Czy urzędnicy powinni dostawać nagrody z a pracę?

Data: 2013-02-19 09:40:30
Autor: WW
Czy urzędnicy powinni dostawać nagrody z a pracę?
Witam

Ostatnio dowiadujemy się coraz więcej, o nagrodach jakie nasi władcy sami sobie przyznają. To co mówią, to tylko wierzchołek góry lodowe,j bo to samo odbywa się na wszystkich szczeblach biurokracji.

Ja zaś się zastanawiam, za co urzędnicy dostają te nagrody?
Za to, ĹĽe pracowali?
Wszak za to dostali juĹĽ pensje.
Za to, ĹĽe dobrze pracowali?
Wszak to ich obowiÄ…zek.
Jak któryś się wyróżnił to czemu nie, ale wszyscy?

Zważywszy na fakt, że ich szefowie dzielą nie swoje a nasze pieniądze, to może najwyższy czas z tym skończyć.
Za prace jest pensja.
A jak siÄ™ im nie podoba, to niech odejdÄ… z tak zĹ‚ej pracy.  :-P
W prywatnej firmie właściciel, za ich osiągnięcia, może im przyznać nagrody w nieograniczonej wręcz wysokości.

Pozdrawiam
WW
„Tylko pod tym krzyżem, tylko pod tym znakiem
  Polska bÄ™dzie wiochÄ… a Polak burakiem”.

Data: 2013-02-19 09:56:00
Autor: Bogdan Idzikowski

Użytkownik "WW" <wuwu0@vp.pl> napisał w wiadomości news:kfvdq1$h46$1node2.news.atman.pl...
[...]

A może zajrzałbyś do ich umów o pracę?
Byłem swego czasu urzędasem (za PRL) i dostawałem premię kwartalną, która mi się należała jak psu kość, o ile rzetelnie wykonywałem swoją pracę. Bywały także trzynaste i czternaste pensje.

Rzucono motłochowi kość i motłoch tę kość ogryza oblizując się ze smakiem. Miał rację Kurski mówiąc "głupi naród wszystko kupi"!

ubawiony

Data: 2013-02-19 10:03:42
Autor: No pasaran
"Bogdan Idzikowski" <bogdanid@neostrada.pl> schrieb im Newsbeitrag news:51233e28$0$1309$65785112news.neostrada.pl...

[...]

Dlaczego robolom nie podstawiają takich umów? Kto takie umowy wymyślił, banda Tuska, złodzieja Polaków z emerytur, by IM się żyło lepiej...
Tfu!

Data: 2013-02-19 10:04:07
Autor: Marek Czaplicki
Bogdan Idzikowski pisze na pl.soc.polityka w dniu wtorek 19 luty 2013 09:56:

Użytkownik "WW" <wuwu0@vp.pl> napisał w wiadomo¶ci
Witam

Ostatnio dowiadujemy się coraz więcej, o nagrodach jakie nasi władcy sami
sobie przyznaj±. To co mówi±, to tylko wierzchołek góry lodowe,j bo to
samo odbywa się na wszystkich szczeblach biurokracji.

Ja za¶ się zastanawiam, za co urzędnicy dostaj± te nagrody?
Za to, że pracowali?
Wszak za to dostali już pensje.
Za to, że dobrze pracowali?
Wszak to ich obowi±zek.
Jak który¶ się wyróżnił to czemu nie, ale wszyscy?

Zważywszy na fakt, że ich szefowie dziel± nie swoje a nasze pieni±dze, to
może najwyższy czas z tym skończyć.
Za prace jest pensja.
A jak się im nie podoba, to niech odejd± z tak złej pracy.  :-P
W prywatnej firmie wła¶ciciel, za ich osi±gnięcia, może im przyznać
nagrody w nieograniczonej wręcz wysoko¶ci.

A może zajrzałby¶ do ich umów o pracę?
Byłem swego czasu urzędasem (za PRL) i dostawałem premię kwartaln±, która
mi się należała jak psu ko¶ć, o ile rzetelnie wykonywałem swoj± pracę.
Bywały także trzynaste i czternaste pensje.

Rzucono motłochowi ko¶ć i motłoch tę ko¶ć ogryza oblizuj±c się ze smakiem.
Miał rację Kurski mówi±c "głupi naród wszystko kupi"!

O "motłoch"? Cała sprawa to taka, że pracodawc± dla urzędnika jest wła¶nie ten motłoch. :) I jak chce wła¶nie zagl±dn±ć do umów o pracę to dowiaduje się, że za komuny tak było to ma być jeszcze najmniej sto lat. :)

Data: 2013-02-19 10:28:18
Autor: Bogdan Idzikowski
Czy urzędnicy powinni dostawać nagrody za pracę?

Użytkownik "Marek Czaplicki" <emcza@gazeta.pl> napisał w wiadomo¶ci news:kfvf6i$i5c$1node2.news.atman.pl...
[...]

ChłopieI Wszystko masz w ustawach. Chcesz zmienić zasady wynagradzania i nagradzanie - zmień ustawy.
Ponad to, jeste¶ nieszkodliwym megalomanem. Pracodawc± dla urzędnika jest URZˇD. I nie ty dajesz pracę. Ty płacisz podatki. I masz je płacić bez oci±gania. Inaczej wpierdol w postaci kar.
Znaj swoje miejsce, kmiocie! Pyłku mały! :-)

ubawiony

--
Donald Tusk - "wolałbym się nie urodzić, niż na grobach zmarłych budować swoj± karierę polityczn±".

Data: 2013-02-19 10:38:33
Autor: Marek Czaplicki
Bogdan Idzikowski pisze na pl.soc.polityka w dniu wtorek 19 luty 2013 10:28:

O "motłoch"? Cała sprawa to taka, że pracodawc± dla urzędnika jest
wła¶nie ten motłoch. :) I jak chce wła¶nie zagl±dn±ć do umów o pracę to
dowiaduje się, że za komuny tak było to ma być jeszcze najmniej sto lat.
:)

[...]

Oj. Jak dziecko we mgle. Panie urzędnik, pobuda! Najpierw namawiasz do zagl±dnięcia w umowę o pracę, potem jak dowiadujesz się co nieco o płatnikach podatków to uznajesz że i tak jest w porz±dku, bo ustawowo jest co¶ tam, co¶ tam. Jak dałby¶ mi prawo do samodzielnego ustawiania ile ja mam zarabiać to zaskoczyłbym Cie sumami, dodatkami i nagrodami. :)

Data: 2013-02-19 12:34:43
Autor: Bogdan Idzikowski
Czy urzędnicy powinni dostawać nagrody za pracę?

Użytkownik "Marek Czaplicki" <emcza@gazeta.pl> napisał w wiadomo¶ci news:kfvh74$4r4$1node1.news.atman.pl...
[...]

Życzę szczę¶cia w egzekwowaniu wymy¶lonych przez ciebie zasad. Z pewno¶ci± znajdziesz się w pokoju bez klamek je¶li zbyt namolny będziesz!

ubawiony

--
Donald Tusk - "wolałbym się nie urodzić, niż na grobach zmarłych budować swoj± karierę polityczn±".

Data: 2013-02-19 10:16:44
Autor: abc
[...]

Przed rozdziałem Państwa od Kościoła, Kościół prowadził ewidencję ludności
(chrzty, małżeństwa, pogrzeby), szkolnictwo (od parafialnego do
uniwersytetĂłw), szpitale, sierociĹ„ce,  i zaĹ‚atwiaĹ‚ inne sprawy urzÄ™dowe
przejęte przez państwo.

Porównaj ówczesną dziesięcinę (podatek 10%) z wysokością obecnych podatków ściąganych z obywateli prze Państwo, aby zastąpić to, co przedtem robił Kościół.

Data: 2013-02-19 11:08:43
Autor: Marek Czaplicki
abc pisze na pl.soc.polityka w dniu wtorek 19 luty 2013 10:16:

Ja za¶ się zastanawiam, za co urzędnicy dostaj± te nagrody?
Za to, że pracowali?
Wszak za to dostali już pensje.
Za to, że dobrze pracowali?
Wszak to ich obowi±zek.

Przed rozdziałem Państwa od Ko¶cioła, Ko¶ciół prowadził ewidencję ludno¶ci
(chrzty, małżeństwa, pogrzeby), szkolnictwo (od parafialnego do
uniwersytetów), szpitale, sierocińce,  i załatwiał inne sprawy urzędowe
przejęte przez państwo.

Porównaj ówczesn± dziesięcinę (podatek 10%) z wysoko¶ci± obecnych podatków
¶ci±ganych z obywateli prze Państwo, aby zast±pić to, co przedtem robił
Ko¶ciół.

No. A specjalne zakony budowały drogi, mosty, metra, i zbijały analfabetyzm do zera. :)

Data: 2013-02-19 16:34:40
Autor: andal
On Tue, 19 Feb 2013 11:08:43 +0100, Marek Czaplicki wrote:

[...]

dzis nie ma analfabetyzmu, dzis kazdy robol wie ktory guzik

i jak szybko naciskac

by na dostac mizerna wyplate

a kazdego dnia po pracy ma wspaniala rozrywke tv

Data: 2013-02-19 11:11:23
Autor: Aleksander
Czy urzędnicy powinni dostawać nagrody za pracę?
Problem płac urzędników , nagród , premi, powinien być rozwi±zywany na drodze spżężenia zwrotnego.
Owszem na danym stanowisku płaca, ale wszelkie dodatki powinny być uzależnione od efektów tej pracy. Otóż nie stosuje się zadnych mechanizmów kontrolnych, uzależniaj±cych  płace, premie od zadowolenia społeczeństwa, petentów, interesantów . Istniej±ce kryteria to ocena jednego urzędnika przez drugiego, daleka od zwrotnej informacji o stopniu zadowolenia petenta.
Ogólnie płace np. premiera powinny być uzależnione np. od dochodu narodowego. Ministra od ¶redniej płacy w jego resorcie. Dyrektora spółki, fabryki, instytucji, od płac w jego firmie i uzyskiwanych przychodów.
  W praktyce mamy sprzeczno¶c z zasadami ekonomii. Państwo maj±c największ± kasę stać na super specjalistów,   ekonomistów, itd. a ma deficyt budżetowy. Lotnisko w mie¶cie XXX miało w zeszłym roku tylko 2 mln deficytu, a dyrektor dostał nagrodę 50 ty¶ zł.  Przy takich zasadach cudem jest uznawanie , że mały przedsiębiorca ma mieć zysk, bo inaczej splajtuje, i nie ma go.
   Swoj± drog± chciałbym by przy stratach w mojej firmie przyznano mi z pół miliona na rok nagrody,  dlaczego nie??  może z budżetu?

I jak tu żyć? jak to wszystko jedno wielkie oszustwo.

Alx

Data: 2013-02-19 11:24:57
Autor: WW
Czy urz�dnicy powinni dostawa� nagr ody za prac�?
W dniu 2013-02-19 11:11, Aleksander pisze:
Problem p³ac urzêdników , nagród , premi, powinien byæ rozwi±zywany na
drodze sp¿ê¿enia zwrotnego.
Owszem na danym stanowisku p³aca, ale wszelkie dodatki powinny byæ
uzale¿nione od efektów tej pracy. Otó¿ nie stosuje siê zadnych mechanizmów
kontrolnych,

Od kilku lat obowiązuje prawo, że urzędnik odpowiada za swoje złe decyzje podjęte z "rażącym naruszenie prawa".
Wiesz, ilu urzędników od tego czasu ukarano?

ANI JEDNEGO !!!

Problem jest w ogóle postawiony na głowie.
Dlaczego urzędnik o czymkolwiek decyduje?
Prawo powinno być proste i jasne.
Po speĹ‚nieniu takich a takich warunkĂłw -  dostajesz stosowny papier.
Ale w Polsce urzędnik "może wydać" taki papier a to oznacza, że może i nie wydać.
I mammy nieusuwalną, za nic nieodpowiadającą, biorąca łapówki i nagrody armie urzędników-władców "motłochu".

A miaĹ‚o być inaczej.  :-(

Data: 2013-02-19 12:31:45
Autor: Bogdan Idzikowski

Użytkownik "WW" <wuwu0@vp.pl> napisał w wiadomości news:kfvjts$nb9$1node2.news.atman.pl...
[...]

Szable w dłoń! Kosy na sztorc!

ubawiony

Data: 2013-02-19 12:30:48
Autor: Bogdan Idzikowski
Czy urzędnicy powinni dostawać nagrody za pracę?

Użytkownik "Aleksander" <powazny@tlen.pl> napisał w wiadomo¶ci news:51234fda$0$1308$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Kup se rozpuszczalnik. Instrukcja obsługi na etykiecie!

ubawiony

--
Donald Tusk - "wolałbym się nie urodzić, niż na grobach zmarłych budować swoj± karierę polityczn±".

Data: 2013-02-19 23:23:58
Autor: Trybun
W dniu 2013-02-19 09:40, WW pisze:
[...]

Co tu dużo pisać - patologia, jak i cały system w którym przyszło nam żyć.

Czy urzędnicy powinni dostawać nagrody z a pracę?