Czy tylko ja mam pecha do zamarzajÄ…cego diesla??

Data: 2016-01-04 18:06:08
Autor: Marek
Czy tylko ja mam pecha do zamarzajÄ…cego diesla??
Wcześniej był mitsubishi, jezdził do -10, poniżej laweta. Bez dodania 5l benzyny na pełen bak jazdy nie było. Żadne dodatki przeciw parafinowe nie pomagały. W końcu zamontowali filtr paliwa z podgrzewaczem i coś założyli do zbiornika to zaczął jeździć.
Teraz transit, przed mrozami zatankowalem statoil arktyczny to siÄ™ turlaÅ‚. Wczoraj nie byÅ‚o pod rÄ™ka statoil to zatankowaÅ‚em on verva na orlenie, dodaÅ‚em dodatek. Dzisiaj chciaÅ‚em na Å›wiatÅ‚ach wyminąć jakÄ…Å› marudÄ™ to wdepnoÅ‚em mocniej i zamiast wyrwać z werwÄ… do przodu to zakaszlaÅ‚  i tyle byÅ‚o z odjazdu. Czy tylko jak tak mam? Małżonka wczeÅ›niej miaÅ‚a diesle: lupo, zero problemów, teraz jeździ mazdÄ… i też nic jej nie zamarza. Tylko ja mam takiego pecha?
Czy faktycznie ten statoil arktyczny jest taki dobry (fakt że na tym nic się nie działo) czy miałem tylko szczęście?
Jeśli faktycznie ten statoil on jest do -32 czemu inne stacje nie mają takiego paliwa?

--
Marek

Data: 2016-01-04 18:00:45
Autor: Budzik
Czy tylko ja mam pecha do zamarzaj±cego diesla??
U¿ytkownik Marek fake@fakeemail.com ...

Wcze¶niej by³ mitsubishi, jezdzi³ do -10, poni¿ej laweta. Bez dodania 5l benzyny na pe³en bak jazdy nie by³o. ¯adne dodatki przeciw parafinowe nie pomaga³y. W koñcu zamontowali filtr paliwa z podgrzewaczem i co¶ za³o¿yli do zbiornika to zacz±³ je¼dziæ.
Teraz transit, przed mrozami zatankowalem statoil arktyczny to siê turla³. Wczoraj nie by³o pod rêka statoil to zatankowa³em on verva na orlenie, doda³em dodatek. Dzisiaj chcia³em na ¶wiat³ach wymin±æ jak±¶ marudê to wdepno³em mocniej i zamiast wyrwaæ z werw± do przodu to zakaszla³  i tyle by³o z odjazdu. Czy tylko jak tak mam? Ma³¿onka wcze¶niej mia³a diesle: lupo, zero problemów, teraz je¼dzi mazd± i te¿ nic jej nie zamarza. Tylko ja mam takiego pecha?
Czy faktycznie ten statoil arktyczny jest taki dobry (fakt ¿e na tym nic siê nie dzia³o) czy mia³em tylko szczê¶cie?
Je¶li faktycznie ten statoil on jest do -32 czemu inne stacje nie maj± takiego paliwa?

Nie sadze aby to by³a wina paliwa.

Z podobnych przypadków - nowe ducato 2,3 po oko³o 2 latach uzytkowania "(po gwarancji)
Auto pieknie jezdzi³o jezeli by³ plus. Jezeli tylko temp spada³a ponizej zera (chocby -1) to koniec - nie odpala³.
Winne okaza³y siê niestety wtryskiwacze - wymiana i auto jak nowe.
Tylko ta cena...

Data: 2016-01-04 19:31:29
Autor: Marek
Czy tylko ja mam pecha do zamarzajÄ…cego diesla??
On Mon, 4 Jan 2016 18:00:45 +0000 (UTC), Budzik <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:
Nie sadze aby to była wina paliwa.

Rok temu byÅ‚o to samo, jak mocno siÄ™ przypcha parafinÄ… to wyswietla komunikat "awaria silnika" i znacznie redukuje moc. PojechaÅ‚em na serwis (byÅ‚a jeszcze gwarancja). Komunikat  i redukcja mocy jest tymczasowe - do nastÄ™pnego uruchomienia silnika. Na serwisie żadnych bÅ‚Ä™dów nie stwierdzili tylko dali mu taki biaÅ‚y lejek do wlewu, żebym mógÅ‚ benzyny dotankować.
W tym roku nie dodałem benzyny i znowu to samo.

--
Marek

Data: 2016-01-04 21:01:50
Autor: cef
W dniu 2016-01-04 o 19:00, Budzik pisze:

Nie sadze aby to by³a wina paliwa.

Jak niektórym siê co¶ wytr±ca, to chyba jednak wina paliwa.
Mnie siê nic nie dzieje - tankujê stale na BP zwyk³y ON,
jedynie od listopada do marca lejê ten dro¿szy, ¿adnych dodatków.

Data: 2016-01-04 18:18:51
Autor: Irokez
W dniu 2016-01-04 o 18:06, Marek pisze:
[...]
turlał. Wczoraj nie było pod ręka statoil to zatankowałem on verva na
orlenie, dodałem dodatek. Dzisiaj chciałem na światłach wyminąć jakąś
marudę to wdepnołem mocniej i zamiast wyrwać z werwą do przodu to
zakaszlaÅ‚  i tyle byÅ‚o z odjazdu. Czy tylko jak tak mam? Małżonka
wcześniej miała diesle: lupo, zero problemów, teraz jeździ mazdą i też
[...]

Podejrzewam, że oprócz paliwa jakąś rolę odgrywa jednak konstrukcja danego silnika/podawania paliwa i ewentualnie niepełna sprawność pompy/wtrysków/filtrów/itp.

Miałem Alfę Romeo 156 2.4JTD (10 zaworowy) i lałem ropę na Auchan.
Takie połączenie (Alfa + paliwo z marketu) nie miało prawa jeździć bo zsumowałem najgorsze.
A pewnego dnia rano, przy -26 stopniach, kiedy już asekurując się biletem na autobus, odpaliłem go - to się mocno zdziwiłem. W praktyce zero problemów przy każdej temperaturze do -26, bo niższej nie miałem okazji mieć.

Zdrówko.

--
Irokez

Data: 2016-01-05 11:24:31
Autor: T.
W dniu 2016-01-04 o 18:18, Irokez pisze:
[...]

Paliwo z marketu jest najlepsze! :-)
W markecie kierownik nie ma interesu, żeby fałszować paliwo, bo jeszcze musiałby wejść w układy z szefostwem firmy, żeby zrobić przewał w papierach. Kasjerki nie mają interesu, bo to nie do ich kieszeni poszłyby ew. zyski. Markety mają duży obrót, często są w eksponowanych miejscach - nie bardzo jest tu jak podjechać lewą cysterną, żeby wlać jakieś świństwo. I kolejna sprawa - dystrybutorzy paliwa dla marketów i "markowych" stacji to te same firmy (generalnie Lotos albo Orlen).
A teraz weź zatankuj w markowej stacji - na uboczu, w nocy mały ruch, a właściciel to franczyzobiorca...
T.

Data: 2016-01-05 12:38:18
Autor: yabba
Użytkownik "T." <kuki543@interia.pl> napisał w wiadomości news:568b99df$0$703$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Zdarza się, że cysterna z dostawą przywozi już odpowiednio zmodyfikowane paliwo.

[...]

W razie czego wiadomo kogo pociągnąć do odpowiedzialności.

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2016-01-05 15:16:11
Autor: T.
W dniu 2016-01-05 o 12:38, yabba pisze:
[...]

Lepiej zapobiegać niż leczyć :-)
T.

Data: 2016-01-05 22:05:05
Autor: janusz_k
[...]

Bzdura, tesko czy auchan się nie opłaca kombinować, oni mając najtańsze
paliwo mają najwięcej klientów, a stracić mogą więcej niż mała dupiata stacja na uboczu. To właśnie takie stacje najczęściej oszukują, normą
jest woda, sam sie tak kiedyś naciąłem, kolega irek także, oboje na tej samej stacji nie sklepowej koło makro.

[...]

Tak? chyba żartujesz, poczytaj post wyżej lleeoo.

--
Pozdr

Janusz_K

Data: 2016-01-05 22:29:40
Autor: yabba
Użytkownik "janusz_k" <Janusz_kk@o2.pl> napisał w wiadomości
[...]

Tesko może nie oszukiwać. Mogą juz dostać oszukane paliwo, zmodyfikowane w
czasie transportu. Wtedy Tesko nawet nie jest swiadome, że coś jest nie tak
z towarem.

[...]

Oczywiście, że żartowałem z formalnym pociągnięciem do odpowiedzialności. W naszym kraju na oszustów paliwowych działa hamująco tylko wizja nieuniknionego mordobicia.

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2016-01-05 21:32:26
Autor: masti
yabba wrote:

[...]

i myslisz, że nie sprawdzają tego co dostają? byliby samobójcami.

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2016-01-09 02:31:55
Autor: Zenek Kapelinder
Czy tylko ja mam pecha do zamarzaj±cego diesla??
Ciekawe czym modyfikuja. Od paliw tylko woda tansza. A z woda paliwa kiepsko sie mieszaja. Za komuny jak ropa byla o polowe tansza niz benzyna to dolewali ropy do benzyny. Teraz jakos nie widze w takim dzialaniu interesu.

Data: 2016-01-04 18:47:39
Autor: Myjk
Czy tylko ja mam pecha do zamarzajÄ…cego diesla??
Mon, 04 Jan 2016 18:06:08 +0100, Marek
wdepnołem

Khm.

Czy tylko jak tak mam? Małżonka wcześniej miała diesle: lupo, zero problemów, teraz jeździ mazdą i też nic jej nie zamarza. Tylko ja mam takiego pecha?

Na to wychodzi. Moja M6 zakaszlała dzisiaj "na dotyk" po ponad 2 tygodniach
leniuchowania. Aczkolwiek sporo osób miało problemy z M6 i tez montowali
ogrzewacze paliwa. Ale to na mrozy -25 a nie komfortowe -10 jak dzisiaj. ;)

--
Pozdor
Myjk

Data: 2016-01-04 21:55:09
Autor: jerzu.xyz
Czy tylko ja mam pecha do zamarzaj±cego diesla??
On Mon, 4 Jan 2016 18:47:39 +0100, Myjk <myjkel@nospam.op.pl> wrote:

Na to wychodzi. Moja M6 zakaszla³a dzisiaj "na dotyk" po ponad 2 tygodniach
leniuchowania. Aczkolwiek sporo osób mia³o problemy z M6 i tez montowali
ogrzewacze paliwa. Ale to na mrozy -25 a nie komfortowe -10 jak dzisiaj. ;)

Focus, nie ruszany od sylwestrowego poranka, odpali³ bardzo szybko. Co
prawda pierwszy raz widzia³em kontrolkê od ¶wiec ¿arowych ¶wiec±c± siê
d³u¿ej, ni¿ 3 sekundy ;)
Renówka, nie ruszana tydzieñ odpali³a z ma³ymi problemami, ale
odpali³a. Ale toto ma ju¿ 480 tys. przejechane, wiêc pewnie i z
kompresj± coraz s³abiej.

--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyñski jerzu/@/irc/pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2016-01-05 08:16:32
Autor: Myjk
Czy tylko ja mam pecha do zamarzaj±cego diesla??
Mon, 04 Jan 2016 21:55:09 +0100, jerzu.xyz@irc.pl
Focus, nie ruszany od sylwestrowego poranka, odpalił bardzo szybko. Co
prawda pierwszy raz widziałem kontrolkę od świec żarowych świecącą się
dłużej, niż 3 sekundy ;)

Ja też kontrolkę widzę na dłużej od dawien dawna. Ale to dlatego, że
webasto mi padło. :( Jednak prawdą jest, że auta się bardziej psują gdy nie
są używane. ;)

Renówka, nie ruszana tydzień odpaliła z małymi problemami, ale
odpaliła. Ale toto ma już 480 tys. przejechane, więc pewnie i z
kompresją coraz słabiej.

Kompresję poprawiłem miesiąc temu wymieniając podkładki po wtryskami. :P
Lokomotywa spod korka oleju i smok w połowie zafafluniony. --
Pozdor
Myjk

Data: 2016-01-04 18:55:12
Autor: Jacek
[...]
Z tego, co wiem, to te paliwa "arktyczne" albo "Wipałer" to są te same, co zwykłe, tylko dolewają do nich dodatki w odpowiedniej proporcji przy spuszczaniu z cysterny. Prawie cała produkcja paliw w Polsce jest z Lotosu albo Orlenu i mała jest szansa, że na Statoil mają paliwo od innego producenta.
Co do zimowych problemów, to mój Doblo 1,9 multijet poniżej minus 12 lubi sobie zastrajkować, więc zawsze dolewam jakiś Diesel Protector rozcieńczony benzyną.
Jacek

Data: 2016-01-04 19:22:48
Autor: J.F.
Czy tylko ja mam pecha do zamarzajÄ…cego diesla??
Użytkownik "Jacek"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup dyskusyjnych:n6ebm1$nn3$1@node1.news.atman.pl...
[...]

Statoil akurat moglby miec zimowe paliwo wlasnej produkcji, no ale moze zysk wazniejszy niz jakosc.

J.

Data: 2016-01-04 20:21:06
Autor: yabba
Użytkownik "Jacek" <krystian.mazurek@alektum.com> napisał w wiadomości
[...]

Akurat Statoil i Lotos ON arktyczny to sÄ… paliwa specjalne. TrochÄ™ inny
proces produkcji i nie dodaje się do nich żadnych biokomponentów. Nawet
prawdopodobne, że Statoil importuje swój arktyczny.
Reszta paliw to rzeczywiście wariacje na temat tego samego produktu z
polskich rafinerii.

Co do zimowych problemów, to mój Doblo 1,9 multijet poniżej minus 12 lubi
sobie zastrajkować, więc zawsze dolewam jakiś Diesel Protector
rozcieńczony benzyną.

Moje Stilo 1,9 Multijet odpalało w poprzednie zimy bez problemu (nie licząc kłopotów z akumulatorem). Najniższa temperatura to było -20 czy -25 rano (już nie pamiętam dokładnie). Raz tylko dolewałem depresator jak mało jeździłem i nie tankowałem przez miesiąc. Bałem się że mam w baku paliwo przejściowe.
Tylko raz przymarzło mi coś na dźwigniach przy skrzyni biegów i miałem tylko biegi parzyste + R. Po 20 minutach rozgrzewania silnika puściło i pojechałem.

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2016-01-04 23:19:49
Autor: Marek
On Mon, 4 Jan 2016 20:21:06 +0100, "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> wrote:
[...]

Podobno to bajka, nikt nie importuje tego paliwa bo to byÅ‚oby nie opÅ‚acalne. To jest to samo paliwo  z naszych rafinerii, różni siÄ™ tylko dodatkami.
I komu wierzyć?

--
Marek

Data: 2016-01-04 23:33:10
Autor: yabba
Użytkownik "Marek" <fake@fakeemail.com> napisał w wiadomości news:almarsoft.915323606280141062news.neostrada.pl...
[...]

Z polskich rafinerii pochodzi 80% paliwa na naszym rynku. 20% jest importowanych z Litwy, Białorusi, Niemiec, Słowacji itp.
Nie pisałem, że na pewno Statoil importuje ON arktyczny, ale że jest to prawdopodobne. Może kupowali od Orlenu, bo Lotos nie sprzedawał swojego arktycznego poza swoimi stacjami.
Zresztą nie ma to znaczenia, gdzie paliwo jest produkowane. Z każdego źródła ma porównywalną jakość.

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2016-01-05 13:06:15
Autor: J.F.
Czy tylko ja mam pecha do zamarzajÄ…cego diesla??
Użytkownik "yabba"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup dyskusyjnych:568af246$0$22841$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

No wiesz - jakosc oleju arktycznego z Orlenu moze byc taka sobie.
Jakosc ON produkcji Statoil jest sprawdzona - w Szwecji, Norwegii, Finlandii.

J.

Data: 2016-01-05 13:49:12
Autor: yabba
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:568bb1ba$0$22838$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Czym ma się różnić jakość ON arktycznego z Polski i Szwecji? Że u nich -32C jest zimniejsze niż nasze -32C?
Paliwo wychodzące z rafinerii w Polsce i Szwecji spełnia te same minimalne parametry.
Tylko u nas, zanim trafi na stację benzynową może być "zakombinowane".

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2016-01-05 13:49:35
Autor: J.F.
Czy tylko ja mam pecha do zamarzajÄ…cego diesla??
Użytkownik "yabba"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup dyskusyjnych:568bbacd$0$652$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Ze jak Orlen wyprodukuje ON tak naprawde na -28 czy -25C, to polski kierowca nawet tego nie zauwazy.
A jak Statoil u siebie wyprodukuje taki na -30, to tysiace zauwaza :-)

Paliwo wychodzące z rafinerii w Polsce i Szwecji spełnia te same minimalne parametry.
Tylko u nas, zanim trafi na stację benzynową może być "zakombinowane".

Moze, moze byc tez zmieszane itp.

J.

Data: 2016-01-05 14:08:32
Autor: yabba
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:568bbbe2$0$22839$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Sorry, ale nie łapię o co Ci chodzi. To chyba oczywiste, że ON Orlen -28C będzie wcześniej zatykał filtry paliwa niż Statoil -30C.
Czy też sądzisz, że rafineria Orlen leci totalnie w kulki i jego ON -32C ma w rzeczywistości -25C?

Paliwo wychodzące z rafinerii w Polsce i Szwecji spełnia te same minimalne parametry.
Tylko u nas, zanim trafi na stację benzynową może być "zakombinowane".

Moze, moze byc tez zmieszane itp.

Lepsze jest wstrząśnięte, nie zmieszane. :)

Jak ktoś na stacji benzynowe zmiesza ON arktyczny -32C z ON letnim i silniki diesla pozamarzają, to nie będzie to winą rafinerii Orlenu czy Lotosu.

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2016-01-05 13:36:57
Autor: J.F.
Czy tylko ja mam pecha do zamarzajÄ…cego diesla??
Użytkownik "Marek"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup dyskusyjnych:almarsoft.915323606280141062@news.neostrada.pl...
[...]

Po pierwsze - piszemy o mozliwosciach.
Po drugie - z takiego Szczecina blizej do Schwedt niz do Plocka.
Po trzecie - Statoil produkuje duzo ON arktycznego ... na swoje macierzyste rynki.

J.

Data: 2016-01-05 14:09:29
Autor: Marek
On Tue, 5 Jan 2016 13:36:57 +0100, "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
Po pierwsze - piszemy o mozliwosciach.

Ale  mnie nie interesujÄ… teoretyczne możliwoÅ›ci (nawet te wbrew ekonomii tego buznesu) ale fakty.
Po drugie - z takiego Szczecina blizej do Schwedt niz do Plocka.
Po trzecie - Statoil produkuje duzo ON arktycznego ... na swoje macierzyste rynki.

Ok, poproszę zatem o dowód, że paliwo "arktyczne" statoila jest "z zagranicy". Może być notatka prasowa, ostatecznie oświadczenie statoila.

--
Marek

Data: 2016-01-05 19:57:13
Autor: J.F.
Czy tylko ja mam pecha do zamarzajÄ…cego diesla??
Użytkownik "Marek"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup dyskusyjnych:almarsoft.5314647829386239922@news.neostrada.pl...
[...]

Nie ma. Jakos tak dyskretnie nie mowia, wiec pewnie paliwo jest krajowe :-)

http://www.statoil.pl/pl_PL/pg1334076899957/ar1334077181956/klient-indywidualny/biuro-prasowe/archiwum/zimowepaliwo.html
olej DieselGold, zwal jak zwal, ale do -40C.  Krajowe rafinerie cos takiego robily ?
Czy olej z Orlenu, a Statoil cos domieszal ?
Informacja z 2011 - teraz moze byc calkiem inaczej.
Pozniejsze informacje mowia juz tylko o -32C.

http://bip.ure.gov.pl/bip/import/35,Baza-przedsiebiorstw-posiadajacych-koncesje.html
Koncesje na obrot paliwami z zagranica Statoil posiada. Ale to nic nie znaczy. Koncesja jest chyba niedroga, wiec nadal nic nie znaczy, ale zabezpieczenie spore.

http://www.e-petrol.pl/wiadomosci-polska/46741/epetrolpl-statoil-otworzyl-zaklad-produkcji-olejow-i-smarow?archpub=46741
Statoil ma produkcje w Polsce ... ale olejow i smarow.

http://www.e-petrol.pl/wiadomosci-polska/91189/lotos-dostarczy-paliwa-grupie-statoil?archpub=91189
paliwa do Statoila w 2016 bedzie dostarczal Lotos.
Ale nie wiadomo czy wszystkie i czy tylko.

http://www.statoil.pl/pl_PL/pg1334081689675/klient-indywidualny/paliwa/paliwa-zimowe/milesPLUS.html
na dole jest link do swiadectwa jakosci, ktos wie dla kogo jezdzi cysterna WOT WH38/WOT PA79 ?
Zerowa zawartosc biodiesla oznacza 0.06% ... ale to moga byc resztki w cysternie czy blad pomiarowy.

W sumie - wydaje mi sie, ze nie sprowadza. Co nie znaczy, ze nie moze sie jutro zmienic :-)

P.S. Olej arktyczny dostepny tylko na niektorych stacjach Statoil.
P.S. Statoil sprzedaje tez benzyne zimowa ... hm, a moze nieslusznie sie nasmiewam ? Wszak i benzyniaki maja problem z odpalaniem ...

J.

Data: 2016-01-05 17:47:02
Autor: Cavallino
W dniu 04.01.2016 o 23:19, Marek pisze:
[...]

Podobno to bajka, nikt nie importuje tego paliwa bo to byłoby nie
opÅ‚acalne. To jest to samo paliwo  z naszych rafinerii, różni siÄ™ tylko
dodatkami.

Ale od czego się różni?
Bo i Dynamic na Lotosie i Verva na Orlenie mają również -32 stopnie, więc można zakładać że to to samo paliwo co na Statoil (w sensie że Statoil ma jedno z nich).

Data: 2016-01-05 20:29:29
Autor: Marek
On Tue, 5 Jan 2016 17:47:02 +0100, Cavallino <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> wrote:
Ale od czego się różni?
Bo i Dynamic na Lotosie i Verva na Orlenie mają również -32 stopnie,

No tym, że -32 statoila mi nie zanarzlo,  później zatankowalem verve i filtr zapchalo.

--
Marek

Data: 2016-01-04 19:28:09
Autor: J.F.
Czy tylko ja mam pecha do zamarzajÄ…cego diesla??
Użytkownik "Marek"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup dyskusyjnych:almarsoft.1633322242368737044@news.neostrada.pl...
[...]

No to sam widzisz - sie zdarza, ale jakos nie wszystkim.
Przy -10 to w zasadzie nikomu nie powinno - to jest normalnie spotykana temperatura, nawet w goracej (ale nie zima) Japonii.

Jeśli faktycznie ten statoil on jest do -32 czemu inne stacje nie mają takiego paliwa?

Jesli nie wiadomo o co chodzi ... to chodzi o pieniadze ?
Zdaje sie, ze drozszy, wiec na specjalne zamowienie, a po co przeplacac, jesli -20 to raz na trzy lata sie zdarza ....

J.

Data: 2016-01-04 19:51:02
Autor: Tomasz Gorbaczuk
Czy tylko ja mam pecha do zamarzajÄ…cego die sla??
W dniu .01.2016 o 18:06 Marek <fake@fakeemail.com> pisze:

WczeÅ›niej byÅ‚ mitsubishi, jezdziÅ‚ do -10, poniżej laweta. Bez dodania 5l  benzyny na peÅ‚en bak jazdy nie byÅ‚o. Å»adne dodatki przeciw parafinowe  nie pomagaÅ‚y. W koÅ„cu zamontowali filtr paliwa z podgrzewaczem i coÅ›  zaÅ‚ożyli do zbiornika to zaczÄ…Å‚ jeździć.
[...]
Czy faktycznie ten statoil arktyczny jest taki dobry (fakt że na tym nic  siÄ™ nie dziaÅ‚o) czy miaÅ‚em tylko szczęście?
JeÅ›li faktycznie ten statoil on jest do -32 czemu inne stacje nie majÄ…  takiego paliwa?

U mnie 3 diesle - 2.0 hdi, 1.7 crdi, i 1.5d w corsie z 95r. przy minus 17  zapaliÅ‚y dzisiaj "po pół obrotu waÅ‚u".
StaÅ‚y na mrozie od 31.12. ON  z BP i Moya :-)
Nie lałem żadnych dodatków (nigdy nie leję).

Wczoraj miaÅ‚em jechać po kolegÄ™ na mazury, któremu przy -18 "zamarzÅ‚" ON  "przejÅ›ciowy" w 2.0hdi
W filtrze paliwa wytrÄ…ciÅ‚a siÄ™ parafina. Po konsultacji telefonicznej ze  mnÄ… grzaÅ‚ farelkÄ… przez 0,5h ten filtr i cytryna o dziwo odpaliÅ‚a  (wczeÅ›niej byÅ‚ bÅ‚Ä…d "woda w filtrze"). Po dolaniu ON z orlena dojechaÅ‚  spokojnie do Wawy.

TG

Data: 2016-01-04 20:05:55
Autor: J.F.
Czy tylko ja mam pecha do zamarzajÄ…cego diesla??
Użytkownik "Tomasz Gorbaczuk"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup dyskusyjnych:op.yap9bclhg01fvf@l-089.harvard.local...
[...]

A skad mial ten "przejsciowy" (do -10 ?) ?

Orlen od 15 listopada powinien sprzedawac zimowy - tzn taki do -20, tak dawno nie tankowal ?

J.

Data: 2016-01-04 20:11:52
Autor: Tomasz Gorbaczuk
W dniu .01.2016 o 20:05 J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> pisze:

[...]

Z tego co zeznawał tankował na przełomie października/listopada :-)

TG

Data: 2016-01-04 23:07:26
Autor: Marek
On Mon, 04 Jan 2016 19:51:02 +0100, "Tomasz Gorbaczuk" <gorbi@adres.pl> wrote:
U mnie 3 diesle - 2.0 hdi, 1.7 crdi, i 1.5d w corsie z 95r. przy
minus 1
zapaliły dzisiaj "po pół obrotu wału".

Zauważyłem, że wszyscy odpowiadają zaczynając, że samochody odpalają im bez problemu.
Ja nie pisałem, że mam czy miałem problem z odpalaniem na mrozie. Auta o których pisałem odpały na mrozie jak brzytew. Ta wredna przypadłość z "zamarzaniem" zawsze zadarzała się później podczas jazdy, nigdy nie objawiała się wcześniej przy odpalaniu.

--
Marek

Data: 2016-01-04 23:36:02
Autor: yabba
Użytkownik "Marek" <fake@fakeemail.com> napisał w wiadomości news:almarsoft.2471869408920953600news.neostrada.pl...
[...]

Dlatego pytam się jaki masz filtr paliwa. Przy mrozach ON gęstnieje i z Twojego opisu wynika jakby zatykało filtr wcześniej niż wytrąca się parafina. Może masz założony zły filtr albo jakis felerny?

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2016-01-05 00:01:33
Autor: Marek
On Mon, 4 Jan 2016 23:36:02 +0100, "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> wrote:
[...]

A skąd mam to wiedzieć jaki jest filtr :)? Samochód serwisuje serwis autoryzwany więc chyba wiedzą co robią?

--
Marek

Data: 2016-01-05 12:34:56
Autor: yabba
Użytkownik "Marek" <fake@fakeemail.com> napisał w wiadomości news:almarsoft.8007556090330990129news.neostrada.pl...
[...]

Można przeczytać na jego obudowie.

Samochód serwisuje serwis autoryzwany więc chyba wiedzą co robią?

Błędne założenie. Praktyka nie potwierdza takiej zależności.

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2016-01-04 20:34:56
Autor: yabba
[...]
Teraz transit, przed mrozami zatankowalem statoil arktyczny to się turlał.
Wczoraj nie było pod ręka statoil to zatankowałem on verva na orlenie,
dodałem dodatek. Dzisiaj chciałem na światłach wyminąć jakąś marudę to
wdepnoÅ‚em mocniej i zamiast wyrwać z werwÄ… do przodu to zakaszlaÅ‚  i tyle
było z odjazdu. Czy tylko jak tak mam? Małżonka wcześniej miała diesle:
lupo, zero problemów, teraz jeździ mazdą i też nic jej nie zamarza. Tylko
ja mam takiego pecha?

Jaki masz filtr paliwa? Chodzi mi o producenta.

Czy faktycznie ten statoil arktyczny jest taki dobry (fakt że na tym nic
się nie działo) czy miałem tylko szczęście?

Jest taki dobry. Gęstnieje w niższej temperaturze.

Jeśli faktycznie ten statoil on jest do -32 czemu inne stacje nie mają
takiego paliwa?

Ponieważ jest droższy, a klienci lubią kupować tanie rzeczy.

--
Pozdrawiam,

yabba

Czy tylko ja mam pecha do zamarzajÄ…cego diesla??