Czy udane wyladowanie Jak-40 nie przyczynilo sie do katastrofy?

Data: 2011-01-13 14:57:04
Autor: Neko
Czy udane wyladowanie Jak-40 nie przyczynilo sie do katastrofy?
Posrednio.

Kontrolerzy zobaczyli, ze Jak-40 kozacko wyladowal.

Moze przynajmniej podswiadomie doszli do wniosku, ze skoro
jeden wyladowal to i drugi tez da rade?

Kolejny mikropowod tej katastrofy?

Data: 2011-01-13 15:01:22
Autor: jadrys
W dniu 2011-01-13 14:57, Neko pisze:
[...]

Tak, ale raczej chodziło o pilotów TU-154, to oni nie chcieli wyjść na tchórzy w stosunku do pilotów JAK-a.

Data: 2011-01-13 14:55:55
Autor: obserwator
PROSOWIECCY DEZINFORMATORZY DALEJ PIERDOLA

Data: 2011-01-13 15:48:25
Autor: Neko
Czy udane wyladowanie Jak-40 nie przyczynilo sie do katastrofy?
Użytkownik "jadrys" <andrzej203@op.pl> napisał

Tak, ale raczej chodziło o pilotów TU-154, to oni nie chcieli wyjść na tchórzy w stosunku do pilotów JAK-a.

A moze gdyby pilot Jak-40 nie szarzowal i odszedl na zapasowe
lotnisko to i Tupolew by sie zreflektowal ?

Data: 2011-01-13 18:27:57
Autor: sofu

Użytkownik "Neko" <miglce@_bez_spamu_poczta.wp.pl> napisał w wiadomości news:4d2f10da$0$2453$65785112news.neostrada.pl...
[...]

-- -- -

Mogłoby tak własnie być.

sofu

Data: 2011-01-13 18:45:15
Autor:
Czy udane wyladowanie Jak-40 nie przyczynilo sie do katastrofy?
On Thu, 13 Jan 2011 15:48:25 +0100, "Neko"
<miglce@_bez_spamu_poczta.wp.pl> wrote:

> [...]

A moze gdyby pilot Jak-40 nie szarzowal i odszedl na zapasowe
lotnisko to i Tupolew by sie zreflektowal ?

 nie tupolew ale dzis juz s.p. lech kaczynski!

Data: 2011-01-13 20:29:36
Autor: jadrys
W dniu 2011-01-13 15:48, Neko pisze:
[...]

Na pewno głos pilotów z JAK-a również zaważył na sprawie.

Data: 2011-01-13 15:02:39
Autor: dK

Użytkownik "Neko" <miglce@_bez_spamu_poczta.wp.pl> napisał w wiadomości news:4d2f04c7$0$2439$65785112news.neostrada.pl...
[...]

No nie. Nie tędy droga. porównanie Jaka i Tutki w tych warunkach, to jak próba przejścia po zmurszały stary drewniany most mrówki i słonia.
Jak to  zwrotna maszyna i miała zdecydowanie wielokrotnie większe szanse przetrwania prezy lądowaniu na szczura.

dK

Data: 2011-01-13 15:49:20
Autor: Neko
Czy udane wyladowanie Jak-40 nie przyczynilo sie do katastrofy?
Użytkownik "dK" <caria@wp.pl> napisał

[...]

Tak. Jak-40 to mrowka w porownianiu
z Tupolewem - fakt.

Data: 2011-01-13 15:04:27
Autor: Xan
W dniu 13.01.2011 14:57, Neko pisze:
[...]

Polacy sie chwalą, ze przecież potrafią latać na drzwiach od stodoły, może kontroler wzioł to sobie do serca.

Data: 2011-01-13 15:08:04
Autor: dK

Użytkownik "Xan" <info@activsoft.pl> napisał w wiadomości news:ign0pc$pfe$1news.net.icm.edu.pl...
[...]

Widzisz, my Polacy znamy to powiedzenie - prosta konsekwencja chorej ułańskiej fantazji. Rosjanie NIE.
gdyby może o tym wiedzieli, to wzięliby to też pod uwagę.
No ale nigdzie w procedurach nie ma postępowania z "narwanymi"

dK

Data: 2011-01-13 15:58:41
Autor: Xan
W dniu 13.01.2011 15:08, dK pisze:

[...]

może czas pomyslec na swiecie o procedurach dla wszystkich i "polaków" :D

Data: 2011-01-13 16:29:25
Autor: dK

Użytkownik "Xan" <info@activsoft.pl> napisał w wiadomości news:ign3v2$d1$2news.net.icm.edu.pl...
[...]

Jest szansa, że jak  będzie weryfikacja raportu, to Katodina dołoży taki wniosek :)))

dK

Data: 2011-01-13 15:51:14
Autor: Tomek
Czy udane wyladowanie Jak-40 nie przyczynilo sie do katastrofy?

Polacy sie chwalą, ze przecież potrafią latać na drzwiach od stodoły, może kontroler wzioł to sobie do serca.

Nie polacy, tylko strażnik żyrandola.
Tomek

Data: 2011-01-13 15:52:26
Autor: Tomek
[...]

Może odwrotnie - dlaczego po próbie lądowania Iła, który ponoć o mało co się nie rozbił, nie nabrali podejrzeń, że następnym razem może się nie udać?
Tomek

Data: 2011-01-13 15:59:15
Autor: Neko
Czy udane wyladowanie Jak-40 nie przyczynilo sie do katastrofy?
Użytkownik "Tomek" <kuki543@interia.pl> napisał

Może odwrotnie - dlaczego po próbie lądowania Iła, który ponoć o mało co się nie rozbił, nie nabrali podejrzeń, że następnym razem może się nie udać?

Duzo pytan, malo odpowiedzi

Dlaczego nawigator nie ustawil wyskosciomierza? Mial 3 wyskosciomierze.
Ten najwazniejszy w hpa nie ustawil, a ponoc to jest tak oczywiscie,
jak to ze slon ma trąbe.

Ponoc patrzyli na wysokosciomierz radiowy. Ponoc kazdy z tych 3 wysokosciomierzy
pokazywal inne parametry. Dlaczego nie zaczeli myslec?
A moze tak zawsze sie laduje i dla nich to bylo oczywiscie, ze radio pokazuje
tyle, baryczny tyle a inny tyle.

Moze to norma o ktorej sie nie mowi? Przeciez z zapiskow nie wynika,
aby ktos sie zastanawial, dlaczego ten w hektopaskalach pokazuje tyle,
a ten radiowy co innego. To bylo takie dla nich oczywiste.

Czy oni zwariowali?

Data: 2011-01-13 16:21:47
Autor: Eulalia Browarek

Użytkownik "Neko" <miglce@_bez_spamu_poczta.wp.pl> napisał w wiadomości news:4d2f1367$0$2444$65785112news.neostrada.pl...
[...]

[...]
Czy oni zwariowali?

W obecności tylu PiSowców na pokładzie nie jest to niemożliwe.

Zennon

Data: 2011-01-13 18:14:53
Autor: the_foe
W dniu 2011-01-13 15:59, Neko pisze:
[...]

ta ekipa nigdy nie ladowala w takiej sytuacji, a jak widzisz wszytko przez szybe to parametry nie sa tak istotne, po prostu sie pogubili, nawigator nawet z nerwow zamiast wylaczyc TAWS by nie wkur... swoim pitoleniem nacisnal przycisk skalowania wysokosciomierza barycznego na lot przz co samolot "podniosl" sie o 180 m.

--
the_foe

Data: 2011-01-13 18:34:32
Autor: sofu
[...]

-- -- -- -

Ale cały czas mimo dziwnych odczytów wysokosciomierza i wycia alarmu kontroler na wieży informował ich, że ich widzi i są na kursie i ścieżce.
Czyli wszystko miało byc O.K!
Dopiero jak się juz rozbijali to im kontroler dał polecenie "horyzont".

sofu

Data: 2011-01-13 18:52:17
Autor: Bogdan Idzikowski

Użytkownik "sofu" <manhunter1@o2.pl> napisał w wiadomości news:ignd37$76v$1node1.news.atman.pl...
[...]

Nie przeginaj - kontroler ostatni raz "na kursie i ścieżce" powiedział, gdy byli na wysokości ok. 150 metrów. A to było przed jarem.

Data: 2011-01-13 16:00:21
Autor: Xan
W dniu 13.01.2011 15:52, Tomek pisze:
[...]

może przeważył czynnik polityczny i skutki radykalnej odmowy.

Data: 2011-01-13 16:53:46
Autor: boukun
[...]

Alez oczywiście, powiedzieli ponadto, "no, możecie spróbować...", słychać wyraźnie na zapisie...

boukun

Data: 2011-01-13 18:45:14
Autor:
Czy udane wyladowanie Jak-40 nie przyczynilo sie do katastrofy?
On Thu, 13 Jan 2011 14:57:04 +0100, "Neko"
[...]

 a nasi piloci to bezmozgi? nie prownuj jak-a do tu.

Czy udane wyladowanie Jak-40 nie przyczynilo sie do katastrofy?