Data: 2013-06-04 23:10:46 | |
Autor: JDX | |
Czy warto dopłacać za linki przerzutek z wyższej półki? | |
Czy warto kupić Jagwire Ripcord za ~30zł zamiast Jagwire Hyper za ~8zł?
Ta pierwsza jest podobno pokryta teflonem. Czy w użytkowaniu daje się odczuć różnicę (szczególnie chodzi mi o tylną przerzutkę)? PS. Czy można gdzieś kupić ceramiczne ślizgi/prowadnice linek? Chodzi mi o takie które przykręca się pod spodem mufy supportu. |
|
Data: 2013-06-04 14:21:27 | |
Autor: pablo eldiablo | |
Czy warto dopłacać za linki przerzutek z wyższej półki? | |
W dniu wtorek, 4 czerwca 2013 23:10:46 UTC+2 użytkownik JDX napisał:
Czy warto kupiďż˝ Jagwire Ripcord za ~30zďż˝ zamiast Jagwire Hyper za ~8zďż˝? Ja zazwyczaj kupuje linki XTR pokryte teflonem - nie pamietam ceny, ale raczej ponizej 20zl.
http://www.cyklotur.com/czesci/przerzutki-manetki-i-klamkomanetki/przednie-przerzutki-rowerowe/obejmy-adaptery/p,slizg-do-linki-przerzutki-shimano,5031.html Pzdr., pablo |
|
Data: 2013-06-05 00:27:13 | |
Autor: p0li | |
Czy warto dopłacać za linki przerzutek z wyższej półki? | |
T->Dnia 2013-06-04 23:21:27 niejaki pablo eldiablo napisaĹ:
W dniu wtorek, 4 czerwca 2013 23:10:46 UTC+2 uĹźytkownik JDX napisaĹ: ja natomiast kupuje pancerze "z metra" z teflonem w Ĺrodku w cenie 0,90âŹ/m za czarny lub trochÄ droĹźej za kolorowe
on pytaĹ o ceramiczne (ja nie widziaĹem wiÄc nie pomogÄ) -- http://42.pl/u/y68 PĂłjdźşe kiĹ tÄ chmurnoĹÄ w gĹÄ b flaszy. |
|
Data: 2013-06-05 02:15:25 | |
Autor: pablo eldiablo | |
Czy warto dopłacać za linki przerzutek z wyższej półki? | |
W dniu środa, 5 czerwca 2013 00:27:13 UTC+2 użytkownik p0li napisał:
T->Dnia 2013-06-04 23:21:27 niejaki pablo eldiablo napisał:
http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=52661 Campa tez ma plastikowe - zreszta nie spotkalem sie nigdy z elementami ciernymi ceramicznymi - wrecz przeciwnie, ceramiczne poza lozyskami (nie ciernymi, tylko kulkowymi) robi sie elementy ukladow hamulcowych - czyli ceramika wystepuje tam, gdzie wazna jest twardosc, odpornosc na odksztalcanie i wysoka temperature - a nie zmniejszanie tarcia. Watpie, by ten slizg byl dostepny w wersji ceramicznej - bo po co? Bylby bardziej kruchy i narazony na uszkodzenia mechaniczne i dawal wiekszy opor niz tworzywo, drozszy i pewnie ciezszy... |
|
Data: 2013-06-05 12:14:25 | |
Autor: JDX | |
Czy warto dopłacać za linki przerzutek z wyższej półki? | |
On 2013-06-05 11:15, pablo eldiablo wrote:
[...] Campa tez ma plastikowe - zreszta nie spotkalem sie nigdyAFAIR to silniki samochodowe z ceramiki są robione od dawna. Przynajmniej w ramach R&D. :-D Watpie, by ten slizg byl dostepny w wersji ceramicznej - bo po co?Wydaje mi się, że kiedyś coś takiego widziałem w necie. Ale wtedy nie bylem zainteresowany tematem. W każdym razie plastik mnie jakoś nie przekonuje, zwłaszcza, że ten element praktycznie cały czas pracuje w piachu od czasu do czasu połączonym z wilgocią. i dawal wiekszy opor niz tworzywo, drozszy i pewnie ciezszy...No ale np. prowadnice żyłek przy pałąku w kołowrotkach (np. Shimano aby było rowerowo :-D ) to z ceramiki zdaje się są robione. :-D |
|
Data: 2013-06-05 03:33:40 | |
Autor: pablo eldiablo | |
Czy warto dopłacać za linki przerzutek z wyższej półki? | |
W dniu środa, 5 czerwca 2013 12:14:25 UTC+2 użytkownik JDX napisał:
On 2013-06-05 11:15, pablo eldiablo wrote: Nie slyszalem o _silnikach_ wykonanych z ceramiki (co nie znaczy ze takich nie ma) - natomiast ceramika powszechnie wystepuje w elementach narazonych na wysoka temperature: turbosprezarkach, walkach rozrzadu czy korbowodach. Ale tam nie chodzi o jakies specjalne wlasciwosci poslizgowe, a o twardosc - czyli zwiekszona odpornosc mechaniczna na odksztalcanie i przede wszystkim odpornosc termiczna...
Czy sadzisz, ze ceramiczny slizg pod suportem nie bedzie sie brudzil? :) Wile lat jezdzilem z plastikowym, wiele linek i pancerzy w miedzyczasie wymienialem - a ten slizg przezyl caly rower :)
Ale przeciez nie dla poslizgu - tylko wlasnie ze wzgledu na twardosc i odpornosc na zarysowania powierzchni - zeby jakims zadziorem nie przetrzec zylki wedkarskiej... |
|
Data: 2013-06-05 12:45:59 | |
Autor: JDX | |
Czy warto dopłacać za linki przerzutek z wyższej półki? | |
On 2013-06-05 12:33, pablo eldiablo wrote:
[...] Czy sadzisz, ze ceramiczny slizg pod suportem nie bedzie sie brudzil? :)Będzie, ale właśnie o to chodzi, że ceramika jest bardziej odporna na takie rzeczy. |
|
Data: 2013-06-05 12:34:41 | |
Autor: mt | |
Czy warto dopłacać za linki przerzutek z wyższej półki? | |
W dniu 2013-06-05 12:14, JDX pisze:
i dawal wiekszy opor niz tworzywo, drozszy i pewnie ciezszy...No ale np. prowadnice żyłek przy pałąku w kołowrotkach (np. Shimano aby Tylko, że rolka kabłąka jest z reguły łożyskowana bądź na jakiejś tulei, więc tam tarcia dużego nie ma. Natomiast wkłady przelotek przy wędkach również są w większości ze spieków ceramicznych, głównie SiC lub TiC, tyle tylko, że chodzi głównie o twardość a nie o zmniejszenie tarcia, dawniej przy metalowych przelotkach już po kilku sezonach potrafiły być wyżłobienia. Inna sprawa, że podczas jednego dnia intensywnego spinningowania wybiera się tyle linki, co pewnie przez 10 lat machania manetką, a i prędkość ślizgu linki też jest znacząco większa. -- marcin |
|
Data: 2013-06-05 07:13:49 | |
Autor: ciapecki | |
Czy warto dopłacać za linki przerzutek z wyższej półki? | |
ja natomiast kupuje pancerze "z metra" z teflonem w środku w cenie 0,90 EURO/m a moglbys powiedziec jeszcze gdzie je kupujesz? |
|
Data: 2013-06-05 22:23:30 | |
Autor: p0li | |
Czy warto dopłacać za linki przerzutek z wyższej półki? | |
T->Dnia 2013-06-05 16:13:49 niejaki ciapecki napisał:
ja natomiast kupuje pancerze "z metra" z teflonem w środku w cenie 0,90 EURO/m ebay.de -- http://42.pl/u/y68 Pójdźże kiń tę chmurność w głąb flaszy. |
|
Data: 2013-06-06 08:58:52 | |
Autor: p0li | |
Czy warto dopłacać za linki przerzutek z wyższej półki? | |
T->Dnia 2013-06-05 22:23:30 niejaki p0li napisał:
T->Dnia 2013-06-05 16:13:49 niejaki ciapecki napisał: o - tu przykład: http://www.ebay.de/itm/10m-Rolle-Bowdenzughulle-f-Brems-u-Schaltseil-Teflon-/111083904559?pt=Sport_Radsport_Fahrradteile_Komponenten&hash=item19dd1dde2f -- http://42.pl/u/y68 Pójdźże kiń tę chmurność w głąb flaszy. |
|
Data: 2013-06-04 16:24:04 | |
Autor: Ignac | |
Czy warto dopłacać za linki przerzutek z wyższej półki? | |
W dniu wtorek, 4 czerwca 2013 23:10:46 UTC+2 użytkownik JDX napisał:
Czy warto kupić Jagwire Ripcord za ~30zł zamiast Jagwire Hyper za ~8zł? Rozumiem,że wózek przerzutki nie schodzi na skrajne zębatki kasety. sprężyna główna jest wyciągnięta/naciągnięta nadmiernie,więc albo przerzutka ma już swoje przejechane,albo kolega zostawiał ją po jeździe w stanie naciągniętym-ta czynnośc jest bardzo nierozsądna.. Tak czy owak trzeba sprężyne naciągnąc,co na niewiele pomaga,lub wymienić przerzutkę na nową i jeżeli się popełniało błąd opisany wyżej, co niestety jest powszechne,nie należy tego robić-kategorycznie!, lub,to tylko zabrudzona/przyrdzewiała z wytarcia linka w pancerzu, ale to się nie dzieje w ciągu nawet sezonu normalnej jazdy. Więc,jak jest? |
|
Data: 2013-06-05 09:27:31 | |
Autor: JDX | |
Czy warto dopłacać za linki przerzutek z wyższej półki? | |
On 2013-06-05 01:24, Ignac wrote:
[...] Rozumiem,że wózek przerzutki nie schodzi na skrajne zębatki kasety.Nie, nie, wszystko jest w zasadzie w porządku. Chciałbym jedynie dopieścić precyzję pracy tylnej przerzutki. Czasami przy zrzucaniu na niższy bieg następuje przeskok o 2 biegi, a czasami, gdy trochę za lekko wcisnę dźwignię, to coś tam się przesunie, ale łańcuch nie zeskoczy i słychać chrobotanie. Albo zeskoczy z dużym opóźnieniem. Z kolei przy wrzucaniu na wyższy bieg łańcuch czasami wskakuje na mniejszą zębatkę z ~1 sekundowym opóźnieniem. Podejrzewam, że winowajcą jest odcinek pancerza/linki przy przerzutce. Gdzieś na początku kwietnia, gdy miałem jeszcze stary łańcuch i kasetę wypucowałem dokładnie cały napęd i m.in. wstrzyknąłem do tego odcinka pancerza trochę smaru do linek i przerzutka chodziła jak marzenie. Jednak choroba mnie dopadła i rower stał prawie dwa tygodnie. Gdy ponownie zacząłem jeździć to od razu zauważyłem wyżej opisaną przypadłość. Po wymianie łańcucha i kasety (bo stare były już zużyte) nadal jest to samo. Wstrzykiwanie smaru do pancerza nie pomaga. Dlatego chciałbym wymienić pancerz i linkę i tak się zastanawiam czy warto brać coś z górnej półki. |
|
Data: 2013-06-05 03:02:25 | |
Autor: Ignac | |
Czy warto dopłacać za linki przerzutek z wyższej półki? | |
W dniu środa, 5 czerwca 2013 09:27:31 UTC+2 użytkownik JDX napisał:
On 2013-06-05 01:24, Ignac wrote:To są typowe objawy urywania się główki linki(w manetce), jeszcze się całkiem nie urwała,a pękają pojedyńcze druciki. Więc,pewnie wystarczy wymiana samej linki na taką jaką miałeś, sprawdziłbym czy nowa lekko przesuwa się w całym pancerzu i już, ewentualnie wymiana pancerza na nowy taki jaki miałeś. Jak odkręcisz linkę od wózka przerzutki to mając rower na stojaku kręć korbami prawą ręką,a lewą naciągnij maksymalnie sprężynę wózka i luzując nacisk ręki na wózek,sprawdz czy łańcuch przechodzi na wszystkie zębatki kasety-tak sie sprawdza siłę sprężyny, jeżeli jest ok. to zrób to co wyżej.Nie ma potrzeby montażu jakiś przedziwnych ślizgów. A Ty kolego bans zajmij się lepiej robieniem zdjęć,bo wychodzi Ci to jako tako,a porady zostaw profesjonalistom :) |
|
Data: 2013-06-05 12:09:08 | |
Autor: bans | |
Czy warto dopłacać za linki przerzutek z wyższej półki? | |
W dniu 2013-06-05 12:02, Ignac pisze:
To są typowe objawy urywania się główki linki(w manetce), Nie wiem, co ty bierzesz, ale dealer cię oszukuje! :)))))) a porady zostaw profesjonalistom :) Zgadzam się, dlatego komentuję twoje absurdalne pomysły, żeby jakiś laik nie pomyślał, że ty jesteś profesjonalistą :) -- bans |
|
Data: 2013-06-05 07:57:43 | |
Autor: Ignac | |
Czy warto dopłacać za linki przerzutek z wyższej półki? | |
W dniu środa, 5 czerwca 2013 12:09:08 UTC+2 użytkownik bans napisał:
Nie wiem, co ty bierzesz, ale dealer ciďż˝ oszukuje! :)))))) > a porady zostaw profesjonalistom :) No,kolego bans cieszę się,że dowcip Ci się wyostrzył. A to,to naprawdę logiczny majstersztyk: Ja nie proponowaďż˝em regulacji... tylko prďż˝bďż˝ poprawnej regulacji - ktďż˝ra nic nie kosztuje! - _przed_ wydaniem kasy. Czyżbyś zaopatrywał sie u tego samego dilera co ja :) No,ale Sheldon Brown nas pogodził,więc nie uda nam się tego sprzętu koledze JDX korespondencyjnie naprawić. W zaistniałej sytuacji,może wymiana całego roweru przyniesie pożądany skutek:) |
|
Data: 2013-06-05 15:43:16 | |
Autor: JDX | |
Czy warto dopłacać za linki przerzutek z wyższej półki? | |
On 2013-06-05 12:09, bans wrote:
W dniu 2013-06-05 12:02, Ignac pisze:[...] Panowie profesjonaliści, oto co na ten temat napisał Sheldon Browna porady zostaw profesjonalistom :) (http://sheldonbrown.com/derailer-adjustment.html#cable): More often than not, shifting problems are due not to any problem with the derailers, but to excessive friction in the cables that control them. The usual effect of cable friction is to make the derailer move sluggishly when the return spring is pulling it toward a smaller sprocket. The most common area for this problem is the short loop of cable housing that leads from the rear stay to the derailer. The front end of this housing is exposed to road spray from the front tire, and the resulting rust can seriously degrade shifting. This cable loop should be fairly long, so that it makes a very gradual curve. Many bikes have too short a housing loop here. Another problem area is the cable guide where the cables run under the bottom bracket. In addition to sluggish upshifting, friction in this area can cause spontaneous upshifting under load. Czyli dobrze kombinowałem że to może być pancerz przy przerzutce. :-D Wyczyszczę i nasmaruję też smarem do łożysk ten ślizg pod mufą. :-D |
|
Data: 2013-06-05 16:01:06 | |
Autor: bans | |
Czy warto dopłacać za linki przerzutek z wyższej półki? | |
W dniu 2013-06-05 15:43, JDX pisze:
Czyli dobrze kombinowałem że to może być pancerz przy przerzutce. :-D A czy ktoś tu twierdził, że stan pancerzy i linek jest nieistotny? Ja nie proponowałem regulacji _zamiast_ kombinowania z zakupem nowych pancerzy i linek, tylko próbę poprawnej regulacji - która nic nie kosztuje! - _przed_ wydaniem kasy. Nie wspomniałeś ani słowem, czy przerzutka były regulowana - no więc, była czy nie? Jeśli była, to się zamykam. -- bans |
|
Data: 2013-06-05 16:19:06 | |
Autor: JDX | |
Czy warto dopłacać za linki przerzutek z wyższej półki? | |
On 2013-06-05 16:01, bans wrote:
[...] Nie wspomniałeś ani słowem, czy przerzutka były regulowana - no więc,Była. :-D Po wymianie łańcuch i kasety. Ale to raczej nie ma znaczenia ponieważ przed wymianą występowały takie same objawy. A wracając do tematu - czy da się wyczuć różnicę w pracy linki pokrytej teflonem za ~30zł w porównaniu z linką gołą za ~8zł? Czy lepiej jednak jest przeznaczyć te 22zł na wódkę? |
|
Data: 2013-06-06 13:27:43 | |
Autor: J.F. | |
Czy warto dopłacać za linki przerzutek z wyższej półki? | |
Dnia Wed, 05 Jun 2013 16:19:06 +0200, JDX napisał(a):
A wracając do tematu - czy da się wyczuć różnicę w pracy linki pokrytej Na smar do linek. Z teflonem :-) J. |
|
Data: 2013-06-05 10:21:37 | |
Autor: bans | |
Czy warto dopłacać za linki przerzutek z wyższej półki? | |
W dniu 2013-06-05 09:27, JDX pisze:
Czasami przy zrzucaniu na> Albo zeskoczy z dużym opóźnieniem. Coś mieszasz, chodzi ci o to, że łańcuch nie _wskoczy_ na większą zębatkę? Ale to nieistotne dla istoty sprawy - dla mnie to po prostu i rozregulowana przerzutka, nie cuduj z kupowaniem magicznych linek i pancerzy, tylko ją wyreguluj. BTW - ostatnio okazało się że jeżdżę z kompletnie rozwalonym na odcinku kilku centymetrów pancerzem tylnej przerzutki (linkę było widać, musiałem się nadziać na spory głaz), nie wiem nawet od kiedy tak jeździłem i gdyby nie to, że przypadkiem to zobaczyłem przy myciu roweru, to dalej bym tak jeździł, bo żadnych problemów z działaniem przerzutki podczas jazdy nie było. Ale teraz mam tę część ramy zasłoniętą sporym kawałkiem starej opony, przerzutki- przerzutkami, ale tam tez jest poprowadzony przewód hydrauliczny tylnego hamulca. :) -- bans |
|
Data: 2013-06-05 10:23:39 | |
Autor: bans | |
Czy warto dopłacać za linki przerzutek z wyższej półki? | |
W dniu 2013-06-05 01:24, Ignac pisze:
Rozumiem,że wózek przerzutki nie schodzi na skrajne zębatki kasety. Masakra, ty to masz pomysły... W sumie z reguły mnie twoje techniczne porady bawią, piszę odpowiedź tylko po to, żeby ktoś nie potraktował twoich wydumanych bajek poważnie. -- bans |
|
Data: 2013-06-05 10:22:01 | |
Autor: qrt | |
Czy warto dopłacać za linki przerzutek z wyższej półki? | |
Dnia Tue, 04 Jun 2013 23:10:46 +0200, JDX napisał(a):
Czy warto kupić Jagwire Ripcord za ~30zł zamiast Jagwire Hyper za ~8zł? ja do tylnej przerzutki używam czarnych linek tyle ze nie kosztują one 30 zeta :). O ile na poczatku nie widać IMO żadnej różnicy miedzy czarnymi a nierdzewnymi, o tyle *wydaje mi sie* iż czarne dłużej utrzymują płynność działania. |
|
Data: 2013-06-06 12:51:02 | |
Autor: Rowerex | |
Czy warto dopłacać za linki przerzutek z wyższej półki? | |
On 4 Cze, 22:10, JDX <j...@onet.pl> wrote:
Czy warto kupić Jagwire Ripcord za ~30zł zamiast Jagwire Hyper za ~8zł? Nie. Warto kupić nierdzewne linki Promaxa za ok. 3.50zł za szt. Ta pierwsza jest podobno pokryta teflonem. Z manetkami XT dostałem linki Shimanowskie pokryte teflonem w kolorze czarnym... To cholerstwo się łuszczy a z tego co się łuszczy robi się drobny proszek! Nie mam zamiaru takich linek używać. Czy w użytkowaniu daje się Póki linka nie zaśniedzieje, to jedyny wpływ na pracę przerzutki mają: po pierwsze - końcówki pancerzy i uszczelnienia, po drugie - same pancerze. Najlepiej wywalić wszelkie uszczelnienia z końcówek a cały system uszczelnić koszulkami termokurczliwymi. Pozdr- -Rowerex |
|
Data: 2013-06-07 10:58:54 | |
Autor: JDX | |
Czy warto dopłacać za linki przerzutek z wyższej półki? | |
On 2013-06-06 21:51, Rowerex wrote:
On 4 Cze, 22:10, JDX <j...@onet.pl> wrote:Ale za 3.50zł to pewnie jest nieszlifowana... IMO zbyt nisko też nie warto schodzić. :-D Póki linka nie zaśniedzieje, to jedyny wpływ na pracę przerzutki mają:Co dokładanie masz na myśli pisząc o uszczelnianiu termokurczami? Bo ja jakoś nie mogę sobie tego wyobrazić. Tzn. nie mogę sobie wyobrazić aby to dobrze działało. :-D W każdym razie w pętli przy przerzutce zamierzam wypróbować takie końcówki: http://www.karbonowy.pl/109-1377-thickbox/koncowki-jagwire-na-pancerz-przerzutkowy.jpg. Może ten nosek (notabene trochę podobny do termokurcza :-D ) będzie bardziej odporny na błoto od miedzianej tulejki w tych które mam obecnie: http://www.karbonowy.pl/109-1378-thickbox/koncowki-jagwire-na-pancerz-przerzutkowy.jpg. |
|
Data: 2013-06-07 06:36:52 | |
Autor: Rowerex | |
Czy warto dopłacać za linki przerzutek z wyższej półki? | |
On 7 Cze, 09:58, JDX <j...@onet.pl> wrote:
On 2013-06-06 21:51, Rowerex wrote:> On 4 Cze, 22:10, JDX <j...@onet.pl> wrote: Jak najbardziej szlifowana. > > P ki linka nie za niedzieje, to jedyny wp yw na prac przerzutki maj : > po pierwsze - ko c wki pancerzy i uszczelnienia, po drugie - same http://images31.fotosik.pl/136/0d5faa32d3b09c47.jpg Przy czym to jest "stara wersja" - obecnie stosuję koszulki rozpięte na całym odcinku linki między pancerzami. Jeśli masz dolny ciąg i ślizgi, to możesz zjechać koszulką aż po mufę suportową. Woda nie wsiąknie w tak długi odcinek i nie dojdzie do pancerza. Pozdr- -Rowerex |
|
Data: 2013-06-07 16:54:19 | |
Autor: JDX | |
Czy warto dopłacać za linki przerzutek z wyższej półki? | |
On 2013-06-07 15:36, Rowerex wrote:
http://images31.fotosik.pl/136/0d5faa32d3b09c47.jpgCiekawe. Wygląda to na dosyć "pancerne" uszczelnienie, takie, ze spokojnie można brodzić z rowerem po głębokiej wodzie. Aczkolwiek niepokoją mnie miejsca w których termokurcz jest zgrzany na lince. Czy linka przesuwa się tam lekko, bez oporów? Czy zależy to może od sposobu zgrzewania? Bo IMO gdy się przedobrzy z grzaniem, to mogą być problemy i trzeba będzie ciąć termokurcze a następnie zaczynać proces od początku. |
|
Data: 2013-06-07 11:38:49 | |
Autor: Rowerex | |
Czy warto dopłacać za linki przerzutek z wyższej półki? | |
On 7 Cze, 15:54, JDX <j...@onet.pl> wrote:
On 2013-06-07 15:36, Rowerex wrote:>http://images31.fotosik.pl/136/0d5faa32d3b09c47.jpg Koszulki przy wyjsciu z koncowki pancerza musza przejsc przez waski otwor w "uchwycie" ramy, stad zgrzewanie, ewentualnie mozna to wyjscie lekko powiekszyc pilnikiem. Slusznie zwracasz uwage na zgrzewanie - zauwaz, ze jest tam mowa o systemie do _linki_przerzutki_, ale zgrzewanie robi sie na _lince_hamulca_, czyli na grubszej, wlasnie po to by linka przerzutki pracowala bez oporu. Tuz po przygrzaniu i obkurczeniu koszulki ma wsunietym w pancerz kawalku linki hamulcowej (czyli grubszej) nalezy za koszulkę lekko pociągnac co spowoduje ze obkurczone miejsce dodatkowo się "pocieniuje". Najpierw trzeba sobie pocwiczyc, bo nie zawsze wyjdzie za pierwszym razem. Wazna jest srednica zewnetrzna koncowek - ja uzywam stalowych, bo maja mala srednice zewnetrzna, trzeba wprawdzie nakladac jeszcze jedna koszulke na sama koncowke aby idelanie spasowac z uchwytem ramy, ale to i tak lepiej niz z koncowkami plastikowymi, ktore sa najczesciej na tyle grube, ze koncowke z zacisnieta na niej koszulka nie sposob wcisnac w uchwyt... Wazna jest rowniez srednica wewnetrzna koncowek - sa takie koncowki stalowe, ktore bardzo ciezko wcisnac na pancerz, a to nie jest dobre podczas montazu. Nie ma tez potrzeby by koszulka wchodzila na pancerz (jak na obrazku) - wystarczy ze jest zgrzana tylko na koncowce. Przy ewentualnej wymianie pancerza mozna pancerz tylko wyciagnac z koncowki, przy czym koncowka wraz z koszulka moga ciagle tkwic w ramie, koncowki wcale nie trzeb z ramy wyciagac (a zwykle ciezko wychodzi)... Jeszcze jedna porada techniczna - przy wkladaniu linki do takiego systemu najlepiej jest uzyc nowej linki _zgrzanej_fabrycznie_na_koncu_, tak by sie nie rozplatala. Wsadzanie linki obcietej moze skonczyc sie jej rozpleceniem przy przeciskaniu przez pocieniowane miejsca, a chocby jeden wypleciony drucik przebije koszulke i cala robota pojdzie na marne... Taki system potrafi przetrwac wiele wypadow w ulewnym deszczu, blocie czy snieznej brei, co praktykuje od paru lat, a kosztuje drobny ulamek tego co taki Gore Ride-on. Pozdr- -Rowerex |
|