Czy walczyć z mchem w fugach kostki brukowej?

Data: 2011-10-18 09:15:50
Autor: t-1
Czy walczyć z mchem w fugach kostki brukowej?
Witam,
Na kilkuletniej powierzchni podwórka wyłożonego betonową kostką brukową pojawił się w fugach (szczelinach między koskami) mech.
Wygląda to moim zdaniem bardzo ładnie w powiązaniu z kostką "krakowską LIBET" i dodaje jej uroku.
Jednak zastanawiam się czy to nie wpływa na trwałość kostki?
Na przykład spowoduje w konsekwencji kruszenie się kostki pod wpływem magazynowania dodatkowej wilgoci, zamarzania i innych zjawisk biologicznych? Natomiast zaletą jest to, że jak zauważyłem mech skutecznie wypiera przypadkowe chwasty które usiłowały się rozprzestrzeniać w szczelinach pomiędzy kostkami.

t-1

Data: 2011-10-18 12:19:17
Autor: Osadnik
W dniu 2011-10-18 09:15, t-1 pisze:
[...]

Tak, mech zniszczy ci te kostke, jednak czy kostka betonowa musi byc wieczna? Zanim ja zniszczy minie jeszcze z 10 - 15 lat. Do tego czasu nadal będziesz chłodził i ją oglądał. Trzeba było zainwestować w granit, wtedy kostka przeżyła by ciebie a może nawet twoje dzieci.

Data: 2011-10-18 16:20:15
Autor: Ikselka
Dnia Tue, 18 Oct 2011 09:15:50 +0200, t-1 napisał(a):

[...]

Tak czy inaczej kostka betonowa jest chłonna i wilgoć w niej będzie. Mech
nie jest przyczyną, tylko skutkiem i objawem zawilgocenia kostki. Najpierw
była wilgoć, a potem mech.

Sąsiedzi mają na podwórku kostkę granitową - mech im rośnie w szczelinach,
nie usuwają go, bo wygląda bardzo ładnie i nadaje charakter rustykalny
podwórku, w końcu wiejskiemu, choć w mieście moze to nie pasowac. No i
granit to granit...
--
XL  "Dzisiaj żyjemy w czasach, w których najgorsze występki są wpisane w prawa
człowieka." Roberto de Mattei

Data: 2011-10-19 09:04:19
Autor: Kris
Użytkownik "t-1"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:j7j937$3se$1@pippin.nask.net.pl...

Jednak zastanawiam się czy to nie wpływa na trwałość kostki?
Ja myślę że wprost przeciwnie- mech osusza kostke. Bo najpierw musiałbyc wilgoc a wtedy dopiero pojawił sie mech

Czy walczyć z mchem w fugach kostki brukowej?