje a potem zastanawia siê dlaczego dostaje.

Piszesz o teorii a w praktyce ani dok³adne przeczytanie umowy ani w³±czanie blokad, pisanie pism nic nie daje.

U mnie przez kilka lat by³ spokój. Zaczê³o siê dopiero jak przenosi³em numery i podpisywa³em kolejne umowy. Po drodze naprawia³em b³êdy operatora które oczywi¶cie by³y na moj± niekorzy¶æ.
Wiem ¿e to mo¿e byæ przypadek ale wygl±da to rak jakby "system/pracownicy" dostarczali numery którymi siê ostatnio zajmowali.
Mo¿e robi± to odgórne a mo¿e to oddolna inicjatywa pracowników.

Data: 2015-12-13 16:06:30
Autor: Jan Stożek
Czy to jest nękanie?
Po głębokim namyśle z napisał w niedziela, 13 grudnia 2015 13:42:

Wiem że to może być przypadek ale wygląda to rak jakby
"system/pracownicy" dostarczali numery którymi się ostatnio
zajmowali.

Ale masz na to jakieÅ› dowody, czy to tylko Twoje przypuszczenia?
Może robią to odgórne a może to oddolna inicjatywa pracowników.

Tak, czy owak, ZTCP, za działania pracowników w stosunku do stron trzecich odpowiada pracodawca, czyli w tym wypadku operator. Ale i tak, skoro masz problem natury prawnej, to IMHO właściwą grupą do dyskusji na ten temat jest pl.soc.prawo.

Data: 2015-12-13 13:10:09
Autor: Alf/red/
Czy to jest nękanie?
W dniu 13.12.2015 o 12:37, Jan Stożek pisze:
Skoro wszystkie numery
masz w play, może lecieć po prostu według kolejnych numerów.

Od dobrych kilku lat można przenosić numer miedzy sieciami, podobno w 2014 zrobiło tak 14%.

--
Alf/red/

Data: 2015-12-13 13:44:01
Autor: J.F.
Czy to jest nêkanie?
Dnia Sun, 13 Dec 2015 13:10:09 +0100, Alf/red/ napisa³(a):
W dniu 13.12.2015 o 12:37, Jan Sto¿ek pisze:
Skoro wszystkie numery
masz w play, mo¿e lecieæ po prostu wed³ug kolejnych numerów.

Od dobrych kilku lat mo¿na przenosiæ numer miedzy sieciami, podobno w 2014 zrobi³o tak 14%.

A masz numery w innych sieciach, zeby twierdzic, ze to tylko Play ?

Po pierwsze - te serwisy sa uniwersalne, z kazdej sieci moga zarobic,
to im wszystko jedno do ktorej trafia SMS. Po drugie - u nas mozna te
sms wysylac losowo/kolejno, z duza szansa, ze trafia w aktywnego
klienta. A po trzecie - wszyscy operatorzy bardzo chetnie ci podsuna papierek
ze zgoda na udostepnienie danych partnerom. W koncu na tych serwisach,
to oni najwiecej zarabiaja.

J.

Data: 2015-12-13 19:17:40
Autor: Alf/red/
Czy to jest nękanie?
W dniu 13.12.2015 o 16:01, Jan Stożek pisze:
masz w play, może lecieć po prostu według kolejnych numerów.

Od dobrych kilku lat można przenosić numer miedzy sieciami

I co z tego?

To, że kolejne numery wcale nie muszą być w tej samej sieci. I na odwrót - w Play mogą być dowolne początki. Nie ma już tak, że 600 = Era, 601 = Plus, 501 = Idea.

--
Alf/red/

Data: 2015-12-13 19:24:52
Autor: Jan Stożek
Czy to jest nękanie?
Po głębokim namyśle Alf/red/ napisał w niedziela, 13 grudnia 2015 19:17:

[...]

No i co z tego? Czy to w jakikolwiek wpływa na działanie spamera, który chciałby spamować kolejne numery telefonów? Najwyżej jego SMS-y pójdą do abonentów różnych sieci - i co? Działanie mu nie wyjdzie? Koszty wzrosną? Wpływy zmaleją?

A w ogóle, to o tych "kolejnych numerach" napisałem trochę mimochodem. Czy gdyby spamer spamował losowe numer z jakiejś puli albo i ze wszystkich możliwych - to czy możliwość przenoszenia numerów jakoś by wpłynęła na jego działalność?

Data: 2015-12-15 15:15:19
Autor: Alf/red/
Czy to jest nękanie?
W dniu 13.12.2015 o 19:24, Jan Stożek pisze:
No i co z tego? Czy to w jakikolwiek wpływa na działanie
spamera, który chciałby spamować kolejne numery telefonów?

No właśnie nie wpływa, chociaż ktoś sugerował

Data: 2015-12-13 13:34:19
Autor: z
Czy to jest nękanie?
A mo¿e to autor wysy³a, gdzie popadnie? Skoro wszystkie numery
masz w play, mo¿e lecieæ po prostu wed³ug kolejnych numerów.

Wiem ¿e tak robi± ale ja nie mam numerów kolejnych z listy. By³y przenoszone od ró¿nych operatorów.

Co na to polskie prawo?

To wygl±da na próbê wy³udzenia op³at premium. Bodaj kilka lat
temu by³a plaga tego typu dzia³añ, a operatorzy by³o pod do¶æ du¿ym
naciskiem z tego powodu. Nie pamiêtam czy zajmowa³ siê tym UOKiK czy
UKE, ale co¶ mi ¶wita, ¿e ustalono wtedy warunki
wspó³odpowiedzialno¶ci operatora za ten proceder.

Proponowa³bym dokopaæ siê do tamtej sprawy i w zale¿no¶ci od
tego, co znajdziejsz zdecydowaæ, czy piszesz do operatora czy
zg³aszasz podejrzenie pope³nienia przestêpstwa do prokuratury. Tylko
musisz podj±æ decyzjê, czy skar¿ysz siê na podejrzenie wycieku danych,
czy na próbê wy³udzenia, czy na jedno i drugie.

Dlaczego tylko na próbê wy³udzenia, wyciek danych?

Wiem ¿e chc± kasy ale metody które stosuj± mog± doprowadziæ do utraty ¿ycia i zdrowia.

Czy tylko tyle mo¿na zrobiæ ¿eby "cfaniaczki" dosta³y za swoje?

Data: 2015-12-13 16:00:34
Autor: Jan Stożek
Czy to jest nękanie?
Po głębokim namyśle z napisał w niedziela, 13 grudnia 2015 13:34:

[...]

Dlaczego tylko na próbę wyłudzenia, wyciek danych?

Dlatego, że zadałeś to pytanie na pl.misc.telefonia.gsm, a nie na pl.soc.prawo. --

Data: 2015-12-13 16:05:03
Autor: z
Czy to jest nękanie?
W dniu 2015-12-13 o 16:00, Jan Sto¿ek pisze:
Dlatego, ¿e zada³e¶ to pytanie na pl.misc.telefonia.gsm, a nie
na pl.soc.prawo.

Zada³em ale prawnicy jako¶ nie poczuli tematu (znaczy kaski do zarobienia ;-) )

Data: 2015-12-13 16:07:21
Autor: Jan Stożek
Czy to jest nękanie?
Po głębokim namyśle z napisał w niedziela, 13 grudnia 2015 16:05:

W dniu 2015-12-13 o 16:00, Jan Stożek pisze:
Dlatego, że zadałeś to pytanie na pl.misc.telefonia.gsm, a nie
na pl.soc.prawo.

Zadałem ale prawnicy jakoś nie poczuli tematu (znaczy kaski do
zarobienia ;-) )

:-(

Może za dobrze im się powodzi. --

Data: 2015-12-18 18:57:49
Autor: z
Czy to jest nękanie?
"Prze¿yjesz TRAGEDIE
za sprawa 1
PRZEKLETEJ RZECZY!!
W tej RZECZY jest ZLY
DIABEL!BLOKUJE
PIENIADZE!mo¿e
sciagnac OGROMNA
BIEDE!odp CO na 72999
WYRZUC TO!2,46R-eg

Czy to jest nêkanie?

U¿ytkownik twierdzi ¿e "Nie przeszkadzaæ" w opcjach konwersacji nie dzia³a
Ajfon 5C

Czy to jest nękanie?