Czy to koniec klawiszy ?

Data: 2011-11-03 14:05:33
Autor: mz
Czy to koniec klawiszy ?
Witam
Obserwuje od jakiegoś czasu rynek telefonów i co widze jakis nowy telefon to zaraz musi być dotykowiec. Czy nikt nie produkuje już "normalnych" aparatów ze zwykłymi przyciskami ?
Mam teraz SE W995 i chciałbym za jakisczas kupić coś podobnego ale jak tak patrze to obawiam sie, że nie będzie to mozliwe.
A może zle patrze ?
Interesuje mnie dobry aparat, GPS, fajnie jak by miał wejśce jack 3,5''

Data: 2011-11-03 08:14:36
Autor: Pszemol
Czy to koniec klawiszy ?
"mz" <aa@wp.pl> wrote in message news:4eb291a4$0$2181$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Znalazłeś się ze swymi potrzebami na fali odpływu... :-)

Data: 2011-11-04 22:02:55
Autor: f
Czy to koniec klawiszy ?
Użytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisał w wiadomości news:j8tj44.6r8.0poczta.onet.pl...
"mz" <aa@wp.pl> wrote in message news:4eb291a4$0$2181$65785112news.neostrada.pl...
to zaraz musi być dotykowiec. Czy nikt nie produkuje już "normalnych" aparatów ze zwykłymi przyciskami ?

JAPOŃSKI SOBIE KUP

http://technowinki.onet.pl/inne/artykuly/zolw-w-skladzie-z-komorkami-czyli-o-japonskiej-tec,1,4886053,artykul.html

Data: 2011-11-04 16:23:42
Autor: Pszemol
Czy to koniec klawiszy ?
"f" <fs@cf.gh> wrote in message news:j91jvg$djp$1news.onet.pl...
[...]

Autor tego artykułu mocno mija się z prawdą co do japońskich
komorek. W szczególności kłamstwem jest że w Japonii nie
ma telefonów z ekranami dotykowymi albo że iPhone nie będzie
działać, gdyż jest to jeden z najpopularniejszych tam telefonów:
http://www.ubergizmo.com/2011/10/iphone-4s-crushes-competition-in-japan/

Data: 2011-11-05 09:35:00
Autor: J.F.
Czy to koniec klawiszy ?
Dnia Fri, 4 Nov 2011 16:23:42 -0500, Pszemol napisał(a):
[...]

Pewnie jest dziennikarzem. Tzn pismakiem bez pojecia, w dodatku z
zaawansowana skleroza :-)
Sam napisal "W Japonii nie przyjął się też iPhone. W sondażach jedynie co
piąty pytany ma ten telefon."

Ciekawe jak to u niego wyglada w redakcji - chyba ze dostali dobra oferte i
teraz ma 75% pracownikow :-)

działać, gdyż jest to jeden z najpopularniejszych tam telefonów:
http://www.ubergizmo.com/2011/10/iphone-4s-crushes-competition-in-japan/

A to jest taki sam jak wersja amerykanska czy europejska ? Bo jestem sklonny uwierzyc ze zagraniczny iphone nie zadziala w Japonii,
tudziez ze Japonczycy wcale nie oszaleli na punkcie "najlepszego produktu",
jesli nie ma on japonskich sms, znakow, klawiatury, video, i do czego ich
tam jeszcze lokalni producenci przyzwyczaili.

J.

Data: 2011-11-05 08:29:23
Autor: Pszemol
Czy to koniec klawiszy ?
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message news:1bqfzzl3frzh7.i5qzvh60x22r.dlg40tude.net...
[...]

I to 20% oznacza że się nie przyjął? :-) Myślę że to całkiem niezły wynik.

[...]

Ktoś nam tu niedawno tłumaczył, że iPhone GSM jest tylko jeden...
Nie ma wersji amerykańskiej i europejskiej, więc nie ma też Japońskiej.

[...]

A co Cię powstrzymuje od uruchomienia software w wersji japońskiej?
Ja w swoim aktualnie posiadanym iPhone4 (nie 4S) mogę zmienić język
na polski, niemiecki, japoński, ukraiński, grecki i dziesiątki innych...
Twój telefon jest tylko po polsku? :-)

Data: 2011-11-05 16:06:45
Autor: J.F.
Czy to koniec klawiszy ?
Dnia Sat, 5 Nov 2011 08:29:23 -0500, Pszemol napisał(a):
[...]

Dlatego pisze - pismak.
[...]

Moze i ma racje, ale oni maja tyle roznych wynalazkow ... choc akurat _GSM_
to moze tam jest standardowy.

[...]

Nie mam japonskiego ani ukrainskiego.
I wiesz co .... wcale mi to nie przeszkadza :-)

mam kilka jezykow do wyboru ... ale prawde powiedziawszy to jakos nie
doceniam swojego telefonu bardziej z tego powodu :-)

J.

Data: 2011-11-05 11:55:42
Autor: Pszemol
Czy to koniec klawiszy ?
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message news:ews54opwlcjo$.hi7lrunsj7v.dlg40tude.net...
[...]

Czytam właśnie tu: http://www.japan-guide.com/e/e2223.html i wychodzi
że tam w ogóle nie mają GSM, więc jeśli iPhone miałby tam działać to tylko
ten w wersji CDMA lub iPhone4S który ma obie technologie (CDMA i GSM)
w jednej obudowie. A więc wersja GSM iPhone4, mimo że jedna i ta sama
"na cały świat" to w Japonii działać nie będzie.

[...]

Ja też nie, bo używam tylko angielskich menu ale dla kogoś kto
przyjedzie z Japonii i weźmie do ręki lokalny telefon będzie
pewnie ważne aby taki telefon obsługiwał jego rodzimy jezyk...

Data: 2011-11-05 23:27:26
Autor: J.F.
Czy to koniec klawiszy ?
Dnia Sat, 5 Nov 2011 11:55:42 -0500, Pszemol napisał(a):
[...]

a) ... a co to Toshibe obchodzi ? Myslisz ze im zyski skocza jak zaczna
wypuszczac takie telefony ?

b) wlacz japonski na swoim iphonie ... i czy jestes w stanie wlaczyc teraz
inny zrozumialy jezyk ? J.

Data: 2011-11-05 23:43:19
Autor: Pszemol
Czy to koniec klawiszy ?
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message news:cf8vzesr923m$.j9djl5vcy7mv$.dlg40tude.net...
[...]

? Jaką Toshibę?

b) wlacz japonski na swoim iphonie ... i czy jestes w stanie wlaczyc
teraz inny zrozumialy jezyk ?

Tak. Nazwa języka jest zapisana alfabetem z tego języka.
A więc na liście wyboru języków mam chinski i japoński
zapisany obrazkami, ruski cyrylicą itp... Po przełączeniu
całego telefonu na język japoński nic się nie zmieni...
Czyli angielski będzie "English" a polski będzie "Polski".
Dobrze to wymyślili...

Data: 2011-11-06 18:59:41
Autor: Krenauer
Czy to koniec klawiszy ?

[...]

Genialne...jak w Nokii Talkman ponad ćwierć wieku temu...

Data: 2011-11-06 19:19:43
Autor: ALEX
Czy to koniec klawiszy ?
W dniu N 6 11 2011 18:59, Krenauer pisze:

[...]

Nie zapominaj, że Nokia ukradła ten pomysł Stefkowi ;-)

--
ALEX generał lejtnant Pod Cusimą flota japońska nie tylko zatopiła flotę rosyjską, zatopiła coś o wiele więcej: mit o wyższości białej rasy :-D

Data: 2011-11-07 06:59:19
Autor: mz
Czy to koniec klawiszy ?
Ja o jednym a tu o drugim ;) standard. Zapytaj o telefon otrzymasz informacje o sieciach w Japonii.

Data: 2011-11-12 08:16:29
Autor: Pszemol
Czy to koniec klawiszy ?
"mz" <aa@wp.pl> wrote in message news:4eb773bb$0$5799$65785112news.neostrada.pl...
Ja o jednym a tu o drugim ;) standard.
Zapytaj o telefon otrzymasz informacje o sieciach w Japonii.

Witamy nowego kolegę w Usenecie ;-)

Data: 2011-11-06 21:41:38
Autor: Pszemol
Czy to koniec klawiszy ?
"Krenauer" <Krenauer@poczta.onet.pl> wrote in message news:6lidb7pe910gslskcroq98qr5i8i956plm4ax.com...
[...]

Nikt nie twierdzi że byli pierwsi, ale czasem można prostą
rzecz zepsuć- widziałem już taki soft w którymś z GPSów
że wszystkie nazwy języków były w lokalnie wybranym
języku i jak nie pamiętałeś na której pozycji na liście był
"English" to po zmianie na japoński miałbyś duże kłopoty :-)

Data: 2011-11-07 10:16:55
Autor: mz
Czy to koniec klawiszy ?

Użytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisał w wiadomości news:j96uui.5f0.0poczta.onet.pl...
[...]

Żartujesz ?
Zmieniam na chybił trafił. Jeśli trafie na "normalne", a mam na to spore szanse, litery to chyba poradzę sobie z odnalezieniem angielskiego lub polskiego.

Data: 2011-11-12 08:17:31
Autor: Pszemol
Czy to koniec klawiszy ?
"mz" <aa@wp.pl> wrote in message news:4eb7a20b$0$8438$65785112news.neostrada.pl...
[...]

To zmienianie na chybił trafił nazywam właśnie dużymi kłopotami bo
to nie jest rozwiązanie godne przemyślanego interfejsu z użytkownikiem.

Data: 2011-11-14 23:45:37
Autor: J.F.
Czy to koniec klawiszy ?
Dnia Sun, 6 Nov 2011 21:41:38 -0600, Pszemol napisał(a):
[...]

Tak jest, bierzemy Windows Vista, wybieramy driver drukarki ... hm, co to
za drukarki firmy "Cyfrowy" ? J.

Data: 2011-11-15 10:17:37
Autor: Pszemol
Czy to koniec klawiszy ?
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message news:ofoea9napqiq$.qp8zgu7e55fk.dlg40tude.net...
[...]

Widzisz... dlatego ja chwalę sobie tłumaczenie robione
przez Appla a nie trawię tego robionego przez Microsoft.
Widać że Apple się lepiej przyłożył do zadania tłumaczenia
a Microsoft zrobił to "na odwal się" z użyciem jakiegoś
człowieka bez ambicji może opłaconym minimum socjalnym.

Data: 2011-11-14 23:39:08
Autor: J.F.
Czy to koniec klawiszy ?
Dnia Sat, 5 Nov 2011 23:43:19 -0500, Pszemol napisał(a):
[...]

Nie czytales artykulu ? Toszajba tam wymieniona jako jeden z lokalnych
producentow.

[...]

Ale najpierw sie trzeba do odpowiedniej pozycji w menu dostac.
A menu tez japonskie :-)

J.

Data: 2011-11-05 15:19:41
Autor: Waldek Godel
Czy to koniec klawiszy ?
Dnia Sat, 5 Nov 2011 16:06:45 +0100, J.F. napisał(a):

[...]

Ech.. może jednak azbestowego śmiecia wyciągnąć z szamba? Czasem jest taki
śmieszny. Właśnie zniknął Verizonowego gejfona.

A co do GSM - to akurat w Japonii nie ma go WCALE. Zero, null, nada. Gejfona da się go tylko używać w trzech z pięciu sieci. I to tam gdzie jest
WCDMA, bo nie wszędzie jest, to nie jest ich podstawowe pasmo.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
" pewne osoby w panstwie nie moga oddawac plaszcza do pralnii." - Paweł

Data: 2011-11-05 11:58:32
Autor: Pszemol
Czy to koniec klawiszy ?
"Waldek Godel" <nospam@youreholdingitwrong.org> wrote in message news:5li4cxmyrkyb$.dlglepper.institute.com...
[...]

Pisałem o wersji GSM iPhone 4... Ta wersja jest podobno ta sama w Europie
i USA. Lepiej już nie wyciągaj mnie z kf bo widać, że czytać nie umiesz.

A co do GSM - to akurat w Japonii nie ma go WCALE. Zero, null, nada.
Gejfona da się go tylko używać w trzech z pięciu sieci. I to tam gdzie jest
WCDMA, bo nie wszędzie jest, to nie jest ich podstawowe pasmo.

Zastanawiające jest zatem jak to się dzieje że co piąty telefon w Japonii
to iPhone według autora oryginalnego artykułu... Czyżby ktoś tu się mylił
bardziej niż nam się na początku wydawało?

Data: 2011-11-04 22:24:16
Autor: Piotr M
Czy to koniec klawiszy ?
Dnia 04-11-2011 o 22:02:55 f <fs@cf.gh> napisał(a):

[...]

Przynajmniej jedyni normalni ;P

--
pozdrawiam, Piotr M
"Biznes? To całkiem proste. To pieniądze innych ludzi."

Data: 2011-11-03 14:17:42
Autor: Ghost
Czy to koniec klawiszy ?

Użytkownik "mz" <aa@wp.pl> napisał w wiadomości news:4eb291a4$0$2181$65785112news.neostrada.pl...

fajnie jak by miał wejśce jack 3,5''

Znaczy szukasz czegos wiekszego.

Data: 2011-11-03 14:23:07
Autor: mz
Czy to koniec klawiszy ?

Użytkownik "Ghost" <ghost@everywhere.pl> napisał w wiadomości news:4eb29478$0$5803$65785112news.neostrada.pl...

Użytkownik "mz" <aa@wp.pl> napisał w wiadomości news:4eb291a4$0$2181$65785112news.neostrada.pl...

fajnie jak by miał wejśce jack 3,5''

Znaczy szukasz czegos wiekszego.

W995 nie jest zbyt dużu wg mnie. Mi pasuje i wejście to ma.

Data: 2011-11-03 08:43:48
Autor: Pszemol
Czy to koniec klawiszy ?
"mz" <aa@wp.pl> wrote in message news:4eb295c3$0$5814$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Opryszczony, dziecinny nastolatek o ksywce Ghost uznał
że warto się odezwać w wątku w którym ktoś zrobił literówkę
i gniazdko 3.5 milimetra zapisał tak że wygląda na 3.5 calowe.

Data: 2011-11-03 14:55:05
Autor: Ghost
Czy to koniec klawiszy ?

Użytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisał w wiadomości news:j8tkd6.7bs.0poczta.onet.pl...
[...]

Smutny starszy azbestspecjalista znow nie zalapal.

Data: 2011-11-03 15:04:23
Autor: Grzegorz Krukowski
Czy to koniec klawiszy ?
On Thu, 3 Nov 2011 14:05:33 +0100, "mz" <aa@wp.pl> wrote:

Witaj w klubie ;) Niestety SE poszedł zdecydowanie w stronę smartfonów
i nie spodziewałbym się nowych, klasycznych telefonów w ich wykonaniu.
Do tego IMHO obecne telefony SE są dość delikatne mechanicznie i mając
złe doświadczenie z SEG900 obawiałbym się o żywotność takiej
konstrukcji. Dlatego po 10+ latach używynia wyłącznie E i SE zrobiłem
przeskok na Samsungi. --
Grzegorz Krukowski

Data: 2011-11-03 17:45:15
Autor: Diabełson
Czy to koniec klawiszy ?
W dniu 2011-11-03 15:04, Grzegorz Krukowski pisze:
  Dlatego po 10+ latach używynia wyłącznie E i SE zrobiłem
przeskok na Samsungi.

Tak mi przyszło do głowy, że Samsungi są odporniejsze i mają mocniejsze baterie. Ale zwykle małe ekraniki (oprócz dotykowców) i to menu...
--
F'pockokah az przytópęm

Data: 2011-11-05 09:19:15
Autor: J.F.
Czy to koniec klawiszy ?
Dnia Thu, 03 Nov 2011 15:04:23 +0100, Grzegorz Krukowski napisał(a):
Witaj w klubie ;) Niestety SE poszedł zdecydowanie w stronę smartfonów
i nie spodziewałbym się nowych, klasycznych telefonów w ich wykonaniu.

Uwaga biznesowa nr 1: tak to juz jest, ze po paru latach produkcji na
"zwyklym wyrobie" nie da sie zarobic. Mozliwe ze markowi producenci pojda
juz masowo w smartfony, ktore da sie klientowi wielokrotnie drozej
sprzedac.

A uwaga n2 ... moda na dotykowce sie zrobila, ludzie chca miec, w koncu
wielu sie przekona ze wcale nie chca, ale to musi potrwac pare lat ... i
ciekaw jestem czy sie wtedy nie okaze ze dotykowy ekran jest tanszy od
klawiatury :-)

[...]

A wielozadaniowa jave maja ?  Bo "zwykle SE" byly jednak dosc dopracowane i
wygodne w uzyciu.

J.

Data: 2011-11-05 08:38:36
Autor: Pszemol
Czy to koniec klawiszy ?
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message news:1r78sec1h0o6$.h2ww6i9woqxj.dlg40tude.net...
[...]

Ale to nie o to chodzi panowie...
Tu jest bardzo prosta zależność: masz określoną ilość miejsca jaką
fizycznie zajmuje telefon w przestrzeni, trzymany w ręce.
I teraz masz wybór co do tego jak podzielić to miejsce między LCD
a klawiaturę. Telefony nierozsuwane, w postaci cegłówki, miały
mały ekranik kwadratowy i małą klawiaturę na dole 0-9,*,#.
Potem pojawiły się telefony zamykane klapką w której był większy
ekran, dało to możliwość zwiększenia klawiatury... Potem mamy
klawiatury qwerty, które są już znacznie większe. I taki Samsung
Blackjack ma znowu model na górze mały ekranik na dole mała
klawiaturka gdzie cieżko nacisnąć właściwy guzik. Są tacy co idą w trzy
wymiary i dają dwa plastry: górny na LCD, dolny na klawiaturę qwerty
i mamy telefon rozsuwany - ale daje to konstrukcję grubą, ciężką,
zawodną bo tam gdzie ruch, klapka, rozsuwka trzeba dać przewody
w miękkiej taśmie i to się łamie przy używaniu i potem sa problemy.
Jedynym rozwiązaniem dającym maksymalnie duży ekran, maksymalnie
dużą klawiaturę i maksymalnie ograniczony w przestrzeni fizycznej
rozmiar urządzenia to duży LCD z ekranem dotykowym. I dlatego
właśnie takie telefony stają się najpopularniejsze bo użytkownik chce
niezawodny telefon, bez ruchomych części z dużym LCD do oglądania
filmów czy łatwym czytaniem www a jednocześnie klawiatury używa
się tylko sporadycznie więc można ją wyświetlić na ekranie wtedy
tylko gdy trzeba a nie zajmuje ona miejsca gdy np. oglądasz już film
czy serfujesz po www. Moim zdaniem od dotykowców nie ma odwrotu.

Data: 2011-11-05 16:17:23
Autor: J.F.
Czy to koniec klawiszy ?
Dnia Sat, 5 Nov 2011 08:38:36 -0500, Pszemol napisał(a):
[...]

Pszemolu, ale ciagle sa ludzie ktorzy nie uzywaja swojego telefonu do
telefonowania, a nie zamiast 20" monitora, i wielkosc ekranu jest im
zasadniczo obojetna. Za to lubia korzystac z wygodnej klawiatury.

[...]

Nie, w klapkach raczej nie.
[...]

poczekamy, zobaczymy ... i bedziemy polecac jakies kultowe modele z Allegro
:-)

J.

Data: 2011-11-05 12:00:25
Autor: Pszemol
Czy to koniec klawiszy ?
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message news:1vunjo1pa4z6c.bhe0vbzsvlje$.dlg40tude.net...
[...]

Są też ludzie którzy wolą używać telefonu w domu, siedząc
w fotelu, a telefon włączony do gniazdka w ścianie... :-)

[...]

Jak to nie jak tak.

[...]

Założycie klub fonozaurów :-)

Data: 2011-11-05 23:45:49
Autor: J.F.
Czy to koniec klawiszy ?
Dnia Sat, 5 Nov 2011 12:00:25 -0500, Pszemol napisał(a):
[...]

Jak tak jak nie ? Telefony z klapka byly z reguly male (ale grube), a zawias wyznaczal
nieprzekraczalna granice ekranu na polowie.

no owszem - rozlozony mogl byc nieco wiekszy niz "zwykly telefon", ale
czesto nie byl.

J.

Data: 2011-11-05 23:44:26
Autor: Pszemol
Czy to koniec klawiszy ?
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message news:1klxrhbfj5r2l.yf7hbr4vjuw0.dlg40tude.net...
[...]

Ekran w telefonie z klapką był zwykle większy niż w telefonie
bez klapki, takim nierozsuwanym. Klawiatura też była większa.

Data: 2011-11-05 16:32:10
Autor: Grzegorz Krukowski
Czy to koniec klawiszy ?
On Sat, 5 Nov 2011 08:38:36 -0500, "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com>
wrote:

[...]

Tak, ale milcząco zakładasz, że telefon to mobilne centrum rozrywki. A
nie każdy tego potrzebuje.
--
Grzegorz Krukowski

Data: 2011-11-05 12:02:43
Autor: Pszemol
Czy to koniec klawiszy ?
"Grzegorz Krukowski" <registered.user@op.pl> wrote in message news:5llab75bs7j6l7mlt6pke36evj6579f9dd4ax.com...
Tak, ale milcząco zakładasz, że telefon to mobilne centrum rozrywki.
A nie każdy tego potrzebuje.

Wszyscy kupują 5-osobowe samochody, mimo iż większość
z nas używa go w pojedynkę. Czy to znaczy że ktoś zarobiłby
na produkcji jednosiedzeniowych samochodów? Pewnie niewiele.
Produkcja masowa powoduje że opłaca się to, co kupują masy.
Użytkownik który jest w marginalnej mniejszości nie będzie
miał szans na zaspokojenie swoich potrzeb w nowych konstrukcjach.
Za jakiś czas zostanie mu jedyna opcja kupienia telefonu
zaprojektowanego 10 lat temu... i straci pełno nowoczesnych opcji.

Data: 2011-11-07 07:02:54
Autor: mz
Czy to koniec klawiszy ?

Użytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisał w wiadomości news:j938l3.2kc.0poczta.onet.pl...
[...]

A ja nie chce tych pełno nowoczesnych opcji. Poza tym co oferuje mi sie np w SE W995

Data: 2011-11-07 09:17:45
Autor: Ghost
Czy to koniec klawiszy ?

[...]

Ale juz dwusiedzeniowych calkiem sporo. To, ze ktos _zwykle_ jezdzi sam nie znaczy, ze na pewno kiedys uzyje telefonu do czegos innego niz dzwonienie.

Data: 2011-11-07 00:34:35
Autor: Janeo
Czy to koniec klawiszy ?
On 5 Lis, 14:38, "Pszemol" <Psze...@PolBox.com> wrote:
Tu jest bardzo prosta zaleznosc: masz okreslona ilosc miejsca jaka
fizycznie zajmuje telefon w przestrzeni, trzymany w rece
Moim zdaniem od dotykowcow nie ma odwrotu.
Szczegolnie u mnie to bylo widac, odwrocilem sie z szybkoscia
blyskawicy (noo, miesiac) :-]. Pozbylem sie dotykowca i znalazlem
nastepnego klawiszowca (slider), uzywam do tej chwili, i juz wypatruje
kolejnego, jednak coraz mniej ich...
1) Ilosc miejsca w dotykowcu moze i duza, ale ilosc niechcianych
dotykow/ musniec tez, tzn ilosc uzywania klawisza powrotu jest duzo
wieksza, co przyzwyczajonych do 'pewnego' klawisza denerwuje. Rowniez,
majac to na wzgledzie, trzymanie dotykowca w kieszeni bez zablokowania
ekranu nie jest juz mozliwe.
2) Duza "Ilosc miejsca" w dotykowcu dodatkowo powoduje, ze sa klocami,
nie moga byc male. Klawiszowiec z ekranem max. 2,4" w zupelnosci
wystarczy nawet do nawigacji a jego szerokosc nie przekracza 4,9 - 5,0
cm. Wlasnie niewielkie rozmiary klawiszowca i optymalny ekran sa dla
mnie podstawowa zaleta klawiszowca.
PS: Nokia w strategii ma kontynuacje klawiszowcow. Na tani lub max.
sredniej telefon klawiszowy bedzie zawsze popyt.
Tyle, ze SE w tej klasie telefonow dotad dawal wieksze mozliwosci.

Data: 2011-11-07 13:33:43
Autor: z
Czy to koniec klawiszy ?
Janeo pisze:
[...]

To już kwestia gustu, wielkości paluszków :-) i wrodzonej cierpliwości. :-)
Kilka lat temu też miałem takie odczucia.
Później pojawił się laptop i o zgrozo okazało się że "palcami" też można szybko i łatwo nawigować (trzeba popróbować i poznać kilka myków) i do tego odpoczywa się od 8-godzinnego używania myszki.
Teraz dotykowcem jest mi szybciej i wygodniej.
Ważniejsze od tego są braki potrzebnych funkcji lub pojawianie się nowych na których zawsze mi zależało.
O smsach nie wspominając bo to zawsze doprowadzało mnie do szewskiej pasji :-)

Data: 2011-11-12 08:27:10
Autor: Pszemol
Czy to koniec klawiszy ?
"z" <zch280672@gazeta.pl> wrote in message news:j98j79$bp9$1inews.gazeta.pl...
[...]

Dokładnie popieram Twoje zdanie.
I widuję ludzi którzy nie potrafią się przyzwyczaić do touchpada
w laptopach i używają laptopów z tradycyjną myszką - dla mnie
to znak jakiejś małej giętkości umysłu, betonowe przyzwyczajenia.

Ważniejsze od tego są braki potrzebnych funkcji lub pojawianie się nowych na których zawsze mi zależało.

Jakiej funkcji Ci starych telefonĂłw brakuje w nowych telefonach?

O smsach nie wspominając bo to zawsze doprowadzało mnie
do szewskiej pasji :-)

To naciskanie 4 razy aby wpisać 'z' ? :-)

Data: 2011-11-13 22:33:04
Autor: z
Czy to koniec klawiszy ?
Pszemol pisze:

Jakiej funkcji Ci starych telefonĂłw brakuje w nowych telefonach?

Dla Ciebie to pewnie inny świat :-)

W obecnym moim telefonie (Satio) po zablokowaniu klawiatury nie działają   Ĺźadne klawisze. W poprzednich działały głośniej/ciszej i do tego dłuĹźsze przytrzymywanie powodowało przejście do następnego utworu/stacji radiowej. ;-) Tyko 2 klawisze i cała obsługa załatwiona bez wyjmowania z kieszeni. Radio nie ma RDSu i odtwarzacz nie pyta się czy grać po wyjęciu wtyczki słuchawek tylko włącza od razu głośnik zewnętrzny.
Bardzo mi tego brakuje :-(

PS. Jak to jest rozwiązane w tych lepszych-droższych systemach>

Data: 2011-11-15 13:02:41
Autor: Pszemol
Czy to koniec klawiszy ?
"z" <zch280672@gazeta.pl> wrote in message news:j9pd2h$8aj$1inews.gazeta.pl...
Pszemol pisze:

Jakiej funkcji Ci starych telefonĂłw brakuje w nowych telefonach?

Dla Ciebie to pewnie inny świat :-)

W obecnym moim telefonie (Satio) po zablokowaniu klawiatury nie działają żadne klawisze. W poprzednich działały głośniej/ciszej i do tego dłuższe przytrzymywanie powodowało przejście do następnego utworu/stacji radiowej. ;-) Tyko 2 klawisze i cała obsługa załatwiona bez wyjmowania z kieszeni. Radio nie ma RDSu i odtwarzacz nie pyta się czy grać po wyjęciu wtyczki słuchawek tylko włącza od razu głośnik zewnętrzny.
Bardzo mi tego brakuje :-(

PS. Jak to jest rozwiązane w tych lepszych-droższych systemach>

Mój iPhone4 gra po wyjęciu słuchawek bez pytania o zgodę, jesli o to pytasz.

Data: 2011-11-16 13:41:03
Autor: z
Czy to koniec klawiszy ?
Pszemol pisze:

Mój iPhone4 gra po wyjęciu słuchawek bez pytania o zgodę, jesli o to pytasz.

Nie dobrze. Znaczy równany w dół :-)

Data: 2011-11-16 10:24:46
Autor: Pszemol
Czy to koniec klawiszy ?
"z" <zch280672@gazeta.pl> wrote in message news:ja0b10$8jl$1inews.gazeta.pl...
Pszemol pisze:

Mój iPhone4 gra po wyjęciu słuchawek bez pytania o zgodę, jesli o to pytasz.

Nie dobrze. Znaczy równany w dół :-)

Ale o co ma się odtwarzacz pytać? Skoro nie wyłączyłeś odtwarzania
to znaczy że chcesz aby grał. Co z tego że wyjąłeś słuchawki...
Mnie na ten przykład takie pytanie wkurzałoby, zwłaszcza gdybym
był w rękawiczkach bo wtedy ekran pojemnościowy nie działa.

Data: 2011-11-16 19:27:02
Autor: z
Czy to koniec klawiszy ?
Pszemol pisze:

[...]

Słuchanie muzyki przez małe pierdzidełko to nie dla mnie :-)
Wyjęcie wtyczki od słuchawek jest bardzo łatwym i szybkim wyłączeniem odtwarzania (doceniam to tym bardziej przy ekranie dotykowym bo muszę go widzieć) a w dodatku "towarzystwo" dookoła się nie dziwi przy przypadkowym wyjęciu wtyczki. Najlepsza by tu była "konfigurowalność". Jeszcze nie zgłębiłem Symbiana aż tak dobrze :-(
Standardowo mój telefon jest podłączony do radia samochodowego.
Przy wysiadaniu wcześniej po prostu wyjmowałem go z uchwytu i chowałem do kieszeni.

Data: 2011-11-16 12:50:46
Autor: Pszemol
Czy to koniec klawiszy ?
Pszemol pisze:

[...]

Teraz standardem jest link bezprzewodowy przez BT.
O kabelkach możesz też zapomnieć w przypadku słuchawek.

Data: 2011-11-17 12:50:41
Autor: z
Czy to koniec klawiszy ?
Pszemol pisze:

Teraz standardem jest link bezprzewodowy przez BT.
O kabelkach możesz też zapomnieć w przypadku słuchawek.

Kolejne urządzenie które ma baterie i trzeba pamiętać o ich naładowaniu (+ koszty ale dla Ciebie to nie istotne)
Nie po to wybrałem sobie sprzęt który jest telefonem, aparatem fotograficznym (bardzo dobrym), kamerą video, odtwarzaczem mp3, radiem, nawigacją itd. żeby teraz od tej filozofii odchodzić. :-)
W sumie jestem bardzo zadowolony że za tak małe pieniądze mogę mieć taką jakość i funkcjonalność. Na te droższe-lepsze produkty patrzę z politowaniem ;-)

Data: 2011-11-17 08:28:06
Autor: Pszemol
Czy to koniec klawiszy ?
"z" <zch280672@gazeta.pl> wrote in message news:ja2sei$cmi$1inews.gazeta.pl...
Pszemol pisze:

[...]

Biedaczek... ustaw sobie przypomnienie w telefonowym kalendarzu.

Nie po to wybrałem sobie sprzęt który jest telefonem, aparatem fotograficznym (bardzo dobrym), kamerą video, odtwarzaczem mp3,
radiem, nawigacją itd. żeby teraz od tej filozofii odchodzić. :-)

Ale nie odchodzisz od tej filozofii. To, że pozbędziesz się kabelka
łączącego Twój telefon z samochodem czy też ze słuchawkami
niczego tu nie zmienia poza tym, ze masz większą swobodę ruchu.

W sumie jestem bardzo zadowolony że za tak małe pieniądze mogę
mieć taką jakość i funkcjonalność. Na te droższe-lepsze produkty
patrzę z politowaniem ;-)

Bo musiałeś dorobić sobie ideologię do swojej biedy aby jako tako
czuć się biedny ale szczęśliwy?

Data: 2011-11-20 12:09:33
Autor: z
Czy to koniec klawiszy ?
Pszemol pisze:
Bo musiałeś dorobić sobie ideologię do swojej biedy aby jako tako
czuć się biedny ale szczęśliwy?

Nazywaj sobie jak chcesz. W dorabianiu ideologi i tak Ci nie dorĂłwnam.
Ja to nazywam mądrym wydawaniem pieniędzy. Maksymalna funkcjonalność i jakość za jak najmniejszą cenę.
Proponujesz mi zakup dodatkowych urządzeń a ja wiem że mój problem nie istniał w poprzednich telefonach. Teraz powstał w wyniku decyzji jakiegoś "geniusza".
Wiem, kto by w stanach się tym przejmował. Liczy się logo ;-)

Data: 2011-11-20 10:52:46
Autor: Pszemol
Czy to koniec klawiszy ?
"z" <zch280672@gazeta.pl> wrote in message news:jaan5d$dml$1inews.gazeta.pl...
Pszemol pisze:
[...]

W Stanach mają ludzie inne podejście i koszt słuchawek BT nie jest
warty długiego myślenia a tym bardziej narzekania...

Data: 2011-11-20 22:20:40
Autor: z
Czy to koniec klawiszy ?
Pszemol pisze:
  > W Stanach mają ludzie inne podejście i koszt słuchawek BT nie jest
warty długiego myślenia a tym bardziej narzekania...

Inna "optyka". Benzyna tania jak barszcz :-)

Data: 2011-11-21 13:55:51
Autor: Pszemol
Czy to koniec klawiszy ?
"z" <zch280672@gazeta.pl> wrote in message news:jabqv9$q4t$1inews.gazeta.pl...
Pszemol pisze:
W Stanach mają ludzie inne podejście i koszt słuchawek BT nie jest
warty długiego myślenia a tym bardziej narzekania...

Inna "optyka". Benzyna tania jak barszcz :-)

Już nie taka tania jak kiedyś, ale wciąż tańsza niż u Was.

Data: 2011-11-12 08:24:51
Autor: Pszemol
Czy to koniec klawiszy ?
"Janeo" <janeo100@gmail.com> wrote in message news:730aa99d-a52a-43fb-99cc-5c05988f29c0g7g2000vbv.googlegroups.com...
[...]

Nie widze sensu w tym co napisales.
Moze jakies kijowe dotykowce ogladales?

Rowniez,
majac to na wzgledzie, trzymanie dotykowca w kieszeni bez zablokowania
ekranu nie jest juz mozliwe.

Trzymanie telefonu z klawiatura guzikowa tez prowadzi do
niechcianego naciskania guzików w kieszeni. Nie widze sensu
wytykania tego jako wade dotykowców skoro nie tylko ich ona dotyczy.

2) Duza "Ilosc miejsca" w dotykowcu dodatkowo powoduje,
ze sa klocami, nie moga byc male.

Alez moga... Pod warunkiem ze nie uprzesz sie na dodatkowa klawiature.

[...]

iPhone 4 ma szerokosc 5,7cm czy te 7 mm robi dla Ciebie duza róznice?

PS: Nokia w strategii ma kontynuacje klawiszowcow. Na tani lub max.
sredniej telefon klawiszowy bedzie zawsze popyt.
Tyle, ze SE w tej klasie telefonow dotad dawal wieksze mozliwosci.

Nokia juz niedlugo bedzie gryzla piasek.

Data: 2011-11-20 00:11:30
Autor: Janeo
Czy to koniec klawiszy ?
On 12 Lis, 15:24, "Pszemol" <Psze...@PolBox.com> wrote:
iPhone 4 ma szerokosc 5,7cm czy te 7 mm robi dla Ciebie duza róznice?
Tak, bo szer. 5 cm. to już było z mojej strony ustępstwo. Najlepsza
szerokość to ~4,6 cm, tyle że ekran ciut za mały więc 5cm<->2,4" było
dla mnie kompromisem i ponad to już raczej nie pójdę, i tak za dużo
miejsca zajmuje w kieszeni.

Data: 2011-11-20 10:55:16
Autor: Pszemol
Czy to koniec klawiszy ?
"Janeo" <janeo100@gmail.com> wrote in message news:6a990497-bfb9-4717-bc8a-4da51c275891m19g2000yqh.googlegroups.com...
[...]

Nie wiem czy zrobiłeś dobry wybór... chyba nieco nieprzemyślany.
Gdybym miał wybierać między przeciętnym 2.4" ekranem w 5cm
obudowie a świetnym 3.5" ekranem "retina scan" w obudowie 5.7cm
to chyba jednak wybrałbym ten większy... Za te 7mm więcej miejsca
w kieszeni masz rewelacyjny ekran dodatkowo większy o cały cal,
czyli o 2.54cm na przekątnej.

Data: 2011-11-20 23:53:45
Autor: Janeo
Czy to koniec klawiszy ?
On 20 Lis, 17:55, "Pszemol" <Psze...@PolBox.com> wrote:
[...]
No tak, dotykowce powinny dopiero zaczynać się od tych parametrów,
więc stąd ich wielkie rozmiary.
Problem coraz większych telefonów dotykowych zauważył SE wypuszczając
Xperię X10 mini, cieszącą się przez długi czas ogromnym
zainteresowaniem (długi czas czołowe miejsca w rankingach). Jego
ekran, czyli ekran wynikający z założonej szerokości 5 cm, to jest
obiektywnie biorąc  jak dla dla dotykowca niestety trochę za mało
(obsługa etc...).
Do filmów, obrazków, internetu wykorzystuję tylko PC. A dla 2,4-
calowego Klawisza nawigacja jest wystarczająca, całkowicie spełnia
swoje zadanie dla internetu tylko przy alarmowym szukaniu czegoś (a
nie brodzenia w nim), a robione telefonem klawiszowym 2,4" obrazki,
filmy oglądam krótko i kontrolnie - nawet przy większych ekranach
(>3") to i tak na tym się kończy.
Więc moim zdaniem zysk + 1" nic nie daje i z mojego punktu widzenia
tylko zajmuje przestrzeń i obciąża kieszeń.

Data: 2011-11-21 13:57:09
Autor: Pszemol
Czy to koniec klawiszy ?
"Janeo" <janeo100@gmail.com> wrote in message news:71e3d408-a0d5-4205-9894-9eecc4d65f22y7g2000vbe.googlegroups.com...
[...]

No ale za 7mm więcej w kieszeni miałbyś całe nowe okno na świat.

Data: 2011-11-21 23:13:27
Autor: Janeo
Czy to koniec klawiszy ?
On 21 Lis, 20:57, "Pszemol" <Psze...@PolBox.com> wrote:
"Janeo" <janeo...@gmail.com> wrote in message

> [...]
> tylko zajmuje przestrzeń i obciąża kieszeń.

No ale za 7mm więcej w kieszeni miałbyś całe nowe okno na świat..

No chyba nie zrozumiałeś moich wywodów... mam okno na świat w
klawiszowcu 2,4", niepotrzebne mi 'nowe'.
A 'całe' okno na świat proponuję mieć w spokoju w pełną gębą na
pełnoekranowym, stacjonarnym monitorze.

Data: 2011-11-22 07:19:44
Autor: Pszemol
Czy to koniec klawiszy ?
"Janeo" <janeo100@gmail.com> wrote in message news:25d7be38-3852-4d15-97ac-3b43c293971ds6g2000vbc.googlegroups.com...
> [...]

No chyba nie zrozumiałeś moich wywodów... mam okno na świat w
klawiszowcu 2,4", niepotrzebne mi 'nowe'.

No zrozumiałem - i proponuję żebyś miał nowe okno na świat
w postaci dużego ekranu dotykowca - sam przyznałeś że od
tych rozmiarów powinien się zaczynać taki telefon...

A 'całe' okno na świat proponuję mieć w spokoju w pełną gębą na
pełnoekranowym, stacjonarnym monitorze.

Jedno drugiemu nie przeszkadza, a dobry dotykowiec z dobrym
ekranem (jak u mnie iPhone4) powoduje że czas siedzenia przed
monitorem komputera się drastycznie zmniejsza.

Data: 2011-11-22 06:59:18
Autor: Janeo
Czy to koniec klawiszy ?
On 22 Lis, 14:19, "Pszemol" <Psze...@PolBox.com> wrote:
"Janeo" <janeo...@gmail.com> wrote in message

> No chyba nie zrozumia e moich wywod w... mam okno na wiat w
> klawiszowcu 2,4", niepotrzebne mi 'nowe'.

No zrozumia em - i proponuj eby mia nowe okno na wiat
w postaci du ego ekranu dotykowca
?? Oknem na swiat jest minimum 17". Probowalem dluzszy czas Ci
powiedziec, ze wszystko pomiedzy optymalnym rozwiazaniem wymiaru w
postaci nieszerokiego telefonu z ekranem max. 2.4" (z koniecznosci,
alarmowe wejscia do internetu), a monitorem (min. 17", pelne doznania
wzrokowe i sluchowe w internecie), jest bzdeta.

Data: 2011-11-22 17:25:05
Autor: z
Czy to koniec klawiszy ?
Pszemol pisze:

Jedno drugiemu nie przeszkadza, a dobry dotykowiec z dobrym
ekranem (jak u mnie iPhone4) powoduje że czas siedzenia przed
monitorem komputera się drastycznie zmniejsza.

Żeby nie wiem jaki był dobry to jest dla mnie za mały :-)
Właśnie "się duszę" na 15" 1300x700. Skracanie czasu? Za jakie grzechy? :-)

Data: 2011-11-22 12:53:32
Autor: Pszemol
Czy to koniec klawiszy ?
"z" <zch280672@gazeta.pl> wrote in message news:jagid2$t7i$1inews.gazeta.pl...
Pszemol pisze:

[...]

Nie wiem jak ty, ale ja nie do wszystkich operacji na
komputerze potrzebuję mieć duży ekran... 3,5" czasem
w zupełności wystarcza aby sprawdzić znaczenie jakiegoś
terminu w wikipedii czy przetłumaczyć nieznane słowo
z niemieckiego lub sprawdzić jaki jest dziś kurs dolara do
euro czy złotówki albo odszukać słowa jakiejs piosenki
czy też sprawdzić ile koni ma fiat panda z 2004 roku... :-)
To są wszystko rzeczy jakie łatwo zrobić na telefonie
dotykowcu bez konieczności podchodzenia do peceta...
No ale jak ktoś używa peceta głównie do oglądania
pornoli to rzeczywiście 15" ekran może go dusić... :-)

Data: 2011-11-22 11:36:08
Autor: Janeo
Czy to koniec klawiszy ?
On 22 Lis, 19:53, "Pszemol" <Psze...@PolBox.com> wrote:
[...]
No rzeczywiscie, te rzeczy wymagaja wrecz plawienia sie w internecie
komorkowym. Bardzo ubawila mnie uzytecznosc wiekszego ekranu 3.5" w
dotykowcu zeby w kolko sprawdzac kurs USD do EUR lub PLN albo
znaczenia/terminy w Wikipedii... :-).

Data: 2011-11-23 07:08:10
Autor: Pszemol
Czy to koniec klawiszy ?
"Janeo" <janeo100@gmail.com> wrote in message news:5459fb57-f15c-4a00-9d42-8129f7f8aa32m19g2000yqh.googlegroups.com...
[...]

To nie ja stawiam granicę w tym miejscu tylko on.

Data: 2011-11-22 22:19:43
Autor: z
Czy to koniec klawiszy ?
Pszemol pisze:
To są wszystko rzeczy jakie łatwo zrobić na telefonie
dotykowcu bez konieczności podchodzenia do peceta...
No ale jak ktoś używa peceta głównie do oglądania
pornoli to rzeczywiście 15" ekran może go dusić... :-)

No wiesz. Głodny zawsze o chlebie. :-)
Jak się 8 godzin w pracy siedzi przy 1900x1200 tp trochę załamka.
Na prawdę próbuję ale do takich zastosowań jak napisałeś zwłaszcza że komputer zastępuje tv itd. i jest odpalony w zasięgu ręki to wyciąganie do tego "dotykowca" i dziubanie i wpatrywanie się w to maleństwo jest marnotrawstwem czasu. To wszystko oczywiście kontekście Twojego "skracania czasu" bo zastosowanie "dotykowca" poza firmą-domem jest oczywiste. To jednak zupełnie inna para kaloszy.

Data: 2011-11-23 00:08:28
Autor: atm
Czy to koniec klawiszy ?
On 2011-11-22 22:19, z wrote:
Pszemol pisze:
[...]

Applefobie calkiem dobrze czyta sie na malym ekranie, mysle ze iP swietnie sie sprawdzi ;]

Data: 2011-11-23 07:10:25
Autor: Pszemol
Czy to koniec klawiszy ?
"atm" <_@vp.pl> wrote in message news:jaha1f$3n5$2news.onet.pl...
On 2011-11-22 22:19, z wrote:
Pszemol pisze:
[...]

Generalnie wbrew pozorom iP świetnie się sprawdza do czytania
tekstu mimo małego ekranu. Tekst jest niesamowicie czytelny,
literki są bardzo precyzyjnie obrysowane i wyraźne mimo małego
fontu a sam ekran bardzo jasny i kontrastowy. Nowe telefony
Samsunga czy Motoroli mają większe ale mimo to gorsze ekrany.
Wczoraj je oglądałem w sklepie - moj iPhone wciąż był wyraźnie
lepszy oglądany obok tamtych.

Data: 2011-11-23 14:32:23
Autor: J.F
Czy to koniec klawiszy ?
Użytkownik "Pszemol"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jai78d.5k0.1@poczta.onet.pl...
[...]

No coz, mnie sie dobrze czyta i z gorszych ekranow, nawet dosc przyjemnie literki ktore wcale nie sa tak precyzyjnie obrysowane (a w sumie to moze i sa, ktos je tam pixel po pixelu projektowal, a nie jakis postscript).
Tylko co z tego, jesli "strona optymalizowana dla przegladarki 2048x1500".

J.

Data: 2011-11-23 11:57:44
Autor: Pszemol
Czy to koniec klawiszy ?
"J.F" <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message news:jaisl9$hov$1news.onet.pl...
[...]

Być może nie masz wady wzroku - ja noszę okulary od dzieciństwa
mając astygmatyzm i to jak są obrysowane znaki na ekranie i jaką
grubą linią ma drastyczny wpływ na ich czytelność.
Tekst na ekranach Samsunga i Motoroli jakie wczoraj widziałem
wyglądał jakby miał krawędzie nieco rozmazane, z takim echem,
cieniem wokół nich, co dawało płynną gradację między czernią
a bielą a nie ostre i szybkie przejście jak w moim iPhone4.
Szkoda że nie miałem filatelistycznej lupy aby przyjrzeć się tym
ekranom z większą dokładnością. Mam w domu taką z powiększeniem
10X do oglądania planktonu w akwarium przez szybę, mogłem wziąć
ją ze sobą :-)) Wezmę następnym razem.

Tylko co z tego, jesli "strona optymalizowana dla przegladarki 2048x1500".

Dobrze oprojektowana strona www z tekstem powinna umożliwić
czytanie tekstu w wąskich szpaltach aby nie wodzić oczami po
całej szerokości ekranu. A jeśli tak będzie zaprojektowana to
każdy dobry smarfone sobie z nią poradzi zoomując na tą szpaltę
odpowiednio rozciągając ją na cały ekran i czyta się wtedy dobrze.

Data: 2011-11-05 16:30:14
Autor: Grzegorz Krukowski
Czy to koniec klawiszy ?
On Sat, 5 Nov 2011 09:19:15 +0100, "J.F."
[...]

Tym bardziej że koszty części, opracowania i produkcji ,,taniego''
telefonu mogą być procentowo większą częścią ceny końcowej niż w
modnym modelu.

[...]
Chyba nie do końca - zobacz slidery. Te telefony mają łatwo dostępne
tylko klawisze odbierania/odrzuca ewentualnie kursor do nawigacji po
menu. I wielu osobom to odpowiada, co znaczy że nie każdy potrzebuje
klawiatury. I dla nich dotykowiec będzie jeszcze lepszym rozwiązaniem.
Do tego uproszczenie części mechanicznej powinno obniżyć awaryjność
takiego telefonu. Byle by tylko nie zapomnieli o takich jak ja co chce
niewielki niezawodny telefon z dużą mechaniczną klawiaturą i
ewentualnie dodanym dotykiem ;) A że za parę lat mechanczna klawiatura
może być droższa to by mnie nie zdziwiło.

[...]

Ja niedawno kupiłem Solida B2710. I tak ogólnie, to:
 * bardzo fajna, wzmocniona i wodoodporna konstrukcja, choć ekranik
wcale taki rysoodporny nie jest;
 * warto od razu kupić słuchawki BT bo nie spodziewam się długiej
żywotności osłony złącza przy częstym jej otwieraniu. A bez tej osłony
to całą wodoodporność szlag trafia;
 * bardzo duża, wygodna klawiatura, można ją bez problemu obsługiwać w
grubych rękawiczkach, choć klawisze mogły by być bardziej kanciaste;
 * niby duża bateria - 1,3 Ah ale przy nieczęstym używaniu telefonu
bateria trzyma ledwo tydzień. Do tego ładuje się ponad 3 godziny. Do
tego skalowanie wskaźnika naładowania woła o pomstę do nieba (to
podbno typowy problem);
 * nie mam za to problemu z echem, co podono trapi te telefony;
 * brak klawisza cofnij i kasowania - do tego bardzo się
przyzwyczaiłem;
 * soft przypomina mi lamus, gdzie nawrzucano różne rzeczy a
zapomniano to porządnie połączyć tak jakby chciano napchać jak
najwięcej a nikt nie myślał o ergonomii. A gdyby ergonomię dopracowano
to byłby całkiem inny produkt, gdyż niektórych opcji w SE nie
uświadczysz;
 * KIES to dno, brak oprogramowania takiego jak MyPhoneExplorer, brak
możliwości pisania SMSów z komputera;
 * denna obsługa karty pamięci, telefon zwalnie przy dostępie do karty
(czasami na kilkadziesiąt sekund). Po włączeniu, dostępie do karty
przez BT, USB telefon z automatu chyba robi indeksację i telefon
potrafi kompletnie zamrzeć;
 * wielozadaniowej JAVY toto nie ma. Po wygaszeniu ekranu i blokadzie
klawiatury to np. TrekBuddy jest wstrzymywany. W tle JAVA chyba nie
chodzi.
--
Grzegorz Krukowski

Data: 2011-11-05 12:04:26
Autor: Pszemol
Czy to koniec klawiszy ?
"Grzegorz Krukowski" <registered.user@op.pl> wrote in message news:ftjab7p1mke2d95c4fog9k4qr8hcgnhulb4ax.com...
Byle by tylko nie zapomnieli o takich jak ja co chce
niewielki niezawodny telefon z dużą mechaniczną klawiaturą
i ewentualnie dodanym dotykiem ;)

Gdzie ten dotyk chcesz mieć? Na małym 1,5" ekraniku?
I będziesz ten ekranik dotykał ćwierćcalowym paluchem?

Data: 2011-11-05 18:25:48
Autor: Grzegorz Krukowski
Czy to koniec klawiszy ?
On Sat, 5 Nov 2011 12:04:26 -0500, "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com>
wrote:

[...]

Oj Przemol, Przemol, mam i sobie chwalę (tzn. chwaliłbym dalej gdyby
telefon nie ulegał biodegradacji, ale to akurat nie ma nic do podjętej
przez ciebie kwestii):

http://www.sonyericsson.com/cws/products/mobilephones/overview/g900?cc=pl&lc=pl#view=features_specifications

Ekran dotykowy z klawiaturą, jak dla mnie to jest/była rewelacja.
Tylko wystarczy być np. zimą w rękawiczkach aby ten cały dotyk poszedł
się paść, szczególnie przy ekranie pojemnościowym. Nic nie jest
idealne.
--
Grzegorz Krukowski

Data: 2011-11-05 13:03:05
Autor: Pszemol
Czy to koniec klawiszy ?
"Grzegorz Krukowski" <registered.user@op.pl> wrote in message news:b0sab7ho0bfhpknb55ffehc4mlokmi8ojn4ax.com...
[...]

No właśnie producent się ze mną zgadza, i oferuje Ci rysik zamiast
grubego palucha.  :-)

Ekran dotykowy z klawiaturą, jak dla mnie to jest/była rewelacja.

Najlepiej aby telefon miał wszystko: duży ekran dotykowy,
pełną klawiature 101 klawiszy od peceta, do tego jeszcze
myszkę :-) Problem jest że nie zmieściłby się w kieszeni.
I ten ekraniczek jaki jest w g900 to namiastka ekranów 3.5,
3.7 cali montowanych w nowoczesnych telefonach...
Nie trzeba e-maila czytać przez lupę ani się domyślać nazwy
ulicy na mapie/planie miasta :-))

Tylko wystarczy być np. zimą w rękawiczkach aby ten cały dotyk poszedł
się paść, szczególnie przy ekranie pojemnościowym. Nic nie jest
idealne.

Zimą w rękawiczkach najlepiej sprawdza się słuchawka BT
do odbierania rozmów i głowowego wybierania numerów.

Data: 2011-11-05 19:36:59
Autor: Grzegorz Krukowski
Czy to koniec klawiszy ?
On Sat, 5 Nov 2011 13:03:05 -0500, "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com>
wrote:

[...]

Rysik dawno zgubiłem i jakoś mi to nie przeszkadza. Tak właściwie to
jedyną funkcją, z której nie mogę korzystać bez rysika, to jest
rozpoznawanie pisma.

[...]

Ale starczy aby zobaczyć kto dzwoni, napisać SMSa, sprawdzić kalendarz
czy awaryjnie skorzystać z neta.

[...]

Jak często dzwonisz to tak. Jak od czasu do czasu, to jest to kolejna
rzecz do pamiętania, zabrania i ładowania.

Nie zakładaj, że wszyscy korzystają, lub chcą korzystać z komórki jak
ty.
--
Grzegorz Krukowski

Data: 2011-11-18 23:38:19