"Czy to jest ścieżka?"

Data: 2012-05-16 07:56:26
Autor: Shrek
"Czy to jest ścieżka?"
On 2012-05-15 22:32, BoDro wrote:
http://zielonagora.gazeta.pl/zielonagora/1,35182,11714089,Rowerzysta_przed_sadem__I_jest_dylemat__Czy_to_jest.html

"A według prawa znaki nakazu nie kasują się po przejeździe przez skrzyżowanie, tak jak znaki zakazu - zeznawał policjant, który wypisał mandat Wermińskiemu."

WTF?

Shrek.

Data: 2012-05-16 08:56:05
Autor: bans
"Czy to jest ścieżka?"
W dniu 2012-05-16 07:56, Shrek pisze:

"A według prawa znaki nakazu nie kasują się po przejeździe przez
skrzyżowanie, tak jak znaki zakazu - zeznawał policjant, który wypisał
mandat Wermińskiemu."

WTF?

No właśnie - WTF??? Panowie, o co tu chodzi? Czy od czasu, kiedy ja zdawałem prawo jazdy to przepisy się aż tak zmieniły, czy ten policjant to totalny przygłup? Albo dziennikarzyna przekreciła jego słowa?

--
bans

Data: 2012-05-16 10:26:25
Autor: Andrzej W.
"Czy to jest ścieżka?"
W dniu 2012-05-16 08:56, bans pisze:
No właśnie - WTF??? Panowie, o co tu chodzi? Czy od czasu, kiedy ja
zdawałem prawo jazdy to przepisy się aż tak zmieniły, czy ten policjant
to totalny przygłup? Albo dziennikarzyna przekreciła jego słowa?

Chodzi chyba o:
   Rozporządzenie w sprawie znaków i sygnałów drogowych
    § 32.2

Niestety nie znalazłem takiej definicji tyczącej się znaku C-13.

--
Pozdrawiam,
AWa.

Data: 2012-05-16 17:34:28
Autor: Bartłomiej Zieliński
"Czy to jest ścieżka?"
Użytkownik bans napisał:
"A według prawa znaki nakazu nie kasują się po przejeździe przez
skrzyżowanie, tak jak znaki zakazu - zeznawał policjant, który wypisał
mandat Wermińskiemu."

Chyba jednak za skrzyżowaniem powinny być powtórzone, bo niby skąd ktoś kto wjechał na oznakowaną drogę dopiero na tym skrzyżowaniu, ma wiedzieć jaka jest na niej organizacja ruchu?

Data: 2012-05-16 09:35:21
Autor: rmikke
"Czy to jest ścieżka?"
On Wednesday, May 16, 2012 5:34:28 PM UTC+2, Bartłomiej Zieliński wrote:
Użytkownik bans napisał:

Chyba jednak za skrzyżowaniem powinny być powtórzone, bo niby skąd ktoś kto wjechał na oznakowaną drogę dopiero na tym skrzyżowaniu, ma wiedzieć jaka jest na niej organizacja ruchu?

No przecież to powinno być jasno określone w prawie. PoRD odsyła do rozporzedzenia, a w "ROZPORZĄDZENIU MINISTRÓW INFRASTRUKTURY ORAZ SPRAW WEWNĘTRZNYCH I ADMINISTRACJI z dnia 31 lipca 2002 r. w sprawie znaków i sygnałów drogowych." ( http://u.42.pl/2Iwx ) jest tylko określone _odkąd_ obowiązują zakazy.

Przepisu, mówiącego o obowiązywaniu do najbliższego skrzyzowania jakoś nie znalazłem...

Data: 2012-05-16 18:58:08
Autor: Bartłomiej Zieliński
"Czy to jest ścieżka?"
Użytkownik rmikke napisał:
Przepisu, mówiącego o obowiązywaniu do najbliższego skrzyzowania jakoś nie znalazłem...

Rzeczywiście nie rzuca się w oczy. Pytanie, co w przypadku, gdy znak nakazu (np. C-13) jest przed skrzyżowaniem, a za nim już nie. Na mój gust narusza to konstytucyjną zasadę równości, bo ktoś kto jechał przed skrzyżowaniem musi dalej jechać DDR, a ktoś kto wjechał na skrzyżowaniu nie musi.

Data: 2012-05-16 17:39:21
Autor: Jan Srzednicki
"Czy to jest ścieżka?"
On 2012-05-16, Bartłomiej Zieliński wrote:
Użytkownik rmikke napisał:
[...]

To prawie jak mój ulubiony znak - "ustąp pierwszeństwa" z tabliczką "nie
dotyczy mieszkańców". :)

(znak faktyczny, ale dość ewidentnie podmontowany na lewo)

Data: 2012-05-16 18:10:17
Autor: Andrzej W.
"Czy to jest ścieżka?"
W dniu 2012-05-16 17:34, Bartłomiej Zieliński pisze:
Chyba jednak za skrzyżowaniem powinny być powtórzone, bo niby skąd ktoś
kto wjechał na oznakowaną drogę dopiero na tym skrzyżowaniu, ma wiedzieć
jaka jest na niej organizacja ruchu?

Czyżby kolega sugerował, że nasi kochani prawodawcy cechują się czymś
choćby zbliżonym do zdrowego rozsądku?
:-)

--
Pozdrawiam,
Andrzej

Data: 2012-05-16 18:13:34
Autor: johnkelly
"Czy to jest ścieżka?"
W dniu 2012-05-16 18:10, Andrzej W. pisze:
[...]

Co mają prawodawcy do zeznań Policjanta?

Pozdrawiam
Maciej Różalski

--
... gg:1716136 ... johnkelly(at)wp.pl ... kontakt(at)maciejrozalski.eu ..
...................... blog: www.maciejrozalski.eu ......................

Data: 2012-05-17 01:56:49
Autor: Gotfryd Smolik news
"Czy to jest ścieżka?"
On Wed, 16 May 2012, johnkelly wrote:

[...]

  Ano tyle, że Policjant przeczytał.
  I literalnie zacytował to co zapisał minister, a że minister jak to
minister, niekoniecznie osobiscie sprawdził jak w praktyce może działać
to co podpisał, to w przepisach tak własnie jest.
  Znaki zakazu - "kończa się na skrzyżowaniu".
  Znaki kierunku jazdy - obowiazuja na nablizszym skrzyżowaniu, ew.
"przed znakiem".
  Znaki DDR i pieszych... jak w socjalistycznym dowcipie
o czasoprzestrzeni, "odtad do dwunastej" :>
  Nie zapisano końca obowiazywania i już.

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-05-16 22:58:16
Autor: rmikke
"Czy to jest ścieżka?"
On Thursday, May 17, 2012 1:56:49 AM UTC+2, Gotfryd Smolik news wrote:

> [...]

"przed znakiem".
  Znaki DDR i pieszych... jak w socjalistycznym dowcipie
o czasoprzestrzeni, "odtad do dwunastej" :>

Ale GDZIE to jest napisane????

Data: 2012-05-17 15:59:35
Autor: Bartłomiej Zieliński
"Czy to jest ścieżka?"
Użytkownik rmikke napisał:
Ale GDZIE to jest napisane????

AFAIR wynika to z tekstu, do którego link sam przytoczyłeś :-)

Data: 2012-05-18 03:30:14
Autor: rmikke
"Czy to jest ścieżka?"
On Thursday, May 17, 2012 3:59:35 PM UTC+2, Bartłomiej Zieliński wrote:
Użytkownik rmikke napisał:
> Ale GDZIE to jest napisane????

AFAIR wynika to z tekstu, do którego link sam przytoczyłeś :-)

Kiedy nie widzę tam nic takiego. Może źle patrzę...

Data: 2012-05-17 21:43:16
Autor: Gotfryd Smolik news
"Czy to jest ścieżka?"
On Wed, 16 May 2012, rmikke wrote:

[...]

  Co jest napisane, skoro piszę że minister NIE napisał?
  Chcesz linka do rozporzadzenia o znakach czy jak?

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-05-18 03:34:26
Autor: rmikke
"Czy to jest ścieżka?"
On Thursday, May 17, 2012 9:43:16 PM UTC+2, Gotfryd Smolik news wrote:

> [...]

> Ale GDZIE to jest napisane????

  Co jest napisane, skoro piszę że minister NIE napisał?
  Chcesz linka do rozporzadzenia o znakach czy jak?

Przecież link sam wrzucałem. Napisałeś, że Minister nie określił, gdzie kończy się DDR, ale ja w ogóle nie umiem znaleźć, gdzie kończą się zakazy. Gdzie w ogóle jest jakiś przepis, że znak zakazu, czy jakikolwiek, obowiązuje do najbliższego skrzyżowania?

Data: 2012-05-18 13:05:53
Autor: Gotfryd Smolik news
"Czy to jest ścieżka?"
On Fri, 18 May 2012, rmikke wrote:

  CTL-V Ci się zaciał czy postanowiłes pójsc w górę w statystyce
kilobajtów posłanych na grupy? ;>
  Za karę czytasz całosć tego co posłałes, literka po literce,
piętnascie razy ;)

[...kilka kopii cytatu...]

Przecież link sam wrzucałem.

Napisałeś, że Minister nie określił, gdzie kończy się DDR,

  No nie napisał.

ale ja w ogóle nie umiem znaleźć, gdzie kończą się zakazy.
Gdzie w ogóle jest jakiś przepis, że znak zakazu, czy jakikolwiek,
obowiązuje do najbliższego skrzyżowania?

  W definicji znaków!

  Tak przy okazji: znak "koniec minimalnej prędkosci" również nie ma
"odwołania na skrzyżowaniu".
  Jakby komus z obecnych trafiła się taka przykra okazja, IMVHO
powinien dać Wysokiemu Sadowi do przemyslenia taka kwestię, czy
jak ktos ktos przejedzie obok takiego znaku a odwołania nie ma
(bo ukradli) to znaczy że prawie cała reszta kraju jest "jego" ;>

  Ad rem.
  Nie ma osobnego przepisu, te przepisy sa w rozporzadzeniu
dotyczacym znaków drogowych; musisz znalezc jakies miejsce
które prezentuje *cała tresc* rozporzadzenia, a nie tylko
"wyciagi" w postaci obrazków z dołożonymi do niego podpisami.
  Przykładowo, tu jest pewnie wersja przestarzała:
http://www.abc.com.pl/du-akt/-/akt/dz-u-02-170-1393
....ale kompletna.
  I nie pisać mi o sejm.gov.pl (PDFy! w czyms takim całkiem
często spotyka się np. "wklejki" ze skanami czy np. tekst
ze znakami sterujacymi w srodku)

  Przykładowe wyrywki:
+++
Jeżeli zakaz wyrażony przez znaki B-25, B-26, B-29, B-33, B-35, B-36, B-37 i B-38 nie jest uprzednio odwołany znakiem oznaczajšcym koniec zakazu, to obowišzuje on do najbliższego skrzyżowania
§ 35. 1.Znaki:
[...lista nakazów kierunku...]
2.Znaki, o których mowa w ust. 1, obowišzujš na najbliższym skrzyżowaniu lub w miejscu, gdzie występuje możliwoœć zmiany kierunku jazdy.
3.Znak zakazu umieszczony pod znakiem E-17a oznacza, że zakaz obowišzuje na obszarze całej miejscowoœci, z wyjštkiem odcinka drogi, na którym został on zmieniony lub odwołany innym znakiem.
2.Zakazy wyrażone znakami B-21 i B-22 obowišzujš na najbliższym skrzyżowaniu, z zastrzeżeniem ust. 3.
3.Znaki B-21 i B-22 znajdujšce się w obrębie skrzyżowania dotyczš tylko najbliższej jezdni, przed którš zostały umieszczone.
-- -

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-05-18 04:53:46
Autor: Rowerex
"Czy to jest ścieżka?"
On 18 Maj, 13:05, Gotfryd Smolik news <smo...@stanpol.com.pl> wrote:

+++
Jeżeli zakaz wyrażony przez znaki B-25, B-26, B-29, B-33, B-35, B-36,
B-37 i B-38 nie jest uprzednio odwołany znakiem oznaczającym koniec
zakazu, to obowiązuje on do najbliższego skrzyżowania

§ 15. 1. Znaki zakazu obowiązują na drodze, na której są umieszczone,
chyba że przepisy szczególne
stanowią inaczej.
(...)
10. Znak B-9 "zakaz wjazdu rowerów" oznacza zakaz ruchu na jezdni i
poboczu rowerów.
(...)

B9 nie ma znaku odwoływania... Wnioskując z powyższego, jeśli na
wylocie trasy z miasta A do miasta B stoi B9, bo miasto jest
"rowerowe" i przy każdej trasie wylotowej buduje DDR wyłącznie po
lewej stronie (tak jest u mnie), to ów B9 obowiązuje... hmmm... wg
pkt. 1 "na drodze" czyli dokąd? Do najbliższej miejscowości? Do końca
owej drogi? A co jest końcem tej drogi? Dla  A można tak domniemywać,
że pojawienie się C13a odwołuje ostatni B-9?

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2012-05-18 15:02:00
Autor: johnkelly
"Czy to jest ścieżka?"
W dniu 2012-05-18 13:53, Rowerex pisze:
[...]

Do najbliższego portu o ile ten nie obsługuje promów samochodowych :)).

Ten znak obowiązuje od miejsca postawienia do najbliższego skrzyżowania bo za tym masz już nową drogę. Nie możesz wjechać na tę drogę od strony znaku. Z kolei znaki nakazu nakazują ci wjechać w daną drogę od strony na której stoją.

-Rowerex

Pozdrawiam
Maciej Różalski

Data: 2012-05-17 09:30:12
Autor: johnkelly
"Czy to jest ścieżka?"
[...]

Przesadzasz. Z tego, że "minister nie zapisał" nie wynika, że znak nakazu na pierwszym skrzyżowaniu obowiązuje każdego wjeżdżającego na siedemnastu kolejnych.

pzdr, Gotfryd

Pozdrawiam
Maciej Różalski

Data: 2012-05-17 21:17:29
Autor: Andrzej W.
"Czy to jest ścieżka?"
W dniu 2012-05-17 09:30, johnkelly pisze:
Przesadzasz. Z tego, że "minister nie zapisał" nie wynika, że znak
nakazu na pierwszym skrzyżowaniu obowiązuje każdego wjeżdżającego na
siedemnastu kolejnych.

Obawiam się, ze jeśli minister podpisał a odpowiedni organ opublikował
to niestety wynika...

--
Pozdrawiam,
Andrzej

Data: 2012-05-17 21:53:59
Autor: Gotfryd Smolik news
"Czy to jest ścieżka?"
On Thu, 17 May 2012, johnkelly wrote:

Przesadzasz. Z tego, że "minister nie zapisał" nie wynika, że znak nakazu na pierwszym skrzyżowaniu obowiązuje każdego wjeżdżającego na siedemnastu kolejnych.

  Być może przesadzam.
  Ba, wysoce prawdopodobne wydaje się, że masz rację.
  Ale w swietle faktu, że swojego czasu komendant głowny policji
wywodził że z zakazu wtargnięcia pieszego na przejscie wynika
pierwszeństwo kierowcy, wcale mnie nie dziwi, że stójkowy
przeprowadził wywód jak zacytowano.
  Teraz gorsza sprawa - wskaż przepisy, ewentualnie bazujac
na braku przepisów, konkretne zasady prawne które prowadza
do przeciwnego wniosku niż ten który "nie wynika" z przepisu.

  Oczywiscie zasady prawne to częsc prawa - tylko poproszę
o krok po kroku wyłożenie jak to ma w naszym przypadku zadziałać,
bo mechanizm "na chłopski rozum" niestety w prawie działa dosc
słabo.
  Bo tu i teraz, po zejsciu z roweru i z zamiarem podłubania
w zupełnie innej robocie, nijak nie umiem od ręki takiego
wywodu przedstawić.
  Od czego zaczniesz - który element "braku przepisu" ma
powodować brak ogólnosci nakazu i dlaczego akurat na
skrzyżowaniu?

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-05-18 09:20:25
Autor: johnkelly
"Czy to jest ścieżka?"
[...]

Bo C13/C16 należy stawiać na początku DDRiP. Każdym początku, czyli w każdym miejscu które się łączy z innym ciągiem.

pzdr, Gotfryd

Pozdrawiam
Maciej Różalski

Data: 2012-05-18 13:39:11
Autor: Gotfryd Smolik news
"Czy to jest ścieżka?"
On Fri, 18 May 2012, johnkelly wrote:

Bo C13/C16 należy stawiać na początku DDRiP. Każdym początku, czyli w każdym
miejscu które się łączy z innym ciągiem.

  Wyglada zachęcajaco, ale potyka się o definicję drogi.
  Czy droga za skrzyżowaniem to jest inna droga, szczególnie np.
w kontekscie dwu rozmiarów znaku D-1?

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-05-16 09:45:18
Autor: johnkelly
"Czy to jest ścieżka?"
On 2012-05-15 22:32, BoDro wrote:
[...]

To znaczy, że masz być telepatą.

Shrek.

Pozdrawiam
Maciej Różalski

Data: 2012-05-16 10:00:58
Autor: Tomasz Minkiewicz
"Czy to jest ścieżka?"
On Wed, 16 May 2012 09:45:18 +0200
johnkelly <stara@maciejrozalski.eu> wrote:

> "A według prawa znaki nakazu nie kasują się po przejeździe przez
> skrzyżowanie, tak jak znaki zakazu - zeznawał policjant, który
> [...]

Tak sobie myślę – a co, jeśli przed skrzyżowaniem stoi nakaz jazdy
prosto? A przejechanie skrzyżowania nie wyłącza nakazów, zgadza się?
Więc… czy ja dobrze rozumiem, że kierujący pojazdem ma obowiązek dalej
jechać prosto na wszystkich kolejnych skrzyżowaniach? I jak się
władował na taką drogę, to nie ma, że boli – priamo wpieriod, aż się ta
droga skończy. ;>

--
Tomasz Minkiewicz

Data: 2012-05-16 15:23:05
Autor: Andrzej W.
"Czy to jest ścieżka?"
W dniu 2012-05-16 10:00, Tomasz Minkiewicz pisze:
Tak sobie myślę – a co, jeśli przed skrzyżowaniem stoi nakaz jazdy
prosto? A przejechanie skrzyżowania nie wyłącza nakazów, zgadza się?

Akurat te nakazy mają zdefiniowany wyraźnie zakres swojego obowiązywania.

--
Pozdrawiam,
Andrzej

Data: 2012-05-16 18:22:15
Autor: Shrek
"Czy to jest ścieżka?"
On 2012-05-16 09:45, johnkelly wrote:

[...]

A raczej komuś się wydaje. Myślałem, że jakąś fundamentalną zmianę w prawie przeoczyłem, ale jednak jest ok. Albo policjant niedouczony głupek, albo pismak poprzekręcał - niestety sam nie wiem co bardziej prawdopodobne;)

Shrek.

"Czy to jest ścieżka?"