Data: 2016-01-04 18:06:08 | |
Autor: Marek | |
Czy tylko ja mam pecha do zamarzajÄ…cego diesla?? | |
Wcześniej był mitsubishi, jezdził do -10, poniżej laweta. Bez dodania 5l benzyny na pełen bak jazdy nie było. Żadne dodatki przeciw parafinowe nie pomagały. W końcu zamontowali filtr paliwa z podgrzewaczem i coś założyli do zbiornika to zaczął jeździć.
Teraz transit, przed mrozami zatankowalem statoil arktyczny to się turlał. Wczoraj nie było pod ręka statoil to zatankowałem on verva na orlenie, dodałem dodatek. Dzisiaj chciałem na światłach wyminąć jakąś marudę to wdepnołem mocniej i zamiast wyrwać z werwą do przodu to zakaszlał i tyle było z odjazdu. Czy tylko jak tak mam? Małżonka wcześniej miała diesle: lupo, zero problemów, teraz jeździ mazdą i też nic jej nie zamarza. Tylko ja mam takiego pecha? Czy faktycznie ten statoil arktyczny jest taki dobry (fakt że na tym nic się nie działo) czy miałem tylko szczęście? Jeśli faktycznie ten statoil on jest do -32 czemu inne stacje nie mają takiego paliwa? -- Marek |
|
Data: 2016-01-04 18:00:45 | |
Autor: Budzik | |
Czy tylko ja mam pecha do zamarzaj±cego diesla?? | |
U¿ytkownik Marek fake@fakeemail.com ...
Wcze¶niej by³ mitsubishi, jezdzi³ do -10, poni¿ej laweta. Bez dodania 5l benzyny na pe³en bak jazdy nie by³o. ¯adne dodatki przeciw parafinowe nie pomaga³y. W koñcu zamontowali filtr paliwa z podgrzewaczem i co¶ za³o¿yli do zbiornika to zacz±³ je¼dziæ. Nie sadze aby to by³a wina paliwa. Z podobnych przypadków - nowe ducato 2,3 po oko³o 2 latach uzytkowania "(po gwarancji) Auto pieknie jezdzi³o jezeli by³ plus. Jezeli tylko temp spada³a ponizej zera (chocby -1) to koniec - nie odpala³. Winne okaza³y siê niestety wtryskiwacze - wymiana i auto jak nowe. Tylko ta cena... |
|
Data: 2016-01-04 19:31:29 | |
Autor: Marek | |
Czy tylko ja mam pecha do zamarzajÄ…cego diesla?? | |
On Mon, 4 Jan 2016 18:00:45 +0000 (UTC), Budzik <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:
Nie sadze aby to była wina paliwa. Rok temu było to samo, jak mocno się przypcha parafiną to wyswietla komunikat "awaria silnika" i znacznie redukuje moc. Pojechałem na serwis (była jeszcze gwarancja). Komunikat i redukcja mocy jest tymczasowe - do następnego uruchomienia silnika. Na serwisie żadnych błędów nie stwierdzili tylko dali mu taki biały lejek do wlewu, żebym mógł benzyny dotankować. W tym roku nie dodałem benzyny i znowu to samo. -- Marek |
|
Data: 2016-01-04 21:01:50 | |
Autor: cef | |
Czy tylko ja mam pecha do zamarzajÄ…cego diesla ?? | |
W dniu 2016-01-04 o 19:00, Budzik pisze:
Nie sadze aby to by³a wina paliwa. Jak niektórym siê co¶ wytr±ca, to chyba jednak wina paliwa. Mnie siê nic nie dzieje - tankujê stale na BP zwyk³y ON, jedynie od listopada do marca lejê ten dro¿szy, ¿adnych dodatków. |
|
Data: 2016-01-04 18:18:51 | |
Autor: Irokez | |
Czy tylko ja mam pecha do zamarzajÄ…cego diesla ?? | |
W dniu 2016-01-04 o 18:06, Marek pisze:
Wcześniej był mitsubishi, jezdził do -10, poniżej laweta. Bez dodania 5l Podejrzewam, że oprócz paliwa jakąś rolę odgrywa jednak konstrukcja danego silnika/podawania paliwa i ewentualnie niepełna sprawność pompy/wtrysków/filtrów/itp. Miałem Alfę Romeo 156 2.4JTD (10 zaworowy) i lałem ropę na Auchan. Takie połączenie (Alfa + paliwo z marketu) nie miało prawa jeździć bo zsumowałem najgorsze. A pewnego dnia rano, przy -26 stopniach, kiedy już asekurując się biletem na autobus, odpaliłem go - to się mocno zdziwiłem. W praktyce zero problemów przy każdej temperaturze do -26, bo niższej nie miałem okazji mieć. Zdrówko. -- Irokez |
|
Data: 2016-01-05 11:24:31 | |
Autor: T. | |
Czy tylko ja mam pecha do zamarzajÄ…cego diesla ?? | |
W dniu 2016-01-04 o 18:18, Irokez pisze:
W dniu 2016-01-04 o 18:06, Marek pisze: Paliwo z marketu jest najlepsze! :-) W markecie kierownik nie ma interesu, żeby fałszować paliwo, bo jeszcze musiałby wejść w układy z szefostwem firmy, żeby zrobić przewał w papierach. Kasjerki nie mają interesu, bo to nie do ich kieszeni poszłyby ew. zyski. Markety mają duży obrót, często są w eksponowanych miejscach - nie bardzo jest tu jak podjechać lewą cysterną, żeby wlać jakieś świństwo. I kolejna sprawa - dystrybutorzy paliwa dla marketów i "markowych" stacji to te same firmy (generalnie Lotos albo Orlen). A teraz weź zatankuj w markowej stacji - na uboczu, w nocy mały ruch, a właściciel to franczyzobiorca... T. |
|
Data: 2016-01-05 12:38:18 | |
Autor: yabba | |
Czy tylko ja mam pecha do zamarzajÄ…cego diesla?? | |
Użytkownik "T." <kuki543@interia.pl> napisał w wiadomości news:568b99df$0$703$65785112news.neostrada.pl...
W dniu 2016-01-04 o 18:18, Irokez pisze: Zdarza się, że cysterna z dostawą przywozi już odpowiednio zmodyfikowane paliwo. I kolejna sprawa - dystrybutorzy paliwa dla marketów i "markowych" stacji to te same firmy (generalnie Lotos albo Orlen). W razie czego wiadomo kogo pociągnąć do odpowiedzialności. -- Pozdrawiam, yabba |
|
Data: 2016-01-05 15:16:11 | |
Autor: T. | |
Czy tylko ja mam pecha do zamarzajÄ…cego diesla ?? | |
W dniu 2016-01-05 o 12:38, yabba pisze:
Użytkownik "T." <kuki543@interia.pl> napisał w wiadomości Lepiej zapobiegać niż leczyć :-) T. |
|
Data: 2016-01-05 22:05:05 | |
Autor: janusz_k | |
Czy tylko ja mam pecha do zamarzajÄ…cego diesla ?? | |
W dniu 2016-01-05 o 12:38, yabba pisze:
Użytkownik "T." <kuki543@interia.pl> napisał w wiadomościBzdura, tesko czy auchan się nie opłaca kombinować, oni mając najtańsze paliwo mają najwięcej klientów, a stracić mogą więcej niż mała dupiata stacja na uboczu. To właśnie takie stacje najczęściej oszukują, normą jest woda, sam sie tak kiedyś naciąłem, kolega irek także, oboje na tej samej stacji nie sklepowej koło makro. Tak? chyba żartujesz, poczytaj post wyżej lleeoo. -- Pozdr Janusz_K |
|
Data: 2016-01-05 22:29:40 | |
Autor: yabba | |
Czy tylko ja mam pecha do zamarzajÄ…cego diesla?? | |
Użytkownik "janusz_k" <Janusz_kk@o2.pl> napisał w wiadomości
news:n6hb61$uj5$1gioia.aioe.org... W dniu 2016-01-05 o 12:38, yabba pisze: Tesko może nie oszukiwać. Mogą juz dostać oszukane paliwo, zmodyfikowane w czasie transportu. Wtedy Tesko nawet nie jest swiadome, że coś jest nie tak z towarem.
Oczywiście, że żartowałem z formalnym pociągnięciem do odpowiedzialności. W naszym kraju na oszustów paliwowych działa hamująco tylko wizja nieuniknionego mordobicia. -- Pozdrawiam, yabba |
|
Data: 2016-01-05 21:32:26 | |
Autor: masti | |
Czy tylko ja mam pecha do zamarzajÄ…cego diesla?? | |
yabba wrote:
Użytkownik "janusz_k" <Janusz_kk@o2.pl> napisał w wiadomości i myslisz, że nie sprawdzają tego co dostają? byliby samobójcami. -- mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett |
|
Data: 2016-01-09 02:31:55 | |
Autor: Zenek Kapelinder | |
Czy tylko ja mam pecha do zamarzaj±cego diesla?? | |
Ciekawe czym modyfikuja. Od paliw tylko woda tansza. A z woda paliwa kiepsko sie mieszaja. Za komuny jak ropa byla o polowe tansza niz benzyna to dolewali ropy do benzyny. Teraz jakos nie widze w takim dzialaniu interesu.
|
|
Data: 2016-01-04 18:47:39 | |
Autor: Myjk | |
Czy tylko ja mam pecha do zamarzajÄ…cego diesla?? | |
Mon, 04 Jan 2016 18:06:08 +0100, Marek
wdepnołem Khm. Czy tylko jak tak mam? Małżonka wcześniej miała diesle: lupo, zero problemów, teraz jeździ mazdą i też nic jej nie zamarza. Tylko ja mam takiego pecha? Na to wychodzi. Moja M6 zakaszlała dzisiaj "na dotyk" po ponad 2 tygodniach leniuchowania. Aczkolwiek sporo osób miało problemy z M6 i tez montowali ogrzewacze paliwa. Ale to na mrozy -25 a nie komfortowe -10 jak dzisiaj. ;) -- Pozdor Myjk |
|
Data: 2016-01-04 21:55:09 | |
Autor: jerzu.xyz | |
Czy tylko ja mam pecha do zamarzaj±cego diesla?? | |
On Mon, 4 Jan 2016 18:47:39 +0100, Myjk <myjkel@nospam.op.pl> wrote:
Na to wychodzi. Moja M6 zakaszla³a dzisiaj "na dotyk" po ponad 2 tygodniach Focus, nie ruszany od sylwestrowego poranka, odpali³ bardzo szybko. Co prawda pierwszy raz widzia³em kontrolkê od ¶wiec ¿arowych ¶wiec±c± siê d³u¿ej, ni¿ 3 sekundy ;) Renówka, nie ruszana tydzieñ odpali³a z ma³ymi problemami, ale odpali³a. Ale toto ma ju¿ 480 tys. przejechane, wiêc pewnie i z kompresj± coraz s³abiej. -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyñski jerzu/@/irc/pl http://jerzu.waw.pl GG:129280 Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim `06 3.3t |
|
Data: 2016-01-05 08:16:32 | |
Autor: Myjk | |
Czy tylko ja mam pecha do zamarzaj±cego diesla?? | |
Mon, 04 Jan 2016 21:55:09 +0100, jerzu.xyz@irc.pl
Focus, nie ruszany od sylwestrowego poranka, odpalił bardzo szybko. Co Ja też kontrolkę widzę na dłużej od dawien dawna. Ale to dlatego, że webasto mi padło. :( Jednak prawdą jest, że auta się bardziej psują gdy nie są używane. ;) Renówka, nie ruszana tydzień odpaliła z małymi problemami, ale Kompresję poprawiłem miesiąc temu wymieniając podkładki po wtryskami. :P Lokomotywa spod korka oleju i smok w połowie zafafluniony. -- Pozdor Myjk |
|
Data: 2016-01-04 18:55:12 | |
Autor: Jacek | |
Czy tylko ja mam pecha do zamarzajÄ…cego diesla ?? | |
W dniu 2016-01-04 o 18:06, Marek pisze:
Wcześniej był mitsubishi, jezdził do -10, poniżej laweta. Bez dodania 5lZ tego, co wiem, to te paliwa "arktyczne" albo "Wipałer" to są te same, co zwykłe, tylko dolewają do nich dodatki w odpowiedniej proporcji przy spuszczaniu z cysterny. Prawie cała produkcja paliw w Polsce jest z Lotosu albo Orlenu i mała jest szansa, że na Statoil mają paliwo od innego producenta. Co do zimowych problemów, to mój Doblo 1,9 multijet poniżej minus 12 lubi sobie zastrajkować, więc zawsze dolewam jakiś Diesel Protector rozcieńczony benzyną. Jacek |
|
Data: 2016-01-04 19:22:48 | |
Autor: J.F. | |
Czy tylko ja mam pecha do zamarzajÄ…cego diesla?? | |
Użytkownik "Jacek" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:n6ebm1$nn3$1@node1.news.atman.pl...
Z tego, co wiem, to te paliwa "arktyczne" albo "Wipałer" to są te same, co zwykłe, tylko dolewają do nich dodatki w odpowiedniej proporcji przy spuszczaniu z cysterny. Prawie cała produkcja paliw w Polsce jest z Lotosu albo Orlenu i mała jest szansa, że na Statoil mają paliwo od innego producenta. Statoil akurat moglby miec zimowe paliwo wlasnej produkcji, no ale moze zysk wazniejszy niz jakosc. J. |
|
Data: 2016-01-04 20:21:06 | |
Autor: yabba | |
Czy tylko ja mam pecha do zamarzajÄ…cego diesla?? | |
Użytkownik "Jacek" <krystian.mazurek@alektum.com> napisał w wiadomości
news:n6ebm1$nn3$1node1.news.atman.pl... W dniu 2016-01-04 o 18:06, Marek pisze: Akurat Statoil i Lotos ON arktyczny to są paliwa specjalne. Trochę inny proces produkcji i nie dodaje się do nich żadnych biokomponentów. Nawet prawdopodobne, że Statoil importuje swój arktyczny. Reszta paliw to rzeczywiście wariacje na temat tego samego produktu z polskich rafinerii. Co do zimowych problemów, to mój Doblo 1,9 multijet poniżej minus 12 lubi Moje Stilo 1,9 Multijet odpalało w poprzednie zimy bez problemu (nie licząc kłopotów z akumulatorem). Najniższa temperatura to było -20 czy -25 rano (już nie pamiętam dokładnie). Raz tylko dolewałem depresator jak mało jeździłem i nie tankowałem przez miesiąc. Bałem się że mam w baku paliwo przejściowe. Tylko raz przymarzło mi coś na dźwigniach przy skrzyni biegów i miałem tylko biegi parzyste + R. Po 20 minutach rozgrzewania silnika puściło i pojechałem. -- Pozdrawiam, yabba |
|
Data: 2016-01-04 23:19:49 | |
Autor: Marek | |
Czy tylko ja mam pecha do zamarzajÄ…cego diesla?? | |
On Mon, 4 Jan 2016 20:21:06 +0100, "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> wrote:
Akurat Statoil i Lotos ON arktyczny to są paliwa specjalne. Trochęinny proces produkcji i nie dodaje się do nich żadnych biokomponentów.Nawet prawdopodobne, że Statoil importuje swój arktyczny. Podobno to bajka, nikt nie importuje tego paliwa bo to byłoby nie opłacalne. To jest to samo paliwo z naszych rafinerii, różni się tylko dodatkami. I komu wierzyć? -- Marek |
|
Data: 2016-01-04 23:33:10 | |
Autor: yabba | |
Czy tylko ja mam pecha do zamarzajÄ…cego diesla?? | |
Użytkownik "Marek" <fake@fakeemail.com> napisał w wiadomości news:almarsoft.915323606280141062news.neostrada.pl...
On Mon, 4 Jan 2016 20:21:06 +0100, "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> wrote: Z polskich rafinerii pochodzi 80% paliwa na naszym rynku. 20% jest importowanych z Litwy, Białorusi, Niemiec, Słowacji itp. Nie pisałem, że na pewno Statoil importuje ON arktyczny, ale że jest to prawdopodobne. Może kupowali od Orlenu, bo Lotos nie sprzedawał swojego arktycznego poza swoimi stacjami. Zresztą nie ma to znaczenia, gdzie paliwo jest produkowane. Z każdego źródła ma porównywalną jakość. -- Pozdrawiam, yabba |
|
Data: 2016-01-05 13:06:15 | |
Autor: J.F. | |
Czy tylko ja mam pecha do zamarzajÄ…cego diesla?? | |
Użytkownik "yabba" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:568af246$0$22841$65785112@news.neostrada.pl...
Z polskich rafinerii pochodzi 80% paliwa na naszym rynku. 20% jest importowanych z Litwy, Białorusi, Niemiec, Słowacji itp. No wiesz - jakosc oleju arktycznego z Orlenu moze byc taka sobie. Jakosc ON produkcji Statoil jest sprawdzona - w Szwecji, Norwegii, Finlandii. J. |
|
Data: 2016-01-05 13:49:12 | |
Autor: yabba | |
Czy tylko ja mam pecha do zamarzajÄ…cego diesla?? | |
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:568bb1ba$0$22838$65785112news.neostrada.pl...
Użytkownik "yabba" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:568af246$0$22841$65785112@news.neostrada.pl... Czym ma się różnić jakość ON arktycznego z Polski i Szwecji? Że u nich -32C jest zimniejsze niż nasze -32C? Paliwo wychodzące z rafinerii w Polsce i Szwecji spełnia te same minimalne parametry. Tylko u nas, zanim trafi na stację benzynową może być "zakombinowane". -- Pozdrawiam, yabba |
|
Data: 2016-01-05 13:49:35 | |
Autor: J.F. | |
Czy tylko ja mam pecha do zamarzajÄ…cego diesla?? | |
Użytkownik "yabba" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:568bbacd$0$652$65785112@news.neostrada.pl...
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości No wiesz - jakosc oleju arktycznego z Orlenu moze byc taka sobie. Czym ma się różnić jakość ON arktycznego z Polski i Szwecji? Że u nich -32C jest zimniejsze niż nasze -32C? Ze jak Orlen wyprodukuje ON tak naprawde na -28 czy -25C, to polski kierowca nawet tego nie zauwazy. A jak Statoil u siebie wyprodukuje taki na -30, to tysiace zauwaza :-) Paliwo wychodzące z rafinerii w Polsce i Szwecji spełnia te same minimalne parametry. Moze, moze byc tez zmieszane itp. J. |
|
Data: 2016-01-05 14:08:32 | |
Autor: yabba | |
Czy tylko ja mam pecha do zamarzajÄ…cego diesla?? | |
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:568bbbe2$0$22839$65785112news.neostrada.pl...
Użytkownik "yabba" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:568bbacd$0$652$65785112@news.neostrada.pl... Sorry, ale nie łapię o co Ci chodzi. To chyba oczywiste, że ON Orlen -28C będzie wcześniej zatykał filtry paliwa niż Statoil -30C. Czy też sądzisz, że rafineria Orlen leci totalnie w kulki i jego ON -32C ma w rzeczywistości -25C?
Lepsze jest wstrząśnięte, nie zmieszane. :) Jak ktoś na stacji benzynowe zmiesza ON arktyczny -32C z ON letnim i silniki diesla pozamarzają, to nie będzie to winą rafinerii Orlenu czy Lotosu. -- Pozdrawiam, yabba |
|
Data: 2016-01-05 13:36:57 | |
Autor: J.F. | |
Czy tylko ja mam pecha do zamarzajÄ…cego diesla?? | |
Użytkownik "Marek" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:almarsoft.915323606280141062@news.neostrada.pl...
On Mon, 4 Jan 2016 20:21:06 +0100, "yabba" Akurat Statoil i Lotos ON arktyczny to są paliwa specjalne. Trochę inny Podobno to bajka, nikt nie importuje tego paliwa bo to byłoby nie opłacalne. To jest to samo paliwo z naszych rafinerii, różni się tylko dodatkami. Po pierwsze - piszemy o mozliwosciach. Po drugie - z takiego Szczecina blizej do Schwedt niz do Plocka. Po trzecie - Statoil produkuje duzo ON arktycznego ... na swoje macierzyste rynki. J. |
|
Data: 2016-01-05 14:09:29 | |
Autor: Marek | |
Czy tylko ja mam pecha do zamarzajÄ…cego diesla?? | |
On Tue, 5 Jan 2016 13:36:57 +0100, "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
Po pierwsze - piszemy o mozliwosciach. Ale mnie nie interesują teoretyczne możliwości (nawet te wbrew ekonomii tego buznesu) ale fakty. Po drugie - z takiego Szczecina blizej do Schwedt niz do Plocka. Ok, poproszę zatem o dowód, że paliwo "arktyczne" statoila jest "z zagranicy". Może być notatka prasowa, ostatecznie oświadczenie statoila. -- Marek |
|
Data: 2016-01-05 19:57:13 | |
Autor: J.F. | |
Czy tylko ja mam pecha do zamarzajÄ…cego diesla?? | |
Użytkownik "Marek" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:almarsoft.5314647829386239922@news.neostrada.pl...
On Tue, 5 Jan 2016 13:36:57 +0100, "J.F." Po drugie - z takiego Szczecina blizej do Schwedt niz do Plocka. Ok, poproszę zatem o dowód, że paliwo "arktyczne" statoila jest "z zagranicy". Może być notatka prasowa, ostatecznie oświadczenie statoila. Nie ma. Jakos tak dyskretnie nie mowia, wiec pewnie paliwo jest krajowe :-) http://www.statoil.pl/pl_PL/pg1334076899957/ar1334077181956/klient-indywidualny/biuro-prasowe/archiwum/zimowepaliwo.html olej DieselGold, zwal jak zwal, ale do -40C. Krajowe rafinerie cos takiego robily ? Czy olej z Orlenu, a Statoil cos domieszal ? Informacja z 2011 - teraz moze byc calkiem inaczej. Pozniejsze informacje mowia juz tylko o -32C. http://bip.ure.gov.pl/bip/import/35,Baza-przedsiebiorstw-posiadajacych-koncesje.html Koncesje na obrot paliwami z zagranica Statoil posiada. Ale to nic nie znaczy. Koncesja jest chyba niedroga, wiec nadal nic nie znaczy, ale zabezpieczenie spore. http://www.e-petrol.pl/wiadomosci-polska/46741/epetrolpl-statoil-otworzyl-zaklad-produkcji-olejow-i-smarow?archpub=46741 Statoil ma produkcje w Polsce ... ale olejow i smarow. http://www.e-petrol.pl/wiadomosci-polska/91189/lotos-dostarczy-paliwa-grupie-statoil?archpub=91189 paliwa do Statoila w 2016 bedzie dostarczal Lotos. Ale nie wiadomo czy wszystkie i czy tylko. http://www.statoil.pl/pl_PL/pg1334081689675/klient-indywidualny/paliwa/paliwa-zimowe/milesPLUS.html na dole jest link do swiadectwa jakosci, ktos wie dla kogo jezdzi cysterna WOT WH38/WOT PA79 ? Zerowa zawartosc biodiesla oznacza 0.06% ... ale to moga byc resztki w cysternie czy blad pomiarowy. W sumie - wydaje mi sie, ze nie sprowadza. Co nie znaczy, ze nie moze sie jutro zmienic :-) P.S. Olej arktyczny dostepny tylko na niektorych stacjach Statoil. P.S. Statoil sprzedaje tez benzyne zimowa ... hm, a moze nieslusznie sie nasmiewam ? Wszak i benzyniaki maja problem z odpalaniem ... J. |
|
Data: 2016-01-05 17:47:02 | |
Autor: Cavallino | |
Czy tylko ja mam pecha do zamarzajÄ…cego diesla ?? | |
W dniu 04.01.2016 o 23:19, Marek pisze:
On Mon, 4 Jan 2016 20:21:06 +0100, "yabba" Ale od czego się różni? Bo i Dynamic na Lotosie i Verva na Orlenie mają również -32 stopnie, więc można zakładać że to to samo paliwo co na Statoil (w sensie że Statoil ma jedno z nich). |
|
Data: 2016-01-05 20:29:29 | |
Autor: Marek | |
Czy tylko ja mam pecha do zamarzajÄ…cego diesla?? | |
On Tue, 5 Jan 2016 17:47:02 +0100, Cavallino <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> wrote:
Ale od czego się różni? No tym, że -32 statoila mi nie zanarzlo, później zatankowalem verve i filtr zapchalo. -- Marek |
|
Data: 2016-01-04 19:28:09 | |
Autor: J.F. | |
Czy tylko ja mam pecha do zamarzajÄ…cego diesla?? | |
Użytkownik "Marek" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:almarsoft.1633322242368737044@news.neostrada.pl...
Wcześniej był mitsubishi, jezdził do -10, poniżej laweta. Bez dodania 5l benzyny na pełen bak jazdy nie było. Żadne dodatki przeciw parafinowe nie pomagały. No to sam widzisz - sie zdarza, ale jakos nie wszystkim. Przy -10 to w zasadzie nikomu nie powinno - to jest normalnie spotykana temperatura, nawet w goracej (ale nie zima) Japonii. Jeśli faktycznie ten statoil on jest do -32 czemu inne stacje nie mają takiego paliwa? Jesli nie wiadomo o co chodzi ... to chodzi o pieniadze ? Zdaje sie, ze drozszy, wiec na specjalne zamowienie, a po co przeplacac, jesli -20 to raz na trzy lata sie zdarza .... J. |
|
Data: 2016-01-04 19:51:02 | |
Autor: Tomasz Gorbaczuk | |
Czy tylko ja mam pecha do zamarzajÄ…cego die sla?? | |
W dniu .01.2016 o 18:06 Marek <fake@fakeemail.com> pisze:
Wcześniej był mitsubishi, jezdził do -10, poniżej laweta. Bez dodania 5l benzyny na pełen bak jazdy nie było. Żadne dodatki przeciw parafinowe nie pomagały. W końcu zamontowali filtr paliwa z podgrzewaczem i coś założyli do zbiornika to zaczął jeździć. U mnie 3 diesle - 2.0 hdi, 1.7 crdi, i 1.5d w corsie z 95r. przy minus 17 zapaliły dzisiaj "po pół obrotu wału". Stały na mrozie od 31.12. ON z BP i Moya :-) Nie lałem żadnych dodatków (nigdy nie leję). Wczoraj miałem jechać po kolegę na mazury, któremu przy -18 "zamarzł" ON "przejściowy" w 2.0hdi W filtrze paliwa wytrąciła się parafina. Po konsultacji telefonicznej ze mną grzał farelką przez 0,5h ten filtr i cytryna o dziwo odpaliła (wcześniej był błąd "woda w filtrze"). Po dolaniu ON z orlena dojechał spokojnie do Wawy. TG |
|
Data: 2016-01-04 20:05:55 | |
Autor: J.F. | |
Czy tylko ja mam pecha do zamarzajÄ…cego diesla?? | |
Użytkownik "Tomasz Gorbaczuk" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:op.yap9bclhg01fvf@l-089.harvard.local...
U mnie 3 diesle - 2.0 hdi, 1.7 crdi, i 1.5d w corsie z 95r. przy minus 17 zapaliły dzisiaj "po pół obrotu wału". Wczoraj miałem jechać po kolegę na mazury, któremu przy -18 "zamarzł" ON "przejściowy" w 2.0hdi A skad mial ten "przejsciowy" (do -10 ?) ? Orlen od 15 listopada powinien sprzedawac zimowy - tzn taki do -20, tak dawno nie tankowal ? J. |
|
Data: 2016-01-04 20:11:52 | |
Autor: Tomasz Gorbaczuk | |
Czy tylko ja mam pecha do zamarzajÄ…cego die sla?? | |
W dniu .01.2016 o 20:05 J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> pisze:
Wczoraj miałem jechać po kolegę na mazury, któremu przy -18 "zamarzł" ON "przejściowy" w 2.0hdi Z tego co zeznawał tankował na przełomie października/listopada :-) TG |
|
Data: 2016-01-04 23:07:26 | |
Autor: Marek | |
Czy tylko ja mam pecha do zamarzajÄ…cego diesla?? | |
On Mon, 04 Jan 2016 19:51:02 +0100, "Tomasz Gorbaczuk" <gorbi@adres.pl> wrote:
U mnie 3 diesle - 2.0 hdi, 1.7 crdi, i 1.5d w corsie z 95r. przyminus 1 zapaliły dzisiaj "po pół obrotu wału". Zauważyłem, że wszyscy odpowiadają zaczynając, że samochody odpalają im bez problemu. Ja nie pisałem, że mam czy miałem problem z odpalaniem na mrozie. Auta o których pisałem odpały na mrozie jak brzytew. Ta wredna przypadłość z "zamarzaniem" zawsze zadarzała się później podczas jazdy, nigdy nie objawiała się wcześniej przy odpalaniu. -- Marek |
|
Data: 2016-01-04 23:36:02 | |
Autor: yabba | |
Czy tylko ja mam pecha do zamarzajÄ…cego diesla?? | |
Użytkownik "Marek" <fake@fakeemail.com> napisał w wiadomości news:almarsoft.2471869408920953600news.neostrada.pl...
On Mon, 04 Jan 2016 19:51:02 +0100, "Tomasz Gorbaczuk" <gorbi@adres.pl> wrote: Dlatego pytam się jaki masz filtr paliwa. Przy mrozach ON gęstnieje i z Twojego opisu wynika jakby zatykało filtr wcześniej niż wytrąca się parafina. Może masz założony zły filtr albo jakis felerny? -- Pozdrawiam, yabba |
|
Data: 2016-01-05 00:01:33 | |
Autor: Marek | |
Czy tylko ja mam pecha do zamarzajÄ…cego diesla?? | |
On Mon, 4 Jan 2016 23:36:02 +0100, "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> wrote:
Dlatego pytam się jaki masz filtr paliwa. Przy mrozach ON gęstniejei z Twojego opisu wynika jakby zatykało filtr wcześniej niż wytrąca się parafina. Może masz założony zły filtr albo jakis felerny? A skąd mam to wiedzieć jaki jest filtr :)? Samochód serwisuje serwis autoryzwany więc chyba wiedzą co robią? -- Marek |
|
Data: 2016-01-05 12:34:56 | |
Autor: yabba | |
Czy tylko ja mam pecha do zamarzajÄ…cego diesla?? | |
Użytkownik "Marek" <fake@fakeemail.com> napisał w wiadomości news:almarsoft.8007556090330990129news.neostrada.pl...
On Mon, 4 Jan 2016 23:36:02 +0100, "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> wrote: Można przeczytać na jego obudowie. Samochód serwisuje serwis autoryzwany więc chyba wiedzą co robią? Błędne założenie. Praktyka nie potwierdza takiej zależności. -- Pozdrawiam, yabba |
|
Data: 2016-01-04 20:34:56 | |
Autor: yabba | |
Czy tylko ja mam pecha do zamarzajÄ…cego diesla?? | |
Użytkownik "Marek" <fake@fakeemail.com> napisał w wiadomości
news:almarsoft.1633322242368737044news.neostrada.pl... Wcześniej był mitsubishi, jezdził do -10, poniżej laweta. Bez dodania 5l Jaki masz filtr paliwa? Chodzi mi o producenta. Czy faktycznie ten statoil arktyczny jest taki dobry (fakt że na tym nic Jest taki dobry. Gęstnieje w niższej temperaturze. Jeśli faktycznie ten statoil on jest do -32 czemu inne stacje nie mają Ponieważ jest droższy, a klienci lubią kupować tanie rzeczy. -- Pozdrawiam, yabba |