Czy warto coś robić ze stalowym rowerem ATB?

Data: 2014-07-25 15:36:50
Autor: KK
Czy warto coś robić ze stalowym rowerem ATB?

Użytkownik " 666"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:lqnq5s$iok$1@news.supermedia.pl...

Największy problem był od nowości i jest nadal z hamulcami.
Są to dość proste cantilevery, i bardzo nieskuteczne.
Mam wrażenie, że wszystko w układzie hamulcowym jest za miękkie.
Raz nawet w serwisie (na Spójni) wymieniałem linki, lekka poprawa, ale nadal jest kiepskie hamowanie szczególnie przy mokrych
obręczach.
Obręcze stalowe ("groszkowane" po jeszcze w latach 90-tych wymianie gwarancyjnej jz obręczy gładkich, które były na mokrym
samobójstwem), więc i tu jest problem z hamowaniem.

-- -- -
Poszukaj dobre klocki do "stali", chociaż do canti to wybór nie jest zbyt duży. Druga sprawa to regulacja hamulców. Muszą być jak najbliżej
obręczy, tylko trzeba mieć dobrze wycentrowane koło, inaczej będzie obcierać. Czyli im bardziej niewycentrowane koło tym klocki są
ustawiane dalej i słabsza siła hamowania. W takim wypadku możesz zastosować klamki od v-brake, one maja większy skok. Tylko powinny
być metalowe bo plastikowe będą się wyginać - przy canti potrzebna większa siła.

pzdr
Krzychu

Czy warto coś robić ze stalowym rowerem ATB?