Czy tylko ja mam pecha do zamarzającego diesla??

Data: 2016-01-04 18:00:45
Autor: Budzik
Czy tylko ja mam pecha do zamarzającego diesla??
Użytkownik Marek fake@fakeemail.com ...

Wcześniej był mitsubishi, jezdził do -10, poniżej laweta. Bez dodania 5l benzyny na pełen bak jazdy nie było. Żadne dodatki przeciw parafinowe nie pomagały. W końcu zamontowali filtr paliwa z podgrzewaczem i coś założyli do zbiornika to zaczął jeździć.
Teraz transit, przed mrozami zatankowalem statoil arktyczny to się turlał. Wczoraj nie było pod ręka statoil to zatankowałem on verva na orlenie, dodałem dodatek. Dzisiaj chciałem na światłach wyminąć jakąś marudę to wdepnołem mocniej i zamiast wyrwać z werwą do przodu to zakaszlał  i tyle było z odjazdu. Czy tylko jak tak mam? Małżonka wcześniej miała diesle: lupo, zero problemów, teraz jeździ mazdą i też nic jej nie zamarza. Tylko ja mam takiego pecha?
Czy faktycznie ten statoil arktyczny jest taki dobry (fakt że na tym nic się nie działo) czy miałem tylko szczęście?
Jeśli faktycznie ten statoil on jest do -32 czemu inne stacje nie mają takiego paliwa?

Nie sadze aby to była wina paliwa.

Z podobnych przypadków - nowe ducato 2,3 po około 2 latach uzytkowania "(po gwarancji)
Auto pieknie jezdziło jezeli był plus. Jezeli tylko temp spadała ponizej zera (chocby -1) to koniec - nie odpalał.
Winne okazały się niestety wtryskiwacze - wymiana i auto jak nowe.
Tylko ta cena...

Data: 2016-01-04 19:31:29
Autor: Marek
On Mon, 4 Jan 2016 18:00:45 +0000 (UTC), Budzik <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:
Nie sadze aby to była wina paliwa.

Rok temu było to samo, jak mocno się przypcha parafiną to wyswietla komunikat "awaria silnika" i znacznie redukuje moc. Pojechałem na serwis (była jeszcze gwarancja). Komunikat  i redukcja mocy jest tymczasowe - do następnego uruchomienia silnika. Na serwisie Ĺźadnych błędĂłw nie stwierdzili tylko dali mu taki biały lejek do wlewu, Ĺźebym mĂłgł benzyny dotankować.
W tym roku nie dodałem benzyny i znowu to samo.

--
Marek

Data: 2016-01-04 21:01:50
Autor: cef
W dniu 2016-01-04 o 19:00, Budzik pisze:

Nie sadze aby to była wina paliwa.

Jak niektórym się coś wytrąca, to chyba jednak wina paliwa.
Mnie się nic nie dzieje - tankuję stale na BP zwykły ON,
jedynie od listopada do marca leję ten droższy, żadnych dodatków.

Czy tylko ja mam pecha do zamarzającego diesla??