[Waw] Czy to jest skrzyĹźowanie?

Data: 2009-09-30 12:59:21
Autor: Czarek Daniluk
[Waw] Czy to jest skrzyĹźowanie?
Krzysztof Stachlewski pisze:
Straż Miejska zostawia mi już drugi raz kartkę za szybą.
Drugi raz dostaję "upomnienie" po krótkiej rozmowie na temat
przepisów i wymianie poglądów.
Wszystko dlatego, że ja uważam iż to coś co jest
na zdjęciach to skrzyżowanie, które zakaz zatrzymywania
odwołuje, a Straż Miejska najwyraźniej wprost przeciwnie.

Tak więc poproszę o opinie.
Czy to jest skrzyĹźowanie?
http://stachlewski.info/site_media/skrzyz/

Stach

Droga wewnętrzna, nie jest to skrzyżowanie odwołujące zakaz.
Jest to wyjazd z drogi wewnętrznej na drogę publiczną.

Do 3 razy sztuka, za 3cim będzie pieniężne upomnienie :D

Pozdrawiam !!

Data: 2009-09-30 13:27:42
Autor: Krzysztof Stachlewski
W dniu 2009-09-30 12:59, Czarek Daniluk pisze:

Droga wewnętrzna, nie jest to skrzyżowanie odwołujące zakaz.
Jest to wyjazd z drogi wewnętrznej na drogę publiczną.

Jaki przepis mówi o tym, że wyjazd z drogi wewnętrznej
nie jest skrzyĹźowaniem?
Przydałaby się też informacja, ile drogi "nie wewnętrznej"
w metrach musi być, aby to było skrzyżowanie.
To nie w tym przypadku, ale mogę pokazać przykłady.

Do 3 razy sztuka, za 3cim będzie pieniężne upomnienie :D

Raczej sprawa w sądzie, bo mandatu nie mam zamiaru płacić.

Stach
--
http://stachlewski.info

Data: 2009-09-30 13:39:23
Autor: Przemysław Bernat
Dnia Wed, 30 Sep 2009 13:27:42 +0200, Krzysztof Stachlewski napisał(a):

W dniu 2009-09-30 12:59, Czarek Daniluk pisze:

Droga wewnętrzna, nie jest to skrzyżowanie odwołujące zakaz.
Jest to wyjazd z drogi wewnętrznej na drogę publiczną.

Jaki przepis mówi o tym, że wyjazd z drogi wewnętrznej
nie jest skrzyżowaniem?

Definicja skrzyżowania:

skrzyżowanie - przecięcie się w jednym poziomie dróg mających jezdnię, ich
połączenie lub rozwidlenie, łącznie z powierzchniami utworzonymi przez
takie przecięcia, połączenia lub rozwidlenia; określenie to nie dotyczy
przecięcia, połączenia lub rozwidlenia drogi twardej z drogą gruntową lub
stanowiącą dojazd do obiektu znajdującego się przy drodze;

Droga wewnętrzna, to ni pies nie wydra. Podobna do strefy zamieszkania:

strefa zamieszkania - obszar obejmujący drogi publiczne lub inne drogi, na
którym obowiązują szczególne zasady ruchu drogowego, a wjazdy i wyjazdy
oznaczone są odpowiednimi znakami drogowymi;

O tym, że nie jest to skrzyżowanie najdobitniej świadczy brak oznakowania.
Nie zastanawia Ciebie dlaczego przy wyjeździe ze strefy zamieszkania nie ma
znaku ustąp pierwszeństwa? Albo to jest krzyżowanie równorzędne, albo to
wcale nie jest skrzyżowanie.

--
Pozdrawiam,

Przemek

Data: 2009-09-30 13:48:02
Autor: Krzysztof Stachlewski
[Waw] Czy to jest skrzyżowanie?
W dniu 2009-09-30 13:39, Przemysław Bernat pisze:

[...]

No to wszystko jasne oprócz "obiektu znajdującego się przy drodze".
Choć jednak optowałby za tym, że bloki na osiedlu kilkadziesiąt metrów
wgłąb, nie są obiektem przydrożnym.

[...]

W ogóle mnie to nie zastanawia, bo wyjeżdżający z drogi wewnętrznej,
na skutek wyjątku w przepisach,
formalnie włącza się do ruchu, więc i tak musi wszystkich przepuścić.
Niepotrzebne mu ustąp pierwszeństwa.

Na drodze głównej dalej obowiązuje pierwszeństwo
ustanowione wcześniejszymi znakami i nie odwołane.

Stach
--
http://stachlewski.info

Data: 2009-09-30 13:55:24
Autor: Przemysław Bernat
Dnia Wed, 30 Sep 2009 13:48:02 +0200, Krzysztof Stachlewski napisał(a):

W ogóle mnie to nie zastanawia, bo wyjeżdżający z drogi wewnętrznej,
na skutek wyjątku w przepisach,
formalnie włącza się do ruchu, więc i tak musi wszystkich przepuścić.
Niepotrzebne mu ustąp pierwszeństwa.

No i sam doszedłeś do tego, że to nie jest skrzyżowanie! Jak włączasz się
do ruchu, to skrzyżowania nie ma!

--
Pozdrawiam,

Przemek

Data: 2009-09-30 14:04:05
Autor: Krzysztof Stachlewski
W dniu 2009-09-30 13:55, Przemysław Bernat pisze:

No i sam doszedłeś do tego, że to nie jest skrzyżowanie! Jak włączasz się
do ruchu, to skrzyżowania nie ma!

A co ma piernik do wiatraka?
Skrzyżowanie to jedno.
Zapis o tym, że wyjeżdżający z takiej drogi włącza się do ruchu,
to drugie.

Ale rozumiem twój punkt widzenia. :-)

Stach
--
http://stachlewski.info

Data: 2009-09-30 14:27:31
Autor: Przemysław Bernat
Dnia Wed, 30 Sep 2009 14:04:05 +0200, Krzysztof Stachlewski napisał(a):

A co ma piernik do wiatraka?
Skrzyżowanie to jedno.
Zapis o tym, że wyjeżdżający z takiej drogi włącza się do ruchu,
to drugie.

Ale rozumiem twój punkt widzenia. :-)

Albo jest skrzyżowanie i obowiązuje pierwszeństwo w kolejności:

- kierujący ruchem
- sygnalizacja świetlna
- znaki
- reguła prawej ręki

Albo jest to przecięcie, połączenie lub rozwidlenie drogi twardej z drogą
gruntową lub stanowiącą dojazd do obiektu znajdującego się przy drodze i
wtedy włączamy się do ruchu. Innej możliwości nie ma.
Całe zamieszanie wprowadza tu znak "Droga wewnętrzna", którego znaczenie
jest niejasne. Nie jest to droga publiczna, a jej połączenie z publiczną
nie jest zdefiniowane. Zazwyczaj przyjmuje się, że wyjazd z drogi
wewnętrznej nie jest skrzyżowaniem, bo za znakiem "Droga wewnętrzna" nie ma
już drogi publicznej, a więc i nie ma skrzyżowania. --
Pozdrawiam,

Przemek

Data: 2009-09-30 14:09:36
Autor: Krzysztof Stachlewski
[Waw] Czy to jest skrzyżowanie?
Z resztą inaczej. Weź definicję skrzyżowania, którą
sam wkleiłeś:

<<<
[...]

I powiedz mi, której części to "coś" u mnie na zdjęciach,
nie spełnia.

Stach
--
http://stachlewski.info

Data: 2009-09-30 15:23:18
Autor: szerszen

Użytkownik "Krzysztof Stachlewski" <stach@fr.pl> napisał w wiadomości news:h9vhqb$r03$2inews.gazeta.pl...

I powiedz mi, której części to "coś" u mnie na zdjęciach,
nie spełnia.

pierwszej
"przecięcie się w jednym poziomie dróg mających jezdnię"

Data: 2009-09-30 15:33:49
Autor: Axel
"szerszen" <szerszen@tlen.pl> wrote in message

I powiedz mi, której części to "coś" u mnie na zdjęciach,
nie spełnia.
pierwszej
"przecięcie się w jednym poziomie dróg mających jezdnię"

Bez jaj.... to jest w jednym poziomie. Jak masz przejscia na progach zwalniajacych, to tez nie jest w jednym poziomie i brak skrzyzowania?
_nie w jednym poziomie_ byloby, gdyby byl wiadukt...

--
Axel

Data: 2009-09-30 15:36:03
Autor: szerszen

Użytkownik "Axel" <alexb@polbox.BEZSPAMU.com> napisał w wiadomości news:h9vmo0$kf3$1inews.gazeta.pl...

Bez jaj.... to jest w jednym poziomie. Jak masz przejscia na progach zwalniajacych, to tez nie jest w jednym poziomie i brak skrzyzowania?
_nie w jednym poziomie_ byloby, gdyby byl wiadukt...

nie, to nie jest w jednym poziomie, to jest wyraznie wytyczony wjazd na _chodnik_, przejazd kawałkiem wyasfaltowanego chodnika na teren osiedla

Data: 2009-09-30 15:49:33
Autor: Artur 'futrzak' Maśląg
szerszen pisze:

[...]

Bez jaj - to jest w jednym poziomie, dokładnie jak to podsumował
Axel.

Data: 2009-09-30 15:59:15
Autor: Borys Pogoreło
Dnia Wed, 30 Sep 2009 15:36:03 +0200, szerszen napisał(a):

nie, to nie jest w jednym poziomie, to jest wyraznie wytyczony wjazd na _chodnik_, przejazd kawałkiem wyasfaltowanego chodnika na teren osiedla

 Według mnie to nie jest chodnik, tylko kawałek nawierzchni z kostki.

 Na drodze masz nawet wymalowane przejście dla pieszych tam gdzie przecina
się z rzeczonym chodnikiem.

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2009-09-30 16:02:57
Autor: szerszen

Użytkownik "Borys Pogoreło" <borys@pl.edu.leszno> napisał w wiadomości news:g9plbjmzokgg.1abhugyw1wkyz.dlg40tude.net...

Według mnie to nie jest chodnik, tylko kawałek nawierzchni z kostki.

a wedlug mnie jest to podjazd na chodnik "i co mi pan zrobi"

Na drodze masz nawet wymalowane przejście dla pieszych tam gdzie przecina
się z rzeczonym chodnikiem.

a jakie to ma znaczenie w kwesti tego na jakim poziomie sie znajduje?

Data: 2009-09-30 16:10:43
Autor: Borys Pogoreło
Dnia Wed, 30 Sep 2009 16:02:57 +0200, szerszen napisał(a):

Według mnie to nie jest chodnik, tylko kawałek nawierzchni z kostki.

a wedlug mnie jest to podjazd na chodnik "i co mi pan zrobi"

 Według Ciebi to może być nawet lotnisko. :)

 Widzisz tam inny chodnik niż ten, który przecina tę jezdnię?

Na drodze masz nawet wymalowane przejście dla pieszych tam gdzie przecina
się z rzeczonym chodnikiem.

a jakie to ma znaczenie w kwesti tego na jakim poziomie sie znajduje?

 Widzisz tam gdzieś wiadukt, że cały czas czepiasz się tych poziomów?

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2009-09-30 16:44:18
Autor: szerszen

Użytkownik "Borys Pogoreło" <borys@pl.edu.leszno> napisał w wiadomości news:1u8x2m343jpot.10189dfq7wlgy.dlg40tude.net...

Widzisz tam inny chodnik niż ten, który przecina tę jezdnię?

ja tam widze przejazd po chodniku pokrytym asfaltem

Data: 2009-09-30 17:17:05
Autor: Borys Pogoreło
Dnia Wed, 30 Sep 2009 16:44:18 +0200, szerszen napisał(a):

Widzisz tam inny chodnik niż ten, który przecina tę jezdnię?

ja tam widze przejazd po chodniku pokrytym asfaltem

 Powiem więcej - to jest zapewne przejazd po rurach pokrytych ziemią.

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2009-09-30 16:00:18
Autor: Krystian Zaczyk
Użytkownik "szerszen" <szerszen@tlen.pl> napisał:

[...]

Nie, nie o to chodzi w określeniu "na jednym poziomie", lecz o poziom
przecięcia się (części wspólnej dróg). Np. przecięcie się z drogą biegnącą
wiaduktem powyzej nie jest skrzyżowaniem.
A w górach mozna znaleźć skrzyżowania, w których drogi dobijaja do siebie
znacznie stromiej, niż w opisanym przykładzie.

Krystian

Data: 2009-09-30 16:06:06
Autor: szerszen

Użytkownik "Krystian Zaczyk" <zaczyk2@spamsiec.etan.pl> napisał w wiadomości news:h9voao$7el$1news.onet.pl...

A w górach mozna znaleźć skrzyżowania, w których drogi dobijaja do siebie
znacznie stromiej, niż w opisanym przykładzie.

ale nie mowimy o drogach w gorach, mowimy o wyraznie wyznaczonym wjezdzie na chodnik

Data: 2009-09-30 16:41:40
Autor: Krystian Zaczyk
[...]

Mówimy o tym, że określenie "w jednym poziomie" dotyczy przecięcia się
dróg, a nie dróg. Dlatego stroma droga dobijająca do innej może tworzyć
z nią skyrzyżowanie. Gdyby było tak, jak piszesz, tylko drogi na rowninach
mogłyby tworzyć skrzyzowania... ;-)

mowimy o wyraznie wyznaczonym wjezdzie na chodnik

Ty mówisz. Ja tam widzę drogę (wewnętrzną), która ma krawężniki.
A to, że dla wygody zrobiono wyrównanie ich poziomów i drogi
o niczym nie stanowi.

Krystian

Data: 2009-09-30 16:46:17
Autor: szerszen

Użytkownik "Krystian Zaczyk" <zaczyk2@spamsiec.etan.pl> napisał w wiadomości news:h9vqo0$ead$1news.onet.pl...

Ty mówisz. Ja tam widzę drogę (wewnętrzną), która ma krawężniki.
A to, że dla wygody zrobiono wyrównanie ich poziomów i drogi
o niczym nie stanowi.

niedaleko tego miejsca jest identycznie zrobiony wjazd, problem w tym ze wychodzi z zatoczki autobusowej, to tez jest wg ciebie skrzyzowanie?

Data: 2009-09-30 16:59:18
Autor: Krystian Zaczyk
Użytkownik "szerszen" <szerszen@tlen.pl> napisał w wiadomości

[...]

Nie wiem o którym miejscu mówisz, ale zatoczka autobusowa nie jest
rozwidleniem lub przecięciem czy odgałęzieniem.
Tu masz drogę: krawężniki, znaki drogoewe dla samochodów,
przejście dla pieszych i rowerzystów.  Naprawdę widzisz tam chodnik,
czy trollujesz?

Krystian

Data: 2009-10-01 09:27:22
Autor: szerszen

Użytkownik "Krystian Zaczyk" <zaczyk2@spamsiec.etan.pl> napisał w wiadomości news:h9vror$h56$1news.onet.pl...

Nie wiem o którym miejscu mówisz, ale zatoczka autobusowa nie jest
rozwidleniem lub przecięciem czy odgałęzieniem.

mowie przystanku na wylocie braci wagow na plackowickiej, obok bazarku na dolku, jesli ci to cos mowi

Tu masz drogę: krawężniki, znaki drogoewe dla samochodów,
przejście dla pieszych i rowerzystów.  Naprawdę widzisz tam chodnik,
czy trollujesz?

ok zaczne z innej strony, w takim razie jesli wg ciebie to normalne skrzyzowanie, tak jak wg piszacego, to kto ma pierszenstwo i dlaczego

Data: 2009-10-01 09:59:54
Autor: Krystian Zaczyk
[...]

Nie. Nie każdy mieszka w Warszawie. Pokaż fotkę. :-)

[...]

A gdzie pisałem, że to jest normalne skrzyżowanie? Stwierdziłem jedynie
oczywisty fakt, że to nie chodnik, ale droga (wewnętrzna).

Krystian

Data: 2009-10-01 10:15:03
Autor: szerszen

Użytkownik "Krystian Zaczyk" <zaczyk2@spamsiec.etan.pl> napisał w wiadomości news:ha1nip$o25$1news.onet.pl...

A gdzie pisałem, że to jest normalne skrzyżowanie? Stwierdziłem jedynie
oczywisty fakt, że to nie chodnik, ale droga (wewnętrzna).

droga wewnetrzna zaczyna sie za znakiem, przed znakiem mamy kawalek wyasfaltowanego chodnika, rownie dobrze moglbys w miejscu znaku postawic brame do kamienicy, tez bys twierdzil ze to nie chodnik?

Data: 2009-10-01 11:40:47
Autor: Krystian Zaczyk
[...]

:-)
A dla kogo te znaki (D6b i D46)? Dla pieszych idących po chodniku? :-D

Krystian

Data: 2009-10-01 13:15:28
Autor: szerszen

Użytkownik "Krystian Zaczyk" <zaczyk2@spamsiec.etan.pl> napisał w wiadomości news:ha1tf3$98u$1news.onet.pl...

A dla kogo te znaki (D6b i D46)? Dla pieszych idących po chodniku? :-D

dla dzieciolow, ktorzy by nie zauwazyli, ze nie poruszaja sie juz po normalnej drodze

Data: 2009-10-01 13:26:46
Autor: Artur 'futrzak' Maśląg
[Waw] Czy to jest skrzyżowanie?
szerszen pisze:
(...)
A dla kogo te znaki (D6b i D46)? Dla pieszych idących po chodniku? :-D

dla dzieciolow, ktorzy by nie zauwazyli, ze nie poruszaja sie juz po normalnej drodze

Zdefiniuj "normalna droga".

Data: 2009-10-01 15:13:58
Autor: Krystian Zaczyk
[Waw] Czy to jest skrzyżowanie?
Użytkownik "szerszen" <szerszen@tlen.pl> napisał:
:>
[...]

Przecież znaki te świadczą o tym, że poruszają się po drodze, a nie
po chodniku. Więc gdyby ktoś był "dzieciolem" twierdzącym że jedzie
chodnikiem (ciągle nie wiem, czemu miałby tak sądzić, skoro ewidentnie
widac, że to droga), to znaki te i przejście dla pieszych naprowadzą
jego rozumowanie na własciwy tor (mam nadzieję)... :-)

Krystian

Data: 2009-10-02 10:18:22
Autor: szerszen

Użytkownik "Krystian Zaczyk" <zaczyk2@spamsiec.etan.pl> napisał w wiadomości news:ha29vf$ghh$1news.onet.pl...

chodnikiem (ciągle nie wiem, czemu miałby tak sądzić, skoro ewidentnie
widac, że to droga),

dla mnie ewidentnie widac ze jest tam wjazd na chodnik, bedziesz mial okazje popatrz na chodniki przed starymi kamienicami, wygladaja identycznie, tez twierdzisz ze przed kazda brama jest droga?
czy moze jednak przejazd po/na chodniku?

Data: 2009-10-02 11:43:14
Autor: Krystian Zaczyk
[...]

Oczywiście, że nie na chodnik, przecież ta droga ma krawężniki biegnące
łukiem wzdłuż skrętu wraz z płytkami chodnikowymi, a potem biegnie dalej.
Jest na niej przejście dla pieszych, stoja znaki drogowe dla samochodów
(przejście dla pieszych, droga wewnętrzna i ślepa).
To, że krawęzniki sa obniżone do poziomu drogi wynika z przejazdu
dla rowerów przez tę drogę. Robi się tak obecnie przy wiekszości
dróg przez które przebiega scieżka.

bedziesz mial okazje popatrz na chodniki przed starymi kamienicami,
wygladaja identycznie, tez twierdzisz ze przed kazda brama jest droga?
czy moze jednak przejazd po/na chodniku?

A stoją obok takich "chodników" znaki drogowe D6b, D46 D4a i jest na nich
przejście dla pieszych? Bo jak nie, to czemu o to pytasz?
Najlepiej daj fotkę takiego miejsca.

Krystian

Data: 2009-10-02 14:52:49
Autor: szerszen

Użytkownik "Krystian Zaczyk" <zaczyk2@spamsiec.etan.pl> napisał w wiadomości news:ha4i3t$o1s$1news.onet.pl...

To, że krawęzniki sa obniżone do poziomu drogi wynika z przejazdu
dla rowerów przez tę drogę. Robi się tak obecnie przy wiekszości
dróg przez które przebiega scieżka.

nie, to nie krawezniki sa obnizone, to plaszczyzna po ktorej poruszaja sie samochody jest podniesiona do poziomu chodnika, co doskonale widac na pierwszej focie

Data: 2009-10-02 15:37:43
Autor: Krystian Zaczyk
[...]

No i co z tego? Nieważne, co do czego jest podniesione (ja tam widzę
raczej obniżenie krawezników, ale to nie ma znaczenia). Droga bardzo
często zrównana jest poziomem z chodnikiem, by rowerzyści mieli łatwy
przejazd _przez drogę_ na przejeździe dla rowerów. Tak jest i w tym przypadku.

Ale to dobrze, że z wycietą resztą argumentów (znaki drogowe i przejście
dla pieszych) sią zgadzasz. :-)

Krystian

Data: 2009-10-02 15:56:42
Autor: szerszen

Użytkownik "Krystian Zaczyk" <zaczyk2@spamsiec.etan.pl> napisał w wiadomości news:ha4vnc$746$1news.onet.pl...

Ale to dobrze, że z wycietą resztą argumentów (znaki drogowe i przejście
dla pieszych) sią zgadzasz. :-)

droga wewnetrzna zaczyna sie od znaku, stad twoej przejscie dla pieszych, natomiast pomiedzy droga wewnetrzna, droga publiczna mas przynajmniej ze 3 metry chodnika do pokonania

Data: 2009-10-02 16:04:57
Autor: Krystian Zaczyk
[...]

To ciekawa droga, która zaczyna się od przejścia dla pieszych, za to
wcześniej jest chodnik w przedłużeniu trawnika, po którym nikt nie chodzi,
ale jezdża samochody. LOL :-)

Krystian

Data: 2009-10-02 12:06:14
Autor: Axel
[...]

A jakby to bylo tylko przejscie dla pieszych na szerokim progu zwalniajacym (zdarzaja sie takie) to tez by nie bylo skrzyzowania?

--
Axel

Data: 2009-10-02 14:54:04
Autor: szerszen

Użytkownik "Axel" <alexb@polbox.BEZSPAMU.com> napisał w wiadomości news:ha4jar$mcs$1inews.gazeta.pl...

A jakby to bylo tylko przejscie dla pieszych na szerokim progu zwalniajacym (zdarzaja sie takie) to tez by nie bylo skrzyzowania?

a co ma do tego przejscie dla pieszych?

skoro to jest normalne skrzyzowanie dla ciebie, to rozumiem ze jadac ta ulica jak ktos z tej strony bedzie wyjezdzal, to grzecznie sie zatrzymujesz i go puszczasz?

Data: 2009-10-02 15:41:30
Autor: Krystian Zaczyk
[...]

To, że jest to przejście przez jezdnię, a nie przez chodnik. :-)

skoro to jest normalne skrzyzowanie dla ciebie, to rozumiem ze jadac ta ulica jak ktos z tej strony bedzie wyjezdzal, to grzecznie sie zatrzymujesz i go puszczasz?

Nie, bo wyjazd z drogi wewnetrznej (niepublicznej) stanowi włączanie
się do ruchu.

Krystian

Data: 2009-10-02 15:53:38
Autor: szerszen

Użytkownik "Krystian Zaczyk" <zaczyk2@spamsiec.etan.pl> napisał w wiadomości news:ha5004$829$1news.onet.pl...

Nie, bo wyjazd z drogi wewnetrznej (niepublicznej) stanowi włączanie
się do ruchu.

ale od drogi wewnetrznej, do drogi publicznej masz jeszcze kawalek, znaki stoja w odleglosci kilu metrow, i do tego nie wszystkie prawidlowo

Data: 2009-10-02 16:19:51
Autor: Krystian Zaczyk
[...]

Stoją prawidłowo, za skrzyzowaniem. Trudno, zeby stały bliżej drogi
głownej, nie byłyby widoczne po skręcie. To, co jest wcześniej to obszar
skrzyżowania.

Krystian

Data: 2009-10-06 22:06:13
Autor: Gotfryd Smolik news
On Fri, 2 Oct 2009, Krystian Zaczyk wrote:

[...]

  Nie, powinny stać *za drogą*. Za jej terenem.
  Nie mylić drogi z jezdnią poproszę.

Trudno, zeby stały bliżej drogi głownej,

  Ależ oczywiście. Stoją za blisko jej *jezdni*, i stoją *na*
drodze głównej! (w pasie drogowym)

  Trzeba przyznać, ze fakt iż "włączający" i "wyłączający" się
do i z ruchu musi i tak ustąpić pierwszeństwa rowerzyście
zasuwającego drogą główną, nie powoduje takiego absurdu,
jak podobne postawienia (w pasie drogowym drogi głównej,
a nie przed nim) znaku "ustąp pierwszeństwa".

nie byłyby widoczne po skręcie. To, co jest wcześniej to obszar
skrzyżowania.

  Zaraz... to tam jest skrzyżowanie?
(nie wiem której wersji masz zamiar się trzymać - że to skrzyżowanie
czy jednak nie).

pzdr, Gotfryd

Data: 2009-10-06 21:56:40
Autor: Gotfryd Smolik news
On Thu, 1 Oct 2009, szerszen wrote:

droga wewnetrzna zaczyna sie za znakiem, przed znakiem mamy kawalek wyasfaltowanego chodnika,

  Stanowczo protestuję jakoby.
  Ten "kawałek wyasfaltowanego chodnika" jest przecież częścią drogi - nie
drogi wewnętrznej, lecz "właściwej".
  Przypominam, że droga składa się z obligatoryjnej jezdni, ale również
opcjonalnych torowisk, chodników i pasków dla rowerów.
  Koniec drogi przebiega w miejscu gdzie jest krawędź pasów.
  Do tego miejsca mamy, jak ktoś to ujął, "wjazd do bramy" - w pasie
drogowym "drogi właściwej".

  Mi wychodzi, że znak jest źle postawiony.
  Powinien stać przed przejściem dla pieszych, patrząc od strony drogi
wewnętrznej.
  Źle mi wychodzi?
  Dziwić mnie to nie dziwi - na .rowery są podawane przykłady absurdalnie
ustawionych A-7, więc dlaczego by "droga wewnętrzna" miała byc stawiana
lepiej... :>

pzdr, Gotfryd

Data: 2009-09-30 15:20:24
Autor: neelix

Użytkownik "Przemysław Bernat" <pbernat@polbox.com> napisał w wiadomości news:11ksiy3mmm7i5$.12ibh5uc7jdax.dlg40tude.net...
[...]

U nas to nie jest takie oczywiste.
neelix

Data: 2009-09-30 13:51:35
Autor: robal
[Waw] Czy to jest skrzyżowanie?
Przemysław Bernat <pbernat@polbox.com> popełnił(a):

Nie zastanawia Ciebie dlaczego przy wyjeździe ze strefy
zamieszkania nie ma znaku ustąp pierwszeństwa?

Bo nie musi być. Z definicji masz ustąpić pierwszeństwa przy włączaniu się do ruchu.

--
Ford|Club|Polska - http://forum.fordclubpolska.org

Data: 2009-09-30 15:17:54
Autor: neelix

Użytkownik "Krzysztof Stachlewski" <stach@fr.pl> napisał w wiadomości news:h9vfbp$hcs$2inews.gazeta.pl...
[...]

Nie ma metrów. Tutaj raczej decyduje obszar domniemanego skrzyżowania czyli dokąd sięga domniemane skrzyżowanie(przecięcie całych dróg) i gdzie stoi znak D-46. Jeśli on stoi tak jak tutaj na trawniku przed przejściem to stoi w obrębie tego "skrzyżowania" i masz od razu wjazd na drogę wewnętrzną czyli brak skrzyżowania. Jeśli znak stoi poza obszarem domniemanego skrzyżowania(oddalony o kilka-kilkadziesiąt m.) to powinno być to typowe skrzyżowanie i dla pewności ze znakiem A-7.

neelix

[Waw] Czy to jest skrzyĹźowanie?