Czy uszkodzone DDR1 moze grzac procesor?

Data: 2013-08-19 11:51:05
Autor: Serwis
Czy uszkodzone DDR1 moze grzac procesor?
zauwazyłem nadmierne grzanie sie procesora co uniemozliwia normalna prace komputera najczesciej nie zdazy sie system uruchomic i juz sie zawiesi albo zresetuje
czy oszkodzona pamiec moze byc tego przyczyna?

Data: 2013-08-19 12:29:14
Autor: sebcio
Czy uszkodzone DDR1 moze grzac procesor?
W dniu 2013-08-19 11:51, Serwis pisze:
zauwazy�em nadmierne grzanie sie procesora co uniemozliwia normalna prace
komputera najczesciej nie zdazy sie system uruchomic i juz sie zawiesi albo
zresetuje
czy oszkodzona pamiec moze byc tego przyczyna?

a coś więcej, gdzie w stosunku do procka jest położona ta pamięć

Data: 2013-08-19 12:35:44
Autor: Serwis
Czy uszkodzone DDR1 moze grzac procesor?

a co¶ więcej, gdzie w stosunku do procka jest położona ta pamięć

na plycie sa 4 banki po 512 mb dzis jedna z nich wlozyłem do innej plyty i efekt jest podobny z tym ze tutaj po zbootowaniu napedow komputer sie zawiesza i radiator od procesora strasznie grzeje a jeszcze bardziej od chipsetu

Data: 2013-08-19 13:14:52
Autor: miab
[...]

Uszkodzona pamięć może resetować i zawieszać komputer.

miab

Data: 2013-08-19 21:58:55
Autor: \(c\)RaSz
Czy uszkodzone DDR1 moze grzac procesor?

:
: Uszkodzona pamięć może resetować i zawieszać komputer.
:
: miab
:

A czy częste blue screeny też mog± być powodowane przez bł±d pamięci?
Oczywi¶cie wy¶wietla się na nich jaki¶ komunikat, ale nic mi on nie mówi...

Data: 2013-08-19 22:51:36
Autor: qwerty
Czy uszkodzone DDR1 moze grzac procesor?
Użytkownik "(c)RaSz"  napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:521278fe$0$1250$65785112@news.neostrada.pl...
A czy częste blue screeny też mog± być powodowane przez bł±d pamięci?
Oczywi¶cie wy¶wietla się na nich jaki¶ komunikat, ale nic mi on nie mówi...

To s± chyba jedyne objawy uszkodzonych modułów (poza zamarzaniem, czarnym ekranem).

Data: 2013-08-19 23:32:53
Autor: animka
Czy uszkodzone DDR1 moze grzac procesor?

A czy częste blue screeny też mogą być powodowane przez błąd pamięci?
>Oczywiście wyświetla się na nich jakiś komunikat, ale nic mi on nie mówi...

Jak uda Ci się wejść do systemu to ściągnij i zainstaluj sobie programik Everest.
Będziesz miał jak na dłoni wypisane co powoduje konflikt, nawet który moduł pamięci.
Np. to:
http://www.sciagnij.pl/programy/p/Windows-Diagnostyka_i_podkrecanie-Informacje_o_sprzecie-EVEREST_Ultimate_Edition/484

--
animka

Data: 2013-08-20 11:52:57
Autor: doomx

Użyj tego, na innym komputerze przygotuj płytę liveCD: http://www.instalki.pl/programy/download/Windows/testowanie_i_diagnostyka/Memtest86.html

Data: 2013-08-22 02:10:47
Autor: xcpy
Czy uszkodzone DDR1 moze grzac procesor?
Użyj tego, na innym komputerze przygotuj płytę liveCD: http://www.instalki.pl/programy/download/Windows/testowanie_i_diagnostyka/Memtest86.html

Rozumiem, że się przejęzyczyłe¶ i chodziło Ci o "live USB" :P.

PS
Kto dzisiaj (w dobie USB) używa płyt CD/DVD?
Toć to masochizm przez duże "M".
Od tylu lat nie używałem płyt CD/DVD, że już zapomniałem
po co one w ogóle były :).

Data: 2013-08-22 13:14:16
Autor: animka
Czy uszkodzone DDR1 moze grzac procesor?
W dniu 2013-08-22 02:10, xcpy pisze:
U�yj tego, na innym komputerze przygotuj p�yt� liveCD:
http://www.instalki.pl/programy/download/Windows/testowanie_i_diagnostyka/Memtest86.html

Rozumiem, �e si� przej�zyczy�e� i chodzi�o Ci o "live USB" :P.

PS
Kto dzisiaj (w dobie USB) u�ywa p�yt CD/DVD?
To� to masochizm przez du�e "M".
Od tylu lat nie u�ywa�em p�yt CD/DVD, �e ju� zapomnia�em
po co one w og�le by�y :).

Mnie się przydała jak musiałam naprawić Windows8.
Mam "nagrany" dysk naprawy systemu.
Tylko, że nagrywarek w komputerze już nie używam ( jedna- light scribe padła). Jak potrzeba to podłączam pod USB nagrywarkę Toshiba. Potem chowam ja do szafy.

--
animka

Data: 2013-08-22 13:36:43
Autor: miab
[...]

DDR1 i start z USB. DOBRE.

miab

Data: 2013-08-22 14:50:05
Autor: JoteR
"miab" napisał:

[...]

Ale co ma do rzeczy rodzaj pamięci i możliwo¶ć startu z USB?

JoteR

Data: 2013-08-22 17:48:33
Autor: Michal
Czy uszkodzone DDR1 moze grzac procesor?
W dniu 2013-08-22 14:50, JoteR pisze:
Rozumiem, że się przejęzyczyłeś i chodziło Ci o "live USB" :P.
DDR1 i start z USB. DOBRE.

Ale co ma do rzeczy rodzaj pamięci i możliwość startu z USB?

Pewnie chodziło mu o to, że tak "starożytne" płyty jak obsługujące DDR1
nie potrafią w opinii miaba wystartować z USB, jak to miało nieraz
miejsce w przypadku płyt na SS7 czy pierwszych SocketA albo PGA/FCPGA
(ale te były jeszcze na SDR SDRAM). Szanownej gimbazie oświadczem, że to
mocno rozmija się z rzeczywistością: wszystkie płyty z DDR1 SDRAM jakie
jeszcze mam na chodzie (2xS939 na Uli1695 i VIA K8T800 PRO oraz jeszcze
starsza na nForce2 Ultra 400 - czyli ~10 letnie, bez najmniejszego
problemu potrafią wystartować z USB, zarówno GMS, zewnętrznego DVDRW ma
USB jak i HDD-USB. Najnowsza płyta która tego nie potrafi to jakiś
Compaq SFF na i810 z Cel466 chyba z 1998/99 r., no ale to Compaq w końcu ;>

--
/MB

Data: 2013-08-23 19:44:02
Autor: Kamil
Użytkownik "Michal" napisał:

wszystkie płyty z DDR1 SDRAM jakie jeszcze mam na chodzie (2xS939 na Uli1695 i
VIA K8T800 PRO oraz jeszcze
starsza na nForce2 Ultra 400 - czyli ~10 letnie, bez najmniejszego
problemu potrafią wystartować z USB

Szkoda, że nie wie tego instalator WindowsXP, bo nie chce zainstalować systemu
na pendrive i na dyskach SATA.

Pozdrawiam

Data: 2013-08-24 00:55:08
Autor: animka
W dniu 2013-08-23 19:44, Kamil pisze:
Użytkownik "Michal" napisał:

[...]

MoĹĽe tu coĹ› dla siebie znajdziesz:

http://www.google.pl/#fp=ddc1dd419173ce70&q=instalator+WindowsXP%2C+bo+nie+chce+zainstalować+systemu++na+pendrive+i+na+dyskach+SATA

--
animka

Data: 2013-08-24 16:23:12
Autor: xcpy
Czy uszkodzone DDR1 moze grzac procesor?
http://www.google.pl/#fp=ddc1dd419173ce70&q=instalator+WindowsXP%2C+bo+nie+chce+zainstalować+systemu++na+pendrive+i+na+dyskach+SATA

Cos Ty w google zapodala? :)

Powinnas byc moderatorem tej grupy :).

Data: 2013-08-24 17:08:16
Autor: animka
W dniu 2013-08-24 16:23, xcpy pisze:
http://www.google.pl/#fp=ddc1dd419173ce70&q=instalator+WindowsXP%2C+bo+nie+chce+zainstalowaďż˝+systemu++na+pendrive+i+na+dyskach+SATA

Cos Ty w google zapodala? :)

Powinnas byc moderatorem tej grupy :).

Wrzuciłam tekst tej osoby, która ma problemy :-)
Troszeczkę poprawiłam, żeby google szybciej znalazło.

--
animka

Data: 2013-08-25 01:50:44
Autor: xcpy
[...]

Co dokladnie poprawilas?
Bo nie ogarniam... :)

Data: 2013-08-25 03:30:38
Autor: animka
W dniu 2013-08-25 01:50, xcpy pisze:
Cos Ty w google zapodala? :)

Powinnas byc moderatorem tej grupy :).

Wrzuci�am tekst tej osoby, kt�ra ma problemy :-)
Troszeczk� poprawi�am, �eby google szybciej znalaz�o.

"instalator WindowsXP, bo nie chce zainstalowaďż˝ systemu  na pendrive i na
dyskach SATA"

Co dokladnie poprawilas?
Bo nie ogarniam... :)

Podałam Ci linki. Poczytaj to sie może ogarniesz. :-)

--
animka

Data: 2013-08-25 13:20:43
Autor: xcpy
Czy uszkodzone DDR1 moze grzac procesor?
Podałam Ci linki. Poczytaj to sie może ogarniesz. :-)

Poczytaj jak dziala przegladarka google, bo nie wiesz.

Data: 2013-08-25 20:55:08
Autor: animka
Czy uszkodzone DDR1 moze grzac procesor?
W dniu 2013-08-25 13:20, xcpy pisze:
Poda�am Ci linki. Poczytaj to sie mo�e ogarniesz. :-)

Poczytaj jak dziala przegladarka google, bo nie wiesz.

Przecież to był link z przeglądarki google. Slaczego w odpowiedzi wyciąłeś?
Za slaby masz komputer i za słabą przeglądarkę, żeby na google zajrzeć?

--
animka

Data: 2013-08-24 01:37:40
Autor: Przemysław Ryk
Dnia Fri, 23 Aug 2013 19:44:02 +0200, Kamil napisał(a):

Użytkownik "Michal" napisał:

wszystkie płyty z DDR1 SDRAM jakie jeszcze mam na chodzie (2xS939 na Uli1695 i
VIA K8T800 PRO oraz jeszcze
starsza na nForce2 Ultra 400 - czyli ~10 letnie, bez najmniejszego
problemu potrafi± wystartować z USB

Szkoda, że nie wie tego instalator WindowsXP, bo nie chce zainstalować systemu
na pendrive i na dyskach SATA.

O'rly? Instalator XP nie chce zainstalować systemu na dysku SATA?

[ Kobiety robi± dla swojego wygl±du zewnętrznego to, za co handlarz        ]
[ używanymi autami poszedłby do więzienia.                    (Nick Nolte) ]

Data: 2013-08-24 22:45:46
Autor: Gotfryd Smolik news

Użytkownik "Michal" napisał:

[...]

  Je¶li dobrze pamiętam, da się tak zrobić ;)
  Oczywi¶cie SATA nic do tego, ale już po ustawieniu trybu AHCI a nie IDE
co najmniej "oryginalny" XP i XP SP1 leży i kwiczy, brak driverów.
  Na IDE (interfejsach IDE, je¶li s±) instaluje, no to wniosek że
"nie chce na SATA" jest oczywisty, niby nie?
  ;)

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-08-24 23:17:41
Autor: Przemysław Ryk
Dnia Sat, 24 Aug 2013 22:45:46 +0200, Gotfryd Smolik news napisał(a):

[...]

Proste rozwi±zanie - dać instalatorowi drivery. Sam zreszt± wskazuje tak±
ewentualno¶ć. :D

  Na IDE (interfejsach IDE, je¶li s±) instaluje, no to wniosek że
"nie chce na SATA" jest oczywisty, niby nie?
  ;)

No dla takiej gwiazdy, jak Kamilek, czy Animka, to może tak. ;D

[ Chęć do reformowania mężczyzny jest tym, czemu nie potrafi się oprzeć    ]
[ żadna kobieta.          (Bernard Samson, Len Deighton "Mecz w Londynie") ]

Data: 2013-08-24 09:20:37
Autor: JoteR
"Kamil" napisał:

[...]

Ale co to ma do rzeczy? Mowa była o środowisku "Live", czyli minilinuchach, Windows PE czy nawet samodzielnie spreparowanym MS-DOS.

i na dyskach SATA.

Dlaczego system sprzed 13 lat miałby natywnie obsługiwać praktycznie nieistniejący wówczas interfejs? Zresztą, może nie tyle obsługiwał, co dawał możliwość obsługi, o czym doskonale wiesz, tylko na siłę usiłujesz się przyczepić.

JoteR

Data: 2013-08-24 19:25:39
Autor: Kamil
Użytkownik "JoteR" napisał:

Ale co to ma do rzeczy? Mowa była o środowisku "Live", czyli minilinuchach,
Windows PE czy nawet samodzielnie spreparowanym MS-DOS.

Mowa była o sprzęcie z przed lat, który potrafił bootować z USB.

"wszystkie płyty z DDR1 SDRAM jakie jeszcze mam na chodzie (2xS939 na Uli1695 i
VIA K8T800 PRO oraz jeszcze starsza na nForce2 Ultra 400 - czyli ~10 letnie, bez
najmniejszego problemu potrafią wystartować z USB"

To co niby miało dię bootować jak nie jakiś "normalny" system?

> [...]

możliwość obsługi, o czym doskonale wiesz, tylko na siłę usiłujesz się

Nie chodzi o czepianie się, ale o fakty. Prace nad sprzętem i softem toczą się
równolegle. Nie wierzę aby M$ nie wiediał o SATA. A poza tym przeież przez kilka
lat publikowali Service Packi i inne Ĺ‚aty. Ale instalki nie uaktualnili. WolÄ…
produkiwać kolejne gnioty. Gdyby nie konieczność do dzisiaj siedział bym na W98
SE. Mały i szybki. Niestety wiele softu już nie obsługuje. XP jest jeszcze do
przyjęcia. To co powyżej to już paranoja.

Pzdr

Data: 2013-08-24 21:40:34
Autor: JoteR
"Kamil" napisał:

To co niby miało dię bootować jak nie jakiś "normalny" system?

Przypomnę sekewncję wydarzeń:

========== StÄ…d ==========

[...] przygotuj płytę liveCD:
http://www.instalki.pl/programy/download/Windows/testowanie_i_diagnostyka/Memtest86.html

Rozumiem, że się przejęzyczyłeś i chodziło Ci o "live USB" :P.
[...]

DDR1 i start z USB. DOBRE.

========== DotÄ…d ==========

Już wiesz, co miało się bootować? ;->

Nie chodzi o czepianie się, ale o fakty. Prace nad sprzętem i softem
toczą się równolegle. Nie wierzę aby M$ nie wiediał o SATA.

Pocieszę, cię. Nie chciał wiedzieć też o SCSI (przynajmniej o nowszych kontrolerach), chociaż to był już dawno okrzepły, a nawet schyłkowy standard. Też musiałem karmić drania z dyskietki.

A poza tym przeieĹĽ przez kilka lat publikowali Service Packi i inne Ĺ‚aty.

Do zainstalowanego systemu.

Ale instalki nie uaktualnili.

Ciężko uaktualnić płytę CD ;-)

JoteR

Data: 2013-08-25 03:41:05
Autor: Kamil
Czy uszkodzone DDR1 moze grzac procesor?
Użytkownik "JoteR" napisał:

Ciężko uaktualnić płytę CD ;-)

Różnie z tym bywa. Do obsługi SATA nie udało mi się zrobić. Nie znalazłem
właściwego drivera. Natomiast udało mi się zrobić instalkę, która widzi dysk pod
USB. Nawet pendrive. Było trochę dłubania, ale jest i działa. Chętnie zrobiłbym
instalkę, która zobaczy SATA, ale jakoś nie mogę znaleźć odpowiednich
szczepionek.

Pzdr

Data: 2013-08-25 17:18:48
Autor: xcpy
Czy uszkodzone DDR1 moze grzac procesor?
Różnie z tym bywa. Do obsługi SATA nie udało mi się zrobić. Nie znalazłem
wła¶ciwego drivera. Natomiast udało mi się zrobić instalkę, która widzi dysk pod
USB. Nawet pendrive. Było trochę dłubania, ale jest i działa. Chętnie zrobiłbym
instalkę, która zobaczy SATA, ale jako¶ nie mogę znaleĽć odpowiednich
szczepionek.

Zainstalowales XP na pendrive/USB?
I dziala?
Jak tak, to fajnie - choc wersje USB live (PE) w zupelnosci mi wystarczaja.

Co do SATA - nigdy nie mialem problemow z instalacja XP
na nawet mniej znanych kontrolerach SATA / RAID.
Jedyne co trzeba miec to odpowiedni driver.

Data: 2013-08-26 00:19:36
Autor: Kamil
Użytkownik "xcpy" napisał:

Zainstalowales XP na pendrive/USB?
I dziala?

Zainstalowałem i działa, ale to koszmar. Samo ładowanie składników podczas
isntalki trwało ok 2 godziny. Cało¶ć ok 4. Zrobiłem to dla wprawy i pewnego
rodzaju backupu systemy, ale nie widzę perspektyw. Chyba, że pojawi± sie szybsze
pamięci masowe pod USB.

[...]

W tym problem. Jaki jest odpowiedni? Jest jaka¶ uniwersalna paczka? Bo robienie
wielu instalek dla różnych sprzętów ¶rednio mi wygl±da.

Pzdr

Data: 2013-08-26 09:55:28
Autor: xcpy
[...]

Moze byla to wina naprawde wolnego pendrive?
Jak masz USB 3.0, to moze kupic szybkiego pena USB 3.0
i "przeportowac" XP, choc pewnie bedzie problem z driverem USB 3.0.

W tym problem. Jaki jest odpowiedni? Jest jaka¶ uniwersalna paczka? Bo robienie
wielu instalek dla różnych sprzętów ¶rednio mi wygl±da.

Dla intela spotkalem paczki SATA/RAID, np.:
http://www.win-raid.com/t11f23-Modded-Intel-AHCI-and-RAID-Drivers.html
http://www.win-lite.de/wbb/board195-windows-7/board198-win7-treiber/15558-gemoddete-intel-ahci-und-raid-treiber/?l=3&s=0c451ff59f06e66fa474574ebe79b476e76de69d
ale nawet - dodajesz wszelakiej masci intela (wiem, nie bedzie latwo)
+ wszelakiej masci SATA/RAID amd (tu bedzie prosto)
i masz zalatwione 99% przypadkow.

Raz spotkalem sie z SATA/RAID jednym z ponizszych:
JMicron JMB36X
Silicon Image SiI 3531
ULi/ALi SATA

Mozesz tez sciagnac DriverPackSolution,
odpakowac DP_MassStorage_13075.7z
(~200MB), wybrac tylko wersje x86, tylko "text mode"
i moze bedzie z tego byc moze ~50MB.
I tam bedziesz mial "wszystko" - tylko po co to robic,
skoro 90-95% driverow z tej paczki nie uzyjesz nigdy w zyciu :).

Data: 2013-08-26 10:02:13
Autor: xcpy
Czy uszkodzone DDR1 moze grzac procesor?
W tym problem. Jaki jest odpowiedni? Jest jaka¶ uniwersalna paczka? Bo robienie
wielu instalek dla różnych sprzętów ¶rednio mi wygl±da.

Mozesz tez zrobic "obraz" XP (w np. VMware),
potem dodac odpowiednie sterowniki SATA/RAID,
odpalic sysprepa, "zghostowac" i przenosic takie cos.
W razie niepowodzenia latwo dodac brakujace sterowniki.

Hm.. ciekawe bedzie to dzialalo po przeniesieniu
na pendrive / dysk USB - sprawdze z ciekawosci.

Data: 2013-08-24 13:08:34
Autor: qwerty
Czy uszkodzone DDR1 moze grzac procesor?
UĹĽytkownik "Kamil"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci grup dyskusyjnych:52179f6f$0$1257$65785112@news.neostrada.pl...
Szkoda, że nie wie tego instalator WindowsXP, bo nie chce zainstalować systemu
na pendrive i na dyskach SATA.

Da się zainstalować windows xp na dysku sata.

Data: 2013-08-25 03:41:58
Autor: Kamil
Użytkownik "qwerty" napisał:

Da się zainstalować windows xp na dysku sata.

Jasne. Nie ma problema.

Pzdr

Data: 2013-08-26 01:47:01
Autor: Przemysław Ryk
Dnia Sun, 25 Aug 2013 03:41:58 +0200, Kamil napisał(a):

Da się zainstalować windows xp na dysku sata.

Jasne. Nie ma problema.

Podrzuć tego kompa.

[ Je¶li na pakernię wchodzi niepozorna osoba, jednym ruchem wyci±ga        ]
[ z atlasu kolesia i mimo protestów całej obecnej tam ekipy kroi go        ]
[ z 400 złotych - to musi to być żona.                    (JoeMonster.org) ]

Data: 2013-08-26 01:21:03
Autor: the_foe
W dniu 2013-08-24 13:08, qwerty pisze:
[...]

musisz sterowniki "wkompilowac" w instalkę za pomocą nLite. Nie zapomnij dodac takze SP3, np. sterowniki sata do laptopow HP mogą bez tego nie działać (doswiadczone organoleptycznie).
Wpierw jednak sprawdz czy BIOS nie ma opcji emulacji IDE.
--
@foe_pl

Data: 2013-08-26 19:24:39
Autor: qwerty
Czy uszkodzone DDR1 moze grzac procesor?
UĹĽytkownik "the_foe"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci grup dyskusyjnych:kve3gv$l67$1@news.dialog.net.pl...
musisz sterowniki "wkompilowac" w instalkÄ™ za pomocÄ… nLite.

Wystarczy skopiować na dyskietkę.

Data: 2013-08-24 16:19:45
Autor: xcpy
[...]

yyy... ale jaki to ma zwiazek i z czym? :)

Data: 2013-08-24 16:21:19
Autor: xcpy
Czy uszkodzone DDR1 moze grzac procesor?
DDR1 i start z USB. DOBRE.

Kiedys mialem plyte s754 (czy jakos tak) z Sempronem
i pamietam jak odpalalem Windows XP wersje "live USB"
czy HBCD oczywiscie rowniez z USB.

Data: 2013-08-26 01:12:59
Autor: the_foe
[...]

nigdy nie spotkałem sie z takimi objawami. Najczestrzymi objawami uszkodzonej pamieci to nagly zwiech systemu typu stop-klatka i krzaki w miejscu gdzie miał być jakis tekst.
Sprawdz wentylatory, szczegolnie ten w zasilaczu.

--
@foe_pl

Czy uszkodzone DDR1 moze grzac procesor?