Czy w którymś z banków w Polsce m ożna nabyć greckie obligacje skarbowe?

Data: 2010-04-28 21:42:14
Autor: rabarbarek
Czy w którymś z banków w Polsce m ożna nabyć greckie obligacje skarbowe?
Witam,

Czy w którymś z banków w Polsce można nabyć greckie obligacje skarbowe?
Jeśli nie w bankach, to może w jakichś innych instytucjach finansowych?

Nabywającym ma być osoba fizyczna nie prowadząca DG.
Kwota niewielka, od 2 000 do 10 000 euro.
Preferowane obligacje 2-letnie, wyemitowane w tym roku.
(ewentualnie jakiekolwiek inne, np. 10Y z 2009r).

Będę wdzięczny za wszelkie informacje i sugestie.

Pozdrawiam,
Rabarbarek

Data: 2010-04-28 22:26:09
Autor: zenek
Czy w którymś z banków w Polsce można nabyć greckie obligacje skarbowe?
rabarbarek pisze:
Witam,

[...]

Lepiej kup zloto bo jak to wszystko jebnie z wielkim chukiem to te obligacje beda warte tyle co polskie po 2 wojnie swiatowej.

Data: 2010-04-28 22:37:37
Autor: RadoslawF
Dnia 2010-04-28 22:26, Użytkownik zenek napisał:

Pozdrawiam,
Rabarbarek

Lepiej kup zloto bo jak to wszystko jebnie z wielkim chukiem to te obligacje beda warte tyle co polskie po 2 wojnie swiatowej.

O troll trafił i tutaj.
To powiedz "specjalisto" dlaczego inwestować w coś co generalnie
traci na wartości z powodu coraz nowocześniejszych technik
pozyskiwania ?

Pozdrawiam

Data: 2010-04-28 22:41:35
Autor: zenek
RadoslawF pisze:
[...]

Wedlug ciebie sztabka zlota                 ma mniejsza wartosc niz wirtualne papiery ?

Data: 2010-04-28 23:11:02
Autor: RadoslawF
Dnia 2010-04-28 22:41, Użytkownik zenek napisał:

[...]

Wirtualne papiery procentują, sztabka złota nie bardzo.
Dodam że sztabka złota traci na wartości, porównaj ile
średnich pensji była warta 10 i 20 lat temu z ile dziś.

A jak koniecznie chcesz coś na wypadek wojny to kupuj
diamenty, mniejsza utrata wartości a jak trzeba wiać to
łatwiej to zrobić z woreczkiem diamentów niż ze skrzynką
sztabek.
:-)

Pozdrawiam

Data: 2010-04-28 23:13:20
Autor: Krzysztof
[...]

i koniecznie broń, nie żartuję.

Data: 2010-04-28 23:42:00
Autor: george

"RadoslawF" <radoslawfl@wp.pl> wrote in message news:hra7nm$tct$1node1.news.atman.pl...
[...]

hmm czy aby napewno...
http://stooq.pl/q/?s=rcgldaopen&d=20100428&c=1y&t=l&a=lg&r=ok0711

george

Data: 2010-04-29 09:22:40
Autor: RadoslawF
Dnia 2010-04-28 23:42, Użytkownik george napisał:

[...]

Nie baw się wykresami tylko porównaj ceny za ostatnie 50 lat.

Pozdrawiam

Data: 2010-04-29 19:23:41
Autor: george

"RadoslawF" <radoslawfl@wp.pl> wrote in message news:hrbbie$2jk$2node1.news.atman.pl...
[...]

aleś mi dowalił termin. 50 lat ?
przecież tyle człowiek świadomy tego "gówna" na świecie nie żyje.

george

Data: 2010-04-29 20:15:41
Autor: RadoslawF
Dnia 2010-04-29 19:23, Użytkownik george napisał:

[...]

Inwestycje w nieruchomości, grunty czy złoto statystycznie mają sens
w przypadku naprawdę długich terminów.

Pozdrawiam

Data: 2010-04-28 23:46:38
Autor: zenek
RadoslawF pisze:
[...]

Wole miec sztabke zlota w kieszeni niz papiery bankrutujacej grecji.

Co zrobisz jak rzad oglosi bankructwo i zostaniesz z papierem toaletowym ?
Zloto zawsze mozna sprzedac a toaletniakiem dupe podetrzec.
Ryzyko jest zbyt duze zeby ladowac sie w ogligacje kraju ktory stoi nad przepascia.

Data: 2010-04-29 02:20:32
Autor: Borys Pogoreło

http://www.theatlantic.com/magazine/archive/1982/02/have-you-ever-tried-to-sell-a-diamond/4575/

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2010-04-29 11:27:43
Autor: kashmiri
Czy w którymś z banków w Polsce można na być greckie obligacje skarbowe?
Borys Pogoreło (<borys@pl.edu.leszno>) ma odwage pisac:
[...]

Dobry tekst, czyta się fantastycznie. Szkoda że "kończy się" 30 lat temu. Do głowy by nie przyszło, że tak wygląda handel surowcami od podszewki...

k.

Data: 2010-04-28 23:01:22
Autor: george

"RadoslawF" <radoslawfl@wp.pl> wrote in message news:hra5p1$t0b$1node1.news.atman.pl...
[...]

traci na wartość w wyniku nowoczesnych technik pozyskania ?
sorry, a w jakiej walucie mierzysz tę "utratę" wartości ?

george
pozdrawiam

http://stooq.pl/q/?s=xauusd&c=mx&t=l&a=lg&b=0

Data: 2010-04-28 23:12:43
Autor: RadoslawF
Dnia 2010-04-28 23:01, Użytkownik george napisał:

[...]

W przeliczeniu na średnie pensje w naszym kraju.

Pozdrawiam

Data: 2010-04-28 23:33:33
Autor: george

"RadoslawF" <radoslawfl@wp.pl> wrote in message news:hra7qo$tct$2node1.news.atman.pl...
[...]

masz moze gdzieś wizualizacje tego efektu ?

george

Data: 2010-04-28 23:54:30
Autor: george

"RadoslawF" <radoslawfl@wp.pl> wrote in message news:hra98f$thn$1node1.news.atman.pl...
[...]

więc czy aby przypadkiem "kupon" obligacji porównany ze średnią pensją nie zachowuje sie gorzej niz złoto odniesione do tego samego ?

george

Data: 2010-04-29 09:24:56
Autor: RadoslawF
Dnia 2010-04-28 23:54, Użytkownik george napisał:

[...]

Przypadkiem nie.
Chyba że celowo sprawdzisz pasujący wycinek czasu w którym
cena ułożyły się odpowiednio do twoich założeń.

Pozdrawiam

Data: 2010-04-29 19:24:56
Autor: george

"RadoslawF" <radoslawfl@wp.pl> wrote in message news:hrbbmj$2jk$3node1.news.atman.pl...
[...]

właśnie o to chodzi że do Twoich nie udało mi sie znaleźć żadnego,
george

Data: 2010-04-29 20:16:53
Autor: RadoslawF
Dnia 2010-04-29 19:24, Użytkownik george napisał:

[...]

Bardzo mi przykro z tego powodu.
Inwestuj w to co znalazłeś a resztę olej.

Pozdrawiam

Data: 2010-04-29 20:30:38
Autor: george

"RadoslawF" <radoslawfl@wp.pl> wrote in message news:hrchsu$89i$3node1.news.atman.pl...
[...]

również powodzenia.
george

Data: 2010-04-29 00:00:45
Autor: Jarek Andrzejewski
On 28 Kwi, 22:37, RadoslawF <radosla...@wp.pl> wrote:

> [...]

To powiedz "specjalisto" dlaczego inwestować w coś co generalnie
traci na wartości z powodu coraz nowocześniejszych technik

A toś mnie zaciekawił. Podaj źródło wiedzy ; tym "generalnym traceniu
na wartości".
Nie znam technologii produkcji (pozyskiwania) złota, ale jeśli chodzi
o "coraz nowocześniejsze techniki" to raczej nikt nie przebije FEDu
czy Goldman Sachsa czy braci Lehman...

--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

Data: 2010-04-30 14:32:31
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Czy w którymś z banków w Polsce można na być greckie obligacje skarbowe?

"Jarek Andrzejewski" da4353d4-2ba6-4ded-856e-fa18f9bd32de@b18g2000yqb.googlegroups.com

[...]

Raczej zyskuje. Kiedyś nawet dachy kryto złotem (Zygmuntus Kaplicus)
a teraz już nawet zębów ze złota nie produkuje się -- takie to teraz
drogie kruszywo... ;)

IMO złoto jest jakby uciążliwe w przechowywaniu.
Uciążliwe dosłownie -- dużo waży, czyli ciąży. ;)
Pieniądz można trzymać w dowolnych ilościach na kontach.
A co jest pewniejsze? IMO najpewniejsze są nieruchomości,
po nich zaś jakieś sensowne zdywersyfikowane interesy. :)

Można też (można -- > warto) inwestować we władanie. Na
przykład warto być posłem czy choćby radnym. ;)

 -- Dlaczego pan, jako poseł na sejm, musi dbać o swoich wyborców?
 -- Aby byli bogaci.
 -- A jaki pan ma interes w ich bogaceniu się?
 -- Bogaty płaci większe/wyższe łapówki niż biedny. :)
 -- A podatki?
 -- Biedny płaci większe podatki niż bogaty. :)
    Ale mnie nie interesuje bogacenie się państwa.

Data: 2010-05-02 13:30:10
Autor: kashmiri
Czy w którymś z banków w Polsce można na być greckie obligacje skarbowe?
Eneuel Leszek Ciszewski <prosze@czytac.fontem.lucida.console> dared to
write:

/.../

LOL :D

Data: 2010-04-28 23:36:48
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Czy w którymś z banków w Polsce można na być greckie obligacje skarbowe?

"zenek" hra5ku$g3l$1@news.onet.pl

Lepiej kup zloto bo jak to wszystko jebnie z wielkim chukiem to te

Popełniłeś błąd ortograficzny... Nawet dwa... ;)

Kapitan Charles Chuck, nie chuk. ;)

obligacje beda warte tyle co polskie po 2 wojnie swiatowej.

Data: 2010-04-28 23:41:06
Autor: MarekZ
Użytkownik "rabarbarek" <rabarbarek@autograf.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:hra337$8kn$1@news.onet.pl...

[...]

Prawie na pewno nie da rady przy takiej kwocie. Minimalny sensowny próg wejścia dla zamawianej transakcji to 100k EUR. Wtedy praktycznie każde biuro maklerskie.

Też myślałem dziś o kupnie, ale ten próg jest dla mnie za wysoki.

Data: 2010-04-29 09:28:44
Autor: rabarbarek
W dniu 2010-04-28 22:26, zenek pisze:
> Lepiej kup zloto bo jak to wszystko jebnie z wielkim chukiem to te
> obligacje beda warte tyle co polskie po 2 wojnie swiatowej.

To możliwe co piszesz (choć zdaje się, że mało prawdopodobne).
Każdy zainteresowane jednak niech sam podejmie decyzje czy i co kupować.

W dniu 2010-04-28 23:41, MarekZ pisze:
Prawie na pewno nie da rady przy takiej kwocie. Minimalny sensowny próg
wejścia dla zamawianej transakcji to 100k EUR. Wtedy praktycznie każde
biuro maklerskie.

Dziękuję za wskazówkę.

* * *

Może rachunek inwestycyjny w dużym zagranicznym banku (ML, GS, SM, JPC, UBS, ...) ma takie możliwości?
Czy grupowicze posiadający takowe rachunku zechcieliby sprawdzić czy w ich banku jest taka możliwość?

Pozdrawiam,
Rabarbarek

Data: 2010-04-29 10:00:27
Autor: MarekZ
Użytkownik "rabarbarek" <rabarbarek@autograf.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:hrbcf3$fv4$1@news.onet.pl...

Może rachunek inwestycyjny w dużym zagranicznym banku (ML, GS, SM, JPC, UBS, ...) ma takie możliwości?
Czy grupowicze posiadający takowe rachunku zechcieliby sprawdzić czy w ich banku jest taka możliwość?

UBS nie.

Data: 2010-04-29 18:32:55
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Czy w którymś z banków w Polsce można na być greckie obligacje skarbowe?

"rabarbarek" hrbcf3$fv4$1@news.onet.pl

Każdy zainteresowane jednak niech sam podejmie decyzje czy i co kupować.

Broń -- starzeje się moralnie, ale daje zyski w razie wojny i zamieszek. ;)

Data: 2010-04-30 22:27:09
Autor: zenek
rabarbarek pisze:
> [...]

Czy grupowicze posiadający takowe rachunku zechcieliby sprawdzić czy w ich banku jest taka możliwość?

Moze i malo prawdopodobne ale jak grecja wyleci na zbity pysk z EU to twqoje obligacje nie beda warte 100 000EU a 100 000 baranich skorek.

Czy w którymś z banków w Polsce m ożna nabyć greckie obligacje skarbowe?