Czy używane samochody stanieją?

Data: 2014-10-21 05:46:12
Autor: kogutek444
Czy używane samochody stanieją?
Od przyszłego roku będą rejestrowane angliki. Używane ze względu na to że mają kierownicę tam gdzie normalnie siedzi pasażer nie są przesadnie drogie. Ciekawe jak możliwość rejestracji takich cudaków wpłynie na ceny pozostałych.

Data: 2014-10-21 15:10:43
Autor: Liwiusz
W dniu 2014-10-21 14:46, kogutek444@gmail.com pisze:
[...]

Zaiste ciekawe. Jak?

--
Liwiusz

Data: 2014-10-21 15:15:02
Autor: Ghost

UĹźytkownik "Liwiusz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:m25m0t$msv$1@node1.news.atman.pl...

[...]

Ceny spadna od 40 do 60%.

Data: 2014-10-21 15:37:28
Autor: wchpikus
Czy używane samochody stanieją?

Ceny spadna od 40 do 60%.
Gdzie tam, beda za darmo, lepiej, z doplata:)

Data: 2014-10-21 18:00:01
Autor: Budzik
Czy używane samochody stanieją?
Użytkownik  kogutek444@gmail.com ...

[...]

Nie wpłyną raczej.
Natomiast ceny anglików podskoczą :)

Data: 2014-10-21 11:13:11
Autor: kogutek444
W dniu wtorek, 21 października 2014 20:00:01 UTC+2 użytkownik Budzik napisał:
> [...]

> przesadnie drogie. Ciekawe jak możliwość rejestracji takich cudaków

> wpłynie na ceny pozostałych. Nie wpłyną raczej.

Nie jest to niemożliwe.

Data: 2014-10-23 10:29:49
Autor: Wiwo

Użytkownik <kogutek444@gmail.com> napisał w wiadomości news:e1a7c667-36a4-4dcc-8986-d35762dd9dd4googlegroups.com...
[...]

Ubezpieczyciele już przebąkują, że na angliki OC będzie oferowane w maksymalnych zaporowych stawkach. Jeżeli to się potwierdzi, to ich atrakcyjność znacząco spadnie.
Obstawiam, że w najpopularniejszych segmentach (klasa b/c/d) aut ceny się nie zmienią. Prawdopodobnie potanieją samochody kupowane dla zabawy, czyli np. sportowe, terenowe i użytkowe, czyli dostawczaki.

Wiwo -- -

Data: 2014-10-23 11:23:23
Autor: kogutek444
W dniu czwartek, 23 października 2014 10:29:55 UTC+2 użytkownik Wiwo napisał:
> [...]

Obstawiam, że w najpopularniejszych segmentach (klasa b/c/d) aut ceny się nie zmienią. Prawdopodobnie potanieją samochody kupowane dla zabawy, czyli np. sportowe, terenowe i użytkowe, czyli dostawczaki.

Raczej niezgodne z konstytucją by to było " Nikt nie może być dyskryminowany......". Tak mi się wydaje.

Data: 2014-10-24 17:45:33
Autor: Wiwo

Użytkownik <kogutek444@gmail.com> napisał w wiadomości news:ddfd5c96-ad36-4149-874c-85f7ca5f4b64googlegroups.com...

Raczej niezgodne z konstytucją by to było " Nikt nie może być dyskryminowany......". Tak mi się wydaje.

Nie "nikt", a tylko ze względu na płeć, przynajmniej wg UE. Pozostałe parametry, jeśli da się je obronić statystyką, nie są nazywane dyskryminacją, a parametrami ryzyka ubezpieczeniowego...

Tak, wiem, bzdura i niekonsekwencja. Nie pierwsza i nie ostatnia, jak już urzędasy zdążyły udowodnić. TU krzyczały, że za chwilę nie będą w stanie ocenić ryzyka, bo ten wyjątek pociągnie za sobą kolejne (wiek, stan cywilny, ilość potomstwa, miejsce zamieszkania, itp.), jednak niewiele z tego wyniknęło. Takie ruchy doprowadzą w końcu do tego, że każdy będzie na wejściu płacił stawkę bazową, a zniżki/zwyżki będą wynikały tylko i wyłącznie z jego historii ubezpieczeniowej.

Wiwo

Data: 2014-10-26 18:27:59
Autor: ARO
W dniu 2014-10-24 o 17:45, Wiwo pisze:

[...]

Nie trzeba geniusza, by stwierdzić że nie jest to podyktowane żadną logiką, tylko zyskiem jaki można osiągnąć ze składek. Historia ubezpieczenia idzie za prawnym właścicielem pojazdu, a nie kierowcą związanym z danym zdarzeniem drogowym (wypadek/kolizja - dowolne skreślić). Właściciel nie musi mieć nawet prawa jazdy.

W przypadku anglików wyższe ryzyko spowodowania kolizji/wypadku jest bezpośrednio związane z konstrukcją pojazdu. To niezaprzeczalne i dla TU na pewno nie pozostanie bez znaczenia. Czymże jest ubezpieczenie jak nie zwyczajnym zakładem pomiędzy ubezpieczającym a ubezpieczanym? Jeden zakłada że się nic nie stanie, a inny przeciwnie.

pzdr
--
ARQ
transalp

Data: 2014-10-26 19:02:09
Autor: John Kołalsky
Czy używane samochody stanieją?

Użytkownik "ARO" <ask_me@prv.pl>

W przypadku anglików wyższe ryzyko spowodowania kolizji/wypadku jest bezpośrednio związane z konstrukcją pojazdu.

Nie z konstrukcji tylko co najwyżej z dopasowania konstrukcji do lewostronnego ruchu

To niezaprzeczalne i dla TU na pewno nie pozostanie bez znaczenia.

Mamy już te statystyki czy z d..y bierzemy ?

Data: 2014-10-27 09:30:10
Autor: Gotfryd Smolik news
On Sun, 26 Oct 2014, ARO wrote:

W przypadku anglików wyższe ryzyko spowodowania kolizji/wypadku jest
bezpośrednio związane z konstrukcją pojazdu.

  To jest *ryzyko* (zmierzone statystycznie), czy "teoretyczne
prawdopodobieństwo wydające się wyglądać z konstrukcji"?
  Bo od kiedy konstruktorom lotniczym wyszło, że trzmiel nie
ma prawa latać, teoretyczne założenia nie cieszą się zbyt
wielką przekonywalnością ;)
  Wydaje się, że "można oczekiwać" tak jak piszesz.
  Pytanie, czy oczekiwania się sprawdzają.

To niezaprzeczalne

  Ba.
  A statystyki ktoś ma?

[...]
pewno nie pozostanie bez znaczenia. Czymże jest ubezpieczenie jak nie zwyczajnym zakładem pomiędzy ubezpieczającym a ubezpieczanym? Jeden zakłada że się nic nie stanie, a inny przeciwnie.

  Zgadza się, tylko jest różnica między "mocnym przekonaniem" a twardymi
liczbami. No to ciekaw jestem jak to wychodzi w praniu.

pzdr, Gotfryd

Data: 2014-10-23 11:59:52
Autor: Budzik
Czy używane samochody stanieją?
Użytkownik Wiwo nic_tu_nie_ma@po_czta.pl ...

[...]

Ubezpieczyciele to sobie moga gadać, ale prawda jest taka, ze zalezy co im wyjdzie przy szacowaniu ryzyka.
Nie zdziwiłbym sie, gdyby jednak któras firma była chetna na ten kawalek tortu.
Niewątpliwie gdyby rzeczywiscie *wszystkie* firmy ustawiły zaporowe maksymalne stawki to sens kupowania anglika stanie sie zaden :)

Obstawiam, że w najpopularniejszych segmentach (klasa b/c/d) aut ceny
się nie zmienią. Prawdopodobnie potanieją samochody kupowane dla
zabawy, czyli np. sportowe, terenowe i użytkowe, czyli dostawczaki.

W sumie bardzo możliwe.

Data: 2014-10-23 20:13:00
Autor: John Kołalsky
Czy używane samochody stanieją?

Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

[...]

Gdyby babcia miała wąsy ...

Data: 2014-10-23 20:59:50
Autor: Budzik
Czy używane samochody stanieją?
Użytkownik John Kołalsky john@kowal.invalid ...

[...]

Dokladnie to mialem na mysli. :)

Data: 2014-10-24 13:16:00
Autor: tck

Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w wiadomości news:XnsA3CF858ADB39budzik61pocztaonetpl127.0.0.1...
[...]

to by wtedy byla zmowa cenowa i sprawa do uokik ;)

--
pozdr

tck(at)top.net.pl

Data: 2014-10-24 14:59:45
Autor: Wiwo

Użytkownik "tck" <tck@top.Wytnij.net.pl> napisał w wiadomości news:m2dcdg$2kg$1node1.news.atman.pl...

to by wtedy byla zmowa cenowa i sprawa do uokik ;)

A na jakiej podstawie? Stawki bazowe każde TU ma ustalane indywidualnie. Rabaty również.

Wiwo

Data: 2014-10-24 19:07:22
Autor: Wiwo
[...]

Oczywiście, że decydował będzie rachunek biznesowy, w to chyba nikt nie wątpi.
Jakoś jednak nie wierzę, żeby przy obecnym stanie dróg, kultury i świadomości, wpuszczenie większej ilości "anglików" do tego systemu było bezpieczne. I uprzedzając pieniaczy, wiem, że istnieją kraje, gdzie tak się dzieje i tragedii nie ma, jednak w tych samych krajach stan dróg i kultura jazdy stoją na sporo wyższym poziomie niż u nas.

Nie zdziwiłbym sie, gdyby jednak któras firma była chetna na ten kawalek
tortu.

Również nie zdziwiłbym się. Swoje pierwsze OC kupowałem w już nie istniejącym PTU, które oferowało "pakiet mazowiecki" specjalny produkt dla "młodych" kierowców. Był dużo tańszy od konkurencji. Nie wiem jak im wyszło, że na tym zarobią, skoro wszystkie TU niechętnie takich klientów przyjmują pod swoje skrzydła. Być może chodziło o nałapanie klientów?
Tak czy inaczej, dziś tego TU już nie ma i nigdy nie wiodło im się najlepiej.

Niewątpliwie gdyby rzeczywiscie *wszystkie* firmy ustawiły zaporowe
maksymalne stawki to sens kupowania anglika stanie sie zaden :)

Niekoniecznie, Polak potrafi... ;-) Może się okazać, że np. pojazdy "zabytkowe" jednak się opłaca ściągać. Jakby na to nie patrzeć, u angoli sporo łatwiej znaleźć fajnego youngtimera. Do tej pory ściąganie ich do nas miało słaby sens, bo w zasadzie można je było tylko postawić w garażu i podziwiać.
Teraz będzie można takim autem poruszać się legalnie po drogach, a OC na "zabytki" jest niewysokie. Summa summarum, nawet z wyższym OC może to być okazja, żeby kupić sobie auto marzeń... ;-)

Wiwo

Data: 2014-10-24 09:57:00
Autor: Vlad The Ripper
[...]

A jakie jest źródło tej informacji, że będą je rejestrować od przyszłego roku? Jeśli to prawda, pozwolę sobie pospekulować. Moim zdaniem ceny aut używanych z kierownicą po lewej spadną mało zauważalnie, ceny używanych anglików niestety wzrosną, moim zdaniem średnio o jakieś 20%.

Data: 2014-10-24 10:41:10
Autor: Tomasz Wójtowicz
Czy używane samochody stanieją?
W dniu 2014-10-21 14:46, kogutek444@gmail.com pisze:
Od przyszłego roku będą rejestrowane angliki.

Pod warunkiem użycia zestawu adaptacyjnego:

http://www.laughtotears.com//upld/2/201201/ltt_0000152_500x318.jpg

Data: 2014-10-26 09:38:31
Autor: leszek.mirek.80
W dniu piątek, 24 października 2014 10:41:16 UTC+2 użytkownik Tomasz Wójtowicz napisał:
W dniu 2014-10-21 14:46, kogutek444@gmail.com pisze:
> Od przyszłego roku będą rejestrowane angliki.

Pod warunkiem użycia zestawu adaptacyjnego:

http://www.laughtotears.com//upld/2/201201/ltt_0000152_500x318.jpg

moze wzrosnie liczba samochodow nalezacych do polakow mieszkajacych w anglii a zarejestrowanych w PL

Czy używane samochody stanieją?