Czy to jest tajemnica?

Data: 2015-08-26 07:18:14
Autor: Jacek
Czy to jest tajemnica?
Czy tajemnicą jest które banki udzielały
kredytów we frankach i innych walutach
obcych?
Jeśli tak, to może chociaż gdzieś jest
informacja które banki tak dołowały
po uchwale dotyczącej frankowiczów?
Byłaby to chociaż informacja pośrednia.

JakieÅ› adresy?

Jacek

Data: 2015-08-26 10:15:40
Autor: 666
Czy to jest tajemnica?
GPW?
KRS?
Sprawozdania finansowe?
Sprawozdania zarządów?

-- -- -
JakieÅ› adresy?

Data: 2015-08-26 10:24:50
Autor: elmer radi radisson
Czy to jest tajemnica?
On 2015-08-26 07:18, Jacek wrote:

[...]

Bylo w mediach - tu masz wymienione banki

http://www.polskieradio.pl/42/1701/Artykul/1485718,Na-gieldzie-ostre-spadki-bankow-przez-ustawe-frankowa-Przecena-akcji-kosztowala-klientow-OFE-2-mld-zl

--

memento lorem ipsum

Data: 2015-08-26 16:37:03
Autor: RobertS
Czy to jest tajemnica?
On 2015-08-26 07:18, Jacek wrote:

Czy tajemnicą jest które banki udzielały
kredytów we frankach i innych walutach
obcych?

te, które w walutach nie udzielały też spadły...zapaść dotyczy całego sektora

RobertS

Data: 2015-08-26 16:00:36
Autor: Budzik
Czy to jest tajemnica?
U¿ytkownik RobertS bob75@xpostx.pl ...

zapa¶æ dotyczy ca³ego sektora

Zapasc?
ROTFL...

Data: 2015-08-27 08:48:00
Autor: Jacek
Czy to jest tajemnica?

Użytkownik "elmer radi radisson" <radi@spam-spam-spam-eggs-bacon-and.spam.wireland.org> napisał

[...]

Bardzo dziękuję.

Czy istnieje jakiś sposób żeby zabezpieczyć swoje oszczędno

Data: 2015-08-27 08:50:43
Autor: Jacek
Czy to jest tajemnica?

Użytkownik "Jacek" <Jacek@Jacenty.pl> napisał w wiadomości news:55deb298$0$27517$65785112news.neostrada.pl...

Przepraszam, za wcześnie poleciało. :(

[...]

bankowym? Złoto też chyba nie jest rozwiazaniem. Ponadto powstaje problem
jego przechowywania.

Jakieś pomysły?

Jacek

Data: 2015-08-27 11:06:21
Autor: Maciek
Czy to jest tajemnica?
W dniu 2015-08-27 o 08:50, Jacek pisze:
Złoto też chyba nie jest rozwiazaniem. Ponadto powstaje problem
jego przechowywania.
Jakieś pomysły?
Prosta sprawa. Bierzesz pociąg zakopujesz go pod Wałbrzychem i na
kilkadziesiąt lat masz spokój ;-)

Maciek

Data: 2015-08-27 12:00:05
Autor: Jacek
Czy to jest tajemnica?
Użytkownik "Maciek" <maciek@nospam.pl> napisał

[...]

Strasznie śmieszne. Boki zrywać. Sam to wymyśliłeś?

Data: 2015-08-27 14:18:35
Autor: Liwiusz
Czy to jest tajemnica?
W dniu 2015-08-27 o 12:00, Jacek pisze:
[...]

Wyjmij kija.

--
Liwiusz

Data: 2015-08-28 23:47:11
Autor: jakson
Czy to jest tajemnica?
Prosta sprawa. Bierzesz pociąg zakopujesz go pod Wałbrzychem i na
kilkadziesiąt lat masz spokój ;-)

Strasznie śmieszne. Boki zrywać. Sam to wymyśliłeś?

Wyjmij kija.

Raczej nie zrozumiał.

Data: 2015-08-27 12:27:52
Autor: z
Czy to jest tajemnica?
W dniu 2015-08-27 o 08:50, Jacek pisze:

Jakie¶ pomys³y?

Nie ma co oszczêdzaæ bo gwarancji nie ma, mimo ¿e mami± nas funduszami, zabezpieczeniami... blebleble
Trzeba wydawaæ, napêdzaæ gospodarkê.:-)
Albo zmienia. Zachodni inwestorzy masowo wykupuj± na s³upy polsk± ziemiê. Nie gardz± nawet ma³ymi area³ami bez komasacji.
Oni chyba najlepiej wiedz± gdzie utopiæ kasê :-)

Data: 2015-08-27 17:10:08
Autor: Jacek
Czy to jest tajemnica?
U¿ytkownik "z" <z@z.pl> napisa³

Nie ma co oszczêdzaæ bo gwarancji nie ma, mimo ¿e mami± nas funduszami, zabezpieczeniami... blebleble
Trzeba wydawaæ, napêdzaæ gospodarkê.:-)

W³a¶nie przechodzê na emeryturê, wiêc napêdzanie gospodarki
mnie nie interesuje. Chcê jak najbezpieczniej przechowaæ
pieni±dze i w razie potrzeby stopniowo wykorzystywaæ.

Jacek

Data: 2015-08-27 10:28:42
Autor: witek
Czy to jest tajemnica?
Jacek wrote:
U¿ytkownik "z" <z@z.pl> napisa³

[...]

otworz konto w banku.

Data: 2015-08-27 19:12:40
Autor: Jacek
Czy to jest tajemnica?
U¿ytkownik "witek" <witek7205@gazeta.pl.invalid> napisa³

[...]

Muszê przyznaæ, ¿e pomimo posiadania ogromnej wyobra¼ni,
tak genialnej rady na tej grupie siê nie spodziewa³em.

Data: 2015-08-27 23:14:16
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Czy to jest tajemnica?

"Jacek" 55df44ff$0$27522$65785112@news.neostrada.pl

otworz konto w banku.

Muszê przyznaæ, ¿e pomimo posiadania ogromnej wyobra¼ni,
tak genialnej rady na tej grupie siê nie spodziewa³em.

Otwórz konta dziêki mej stronie i spe³nij (; pewne ;)
warunki, a dostaniesz ode mnie wisienki. :)

--
   .`'.-.         ._.  http://eneuel.w.duna.pl  .-.

Data: 2015-08-29 15:12:53
Autor: 666
Czy to jest tajemnica?
Zawsze przy takiej okazji przypomina mi siê film szkoleniowy o bankach "Butch Cassidy i Sundance Kid" ;-)

-- -- -
otworz konto w banku.

Data: 2015-08-30 12:39:03
Autor: Jacek
Czy to jest tajemnica?

Użytkownik "elmer radi radisson" <radi@spam-spam-spam-eggs-bacon-and.spam.wireland.org> napisał w wiadomości news:mrjt4j$uer$1portraits.wsisiz.edu.pl...
On 2015-08-26 07:18, Jacek wrote:

[...]

Tam nie ma listy banków, które udzielały lub listy tych, które nie
udzielały kredytów w CHF i ewentualnie innych walutach obcych.
Tam są podane spadki, a jak m.in. napisał RobertS, pociągnęło to
w dół cały sektor.
Jednak koszty będą ponosiły w przyszłości głównie te, które udzielały.
Widzę jednak, że z jakiejś dziwnej przyczyny, informacja, które banki
udzielały jest pieczołowicie skrywana, na tej grupie też.

Może ktoś się odważy i poda stronę z taką listą?

Jacek

Data: 2015-08-30 11:37:48
Autor: Budzik
Czy to jest tajemnica?
U¿ytkownik Jacek Jacek@Jacenty.pl ...

Widzê jednak, ¿e z jakiej¶ dziwnej przyczyny, informacja, które banki
udziela³y jest pieczo³owicie skrywana, na tej grupie te¿.

Nic sam nie znalaz³es?
Bo informacji w sieci jest jednak sporo.
Wiem ze ³atwiej jest tworzyc jakies teorie spiskowe ale moze jednak troche najpierw poszukaj?

Data: 2015-08-30 13:51:17
Autor: Jacek
Czy to jest tajemnica?
U¿ytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisa³

[...]

Gdybym znalaz³ to bym tutaj nie pyta³. To ¿adna przyjemno¶æ
czytaæ "ró¿ne" odpowiedzi.
Podobno ING Bank nie udziela³, ale czy to prawda, nie wiem.

Jacek

Data: 2015-09-01 16:13:15
Autor: J.F.
Czy to jest tajemnica?
Użytkownik "Jacek"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup dyskusyjnych:55e2dd47$0$8374$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Normalna sprawa - z jednej strony tajemnica bankowa i przedsiebiorstwa, z drugiej - rozne rzeczy w raportach sa.
Z trzeciej - prawdopodobnie duzo bankow takich kredytow udzielalo, tylko niekoniecznie dla ludnosci.

W kazdym badz razie nie jest to jakas straszna tajemnica, tylko nikomu nie chcialo sie zestawienia zrobic.

J.

Data: 2015-09-01 13:05:18
Autor: Kris
Czy to jest tajemnica?
W dniu wtorek, 1 wrze¶nia 2015 16:13:43 UTC+2 u¿ytkownik J.F. napisa³:

Normalna sprawa - z jednej strony tajemnica bankowa i przedsiebiorstwa, z drugiej - rozne rzeczy w raportach sa.
Z trzeciej - prawdopodobnie duzo bankow takich kredytow udzielalo, tylko niekoniecznie dla ludnosci.
Z czwartej- to bez znaczenia w kwestia bezpieczeñstwa ew depozytów a w tym sensie autor pyta

Data: 2015-09-02 07:07:30
Autor: Jacek
Czy to jest tajemnica?
U¿ytkownik "Kris" <kszysztofc@gmail.com> napisa³

> [...]
> tylko niekoniecznie dla ludnosci.

Z czwartej- to bez znaczenia w kwestia bezpieczeñstwa ew depozytów

Dlaczego bez znaczenia?

Jacek

Data: 2015-09-02 13:05:24
Autor: J.F.
Czy to jest tajemnica?
U¿ytkownik "Kris"  napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:54885e35-e309-4862-9dc7-c11bcd34c211@googlegroups.com...
[...]

No ... w zaleznosci od tego, co w koncu uchwala, to bank moze nawet zbankrutowac.

A wtedy ... BFG obejmuje tylko prywatne depozyty i do pewnej kwoty ...

J.

Data: 2015-09-02 04:58:59
Autor: Kris
Czy to jest tajemnica?
W dniu ¶roda, 2 wrze¶nia 2015 13:05:48 UTC+2 u¿ytkownik J.F. napisa³:
No ... w zaleznosci od tego, co w koncu uchwala, to bank moze nawet zbankrutowac.
Nawet banki i ZBP w swojej propagandowej gadce a¿ takiej czarnej wizji nie rozsiewaj±.
A prawda jest taka ¿e co najwy¿ej im trochê rekordowe w ostatnich latach zyski spadn±. A i nie zapominajmy ¿e us³ugi bankowe mamy chyba jedne z najdro¿szych w Europie wiêc maja z czego odj±æ.

A wtedy ... BFG obejmuje tylko prywatne depozyty i do pewnej kwoty ...
Ot to. Przeciêtnemu kowalskiemu przekroczenie limitu tej kwoty raczej nie grozi a nawet jak kto¶ ma wiêcej oszczêdno¶ci to ¿aden problem porozdzielaæ na kilka instytucji finansowych.

Fakt faktem ze to jak napisa³e¶ "co uchwala" to najmniejszy problem dla banków- prawdziwe problemy mog± siê zacz±æ za 2-3 lata jak banki zaczn± przegrywaæ sprawy w s±dzie odno¶nie instrumentów spekulacyjnych zwanych "kredytami walutowymi" I raczej tego sa ¶wiadome.

Data: 2015-09-02 14:16:28
Autor: Jacek
Czy to jest tajemnica?
[...]

Porozdzielaæ na klika instytucji finansowych?
Oszczêdno¶ci ulokowane w jakich instutycjach finansowych nie sumuj± siê
z punktu widzenia limitu 100 tys. Euro?

Jacek

Data: 2015-09-02 06:01:12
Autor: Kris
Czy to jest tajemnica?
W dniu ¶roda, 2 wrze¶nia 2015 14:17:02 UTC+2 u¿ytkownik Jacek napisa³:
https://www.bfg.pl/faq-najczesciej-zadawane-pytania#8._Czy_limit_gwarancji_odnosi_si__do_jednego_rachunku__czy_te__do_wszystkich_rachunk_w_deponenta_zgromadzonych_w_danym_banku___

Data: 2015-09-04 10:40:32
Autor: J.F.
Czy to jest tajemnica?
U¿ytkownik "Kris"  napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:8a00d269-e4c9-465b-9e84-af73f720f603@googlegroups.com...
[...]

Zyski mialy prawo wyplacic akcjonariuszom.
A jak Sejm uchwali, ze to zbrodnicza dzialalnosc byla i uniewazni wszystkie umowy, pozwalajac zwrocic pozyczona kwote PLN bez odsetek, to nie wiem czy zyskow wystarczy :-)

A i nie zapominajmy ¿e us³ugi bankowe mamy chyba jedne z najdro¿szych w Europie wiêc maja z czego odj±æ.

Hm, ja tam nie wiem czy przez ostatnie 3 lata zaplacilem bankom razem choc z 10 zl, wiec chyba mamy tanie uslugi :-)

[...]

Ale powiedzmy ze mu sie nie chce rozdzielac, czy zapomnial, czy ma rachunek firmowy ... i grozba bankructwa przestaje byc taka obojetna :-)

J.

Data: 2015-09-01 22:55:55
Autor: elmer radi radisson
Czy to jest tajemnica?
On 2015-08-30 12:39, Jacek wrote:

[...]

Wlasnie podane tam banki sa podawane jako przyklady udzielajacych najwiekszej ilosci kredytow w CHF.

"Najbardziej straciły akcje Getin Noble Banku (-18,92 procent), Banku Millenium (- 13,50 procent), BPH (-8,08 procent) oraz mBanku (-7,79 procent)."

vs

"Według szacunków analityków Raiffeisen Centrobanku, kredyty mieszkaniowe we franku szwajcarskim stanowią 39 proc. portfela kredytowego Banku Millennium i 29 proc. w Getin Noble Banku (..)
W mBanku, który również znalazł się pod presją, kredyty frankowe stanowią 26 proc. portfela."

http://www.bankier.pl/wiadomosc/Ktore-banki-powinny-bac-sie-drogiego-franka-7231978.html

+ tabelka tutaj
http://wiadomosci.stockwatch.pl/4-banki-z-najwieksza-ekspozycja-na-kredyty-we-franku-szwajcarskim,akcje,125742

A BPH pewnie dostal wowczas po tylku ze wzgledu na planowane
przejecie ich przez PZU i problem ich portfela kredytow CHF

http://biznes.trojmiasto.pl/PZU-coraz-blizej-przejecia-BPH-Problemem-kredyty-we-frankach-n91396.html

--

memento lorem ipsum

Data: 2015-09-01 03:28:36
Autor: szklanynocnik
Czy to jest tajemnica?
u¿ytkownik Jacek napisa³:
Czy tajemnic± jest które banki udziela³y
kredytów we frankach i innych walutach
obcych?

W³a¶ciwie takie co¶ mo¿na nazwaæ kredytem?

http://serwisy.gazetaprawna.pl/finanse-osobiste/artykuly/840187,wyrok-sadu-kredyt-we-frankach-wart-tyle-ile-klient-dostal-w-zlotych.html

Czy to jest tajemnica?