Czy to naruszenie dóbr osobistych?

Data: 2011-11-11 22:43:39
Autor: franio
Czy to naruszenie dóbr osobistych?
Na jednym z forów w stosunku do osoby wymienionej z imienia i nazwiska pojawił się taki oto wpis:
"Pan Franio czyli IMIĘ NAZWISKO chcial zapomniec o rozliczeniu sie taj jak z innymi firmami wiec to nie bylo po jego mysli jedynie co mu dobrze wychodzi to bicie swojej zony. Panie Franio zapomnial pan dodac ze nie posiada pan wszystkich dokumentow zwiazanych z budowa ponadto nadmieniam ze wybudowal pan garaz czesciowo na posesji sasiada i jak zwykle wine chcial pan zwalic na geodety ktorego nie mial pan od poczatku. Ponadto prosze pamietac ze celowe niszczenie zabytkow w postaci podmywania oraz niszczenia celowo scian jest karalne oczym sie pan w niedlugim czasie przekona. oszczegam wszystkie firmy budowlane przed ta firma poniewaz na koncu budowy pan Franio robi wszystko aby uniknac zaplaty i celowo nie pozwala dokonczyc budowy"

Czy powyższy wpis narusza dobra osobiste?
Osoba kótrej wpis dotyczy jest zdefiniowana osoba pisząca ukrywa się pod pseudinimem ale można ją wskazać.
Dosyć łatwo można też wykaza, że wszystkie rewelacje zawarte we wpisie to pomówienia (choć nie wiem czy dla naruszenia dóbr osobistych ma to znaczenie).
Gdzie udać się z taką sprawą czy to podchodzi pod prawo karne czy cywilne?
Jak zabezpieczyć dowody?

Data: 2011-11-11 16:01:13
Autor: witek
On 11/11/2011 3:43 PM, franio wrote:
[...]

to zalezy czy to co zostalo napisane to prawda czy nie.

[...]

za gadanie głupot do pierdla jeszcze nie wsadzają, wiec cywilna.

Data: 2011-11-11 23:59:41
Autor:
Czy to naruszenie dóbr osobistych?
za gadanie głupot do pierdla jeszcze nie wsadzają, wiec cywilna.

Jak zechcą to wsadzą. Dziennikarzy wsadzają, wczesniej z 212kk ich atakując.

--
Chcesz wysłać jakiś spam?  Wyśli go do tych, którzy spamują moje skrzynki. Oni wysyłają reklamy bez pytania o zgodę:
marketing@mitel.pl * anna.nowacka@forum-press.com.pl * info@junique.pl

Data: 2011-11-12 07:25:02
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "franio" <franio@onet.pl> napisał w wiadomości news:4ebd9715$0$2198$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Trudno powiedzieć, bo nie wiemy w jakiej części jest parwdziwy oarz jakimi czyniący je dysponuje dowodami.

[...]

Racyej kluczowe

Gdzie udać się z taką sprawą czy to podchodzi pod prawo karne czy cywilne?

Pod cywilne na pewno, ale możnaby pokombinować z nieuczciwą konkurencją albo pomówieniem - a to juz są przestępstwa.

Jak zabezpieczyć dowody?

Wydrukować. Zapisać do pdf-u. Zapisać na jakimś trwałym nośniku stronę. Ustalić administratora i poprosić go o zarchiwizowanie. Oczywiście wybrać dostępne metody, a nie wszystko na raz.

Data: 2011-11-12 20:02:31
Autor: franio

Użytkownik "Robert Tomasik" <robert.tomasik@gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Czy powyższy wpis narusza dobra osobiste?
Trudno powiedzieć, bo nie wiemy w jakiej części jest parwdziwy oarz jakimi

Komizna sytuacja bo Franio nic nie budowal  tylko jego Żona właśnie :-)
Ta którą ponoć Franio buje.
A pozostałe zarzuty nawet gdyby odnieść je do Żony frania to też są
nieprawdziwe.
Jedyne czego można się uczepić to garaż, który faktycznie wszedł
kilkaziesięt centymetrów w działkę sąsiada - przynajmiej tak to teraz
geodeta stwierdził ale jednym z powodów tego może być t że to wlśnie
naruszający dobra ten garaż budował i przesunał  g w stosunku do projeku
pomimo wyznaczenia przez geodetę, który budynek wytyczył i do dziennika się
wpisal.

> [...]
> Dosyć łatwo można też wykaza, że wszystkie rewelacje zawarte we wpisie
> pomówienia (choć nie wiem czy dla naruszenia dóbr osobistych ma to
Racyej kluczowe

> Gdzie udać się z taką sprawą czy to podchodzi pod prawo karne czy
> cywilne?

Pod cywilne na pewno, ale możnaby pokombinować z nieuczciwą konkurencją
albo pomówieniem - a to juz są przestępstwa.
Pomówienie mi się podoba ..... ale czy prokuraor tym się zajmie?
Czy pomoże udowodnić kto jest autorem wpisu?

> Jak zabezpieczyć dowody?
Wydrukować. Zapisać do pdf-u. Zapisać na jakimś trwałym nośniku stronę.

Zrobione

Ustalić administratora i poprosić go o zarchiwizowanie.

A sie nie wystraszy administrator?

Oczywiście wybrać dostępne metody, a nie wszystko na raz.

OK

Data: 2011-11-14 14:01:01
Autor: Gotfryd Smolik news
On Sat, 12 Nov 2011, franio wrote:

Użytkownik "Robert Tomasik" <robert.tomasik@gazeta.pl> napisał

Ustalić administratora i poprosić go o zarchiwizowanie.

A sie nie wystraszy administrator?

  Jest to prawdopodobne, ale skoro bojaźliwy to może i się
wystraszy wzmianki o niszczeniu dowodów ;) (na wypadek jakby
go naszła myśl o wykasowaniu "na wszelki wypadek").
  Praktyka jest taka ("oczywiście" i "niestety"), że przyroda
zna przypadki skasowania "się" różnych istotnych nagrań
i zapisów, a wzmianek żeby od tego komuś coś się stało
nie widziałem, tak dla porządku.

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-11-14 14:21:56
Autor: Andrzej Lawa
[...]

Oj, coś o tym wiem... "Była awaria... oraz modernizacja".

Data: 2011-11-12 15:08:00
Autor: Gotfryd Smolik news
Czy to naruszenie dóbr osobistych?
On Fri, 11 Nov 2011, franio wrote:

Jak zabezpieczyć dowody?

  Jeśli gugiel jeszcze nie wymiótł innych wyszukiwarek, to poszukać
takich w których jest "dodaj stronę".
  Oczywiście kosztem jest fakt że ta strona powisi sobie aż do
padnięcia serwera lub prowadzącej ją firmy :>, ale coś za coś.
  Wydawało mi się ze w przeszłości ktoś wspominał o wersji
z notariuszem.

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-11-19 10:42:20
Autor: Proste Prawo
On 12 Lis, 15:08, Gotfryd Smolik news <smo...@stanpol.com.pl> wrote:
On Fri, 11 Nov 2011, franio wrote:
> Jak zabezpieczyć dowody?
  Wydawało mi się ze w przeszłości ktoś wspominał o wersji
z notariuszem.

No i to jest chyba najlepsze rozwiązanie. Notariusz stwierdzi w
protokole (akcie notarialnym), że stawił się Franio celem sporządzenia
protokołu z przebiegu zdarzenia polegającego na otwarciu w Internecie
strony internetowej o adresie http://cośtam.pl/showtrhead.php?id=111.
Wydruk strony może być załącznikiem do protokołu.

Widziałem taki protokół. W załącznikach 3 strony. Koszt brutto 275,00

podzr

Czy to naruszenie dóbr osobistych?