Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.rowery   »   Czy warto dopłacać za linki przerzutek z wyższej półki?

Czy warto dopłacać za linki przerzutek z wyższej półki?

Data: 2013-06-06 12:51:02
Autor: Rowerex
Czy warto dopłacać za linki przerzutek z wyższej półki?
On 4 Cze, 22:10, JDX <j...@onet.pl> wrote:
Czy warto kupić Jagwire Ripcord za ~30zł zamiast Jagwire Hyper za ~8zł?

Nie. Warto kupić nierdzewne linki Promaxa za ok. 3.50zł za szt.

Ta pierwsza jest podobno pokryta teflonem.

Z manetkami XT dostałem linki Shimanowskie pokryte teflonem w kolorze
czarnym... To cholerstwo się łuszczy a z tego co się łuszczy robi się
drobny proszek! Nie mam zamiaru takich linek używać.

Czy w użytkowaniu daje się
odczuć różnicę (szczególnie chodzi mi o tylną przerzutkę)?

Póki linka nie zaśniedzieje, to jedyny wpływ na pracę przerzutki mają:
po pierwsze -  końcówki pancerzy i uszczelnienia, po drugie - same
pancerze. Najlepiej wywalić wszelkie uszczelnienia z końcówek a cały
system uszczelnić koszulkami termokurczliwymi.

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2013-06-07 10:58:54
Autor: JDX
Czy warto dopłacać za linki przerzutek z wyższej półki?
On 2013-06-06 21:51, Rowerex wrote:
On 4 Cze, 22:10, JDX <j...@onet.pl> wrote:
Czy warto kupić Jagwire Ripcord za ~30zł zamiast Jagwire Hyper za ~8zł?

Nie. Warto kupić nierdzewne linki Promaxa za ok. 3.50zł za szt.
Ale za 3.50zł to pewnie jest nieszlifowana... IMO zbyt nisko też nie
warto schodzić. :-D

Póki linka nie zaśniedzieje, to jedyny wpływ na pracę przerzutki mają:
po pierwsze -  końcówki pancerzy i uszczelnienia, po drugie - same
pancerze. Najlepiej wywalić wszelkie uszczelnienia z końcówek a cały
system uszczelnić koszulkami termokurczliwymi.
Co dokładanie masz na myśli pisząc o uszczelnianiu termokurczami? Bo ja
jakoś nie mogę sobie tego wyobrazić. Tzn. nie mogę sobie wyobrazić aby
to dobrze działało. :-D W każdym razie w pętli przy przerzutce zamierzam
wypróbować takie końcówki:
http://www.karbonowy.pl/109-1377-thickbox/koncowki-jagwire-na-pancerz-przerzutkowy.jpg.
Może ten nosek (notabene trochę podobny do termokurcza :-D ) będzie
bardziej odporny na błoto od miedzianej tulejki w tych które mam
obecnie:
http://www.karbonowy.pl/109-1378-thickbox/koncowki-jagwire-na-pancerz-przerzutkowy.jpg.

Data: 2013-06-07 06:36:52
Autor: Rowerex
Czy warto dopłacać za linki przerzutek z wyższej półki?
On 7 Cze, 09:58, JDX <j...@onet.pl> wrote:
On 2013-06-06 21:51, Rowerex wrote:> On 4 Cze, 22:10, JDX <j...@onet.pl> wrote:
>> Czy warto kupi Jagwire Ripcord za ~30z zamiast Jagwire Hyper za ~8z ?

> Nie. Warto kupi nierdzewne linki Promaxa za ok. 3.50z za szt.

Ale za 3.50z to pewnie jest nieszlifowana... IMO zbyt nisko te nie
warto schodzi . :-D

Jak najbardziej szlifowana.

> > P ki linka nie za niedzieje, to jedyny wp yw na prac przerzutki
maj :
> po pierwsze -  ko c wki pancerzy i uszczelnienia, po drugie - same
> pancerze. Najlepiej wywali wszelkie uszczelnienia z ko c wek a ca y
> system uszczelni koszulkami termokurczliwymi.

Co dok adanie masz na my li pisz c o uszczelnianiu termokurczami?

http://images31.fotosik.pl/136/0d5faa32d3b09c47.jpg

Przy czym to jest "stara wersja" - obecnie stosuję koszulki rozpięte
na całym odcinku linki między pancerzami. Jeśli masz dolny ciąg i
ślizgi, to możesz zjechać koszulką aż po mufę suportową. Woda nie
wsiąknie w tak długi odcinek i nie dojdzie do pancerza.

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2013-06-07 16:54:19
Autor: JDX
Czy warto dopłacać za linki przerzutek z wyższej półki?
On 2013-06-07 15:36, Rowerex wrote:
http://images31.fotosik.pl/136/0d5faa32d3b09c47.jpg
Ciekawe. Wygląda to na dosyć "pancerne" uszczelnienie, takie, ze
spokojnie można brodzić z rowerem po głębokiej wodzie. Aczkolwiek
niepokoją mnie miejsca w których termokurcz jest zgrzany na lince. Czy
linka przesuwa się tam lekko, bez oporów? Czy zależy to może od sposobu
zgrzewania? Bo IMO gdy się przedobrzy z grzaniem, to mogą być problemy i
trzeba będzie ciąć termokurcze a następnie zaczynać proces od początku.

Data: 2013-06-07 11:38:49
Autor: Rowerex
Czy warto dopłacać za linki przerzutek z wyższej półki?
On 7 Cze, 15:54, JDX <j...@onet.pl> wrote:
On 2013-06-07 15:36, Rowerex wrote:>http://images31.fotosik.pl/136/0d5faa32d3b09c47.jpg

Ciekawe. Wyglada to na dosyc "pancerne" uszczelnienie, takie, ze
spokojnie mozna brodzic z rowerem po glebokiej wodzie. Aczkolwiek
niepokoja mnie miejsca w ktorych termokurcz jest zgrzany na lince. Czy
linka przesuwa sie tam lekko, bez oporow? Czy zalezy to moze od sposobu
zgrzewania?

Koszulki przy wyjsciu z koncowki pancerza musza przejsc przez waski
otwor w "uchwycie" ramy, stad zgrzewanie, ewentualnie mozna to wyjscie
lekko powiekszyc pilnikiem.

Slusznie zwracasz uwage na zgrzewanie - zauwaz, ze jest tam mowa o
systemie do _linki_przerzutki_, ale zgrzewanie robi sie na
_lince_hamulca_, czyli na grubszej, wlasnie po to by linka przerzutki
pracowala bez oporu.

Tuz po przygrzaniu i obkurczeniu koszulki ma wsunietym w pancerz
kawalku linki hamulcowej (czyli grubszej) nalezy za koszulkę lekko
pociągnac co spowoduje ze obkurczone miejsce dodatkowo się
"pocieniuje". Najpierw trzeba sobie pocwiczyc, bo nie zawsze wyjdzie
za pierwszym razem.

Wazna jest srednica zewnetrzna koncowek - ja uzywam stalowych, bo maja
mala srednice zewnetrzna, trzeba wprawdzie nakladac jeszcze jedna
koszulke na sama koncowke aby idelanie spasowac z uchwytem ramy, ale
to i tak lepiej niz z koncowkami plastikowymi, ktore sa najczesciej na
tyle grube, ze koncowke z zacisnieta na niej koszulka nie sposob
wcisnac w uchwyt...

Wazna jest rowniez srednica wewnetrzna koncowek - sa takie koncowki
stalowe, ktore bardzo ciezko wcisnac na pancerz, a to nie jest dobre
podczas montazu.

Nie ma tez potrzeby by koszulka wchodzila na pancerz (jak na obrazku)
- wystarczy ze jest zgrzana tylko na koncowce. Przy ewentualnej
wymianie pancerza mozna pancerz tylko wyciagnac z koncowki, przy czym
koncowka wraz z koszulka moga ciagle tkwic w ramie, koncowki wcale nie
trzeb z ramy wyciagac (a zwykle ciezko wychodzi)...

Jeszcze jedna porada techniczna - przy wkladaniu linki do takiego
systemu najlepiej jest uzyc nowej linki
_zgrzanej_fabrycznie_na_koncu_, tak by sie nie rozplatala. Wsadzanie
linki obcietej moze skonczyc sie jej rozpleceniem przy przeciskaniu
przez pocieniowane miejsca, a chocby jeden wypleciony drucik przebije
koszulke i cala robota pojdzie na marne...

Taki system potrafi przetrwac wiele wypadow w ulewnym deszczu, blocie
czy snieznej brei, co praktykuje od paru lat, a kosztuje drobny ulamek
tego co taki Gore Ride-on.

Pozdr-
-Rowerex

Czy warto dopłacać za linki przerzutek z wyższej półki?

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona