Czy to niewydolność zasilacza?

Data: 2010-11-01 21:22:29
Autor: Marcin N
Czy to niewydolność zasilacza?
Wymieniłem kartę graficzną w komputerze.

Miałem GF 7600 GT (około 39W max). Mam Radeona 5750 (90W max).

No i mam kłopoty. Zasilacz 390W markowy.

Przy każdym włączeniu komputera słyszę 7 razy takie coś: stuk-stuk...dzzzz. Próbuje się włączać HDD, potem DVD i zdycha.

Po 7 próbach - komputer rusza i działa zawsze normalnie i stabilnie, nawet w grach obciążających mocno grafikę.

Gdy wychodzę z uśpienia - także czasem są kłopoty i muszę resetować kompa.

To koniec dziwnych objawów. Gdzie szukać przyczyny?

Data: 2010-11-01 21:39:34
Autor: konieczko
W dniu 2010-11-01 21:22, Marcin N pisze:
[...]

Ja mam niemarkowy 350W i GF8800 buja jak szalony.

Data: 2010-11-01 21:42:07
Autor: Grzegorz Prędki
[...]

Podaj marke i model tego markowego zasilacza.

Data: 2010-11-01 22:37:13
Autor: Marcin N

Użytkownik "Grzegorz Prędki" <"klark[USUN"@TO][malpa]transkomp.com> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:4ccf261e$0$21000$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Tagan sprzed 3 lat. Nigdy nie sprawił żadnych kłopotów.

Data: 2010-11-01 22:46:03
Autor: Grzegorz Prędki
Czy to niewydolność zasilacza?

Podaj marke i model tego markowego zasilacza.

Tagan sprzed 3 lat. Nigdy nie sprawił żadnych kłopotów.

Rozkrec zasilacz i ogladnij kondensatory. Tagany sprzed kilku lat lubia teraz padac.

Data: 2010-11-01 22:34:29
Autor: GLaF
Dnia Mon, 1 Nov 2010 21:22:29 +0100, Marcin N napisał(a):

[...]

Na moje oko: albo płyta, albo zasiłka, ze wskazaniem na płytę.

--
GLaF

Data: 2010-11-01 22:38:56
Autor: Marcin N

Użytkownik "GLaF" <glaf@niema.takiego.numeru.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:1oevsagc2p3vt$.eald31zu8xly.dlg@40tude.net...
[...]

Płyta? Tak nagle po wymianie grafiki? No i czemu wszystko działa?

Fakt, że płyta stara (3 lata) i może się gubi w połączeniu z nowoczesnym sprzętem.

Data: 2010-11-01 22:55:20
Autor: GLaF
Dnia Mon, 1 Nov 2010 22:38:56 +0100, Marcin N napisał(a):

Na moje oko: albo płyta, albo zasiłka, ze wskazaniem na płytę.

Płyta? Tak nagle po wymianie grafiki? No i czemu wszystko działa?

Fakt, że płyta stara (3 lata) i może się gubi w połączeniu z nowoczesnym sprzętem.

Sekcja zasilania w płytach lubi padać.
Tak jak sugeruje Przemek, sprawdź czy elektrolity nie są napuchnięte. Jeśli
nie potrafisz tego ocenić, to zrób im dobre foty i wstaw na neta.
Jak elektrolity będą wizualnie dobre, to najlepiej pożyczyć markowy i mocny
zasilacz i sprawdzić czy będzie OK.
--
GLaF

Data: 2010-11-02 11:12:29
Autor: Marcin N

Użytkownik "GLaF" <glaf@niema.takiego.numeru.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:eo0kl2ddd88p.rasatzipm15g.dlg@40tude.net...
[...]

Obejrzałem kondensatory na płycie. Wszystkie wyglądają ładnie - żaden nie napuchł.
Wymyśliłem więc, że kupię silniejszy zasilacz, aten Tagan pójdzie do komputera, który planuję złożyć dla dziecka ze starych elementów.

Polećcie jakiś zasilacz. Czy 500W Modecom z wiatrakiem 12-14 cm - będzie ok? Cena poniżej 200 zł wydaje się aktrakcyjna.

Data: 2010-11-02 14:02:49
Autor: OMSON
Marcin N pisze:

Polećcie jakiś zasilacz. Czy 500W Modecom z wiatrakiem 12-14 cm - będzie ok? Cena poniżej 200 zł wydaje się aktrakcyjna.

Wg mnie wystarczy porządny zasilacz 400W do tej konfiguracji.
Może Amacrox Warrior 80Plus AX400-80EN 400W za ok 180 zł?

Pzdr, OMSON

Data: 2010-11-01 22:44:06
Autor: Przemek
Czy to niewydolność zasilacza?
GLaF nam wczesniej objawił, a ja odpowiadam:
ze wskazaniem na płytę.

Tradycyjnie kondziorki?
Przem

Data: 2010-11-01 23:57:45
Autor: =Marcos=
[...]

Najbardziej prawdopodobna sprawa - kondensatory w zasilaczu lub płycie. Częsty objaw początków końca jest taki, że po włączeniu komputera przez kilka(dziesiąt) sekund coś jest nie tak, a potem już dobrze.

--
Marcos
marek [AT] microstock . pl

http://www.przeloty.net <- tanie bilety lotnicze

Data: 2010-11-02 13:29:35
Autor: Remek
Użytkownik "Marcin N" napisał:

To koniec dziwnych objawów. Gdzie szukać przyczyny?

Zmierzyć napięcia miernikiem cyfrowym. Jeśli będą nieprawidłowe, to wiadomo
że zasilacz. Jeśli prawidłowe odłącz od zasilania i płyty wszystko co
możliwe. Zostaw tylko minimum. Dysk systemowy i grafikę. I teraz próbuj
uruchamiania i wykonuj pomiar napięć.

Remek

Data: 2010-11-02 13:42:15
Autor: Santana

Użytkownik "Remek" <dupa@gmail.com> napisał w wiadomości news:iap072$89i$2inews.gazeta.pl...
Użytkownik "Marcin N" napisał:

To koniec dziwnych objawów. Gdzie szukać przyczyny?

Zmierzyć napięcia miernikiem cyfrowym.

A anologowym nie można?

Data: 2010-11-02 19:03:20
Autor: Tomaszek
Czy to niewydolność zasilacza?
W dniu 2010-11-02 13:42, Santana pisze:
A anologowym nie moĹźna?

To zależy jaką ma tolerancję błędu? Powyżej 5% zabawa traci sens;)