Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.rowery   »   Czy warto dopłacać za linki przerzutek z wyższej półki?

Czy warto dopłacać za linki przerzutek z wyższej półki?

Data: 2013-06-04 23:10:46
Autor: JDX
Czy warto dopłacać za linki przerzutek z wyższej półki?
Czy warto kupić Jagwire Ripcord za ~30zł zamiast Jagwire Hyper za ~8zł?
Ta pierwsza jest podobno pokryta teflonem. Czy w użytkowaniu daje się
odczuć różnicę (szczególnie chodzi mi o tylną przerzutkę)?

PS. Czy można gdzieś kupić ceramiczne ślizgi/prowadnice linek? Chodzi mi
o takie które przykręca się pod spodem mufy supportu.

Data: 2013-06-04 14:21:27
Autor: pablo eldiablo
Czy warto dopłacać za linki przerzutek z wyższej półki?
W dniu wtorek, 4 czerwca 2013 23:10:46 UTC+2 użytkownik JDX napisał:
Czy warto kupiďż˝ Jagwire Ripcord za ~30zďż˝ zamiast Jagwire Hyper za ~8zďż˝?

Ta pierwsza jest podobno pokryta teflonem. Czy w u�ytkowaniu daje si�

odczu� r�nic� (szczeg�lnie chodzi mi o tyln� przerzutk�)?



Ja zazwyczaj kupuje linki XTR pokryte teflonem - nie pamietam ceny, ale raczej ponizej 20zl.



PS. Czy mo�na gdzie� kupi� ceramiczne �lizgi/prowadnice linek? Chodzi mi

o takie kt�re przykr�ca si� pod spodem mufy supportu.

http://www.cyklotur.com/czesci/przerzutki-manetki-i-klamkomanetki/przednie-przerzutki-rowerowe/obejmy-adaptery/p,slizg-do-linki-przerzutki-shimano,5031.html

Pzdr.,
pablo

Data: 2013-06-05 00:27:13
Autor: p0li
Czy warto dopłacać za linki przerzutek z wyższej półki?
T->Dnia 2013-06-04 23:21:27 niejaki pablo eldiablo napisał:
W dniu wtorek, 4 czerwca 2013 23:10:46 UTC+2 użytkownik JDX napisał:
Czy warto kupiďż˝ Jagwire Ripcord za ~30zďż˝ zamiast Jagwire Hyper za ~8zďż˝?

Ta pierwsza jest podobno pokryta teflonem. Czy w u�ytkowaniu daje si�

odczu� r�nic� (szczeg�lnie chodzi mi o tyln� przerzutk�)?



Ja zazwyczaj kupuje linki XTR pokryte teflonem - nie pamietam ceny, ale raczej ponizej 20zl.


ja natomiast kupuje pancerze "z metra" z teflonem w środku w cenie 0,90€/m
za czarny lub trochę drożej za kolorowe
 

PS. Czy mo�na gdzie� kupi� ceramiczne �lizgi/prowadnice linek? Chodzi mi

o takie kt�re przykr�ca si� pod spodem mufy supportu.

http://www.cyklotur.com/czesci/przerzutki-manetki-i-klamkomanetki/przednie-przerzutki-rowerowe/obejmy-adaptery/p,slizg-do-linki-przerzutki-shimano,5031.html


on pytał o ceramiczne (ja nie widziałem więc nie pomogę)

--
http://42.pl/u/y68
Pójdźże kiń tę chmurność w głąb flaszy.

Data: 2013-06-05 02:15:25
Autor: pablo eldiablo
Czy warto dopłacać za linki przerzutek z wyższej półki?
W dniu środa, 5 czerwca 2013 00:27:13 UTC+2 użytkownik p0li napisał:
T->Dnia 2013-06-04 23:21:27 niejaki pablo eldiablo napisał:


> > http://www.cyklotur.com/czesci/przerzutki-manetki-i-klamkomanetki/przednie-przerzutki-rowerowe/obejmy-adaptery/p,slizg-do-linki-przerzutki-shimano,5031.html





on pytał o ceramiczne (ja nie widziałem więc nie pomogę)



http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=52661

Campa tez ma plastikowe - zreszta nie spotkalem sie nigdy z elementami ciernymi ceramicznymi - wrecz przeciwnie, ceramiczne poza lozyskami (nie ciernymi, tylko kulkowymi) robi sie elementy ukladow hamulcowych - czyli ceramika wystepuje tam, gdzie wazna jest twardosc, odpornosc na odksztalcanie i wysoka temperature - a nie zmniejszanie tarcia.

Watpie, by ten slizg byl dostepny w wersji ceramicznej - bo po co? Bylby bardziej kruchy i narazony na uszkodzenia mechaniczne i dawal wiekszy opor niz tworzywo, drozszy i pewnie ciezszy...

Data: 2013-06-05 12:14:25
Autor: JDX
Czy warto dopłacać za linki przerzutek z wyższej półki?
On 2013-06-05 11:15, pablo eldiablo wrote:
[...]
Campa tez ma plastikowe - zreszta nie spotkalem sie nigdy
z elementami ciernymi ceramicznymi - wrecz przeciwnie, ceramiczne
poza lozyskami (nie ciernymi, tylko kulkowymi) robi sie elementy
ukladow hamulcowych - czyli ceramika wystepuje tam, gdzie wazna jest
twardosc, odpornosc na odksztalcanie i wysoka temperature - a nie
zmniejszanie tarcia.
AFAIR to silniki samochodowe z ceramiki są robione od dawna.
Przynajmniej w ramach R&D. :-D


Watpie, by ten slizg byl dostepny w wersji ceramicznej - bo po co?
Bylby bardziej kruchy i narazony na uszkodzenia mechaniczne
Wydaje mi się, że kiedyś coś takiego widziałem w necie. Ale wtedy nie
bylem zainteresowany tematem. W każdym razie plastik mnie jakoś nie
przekonuje, zwłaszcza, że ten element praktycznie cały czas pracuje w
piachu od czasu do czasu połączonym z wilgocią.

i dawal wiekszy opor niz tworzywo, drozszy i pewnie ciezszy...
No ale np. prowadnice żyłek przy pałąku w kołowrotkach (np. Shimano aby
było rowerowo :-D ) to z ceramiki zdaje się są robione. :-D

Data: 2013-06-05 03:33:40
Autor: pablo eldiablo
Czy warto dopłacać za linki przerzutek z wyższej półki?
W dniu środa, 5 czerwca 2013 12:14:25 UTC+2 użytkownik JDX napisał:
On 2013-06-05 11:15, pablo eldiablo wrote:

[...]

> Campa tez ma plastikowe - zreszta nie spotkalem sie nigdy

> z elementami ciernymi ceramicznymi - wrecz przeciwnie, ceramiczne

> poza lozyskami (nie ciernymi, tylko kulkowymi) robi sie elementy

> ukladow hamulcowych - czyli ceramika wystepuje tam, gdzie wazna jest

> twardosc, odpornosc na odksztalcanie i wysoka temperature - a nie

> zmniejszanie tarcia.

AFAIR to silniki samochodowe z ceramiki sďż˝ robione od dawna.

Przynajmniej w ramach R&D. :-D


Nie slyszalem o _silnikach_ wykonanych z ceramiki (co nie znaczy ze takich nie ma) - natomiast ceramika powszechnie wystepuje w elementach narazonych na wysoka temperature: turbosprezarkach, walkach rozrzadu czy korbowodach. Ale tam nie chodzi o jakies specjalne wlasciwosci poslizgowe, a o twardosc - czyli zwiekszona odpornosc mechaniczna na odksztalcanie i przede wszystkim odpornosc termiczna...


> Watpie, by ten slizg byl dostepny w wersji ceramicznej - bo po co?

> Bylby bardziej kruchy i narazony na uszkodzenia mechaniczne

Wydaje mi si�, �e kiedy� co� takiego widzia�em w necie. Ale wtedy nie

bylem zainteresowany tematem. W ka�dym razie plastik mnie jako� nie

przekonuje, zw�aszcza, �e ten element praktycznie ca�y czas pracuje w

piachu od czasu do czasu po��czonym z wilgoci�.


Czy sadzisz, ze ceramiczny slizg pod suportem nie bedzie sie brudzil? :)
Wile lat jezdzilem z plastikowym, wiele linek i pancerzy w miedzyczasie wymienialem - a ten slizg przezyl caly rower  :)


> i dawal wiekszy opor niz tworzywo, drozszy i pewnie ciezszy...

No ale np. prowadnice �y�ek przy pa��ku w ko�owrotkach (np. Shimano aby

by�o rowerowo :-D ) to z ceramiki zdaje si� s� robione. :-D

Ale przeciez nie dla poslizgu - tylko wlasnie ze wzgledu na twardosc i odpornosc na zarysowania powierzchni - zeby jakims zadziorem nie przetrzec zylki wedkarskiej...

Data: 2013-06-05 12:45:59
Autor: JDX
Czy warto dopłacać za linki przerzutek z wyższej półki?
On 2013-06-05 12:33, pablo eldiablo wrote:
[...]
Czy sadzisz, ze ceramiczny slizg pod suportem nie bedzie sie brudzil? :)
Będzie, ale właśnie o to chodzi, że ceramika jest bardziej odporna na
takie rzeczy.

Data: 2013-06-05 12:34:41
Autor: mt
Czy warto dopłacać za linki przerzutek z wyższej półki?
W dniu 2013-06-05 12:14, JDX pisze:

i dawal wiekszy opor niz tworzywo, drozszy i pewnie ciezszy...
No ale np. prowadnice żyłek przy pałąku w kołowrotkach (np. Shimano aby
było rowerowo :-D ) to z ceramiki zdaje się są robione. :-D

Tylko, że rolka kabłąka jest z reguły łożyskowana bądź na jakiejś tulei, więc tam tarcia dużego nie ma. Natomiast wkłady przelotek przy wędkach również są w większości ze spieków ceramicznych, głównie SiC lub TiC, tyle tylko, że chodzi głównie o twardość a nie o zmniejszenie tarcia, dawniej przy metalowych przelotkach już po kilku sezonach potrafiły być wyżłobienia. Inna sprawa, że podczas jednego dnia intensywnego spinningowania wybiera się tyle linki, co pewnie przez 10 lat machania manetką, a i prędkość ślizgu linki też jest znacząco większa.


--
marcin

Data: 2013-06-05 07:13:49
Autor: ciapecki
Czy warto dopłacać za linki przerzutek z wyższej półki?
ja natomiast kupuje pancerze "z metra" z teflonem w środku w cenie 0,90 EURO/m

za czarny lub trochę drożej za kolorowe

a moglbys powiedziec jeszcze gdzie je kupujesz?

Data: 2013-06-05 22:23:30
Autor: p0li
Czy warto dopłacać za linki przerzutek z wyższej półki?
T->Dnia 2013-06-05 16:13:49 niejaki ciapecki napisał:
ja natomiast kupuje pancerze "z metra" z teflonem w środku w cenie 0,90 EURO/m

za czarny lub trochę drożej za kolorowe

a moglbys powiedziec jeszcze gdzie je kupujesz?

ebay.de

--
http://42.pl/u/y68
Pójdźże kiń tę chmurność w głąb flaszy.

Data: 2013-06-06 08:58:52
Autor: p0li
Czy warto dopłacać za linki przerzutek z wyższej półki?
T->Dnia 2013-06-05 22:23:30 niejaki p0li napisał:
T->Dnia 2013-06-05 16:13:49 niejaki ciapecki napisał:
ja natomiast kupuje pancerze "z metra" z teflonem w środku w cenie 0,90 EURO/m

za czarny lub trochę drożej za kolorowe

a moglbys powiedziec jeszcze gdzie je kupujesz?

ebay.de

o - tu przykład:
http://www.ebay.de/itm/10m-Rolle-Bowdenzughulle-f-Brems-u-Schaltseil-Teflon-/111083904559?pt=Sport_Radsport_Fahrradteile_Komponenten&hash=item19dd1dde2f

--
http://42.pl/u/y68
Pójdźże kiń tę chmurność w głąb flaszy.

Data: 2013-06-04 16:24:04
Autor: Ignac
Czy warto dopłacać za linki przerzutek z wyższej półki?
W dniu wtorek, 4 czerwca 2013 23:10:46 UTC+2 użytkownik JDX napisał:
Czy warto kupić Jagwire Ripcord za ~30zł zamiast Jagwire Hyper za ~8zł?

Ta pierwsza jest podobno pokryta teflonem. Czy w użytkowaniu daje się

odczuć różnicę (szczególnie chodzi mi o tylną przerzutkę)?

Rozumiem,że wózek przerzutki nie schodzi na skrajne zębatki kasety.
sprężyna główna jest wyciągnięta/naciągnięta nadmiernie,więc albo
przerzutka ma już swoje przejechane,albo kolega zostawiał ją po jeździe w stanie naciągniętym-ta czynnośc jest bardzo nierozsądna..
Tak czy owak trzeba sprężyne naciągnąc,co na niewiele pomaga,lub
wymienić przerzutkę na nową i jeżeli się popełniało błąd opisany wyżej,
co niestety jest powszechne,nie należy tego robić-kategorycznie!,
lub,to tylko zabrudzona/przyrdzewiała z wytarcia linka w pancerzu,
ale to się nie dzieje w ciągu nawet sezonu normalnej jazdy.
Więc,jak jest?

Data: 2013-06-05 09:27:31
Autor: JDX
Czy warto dopłacać za linki przerzutek z wyższej półki?
On 2013-06-05 01:24, Ignac wrote:
[...]
Rozumiem,że wózek przerzutki nie schodzi na skrajne zębatki kasety.
sprężyna główna jest wyciągnięta/naciągnięta nadmiernie,więc albo
Nie, nie, wszystko jest w zasadzie w porządku. Chciałbym jedynie
dopieścić precyzję pracy tylnej przerzutki. Czasami przy zrzucaniu na
niższy bieg następuje przeskok o 2 biegi, a czasami, gdy trochę za lekko
wcisnę dźwignię, to coś tam się przesunie, ale łańcuch nie zeskoczy i
słychać chrobotanie. Albo zeskoczy z dużym opóźnieniem. Z kolei przy
wrzucaniu na wyższy bieg łańcuch czasami wskakuje na mniejszą zębatkę z
~1 sekundowym opóźnieniem. Podejrzewam, że winowajcą jest odcinek
pancerza/linki przy przerzutce. Gdzieś na początku kwietnia, gdy miałem
jeszcze stary łańcuch i kasetę wypucowałem dokładnie cały napęd i m.in.
wstrzyknąłem do tego odcinka pancerza trochę smaru do linek i przerzutka
chodziła jak marzenie. Jednak choroba mnie dopadła i rower stał prawie
dwa tygodnie. Gdy ponownie zacząłem jeździć to od razu zauważyłem wyżej
opisaną przypadłość. Po wymianie łańcucha i kasety (bo stare były już
zużyte) nadal jest to samo. Wstrzykiwanie smaru do pancerza nie pomaga.
Dlatego chciałbym wymienić pancerz i linkę i tak się zastanawiam czy
warto brać coś z górnej półki.

Data: 2013-06-05 03:02:25
Autor: Ignac
Czy warto dopłacać za linki przerzutek z wyższej półki?
W dniu środa, 5 czerwca 2013 09:27:31 UTC+2 użytkownik JDX napisał:
On 2013-06-05 01:24, Ignac wrote:

[...]

> Rozumiem,że wózek przerzutki nie schodzi na skrajne zębatki kasety.

> sprężyna główna jest wyciągnięta/naciągnięta nadmiernie,więc albo

Nie, nie, wszystko jest w zasadzie w porządku. Chciałbym jedynie

dopieścić precyzję pracy tylnej przerzutki. Czasami przy zrzucaniu na

niższy bieg następuje przeskok o 2 biegi, a czasami, gdy trochę za lekko

wcisnę dźwignię, to coś tam się przesunie, ale łańcuch nie zeskoczy i

słychać chrobotanie. Albo zeskoczy z dużym opóźnieniem.
To są typowe objawy urywania się główki linki(w manetce),
jeszcze się całkiem nie urwała,a pękają pojedyńcze druciki.
Więc,pewnie wystarczy wymiana samej linki na taką jaką miałeś,
sprawdziłbym czy nowa lekko przesuwa się w całym pancerzu i już,
ewentualnie wymiana pancerza na nowy taki jaki miałeś.
Jak odkręcisz linkę od wózka przerzutki to mając rower na stojaku
kręć korbami prawą ręką,a lewą naciągnij maksymalnie sprężynę wózka i
luzując nacisk ręki na wózek,sprawdz czy łańcuch przechodzi na
wszystkie zębatki kasety-tak sie sprawdza siłę sprężyny,
jeżeli jest ok. to zrób to co wyżej.Nie ma potrzeby montażu
jakiś przedziwnych ślizgów.  A Ty kolego bans zajmij się lepiej robieniem zdjęć,bo
wychodzi Ci to jako tako,a porady zostaw profesjonalistom :)

Data: 2013-06-05 12:09:08
Autor: bans
Czy warto dopłacać za linki przerzutek z wyższej półki?
W dniu 2013-06-05 12:02, Ignac pisze:


To są typowe objawy urywania się główki linki(w manetce),
jeszcze się całkiem nie urwała,a pękają pojedyńcze druciki.

Nie wiem, co ty bierzesz, ale dealer cię oszukuje! :))))))

a porady zostaw profesjonalistom :)

Zgadzam się, dlatego komentuję twoje absurdalne pomysły, żeby jakiś laik nie pomyślał, że ty jesteś profesjonalistą :)


--
bans

Data: 2013-06-05 07:57:43
Autor: Ignac
Czy warto dopłacać za linki przerzutek z wyższej półki?
W dniu środa, 5 czerwca 2013 12:09:08 UTC+2 użytkownik bans napisał:

Nie wiem, co ty bierzesz, ale dealer ciďż˝ oszukuje! :))))))

> a porady zostaw profesjonalistom :)

Zgadzam si�, dlatego komentuj� twoje absurdalne pomys�y, �eby jaki� laik nie pomy�la�, �e ty jeste� profesjonalist� :)

No,kolego bans cieszę się,że dowcip Ci się wyostrzył.

A to,to naprawdę logiczny majstersztyk:

Ja nie proponowaďż˝em regulacji... tylko prďż˝bďż˝ poprawnej regulacji - ktďż˝ra nic nie  kosztuje! - _przed_ wydaniem kasy.

Czyżbyś zaopatrywał sie u tego samego dilera co ja :)
No,ale Sheldon Brown nas pogodził,więc nie uda nam się
tego sprzętu koledze JDX korespondencyjnie naprawić. W zaistniałej sytuacji,może wymiana całego roweru
przyniesie pożądany skutek:)

Data: 2013-06-05 15:43:16
Autor: JDX
Czy warto dopłacać za linki przerzutek z wyższej półki?
On 2013-06-05 12:09, bans wrote:
W dniu 2013-06-05 12:02, Ignac pisze:
[...]
a porady zostaw profesjonalistom :)

Zgadzam się, dlatego komentuję twoje absurdalne pomysły, żeby jakiś laik
nie pomyślał, że ty jesteś profesjonalistą :)
Panowie profesjonaliści, oto co na ten temat napisał Sheldon Brown
(http://sheldonbrown.com/derailer-adjustment.html#cable):

More often than not, shifting problems are due not to any problem with
the derailers, but to excessive friction in the cables that control
them. The usual effect of cable friction is to make the derailer move
sluggishly when the return spring is pulling it toward a smaller sprocket.

The most common area for this problem is the short loop of cable housing
that leads from the rear stay to the derailer. The front end of this
housing is exposed to road spray from the front tire, and the resulting
rust can seriously degrade shifting. This cable loop should be fairly
long, so that it makes a very gradual curve. Many bikes have too short a
housing loop here.

Another problem area is the cable guide where the cables run under the
bottom bracket. In addition to sluggish upshifting, friction in this
area can cause spontaneous upshifting under load.

Czyli dobrze kombinowałem że to może być pancerz przy przerzutce. :-D
Wyczyszczę i nasmaruję też smarem do łożysk ten ślizg pod mufą. :-D

Data: 2013-06-05 16:01:06
Autor: bans
Czy warto dopłacać za linki przerzutek z wyższej półki?
W dniu 2013-06-05 15:43, JDX pisze:

Czyli dobrze kombinowałem że to może być pancerz przy przerzutce. :-D

A czy ktoś tu twierdził, że stan pancerzy i linek jest nieistotny?

Ja nie proponowałem regulacji _zamiast_ kombinowania z zakupem nowych pancerzy i linek, tylko próbę poprawnej regulacji - która nic nie kosztuje! - _przed_ wydaniem kasy.

Nie wspomniałeś ani słowem, czy przerzutka były regulowana - no więc, była czy nie? Jeśli była, to się zamykam.

--
bans

Data: 2013-06-05 16:19:06
Autor: JDX
Czy warto dopłacać za linki przerzutek z wyższej półki?
On 2013-06-05 16:01, bans wrote:
[...]
Nie wspomniałeś ani słowem, czy przerzutka były regulowana - no więc,
była czy nie? Jeśli była, to się zamykam.
Była. :-D Po wymianie łańcuch i kasety. Ale to raczej nie ma znaczenia
ponieważ przed wymianą występowały takie same objawy.

A wracając do tematu - czy da się wyczuć różnicę w pracy linki pokrytej
teflonem za ~30zł w porównaniu z linką gołą za ~8zł? Czy lepiej jednak
jest przeznaczyć te 22zł na wódkę?

Data: 2013-06-06 13:27:43
Autor: J.F.
Czy warto dopłacać za linki przerzutek z wyższej półki?
Dnia Wed, 05 Jun 2013 16:19:06 +0200, JDX napisał(a):
A wracając do tematu - czy da się wyczuć różnicę w pracy linki pokrytej
teflonem za ~30zł w porównaniu z linką gołą za ~8zł? Czy lepiej jednak
jest przeznaczyć te 22zł na wódkę?

Na smar do linek. Z teflonem :-)

J.

Data: 2013-06-05 10:21:37
Autor: bans
Czy warto dopłacać za linki przerzutek z wyższej półki?
W dniu 2013-06-05 09:27, JDX pisze:

Czasami przy zrzucaniu na
niższy bieg następuje przeskok o 2 biegi, a czasami, gdy trochę za lekko
wcisnę dźwignię, to coś tam się przesunie, ale łańcuch nie zeskoczy i
słychać chrobotanie.
> Albo zeskoczy z dużym opóźnieniem.

Coś mieszasz, chodzi ci o to, że łańcuch nie _wskoczy_ na większą zębatkę?

Ale to nieistotne dla istoty sprawy - dla mnie to po prostu i rozregulowana przerzutka, nie cuduj z kupowaniem magicznych linek i pancerzy, tylko ją wyreguluj.

BTW - ostatnio okazało się że jeżdżę z kompletnie rozwalonym na odcinku kilku centymetrów pancerzem tylnej przerzutki (linkę było widać, musiałem się nadziać na spory głaz), nie wiem nawet od kiedy tak jeździłem i gdyby nie to, że przypadkiem to zobaczyłem przy myciu roweru, to dalej bym tak jeździł, bo żadnych problemów z działaniem przerzutki podczas jazdy nie było.

Ale teraz mam tę część ramy zasłoniętą sporym kawałkiem starej opony, przerzutki- przerzutkami, ale tam tez jest poprowadzony przewód hydrauliczny tylnego hamulca. :)



--
bans

Data: 2013-06-05 10:23:39
Autor: bans
Czy warto dopłacać za linki przerzutek z wyższej półki?
W dniu 2013-06-05 01:24, Ignac pisze:

Rozumiem,że wózek przerzutki nie schodzi na skrajne zębatki kasety.
sprężyna główna jest wyciągnięta/naciągnięta nadmiernie,więc albo
przerzutka ma już swoje przejechane,albo kolega zostawiał ją po
jeździe w stanie naciągniętym-ta czynnośc jest bardzo nierozsądna.
Tak czy owak trzeba sprężyne naciągnąc,co na niewiele pomaga,lub
wymienić przerzutkę na nową i jeżeli się popełniało błąd opisany wyżej,
co niestety jest powszechne,nie należy tego robić-kategorycznie!,
lub,to tylko zabrudzona/przyrdzewiała z wytarcia linka w pancerzu,
ale to się nie dzieje w ciągu nawet sezonu normalnej jazdy.


Masakra, ty to masz pomysły...

W sumie z reguły mnie twoje techniczne porady bawią, piszę odpowiedź tylko po to, żeby ktoś nie potraktował twoich wydumanych bajek poważnie.



--
bans

Data: 2013-06-05 10:22:01
Autor: qrt
Czy warto dopłacać za linki przerzutek z wyższej półki?
Dnia Tue, 04 Jun 2013 23:10:46 +0200, JDX napisał(a):

Czy warto kupić Jagwire Ripcord za ~30zł zamiast Jagwire Hyper za ~8zł?
Ta pierwsza jest podobno pokryta teflonem. Czy w użytkowaniu daje się
odczuć różnicę (szczególnie chodzi mi o tylną przerzutkę)?


ja do tylnej przerzutki używam czarnych linek tyle ze nie kosztują one 30
zeta :). O ile na poczatku nie widać IMO żadnej różnicy miedzy czarnymi a
nierdzewnymi, o tyle *wydaje mi sie* iż czarne dłużej utrzymują płynność
działania.

Data: 2013-06-06 12:51:02
Autor: Rowerex
Czy warto dopłacać za linki przerzutek z wyższej półki?
On 4 Cze, 22:10, JDX <j...@onet.pl> wrote:
Czy warto kupić Jagwire Ripcord za ~30zł zamiast Jagwire Hyper za ~8zł?

Nie. Warto kupić nierdzewne linki Promaxa za ok. 3.50zł za szt.

Ta pierwsza jest podobno pokryta teflonem.

Z manetkami XT dostałem linki Shimanowskie pokryte teflonem w kolorze
czarnym... To cholerstwo się łuszczy a z tego co się łuszczy robi się
drobny proszek! Nie mam zamiaru takich linek używać.

Czy w użytkowaniu daje się
odczuć różnicę (szczególnie chodzi mi o tylną przerzutkę)?

Póki linka nie zaśniedzieje, to jedyny wpływ na pracę przerzutki mają:
po pierwsze -  końcówki pancerzy i uszczelnienia, po drugie - same
pancerze. Najlepiej wywalić wszelkie uszczelnienia z końcówek a cały
system uszczelnić koszulkami termokurczliwymi.

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2013-06-07 10:58:54
Autor: JDX
Czy warto dopłacać za linki przerzutek z wyższej półki?
On 2013-06-06 21:51, Rowerex wrote:
On 4 Cze, 22:10, JDX <j...@onet.pl> wrote:
Czy warto kupić Jagwire Ripcord za ~30zł zamiast Jagwire Hyper za ~8zł?

Nie. Warto kupić nierdzewne linki Promaxa za ok. 3.50zł za szt.
Ale za 3.50zł to pewnie jest nieszlifowana... IMO zbyt nisko też nie
warto schodzić. :-D

Póki linka nie zaśniedzieje, to jedyny wpływ na pracę przerzutki mają:
po pierwsze -  końcówki pancerzy i uszczelnienia, po drugie - same
pancerze. Najlepiej wywalić wszelkie uszczelnienia z końcówek a cały
system uszczelnić koszulkami termokurczliwymi.
Co dokładanie masz na myśli pisząc o uszczelnianiu termokurczami? Bo ja
jakoś nie mogę sobie tego wyobrazić. Tzn. nie mogę sobie wyobrazić aby
to dobrze działało. :-D W każdym razie w pętli przy przerzutce zamierzam
wypróbować takie końcówki:
http://www.karbonowy.pl/109-1377-thickbox/koncowki-jagwire-na-pancerz-przerzutkowy.jpg.
Może ten nosek (notabene trochę podobny do termokurcza :-D ) będzie
bardziej odporny na błoto od miedzianej tulejki w tych które mam
obecnie:
http://www.karbonowy.pl/109-1378-thickbox/koncowki-jagwire-na-pancerz-przerzutkowy.jpg.

Data: 2013-06-07 06:36:52
Autor: Rowerex
Czy warto dopłacać za linki przerzutek z wyższej półki?
On 7 Cze, 09:58, JDX <j...@onet.pl> wrote:
On 2013-06-06 21:51, Rowerex wrote:> On 4 Cze, 22:10, JDX <j...@onet.pl> wrote:
>> Czy warto kupi Jagwire Ripcord za ~30z zamiast Jagwire Hyper za ~8z ?

> Nie. Warto kupi nierdzewne linki Promaxa za ok. 3.50z za szt.

Ale za 3.50z to pewnie jest nieszlifowana... IMO zbyt nisko te nie
warto schodzi . :-D

Jak najbardziej szlifowana.

> > P ki linka nie za niedzieje, to jedyny wp yw na prac przerzutki
maj :
> po pierwsze -  ko c wki pancerzy i uszczelnienia, po drugie - same
> pancerze. Najlepiej wywali wszelkie uszczelnienia z ko c wek a ca y
> system uszczelni koszulkami termokurczliwymi.

Co dok adanie masz na my li pisz c o uszczelnianiu termokurczami?

http://images31.fotosik.pl/136/0d5faa32d3b09c47.jpg

Przy czym to jest "stara wersja" - obecnie stosuję koszulki rozpięte
na całym odcinku linki między pancerzami. Jeśli masz dolny ciąg i
ślizgi, to możesz zjechać koszulką aż po mufę suportową. Woda nie
wsiąknie w tak długi odcinek i nie dojdzie do pancerza.

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2013-06-07 16:54:19
Autor: JDX
Czy warto dopłacać za linki przerzutek z wyższej półki?
On 2013-06-07 15:36, Rowerex wrote:
http://images31.fotosik.pl/136/0d5faa32d3b09c47.jpg
Ciekawe. Wygląda to na dosyć "pancerne" uszczelnienie, takie, ze
spokojnie można brodzić z rowerem po głębokiej wodzie. Aczkolwiek
niepokoją mnie miejsca w których termokurcz jest zgrzany na lince. Czy
linka przesuwa się tam lekko, bez oporów? Czy zależy to może od sposobu
zgrzewania? Bo IMO gdy się przedobrzy z grzaniem, to mogą być problemy i
trzeba będzie ciąć termokurcze a następnie zaczynać proces od początku.

Data: 2013-06-07 11:38:49
Autor: Rowerex
Czy warto dopłacać za linki przerzutek z wyższej półki?
On 7 Cze, 15:54, JDX <j...@onet.pl> wrote:
On 2013-06-07 15:36, Rowerex wrote:>http://images31.fotosik.pl/136/0d5faa32d3b09c47.jpg

Ciekawe. Wyglada to na dosyc "pancerne" uszczelnienie, takie, ze
spokojnie mozna brodzic z rowerem po glebokiej wodzie. Aczkolwiek
niepokoja mnie miejsca w ktorych termokurcz jest zgrzany na lince. Czy
linka przesuwa sie tam lekko, bez oporow? Czy zalezy to moze od sposobu
zgrzewania?

Koszulki przy wyjsciu z koncowki pancerza musza przejsc przez waski
otwor w "uchwycie" ramy, stad zgrzewanie, ewentualnie mozna to wyjscie
lekko powiekszyc pilnikiem.

Slusznie zwracasz uwage na zgrzewanie - zauwaz, ze jest tam mowa o
systemie do _linki_przerzutki_, ale zgrzewanie robi sie na
_lince_hamulca_, czyli na grubszej, wlasnie po to by linka przerzutki
pracowala bez oporu.

Tuz po przygrzaniu i obkurczeniu koszulki ma wsunietym w pancerz
kawalku linki hamulcowej (czyli grubszej) nalezy za koszulkę lekko
pociągnac co spowoduje ze obkurczone miejsce dodatkowo się
"pocieniuje". Najpierw trzeba sobie pocwiczyc, bo nie zawsze wyjdzie
za pierwszym razem.

Wazna jest srednica zewnetrzna koncowek - ja uzywam stalowych, bo maja
mala srednice zewnetrzna, trzeba wprawdzie nakladac jeszcze jedna
koszulke na sama koncowke aby idelanie spasowac z uchwytem ramy, ale
to i tak lepiej niz z koncowkami plastikowymi, ktore sa najczesciej na
tyle grube, ze koncowke z zacisnieta na niej koszulka nie sposob
wcisnac w uchwyt...

Wazna jest rowniez srednica wewnetrzna koncowek - sa takie koncowki
stalowe, ktore bardzo ciezko wcisnac na pancerz, a to nie jest dobre
podczas montazu.

Nie ma tez potrzeby by koszulka wchodzila na pancerz (jak na obrazku)
- wystarczy ze jest zgrzana tylko na koncowce. Przy ewentualnej
wymianie pancerza mozna pancerz tylko wyciagnac z koncowki, przy czym
koncowka wraz z koszulka moga ciagle tkwic w ramie, koncowki wcale nie
trzeb z ramy wyciagac (a zwykle ciezko wychodzi)...

Jeszcze jedna porada techniczna - przy wkladaniu linki do takiego
systemu najlepiej jest uzyc nowej linki
_zgrzanej_fabrycznie_na_koncu_, tak by sie nie rozplatala. Wsadzanie
linki obcietej moze skonczyc sie jej rozpleceniem przy przeciskaniu
przez pocieniowane miejsca, a chocby jeden wypleciony drucik przebije
koszulke i cala robota pojdzie na marne...

Taki system potrafi przetrwac wiele wypadow w ulewnym deszczu, blocie
czy snieznej brei, co praktykuje od paru lat, a kosztuje drobny ulamek
tego co taki Gore Ride-on.

Pozdr-
-Rowerex

Czy warto dopłacać za linki przerzutek z wyższej półki?

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona