Czy to mozliwe, ze sedan nie ma kola zapasowego?!

Data: 2011-05-09 18:26:30
Autor: to
Czy to mozliwe, ze sedan nie ma kola zapasowego?!
begin pawel
Taka opinie znalazlem w siecio sedanie: "W cywilizowanych krajach Civic
(sedan) wyposażony jest w dojazdowe koło zapasowe, dzięki czemu bagażnik
głębszy jest o dobrych kilka centymetrów. Honda Poland zaleca co prawda
takie rozwiązanie, ale nie można zamówić dojazdówki jako opcja przy
zakupie Civica, trzeba ją sobie dokupić jak wszystkie inne akcesoria."
Czy to mozliwe, ze to auto nie ma na wyposazeniu kola zapasowego? I jak
sie je nawet osobno dokupi, to trzeba je wozic w bazniku jak zwykly
bagaz?! pawel

Z powyższego tekstu wynika, że polski Civic ma zwykłe koło zapasowe (pełnowymiarowe).

Data: 2011-05-09 20:34:44
Autor: pawel
Czy to mozliwe, ze sedan nie ma kola zapasowego?!
Z powy¿szego tekstu wynika, ¿e polski Civic ma zwyk³e ko³o zapasowe

(pe³nowymiarowe).

OK, to oznacza, ze kolo dojazdowe jest nieco ciensze od zwyklego kola i dzieki
temu bagaznik zyskuje kilka cm?
pawel

Data: 2011-05-09 18:41:17
Autor: masti
Czy to mozliwe, ze sedan nie ma kola zapasowego?!
Dnia pięknego Mon, 09 May 2011 20:34:44 +0200 osobnik zwany pawel
wystukał:

Z powyższego tekstu wynika, że polski Civic ma zwykłe koło zapasowe

(pełnowymiarowe).

OK, to oznacza, ze kolo dojazdowe jest nieco ciensze od zwyklego kola i
dzieki temu bagaznik zyskuje kilka cm?

nie, bo przetłoczenie pod podłogą jest i tak na normalne koło zwykle

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2011-05-09 20:53:08
Autor: Michał Krawczyk
masti wrote:
OK, to oznacza, ze kolo dojazdowe jest nieco ciensze od zwyklego kola i
dzieki temu bagaznik zyskuje kilka cm?

nie, bo przetłoczenie pod podłogą jest i tak na normalne koło zwykle

To zależy od auta. W Focusie II w podłodze mieści się dojazdówka. Jezeli auto było wyposażone w pełne koło to pod wykładziną było kilka centymetrów stropianu. Więc bagażnik Focusa z dojazdówką jest głebszy niż z pełnowymiarowym kołem.

Michał

Data: 2011-05-09 18:54:55
Autor: masti
Czy to mozliwe, ze sedan nie ma kola zapasowego?!
Dnia pięknego Mon, 09 May 2011 20:53:08 +0200 osobnik zwany Michał
Krawczyk wystukał:

masti wrote:
[...]

jesteś pewien? czy tylko ma mniejsze przetłoczenie?

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2011-05-09 21:08:46
Autor: Michał Krawczyk
masti wrote:
jesteś pewien? czy tylko ma mniejsze przetłoczenie?

Tak całkowicie to nie. Ale w swoim mam dojazdówke i nie mam stropianu. Natomiast na etapie poszukiwania auta widziałem kilka focusów z pełnym kołem i stropianem. Czy jest to regułą - nie wiem.

Pozdrawiam,
Michał

Data: 2011-05-09 21:11:10
Autor: Michał Krawczyk
Michał Krawczyk wrote:
Ale w swoim mam dojazdówke i nie mam stropianu.
Natomiast na etapie poszukiwania auta widziałem kilka focusów z pełnym
kołem i stropianem. Czy jest to regułą - nie wiem.

Gwoli ścisłości pisze o hatchbackach. Sedana nie oglądałem.

Michał

Data: 2011-05-09 21:24:17
Autor: Przemysław Czaja
Czy to mozliwe, ze sedan nie ma kola zapasowego?!

Użytkownik "Michał Krawczyk"

Gwoli ścisłości _styropian_ ;-)

Pozdrówki

Data: 2011-05-09 21:59:59
Autor: Michał Krawczyk
Czy to mozliwe, ze sedan nie ma kola zapasowego?!
Przemysław Czaja wrote:
Gwoli ścisłości _styropian_ ;-)

Racja, dzięki ;)

Michał

Data: 2011-05-12 21:42:55
Autor: jerzu
Czy to mozliwe, ze sedan nie ma kola zapasowego?!
On Mon, 9 May 2011 21:24:17 +0200, Przemys³aw Czaja
<przempo@poczta.fm> wrote:

Gwoli ¶cis³o¶ci _styropian_ ;-)

Albo "G³ucha Baba: ;)

--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyñski  xxx.jerzu@poczta.onet.pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2011-05-10 18:56:38
Autor: Massai
masti wrote:

> [...]

> Focusa z dojazdówką jest głebszy niż z pełnowymiarowym kołem.

jesteś pewien? czy tylko ma mniejsze przetłoczenie?

Widziałem gdzieś takie rozwiązanie, tzn. ze sztucznie podniesioną
podłogą żeby się mieścił pełny zapas i nie "wystawał". Ale
marki nie pomnÄ™.

--
Pozdro
Massai

Data: 2011-05-10 21:08:54
Autor: tck

Użytkownik "Massai" <tsender@wp.pl> napisał w wiadomości news:iqc1p6$d8h$1news.onet.pl...
masti wrote:

> [...]

Widziałem gdzieś takie rozwiązanie, tzn. ze sztucznie podniesioną
podłogą żeby się mieścił pełny zapas i nie "wystawał". Ale

polonez caro;)

--
pozdr

tck(at)top.net.pl

Data: 2011-05-09 22:57:55
Autor: Marek P.
Micha³ Krawczyk wrote:
masti wrote:
OK, to oznacza, ze kolo dojazdowe jest nieco ciensze od zwyklego
kola i dzieki temu bagaznik zyskuje kilka cm?

nie, bo przet³oczenie pod pod³og± jest i tak na normalne ko³o zwykle

To zale¿y od auta. W Focusie II w pod³odze mie¶ci siê dojazdówka.
Jezeli auto by³o wyposa¿one w pe³ne ko³o to pod wyk³adzin± by³o kilka
centymetrów stropianu. Wiêc baga¿nik Focusa z dojazdówk± jest g³ebszy
ni¿ z pe³nowymiarowym ko³em.

W kombi na pewno nie. Chyba ze 2 w ci±gu roku to jaki¶ wyjatek.

Data: 2011-05-09 20:36:51
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 09.05.2011 20:34, pawel pisze:

OK, to oznacza, ze kolo dojazdowe jest nieco ciensze od zwyklego kola i dzieki
temu bagaznik zyskuje kilka cm?

Owszem. Generalnie dojazdówka to jeden z g³upszych IMHO pomys³ów - zajmuje niewiele mniej miejsca ni¿ normalne ko³o, nie ma potem gdzie zmie¶ciæ normalnego ko³a - trzeba wrzucaæ normalnie do baga¿nika (¶wie¿o ub³ocone), a to dopiero pocz±tek minusów.

Albo normalne ko³o, albo ³ata w spraju.

Data: 2011-05-09 21:07:03
Autor: Kuba \(aka cita\)
Czy to mozliwe, ze sedan nie ma kola zapasowego?!

U¿ytkownik "Andrzej Lawa" <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> napisa³ w wiadomo¶ci news:4dc83443$1news.home.net.pl...
Albo normalne ko³o, albo ³ata w spraju.

a niby dlaczego?

Dojazdówka jest po to, zeby dojechaæ do gumiarza i tyle.
Zapas zwykle jest inaczej zu¿yty ni¿ normalne ko³o, wiec i tak nie jest zalecane na nim je¼dziæ.

A polecaæ "³ate w sprayu" to ju¿ ca³kiem odwa¿ne posuniêcie.

--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl

Data: 2011-05-09 21:36:05
Autor: Michal Jankowski
Czy to mozliwe, ze sedan nie ma kola zapasowego?!
U Skody ostatnio za kolo zapasowe trzeba doplacic...

Inna rzecz, ze w fabii przez 6 lat nie mialem ani razu kompletnego
kapcia (tylko co to za jazda - nawet do warsztatu - z kolem, ktore
trzeba co 5 minut dopompowywac), za to wczesniej w roznych fiatach co
drugie zlapanie gumy mialo postac totalnego farfocla we wst±¿ki bez
szans na przejechanie chocby 100 metrow.

  MJ

Data: 2011-05-09 22:01:44
Autor: Kuba \(aka cita\)
Czy to mozliwe, ze sedan nie ma kola zapasowego?!

U¿ytkownik "Michal Jankowski" <michalj@fuw.edu.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:kjziptjd5ui.fsfccfs1.fuw.edu.pl...
[...]

no w³asnie z tymi ³atkami w sprayu raz trzeba dopompowywaæ, raz nie... za to maj±c dojazdówke zak³adasz i jedziesz bez wzglêdu na to, czy to tylko ma³a dziurka, rozerwana opona, czy felga.
Zajmuje mniej miejsca ni¿ pe³ne ko³o zapasowe i (co nie zawsze bierze sie pod uwage) "zmusza" do pojechania do gumiarza i za³atwienie naprawy - a zna³em przypadki, kiedy kto¶ maj±c zwyk³± zapasówke i po jej za³o¿eniu wozi³ dziuraw± opone w baga¿niku do .. z³apania nastêpnej dziury.

--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl

Data: 2011-05-14 21:36:22
Autor: Karol Y
Czy to mozliwe, ze sedan nie ma kola zapasowego?!
- a zna³em przypadki, kiedy kto¶ maj±c zwyk³± zapasówke i po jej
za³o¿eniu wozi³ dziuraw± opone w baga¿niku do .. z³apania nastêpnej dziury.

Nie Ty jeden i nie ostatni ;-)

--
Mateusz Bogusz

Data: 2011-05-09 21:32:33
Autor: to
Czy to mozliwe, ze sedan nie ma kola zapasowego?!
begin Andrzej Lawa
Owszem. Generalnie dojazdówka to jeden z głupszych IMHO pomysłów -
zajmuje niewiele mniej miejsca niż normalne koło, nie ma potem gdzie
zmieścić normalnego koła - trzeba wrzucać normalnie do bagażnika (świeżo
ubłocone), a to dopiero początek minusów.

Albo normalne koło, albo łata w spraju.

Jest to bardzo dobry pomysł. Wnęka może być normalna, wtedy nad kołem będzie po prostu dodatkowy schowek. Dojazdówka jest mniejsza i lżejsza, więc łatwiej ją założyć, nie trzeba się szarpać z 20 kg kołem np. w nocy, w lesie i deszczu.

Data: 2011-05-10 06:16:42
Autor: Robert Rędziak
Czy to mozliwe, ze sedan nie ma kola zapasowego?!
On 09 May 2011 21:32:33 GMT, to <to@abc.xyz> wrote:

bêdzie po prostu dodatkowy schowek. Dojazdówka jest mniejsza i l¿ejsza, wiêc ³atwiej j± za³o¿yæ, nie trzeba siê szarpaæ z 20 kg ko³em np. w nocy, w lesie i deszczu.

 Zdefektowane zostawiasz na poboczu? :>

 r.
robert rêdziak     e36/5 323ti     mailto:giekao-at-gmail-dot-com

Data: 2011-05-10 19:30:36
Autor: pm
Czy to mozliwe, ze sedan nie ma kola zapasowego?!
?> Zdefektowane zostawiasz na poboczu? :>

je¿eli kiedy¶ w³asnorêcznie wymienia³e¶
to wiesz ¿e ³atwo ¶ci±gn±æ (pomijaj± za mo¿e sie zapiec) , ciê¿ej jest za³o¿yæ
bo trzeba unie¶æ i manewrowaæ ciê¿kim ko³em.

Data: 2011-05-10 18:49:49
Autor: Robert Rędziak
On Tue, 10 May 2011 19:30:36 +0200, pm <xpm_zonk_@wp.pl> wrote:
?> Zdefektowane zostawiasz na poboczu? :>

je¿eli kiedy¶ w³asnorêcznie wymienia³e¶
to wiesz ¿e ³atwo ¶ci±gn±æ (pomijaj± za mo¿e sie zapiec) , ciê¿ej jest za³o¿yæ
bo trzeba unie¶æ i manewrowaæ ciê¿kim ko³em.

 A potem trzeba je wrzuciæ do graba¿nika i to luzem, bo zwykle we
 wnêce/koszu siê nie mie¶ci.

Data: 2011-05-10 11:33:43
Autor: marjan
W dniu 2011-05-09 20:26, to pisze:
[...]

Albo węża ogrodowego w zestawie.

--
Pozdrawiam serdecznie,
Mariusz [marjan] Morycz

Czy to mozliwe, ze sedan nie ma kola zapasowego?!