Czy to legalne?

Data: 2010-05-07 14:22:35
Autor: futurapack
Czy to legalne?
Kupuje zestaw startowy np Orange, pakiet 1000 min za 10 zł czyli minuta za 1 gr.
Udostepniam ten pakiet osobie trzeciej inkasując np 2 gr za minute rozmowy.
Oczywiscie odprowadzam podatki od zysku itp.
Czy tego typu działalnośc ogranicza jakas ustawa? a może jakaś koncesja?
Oczywiście pomijam sensownośc takiego rozwiązania skoro sam może zakupic sobie taki paket ale interesuje mnie jedynie aspekt prawny, czy skoro zapłaciłem za jakis towar, usługę i stanowi ona moja własność to czy moge ja dalej sprzedać.

Dziękuję za odpowiedzi.

Futura-Pack  Opakowania foliowe

Ul.Dworcowa 23
62-035 Szczodrzykowo

futurapack@vp.pl     tubiflex@vp.pl

Tel:
Piotr Bartkowiak  500163508,
Artur Ruszkowski  502711600

Data: 2010-05-07 14:22:45
Autor: Liwiusz
Czy to legalne?
futurapack pisze:
[...]

   Udostępniasz dając telefon, czy jakieś bramki i inne masowe usługi świadczysz?

--
Liwiusz

Data: 2010-05-07 14:28:01
Autor: futurapack
Czy to legalne?
Udostępniam jedynie sprzęt , kasuję za minutę rozmowy. Chodzi o usługe na skalę dośc masową

Data: 2010-05-07 14:36:12
Autor: Liwiusz
Czy to legalne?
futurapack pisze:
Udostępniam jedynie sprzęt , kasuję za minutę rozmowy. Chodzi o usługe na skalę dośc masową

   Raczej niezgodne z regulaminem, operatorzy się zabezpieczają, Orange w ten sposób:

[Op może rozwiązać umowę w przypadku]
3.4. wykorzystywania numerów abonenckich aktywowanych w sieci Operatora do kierowania do sieci Operatora ruchu telekomunikacyjnego z
innych sieci telekomunikacyjnych bez zgody Operatora lub do kierowania ruchu telekomunikacyjnego w ramach sieci Operatora za pomoca
adaptera bez zgody Operatora;

--
Liwiusz

Data: 2010-05-07 12:52:01
Autor: Olgierd
Czy to legalne?
Dnia Fri, 07 May 2010 14:36:12 +0200, Liwiusz napisał(a):

Udostępniam jedynie sprzęt , kasuję za minutę rozmowy. Chodzi o usługe
na skalę dośc masową

   Raczej niezgodne z regulaminem, operatorzy się zabezpieczają, Orange
w ten sposób:

Może też skutkować konsekwencjami z UoZNK. No i nie chce mi się sprawdzać w PT -- czy to nie będzie działalność regulowana podlegająca wpisowi do rejestru UKE.

--
pozdrawiam serdecznie, Olgierd
[reklama] gdzie zrobić zdjęcie we Wrocławiu? ==> http://foto-krzyki.pl

Data: 2010-05-07 14:48:57
Autor: futurapack
Czy to legalne?
Tak ale zauwaz ,że mówimy tutaj o umowie i numerach abonenckich.
ale jak sie ma sprawa z numerami pre-paid? czy tzw na karte?

Data: 2010-05-07 17:12:08
Autor: SDD
Czy to legalne?

Użytkownik "futurapack" <futurapack@vp.pl> napisał w wiadomości news:hs123e$qo2$1news.onet.pl...
Tak ale zauwaz ,że mówimy tutaj o umowie i numerach abonenckich.
ale jak sie ma sprawa z numerami pre-paid? czy tzw na karte?

Oto cytat z regulaminu uslugi "1000 minut na zawolanie" w POP:

22. Ponadto Uzytkownik korzystajacy ze srodków przyznanych w ramach Usługi zobowiazuje sie nie udostepniac usług
Operatora innym osobom w celu uzyskania korzysci majatkowych bez zgody Operatora - takie działanie bedzie
traktowane jako działanie na szkode Polskiej Telefonii Komórkowej Centertel Sp. z o.o., a w konsekwencji bedzie
podstawa do wypowiedzenia umowy ze skutkiem natychmiastowym.

Tutaj masz caly regulamin:
http://www.orange.pl/binaries/PL/Binary/4332/4436303.pdf
Masz jeszcze jakies pytania?

Pozdrawiam
SDD

Data: 2010-05-07 15:26:35
Autor: Papa5merf
Czy to legalne?
Órzytkownik "Liwiusz" napisał:
[...]

czy to nie jest klauzula niedozwolona, co na to uokik?:O)

Data: 2010-05-07 09:12:48
Autor: witek
Czy to legalne?
Papa5merf wrote:
[...]

ma to w d...
juz do nich pisalem w podobnej sprawie.
odpisali, ze sprawa jest skomplikowana z prawnego punktu widzenia i nic nie moga zrobic.

Data: 2010-05-07 16:57:09
Autor: Arek
Czy to legalne?
Papa5merf pisze:
[..]
czy to nie jest klauzula niedozwolona, co na to uokik?:O)

Oczywiście, że niedozwolona.
Ale u nas operatorzy GSM są ponad prawem.
Możesz sobie poczytać u mnie:
http://www.arnoldbuzdygan.com/?s=gsm

To co chcesz robić jest legalne, ale operatorzy nie pozwolą Ci tego robić - spalą karty.

pozdrawiam
Arek

--
www.arnoldbuzdygan.com

Data: 2010-05-10 13:14:48
Autor: futurapack
Czy to legalne?
Skąd beda wiedziec jakiej karty (jaki numer) używam w celach zarobkowych.
Po drugie jesli się dowiedzą i je "odłączą" to uniemozliwią mi korzystanie z usłgi za , która zapłaciłem z góry wykypując pakiet?

[..]

Data: 2010-05-10 13:26:49
Autor: mvoicem
Czy to legalne?
(10.05.2010 13:14), futurapack wrote:
Skąd beda wiedziec jakiej karty (jaki numer) używam w celach zarobkowych.
Po drugie jesli się dowiedzą i je "odłączą" to uniemozliwią mi korzystanie z usłgi za , która zapłaciłem z góry wykypując pakiet?

Jeżeli będziesz wykonywał połączenie za połaczeniem przez kilka godzin,
to uznają że kierujesz ruch przez tą kartę i cię odłączą.

Będziesz mógł udowadniać swoje racje w postępowaniu reklamacyjnym i
pewnie koniec końców w sądzie.

Znam kilka przypadków kiedy ktoś najzupełniej normalnie dzwonąc, za to
bardzo często - został odłączony. Działo się to zaraz po wejściu Play na
rynek, teraz pewnie mają trochę mniej czułe progi alarmowe.

p. m.

Data: 2010-05-10 13:36:43
Autor: futurapack
Czy to legalne?

Użytkownik "mvoicem" <mvoicem@gmail.com> napisał w wiadomości news:4be7ed78$0$17085$65785112news.neostrada.pl...
[...]

jesli więc to legalne a kaluzule w umowie niedozwlone to czy w tej sytuacji nie miałbym ja prawa pozwac ich o odszkodowanie w przypadku odłączenia.
Swoją droga mógłbym to obejśc stosując wiele numerów naprzemiennie.

p. m.

Data: 2010-05-10 14:34:28
Autor: mvoicem
Czy to legalne?
(10.05.2010 13:36), futurapack wrote:
[...]

Nie. Pomijając fakt czy ta klauzula rzeczywiście "łapie" się na bycie
niedozwoloną (wg mnie nie), to zauważ że prowadzisz (być może
niezarejestrowaną) działalnośc gospodarczą, polegającą na odsprzedazy
ich ruchu. Jako profesjonalista przestajesz być konsumentem.

A klauzule niedozwolone są dla konsumentów.

Swoją droga mógłbym to obejśc stosując wiele numerów naprzemiennie.

Do czasu aż ulepszą swoje algorytmy wychwytujące takie coś.

Poza tym co, będziesz używał jednej tylko karty? Pewnie myślisz raczej o
setce - raczej się wtedy skapną że nagle w zasięgu jednego nadajnika
jest cały tłum kart sim które dzwonią i dzwonią.

Poza tym mogą zrobić jeszcze większe kuku - nie badać na bieżąco i nie
odcinać, tylko prześledzić logi i na podstawie logów pozwać cię o
różnicę między cennikiem klienckim a cennikiem operatorskim. Nawet jak
nie będą mieli racji, to będą mieli lepszych prawników :).

p. m.

Data: 2010-05-10 15:26:53
Autor: Arek
Czy to legalne?
futurapack pisze:
Skąd beda wiedziec jakiej karty (jaki numer) używam w celach zarobkowych.

Nie będą wiedzieć.
Ich algorytm wyłączy zaraz jak wykryje, że intensywnie korzystasz.

> Po drugie jesli się dowiedzą i je "odłączą" to
> uniemozliwią mi korzystanie z
> usłgi za , która zapłaciłem z góry wykypując pakiet?

I co im zrobisz? :)
Poskarżysz się Pani Przedszkolance ?
Bo prokuratura nic nie zrobi.

Mnie okradli na wiele milionów i prokurator ma to systematycznie w d...
choć kolejne sądy nakazują mu wszczęcie działań.

Arek

--
www.arnoldbuzdygan.com

Czy to legalne?