Czy to szkodzi silnikowi diesla?

Data: 2010-04-23 19:55:43
Autor: Grzegorz Prędki
Czy to szkodzi silnikowi diesla?
marcan pisze:
Witam,
Kolega pokazał mi kiedyś pewną "sztuczkę". Samochód z silnikiem diesla na pierwszym biegu jadąc pod górkę nawet z postawionymi nogami na podłodze (bez gazu i sprzęgła) będzie się sam toczył (benzyna zgaśnie). Czy taka praktyka szkodzi silnikowi? Jeśli tak/nie, to dlaczego?

Benzynowym tez sie da. Jesli autem nie zaczyna trzasc (czyli gorka juz za stroma zeby sie wyturlal n aobrotach jalowych) to nie szkodzi to silnikowi.

Data: 2010-04-24 07:47:20
Autor: marcan
Czy to szkodzi silnikowi diesla?
"Grzegorz Prędki"  napisał
Benzynowym tez sie da. Jesli autem nie zaczyna trzasc (czyli gorka juz za stroma zeby sie wyturlal n aobrotach jalowych) to nie szkodzi to silnikowi.
Nic nie trzęsie, idzie jak burza, zastanawiałem sie jedynie nad ewentualnymi złymi skutkami

Czy to szkodzi silnikowi diesla?