Data: 2018-07-03 08:08:43 | |
Autor: Adam Kadlubek | |
Czy to koniec 8-ki? | |
W dniu czwartek, 24 maja 2018 22:35:05 UTC+2 użytkownik Jacek G. napisał:
I jak tu żyć? ;) Przejść na 9? Różnica cenowa pomiędzy 7/8/9 jest w tym momencie symboliczna. Szczerze, gdybym miał taki problem, to bym od razu szedł w 10 czy nawet 11 bo koszta znikome, tanie kasety na aliexpress są. Łańcuch 11rz da się kupić za 50 zeta. Nie rozumiem takiego trzymania się ósemki, Miało to może sens dwie dekady temu, kiedy z 8 na 9 płaciło się dwa razy więcej. Teraz to już raczej sztuka dla sztuki. -- Adam Kadłubek |
|
Data: 2018-07-03 15:51:28 | |
Autor: Adam Kadlubek | |
Czy to koniec 8-ki? | |
W dniu wtorek, 3 lipca 2018 22:50:56 UTC+2 użytkownik Jacek G. napisał:
W dniu 2018-07-03 o 17:08, Adam Kadlubek pisze: ??? Manetka tylna: 50 zeta Łańcuch: 50 zeta Kaseta: 50 zeta łącznie: 150 zeta Gdzie tutaj 800zł? Cała reszta jest kompatybilna... Przejście na 10 to ciut drożej bo: Manetka tylna: 50zł Kaseta: ~80zł Łańcuch: 50zł Przednia przerzutka, jeżeli będzie potrzeba: 30zł łącznie 200zł. Reszta przechodzi bez problemu. -- Adam Kadłubek |
|
Data: 2018-07-04 22:17:52 | |
Autor: Jacek G. | |
Czy to koniec 8-ki? | |
W dniu 2018-07-04 o 00:51, Adam Kadlubek pisze:
W dniu wtorek, 3 lipca 2018 22:50:56 UTC+2 użytkownik Jacek G. napisał:No może faktycznie przesadziłem, bo jak to liczyłem, to dodałem chyba koszt serwisu, zakładając, że nie chciałoby mi się samemu wszystkiego przekładać. Tym niemniej i tak ponad 600 mi wyszło, bo liczyłem też korbę, a jak korbę, to suport. Liczyłem też lewą klamkomanetkę, bo nie chciałbym mieć innego modelu z lewej, a innego z prawej. No i zakładałem, że nie schodzę do niższej grupy niż mam, czyli Alivio. Zakładałem też zmianę przerzutek, które też niby są dedykowane do określonej ilości rzędów, no i te moje są już wysłużone. Pytanie - czy na pewno korba 8-ka będzie poprawnie działać z węższym łańcuchem 9-rzędowym? Czy korba i/lub łańcuch nie ulegną szybszemu zużyciu? Różne opinie na ten temat słyszałem i nie wiem. Ale na razie i tak zostaję przy 8-ce. -- Jacek G. |
|
Data: 2018-07-04 15:40:07 | |
Autor: Adam Kadlubek | |
Czy to koniec 8-ki? | |
W dniu środa, 4 lipca 2018 22:17:55 UTC+2 użytkownik Jacek G. napisał:
No może faktycznie przesadziłem, bo jak to liczyłem, to dodałem chyba To i tak, ponad kwestię normalnej wymiany osprzętu, kwestia zmiany manetki. Nie wiem jakie są ceny w serwisach, bo sam śrubkuję, ale jestem pewny, że nie są to setki zł za zmianę manetki. Tym niemniej i tak ponad 600 mi wyszło, bo liczyłem też korbę, a jak Ok, ale to już grymaszenie. W najtańszej opcji przejście na 9 sprowadza się do zmiany manetki/klamkomanetki, gdyż reszta komponentów różni się w cenie o złotówki i to często w zaskakujących kierunkach. No i zakładałem, że nie schodzę TO i tak byś wymieniał, jeżeli wysłużone. Jeżeli zaś sprawne, to ósemkowe przerzutki hulają na 9 bez problemu. Pytanie - czy na pewno korba 8-ka będzie poprawnie działać z węższym Nic się nie stanie. Na 8 rzędowej korbie i 11 rzędowy łańcuch działa bez problemu. Ale na razie i tak zostaję przy 8-ce. Nie chcę tutaj sugerować, iż 9 to lepsze czy gorsze. Po prostu w pewnym momencie kurczowe trzymanie się 8 rzędów jest trochę pozbawione celu i od dłuższego czasu jest droższe niż przejście na 9 czy nawet 10. Pozdrawiam -- Adam Kadłubek |
|
Data: 2018-07-03 22:50:52 | |
Autor: Jacek G. | |
Czy to koniec 8-ki? | |
W dniu 2018-07-03 o 17:08, Adam Kadlubek pisze:
W dniu czwartek, 24 maja 2018 22:35:05 UTC+2 użytkownik Jacek G.Tak jak pisałem - przejście z 8 rzędowego Alivio na 9 rzędowe Alivio, to koszt ok. 800 zł - bo jednorazowo trzeba wymienić wszystko - manetki, korbę, suport, kasetę, łańcuch i obie przerzutki. Oczywiście wymiana pojedynczych elementów - kaseta, łańcuch nie stanowi kosztu większego niż w 8-ce. Poza tym robi się problem, bo nowe komponenty coraz częściej przystosowane są do kół 27,5" i 29" - np. korby 40-30-22 lub napędy 2x10, 2x11. A ja mam stare dobre 26". A dlaczego trzymać się 8-ki ? No bo zapewnia wystarczający dla mnie zakres przełożeń. Na korbie 42-32-22 i kasecie 11 -32 i 26" kołach mam uniwersalny rower do turystyki zarówno nizinnej, jak i górskiej i wykosztowanie się na 9-kę czy 10-kę nic nie wnosi. Póki co zakupię chyba zapas części zamiennych do 8-ki, a jak się skończą, to pomyślę może o nowym rowerze ;) -- Jacek G. |
|
Data: 2018-07-05 08:30:51 | |
Autor: Rowerex | |
Czy to koniec 8-ki? | |
W dniu wtorek, 3 lipca 2018 22:50:56 UTC+2 użytkownik Jacek G. napisał:
A dlaczego trzymać się 8-ki ? No bo zapewnia wystarczający dla mnie Kurczowe trzymanie się 8-ki co ma wnieść? Zresztą, zawsze można wywalić koronkę 11z z kasety 9-rz 11-32 i zrobić skróconą 12-32 (12z ma też może być "pierwsza" jak 11z) - trzeba miejsce na końcu bębenka uzupełnić podkładką i starą zębatką i ograniczyć wychylenie przerzutki. Skrócona kaseta ma tą zaletę, że jedna koronka więcej jest dostępna dla blatu korby. No chyba, że ktoś woli zjazdy i musi mieć koniecznie 42/11, bo inaczej nie ma przyjemności z jazdy. Pozdr- -Rowerex |
|