Czy to nie przesada?

Data: 2011-04-20 10:00:01
Autor: gordon
Czy to nie przesada?
Witajcie,

Szukając pracy 'nadziałem' się na pewien, budzący moje
wątpliwości co do ilości zbieranych danych, formularz
osobowy jednej z firm. Bardzo proszę o opinię, czy wolno
im żądać takich danych od osób aplikujących? Szczerze
powiedziawszy tak mnie to zirytowało, że już odszukałem
info na stronie GIODO jak złożyć skargę ;)

Link: http://www.lestar.com.pl/content/pl/files/kwestionariusz.doc

Pozdrawiam,
gordon

Data: 2011-04-20 10:11:39
Autor: Krzysztof Jodłowski
Czy to nie przesada?
No i które punkty tak Cię zirytowały?
Nic niezwykłego jak na razie.

--
Krzysztof

Data: 2011-04-20 10:26:26
Autor: gordon
Czy to nie przesada?
On 2011-04-20 10:11, Krzysztof Jodłowski wrote:
No i które punkty tak Cię zirytowały?
Nic niezwykłego jak na razie.

Które? Już Ci wyszczególniam punkty:
1. a,b,c; 2. data? po co? 3.; 4.; 5.; 6. po co dokładny adres?;
13. informacje o dzieciach; 14.; 15. po co tyle szczegółów,
nie wystarczy info, że stosunek uregulowany; 16. !; 21. ?; 22.
Jak dla mnie są to dane zupełnie nieistotne i na tym etapie
zbędne dla celów rekrutacyjnych!

Z drugiej strony mam komuś zupełnie obcemu przekazać wszystkie
dane o swojej osobie nie wiedząc zupełnie co potencjalny pracodawca
z nimi zrobi - skąd wiem, że tak istotnych i szczegółowych danych
nie sprzeda komuś dalej i zwyczajnie w ten sposób nie zbiera ich
żeby na tym zarobić? A co bardziej paradoksalne, ja nie dowiem się
nawet jakie pieniądze mogą mi zaproponować póki nie przejdę iluś tam
etapów rekrutacji, być może będącej dla mnie strata czasu właśnie
z tych finansowych względów...

Delikatnie mówiąc, w dupach się poprzewracało tym pracodawcom!

pozdrawiam,
gordon

Data: 2011-04-20 10:28:33
Autor: Daniel Stalica
Czy to nie przesada?
W dniu 2011-04-20 10:26, gordon pisze:

Delikatnie mówiąc, w dupach się poprzewracało tym pracodawcom!

Nie podoba Ci się, to nie korzystaj :)

--
Strony internetowe, sklepy internetowe.
Pozycjonowanie i optymalizacja.

Data: 2011-04-20 08:44:38
Autor: Olgierd
Czy to nie przesada?
Dnia Wed, 20 Apr 2011 10:28:33 +0200, Daniel Stalica napisał(a):

Delikatnie mówiąc, w dupach się poprzewracało tym pracodawcom!

Nie podoba Ci się, to nie korzystaj

Nienie, bo jeśli chce skorzystać, to nadal może mu się nie podobać, a wówczas dochodzimy do magicznego słowa "adekwatność". Pomijając kwestię przepisu, który słusznie wskazał spp.

--
:-) Olgierd
Lege Artis == http://olgierd.bblog.pl

Data: 2011-04-20 10:38:54
Autor: spp
Czy to nie przesada?
[...]

Ten jest wyjątkowo leniwy - to jest po prostu arkusz danych osobowych który wypełnia się _po_przyjęciu_ do pracy.

Na etapie rekrutacja zakres danych, jaki pracodawca może wymagać to:

"Zgodnie z art. 221 K.p., od kandydata do pracy można żądać podania danych osobowych, które obejmują:
imię (imiona) i nazwisko,
imiona rodziców,
datę urodzenia,
miejsce zamieszkania (adres do korespondencji),
wykształcenie,
przebieg dotychczasowego zatrudnienia."

--
spp

Data: 2011-04-20 12:05:42
Autor: Krzysztof Jodłowski
Czy to nie przesada?
Jak dla mnie są to dane zupełnie nieistotne i na tym etapie
zbędne dla celów rekrutacyjnych!

OK. Nie doczytałem wcześniej, że rekrutacyjnych.
Zostaw pola puste. Jak Cię nie przyjmą z tego powodu, to trudno. I tak później byś tam pewnie nie chciał pracować (bo co wymyślą później...) jak Ci już nie pasuje na wstępie.

Ale część pól na sens, tylko się nie zastanowiłeś. Popatrz na to z drugiej strony.
6. Nie chcesz, żeby CI przysłali informację że jesteś przyjęty?
3. Obywatelstwo może mieć znaczenie dla firmy
2. Data. Czy sądzisz, że firma nie chce wiedzieć ile masz lat?
13. Dzieci. Niektórzy nie chcą ryzykować późniejszej pracy w cyklu miesiąc pracy - 2 tyg. zwolnienia chorobowego na dziecko w wieku przedszkolnym, bo ich na to nie stać.
16. No nie żartuj. Firma musi wiedzieć przed przyjęciem Cię czy nie masz przeciwwskazań do pracy na stanowisku.

Ogólnie widać,że nie masz ochoty na ta firmę...

--
Krzysztof

Data: 2011-04-21 12:28:48
Autor: niusy.pl
Czy to nie przesada?

Użytkownik "Krzysztof Jodłowski" <bluelaser@poczta.onet.pl>

[...]

Jakby chciał to by podał.

3. Obywatelstwo może mieć znaczenie dla firmy

Jakie ?

2. Data. Czy sądzisz, że firma nie chce wiedzieć ile masz lat?

To wiemy. Pytanie czy my chcemy być wybierani według klucza wiekowego.

13. Dzieci. Niektórzy nie chcą ryzykować późniejszej pracy w cyklu miesiąc pracy - 2 tyg. zwolnienia chorobowego na dziecko w wieku przedszkolnym, bo ich na to nie stać.

Co ich to w ogóle obchodzi ?! Zupełnie prywatna sprawa. Jakby chciał by nie była prywatna to by podał.

..
Ogólnie widać,że nie masz ochoty na ta firmę...

....bo krzywe zęby ma.

Data: 2011-04-21 12:30:30
Autor: niusy.pl
Czy to nie przesada?

Użytkownik "gordon" <ja@moj.kompuer.w.dom.pl>

[...]

Nie ma prawa acz oczywiście jak wypełnisz formularz to zrobi z nim co zechce

Data: 2011-04-20 11:24:03
Autor: Maruda
Czy to nie przesada?
W dniu 2011-04-20 10:00, gordon pisze:
[...]

Niektórym pracodawcom, owszem, tu i ówdzie się przewraca. Nikt Ci nie każe do takich aplikować.
To po prostu rodzaj wstępnego filtru. Jeśli kandydat nie zechce dać nam na siebie haków, to ch.. z nim. Bierzemy tylko takich, których łatwo będzie przekonwertować w bezmózgą masę sił wytwórczych. Opłaca się nam nawet płacić im 2x więcej, za 10 lat sobie to odbijemy.

--

Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.

Data: 2011-04-20 20:45:34
Autor: rAzor
Czy to nie przesada?
Darz bór! Użytkownik... he he - gordon raczył napisać:
[...]

W czym rzecz? Standardowy formularz. Nie pytają o wyznanie, preferencje seksualne...
Aplikując w GB byłem pytany o "ciekawsze" rzeczy, jak na przykład: "czy mam ropne wycieki z oczu".
--
Sátoraljaújhely

Data: 2011-04-20 20:48:29
Autor: spp
Czy to nie przesada?
W dniu 2011-04-20 20:45, rAzor pisze:

[...]

Odpadłeś po przedstawieniu 'żółtych papierów' z których jesteś tak dumny?

--
spp

Czy to nie przesada?