Czy tylko U-lock?

Data: 2014-05-14 23:02:04
Autor: Jan
Czy tylko U-lock?
Szukałem czegoś, co byłoby kompromisem pomiędzy ceną, wagą i stopniem zabezpieczenia.
właśnie kupiłem ABUS Steel-O-Flex Iven 8200 L=85cm, Ø 25mm 1,36 kg za "jedyne" 145 zł z przesyłką.

Data: 2014-05-15 00:15:13
Autor: twistedme
Czy tylko U-lock?
W dniu 2014-05-14 23:02, Jan pisze:
Szukałem czegoś, co byłoby kompromisem pomiędzy ceną, wagą i stopniem
zabezpieczenia.
właśnie kupiłem ABUS Steel-O-Flex Iven 8200 L=85cm, Ø 25mm 1,36 kg za
"jedyne" 145 zł z przesyłką.

Poważnie tak te rowery kradną? Co się potem robi z taką zdobyczą? Sprzedać na jakiejś giełdzie, na allegro chyba nie bardzo, każdy okradziony pierwsze co robi to właśnie przegląda allegro... Przemalowywać i przebijać nr? Na części też raczej chyba nie sprzedają...

Jedyne co mi przychodzi do głowy to ukraść wypasiony rower pod siebie i wypierdolić w Bieszczady :)

Data: 2014-05-15 00:21:54
Autor: Jan
Czy tylko U-lock?

Użytkownik "twistedme"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5373eaf3$0$2140$65785112@news.neostrada.pl...

[...]

Jak powiedział klasyk gatunku: sorry, taki kraj. Ale kradną we wszystkich więc raczej, sorry, tacy ludzie.

Data: 2014-05-15 05:42:37
Autor: Titus Atomicus
Czy tylko U-lock?
In article <5373eaf3$0$2140$65785112@news.neostrada.pl>,
 twistedme <twistedme@o2.pl> wrote:

Powanie tak te rowery kradn? Co si potem robi z tak zdobycz? Sprzeda na jakiej giedzie, na allegro chyba nie bardzo, kady okradziony pierwsze co robi to wanie przeglda allegro...

Ale z gieldami chyba nieco inna sprawa.
--
TA

Data: 2014-05-15 10:25:23
Autor: Alf/red/
Czy tylko U-lock?
On 15/05/14 00:15, twistedme wrote:
Poważnie tak te rowery kradną?

Byłem niedawno świadkiem na sprawie, gdzie rowery były tylko odpryskiem. Co zrobili? Zakosili trzy rowery w nocy z komórki, pojeździli parę godzin, i walnęli gdzieś w głębokie krzaki.

--
Alf/red/

Data: 2014-05-15 11:49:35
Autor: twistedme
Czy tylko U-lock?
W dniu 2014-05-15 10:25, Alf/red/ pisze:
[...]

no właśnie, więc może nie warto inwestować w "niewiadomojakie" U-locki tylko w cokolwiek, co zniechęci takiego fiuta, bo z drugiej strony jak się uprze to podbiegnie zwali cię kopniakiem z roweru i żadne zabezpieczenie nie pomoże...

Data: 2014-05-15 12:01:51
Autor: Remigiusz Zukowski
Czy tylko U-lock?
W dniu 2014-05-15 11:49, twistedme pisze:
[...]

.... albo piorun trzaśnie w trakcie jazdy rowerem. Trochę rozsądku, możemy sobie wymyślać takie lub owakie sytuacje ale warto się zastanowić jakie jest ich prawdopodobieństwo. Statystyki (nieformalne) są oczywiste, najwięcej przypadków utraty rowerów to podpieprzenie z powodu przecięcia lipnego zapięcia i zabezpieczenie tego scenariusza należy dokonywać w pierwszej kolejności. W drugiej można się zastanowić nad innymi, czy to te "kopniak z buta" (jeździć w zbroi, może też solidnie podpakować albo na czas jazdy spinać się z rowerem łańcuchem tak żeby nawet w razie utraty przytomności nie było łatwo zawinąć rower) czy też przed piorunem (klatka faradaya?)

pozdrawiam

Remigiusz

Data: 2014-05-15 12:11:08
Autor: twistedme
Czy tylko U-lock?
W dniu 2014-05-15 12:01, Remigiusz Zukowski pisze:
[...]

SPD na maxa przykręcić, ale wtedy nogi utną - też źle...

Nie no dlatego pytam jak często się to zdarza, bo jak pisałem kiedyś jako mieszkaniec wsi mam spaczone spojrzenie na te kwestię

Data: 2014-05-16 00:06:46
Autor: Andrzej W.
Czy tylko U-lock?
W dniu 2014-05-15 12:11, twistedme pisze:
Nie no dlatego pytam jak często się to zdarza, bo jak pisałem kiedyś
jako mieszkaniec wsi mam spaczone spojrzenie na te kwestię

Dwa rowery w jednym roku, jeden spod sklepu drugi z klatki, oba byle
jakie. Łącznie chyba cztery.
Puki ja kupowałem/robiłem rowery to żonie się nie chciało wozić
ciężkiego zapięcia czy co noc roweru chować, jak musiała sobie sama
kupić to teraz nie narzeka, że 1,5 kg stali jej przeszkadza.

Co robi się z rowerami?
Tyle jest sezonowych wypożyczalni, targowisk, zawsze się jakiś chętny
znajdzie.

--
AWa.

Data: 2014-05-18 14:38:10
Autor: J.F.
Czy tylko U-lock?
Dnia Thu, 15 May 2014 11:49:35 +0200, twistedme napisa(a):
W dniu 2014-05-15 10:25, Alf/red/ pisze:
On 15/05/14 00:15, twistedme wrote:
Powanie tak te rowery kradn?
Byem niedawno wiadkiem na sprawie, gdzie rowery byy tylko odpryskiem.
Co zrobili? Zakosili trzy rowery w nocy z komrki, pojedzili par
godzin, i walnli gdzie w gbokie krzaki.

no wanie, wic moe nie warto inwestowa w "niewiadomojakie" U-locki tylko w cokolwiek, co zniechci takiego fiuta, bo z drugiej strony jak si uprze to podbiegnie zwali ci kopniakiem z roweru i adne zabezpieczenie nie pomoe...

Ale na komorce pewnie jakis zamek byl. I niestety - kiepskie nozyce kosztuja grosze, tzn kilkadziesiat zl. I kiepskie zamkniecia otwieraja w 5s.

J.

Data: 2014-05-19 13:14:46
Autor: Maciej Bojko
Czy tylko U-lock?
On Thu, 15 May 2014 00:15:13 +0200, twistedme <twistedme@o2.pl> wrote:

Powanie tak te rowery kradn? Co si potem robi z tak zdobycz? Sprzeda na jakiej giedzie, na allegro chyba nie bardzo, kady okradziony pierwsze co robi to wanie przeglda allegro... Przemalowywa i przebija nr? Na czci te raczej chyba nie sprzedaj...

Jedyne co mi przychodzi do gowy to ukra wypasiony rower pod siebie i wypierdoli w Bieszczady :)

Mnie zarbali ju trzy (moe cztery? czowiek zaczyna traci rachub)
rowery i - no po prostu nie zgadniesz. Ani razu zodziej nie
pofatygowa si, eby mnie poinformowa o jego dalszych losach.
Niewiarygodne, a jednak.

--
Maciej Bjko

Data: 2014-05-21 08:07:55
Autor: Titus Atomicus
Czy tylko U-lock?
In article <fopjn9h7mungtvndtlj3rvs7qu4hpl93rf@4ax.com>,
 Maciej Bojko <maciej.bojko@gmail.com> wrote:

> [...]

rowery i - no po prostu nie zgadniesz. Ani razu zodziej nie
pofatygowa si, eby mnie poinformowa o jego dalszych losach.

No, to sie pochwal, czym zabezpieczone byly.
--
TA

Data: 2014-05-15 12:15:34
Autor: Leszek Karlik
Czy tylko U-lock?
On Wed, 14 May 2014 23:02:04 +0200, Jan <kmyass@polyart.net> wrote:

Szukałem czegoś, co byłoby kompromisem pomiędzy ceną, wagą i stopniem  zabezpieczenia.
właśnie kupiłem ABUS Steel-O-Flex Iven 8200 L=85cm, Ø 25mm 1,36 kg za  "jedyne" 145 zł z przesyłką.

http://road.cc/content/review/5306-abus-steel-o-flex-1000100

Za 145 zł z przesyłką można jednak dostać porządnego u-locka całkiem
w podobnej wadze. :-)

--
Leszek 'Leslie' Karlik
http://leslie.hell.pl/

Data: 2014-05-15 20:47:42
Autor: Jan
Czy tylko U-lock?
Za 145 zł z przesyłką można jednak dostać porządnego u-locka całkiem
w podobnej wadze. :-)

Tak. Ale ja nie jeżdżę tylko w mieście a U-lock ma taką szerokość, jaką ma. A np. do drzewa?

Data: 2014-05-16 12:34:38
Autor: Leszek Karlik
Czy tylko U-lock?
On Thu, 15 May 2014 20:47:42 +0200, Jan <kmyass@polyart.net> wrote:

> Za 145 zł z przesyłką można jednak dostać porządnego u-locka całkiem
> w podobnej wadze. :-)

Tak. Ale ja nie jeżdżę tylko w mieście a U-lock ma taką szerokość, jaką  ma. A np. do drzewa?

No to gorzej. Jakbym potrzebował się przypinać do drzewa, to wydaje mi się,
że bardzo cienkie drzewo to złodziej może złamać, a takiego porządnego  grubego
to i kiełbasą się opasa, trzeba znajdować optymalne drzewa co już trochę
wysiłku wymaga. To chyba bym wolał u-locka plus stalową linkę w takim  razie,
zawsze jak jest jakiś stojak na rowery czy inny element architektury to się
można do niego przypiąć ulockiem, a jak nie ma, to linką do drzewa.

--
Leszek 'Leslie' Karlik
http://leslie.hell.pl/

Data: 2014-05-16 04:19:33
Autor: Titus Atomicus
Czy tylko U-lock?
In article <op.xfwb38pox6wrx9@honest-mistake>,
 "Leszek Karlik" <leszek.karlik@gmail.com> wrote:

On Wed, 14 May 2014 23:02:04 +0200, Jan <kmyass@polyart.net> wrote:

> Szukaem czego, co byoby kompromisem pomidzy cen, wag i stopniem  > zabezpieczenia.
> wanie kupiem ABUS Steel-O-Flex Iven 8200 L=85cm, ? 25mm 1,36 kg za  > "jedyne" 145 z z przesyk.

http://road.cc/content/review/5306-abus-steel-o-flex-1000100

Za 145 z z przesyk mona jednak dosta porzdnego u-locka cakiem
w podobnej wadze. :-)

A czy to nie jest przypadkiem zapiecie zw. kielbasa?
Bo wtedy po odslonieciu tego blaszanego pancerzyka, naszym oczom ukazuje sie stalowa linka o srednicy 2 mm --
TA

Data: 2014-05-16 07:56:59
Autor: Andrzej W.
Czy tylko U-lock?
W dniu 2014-05-16 04:19, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world pisze:
> [...]
Bo wtedy po odslonieciu tego blaszanego pancerzyka, naszym oczom ukazuje sie stalowa linka o srednicy 2 mm

Przecie zdjcie niej jest pokazana przecite zabezpieczenie.
Linka faktycznie ale troch grubsza.

--
AWa.

Czy tylko U-lock?