Czy w Alior Bank jest obowiazek posiadania karty?

Data: 2012-04-23 06:43:12
Autor: Stiwi
Czy w Alior Bank jest obowiazek posiadania karty?
Witam,

Poniewaz nie moge sie dodzwonic do Alior Banku z zagranicy,
powiedziano mojemu tacie ze musi wziac karte debetowa, gdyz to jest
jedyny sposob identyfikacji dostepu do rachunku przy wizytach w
oddziale. Czy faktycznie w Aliorze jest obowiazek posiadania karty
debetowej, platnej 5pln miesiecznie, jesli ktos tylko chce miec
rachunek do wplat / wyplat w okienku i bezplatnych przelewow przez
internet?

Tata pytal czy faktycznie musi brac ta karte i czy nie moga go
identyfikowac w okienku na podstawie dowodu tozsamosci. Uslyszal, ze
identyfikacja na podstawie tozsamosci odbywa sie tylko jak maja
czytnik kart popsuty.

Prosze o informacje.

Stiwi

Data: 2012-04-23 14:24:08
Autor: Olgierd
On Mon, 23 Apr 2012 06:43:12 -0700, Stiwi wrote:

Czy faktycznie w Aliorze jest obowiazek posiadania karty debetowej,
platnej 5pln miesiecznie, jesli ktos tylko chce miec rachunek do wplat /
wyplat w okienku i bezplatnych przelewow przez internet?

Nie. Mam tam rachunek od blisko 3 lat, zaś debetówki w życiu nie miałem.

--
pozdrawiam, Olgierd
http://olgierd.rudak.org

Data: 2012-04-23 08:10:59
Autor: Stiwi
Czy w Alior Bank jest obowiazek posiadania karty?
Nie. Mam tam rachunek od blisko 3 lat, za¶ debetówki w ¿yciu nie mia³em.

Moze zatem cos sie zmienilo na przestrzeni tych 3 lat?

Stiwi

Data: 2012-04-24 06:46:06
Autor: Olgierd
On Mon, 23 Apr 2012 08:10:59 -0700, Stiwi wrote:

Nie. Mam tam rachunek od blisko 3 lat, zaś debetówki w życiu nie
miałem.

Moze zatem cos sie zmienilo na przestrzeni tych 3 lat?

Nie :)

--
pozdrawiam, Olgierd
http://olgierd.rudak.org

Data: 2012-04-23 17:15:24
Autor: ikarek
Czy w Alior Bank jest obowiazek posiadania karty?
"Stiwi" <stiwipl@hotmail.com> wrote in message news:cb8770a2-b3c3-4e00-8918-e12053a2e56di2g2000vbd.googlegroups.com...
Prosze o informacje.

Moge potwierdzic to, co napisal Olgierd. Sam posiadam
kilka ROR-ow w Aliorze i kilka kont oszczednosciowych
- karty debetowe do tych kont nie sa obowiazkowe i zadnej
takiej karty nie posiadam. Jak chce cos wplacic w kasie banku,
pokazuje dowod osobisty.

Data: 2012-04-23 08:40:01
Autor: Stiwi
Czy w Alior Bank jest obowiazek posiadania karty?
On Apr 23, 5:15 pm, "ikarek"
<ika...@poczta.spamerzy.to.brudasy.onet.pl> wrote:
[...]

Niestety, ale to nie do konca prawda. Wlasnie udalo mi sie dodzwonic
do Alior Banku. Sa 2 typy placowek, oddzialy wlasne i placowki
partnerskie. Placowki partnerskie identyfikuja klienta tylko i
wylacznie za pomoca karty debetowej, inaczej klient nie bedzie
obsluzony. Dodatkowo karta, ktora wydawalo mi sie na pierwszy rzut oka
kosztuje 5pln / miesiecznie jest tylko i wylacznie jesli konto spelni
okreslone zasady, w przeciwnym wypadku jest to 9pln.

Klienta nie powinno obchodziæ jaka to placówka, skoro jest pod szyldem
Alior Banku, to zasady powinny byc takie same i jak ktos nie chce
karty, to powinien miec mozliwosc jej nie posiadania.
Fajny bank...

Data: 2012-04-23 18:16:40
Autor: Andrzej Kubiak
Czy w Alior Bank jest obowiazek posiadania karty?
Dnia Mon, 23 Apr 2012 08:40:01 -0700 (PDT), Stiwi napisa³(a):

[...]

Karty od Aliora nigdy nie mia³em i w placówce partnerskiej obs³u¿ono mnie
bez problemu, chyba ¿e co¶ siê zmieni³o przez ostatnie pó³ roku.

AK

Data: 2012-04-23 17:29:30
Autor: szymek
Czy w Alior Bank jest obowiazek posiadania karty?
Uzytkownik "Stiwi" <stiwipl@hotmail.com> napisal w wiadomosci news:cb8770a2-b3c3-4e00-8918-e12053a2e56di2g2000vbd.googlegroups.com...
Witam,
[...]

Tez moge potwierdzic to co napisali koledzy wyzej. Mialem debetówke na samym poczatku ale szybko zrezygnowalem. Ostatnio potrzebowalem pilnie wyplacic gotówke w oddziale,poprosili mnie tylko o dowód osobisty

Data: 2012-04-23 19:33:50
Autor: RobertS
Czy w Alior Bank jest obowiazek posiadania karty?

Tez moge potwierdzic to co napisali koledzy wyzej. Mialem debet�wke na samym
poczatku ale szybko zrezygnowalem. Ostatnio potrzebowalem pilnie wyplacic
got�wke w oddziale,poprosili mnie tylko o dow�d osobisty

dokładnie karty mozna NIE miec i konto jest calkowcie bezplatne

RobertS

Data: 2012-04-23 17:56:56
Autor: osa
W dniu 2012-04-23 15:43, Stiwi pisze:
musi wziac karte debetowa, gdyz to jest
jedyny sposob identyfikacji dostepu do rachunku przy wizytach w
oddziale.

Ciekawy pomysł miała osoba udzielająca takiej informacji... pożyczam od sąsiada debetówkę i w kasie oddziału czyszczę mu konto? A aliorze jedyną metodą weryfikacji klienta jest dokument tożsamości ;)

Data: 2012-04-23 18:12:17
Autor: neoniusz
W dniu 23.04.2012 17:56, osa pisze:
[...]

"Sieć placówek partnerskich organizowana jest na zasadzie franczyzy. W placówkach partnerskich, w celu identyfikacji oraz zapewnienia
bezpieczeństwa, Klient potwierdza kartą z użyciem PIN-u każdą operację na koncie."

http://www.aliorbank.pl/resources/res/repozytorium_dokumentow/lista_oddzialow.pdf

Jak popatrzylem na liste tych placowek to sa glownie w malych miasteczkach. A jesli w duzych to max 1-2, reszta to normalne oddzialy. Na zywo sie z tym jeszcze nie spotkalem, ale w Krakowie nie ma ani jednej takiej placowki. Tez zawsze posluguje sie w Aliorze dowodem, bo karty nie mam od dawna.

Data: 2012-04-23 10:41:25
Autor: Stiwi
Czy w Alior Bank jest obowiazek posiadania karty?
On Apr 23, 6:12 pm, neoniusz <n...@joemonster.org> wrote:
"Sieæ placówek partnerskich organizowana jest na zasadzie franczyzy. W
placówkach partnerskich, w celu identyfikacji oraz zapewnienia
bezpieczeñstwa, Klient potwierdza kart± z u¿yciem PIN-u ka¿d± operacjê
[...]

Problem w tym, ze w malych miasteczkach tez zyja ludzie i Ci nie maja
czesto innej mozliwosci jak wyplacic w jedynej partnerskiej placowce
Alior Banku. Pani na infolinii musiala sprawdzic ta informacje z
przelozonym i niestety potwierdzila to co napisalem wczesniej. Klient
chcac byc obsluzony w placowce partnerskiej musi miec karte debetowa.
Pierwszy raz spotykam sie z tak dziadoskim produktem bankowym na
polskim rynku.

Eurokonto Net (darmowe prowadzenie bez zadnych wymagan, przelewy,
wplaty i wyplaty w okienku) w PeKaO SA jak widze nie bardzo ma
konkurencje, oplata jest jedynie za sms 0,20gr lub token 1pln (chyba
zrezygnowali juz z darmowych zdrapek), wplaty i wyplaty w kazdym
oddziale na podstawie ich wewnetrznej karty identyfikacyjnej + duza
ilosc oddzialow.

Data: 2012-04-26 08:55:41
Autor: xbartx
Dnia Mon, 23 Apr 2012 10:41:25 -0700, Stiwi napisał(a):

[...]

Te wizyty w oddziale to będą jakieś częste? Bo jeśli tylko głównie wypłaty, to może jakoś się przekonać po prostu do bankomatu i tyle. Tudzież jeżeli ma to być jedna wypłata w miesiącu to np bank pocztowy i wypłata przez listonosza (nie wiem czy to jeszcze działa) albo jakiś cash-
back w sklepowej kasie.

--
xbartx

Data: 2012-04-26 06:17:47
Autor: Stiwi
Czy w Alior Bank jest obowiazek posiadania karty?
On Apr 26, 10:55 am, xbartx <b...@hashzero.net> wrote:
Te wizyty w oddziale to bêd± jakie¶ czêste? Bo je¶li tylko g³ównie
wyp³aty, to mo¿e jako¶ siê przekonaæ po prostu do bankomatu i tyle.
Tudzie¿ je¿eli ma to byæ jedna wyp³ata w miesi±cu to np bank pocztowy i
wyp³ata przez listonosza (nie wiem czy to jeszcze dzia³a) albo jaki¶ cash-
back w sklepowej kasie.

Jednak moze ktos nie chce placic 9 pln miesiecznie, bo np nie spelnia
wymogow?
Poza tym tu nie chodzi o kwestie przekonania sie do bankomatu czy nie,
ma byc rachunek bez karty, bezplatny i bez minimalnych wplywow, z
obsluga przez internet, a w razie naglej potrzeby potrzeby mozliwosc
wyplaty gotowki w okienku. Bardziej chodzi o praktyki tego pseudo
banku i ich placowek partnerskich. Ci ktorzy mieszkaja w wiekszych
miastach, problem nie dotyczy, gdyz pseudo bank ma swoje normalne
oddzialy. Pseudo dlatego, ze obsluga pod szyldem Alior Bank powinna
byc w kazdej placowce na takich samych zasadach, a klienta to nie
powinno interesowac czy to franchising, partnerska, wlasna czy obca.

Widze, ze poza Eurokontem Net w PeKaO SA, zalozenia spelnia takze
konto internetowe w Millenium.

Data: 2012-04-27 09:07:04
Autor: xbartx
Dnia Thu, 26 Apr 2012 06:17:47 -0700, Stiwi napisał(a):

Jednak moze ktos nie chce placic 9 pln miesiecznie, bo np nie spelnia
wymogow? (...)

No ale do kogo Ty masz pretensję, bo nie rozumiem? Do banku że ma taki a nie inny model swojej działalności? Nie pasuje Ci, to szukasz innej oferty, tak jak to właśnie robisz a tak to się czepiasz i piane bijesz cholera wie po co.

PS mi chodziło o kartę bankomatową ogólnie a niekoniecznie tą aliorową.

--
xbartx

Data: 2012-04-23 18:21:28
Autor: osa
W dniu 2012-04-23 18:12, neoniusz pisze:
[...]

:O jakoś mnie to rozwiązanie nie przekonuje... jeśli karta jest ZAMIAST dokumentu tożsamości, to chyba mam kolejny argument, aby rozstać się z Aliorem...

W ogóle mam wrażenie, że Alior dryfuje w jakimś bliżej nieokreślonym kierunku... panienkom w oddziale nic się nie chce, chyba że jest to poinformowanie wszystkich w oddziale jaką kwotę chcę wrzucić na lokatę. Oprócz ciekawych lokat raz na kilka miesięcy Alior nie oferuje nic ciekawego... no chyba że ciekawe są: mikrosztabki złota, emeryci w kolejce i wielki napis 'kantor' przy jednej z kas ;)

Data: 2012-04-23 21:03:37
Autor: XYZ
On 23.04.2012 18:21, osa wrote:
[...]

O ile mnie pamięć nie myli, w placówkach franczyzowych Getin Banku jest podobnie, tj. trzeba posiadać kartę debetową, by być obsłużonym.

Poza tym wydaje mi się, że to raczej dodatkowe zabezpieczenie do dokument tożsamości, a nie jedyny sposób potwierdzenia tożsamości.

Data: 2012-04-23 18:52:26
Autor: wiatrak
Czy w Alior Bank jest obowiazek posiadania karty?
Mam u nich ROR zlotówkowy i dolarowy, i nigdy nie mialem zadnej karty.

Czy w Alior Bank jest obowiazek posiadania karty?