Czy w Orange'u najtańszy internet na kart ę?

Data: 2010-12-04 23:22:00
Autor: Adam
Czy w Orange'u najtańszy internet na kart ę?
Potrzeba 100MB do ściągnięcia w okresie 5-10 dni i to ok. 5 razy w roku

Po za tym brak innych czynności (telefonów,sms'ów)

Gdzie wyjdzie najtaniej? Jak ja sam trochę poszperałem to postawiłem na Orange Free na Kartę. Ale może znacie coś co wyjdzie taniej?

Będę wdzięczny za pomoc!

Pozdr

Data: 2010-12-04 23:25:50
Autor: Liwiusz
W dniu 2010-12-04 23:22, Adam pisze:
[...]

We freshu i gaduair pakiet 100mb jest za 5zl (dodatkowo w ggair po doładowaniu 30zł 100mb dostajesz za friko).

--
Liwiusz

Data: 2010-12-04 23:53:14
Autor: Adam
On 2010-12-04 23:25, Liwiusz wrote:
We freshu i gaduair pakiet 100mb jest za 5zl (dodatkowo w ggair po
doładowaniu 30zł 100mb dostajesz za friko).

No to może dodam że chodzi mi o użytkowanie tego w praktyce, czyli nie tylko w miastach. Czyli z tego co się orientuje to Fresh odpada?

Gaduair faktycznie fajny i tańszy i z tego co się orientuje działa na sieci Plus'a, więc z zasięgiem powinno być lepiej? Chociaż według tej mapki: http://bit.ly/ghetGG to też nie najlepiej, szczególnie w porównaniu z Orange'em: http://bit.ly/eOhQsZ

Data: 2010-12-04 23:53:40
Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl)
W dniu 2010-12-04 23:25, Liwiusz pisze:
[...]

Tyle, że wyżywienie karty przez rok pochłonie dużo więcej, niż te 5 czy 30 zł.

Jeżeli to jest z regularnością co 2-3 miesiące, to lepiej chyba kupić taktaka za 9 zł i za te 9 zł zamówić pakiet 100 MB/30 dni. Potem kartę wyrzucić i kupić nową :-P

Drugą opcją jest rzeczywiście play fresh, ale czy pytający jest w zasięgu tej sieci? WTedy nie trzeba by wyrzucać SIMa :-) Ochrona środowiska :-P

Data: 2010-12-05 00:07:29
Autor: Adam
On 2010-12-04 23:53, Maciej Bebenek (news.onet.pl) wrote:
Tyle, że wyżywienie karty przez rok pochłonie dużo więcej, niż te 5 czy
30 zł.
Faktycznie. Generalnie to sprawa wygląda tak że mam osobno telefon do rozmów/sms, ale gdyby były one w bardziej atrakcyjnych cenach niż Orange (np. Gaduair wygląda bardzo ciekawie) to chętnie użyje tej karty również do rozmów/sms'ów. Wtedy będzie łatwiej kartę "wyżywić" :)

Jeżeli to jest z regularnością co 2-3 miesiące, to lepiej chyba kupić
taktaka za 9 zł i za te 9 zł zamówić pakiet 100 MB/30 dni. Potem kartę
wyrzucić i kupić nową :-P

No to w sumie może w cale nie jest takie głupie :)

Drugą opcją jest rzeczywiście play fresh, ale czy pytający jest w
zasięgu tej sieci? WTedy nie trzeba by wyrzucać SIMa :-) Ochrona
środowiska :-P

No właśnie pytający planuje używać tej karty przede wszystkim podróżując po kraju więc powinienem był od razu dodać że zasięg też jest ważnym parametrem.

Data: 2010-12-05 00:12:18
Autor: Adam

Hmm według tego: http://bit.ly/elBlRE na starterze jest tylko 8zł do wykorzystanie więc chyba nici? i jednak środowisko nie ucierpi...

Data: 2010-12-05 00:12:28
Autor: Liwiusz
W dniu 2010-12-05 00:07, Adam pisze:
On 2010-12-04 23:53, Maciej Bebenek (news.onet.pl) wrote:
[...]

GGair nie tylko na pierwszy rzut oka, ale i na drugi rzut wygląda bardzo ciekawie, więc warto się temu przyjrzeć.

Zwłaszcza w kombinacji z dwoma promocjami "19 gr do wszystkich oprócz play (29gr)" oraz "z 5 numerami za 10gr/min i 1gr/sms".

Wówczas za same doładowania będziesz miał tyle MB, że starczy na Twoje potrzeby.

--
Liwiusz

Data: 2010-12-05 00:14:36
Autor: ToMasz
[...]

no to orange. pozostałe środki sprzeda lub podaruje, kartę zostawi(na
ork) albo wyrzuci. jak zostawi, to moze "dokupić" przelwem sms taniej
(75%) złotówki do wykorzystania. Zwróc uwagę na gigantyczne pakiety w
orange(za doładownie), i fakt ze pakiety działają pomimo zerowego
(przeterminowanego) konta

ToMasz.

Data: 2010-12-05 00:18:07
Autor: Liwiusz
W dniu 2010-12-05 00:14, ToMasz pisze:

[...]

Przeterminowane ono chyba być nie może, bo termin ważności pakietów nie jest dłuższy niż odpowiadające mu przedłużenie konta na wychodzące po doładowaniu.

--
Liwiusz

Data: 2010-12-05 12:48:12
Autor: Adam
On 2010-12-05 00:14, ToMasz wrote:
[...]

Faktycznie dużo lepiej z tym zasięgiem w Orange?
Bo jak oglądam te mapki z MVL to na to by wynikało:
Plus: http://bit.ly/ghetGG
Orange: http://bit.ly/eOhQsZ

No ale co dziwne oficjalna mapa zasięgu 3G ze strony Orange wygląda już mniej optymistycznie: http://zasieg-orange.wp.pl no i żeby było ciekawiej to oficjalna mapa zasięgu Plusa wygląda na bardziej optymistyczną (i lepszą niż oficjalna Orange'a): http://bit.ly/QfgiE

No i teraz sam już nie wiem...
Któremu źródłu tu ufać? :P

Data: 2010-12-05 16:34:33
Autor: ToMasz
Adam pisze:
On 2010-12-05 00:14, ToMasz wrote:
[...]

nie ufać mapkom. Ogólnei zasieg mają porównywalny. Jeśli jest jakaś
lokalizacja w której mieszkasz, masz domek letniskowy, kontrahenta, to
mozesz na "btsearch" poszukać najbliższego nadajnika konkretnej sieci.

ToMasz

Data: 2010-12-05 00:45:12
Autor: animka
[...]

Sprawdzałeś Orange ONE?
Chyba tam coś było, czyli jakaś usługa związana z internetem.

--
animka

Data: 2010-12-05 02:37:35
Autor: animka
W dniu 2010-12-05 00:45, animka pisze:
[...]

Sorry jak sprawdziłam to okazało sie, że ten internet to fresh.

--
animka

Data: 2010-12-08 15:47:38
Autor: grin

Użytkownik "Adam" <emilvandijck@gmail.com> napisał w wiadomości news:94615$4cfabefd$5418b637$30383cache2.tilbu1.nb.home.nl...
Gdzie wyjdzie najtaniej? Jak ja sam trochę poszperałem to postawiłem na Orange Free na Kartę. Ale może znacie coś co wyjdzie taniej?

Telefon masz u jakiego operatora? 100MB za ile ci włączą?

Data: 2010-12-10 20:11:20
Autor: Adam
On 2010-12-08 15:47, grin wrote:
Telefon masz u jakiego operatora? 100MB za ile ci włączą?

(tylko się ze mnie nie śmiać :P ) u Mobilkinga, ale już jestem w trakcie rejestrowania numeru w celu przeniesienia.

Zużycie jeżeli chodzi o rozmowy i sms'y to 20zł 5 razy w roku. Powiedzmy 25 minut + 70 sms'ów.

Do tego dojdzie teraz ok. 100MB internetu i pytanie jest gdzie się najlepiej przenieść... Nie jest jednak konieczne żeby mieć tą samą kartę do internetu i do dzwonienia/smsów. Konieczny jest natomiast dobry zasięg internetu.

No i z tego co się orientuje do tej pory to tak:
1) Orange Free odpada z powodu na ważności doładowań rzędu 5 dni
2) Gadu Air był fajny, ale podwyższają cenę pakietu 100MB do 15zł :|
3) Play odpada ze względu na zasięg
4) 36i6 ma pakiet 100MB za 10zł więc jako tako mogło by być, ale tam też nie najlepiej z ważnością konta...
5) .... jeszcze jakieś ciekawe możliwości mam?

Data: 2010-12-15 16:45:44
Autor: grin

Użytkownik "Adam" <emilvandijck@gmail.com> napisał w wiadomości news:442eb$4d027b43$5418b637$20480cache2.tilbu1.nb.home.nl...
[...]

Zobacz mBank mobile. Może ci wystarczy darmowe 50MB na miesiąc

Data: 2010-12-20 00:29:44
Autor: Adam
On 2010-12-15 16:45, grin wrote:
Zobacz mBank mobile. Może ci wystarczy darmowe 50MB na miesiąc

Chodzi ci o "internet za free"? To jest podobno tylko 20MB?

Ale tak czy inaczej wygląda na to że mBank mobile jest dla mnie najciekawszy, bo 100MB kosztuje 5zł i ważność doładowań nie jest ograniczająca. Czyli chyba tam jest dla mnie najtaniej?

Data: 2010-12-20 03:31:25
Autor: Krzysiek
Adam pisze:
2) Gadu Air był fajny, ale podwyższają cenę pakietu 100MB do 15zł :|

W cenniku, ale w promocji 100MB kosztuje 5 zł:
http://www.gaduair.pl/stale > pakiety internetowe (na samym dole)

Data: 2010-12-20 11:41:02
Autor: Adam
On 2010-12-20 03:31, Krzysiek wrote:
Adam pisze:
2) Gadu Air był fajny, ale podwyższają cenę pakietu 100MB do 15zł :|

W cenniku, ale w promocji 100MB kosztuje 5 zł:
http://www.gaduair.pl/stale > pakiety internetowe (na samym dole)

No faktycznie. :-) Tylko pytanie czy skoro w cenniku napisali 15 zł to szybko zmienią?

Bo w mBank Mobile wygląda na to że 100MB jest za 5zł "na stałe" (czyt. na dłuższy okres czasu)?

Data: 2010-12-21 11:38:38
Autor: Krzysiek
Adam pisze:
No faktycznie. :-) Tylko pytanie czy skoro w cenniku napisali 15 zł to
szybko zmienią?

W cenniku IMO od dawna opłata jest większa. Chyba nie ma co patrzeć na stawki cennikowe, bo prawie cała oferta opiera się na ciągłych promocjach a patrząc na oferty konkurencji to bardzo nie sądzę, żeby strzelali sobie w stopę wystawiając 100MB za 15 zł :-)

Data: 2010-12-22 22:23:26
Autor: Adam
Czy w Orange'u najtańszy internet na kartę?
Kupiłem sobie starter Gadu Air.

Dziękuję wszystkim za podpowiedzi :)

PS. Ciekawe ile będę musiał czekać aż dowiem się że karta którą mam nie jest już najlepszą ofertą ;)

Data: 2010-12-26 23:29:49
Autor: Miernik
On Fri, 10 Dec 2010 20:11:20 +0100, Adam wrote:

powodu na ważności doładowań rzędu 5 dni

Sposób na tani Orange Free na Kartę:

Kupujesz doładowanie 100/110 na Allegro za 93.25 PLN, doładowujesz nim SIMA, dostajesz 6 GB bonusu na połączenia internetowe ważne 155 dni.

Saldo konta sprzedajesz na Allegro usługą "Przelew SMS", po odliczeniu prowizji Allegro za 100 PLN dostaniesz jakieś 62.25 PLN. Czyli koszt Twoich 6 GB ważnych 155 dni wyniósł 31 PLN. Za 155 dni operacje powtarzasz. Średnioroczny koszt utrzymania wychodzi 73 PLN dając 14 GB do wykorzystania rocznie. Koszt 1 GB: 5.20 PLN.

Zarówno pod względem minimalnych rocznych kosztów jak i kosztu 1 GB taniej niż PlayOnline, GaduAir.

Data: 2010-12-27 16:34:47
Autor: ! DIABEŁSÓN ! ZAMARZNIĘTY !
W dniu 2010-12-27 00:29, Miernik pisze:
[...]

taniej niĹź PlayOnline, GaduAir.

finalnie to może i taniej, a ile trza się nakombinować :). Poza tym trzeba od razu wywalić 93.25 PLN, a w PlayOnline na kartę za 19 PLN masz 1GB. Czy w Orange można mieć 1GB za 19 PLN?

--
ÓÓÓ

Data: 2010-12-28 07:41:50
Autor: Miernik
On Mon, 27 Dec 2010 16:34:47 +0100, ! DIABEŁSÓN ! ZAMARZNIĘTY ! wrote:
finalnie to może i taniej, a ile trza się nakombinować :). Poza tym
trzeba od razu wywalić 93.25 PLN, a w PlayOnline na kartę za 19 PLN masz
1GB. Czy w Orange można mieć 1GB za 19 PLN?

Aby mieć bonus 1.01 GB w Orange trzeba doładować 25 PLN:
http://www.orange.pl/portal/map/map/internet_free_pre_discover
http://www.orange.pl/binaries/PL/Binary/4560/4669587.png

Ważność 30 dni (w praktyce chyba nawet 31).

Takie doładowanie kosztuje na zdrapki.net 23.25 PLN.

24 PLN sprzedamy przelewem SMS na Allegro za 14.64 PLN.
Prowizja Allegro za wystawienie 0.25 PLN, za sprzedaĹź 0.59 PLN, czyli uzysk z aukcji 13.80 PLN.

23.25 - 13.80 = 9.45 PLN

9.45 PLN będzie kosztowało 1 GB w Orange Free na Kartę.
Czyli połowę taniej niż w Play.

I zasięg usługi większy, będzie działać w każdej dziurze choćby GPRS, a Play Online tylko w miastach w których Play ma 3G.

I okres ważności ponad dwa razy taki:
W Play 14 dni, a w Orange 31 dni.

Data: 2010-12-27 18:42:03
Autor: Adam
Czy w Orange'u najtańszy internet na kartę?
Dzięki wielkie za tipa. Bardzo kreatywny sposób :P
Może skorzystam :)

Data: 2010-12-28 07:31:50
Autor: Miernik
On Sun, 26 Dec 2010 23:29:49 +0000, Miernik wrote:
Saldo konta sprzedajesz na Allegro usługą "Przelew SMS", po odliczeniu
prowizji Allegro za 100 PLN dostaniesz jakieś 62.25 PLN.

W tym zdaniu oczywiście miałem na myśli:
"po odliczeniu prowizji Allegro za 110 PLN dostaniesz jakieś 62.25 PLN"

Całość wyliczenia się zgadza, przez pomyłkę napisałem tylko 100 PLN zamiast 110 PLN.

Pamiętaj że na koncie Orange potrzebujesz pozostawić sobie co najmniej 0.20 PLN aby mieć na prowizję za wysłanie przelewu SMS! Także jeżeli masz pustą kartę Orange o doładujesz ją zdrapką 100/110 to wystawić na sprzedaż możesz tylko 109 PLN.

Aktualnie aby Twoja oferta na Allegro była porównywalna z najtańszymi ofertami innych sprzedawców trzeba wystawiać oferty za 61% wartości nominalnej salda, czyli jak 109 PLN to za 66.49 PLN. Prowizja Allegro za wystawienie 1 PLN, prowizja za sprzedaż 2.49 PLN, czyli uzysk wyniesie nawet 63 PLN.

A doładowanie 100/110 można kupić jeszcze taniej niż na Allegro na stronie: http://zdrapki.net/sklep/
Cena 93 PLN. Trzeba założyć konto w sklepie, i doładować przelewem na mBank, Inteligo, PekaoSA lub Lukas.

Także różnica między zakupem a sprzedażą tego salda wyniesie równo 30 PLN, co w przeliczeniu na 6 GB daje cenę równo 5 PLN za GB.

Czy w Orange'u najtańszy internet na kart ę?