Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Czy tylko ja mam pecha do zamarzajÄ…cego diesla ??

Czy tylko ja mam pecha do zamarzajÄ…cego diesla ??

Data: 2016-01-04 18:55:12
Autor: Jacek
Czy tylko ja mam pecha do zamarzajÄ…cego diesla ??
W dniu 2016-01-04 o 18:06, Marek pisze:
Wcześniej był mitsubishi, jezdził do -10, poniżej laweta. Bez dodania 5l
benzyny na pełen bak jazdy nie było. Żadne dodatki przeciw parafinowe
nie pomagały. W końcu zamontowali filtr paliwa z podgrzewaczem i coś
założyli do zbiornika to zaczął jeździć.
Teraz transit, przed mrozami zatankowalem statoil arktyczny
Z tego, co wiem, to te paliwa "arktyczne" albo "Wipałer" to są te same, co zwykłe, tylko dolewają do nich dodatki w odpowiedniej proporcji przy spuszczaniu z cysterny. Prawie cała produkcja paliw w Polsce jest z Lotosu albo Orlenu i mała jest szansa, że na Statoil mają paliwo od innego producenta.
Co do zimowych problemów, to mój Doblo 1,9 multijet poniżej minus 12 lubi sobie zastrajkować, więc zawsze dolewam jakiś Diesel Protector rozcieńczony benzyną.
Jacek

Data: 2016-01-04 19:22:48
Autor: J.F.
Czy tylko ja mam pecha do zamarzajÄ…cego diesla??
Użytkownik "Jacek"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup dyskusyjnych:n6ebm1$nn3$1@node1.news.atman.pl...
Z tego, co wiem, to te paliwa "arktyczne" albo "Wipałer" to są te same, co zwykłe, tylko dolewają do nich dodatki w odpowiedniej proporcji przy spuszczaniu z cysterny. Prawie cała produkcja paliw w Polsce jest z Lotosu albo Orlenu i mała jest szansa, że na Statoil mają paliwo od innego producenta.

Statoil akurat moglby miec zimowe paliwo wlasnej produkcji, no ale moze zysk wazniejszy niz jakosc.

J.

Data: 2016-01-04 20:21:06
Autor: yabba
Czy tylko ja mam pecha do zamarzajÄ…cego diesla??
Użytkownik "Jacek" <krystian.mazurek@alektum.com> napisał w wiadomości
news:n6ebm1$nn3$1node1.news.atman.pl...
W dniu 2016-01-04 o 18:06, Marek pisze:
Wcześniej był mitsubishi, jezdził do -10, poniżej laweta. Bez dodania 5l
benzyny na pełen bak jazdy nie było. Żadne dodatki przeciw parafinowe
nie pomagały. W końcu zamontowali filtr paliwa z podgrzewaczem i coś
założyli do zbiornika to zaczął jeździć.
Teraz transit, przed mrozami zatankowalem statoil arktyczny
Z tego, co wiem, to te paliwa "arktyczne" albo "Wipałer" to są te same, co
zwykłe, tylko dolewają do nich dodatki w odpowiedniej proporcji przy
spuszczaniu z cysterny. Prawie cała produkcja paliw w Polsce jest z Lotosu
albo Orlenu i mała jest szansa, że na Statoil mają paliwo od innego
producenta.

Akurat Statoil i Lotos ON arktyczny to sÄ… paliwa specjalne. TrochÄ™ inny
proces produkcji i nie dodaje się do nich żadnych biokomponentów. Nawet
prawdopodobne, że Statoil importuje swój arktyczny.
Reszta paliw to rzeczywiście wariacje na temat tego samego produktu z
polskich rafinerii.

Co do zimowych problemów, to mój Doblo 1,9 multijet poniżej minus 12 lubi
sobie zastrajkować, więc zawsze dolewam jakiś Diesel Protector
rozcieńczony benzyną.

Moje Stilo 1,9 Multijet odpalało w poprzednie zimy bez problemu (nie licząc kłopotów z akumulatorem). Najniższa temperatura to było -20 czy -25 rano (już nie pamiętam dokładnie). Raz tylko dolewałem depresator jak mało jeździłem i nie tankowałem przez miesiąc. Bałem się że mam w baku paliwo przejściowe.
Tylko raz przymarzło mi coś na dźwigniach przy skrzyni biegów i miałem tylko biegi parzyste + R. Po 20 minutach rozgrzewania silnika puściło i pojechałem.

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2016-01-04 23:19:49
Autor: Marek
Czy tylko ja mam pecha do zamarzajÄ…cego diesla??
On Mon, 4 Jan 2016 20:21:06 +0100, "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> wrote:
Akurat Statoil i Lotos ON arktyczny to sÄ… paliwa specjalne. TrochÄ™
inny
proces produkcji i nie dodaje się do nich żadnych biokomponentów.
Nawet
prawdopodobne, że Statoil importuje swój arktyczny.

Podobno to bajka, nikt nie importuje tego paliwa bo to byÅ‚oby nie opÅ‚acalne. To jest to samo paliwo  z naszych rafinerii, różni siÄ™ tylko dodatkami.
I komu wierzyć?

--
Marek

Data: 2016-01-04 23:33:10
Autor: yabba
Czy tylko ja mam pecha do zamarzajÄ…cego diesla??
Użytkownik "Marek" <fake@fakeemail.com> napisał w wiadomości news:almarsoft.915323606280141062news.neostrada.pl...
On Mon, 4 Jan 2016 20:21:06 +0100, "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> wrote:
Akurat Statoil i Lotos ON arktyczny to sÄ… paliwa specjalne. TrochÄ™
inny
proces produkcji i nie dodaje się do nich żadnych biokomponentów.
Nawet
prawdopodobne, że Statoil importuje swój arktyczny.

Podobno to bajka, nikt nie importuje tego paliwa bo to byÅ‚oby nie opÅ‚acalne. To jest to samo paliwo  z naszych rafinerii, różni siÄ™ tylko dodatkami.
I komu wierzyć?



Z polskich rafinerii pochodzi 80% paliwa na naszym rynku. 20% jest importowanych z Litwy, Białorusi, Niemiec, Słowacji itp.
Nie pisałem, że na pewno Statoil importuje ON arktyczny, ale że jest to prawdopodobne. Może kupowali od Orlenu, bo Lotos nie sprzedawał swojego arktycznego poza swoimi stacjami.
Zresztą nie ma to znaczenia, gdzie paliwo jest produkowane. Z każdego źródła ma porównywalną jakość.

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2016-01-05 13:06:15
Autor: J.F.
Czy tylko ja mam pecha do zamarzajÄ…cego diesla??
Użytkownik "yabba"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup dyskusyjnych:568af246$0$22841$65785112@news.neostrada.pl...
Z polskich rafinerii pochodzi 80% paliwa na naszym rynku. 20% jest importowanych z Litwy, Białorusi, Niemiec, Słowacji itp.
Nie pisałem, że na pewno Statoil importuje ON arktyczny, ale że jest to prawdopodobne. Może kupowali od Orlenu, bo Lotos nie sprzedawał swojego arktycznego poza swoimi stacjami.
Zresztą nie ma to znaczenia, gdzie paliwo jest produkowane. Z każdego źródła ma porównywalną jakość.

No wiesz - jakosc oleju arktycznego z Orlenu moze byc taka sobie.
Jakosc ON produkcji Statoil jest sprawdzona - w Szwecji, Norwegii, Finlandii.

J.

Data: 2016-01-05 13:49:12
Autor: yabba
Czy tylko ja mam pecha do zamarzajÄ…cego diesla??
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:568bb1ba$0$22838$65785112news.neostrada.pl...
Użytkownik "yabba"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup dyskusyjnych:568af246$0$22841$65785112@news.neostrada.pl...
Z polskich rafinerii pochodzi 80% paliwa na naszym rynku. 20% jest importowanych z Litwy, Białorusi, Niemiec, Słowacji itp.
Nie pisałem, że na pewno Statoil importuje ON arktyczny, ale że jest to prawdopodobne. Może kupowali od Orlenu, bo Lotos nie sprzedawał swojego arktycznego poza swoimi stacjami.
Zresztą nie ma to znaczenia, gdzie paliwo jest produkowane. Z każdego źródła ma porównywalną jakość.

No wiesz - jakosc oleju arktycznego z Orlenu moze byc taka sobie.
Jakosc ON produkcji Statoil jest sprawdzona - w Szwecji, Norwegii, Finlandii.



Czym ma się różnić jakość ON arktycznego z Polski i Szwecji? Że u nich -32C jest zimniejsze niż nasze -32C?
Paliwo wychodzące z rafinerii w Polsce i Szwecji spełnia te same minimalne parametry.
Tylko u nas, zanim trafi na stację benzynową może być "zakombinowane".

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2016-01-05 13:49:35
Autor: J.F.
Czy tylko ja mam pecha do zamarzajÄ…cego diesla??
Użytkownik "yabba"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup dyskusyjnych:568bbacd$0$652$65785112@news.neostrada.pl...
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
No wiesz - jakosc oleju arktycznego z Orlenu moze byc taka sobie.
Jakosc ON produkcji Statoil jest sprawdzona - w Szwecji, Norwegii, Finlandii.

Czym ma się różnić jakość ON arktycznego z Polski i Szwecji? Że u nich -32C jest zimniejsze niż nasze -32C?

Ze jak Orlen wyprodukuje ON tak naprawde na -28 czy -25C, to polski kierowca nawet tego nie zauwazy.
A jak Statoil u siebie wyprodukuje taki na -30, to tysiace zauwaza :-)

Paliwo wychodzące z rafinerii w Polsce i Szwecji spełnia te same minimalne parametry.
Tylko u nas, zanim trafi na stację benzynową może być "zakombinowane".

Moze, moze byc tez zmieszane itp.

J.

Data: 2016-01-05 14:08:32
Autor: yabba
Czy tylko ja mam pecha do zamarzajÄ…cego diesla??
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:568bbbe2$0$22839$65785112news.neostrada.pl...
Użytkownik "yabba"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup dyskusyjnych:568bbacd$0$652$65785112@news.neostrada.pl...
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
No wiesz - jakosc oleju arktycznego z Orlenu moze byc taka sobie.
Jakosc ON produkcji Statoil jest sprawdzona - w Szwecji, Norwegii, Finlandii.

Czym ma się różnić jakość ON arktycznego z Polski i Szwecji? Że u nich -32C jest zimniejsze niż nasze -32C?

Ze jak Orlen wyprodukuje ON tak naprawde na -28 czy -25C, to polski kierowca nawet tego nie zauwazy.
A jak Statoil u siebie wyprodukuje taki na -30, to tysiace zauwaza :-)

Sorry, ale nie łapię o co Ci chodzi. To chyba oczywiste, że ON Orlen -28C będzie wcześniej zatykał filtry paliwa niż Statoil -30C.
Czy też sądzisz, że rafineria Orlen leci totalnie w kulki i jego ON -32C ma w rzeczywistości -25C?


Paliwo wychodzące z rafinerii w Polsce i Szwecji spełnia te same minimalne parametry.
Tylko u nas, zanim trafi na stację benzynową może być "zakombinowane".

Moze, moze byc tez zmieszane itp.

Lepsze jest wstrząśnięte, nie zmieszane. :)

Jak ktoś na stacji benzynowe zmiesza ON arktyczny -32C z ON letnim i silniki diesla pozamarzają, to nie będzie to winą rafinerii Orlenu czy Lotosu.



--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2016-01-05 13:36:57
Autor: J.F.
Czy tylko ja mam pecha do zamarzajÄ…cego diesla??
Użytkownik "Marek"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup dyskusyjnych:almarsoft.915323606280141062@news.neostrada.pl...
On Mon, 4 Jan 2016 20:21:06 +0100, "yabba"
Akurat Statoil i Lotos ON arktyczny to sÄ… paliwa specjalne. TrochÄ™ inny
proces produkcji i nie dodaje się do nich żadnych biokomponentów. Nawet
prawdopodobne, że Statoil importuje swój arktyczny.

Podobno to bajka, nikt nie importuje tego paliwa bo to byÅ‚oby nie opÅ‚acalne. To jest to samo paliwo  z naszych rafinerii, różni siÄ™ tylko dodatkami.
I komu wierzyć?

Po pierwsze - piszemy o mozliwosciach.
Po drugie - z takiego Szczecina blizej do Schwedt niz do Plocka.
Po trzecie - Statoil produkuje duzo ON arktycznego ... na swoje macierzyste rynki.

J.

Data: 2016-01-05 14:09:29
Autor: Marek
Czy tylko ja mam pecha do zamarzajÄ…cego diesla??
On Tue, 5 Jan 2016 13:36:57 +0100, "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
Po pierwsze - piszemy o mozliwosciach.

Ale  mnie nie interesujÄ… teoretyczne możliwoÅ›ci (nawet te wbrew ekonomii tego buznesu) ale fakty. 
Po drugie - z takiego Szczecina blizej do Schwedt niz do Plocka.
Po trzecie - Statoil produkuje duzo ON arktycznego ... na swoje macierzyste rynki.

Ok, poproszę zatem o dowód, że paliwo "arktyczne" statoila jest "z zagranicy". Może być notatka prasowa, ostatecznie oświadczenie statoila.

--
Marek

Data: 2016-01-05 19:57:13
Autor: J.F.
Czy tylko ja mam pecha do zamarzajÄ…cego diesla??
Użytkownik "Marek"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup dyskusyjnych:almarsoft.5314647829386239922@news.neostrada.pl...
On Tue, 5 Jan 2016 13:36:57 +0100, "J.F."
Po drugie - z takiego Szczecina blizej do Schwedt niz do Plocka.
Po trzecie - Statoil produkuje duzo ON arktycznego ... na swoje macierzyste rynki.

Ok, poproszę zatem o dowód, że paliwo "arktyczne" statoila jest "z zagranicy". Może być notatka prasowa, ostatecznie oświadczenie statoila.

Nie ma. Jakos tak dyskretnie nie mowia, wiec pewnie paliwo jest krajowe :-)

http://www.statoil.pl/pl_PL/pg1334076899957/ar1334077181956/klient-indywidualny/biuro-prasowe/archiwum/zimowepaliwo.html
olej DieselGold, zwal jak zwal, ale do -40C.  Krajowe rafinerie cos takiego robily ?
Czy olej z Orlenu, a Statoil cos domieszal ?
Informacja z 2011 - teraz moze byc calkiem inaczej.
Pozniejsze informacje mowia juz tylko o -32C.


http://bip.ure.gov.pl/bip/import/35,Baza-przedsiebiorstw-posiadajacych-koncesje.html
Koncesje na obrot paliwami z zagranica Statoil posiada. Ale to nic nie znaczy. Koncesja jest chyba niedroga, wiec nadal nic nie znaczy, ale zabezpieczenie spore.

http://www.e-petrol.pl/wiadomosci-polska/46741/epetrolpl-statoil-otworzyl-zaklad-produkcji-olejow-i-smarow?archpub=46741
Statoil ma produkcje w Polsce ... ale olejow i smarow.

http://www.e-petrol.pl/wiadomosci-polska/91189/lotos-dostarczy-paliwa-grupie-statoil?archpub=91189
paliwa do Statoila w 2016 bedzie dostarczal Lotos.
Ale nie wiadomo czy wszystkie i czy tylko.

http://www.statoil.pl/pl_PL/pg1334081689675/klient-indywidualny/paliwa/paliwa-zimowe/milesPLUS.html
na dole jest link do swiadectwa jakosci, ktos wie dla kogo jezdzi cysterna WOT WH38/WOT PA79 ?
Zerowa zawartosc biodiesla oznacza 0.06% ... ale to moga byc resztki w cysternie czy blad pomiarowy.

W sumie - wydaje mi sie, ze nie sprowadza. Co nie znaczy, ze nie moze sie jutro zmienic :-)

P.S. Olej arktyczny dostepny tylko na niektorych stacjach Statoil.
P.S. Statoil sprzedaje tez benzyne zimowa ... hm, a moze nieslusznie sie nasmiewam ? Wszak i benzyniaki maja problem z odpalaniem ...

J.

Data: 2016-01-05 17:47:02
Autor: Cavallino
Czy tylko ja mam pecha do zamarzajÄ…cego diesla ??
W dniu 04.01.2016 o 23:19, Marek pisze:
On Mon, 4 Jan 2016 20:21:06 +0100, "yabba"
<g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> wrote:
Akurat Statoil i Lotos ON arktyczny to sÄ… paliwa specjalne. TrochÄ™
inny
proces produkcji i nie dodaje się do nich żadnych biokomponentów.
Nawet
prawdopodobne, że Statoil importuje swój arktyczny.

Podobno to bajka, nikt nie importuje tego paliwa bo to byłoby nie
opÅ‚acalne. To jest to samo paliwo  z naszych rafinerii, różni siÄ™ tylko
dodatkami.

Ale od czego się różni?
Bo i Dynamic na Lotosie i Verva na Orlenie mają również -32 stopnie, więc można zakładać że to to samo paliwo co na Statoil (w sensie że Statoil ma jedno z nich).

Data: 2016-01-05 20:29:29
Autor: Marek
Czy tylko ja mam pecha do zamarzajÄ…cego diesla??
On Tue, 5 Jan 2016 17:47:02 +0100, Cavallino <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> wrote:
Ale od czego się różni?
Bo i Dynamic na Lotosie i Verva na Orlenie mają również -32 stopnie,

No tym, że -32 statoila mi nie zanarzlo,  później zatankowalem verve i filtr zapchalo.

--
Marek

Czy tylko ja mam pecha do zamarzajÄ…cego diesla ??

Nowy film z video.banzaj.pl wiêcej »
Redmi 9A - recenzja bud¿etowego smartfona