Czy w innych krajach UE jest PCC?

Data: 2010-07-24 21:59:26
Autor: bim-bom
Czy w innych krajach UE jest PCC?
Czy ktoś wie, czy w innych krajach Unii jest jakiś podatek w przypadku sprzedaży przedmiotu przez osobę nieprowadzącą DG, a jeśli tak, to od jakich on jest kwot? Najbardziej interesuje mnie sytuacja w Niemczech, UK i Francji.

Data: 2010-07-26 01:41:45
Autor: pmlb

"bim-bom" <julekmen@go2.pl> wrote in message news:i2fgn3$e5$1news.onet.pl...
[...]

W UK nie ma. Przynajmniej ja nie slyszalem. Przy sprzedarzy samochodu tez sie nie placi. Bo nie ma czegos takiego jak rejestracja umowy.
W UK sprzedajacy musi jedynie wyslac odcinek z dowodu rejestracyjnego z danymi nowego wlasciciela - to wszystko, samochod bedzie automatycznie przerejstrowany i nowy wlasciciel dostanie nowy dowod rejestracyjny poczta.
Przy s[rzedarzy domu, jesli jest to pierwsza sprzedarz tez nie placi sie podatku - mozna tak sprzedawac co 5 lat (ale tu nie jestem na 100% pewny czy 5 lat bo nie pamietam).
Generalnie w UK mozna prowadzic dzialanosc gospodarcza bez zadnego papierku przez 3 miesiace. Po 3 miesiacach jesli sie dalej kontynuje nalezy OBOWIAZKOWO sie zarejstrowac w odpowiedniku fiskusa (Inland Revenue).

Czy w innych krajach UE jest PCC?