Czy ubezpieczacie telefony?

Data: 2018-01-15 12:44:33
Autor: Majka
Czy ubezpieczacie telefony?
Cały post mój jest wielkim pytaniem o ubezpieczenie telefonu:

Czy ubezpieczacie swoje telefony? Jakiego rzędu są to kwoty? U jakich ubezpieczycieli? Co to daje?

Czy korzystaliście już z tego?
Wypłacono lub odmówiono wam wypłaty odszkodowania i za jaką szkodę?

Co obejmują ubezpieczenia, czego nie obejmują, a co powinny obejmować?

Jak uzasadnić/udowodnić ubezpieczycielowi np. utonięcie telefonu w stawie/jeziorze?

Najczęstsze wypadki, takie jak upadek telefonu też są przedmiotem ubezpieczenia, i są za to wypłacane odszkodowania? Są one równowartością naprawy czy nowego telefonu?

Czy otrzymał ktoś ubezpieczenie po zniszczeniu lub zjedzeniu telefonu przez psa?

Warto czy nie warto ubezpieczać telefony?

Majka

Data: 2018-01-15 23:04:54
Autor: Filip454
Dnia Mon, 15 Jan 2018 12:44:33 -0800 (PST), Majka napisał(a):

[...]

Moim zdaniem kompletnie nie warto ubezpieczać telefonu, ani żadnego sprzętu
elektronicznego.

--
Filip454

Data: 2018-01-19 22:19:41
Autor: jerzu.xyz
Czy ubezpieczacie telefony?
On Mon, 15 Jan 2018 23:04:54 +0100, Filip454 <filip454@filip454.pl>
wrote:

Moim zdaniem kompletnie nie warto ubezpieczać telefonu, ani żadnego sprzętu
elektronicznego.

telefonu nie ubezpieczam. Ale sprzęt RTV w domu? Od jakiegoś czasu
tak. Rodzicom piorun wywołał takie spustoszenie, że dzięki
ubezpieczeniu mają nadal laptopa i tv.

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2018-01-19 22:25:22
Autor: Robert Wańkowski
W dniu 2018-01-19 o 22:19, jerzu.xyz@irc.pl pisze:
Rodzicom piorun wywołał takie spustoszenie, że dzięki
ubezpieczeniu mają nadal laptopa i tv.
A trzeba mieć instalację odgromową, aby się ubezpieczyć?

Robert

Data: 2018-01-20 00:16:10
Autor: jerzu.xyz
Czy ubezpieczacie telefony?
On Fri, 19 Jan 2018 22:25:22 +0100, Robert Wańkowski <robwan@wp.pl>
wrote:

A trzeba mieć instalację odgromową, aby się ubezpieczyć?

Pewnie tak. U mnie jest, u rodziców też jest. Bo to bloki są.

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2018-01-20 15:18:53
Autor: Robert Tomasik
[...]

Uszkodzenie sprzętu RTV i AGD od pioruna przeważnie z odgromieniem nie
ma nic wspólnego. Impuls trafia po sieci energetycznej. U mnie
kilkanaście lat temu piorun trafił w sieć telefoniczną. Spalił się
telefon i modem w kompie.

Po za tym był problem z telewizorem, ale na szczęście wiedziałem, by go
nie uruchamiać. W czasie burzy kabel był wyciągnięty z gniazdka. Piorun
postawił "kłaczki" kurzu i włączenie spowodowałoby spięcia na płycie.
Pomogło odkurzenie :-)

Data: 2018-01-20 08:21:05
Autor: Liwiusz
wrote:

[...]

No tak, ale to nie jest jakieś indywidualne ubezpieczenie konkretnego sprzętu, tylko dodatkowe ryzyko do ubezpieczenia ruchomości w domu - podobnie jak kradzież, czy zalanie.

--
Liwiusz

Data: 2018-01-16 00:43:19
Autor: Grzexs
Czy ubezpieczacie telefony?
Nie ubezpieczam. Kupuję w takiej cenie, że jak go szlag trafi, to kupię sobie następny, a uszkodzonego nie będzie żal.

Gdyby ubezpieczenie kosztowało 1% ceny telefonu, no, 3%, to może bym się skusił, ale jak koszt to 30%, to nie warto.
--
Grzexs

Data: 2018-01-16 09:11:34
Autor: Liwiusz
W dniu 2018-01-16 o 00:43, Grzexs pisze:
[...]

Przychylam się do powyższej opinii w pierwszym akapicie.

A jako e używam telefonu kupionego za 600zł, to jakiekolwiek ubezpieczenia, z ich miesięcznymi składkami minimum 5zł i udziałem własnym od 100zł są zupełnie nieopłacalne.

W swoim życiu dwa razy zbiłem smartfona, i to nauczyło mnie szczególnie uważać. Poza tym żona zbijała wielokrotnie, dziecko również (ostatnio parę dni po zakupie, a jako że jednak był ubezpieczony, bo kupiony w abo z tą opcją, to kosztowało to niewiele :) - jakkolwiek w tym przypadku fajnie było skorzystać z ubezpieczenia, to summa summarum, jakby popatrzeć na wszystkie koszta i chcieć to mieć we wszystkich telefonach w rodzinie - jest to marny interes.

Jak widzę po sobie, uszkodzenia smartfonów to bardzo częsta przypadłość, stąd nie ma co liczyć na stawki ubezpieczenia rzędu - jak to sobie Grzexs marzy - 1-3%.

--
Liwiusz

Data: 2018-01-16 22:17:55
Autor: PiteR
Majka pisze tak:

Cały post mój jest wielkim pytaniem o ubezpieczenie telefonu:

Czy ubezpieczacie swoje telefony?

Nou ubezpieczyłem. Dlaczego? żeby raz zrobić coś wbrew sobie.
Poczuć się jak burżuj, Janusz Cebulak, król relaksu fu fu fu
co pomyka w Dojczlandzie na rusztowaniach i w glorii sławy nawiedza ojczyznę przed świętami po zakupy.

Wierząc, że teraz złośliwy los nie pozwoli mi upuścić telefonu żebym nie dostał czegoś od życia zbyt łatwo.

Jakiego rzędu są to kwoty?

10% wartości 120zł

Co to daje?

Teoretycznie następny telefon lub równowartość.

Jak uzasadnić/udowodnić ubezpieczycielowi np. utonięcie telefonu w
stawie/jeziorze?

Przy zakupie jest szczegółowy instruktaż co kłamać i jak się zachować. Warto nagrać na dyktafon.

Najczęstsze wypadki, takie jak upadek telefonu też są przedmiotem
ubezpieczenia, i są za to wypłacane odszkodowania?

Oczywiście, stłuczony wyświetlacz to największa zachęta do zawarcia ubezpieczenia.
Warto czy nie warto ubezpieczać telefony?

raczej nie warto

--
Piotrek

Mind the gap.