Czy urzad skarbowy zwraca nieslusznie zaplacony podatek?

Data: 2013-05-09 18:12:07
Autor: Bartek
Czy urzad skarbowy zwraca nieslusznie zaplacony podatek?
Jezeli tak to do ilu lat wstecz?Chodzi o to ze jako nierezydent powinienem chyba placic podatek od odsetek wylacznie w kraju ktorym mieszkam czyli Niemczech (jezeli sie dobrze orientuje).Czy zwroca mi w Polsce zaplacony podatek wstecz?

Pozdrawiam

Data: 2013-05-09 19:22:49
Autor: m4rkiz
Czy urzad skarbowy zwraca nieslusznie zaplacony podatek?
"Bartek" <bartekmmmmx@interia.pl> wrote in message news:518bcada$0$6569$9b4e6d93newsspool3.arcor-online.net...

pl.soc.prawo.podatki

Jezeli tak to do ilu lat wstecz?

5

Chodzi o to ze jako nierezydent powinienem chyba placic podatek od odsetek wylacznie w kraju ktorym mieszkam czyli Niemczech (jezeli sie dobrze orientuje).

zle sie orientujesz - od tego co zarabiasz w Polsce placisz w Polsce

Czy zwroca mi w Polsce zaplacony podatek wstecz?

jezeli masz podstawy to zlozysz korekte, przetrzepia to dokladnie i jezeli
nie bedzie sie czego czepic to zwroca

Data: 2013-05-09 15:42:34
Autor: witek
m4rkiz wrote:
[...]

jemu chodzi o zwrot belki.

Data: 2013-05-10 00:56:28
Autor: kokosianka
Czy urzad skarbowy zwraca nieslusznie zaplacony podatek?
W dniu czwartek, 9 maja 2013 20:22:49 UTC+2 użytkownik m4rkiz napisał:
"Bartek" <> wrote in message news:518bcada$0$6569$9b4e6d93newsspool3.arcor-online.net...

pl.soc.prawo.podatki

> [...]

> Czy zwroca mi w Polsce zaplacony podatek wstecz?

jezeli masz podstawy to zlozysz korekte, przetrzepia to dokladnie i jezeli

Dokladnie 5 lat od konca roku, w ktorym zlozyles deklaracje za dany rok - np. deklaracje za rok 2012 zlozyles 30/4/2013, 5 lat mija 31.12.2018 - do tego czasu fiskus moze sprawdzac Ciebie i dokumenty i Ty tez mozesz korygowac rozliczenia

Data: 2013-05-10 01:08:14
Autor: Bartek
[...]

czyli podwojne opodatkowanie w obu krajach?Zdaje sie ze sa umowy zeby tego uniknac.

Data: 2013-05-09 19:51:28
Autor: witek
Czy urzad skarbowy zwraca nieslusznie zaplacony podatek?
Bartek wrote:

pl.soc.prawo.podatki

[...]

zwykle tak, ale nie zawsze.

czyli podwojne opodatkowanie w obu krajach?Zdaje sie ze sa umowy zeby
tego uniknac.

Sa.
Bez tych umow zaplacilbys w kraju w ktorym zarobiles pieniadze, wg przepisow tego kraju
i w swoim wg przepisow swojego kraju. Zwykle w wiekszosci "z definicji" nie ma zwolnienia z podatkow pieniedzy zarobionych za granicą.

Umowy o unikaniu podowjnego opodatkowania zmieniaja te "domyslne przepisy" w obu krajach.

W zaleznosci od tresci umowy, rodzaju dochodu, pianiedze moga byc zwolnione z podatku w jednym z krajow, lub opodatkowane inaczej niz odmyslnie lub wplywac na wysokosc podatku w drugim kraju.

Szczegoly sa w umowach pomiedzy dwoma konkretnymi krajami.

Czy urzad skarbowy zwraca nieslusznie zaplacony podatek?