Czy to ostatni uczciwy mohikanin, czy naiwny ktory nie cofnal licznika?

Data: 2009-07-06 16:56:54
Autor: Oskar_
Czy to ostatni uczciwy mohikanin, czy naiwny ktory nie cofnal licznika?
Od jakiegos czasu sie rozglądam za jakimś dużym i niedrogim autem żeby zawieźć 5 osobową rodzinę komfortowo na wakacje i troche pojeździć ale bez wiekszego inwestowania kasy w remonty. Kasy mam tak do 8 tysięcy na ten cel odlozone. Rozważałem jakies audi lub bmw kilkunastoletnie, ale tak przegladam oferty na otomotto i motoallego i widze, ze wszystkie mają jakies dziwnie niskie przebiegi. Np samochody z rocznika 1990-92 mają po 200-250 tysięcy tylko, są bezwypadkowe i w idelanym stanie technicznym! No jak to jest mozliwe? :)
Byłem juz ogladac kilka ofert, ale zawsze okazywało się że to są handlarze i stan auta jest podejżany - powymieniane kierownice i pedały, zeby nie było widac zuzycia, w srodku czysto i pachnąco, silniki umyte. Dziwne wrażenie jak na uzywane samochody normalnych ludzi.
Ale wczoraj oglądajac ogloszenia trafiłem na jakiegos ciekawego sprzedajacego, koleś podał wprost bardzo wysoki przebieg. To jakiś ewenement w polskim handlu samochodami uzywanymi, aż podejzane  :)
http://www.moto.allegro.pl/show_item.php?item=676240487
Nie wiem czy jest sens sie pchac w to auto, opis nie typowy ale zainteresowal mnie. Jak uważacie, czy mozna miec zaufanie, bo jezeli facet(emeryt?) przebieg uczciwie podał to może i reszta sie bedzie zgadzać z opisem?

Oskar

Data: 2009-07-06 17:15:23
Autor: Viking
Czy to ostatni uczciwy mohikanin, czy naiwny ktory nie cofnal licznika?

"Oskar_" <spam@anihilowany.uk> wrote in message

zawsze mnie zastanawia jedno... masz 8k na samochod, chcesz z niego zrobic rodzinne autko, wyjechac na wakacje nim i interesujesz sie samochodem ktory przepali 10-13l na 100km? gdzie tu sens? gdzie logika? jakby cie bylo stac na utryzmanie czegos takiego to cie stac na cos za 50k, wydasz ostatnie grosze na auto ktore cie zabije w uzytkowaniu... chyba ze cie stac to wtedy nei rozuemim sknerstwa przy zakupie ni w zab...

V.I.K.I.N.G.: Vigilant Individual Keen on Infiltration
and Nocturnal Gratification
ICQ: 50985493 GG: 14408

Data: 2009-07-06 17:25:28
Autor: Blyskacz
Viking wrote:

 chcesz z niego zrobic rodzinne autko, wyjechac na wakacje nim
z tym to akurat sie zgadzam - sedan, nawet calkiem spory jak ta 5tka, imo nie nadaje sie na wakacyjne wypady 5os rodziny...
Ja w takiej sytuacji szukalbym czegos vanowatego, od biedy jakiegos duzego kombiaka - omegi sa tanie i duze ;-)

pozdrawiam Blyskacz

--
Samochody dziela sie na Volvo i pozostale :-)
Volvo V70R 2.5 299KM AWD 03' LPG z "popsuta kierownica" ;)

Data: 2009-07-07 13:03:46
Autor: Przemek

Użytkownik "Blyskacz" <blyskacz@wp.pl> napisał w wiadomości news:h2t8j2$rm8$1inews.gazeta.pl...
Viking wrote:

Ja w takiej sytuacji szukalbym czegos vanowatego, od biedy jakiegos duzego kombiaka - omegi sa tanie i duze ;-)

i zardzewiale :)

Data: 2009-07-06 18:38:00
Autor: robert1
[...]

Zależy od planowanego rocznego przebiegu.

Jeśli jest on bardzo mały (np 5000 km), to kosztem zaporowym może okazać się OC, a nie paliwo.

Data: 2009-07-06 17:54:38
Autor: Viking

<robert1@mailinator.com> wrote in message

Jeśli jest on bardzo mały (np 5000 km), to kosztem zaporowym może okazać się
OC, a nie paliwo.

to swoja droga...
po prostu nie umie pojac czemu ludzie z kasa ponizej 10k szukaja samochodow w utryzmaniu z najdrozszej polki

Data: 2009-07-06 19:39:38
Autor: Tomasz Nowicki
Dnia Mon, 6 Jul 2009 17:54:38 +0100, Viking napisał(a):

to swoja droga...
po prostu nie umie pojac czemu ludzie z kasa ponizej 10k szukaja samochodow w utryzmaniu z najdrozszej polki

Bo chcą się dowartościować i raz chociaż pojeździć czymś z klasą (nawet
jeśli to dawno i nie do końca prawda). Koszty utrzymania szybko ich
otrzeźwią i prędko pchną złoma dalej, ale zawsze w rozmowie będą mogli
wtrącić "moja stara siódemka to..." i spojrzeć na swoją sytuację z mniejszą
przykrością. W końcu takie coś to jeden z rodzajów przyjemności, prawda?
Czemu komuś zabraniać? Jeden zwiedza dalekie kraje, a potem przez resztę
roku męczy się w zasmrodzonym autobusie, a drugi raz na jakiś czas
zaszeleści w lokalu, ktoś inny chwilowo pojeździ limuzyną itd.
Mnie dziwi raczej to, że ludzie potrafią położyć na szalę swoje ostatnie
oszczędności, a nawet zatrudnienie - np. znajomy dojeżdża codziennie
samochodem -dziesiąt km do pracy i nie ma możliwości jeździć komunikacją
publiczną, a kupuje jakiegoś 15-letniego opla o niewiadomej przeszłości i
niejasnym stanie technicznym - praktycznie od ręki i bez analizy sytuacji.
Samochód oczywiście zaraz potem regularnie wysiada, a koszty napraw  szybko
dochodzą do połowy jego wartości. Faceta nie stać na naprawy, nie stać na
nic nowego, kredytu nie dostanie bo już jeden spłaca, a z dojazdem do
roboty coraz większy kłopot i zaraz mogą go wylać - słowem paranoja. Tacy
ludzie budzą moje zdziwienie, nie tacy, co przeznaczą w miarę luźne 8
kawałków na auto na wakacje i ewentualnie parę miesięcy dalej

T.

Data: 2009-07-06 19:58:05
Autor: Oskar_

Użytkownik "Tomasz Nowicki" <tipsybrown@spamhole.com> napisał w wiadomości news:zh3sfhyc5ao8$.nuj3l8r3knuw$.dlg40tude.net...
[...]

No Coś w tym jest, psychologiem nie jesteś przypadkiem? ;)

[...]

Przykra sprawa z twoim znajomym. Moja sytuacja jest troche inna. Auto jedno w rodzinie jest, cinquecento rocznik 98, więc do pracy jest czym dojechac. Zreszta  w miescie mozna tramwajem, albo na rowerze. :)
Ale coś większego by się przydało na wypady wakacyjne i dalekie trasy. Na nowe nie mam kasy. Pomysł na jakieś uzywane audi, mercedesa lub bmw mam od dawna, ale zawsze brakowało tej koncowej decyzji, bo za duze ryzyko, ze sie kupi jakis złom. Od handlarzy sie boje kupować, zwykle są samochody powypadkowe z cofanymi licznikami, wiec moze jest senns zaufac od razu komus kto deklaruje ze samochod ma 670 000 przebiegu? Wtedy jest bardzo mozliwe ze jest uczciwy i wad samochodu nie zataji.

Oskar

Data: 2009-07-06 20:39:44
Autor: Michał
Oskar_ <spam@anihilowany.uk> napisał(a):

> [...]

ze
jest uczciwy i wad samochodu nie zataji.

Ja rozjaśnie trochę sens kupowania starych duzych (drogich w utrzymaniu) aut:

np. masz zamiar pojeździć czymś 3 lata - masz na to 40k PLN.

i teraz tak - metoda "rozsądna":
-kupujemy punto diesel za powiedzmy 28k pln - b. mało pali więc paliwo 12k
po 3 latach punto jest warte powiedzmy 15k bo przyszeł kryzys.

metoda "zwariowana" - kupujemy super wypasa - 2 seg. wyżej za 9k ale z kosztami utrzymania większymi - a w paliwo i częsci 30k.
Po 3 latach jest to warte 6k.

i na czym stoimy ?
mamy "fajniejsze" auto do jazdy.
-nie, nim nie robisz szpanu bo ono wygląda na 9k ale wciąż jeźdiz nieporównywalnie lepiej, szybciej, ciszej niekiedy bezpieczniej.
-zarabiasz więcej bo masz więcej siły - bo to się zupełnie inaczej prowadzi
-takie auta już sprawiają frajdę z jazdy
-a.. mechnika odwiedzasz ze 4x częsciej, bo się bajery wszystkie sypią.

i teraz tak myśląc w ten sposób czy jest sens kupowania np. punto ?

po co sie męczyć żeby po 3 latach być kilka tys. do przodu ?

pozdrawiam.

Data: 2009-07-06 20:44:59
Autor: Michał
[...]

4 seg. :)

pasata dałem za przykłąd pierwszy ale za rozsądnie to wyszło ;)
to zmieniłem na punto żeby podkreślić sens :)

pozdrawiam.

Data: 2009-07-07 07:30:57
Autor: Agent
[...]

Zależy gdzie bedziesz jeździł tym autem. Jak ma to byc auto np do jeżdżenia do pracy i "wokół trzepaka" to OK bo jak Ci coś wysiądzie to jedziesz do domu MZK kombinując jak zholowac auto do mechanika ew sam doczłapiesz sie o własnych silach. Jesli jednak auto ma służyc do dalekich podróży to ryzyko awarii wzrasta wraz z przebiegiem i wiekiem więc IMHO nie jest to dobry pomysł.

Data: 2009-07-07 07:13:50
Autor: Massai
Agent wrote:

> [...]
dalekich podróży to ryzyko awarii wzrasta wraz z przebiegiem i
wiekiem więc IMHO nie jest to dobry pomysł.

Gadanie.
Samochód to tylko mechanizm, jak jest zadbany, to ryzyko awarii
uniemożliwiającej jazdę jest nawet MNIEJSZE w przypadku takiego starego.

Nowe, napchane po uszy elektroniką, potrafia takie cuda wyczyniać że ja
dziekuję.

A w takim starym, ale regularnie serwisowanym? zepsuje się podnośnik
szyby? Mozna jechać. Wysiądzie podświetlenie deski - też można jechać.

ten konkretnie pojazd - wygląda że jest naprawdę zachęcający.
--
Pozdro
Massai

Data: 2009-07-07 00:35:27
Autor: kaszpir
Czy to ostatni uczciwy mohikanin, czy naiwny ktory nie cofnal licznika?
Nowe, napchane po uszy elektroniką, potrafia takie cuda wyczyniać że ja
dziekuję.

Tak, tak , ja rozumie że niektórzy muszą wymyślić jakieś teorie aby
się dowartościować ...
Przed elektroniką nie uciekniesz. Elektronika jest wszechobecna ...
Nowe samochody są także bezpieczniejsze od ich starych wersji , mają
nowocześniejsze i lepiej zaprojektowane wnętrza , mają nowoczesniejsze
(cichsze i oszcżedniejsze) silniki , mają systemy które zwiększają
komfort podróżowania i ulepszone systemy bezpieczeństwa ...

Ja jednak wolę nowsze produkty niż produkty pełnoletnie a nawet
starsze ...

Z dobrych starych produktów to jest wino że czym starsze tym lepsze ,
a samochody niestety do nich nie należą :)

Prawda jest taka że KAŻDY chciałby mieć BWM,Audi lub Mercedesa bo te
marki to prestiż i wysoka jakość , ale to sa TOP marki dla osób
naprawdę zamożnych a nie dla gołodupców ...

Mnie nigddy nie było stac na taki samochód a starego złoma nie
chciałem. Mam znajomych którzy mają takie "zabytki" i większośc czasu
widzę jak coś przy nich robią ...
Mam znajomego który ma Opla z 1993r i "gniewa" się na gościa z stacji
diagnostycznej bo gościu "przesadza" bo samochód nie przeszedł
przeglądu bo cieknie z niego i ma słaby hamulec ręczny ...
Jeździ bez przeglądu bo szkoda mu kasy na naprawę bo to przecież
"pierdoły" ...

Data: 2009-07-07 08:02:04
Autor: Massai
kaszpir wrote:

> Nowe, napchane po uszy elektroniką, potrafia takie cuda wyczyniać
> że ja dziekuję.

Tak, tak , ja rozumie że niektórzy muszą wymyślić jakieś teorie aby
się dowartościować ...

Daruj sobie takie psychologiczne pierdoły, dobrze? Sam nie jeżdżę zabytkiem, fura ma niecałe 6 lat, sedan klasy średniej,
dość "dopchana" elektroniką, i JESZCZE się specjalnie nie psuje. Ale
jak coś trzeba zrobić, to serwis krzyczy nieziemskie kwoty.

I serwis jest ZNACZNIE droższy niż civica z 95 którego jeszcze 3 lata
temu ujeżdżałem.

I w dodatku - tamten civ jeździł tak że współczesne gumowate fury się
mogą schować.

W zeszłym miesiącu przejechałem 1000km nową corrolą, nie ma jeszcze
roku. Się nie umywa.

Nie potrzebuję się dowartościować, po prostu jakbym miał dołożyć do
samochodu kute alusy za 4k pln, to do tego civa bym dołożył. do tej
corolki, czy do mojego sebringa - nie.

Przed elektroniką nie uciekniesz. Elektronika jest wszechobecna ...

Elektronika jest wszechobecna bo jest TANIA. Rozwiązania mechaniczne
czy hydrauliczne są zwyczajnie droższe w produkcji, i dlatego
elektronika się upowszechniła.

Nowe samochody są także bezpieczniejsze od ich starych wersji , mają
nowocześniejsze i lepiej zaprojektowane wnętrza,

Czyżby? Porównianie tej corolki ze starym civem pod względem chocby
miejsca w środku - jest znacznie na niekorzyść corolli.
Choćby miejsce dla kierowcy - do diabła, we wszystkich nowych
kompaktach czuję się jak w zgniatarce, miejsca nie ma żeby się ruszyć.
wsiadłem ostatnio do nowej mazdy 3, i choroba w starym seju jest więcej
miejsca.
Czy bagaznik - jak to jest że 14 lat temu honda potrafiła zamontować w
sedanie klapę bagaznika na układzie zawiasów i amortyzatorach gazowych,
a współcześnie wszędzie dają gigantyczne metalowe wsporniki chowające
się do bagażnika? I prostacką spręzynę która tę klapę podnosi?

To jest tak debilne rozwiązanie, że jeśli to ma być postęp to ja
dziękuję. Do starego civa mogłem ładowac do bagaznika bez oglądania się
czy takie zasrane zawiasy nie zgniotą mi np. obiektywu.

Nawet kurde honda w nowym legend też takie giga zawiasy dała. Samochód
za 250 koła, i taki szajs.

--
Pozdro
Massai

Data: 2009-07-07 02:12:03
Autor: kaszpir
[...]

Ja też nie jeżdżę "nówką" bo na taki samochód nie było mnie stać.
Każdy samochód jaki kupowałem był "młodszy" od poprzedniego i obecnie
mam samochód z 2002r.
Kupiłem taki na jaki mnie było stać i taki który wiem że bez problemu
utrzymam (części nie są bardzo drogie a samochód ma dobrą opinię jeśli
chodzi o bezawaryjność)
Wiesz jak kupuje się samochód to także warto sprawdzić ile kosztują do
niego części i jak drogi jest serwis ...
Jak się tego nie sprawdziło to pretensje można mieć tylko do siebie ..

I serwis jest ZNACZNIE droższy niż civica z 95 którego jeszcze 3 lata
temu ujeżdżałem.

Wszystko zależy w jakim prawdziwym stanie kupi się samochód i ile
poprzedni właściciel "inwestował" w samochód ...
Znam takich którzy nic w samochodzie nie wymieniają/naprawiają dopóki
coś nie odpadnie/pęknie lub samochód odmówi posłuszeństwa ...
Takie osoby później chwalą się na lewo i prawo jakie to bezwaryjne
samochody mają ...

Tyle że po takim "oszczędnisiu" następną osobę czekają duuuże
wydatki , bo to co powinien naprawić/wymienić poprzedni właściciel
spadnie na nowego właściciela ...
Ja sam kupiłem samochód od pierwszego prawdziwego właściciela , do
końca serwisowany w ASO , od "fana" danej "marki" i osoby która nie
żałowała kasy na naprawy i przeglądy i robiła wszystko co zasugerowało
ASO ...
Dlatego się cieszę , bo to co wymienione zostało ja już nie będe
musiał wymieniać ...
Tyle że nie była to żadna "okazja" cenowa i itd i przebieg także nie
był niski ...

I w dodatku - tamten civ jeździł tak że współczesne gumowate fury się
mogą schować.

No cóż kwestia gustu.
Mi sie podobają nowoczesne wnętrza i nowe rozwiązania :)

Czyżby? Porównianie tej corolki ze starym civem pod względem chocby
miejsca w środku - jest znacznie na niekorzyść corolli.

A co ma ilośc miejsca do bezpieczeństwa ?
Niestety te wszystkie zabezpieczenia , strefy zgniotu i itd powodują
że miejsca trochę "ubywa"

wsiadłem ostatnio do nowej mazdy 3, i choroba w starym seju jest więcej
miejsca.

Jak jest za mały to zainteresować się większym samochodem :)
Wybór wielki jest ...

To jest tak debilne rozwiązanie, że jeśli to ma być postęp to ja
dziękuję. Do starego civa mogłem ładowac do bagaznika bez oglądania się
czy takie zasrane zawiasy nie zgniotą mi np. obiektywu.

Sedany powoli odchodzą do lamusa. Sporo lepszym i uniwersalniejszym
typem jest hatchback lub nawet kombii.
Większość osób obecnie wybiera hatchbacka lub kombii ...

Nawet kurde honda w nowym legend też takie giga zawiasy dała. Samochód
za 250 koła, i taki szajs.

Są jeszcze inne marki ...

Data: 2009-07-07 12:20:29
Autor: .Peeter
Użytkownik "kaszpir" napisał:
Sedany powoli odchodzą do lamusa. Sporo lepszym i uniwersalniejszym
typem jest hatchback lub nawet kombii.
Większość osób obecnie wybiera hatchbacka lub kombii ...

A ja świadomie wybrałem sedana. :-) Powód? Nie pakuję do bagażnika
wielkich przedmiotów, jak już, to dużą ilość małych i otwór załadunkowy
nie ma większego znaczenia. Bagażnik mam ogromny (niecałe 500 litrów
bez składania kanapy), ustawny, tyle że z kiepskim dostępem. Za to mam
elegancką sylwetkę auta, nie tak "dziadkowo-rodzinną" jak kombi i nie
"młodzieżową" jak hatchback. :-)

Na początku nie mogłem się przekonać, ale jednak sedan ma swoje
zalety, np. całkowite odizolowanie bagażnika od kabiny, czy wspomniana
wcześniej sylwetka. :-)

Oczywiście moje zdanie nie dotyczy paskudnych wynalazków typu
miejskie mini z wielkim kufrem. :-)

Pozdrawiam
..Peeter

Data: 2009-07-07 12:54:11
Autor: to
Czy to ostatni uczciwy mohikanin, czy naiwny ktory nie cofnal licznika?
..Peeter wrote:

Na poczÂątku nie mogÂłem siĂŞ przekonaĂŚ, ale jednak sedan ma swoje zalety,
np. caÂłkowite odizolowanie bagaÂżnika od kabiny, czy wspomniana wczeÂśniej
sylwetka. :-)

Nie wiem co ładnego jest w sedanie i dlaczego miałby on być ładniejszy niż kombi. Jeszcze coupe, to rozumiem, ale sedan?

--
cokolwiek

Data: 2009-07-07 14:57:35
Autor: sebo
to pisze:

Nie wiem co ładnego jest w sedanie i dlaczego miałby on być ładniejszy niż kombi. Jeszcze coupe, to rozumiem, ale sedan?

Sedan ma klasyczna linie samochodu (aczkolwiek trafiaja sie mega paskudy vide Renault Thalia). Kombi to taki karawan. Ogolnie to kombi mnie sie nie podobaja, procz kilku wyjątków (np. Audi RS6 Avant).

Data: 2009-07-07 14:46:17
Autor: to
sebo wrote:

Sedan ma klasyczna linie samochodu (aczkolwiek trafiaja sie mega paskudy
vide Renault Thalia).

Nie wiem co w niej klasycznego. Chyba, że masz na myśli Fiata 125p.

Kombi to taki karawan.

Widziałeś Ty kiedy karawan? ;)

--
cokolwiek

Data: 2009-07-07 16:28:18
Autor: PSYLO
to pisze:
Nie wiem co ładnego jest w sedanie i dlaczego miałby on być ładniejszy niż kombi.

Nie wiem co ładnego jest w kombi i dlaczego miałby on być ładniejszy
niĹź sedan.

--
PSYLO

Data: 2009-07-07 14:45:07
Autor: to
PSYLO wrote:

Nie wiem co ładnego jest w sedanie i dlaczego miałby on być ładniejszy
niĹź kombi.

Nie wiem co ładnego jest w kombi i dlaczego miałby on być ładniejszy niż
sedan.

Dla niczego, zwykle zalezy to od projektu danego modelu. A kombi jest o niebo bardziej praktyczne, co jest plusem dla kombi. Mówiąc krótko -- kombi wygrywa. ;-)

--
cokolwiek

Data: 2009-07-07 16:39:18
Autor: PSYLO
to pisze:
Dla niczego, zwykle zalezy to od projektu danego modelu. A kombi jest o niebo bardziej praktyczne, co jest plusem dla kombi. Mówiąc krótko -- kombi wygrywa. ;-)

Przypominam, że pisałeś o "ładności", a nie o tym co jest bardziej praktyczne, a to nie ma ze sobą najmniejszego związku ;)

--
PSYLO

Data: 2009-07-07 15:26:56
Autor: to
PSYLO wrote:

Przypominam, że pisałeś o "ładności", a nie o tym co jest bardziej
praktyczne, a to nie ma ze sobą najmniejszego związku ;)

Stąd ";-)" na koniec. ;-)

--
cokolwiek

Data: 2009-07-07 08:10:17
Autor: Michał
kaszpir <kaszpir@tlen.pl> napisał(a):
> Nowe, napchane po uszy elektronik=B1, potrafia takie cuda wyczynia=E6 =BF=
e ja
> dziekuj=EA.

Tak, tak , ja rozumie =BFe niekt=F3rzy musz=B1 wymy=B6li=E6 jakie=B6 teorie=
 aby
si=EA dowarto=B6ciowa=E6 ...
Przed elektronik=B1 nie uciekniesz. Elektronika jest wszechobecna ...
Nowe samochody s=B1 tak=BFe bezpieczniejsze od ich starych wersji , maj=B1
nowocze=B6niejsze i lepiej zaprojektowane wn=EAtrza , maj=B1 nowoczesniejsz=
(cichsze i oszc=BFedniejsze) silniki , maj=B1 systemy kt=F3re zwi=EAkszaj=
=B1
komfort podr=F3=BFowania i ulepszone systemy bezpiecze=F1stwa ...

Ja jednak wol=EA nowsze produkty ni=BF produkty pe=B3noletnie a nawet
starsze ...

Z dobrych starych produkt=F3w to jest wino =BFe czym starsze tym lepsze ,
a samochody niestety do nich nie nale=BF=B1 :)

Prawda jest taka =BFe KA=AFDY chcia=B3by mie=E6 BWM,Audi lub Mercedesa bo t=
marki to presti=BF i wysoka jako=B6=E6 , ale to sa TOP marki dla os=F3b
naprawd=EA zamo=BFnych a nie dla go=B3odupc=F3w ...

Mnie nigddy nie by=B3o stac na taki samoch=F3d a starego z=B3oma nie
chcia=B3em. Mam znajomych kt=F3rzy maj=B1 takie "zabytki" i wi=EAkszo=B6c c=
zasu
widz=EA jak co=B6 przy nich robi=B1 ...
Mam znajomego kt=F3ry ma Opla z 1993r i "gniewa" si=EA na go=B6cia z stacji
diagnostycznej bo go=B6ciu "przesadza" bo samoch=F3d nie przeszed=B3
przegl=B1du bo cieknie z niego i ma s=B3aby hamulec r=EAczny ...
Je=BCdzi bez przegl=B1du bo szkoda mu kasy na napraw=EA bo to przecie=BF
"pierdo=B3y" ...

Co do elektroniki to mam wrażenie że ta nowsza jest trochę bardziej do naprawy i jest jej jednak dużo dużo mniej w nowym samochodzie za podobne
pieniądze niz starym (lepszym), diagnostyka też jest lepsza wszystko zczytasz z ekranu albo komputer powie.
(opis może nie do końca pasuje do tego bmw bo to 5 i to za stara, nie ma esp
i jest za 4k a nie 9k :) - ale jak na cenowego rywala ciqecento to ok ).

Sprawa jest taka że 2 segmenty u tego samego producenta, to jest grubo ponad 10 lat różnicy we wszyskich bajerach, nie licząc już konstrukcji zawieszeń
których nikt nie próbuje gonić i wyciszeń.

To nie jest tak (chyba) ze się ktoś probuje dowartościować i kupuje "stary złom" zamist rocznego megane - porpostu ten "stary złom" to lepsze auto - naprawdę widać ze tańsze - więc efekt jest odwrotny, ale jak już się jedzie to jest zupełnie inaczej - masz lepsze auto - ale już bardzo używane.

pozdrawiam.

Data: 2009-07-07 10:29:50
Autor: tomasz1125
[...]

Ogólnie to masz racje wiekszosć aut nastoletnich  w polsce to raczej na złom niż do jazdy ale auto trzeba oceniac na podstawie ogledzin technicznych
a nie wieku i stanu licznika .Akurat to bmw może być w dobrym stanie co
będzie ewemementem  jak na taką cene auta .Z podobnego rocznik widziałem mercedesa 124 300 D z Niemiec którego stan był naprawde dobry , znajomy kupił
od handlarza z allegro ponad rok temu i do dzis zero problemów poza jakimis pierdołami , poza tym co dziwne już po zakupie znajomy miał na niego dwóch chętnych bez żadnego ogłoszenia na aucie ale oczywiscie nie sprzedał.
Przewiniete liczniki to ma 90% procent aut wystawionych do sprzedania u nas
Jak napisałem prawdziwy przebieg w 11- letnim  dieslu  290.000 to zainteresowanie
prawie zerowe.

Data: 2009-07-07 12:13:25
Autor: Rafał \"SP\" Gil
kaszpir pisze:

(cichsze i oszcżedniejsze) silniki , mają systemy które zwiększają
komfort podróżowania i ulepszone systemy bezpieczeństwa ...

Czy te nowe systyemy zwiększające komfort podróży, to plastik w klijasie który obija łokcie (małe auta piją pod pachami) , czy siedzenia wyprofilowane tak, że osoba mojej postury po 3 godzinmach jazdy ma złamany kręgosłup ???

Pytam, bo nie wiem.

Części do skuterów   Kaski z homologacją   Części do motocykli

Data: 2009-07-07 12:42:50
Autor: to
kaszpir wrote:

[...]

Od razu widać, że nigdy nie jechałeś starszym, dobrze utrzymanym autem klasy wyższej skoro wypisujesz takie farmazony.

--
cokolwiek

Data: 2009-07-07 18:26:06
Autor: Daniel
kaszpir pisze:

Prawda jest taka że KAŻDY chciałby mieć BWM,Audi lub Mercedesa bo te
marki to prestiż i wysoka jakość , ale to sa TOP marki dla osób
naprawdę zamożnych a nie dla gołodupców ...

Ciekawe pojęcie słowa prestiż. Już wolę Saaba 9-5 niż w/w pojazdy dla
zakompleksionych (no może poza audi).

Pozdrawiam
Daniel

Data: 2009-07-07 20:37:35
Autor: Robert Rędziak
Czy to ostatni uczciwy mohikanin, czy naiwny ktory nie cofnal licznika?
On Tue, 07 Jul 2009 18:26:06 +0200, Daniel
<danielnet@delete.poczta.onet.delete.pl> wrote:

Ciekawe pojęcie słowa prestiż. Już wolę Saaba 9-5 niż w/w pojazdy dla

 Naprawdę wolisz auto, które ma pięć biegów wstecznych, jeden do
 przodu i fotel odwrócony tyłem do kierunku jazdy?

 r.
robert rędziak                     mailto:giekao-at-gmail-dot-com

Data: 2009-07-07 21:41:02
Autor: Waldek Godel
Dnia Tue, 7 Jul 2009 20:37:35 +0000 (UTC), Robert Rędziak napisał(a):

 Naprawdę wolisz auto, które ma pięć biegów wstecznych, jeden do
 przodu i fotel odwrócony tyłem do kierunku jazdy?

cóż.. niektórzy jednak wciąż lubią ciągnięcie od bycia pchanym. Ale jak tam
stryjenka woli.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Maciej Witucki, prezes.

Data: 2009-07-07 10:07:02
Autor: Agent

Użytkownik "Massai" <tsender@wp.pl> napisał w wiadomości news:h2usje$lka$1inews.gazeta.pl...
Agent wrote:

> [...]

A w takim starym, ale regularnie serwisowanym? zepsuje się podnośnik
szyby? Mozna jechać. Wysiądzie podświetlenie deski - też można jechać.

Tak ale w aucie nowszym nie wysiądzie Ci łozysko alternatora, łożyska kół itp. Poza tym nowe auta się zatrzymuja jak wysiądzie podnośnik szyby czy zgasnie żarówka na tablicy. Nie przesadzaj.

Data: 2009-07-07 08:17:54
Autor: Massai
Agent wrote:

> [...]

kół itp. Poza tym nowe auta się zatrzymuja jak wysiądzie podnośnik
szyby czy zgasnie żarówka na tablicy. Nie przesadzaj.

Nie o to mi chodziło. Owszem, nowy samochód potrafi odmówić jazdy z
najdurniejszych przyczyn - vide przykład peugeota 307, który odmawiał
jazdy, jak mu czujnik zamknięcia klapy bagażnika zamakał (a w części
egzemplarzy zamakał regularnie).
Ale to oczywiście ekstremalne sytuacje.

Chodzi mi raczej o to że nowoczesne samochody napchane elektroniką
diagnostyczną potrafią odmówić jazdy mając sygnał o uszkodzeniu
jakiegoś elementu - przy czym często-gęsto sygnał nie idzie z
uszkodzonego elementu, tylko z uszkodzonego czujnika...

Stary samochód, nie tak wrażliwy na własne dolegliwości - pojedzie
dalej.

Zwróć uwagę że w sprzęcie wymagającym bezawaryjnej pracy (np.
medycznym) - właśnie elementy elektroniczne się dubluje, a nawet
kładzie potrójne układy.
Bo to duża ilość pojedynczych elementów i większe ryzyko że coś padnie.

--
Pozdro
Massai

Data: 2009-07-06 23:37:12
Autor: kaszpir
[...]

Soory facet ale marzenia to jedno a rzeczywostość to drugie ...

Ja też bym chciał mieć BMW , Audi lub Mercedesa albo Lexusa ale ...
nie stać mnie na taki samochód i jego utrzymanie a kupowanie
pełnoletniego złomu to głupota. Jesli Ty wierzysz w bezawaryjnośc tak
starych samochdów to niestety mocno się zdziwisz. Tak stare samochody
to w większości jeźdzące skarbonki. A ceny części nie są do nich
tanie ...

Za te pieniądze jakie masz możesz kupić np. Fiata Palio Weekend ,
Fiata Marea lub Daewoo Nubira lub coś podobnego ...

Nie wiem czy chcesz sobie podbudować ego i czy się pochwalić (choc nie
wiem czym , dla mnie ktoś kto się chwali takim złomem raczej powoduje
u mnie efekt odwrotny od zamierzonego).

Po prostu kupuje się taki samochód na jakiego nas stać w jak
najmłodszym roczniku ...

Data: 2009-07-07 07:39:12
Autor: kaszpir
Czy to ostatni uczciwy mohikanin, czy naiwny ktory nie cofnal licznika?
1. Kupił sobie dla zabawy, ma trzy inne auta w garażu
2. Ma pieniadze na nowsze auto, ale woli wydać je na eksploatację
klasycznego E34, bo marzył o takim w dzieciństwie
3. Jeździł nim od nowości, bo po co zmieniać coś co jest dobre?
4. Nie stać go na nic lepszego i podbudowuje sobie ego

W 99% przypadków punkt4. Koledzy mają Audi więc on też musi bo będzie
"gorszy".
Do tego "prestiż" , jakby to wyglądało jakby dres jechał Lanosem albo
Skodą ;-)
A pełnoletnia BMWica lub Audica z łysymi kołami i wszedobylską rdzą to
nie problem ...
Byle był znaczek ...

Sam na osiedlu widzę dzieciaków którzy dopiero co zdali na prawko i
każdy z nich oczywiście ma BMW. W większości zapewne starsze od nich
samych ...
Ale nie ma jak się "lansować" BMW , łokieć na oknie , muzyka na maxa i
niech laski "lecą" ;-)
A to że stan tych samochodów już na pierwszy widok jest opłakany , to
inna bajka ...

Po prostu zrobliśmy się śmietnikiem Europy. To co na zachodzie idzie
na szrot u nas jeździ po drogach ...
Samochody którymi nikt nie chce jeździć (powypadkowe po duużych
wypadkach) bo na pierwszym miejscu jest życie i zdrowie u nas po
lekkim "tuningu" sprzedają się jak świeże bułeczki ...
I jedynie liczy się cena ...

Tymczasem widząc gościa w Palio Weekend konkluzja jest raczej tylko
jedna. To było wszystko, na co mógł sobie pozwolić.

No i dobrze.
Nie musi się afiszować i chwalić marką ...
Zapewne wolał kupić samochód od pierwszego właściciela , z pewną
historią , w dobrym stanie technicznym , serwisowany , bezwypadkowy
niż klepany ze wszystkim stron , składany z kilku złom z "modnym"
znaczkiem bez pewnej "przeszłości" ...

Data: 2009-07-07 10:43:53
Autor: tomasz1125
[...]

  Czy to jest złom czy nie to najpierw trzeba ogladnąć -choć wiekszość  takich   bmw to prawdziwe złomy , a auto to kupuje się na podstawie stanu technicznego a nie wieku i wskazania licznika .Nowe czy stare BMW tej klasy zawsze będzie drogie w eksploatacji wieć jak kogoś nie stać to lepiej niech sobie kupi coś tańszego .

Data: 2009-07-07 14:16:07
Autor: sebo
tomasz1125@poczta.onet.pl pisze:

[...]

Bedzie palic, to fakt (miasto 13-15 w korkach), ale w trasie to 8l przy normalnej jezdzie i ponizej jak sie nie bedzie szalec.
Nie wiem o co chodzi z tym, ze bmw to drogie czesci (szczegolnie do e34)? Wiadomo, daewoo to nie jest, ale ceny sa bardzo przyzwoite (wystarczy popatrzec na allegro).

Data: 2009-07-07 14:21:07
Autor: to
kaszpir wrote:

Ja też bym chciał mieć BMW , Audi lub Mercedesa albo Lexusa ale ... nie
stać mnie na taki samochód i jego utrzymanie a kupowanie pełnoletniego
złomu to głupota.

Jest jeszcze sporo przestrzeni pomiędzy pełnoletnim BMW, a w miarę nowym
Palio Weekend i ja bym tam skierował swoje poszukiwania.

Nie wiem czy chcesz sobie podbudować ego i czy się pochwalić (choc nie
wiem czym , dla mnie ktoś kto się chwali takim złomem raczej powoduje u
mnie efekt odwrotny od zamierzonego).

A nawet jeśli chce się pochwalić to co z tego? Ja nie mam takiego
podejścia do samochodów czy w ogóle do rzeczy, ale jeśli ktoś ma, to w czym Ci to przeszkadza? Faktem jest, że widząc gościa w zadbanym E34 masz
przynajmniej kilka opcji:

[...]

Jeśli opinia innych ma dla kogoś znaczenie to dlaczego zabraniać mu
jeździć starym E34, nawet jeśli z praktycznego punktu widzenia nie ma to
sensu?

Po prostu kupuje się taki samochód na jakiego nas stać w jak najmłodszym
roczniku ...

Dlaczego? Bo Ty tak ogłosiłeś?

--
cokolwiek

Data: 2009-07-08 16:27:26
Autor: Oskar_

Użytkownik "to" <to@abc.xyz> napisał w wiadomości news:h2vlkj$r8l$2nemesis.news.neostrada.pl...

[...]

Podoba mi się to wyjasnienie. Faktycznie tak właśnie jest!

Tymczasem widząc gościa w Palio Weekend konkluzja jest raczej tylko jedna.
To było wszystko, na co mógł sobie pozwolić.

LOL, otóş to :)

Jeśli opinia innych ma dla kogoś znaczenie to dlaczego zabraniać mu
jeździć starym E34, nawet jeśli z praktycznego punktu widzenia nie ma to
sensu?

Z praktycznego punktu widzenia ma to też sens bo komfort, miejsce i wygoda, wielki bagażnik, świetna trakcja, niezawodny silnik, zapas mocy podczas przyśpieszania i wyprzedzania, bezpieczna kontrukcja - duża masa własna auta, długa maska = długie strefy zgniotu itd.
Nie ma to sensu tylko z czysto ekonomicznego punktu widzenia (gdy porównamy takie E34 do współczesnych oszczędnych konstrukcji) - bo pali za dużo zwłaszcza w mieście.
BMW E34 525i  pali w mieście 14l/100, a na trasie ok 8l/100 benzyny 95 oczywiście. Za to dłuuuuga podróş takim autem to czysta przyjemność i wcale nie aĹź tak drogo wychodzi bo na trasie 8/100 tragedią nie jest.

Oskar

Data: 2009-07-08 08:46:53
Autor: hamberg
Czy to ostatni uczciwy mohikanin, czy naiwny ktory nie cofnal licznika?
BMW E34 525i  pali w mieście 14l/100, a na trasie ok 8l/100 benzyny 95
oczywiście. Za to dłuuuuga podróż takim autem to czysta przyjemność i wcale
nie aż tak drogo wychodzi bo na trasie 8/100 tragedią nie jest.

no teraz to przegiales juz - ile musisz jechac zeby auto sie zmiescilo
w 8litrach?

Data: 2009-07-08 18:32:01
Autor: Oskar_

Użytkownik "hamberg" <radoslaw.gawlik@gmail.com> napisał w wiadomości news:33c132e2-eb7d-43df-9ba2-02bf8812b028y7g2000yqa.googlegroups.com...
[...]

Fakt, masz rację.
Skonsultowałem to z wieloletnim włascicielem 525i i odpowiedz na pytanie "ile musisz jechac, żeby spalanie zmieściło się w 8 litrach" jest nastepująca:
"80 km jechac ,a 20km pchac" :D

Przy normalnej jeździe pali 10l na trasie i 14l lub więcej w mieście. (Pb95)

Oskar

Data: 2009-07-08 18:32:15
Autor: radekp@konto.pl
Czy to ostatni uczciwy mohikanin, czy naiwny ktory nie cofnal licznika?
Wed, 8 Jul 2009 08:46:53 -0700 (PDT), w
<33c132e2-eb7d-43df-9ba2-02bf8812b028@y7g2000yqa.googlegroups.com>, hamberg

Pewnie 60-70kph, nie więcej

Data: 2009-07-09 08:50:30
Autor: sebo
hamberg pisze:
[...]

w nowszych beemkach (z podwojnymi zmiennymi fazami rozrzadu) z silnikami   2.5, 2.8, 3.0 to w trasie jadac spokojnie ~90 mozna zejsc ponizej 7l/100km.

Data: 2009-07-07 07:26:30
Autor: Agent
[...]

Ale co za różnica dla Ciebie czy właściciel cofnął licznik czy się przyznaje do wysokiego przebiegu? Rozumiem żebyś szukał auta z niskiem niecofanym przebiegiem ale tu masz NAPEWNO wysoki przebieg natomiast jak znajdziesz w ogłoszeniu auto z przebiegiem np 220 tys km to jednak jakas tam szansa jest że ma tyle.

Data: 2009-07-06 21:12:20
Autor: to
Viking wrote:

po prostu nie umie pojac czemu ludzie z kasa ponizej 10k szukaja
samochodow w utryzmaniu z najdrozszej polki

Bo myślisz schematami. To, że ktoś wydaje 10k na auto nie musi oznaczać, że to jego ostatnie pieniądze, może woli wydać mniej na samochód, a więcej na eksploatacje? Może mógłby sobie kupić prawie nowe Punto 1.2 za 20 czy 30k, ale woli jeździć klasycznym BMW i stać go na benzynę i ew. naprawy? Poza tym nie przesadzajmy, piątka bodaj E34 to nie jest jakiś ekstremalnie drogi w eksploatacji samochód.

--
cokolwiek

Data: 2009-07-06 23:06:59
Autor: Viking

"to" <to@abc.xyz> wrote in message

[...]
ekstremalnie drogi w eksploatacji samochĂłd.

nie wiem czy to schematy, jezeli stac mnie dac 4k na auto+1k na ubezpiczenie i to sa luzem pieniazki wydane ktorych nie czuje to stac mnie na kupno bmki nowszej, bardziej komfortowej, bardziej wypasionej, mlodszej i z duza doza prawdopodobienstwa mniej narazonej na awarie...
nie wiem, ja zawsze kupowalem samochody rocznikami, jak najmlodszy bo to jednak sa mechaniczne czesci, maja swoj okres przydatnosci do spozycia, co mi po ty mze kupie auto za 4k jak wsadze 6k w ciagu nastepnego zeby to jedzilo, to wole wydac 10k od razu na 2-3 lata mlodsze, to tak w duzym skrocie myslowym... no i do najtanszych nie nalezy, za 11-12l w miescie nie zejdzie raczej, a 9-10l na trasie to niemalo

Data: 2009-07-06 23:53:55
Autor: to
Viking wrote:

[...]

Nie rozumiem Twojej logiki. Twierdzisz, że jeśli stać Cię na auto w cenie x, to stać Cię także na takie w cenie 2x? Przecież to nie ma sensu.

[...]

Jeden woli auto droższe w zakupie i tańsze w eksploatacji, a inny tańsze w zakupie i droższe w eksploatacji. Jeśli to drugie to może pełnoletnie, ale jednak klasyczne BMW, to jestem w stanie bez trudu go zrozumieć.

Tyle, że kupując auto w cenie roweru, trzeba przygotować się na opcję dołożenia do niego ceny kolejnego roweru i to niekoniecznie jednego i przy takim założeniu oszacować swoje możliwości finansowe.

--
cokolwiek

Data: 2009-07-07 06:52:25
Autor: Viking
[...]

sprytnie wyciales zdanie " to sa luzem pieniazki wydane ktorych nie czuje"

Jeden woli auto droższe w zakupie i tańsze w eksploatacji, a inny tańsze
w zakupie i droĹźsze w eksploatacji.

i to ma sens przy zakupie aut nowych, kiedy gwaracja bezawaryjnosci jest dosc wysoka, przynajmniej przez pierwszy okres uzytkowania

[...]

no i o tym mowie, jezeli to sa ostatnie oszczednosci, albo jedyne oszczednosci, to kupienie takiego auta mija sie z celem bo kupie, ubezpiecze a potem nie bede mial na wymiane filtra i wlanie do baku 2 tygodnie po wyplacie...

Data: 2009-07-07 11:45:19
Autor: to
Viking wrote:

[...]

Przecież nie każdy potrzebuje absolutnej bezawaryjności, nie każdy choćby jeździ autem do pracy. Poza tym z awaryjnością różnie bywa, w mojej rodzinie było kiedyś auto klasy wyższej sprzedane przy przebiegu ok. 400 tys. km które nigdy nie miało awarii, które by je unieruchomiło (w ogóle żadnych poważnych nie pamiętam), były też auta które stawały przy przebiegu około 100 tys. km i ogólnie sprawiały znacznie więcej problemów eksploatacyjnych.

Myślę, że samochód wyższej klasy z ubiegłego wieku może jeszcze długo posłużyć jeśli był zadbany. Silnik benzynowy sprzed kilkunastu lat to zwykle dość prosta konstrukcja, nie ma tam wielu rzeczy, które mogą się zepsuć o ile jako taki jest jeszcze w sensownym stanie (nie pluje olejem, trzyma kompresje itd.). Zawieszenie można sprawdzić i wymienić profilaktycznie co trzeba, blacharkę także.

To oczywiste.

--
cokolwiek

Data: 2009-07-07 07:33:25
Autor: Agent

Użytkownik "to" <to@abc.xyz> napisał w wiadomości news:h2tpbk$pr2$1atlantis.news.neostrada.pl...
Viking wrote:

[...]

Ja tam nie mam frajdy z jazdy jakbym musiał nawet raz w miesiącu z powodu awarii lub napraw ekploatacyjnych jeździć MZK do pracy zamiast samochodem.

Data: 2009-07-07 01:08:42
Autor: hamberg
[...]

moj fiat tipo diesel z 91r jest 100% bezawaryjny. Zawsze odpala (nawet
w najwieksze mrozy), spokojnie 300km trasy moglbym nim robic bez
wiekszego strachu. Az szkoda mi go zlomowac ale przegub + szyba
czolowa sa do wymiany a ja juz tego auta nie potrzebuje. Nie pisz wiec
o awaryjnosci starych aut bo akurat znajomy do swojej meganki wiecej w
ostatnich 2 miesiacach wladowal w samochod i czesciej stawal w trasie
niz ja w swojego fiata przez 2-3 lata.

Z moich obserrwacji starych aut boja sie ci dla ktorych 150kkm to
jakis straszny kosmos juz jest

Data: 2009-07-07 11:56:59
Autor: Agent

Użytkownik "hamberg" <radoslaw.gawlik@gmail.com> napisał w wiadomości news:f9b0e028-1e63-42e5-9bb9-3bb72dc6a588g1g2000yqh.googlegroups.com...
[...]

Mój ma 175 tys. ale nadal uwązam że coraz to mniej się nadaje na dalekie podróże chociaż i tak nim pojade w te wakacje w trase 4000 km bo narazie mnie nie stac na inne auto. I właśnie będe miał obawy czy np nie pójdzie mi łozysko sprężarki klimy itp. staram się wszystko naprawiac na bieżąco ale nie wymieniam czegoś co jest sprawne bo bym się zrujnował.
Podchodząc do sprawy inaczej. Nastepne auto kupię znowu klacy compakt a nie średniej bo wolę auto młodzsze i z mniejszym przebiegiem niż bardziej luksusowe i z większym.

Data: 2009-07-08 20:32:58
Autor: red
On 2009-07-07 11:56:59 +0200, "Agent" <wprzyjemski@onet.ue> said:

Nastepne auto kupię znowu klacy compakt a nie średniej bo wolę auto młodzsze i z mniejszym przebiegiem niż bardziej luksusowe i z większym.

Po pierwsze z przebiegiem to jesteś idealnym klientem do naciągania na cofnięte liczniki, po drugie mam okazję oglądać Astrę z 2004r. z przebiegiem blisko 200kkm - to dużo jak na tej klasy auto (szczególnie w 5 lat), a w środku praktycznie jak nowe, na zewnątrz też żadnych większych oznak zużycia, mechanicznie bez zażutu (amortyzatory ponad 90% sprawności). Wszystko dlatego, że jeździł nią niepalący człowiek w dodatku najczęściej sam i po autostradach. Przebieg właściwie niewiele mówi o stanie technicznym.

Data: 2009-07-06 23:10:34
Autor: V-Tec
Viking pisze:

[...]

najdroższa to jakieś BMW 7 by było albo Mercedes stara S-klasa (pomijam cuda typu Maserati). Odpowiadając na pytanie: bo muszą gdzieś zapakować rodzinę? Bo wolą wyższy komfort podróżowania? Bo zawsze o takim marzyli?

--
Pozdr,
W.

Data: 2009-07-06 23:26:19
Autor: kaszpir
Czy to ostatni uczciwy mohikanin, czy naiwny ktory nie cofnal licznika?
po prostu nie umie pojac czemu ludzie z kasa ponizej 10k szukaja samochodow
w utryzmaniu z najdrozszej polki

No bo przecież nie można być "gorszym" od innych ...

Trzeba przecież mieć BMW , Audi , Mercedesa lub przynajmniej jakiegoś
VW bo inaczej inni będa na niego patrzeć jak na biedaka ...

Przecież biedaczysko nie będzie jeździł jakimś Lanosem , Nubirą czy
innym fiatem lub koreańcem ...

Jak to mówią lepszy pełnoletni niemiecki samochód niż koreańskie sporo
młodsze gówno ;)

Za taką kasę jaką ma raczej powinien poszukać coś niższej klasy ale
młodszego i tańszego w utrzymaniu ...

Ale niestety dużo ludzi MUSI mieć jakąś zachodnią "luksusową" brykę ,
nie ważne że za te pieniądze jakie chce wydać to kupi dobry ... rower
lub może skuter ale nie on musi mieć samochód z najwyższej półki , a
że kupuje jeżdzący złom to inna kwestia , ale najważniejsze że znaczek
na masce jest :)

Data: 2009-07-07 08:11:42
Autor: Sergiusz Rozanski
Dnia 07.07.2009 kaszpir <kaszpir@tlen.pl> napisał/a:
[...]

Gdyby to było _jedyne_ auto, to masz rację, ale on chce _drugie_ auto, jedno
małe, tanie, nowsze już ma. A oferta w otomoto wygląda rozsądnie, więc w
czym problem. Akurat na początku lat 90 robili bardzo trwałe auta - ciężkie
do zarżnięcia, z dobrą karoserią, dobra stal, sprawdzone technologie.
Nie są to auta ekonomiczne (w jeździe) ale bezawaryjne napewno.
Jedno z moich aut to 20-letnie audi 20RT, jest to najtańsze auto w serwisowaniu
jakie mam i miałem - ciężko mi się z nim rozstać, bo jest w świetnej kondycji
a warte jest grosze. Włożyłem w to auto przez 15 lat tylko eklspoatację
(opony, klocki, płyny, kat, jakieś łożyska) i to wszystko.
Więc jeśli na co dzień ma czym tanio jeździć, a na weekend ma ochotę jechać w
4 osoby na raz to punto mu nie wystarczy, ale 5tka tak. Jak zrobi tym autem
1kkm na miesiąc to za bardzo nie upanie na kieszeni.

***       http://www.4x4.kalisz.pl      ***

Data: 2009-07-06 19:44:27
Autor: Oskar_

Użytkownik "Viking" <jonnyb@nospam.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:h2t7un$orv$1inews.gazeta.pl...
[...]

Hmm. Myśle sobie tak Mam 8 tysięcy na ten cel. Gdy wydam 4 tysiące, zostanie mi 4 tysiące na samochód :)
A ta kwota mi spokojnie starczy na OC i opłaty za benzynę przez cały rok albo i dwa lata. A wygodnie sobie pojeżdzę taką limuzynką, bo to bagażnik ma wielki, a i zona i dzieciaki się zmieszczą. Rocznie do tej pory robiłem cinquecento ok.10K km.
Na nowe duże auto tej klasy mnie nie stać, ale na stare w dobrym stanie technicznym, dlaczego nie?
Utrzymanie takiego BMW aż takie drogie nie musi być o ile sie nie będzie psuć, a BMW słyną z niskiej awaryjności.
Jutro sie okaże co i jak, obejże, jazdę probną zrobię itp.

Oskar

Data: 2009-07-06 19:23:12
Autor: Viking
[...]

moje wakacje w tym samochodzie podrozalyby o ok 600-800zl z powodu dojazdu...
ujezdzalem kiedys taka maszyne, z tym ze mnie bylo stac i wlewalem miesiecznie do baku ok 400-500zl... jetes pewien ze stac cie na taki samochod?

Data: 2009-07-06 15:50:14
Autor: hamberg
[...]

daj sobie juz siana - Oskar wyraznie pisze ze go stac!!! A Ty sie z
tymi 500zl miesiecznie do baku obnosisz jakbys ciezkie kilometry
wyrabial - fakty sa takie ze za 500zl takim BMW za daleko
niepojedziesz...

PS  - ja wiecej wydaje na paliwo i co z tego?

Data: 2009-07-07 06:54:12
Autor: Viking

"hamberg" <radoslaw.gawlik@gmail.com> wrote in message
daj sobie juz siana - Oskar wyraznie pisze ze go stac!!!

nie widzialem zeby tak odpisal

A Ty sie z
tymi 500zl miesiecznie do baku obnosisz jakbys ciezkie kilometry
wyrabial - fakty sa takie ze za 500zl takim BMW za daleko
niepojedziesz...

no i o tym mowie, to po co kupowac auto zeby stalo pod domem?

PS  - ja wiecej wydaje na paliwo i co z tego?

i nic

Data: 2009-07-07 01:15:23
Autor: hamberg
Czy to ostatni uczciwy mohikanin, czy naiwny ktory nie cofnal licznika?
no i o tym mowie, to po co kupowac auto zeby stalo pod domem?

a gdzie jest powiedziane ze bedzie stac pod domem? Nie kazdy kupuje
auto za maksymalna kase jaka jest w stanie wysuplac. Jak mi potrzebne
auto za 10kPLN to nie bede kupowal takiego za 20kPLN tylko dlatego ze
posiadam taka kase.
Ja do mojego bezawaryjnego starego dieslka co dwa miesiace wlewam
paliwa za tyle ile samo auto jest warte. Czyli wedlug Ciebie nie
powinienem nim jezdzic bo skoro mnie "nie stac" na drozsze auto to na
paliwo tez nie bede mial? Tak sie jednak sklada ze do tej pory auto
spelnialo swoje zadanie znakomicie i tylko lalem paliwo i jezdzilem bo
po prostu nie potrzebowalem drozszego auta - zycze takiej sytuacji
Oskarowi jak juz zdecyduje sie na to BMW.

Data: 2009-07-07 17:10:26
Autor: Viking
[...]

wg mnie?? twoja zdolnosc pojmowania mysli jest zawila jak kobiety i wnioski tak samo pokrecone wyciagasz

Data: 2009-07-06 19:48:54
Autor: 'Tom N'
Oskar_ w <news:h2td2n$gf7$1opal.icpnet.pl>:

[...]

Żonę w bagażniku to jeszcze mogę zrozumieć, to obca osoba. Ale własne
dzieci...

--
Tomasz Nycz
[priv-- >>X-Email]

Data: 2009-07-06 21:19:20
Autor: to
Oskar_ wrote:

Utrzymanie takiego BMW aż takie drogie nie musi być o ile sie nie będzie
psuć, a BMW słyną z niskiej awaryjności. Jutro sie okaże co i jak,
obejże, jazdę probną zrobię itp.

Ale z drugiej strony nie licz na to, że nic nie będziesz musiał do niego dołożyć. Pełnoletnie auto w cenie roweru to nie nówka z salonu, a i nówki się czasem psują.

--
cokolwiek

Data: 2009-07-06 19:59:28
Autor: Kuba \(aka cita\)
Czy to ostatni uczciwy mohikanin, czy naiwny ktory nie cofnal licznika?
Viking wydusił z siebie te słowy:

[...]

Bo mozna lubić duży, wygodny samochod i tani w zakupie samochód, ktory w użytkowaniu wcale nie musi być droższy od nowoczesniejszych konstrukcji za 50 tys zł.

[...]

jasne .. i tak samo uważasz, ze jak ktoś zaklada gaz to nie stać go na ten samochód, tak?

Kuba (aka cita) gg:1461968   www.cita.pl
Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r)
HONDA VTX 1800S |  Omega A R6 3,0 24V  |  i zwykle jakies TDI

Data: 2009-07-06 19:24:07
Autor: Viking

"Kuba (aka cita)" <yes.or.no@wp.pl> wrote in message

jasne .. i tak samo uważasz, ze jak ktoś zaklada gaz to nie stać go na ten samochód, tak?

ty i te twoje madrosci zyciowe...

Data: 2009-07-06 20:53:47
Autor: Oskar_

Użytkownik "Kuba (aka cita)" <yes.or.no@wp.pl> napisał w wiadomości news:h2te22$lq9$1inews.gazeta.pl...

Bo mozna lubić duży, wygodny samochod i tani w zakupie samochód, ktory w użytkowaniu wcale nie musi być droższy od nowoczesniejszych konstrukcji za 50 tys zł.

No właśnie :)

[...]

Za 50 tysięcy kupisz tylko używaną limuzynę od handlarza zapewne z mocno cofanym licznikiem i powypadkową.
Za 50 tysięcy można kupić nowe auto niższego segmentu z dobrym wyposażeniem, ale komfortu i przestrzeni jak duża limuzyna klasy BMW E34 to nie zapewni :)

jasne .. i tak samo uważasz, ze jak ktoś zaklada gaz to nie stać go na ten samochód, tak?

Zgadzam się.
Zresztą gdy się mało jeździ to takie dużo palące auto (tanio kupione) aż tak uciazliwe w utrzymaniu nie będzie. No chyba, że się nagle zapsuje coś poważnego, wtedy wydatek może być obciązeniem.

Ciekawy artykuł na temat takiego BMW jak sie przymieżam:
http://www.auto-swiat.pl/wydania,Bawarski-wzorzec,9399,1,Zdjecie,9399,1.html

Oskar

Data: 2009-07-06 21:10:17
Autor: Kuba \(aka cita\)
Czy to ostatni uczciwy mohikanin, czy naiwny ktory nie cofnal licznika?
Oskar_ wydusił z siebie te słowy:

[...]

różnie bywa. Czasem w ostateczności po prostu kupujesz używany silnik z anglika za 1000-2000 pln i jeździsz dalej.

Data: 2009-07-07 13:09:46
Autor: Przemek
[...]

Przeciez napisal ze na wakacyjne wypady -twoj wyjazd na wakacje polega na kreceniu sie w miescie?
Ja mam auto pewnie  podobnie palace galaxy z vr6 )  i na trasie po wlaczeniu tempomatu ustawionego na 90km/h
przy aucie zaladowanym na wakacyjny wyjazd   zuzycie  paliwa jest miedzy 7 a 8 l /100km .W miescie to owszem od 12 w gore
 (tak mniej wiecej do 16)

Data: 2009-07-06 17:38:43
Autor: TaPik

Użytkownik "Oskar_" <spam@anihilowany.uk> napisał w wiadomości news:h2t38i$5bb$1opal.icpnet.pl...
[...]

#############
Widać już z opisu, że sprzedający uczciwy i niczego nie ukrywa, nawet numeru rejestracyjnego. Według mnie to dobry zakup, porozmawiać i kupować, jeżeli jeszcze jest oferta aktualna.
TaPik

Data: 2009-07-06 17:54:06
Autor: 'Tom N'
TaPik w <news:h2t5q2$ub1$1achot.icm.edu.pl>:

[...]

Po przeczytaniu opisu zadałbym kilka pytań:

1. o forme prawną firmy od której szanowny emeryt odkupił,
2. o miejsce zarejestrowania tejże firmy,
3. o miejsce zamieszkania emeryta;

i dopiero wtedy ocenił "uczciwość".

Bo jeżeli to była działalność gospodarcza osoby fizycznej, to na diabła
przerejestrowywać? Jeśli ten sam adres zamieszkania i firmy, to dlaczego
białe tablice?

--
Tomasz Nycz
[priv-- >>X-Email]

Data: 2009-07-06 18:07:31
Autor: Oskar_

Użytkownik "'Tom N'" <news@int.dyndns.org.invalid> napisał w wiadomości news:090706.175406.pms.1482int.dyndns.org.invalid...
[...]

Dzięki za rady. Zapytam o to wszystko szczegółowo jutro, bo juz sie umówiłem na oglądanie  :)

Oskar

Data: 2009-07-06 18:13:53
Autor: zinek

Użytkownik "Oskar_" <spam@anihilowany.uk> napisał w wiadomości news:h2t7cv$9ni$1opal.icpnet.pl...

[...]

"Właściciel, człowiek dojrzały, nigdy nie katował tego samochodu, zawsze jeździł spokojnie mając na uwadze ekonomię spalania. Właściciel, obecnie  na emeryturze, sprzedaje ten samochód tylko dlatego, ponieważ potrzebuje auta mniejszego odpowiedniego na kieszeń polskiego emeryta"

jak widze takie teksty to mnie rzuca ...
i po co zaznaczac bezwypadek - skoro tak samo jak z przebiegiem - to raczej niemozliwe w przypadku takiego bmw i tego rocznika ;)
oladaj przod dokladnie.

Data: 2009-07-07 00:56:16
Autor: Janek
Czy to ostatni uczciwy mohikanin, czy naiwny ktory nie cofnal licznika?

Użytkownik "zinek" <
jak widze takie teksty to mnie rzuca ...
i po co zaznaczac bezwypadek - skoro tak samo jak z przebiegiem - to raczej

Jestes jakos zwiazany z forum dla debili zwanym BEZWYPADKOWE.NET ?
Pytam bo reprezentujesz dosc niski (glebowy) poziom adekwatny do tego wlasnie forum.

Data: 2009-07-06 21:28:55
Autor: Grzegorz Prędki
[...]

Wystarczy, ze mial spolke.

Data: 2009-07-07 18:00:58
Autor: radekp@konto.pl
Czy to ostatni uczciwy mohikanin, czy naiwny ktory nie cofnal licznika?
Mon, 6 Jul 2009 17:54:06 +0200, w
<090706.175406.pms.1482@int.dyndns.org.invalid>, 'Tom N'
<news@int.dyndns.org.invalid> napisał(-a):

Bo jeżeli to była działalność gospodarcza osoby fizycznej, to na diabła
przerejestrowywać? Jeśli ten sam adres zamieszkania i firmy, to dlaczego
białe tablice?

Wystarczy, że był to leasing.

Data: 2009-07-07 18:13:06
Autor: 'Tom N'
radekp@konto.pl w <news:i9s655ha8gj9dmrmfafcc915131qc9ucar4ax.com>:

[...]

Niech było cokolwiek, tylko, żeby było wiadomo co.

--
Tomasz Nycz
[priv-- >>X-Email]

Data: 2009-07-07 22:59:13
Autor: STranger
'Tom N' pisze:

[...]

Odpowiedz na te pytania jest na dole wątku pod innym twoim postem.

STranger

Data: 2009-07-06 17:55:31
Autor: Nex@pl
Czy to ostatni uczciwy mohikanin, czy naiwny ktory nie cofnal licznika?
Ja tez podaję prawdziwy przebieg, tylko jakoś chętnych brak ;)

Data: 2009-07-06 19:03:38
Autor: monowalker
Oskar_ pisze:
[...]

Chyba ktoś tu ma rozdwojenie jaźni. Mam wrażenie, że stały bywalec grupy.

Abym się mylił...

--
monowalker

Data: 2009-07-06 20:03:27
Autor: Kuba \(aka cita\)
Czy to ostatni uczciwy mohikanin, czy naiwny ktory nie cofnal licznika?
Oskar_ wydusił z siebie te słowy:

(...)

zadając takie pytanie sam sobie odpowiadasz dlaczego wszytskie auta starsze niż 5 lat mają przebieg liczninkowy 200 tys niezależnie od ich przebiegu.

Po prostu kupujący, nawet jak jest bardzo swiadomy ... to cyfra 3 na początku 6 cyfrowego stanu licznika powoduje skreslenie samochodu i tyle.
Większosć nawet nie patrzy w tresc ogłoszenia.

To KUPUJĄCY powodują, ze sprzedający kombinują. I wcale nie jest tak, ze to tylko handlujący cofają liuczniki. Zdecydowana większość ludzi przed sprzedażą auta z przebiegiem >200tys ustawia przebieg na <200tys ... bo inaczej NIKT NAWET nie zadzwoni.

I nawet jak sie dowiedzą o przebiegu .. a nie ma go na liczniku .. to i tak jest lepiej .. bo sąsiedzi nie widzą, bo żona nie widzi itd.

To chore .. ale tak to wlasnie jest.

ps. chociaż - jest już duzo lepiej niż bylo chocby 3-4 lata temu, gdzie auto 3 letnie z przebiegiem 100-150 tys km bylo już absolutnym złomem.

Data: 2009-07-06 21:11:47
Autor: zinek

Użytkownik "Kuba (aka cita)" <yes.or.no@wp.pl> napisał w wiadomości news:h2te9h$mu7$1inews.gazeta.pl...
[...]

no - i kupujacy tez bite chca.
jesss ofkorsss...

Data: 2009-07-06 21:19:07
Autor: Kuba \(aka cita\)
Czy to ostatni uczciwy mohikanin, czy naiwny ktory nie cofnal licznika?
zinek wydusił z siebie te słowy:

[...]

czy wspomniałem choć jednym słowem o wypadkowości?!

I teraz, zeby byla jasność, całkowita jasność, bo zaraz sie zacznie znów wymądrzanie teoretyków.
Potepiam cofanie liczników i uważam to za totalną bzdure i nieporozumienie. Jedyne co mówie to to, ze gdyby kupujący zdawał sobie sprawe, ze auto 15 letnie moze mieć przejechane 200, 300, 500 tys km w zależności od tego co to za auto to sprzedający nie musialby ukrywać NORMALNEGO przebiegu.
Niestety jak widać na załączonym obrazku nawet ktoś kto docenia szczerość sprzedającego ma wątpliwości.
Gdyby na liczniku bylo 270 tys to nawet by sie nie zastanawiał ...

A teraz bądz tak dobry ... i jesli pisze o jednym .. to odpowiadaj na to o czym pisze, a nie zarzucasz mi jakies durnoty jakoby w odpowiedzi na mój post.
Sprawa uczciwości powypadkowości jest zupelnie innnym zagadnieniem ... (ale też nie doctycvzy tylko 'zawodowych handlarzy')

Data: 2009-07-06 21:01:13
Autor: to
Oskar_ wrote:

http://www.moto.allegro.pl/show_item.php?item=676240487 Nie wiem czy
jest sens sie pchac w to auto, opis nie typowy ale zainteresowal mnie.
Jak uwaĹźacie, czy mozna miec zaufanie, bo jezeli facet(emeryt?) przebieg
uczciwie podał to może i reszta sie bedzie zgadzać z opisem?

To auto ma cenę roweru, jeśli jest rzeczywiście zadbane i miało wymieniany silnik to brałbym bez zastanowienia.

--
cokolwiek

Data: 2009-07-07 08:17:16
Autor: pluton
Czy to ostatni uczciwy mohikanin, czy naiwny ktory nie cofnal licznika?

To auto ma cenę roweru, jeśli jest rzeczywiście zadbane i miało
wymieniany silnik to brałbym bez zastanowienia.

Drogimi rowerami jezdzicie. Ja kupilem w hipermarkecie
rowerek za 190 pln, zainwestowalem dodatkowe 60 pln
w mocniejsze tylne kolo i jezdze tym juz 4 lata.

pozdrawiam
pluton

Data: 2009-07-07 11:35:46
Autor: to
pluton wrote:

Drogimi rowerami jezdzicie. Ja kupilem w hipermarkecie rowerek za 190
pln, zainwestowalem dodatkowe 60 pln w mocniejsze tylne kolo i jezdze
tym juz 4 lata.

A mój dziadek jeździł 20 lat na składaku i czego ma to dowodzić?

--
cokolwiek

Data: 2009-07-08 16:11:59
Autor: pluton
[...]

Tego, ze niektorzy jezdza drogimi rowerami, a niektorzy jezdza tanimi rowerami.

pozdrawiam
pluton

Data: 2009-07-06 21:22:56
Autor: Stefan Szczygielski
Oskar_ wrote:
[...]

Ja osobiście (nie bić!) to przy takich założeniach bym szukał czegoś w
rodzaju Fiat Palio Weekend: za ten pieniądz dosyć młode i
niewyeksploatowane. Z racji małego prestiżu (?) i niskiej początkowej
ceny takiego wozu można na rynku znaleźć przyzwoite egzemplarze bez
poważniejszych przejść. No i nie jest to kategoria ,,tanie konie
mechaniczne'' czy ,,sportowe autko'' więc lepsza ekonomia (przy gorszych
osiągach) i średnio mniej skatowane i uczestniczyło w mniejszej liczbie
poważniejszych zdarzeń drogowych (a na porządku dziennym faktycznie mogą
się zdarzyć na rynku w tej kategorii auta bezwypadkowe).

Podobnie jest też z Daewoo, np. taki Lanos (wprawdzie nie spełnia Twoich
założeń, bo za mały, ale są większe Daewoo) do 8tysi w kategorii
jakość/cena i koszty dalsze stoi rewelacyjnie.

W przypadku auta starszego ,,lepszej marki'' teoretycznie trwalszego
jest trudniej dostać egzemplarz bez poważniejszych przejść, mniej zużyty
a każda istotniejsza naprawa grozi istotnym w stosunku do wartości
wkładem finansowym czasem zupełnie nieopłacalnym.

Dobre też jest auto niegdyś dość popularne (części tanie i duży wybór) i
długo produkowane, albo z dużej rodziny (np. bez proszenia za < 1000 zł
można do niego dostać cały przyzwoity silnik bo był też montowany gdzieś
indziej) itp., itd.

No i starszy samochód, który przejechał już dwa-trzy silniki dochodzi do
etapu, w którym problemem nie są już te czysto techniczne lub
eksploatacyjne (bo ich liczba tak na oko w pewnym wieku jest mniej
więcej podobna dla danego poziomu dbania o auto i jego jakości, aż nie
zacznie się faktycznie rozpadać) ino ogólne ,,zmęczenie'' wszystkich
elementów. Nie wiem jak to dokładnie opisać, ale coś z kategorii złącza
śniedzieją - są problemy z elektryką, a to coś w dziwnym miejscu
przecieka - uszczelki sparciały, a to coś odpadnie, bo ciągle się
trząchało, rygielek w centralnym się zacina - smarowidło się skończyło,
etc. Da się z tym oczywiście żyć, ale wymaga to dużego wkładu czasowego
na diagnozowanie i eliminowanie tego typu usterek we własnym zakresie
bądź pieniędzy na ciągłe zlecanie tego innym.

S.

Data: 2009-07-06 21:30:05
Autor: Kuba \(aka cita\)
Czy to ostatni uczciwy mohikanin, czy naiwny ktory nie cofnal licznika?
Stefan Szczygielski wydusił z siebie te słowy:

(...)

wiesz .. mam akurat do sprzedania Lanosa za troche ponad 5 tys zł z 97 roku ... z przebiegiem 110 tys.
Mimo, ze technicznie mu nic nie brakuje, a przebieg w sumie bardzo niski ... powinien być fajnym samochodem wg Twojej teorii.

Sęk w tym, ze przez dwa dni nim jeździlem, bo moje oba wozidła byly w warsztacie.
I co ... i to, ze stara Omega z 93 roku jest nieporównywalnie bardziej komfortowa, jeźli wcale nie nrożej (10-15l LPG omega vs 8-10 litrów PB lanos). Nie wspominam o wyposażeniu, mocy itd.

Niby to nie złe auto ... ale uwierz mi - jak ktoś choć troche lubi jazde samochodem ... zdecydowanie lepiej poczuje sie w starej BMW, Mercedesie czy choćby Omedze lub podobnych .. niż w Lanosach, Paliach weekend itd/

A koszty utrzymania .. hmm ... obawiam sie, ze taki Fiat Palio Weekend też swoje juz przejechał i BMW za 8 tys moze okazać sie nadal trwalsze niż dużo nowszy Fiat - choć baaardzo silnie zależy to od przeszłości każdego egzemplarza z osobna.

Data: 2009-07-06 21:56:13
Autor: Stefan Szczygielski
Kuba (aka cita) wrote:
[...]

Prawda. No chyba, że np. jest bardzo przyzwyczajony do Fiata (są tacy).
Moje rozważanie było oczywiście czysto pragmatyczno-użytkowe, a nie ,,co
bym wolał''.

[...]

Obawiam się, że kupienie za 8 tysi BMW, które będzie kosztować mniej (w
sensie eksploatacyjnym) od średniego Palio za te same 8 tysi jest jak
trafienie może nie 6, ale 5 w totka... Bo te 8 tysi to jest kwota, w
której mieszczą się powszechnie dostępne przyzwoite egzemplarze Fiata,
ale na przyzwoity egzemplarz BMW to jeszcze trochę mało i ciężko taki
znaleźć...

S.

Data: 2009-07-06 22:00:35
Autor: Kuba \(aka cita\)
[...]

powiedzmy, ze mocno rozszerzyłem widełki cenowe ;)

Data: 2009-07-07 07:22:03
Autor: Massai
Kuba (aka cita) wrote:

[...]

Kumpel kupił takego używanego fiata marea weekend. Dziecko, potrzebne
kombi.
Miał wcześniej starszego sedana klasy średniej. Awaryjnego,
niedbanego...
Marea, mimo że była 3 razy droższa od tego sedana i jest o 5 lat
młodsza - tyż się psuje, i to w dodatku upierdliwie.

A co do samej jazdy... że tak zacytuję tego znajomego "eeech, to jednak
nie to..."

--
Pozdro
Massai

Data: 2009-07-06 21:56:33
Autor: V-Tec
[OT] Re: Czy to ostatni uczciwy mohikanin, czy naiwny ktory nie cofnal licznika?
A'propos przebiegów: brat kolegi pojechał oglądać 3 Astry II w pewne lokalne zagłębie sprowadzaczy. Wszystkie miały identyczny przebieg - co do kilometra :) Handlarze ściągają auta tanie, czyli albo rozwalone (choć nie zawsze mocno) albo z ponadnormatywnym przebiegiem.

--
Pozdr,
W.

Data: 2009-07-07 14:14:58
Autor: monowalker
WREDNY SPAM
Oskar_ i sprzedający BMW - siralos to jedna osoba, znany z grupy STranger.

Hint: zmieniaj IP

--
monowalker

Data: 2009-07-07 12:17:49
Autor: Massai
WREDNY SPAM
monowalker wrote:

Oskar_ i sprzedający BMW - siralos to jedna osoba, znany z grupy
STranger.

Hint: zmieniaj IP

Aż mi się ciśnie młodziackie:
LOL!

;-)

--
Pozdro
Massai

Data: 2009-07-07 16:33:03
Autor: STranger
nie WREDNY SPAM a eksperyment socjotechniczny
monowalker pisze:
Oskar_ i sprzedający BMW - siralos to jedna osoba, znany z grupy STranger.

OK. Przyznaje się, że to ja. Gratuluję spostrzegawczości. :)

Jeżeli kogoś tym uraziłem albo obraziłem to sorry.

Przyznaję, że kierowały mną następujące motywacje.

1. Chciałem wysłuchać opinii szanownych grupowiczów na temat sensu sprzedawania aut z niecofanymi licznikami.

2. Chciałem sprowokować ciekawą dyskusję na temat sensu kupowania starych aut dobrych marek.

3. Nie ukrywam, że chciałem zasugerować zwrócenie większej uwagi na to auto, żeby  je szybciej sprzedać. Chcę je sprzedać komuś kto akurat szuka właśnie takiego nabytku i się interesuje samochodami tak jak czytelnicy tej grupy dyskusyjnej i tutaj faktycznie był to rodzaj autoreklamy lub spamu. I za to przepraszam tych któzy poczuli się dotknięci. Ale chyba nie jest to "wredny spam" jakim byłoby podanie samego linka z reklamami a raczej socjotechnika.
Wszystko co napisałem o tym BMW w aukcji jest prawdą i jest do weryfikacji, można przyjechać i obejrzeć samochód. Albo zwymyślać mnie na grupie dyskusyjnej za takie numery ;)

4. Za kilka dni i tak bym sie przyznał do wszystkiego na grupie a jako dowód podał mój numer IP w moich postach jako Oskar i STranger.

Hint: zmieniaj IP

A kiedy zauważyłeś że jest to samo IP?

STranger

Data: 2009-07-07 17:01:07
Autor: monowalker
STranger pisze:
A kiedy zauważyłeś że jest to samo IP?

Wyjdzie trochę HOWTO dla innych spamujących :P

Podałeś link do Allegro w "starej" postaci, w takiej formie pojawia się on już w niewielu okolicznościach, m.in. przy wystawianiu. To wzbudziło moje podejrzenia.

Później to już standardowo, poszukałem kto to "siralos" - używałeś tego nicka w usenecie.

Sprawdziłem czy ktoś ostatnio pisał z hosta "Oskara" - znów padło na Ciebie.

Wysłałem mail z pytaniem, osoba która odpowiedziała miała to samo IP co "Oskar".

Ten eksperyment średnio mnie przekonuje :>, jednak, trzeba przyznać, ogłoszenie budzi zaufanie.

--
monowalker

Data: 2009-07-07 21:22:48
Autor: STranger
monowalker pisze:
STranger pisze:
[...]

Nie pomyślałem o tym :)

Później to już standardowo, poszukałem kto to "siralos" - używałeś tego nicka w usenecie.

Faktycznie, dawno temu używałem.

Sprawdziłem czy ktoś ostatnio pisał z hosta "Oskara" - znów padło na Ciebie.

Aha :) W sumie IP są w mojej sieci ruchome, ale raczej nie zmieniają się codziennie.

Wysłałem mail z pytaniem, osoba która odpowiedziała miała to samo IP co "Oskar".

Odpisując Ci na tego maila byłem na 80% pewien, że to Ty sprawdzasz mnie, bo już wczoraj napisałeś że widzisz podwójną osobowość. Zmyliło mnie tylko info o linku do ogłoszenia na wp.pl Nie sprawdziłem jednak twojego IP w mailu i poście wczorajszym, ale pewnie zmieniłeś IP dla niepoznaki?

btw. adres pocztowy podałem tylko w innym ogłoszeniu na otomotto, stamtąd go wziąłeś?

Ten eksperyment średnio mnie przekonuje :>

Poważnie sam chciałem się przyznać, ale liczyłem że poczekasz jeszcze choć z jeden dzień bo wiedziałeś już wczoraj, a nie napisałeś od razu. :>
Ale nie mam pretensji za zdemaskowanie, szacun za spostrzegawczość.

, jednak, trzeba przyznać, ogłoszenie budzi zaufanie.

Dzięki, ogłoszenie jest na serio i jest prawdziwe. Nie ma w nim nic ściemy.

STranger

Data: 2009-07-07 17:43:09
Autor: 'Tom N'
STranger w <news:h2vm7r$304s$1opal.icpnet.pl>:

monowalker pisze:
Oskar_ i sprzedający BMW - siralos to jedna osoba, znany z grupy STranger.
4. Za kilka dni i tak bym sie przyznał do wszystkiego na grupie a jako dowód podał mój numer IP w moich postach jako Oskar i STranger.

To teraz odpowiedz na pytania, które zadałem

--
Tomasz Nycz
[priv-- >>X-Email]

Data: 2009-07-07 21:05:08
Autor: STranger
'Tom N' pisze:

To teraz odpowiedz na pytania, które zadałem

Ok. Zadałeś następujące pytania, które Oskar zamierzał zadać sprzedającemu, a potem podać odpowiedzi na grupie ;)

'Tom N' pisze:
Po przeczytaniu opisu zadałbym kilka pytań:

1. o forme prawną firmy od której szanowny emeryt odkupił,

Spółka z.o.o Własność prywatna. Obecny emeryt był pracownikiem najemnym tej spółki, przez chyba 19 lat w niej pracował. Nie miał żadnych udziałów w spółce, dostawał tylko pensje. Pierwszy służbowy samochód jaki miał to była jakaś stara Łada kombi. Potem jak sie firma szybko zaczęła rozwijać m.in. dzięki ojcu, to awansował na dyrektora ds. produkcji i dostał od właściciela firmy do używania BMW, początkowo w 90 roku małe używane BMW 318i, a jakoś chyba pół roku później nowe 525i bo akurat je zakupili bezpośrednio w fabryce. W sumie firma kupiła 3 takie auta dla 3 ludzi. Samochód służbowy był do użytku całodobowego; było to de facto formą części wynagrodzenia, bo koszty używania limuzyn wszystkich dyrektorów i pracowników pokrywała firma. Auto zawsze było serwisowane zgodnie z wymogami producenta, ale nie w drogim ASO Smorawińskiego, a na ul. Rumuńskiej w Poznaniu, a potem w warsztacie prywatnym - chodziło o mniejsze koszty. A nawet ten warsztat prywatny paradoksalnie lepiej serwisował od ASO BMW.
Gdy ojciec odchodził na emeryturę dostał w częściowym rozliczeniu za zaległe pensje stary już 15 letni samochód, nie pamiętam kwoty. Zgodził się, bo zżył się z tym autem, praktycznie pokochał ten niezawodny samochód. :) A firma chętnie to uczyniła bo pozbyła się zutylizowanego już "parku samochodowego" i pokryła swoje zobowiązania finansowe wobec pracownika.

2. o miejsce zarejestrowania tejże firmy,

Poznań, ale sama produkcja była ok 90 km poza Poznaniem i tam tata dojeżdżał prawie codziennie wraz z innym pracownikiem, którego przy okazji woził do pracy. Stąd tajemnica tak dużego przebiegu auta, głownie te właśnie trasy do pracy. Po 200 km dziennie minimum. Czasami delegacje do Francji, Niemiec, Holandii. Samej jazdy miejskiej auto ma może z 10% nabite, a może 20% nie wiem jak to wyliczyć?

3. o miejsce zamieszkania emeryta;

Poznań

i dopiero wtedy ocenił "uczciwość".

Bo jeżeli to była działalność gospodarcza osoby fizycznej, to na diabła
przerejestrowywać? Jeśli ten sam adres zamieszkania i firmy, to dlaczego
białe tablice?

A białe tablice to chyba dlatego że stare ciemne były ze starym silnikiem a po zmianie akurat dali już białe? Albo bo się akurat miejsce w dowodzie skończyło? Nie wiem dokładnie, nie zastanawiałem sie nad tym. W białym kolorze tablic nie ma niczego podejrzanego, zmieniła się własność prawna auta, ale kierowca nadal ten sam, stąd myślę że uczciwie jest pisać "pierwszy właściciel"

STranger

Data: 2009-07-08 16:36:34
Autor: Oskar_
[...]

Niestety spóżniłem się, ktoś mnie ubiegł w zakupie  ;> ...
.... bo auto już zostało sprzedane.
Kupił grupowicz pl.misc.samochody z Poznania, prywatnie miłośnik klasycznych marek i z wykształcenia mechanik samochodowy, co bardzo ucieszyło właściciela, bo to znaczy, że auto będzie zadbane i będzie nadal jeździć.
Pozdrawiam szczęśliwego nabywcę :)

--
Oskar_  aka  STranger

Czy to ostatni uczciwy mohikanin, czy naiwny ktory nie cofnal licznika?