Czy w US można otrzymać do wglądu własne deklaracje VAt ?

Data: 2011-11-16 21:55:45
Autor: Marek
Czy w US można otrzymać do wglądu własne deklaracje VAt ?
I to sprzed 5-15 lat. Zeżarło mi ewidencję ST i wyposazenia, i chcąc ją
odtworzyć (mam faktury zakupu z  16  lat- nie wyrzucałem żadnych, zaluje ze
wywaliłem kpr starsze niż 6 lat) przydałyby się kwoty z deklaracji
/inwestycje/. A kopii deklaracji brak, więc albo wglad w  US albo brak
pewności, które zakupy kwalifikowalem jako st, które jako wyposazenie.

Data: 2011-11-17 13:14:17
Autor: Gotfryd Smolik news
On Wed, 16 Nov 2011, Marek wrote:

[...]

....i cisza.
  Wydaje mi się, że kiedyś była wzmianka o możliwości uzyskania płatnego
odpisu składanych dokumentów.
  Z tym że nie wiem czy w omawianym przypadku ujawnianie celu jest
wskazane czy wręcz przeciwnie :]

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-11-17 18:31:53
Autor: Borys Pogoreło
Dnia Thu, 17 Nov 2011 13:14:17 +0100, Gotfryd Smolik news napisał(a):

...i cisza.
  Wydaje mi się, że kiedyś była wzmianka o możliwości uzyskania płatnego
odpisu składanych dokumentów.

 Ja kiedyś wyciągnąłem z US kopie swoich PIT-ów. Kosztowało mnie to podanie
do Naczelnika + 5zł od strony.

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2011-11-17 18:53:01
Autor: Marek
Dnia Thu, 17 Nov 2011 18:31:53 +0100, Borys Pogoreło napisał(a):

[...]

Dzwoniłem do 2 róznych skarbówek. W 1 powiedzieli, że moga dać ksero
dokumentów do 10 lat wstecza, w drugim że do pięciu. Nizaleznie od opcji 5
zł za stronę, obie panie bardzo miłe. Tylko skąd ta róznica ? (5/10 lat ??)

Data: 2011-11-18 06:46:56
Autor: jureq
Dnia Thu, 17 Nov 2011 18:53:01 +0100, Marek napisał(a):

[...]

US powinien trzymać dokumenty co najmniej do przedawnienia zobowiązania. Więc w najgorszym wypadku powinne być dostępne dokumenty VAT z 2006. W tym drugim urzędzie mają większy magazyn i jeszcze nie wyrzucili starszych ;)

Data: 2011-11-18 10:40:15
Autor: tomek
W dniu 18.11.2011 07:46, jureq pisze:
[...]

"Gdzieś kiedyś" czytałem że archiwizowanie takich papierów powinno trwać min. 10 lat. To była chyba jakaś ustawa odnośnie tematu archiwizowania dokumentów w urzędach.

Tomek

Czy w US można otrzymać do wglądu własne deklaracje VAt ?