Data: 2016-01-04 18:55:12 | |
Autor: Jacek | |
Czy tylko ja mam pecha do zamarzajÄ…cego diesla ?? | |
W dniu 2016-01-04 o 18:06, Marek pisze:
Wcześniej był mitsubishi, jezdził do -10, poniżej laweta. Bez dodania 5lZ tego, co wiem, to te paliwa "arktyczne" albo "Wipałer" to są te same, co zwykłe, tylko dolewają do nich dodatki w odpowiedniej proporcji przy spuszczaniu z cysterny. Prawie cała produkcja paliw w Polsce jest z Lotosu albo Orlenu i mała jest szansa, że na Statoil mają paliwo od innego producenta. Co do zimowych problemów, to mój Doblo 1,9 multijet poniżej minus 12 lubi sobie zastrajkować, więc zawsze dolewam jakiś Diesel Protector rozcieńczony benzyną. Jacek |
|
Data: 2016-01-04 19:22:48 | |
Autor: J.F. | |
Czy tylko ja mam pecha do zamarzajÄ…cego diesla?? | |
Użytkownik "Jacek" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:n6ebm1$nn3$1@node1.news.atman.pl...
Z tego, co wiem, to te paliwa "arktyczne" albo "Wipałer" to są te same, co zwykłe, tylko dolewają do nich dodatki w odpowiedniej proporcji przy spuszczaniu z cysterny. Prawie cała produkcja paliw w Polsce jest z Lotosu albo Orlenu i mała jest szansa, że na Statoil mają paliwo od innego producenta. Statoil akurat moglby miec zimowe paliwo wlasnej produkcji, no ale moze zysk wazniejszy niz jakosc. J. |
|
Data: 2016-01-04 20:21:06 | |
Autor: yabba | |
Czy tylko ja mam pecha do zamarzajÄ…cego diesla?? | |
Użytkownik "Jacek" <krystian.mazurek@alektum.com> napisał w wiadomości
news:n6ebm1$nn3$1node1.news.atman.pl... W dniu 2016-01-04 o 18:06, Marek pisze: Akurat Statoil i Lotos ON arktyczny to są paliwa specjalne. Trochę inny proces produkcji i nie dodaje się do nich żadnych biokomponentów. Nawet prawdopodobne, że Statoil importuje swój arktyczny. Reszta paliw to rzeczywiście wariacje na temat tego samego produktu z polskich rafinerii. Co do zimowych problemów, to mój Doblo 1,9 multijet poniżej minus 12 lubi Moje Stilo 1,9 Multijet odpalało w poprzednie zimy bez problemu (nie licząc kłopotów z akumulatorem). Najniższa temperatura to było -20 czy -25 rano (już nie pamiętam dokładnie). Raz tylko dolewałem depresator jak mało jeździłem i nie tankowałem przez miesiąc. Bałem się że mam w baku paliwo przejściowe. Tylko raz przymarzło mi coś na dźwigniach przy skrzyni biegów i miałem tylko biegi parzyste + R. Po 20 minutach rozgrzewania silnika puściło i pojechałem. -- Pozdrawiam, yabba |
|
Data: 2016-01-04 23:19:49 | |
Autor: Marek | |
Czy tylko ja mam pecha do zamarzajÄ…cego diesla?? | |
On Mon, 4 Jan 2016 20:21:06 +0100, "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> wrote:
Akurat Statoil i Lotos ON arktyczny to są paliwa specjalne. Trochęinny proces produkcji i nie dodaje się do nich żadnych biokomponentów.Nawet prawdopodobne, że Statoil importuje swój arktyczny. Podobno to bajka, nikt nie importuje tego paliwa bo to byłoby nie opłacalne. To jest to samo paliwo z naszych rafinerii, różni się tylko dodatkami. I komu wierzyć? -- Marek |
|
Data: 2016-01-04 23:33:10 | |
Autor: yabba | |
Czy tylko ja mam pecha do zamarzajÄ…cego diesla?? | |
Użytkownik "Marek" <fake@fakeemail.com> napisał w wiadomości news:almarsoft.915323606280141062news.neostrada.pl...
On Mon, 4 Jan 2016 20:21:06 +0100, "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> wrote: Z polskich rafinerii pochodzi 80% paliwa na naszym rynku. 20% jest importowanych z Litwy, Białorusi, Niemiec, Słowacji itp. Nie pisałem, że na pewno Statoil importuje ON arktyczny, ale że jest to prawdopodobne. Może kupowali od Orlenu, bo Lotos nie sprzedawał swojego arktycznego poza swoimi stacjami. Zresztą nie ma to znaczenia, gdzie paliwo jest produkowane. Z każdego źródła ma porównywalną jakość. -- Pozdrawiam, yabba |
|
Data: 2016-01-05 13:06:15 | |
Autor: J.F. | |
Czy tylko ja mam pecha do zamarzajÄ…cego diesla?? | |
Użytkownik "yabba" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:568af246$0$22841$65785112@news.neostrada.pl...
Z polskich rafinerii pochodzi 80% paliwa na naszym rynku. 20% jest importowanych z Litwy, Białorusi, Niemiec, Słowacji itp. No wiesz - jakosc oleju arktycznego z Orlenu moze byc taka sobie. Jakosc ON produkcji Statoil jest sprawdzona - w Szwecji, Norwegii, Finlandii. J. |
|
Data: 2016-01-05 13:49:12 | |
Autor: yabba | |
Czy tylko ja mam pecha do zamarzajÄ…cego diesla?? | |
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:568bb1ba$0$22838$65785112news.neostrada.pl...
Użytkownik "yabba" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:568af246$0$22841$65785112@news.neostrada.pl... Czym ma się różnić jakość ON arktycznego z Polski i Szwecji? Że u nich -32C jest zimniejsze niż nasze -32C? Paliwo wychodzące z rafinerii w Polsce i Szwecji spełnia te same minimalne parametry. Tylko u nas, zanim trafi na stację benzynową może być "zakombinowane". -- Pozdrawiam, yabba |
|
Data: 2016-01-05 13:49:35 | |
Autor: J.F. | |
Czy tylko ja mam pecha do zamarzajÄ…cego diesla?? | |
Użytkownik "yabba" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:568bbacd$0$652$65785112@news.neostrada.pl...
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości No wiesz - jakosc oleju arktycznego z Orlenu moze byc taka sobie. Czym ma się różnić jakość ON arktycznego z Polski i Szwecji? Że u nich -32C jest zimniejsze niż nasze -32C? Ze jak Orlen wyprodukuje ON tak naprawde na -28 czy -25C, to polski kierowca nawet tego nie zauwazy. A jak Statoil u siebie wyprodukuje taki na -30, to tysiace zauwaza :-) Paliwo wychodzące z rafinerii w Polsce i Szwecji spełnia te same minimalne parametry. Moze, moze byc tez zmieszane itp. J. |
|
Data: 2016-01-05 14:08:32 | |
Autor: yabba | |
Czy tylko ja mam pecha do zamarzajÄ…cego diesla?? | |
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:568bbbe2$0$22839$65785112news.neostrada.pl...
Użytkownik "yabba" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:568bbacd$0$652$65785112@news.neostrada.pl... Sorry, ale nie łapię o co Ci chodzi. To chyba oczywiste, że ON Orlen -28C będzie wcześniej zatykał filtry paliwa niż Statoil -30C. Czy też sądzisz, że rafineria Orlen leci totalnie w kulki i jego ON -32C ma w rzeczywistości -25C?
Lepsze jest wstrząśnięte, nie zmieszane. :) Jak ktoś na stacji benzynowe zmiesza ON arktyczny -32C z ON letnim i silniki diesla pozamarzają, to nie będzie to winą rafinerii Orlenu czy Lotosu. -- Pozdrawiam, yabba |
|
Data: 2016-01-05 13:36:57 | |
Autor: J.F. | |
Czy tylko ja mam pecha do zamarzajÄ…cego diesla?? | |
Użytkownik "Marek" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:almarsoft.915323606280141062@news.neostrada.pl...
On Mon, 4 Jan 2016 20:21:06 +0100, "yabba" Akurat Statoil i Lotos ON arktyczny to są paliwa specjalne. Trochę inny Podobno to bajka, nikt nie importuje tego paliwa bo to byłoby nie opłacalne. To jest to samo paliwo z naszych rafinerii, różni się tylko dodatkami. Po pierwsze - piszemy o mozliwosciach. Po drugie - z takiego Szczecina blizej do Schwedt niz do Plocka. Po trzecie - Statoil produkuje duzo ON arktycznego ... na swoje macierzyste rynki. J. |
|
Data: 2016-01-05 14:09:29 | |
Autor: Marek | |
Czy tylko ja mam pecha do zamarzajÄ…cego diesla?? | |
On Tue, 5 Jan 2016 13:36:57 +0100, "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
Po pierwsze - piszemy o mozliwosciach. Ale mnie nie interesują teoretyczne możliwości (nawet te wbrew ekonomii tego buznesu) ale fakty. Po drugie - z takiego Szczecina blizej do Schwedt niz do Plocka. Ok, poproszę zatem o dowód, że paliwo "arktyczne" statoila jest "z zagranicy". Może być notatka prasowa, ostatecznie oświadczenie statoila. -- Marek |
|
Data: 2016-01-05 19:57:13 | |
Autor: J.F. | |
Czy tylko ja mam pecha do zamarzajÄ…cego diesla?? | |
Użytkownik "Marek" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:almarsoft.5314647829386239922@news.neostrada.pl...
On Tue, 5 Jan 2016 13:36:57 +0100, "J.F." Po drugie - z takiego Szczecina blizej do Schwedt niz do Plocka. Ok, poproszę zatem o dowód, że paliwo "arktyczne" statoila jest "z zagranicy". Może być notatka prasowa, ostatecznie oświadczenie statoila. Nie ma. Jakos tak dyskretnie nie mowia, wiec pewnie paliwo jest krajowe :-) http://www.statoil.pl/pl_PL/pg1334076899957/ar1334077181956/klient-indywidualny/biuro-prasowe/archiwum/zimowepaliwo.html olej DieselGold, zwal jak zwal, ale do -40C. Krajowe rafinerie cos takiego robily ? Czy olej z Orlenu, a Statoil cos domieszal ? Informacja z 2011 - teraz moze byc calkiem inaczej. Pozniejsze informacje mowia juz tylko o -32C. http://bip.ure.gov.pl/bip/import/35,Baza-przedsiebiorstw-posiadajacych-koncesje.html Koncesje na obrot paliwami z zagranica Statoil posiada. Ale to nic nie znaczy. Koncesja jest chyba niedroga, wiec nadal nic nie znaczy, ale zabezpieczenie spore. http://www.e-petrol.pl/wiadomosci-polska/46741/epetrolpl-statoil-otworzyl-zaklad-produkcji-olejow-i-smarow?archpub=46741 Statoil ma produkcje w Polsce ... ale olejow i smarow. http://www.e-petrol.pl/wiadomosci-polska/91189/lotos-dostarczy-paliwa-grupie-statoil?archpub=91189 paliwa do Statoila w 2016 bedzie dostarczal Lotos. Ale nie wiadomo czy wszystkie i czy tylko. http://www.statoil.pl/pl_PL/pg1334081689675/klient-indywidualny/paliwa/paliwa-zimowe/milesPLUS.html na dole jest link do swiadectwa jakosci, ktos wie dla kogo jezdzi cysterna WOT WH38/WOT PA79 ? Zerowa zawartosc biodiesla oznacza 0.06% ... ale to moga byc resztki w cysternie czy blad pomiarowy. W sumie - wydaje mi sie, ze nie sprowadza. Co nie znaczy, ze nie moze sie jutro zmienic :-) P.S. Olej arktyczny dostepny tylko na niektorych stacjach Statoil. P.S. Statoil sprzedaje tez benzyne zimowa ... hm, a moze nieslusznie sie nasmiewam ? Wszak i benzyniaki maja problem z odpalaniem ... J. |
|
Data: 2016-01-05 17:47:02 | |
Autor: Cavallino | |
Czy tylko ja mam pecha do zamarzajÄ…cego diesla ?? | |
W dniu 04.01.2016 o 23:19, Marek pisze:
On Mon, 4 Jan 2016 20:21:06 +0100, "yabba" Ale od czego się różni? Bo i Dynamic na Lotosie i Verva na Orlenie mają również -32 stopnie, więc można zakładać że to to samo paliwo co na Statoil (w sensie że Statoil ma jedno z nich). |
|
Data: 2016-01-05 20:29:29 | |
Autor: Marek | |
Czy tylko ja mam pecha do zamarzajÄ…cego diesla?? | |
On Tue, 5 Jan 2016 17:47:02 +0100, Cavallino <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> wrote:
Ale od czego się różni? No tym, że -32 statoila mi nie zanarzlo, później zatankowalem verve i filtr zapchalo. -- Marek |
|