Data: 2013-06-06 12:51:02 | |
Autor: Rowerex | |
Czy warto dopłacać za linki przerzutek z wyższej półki? | |
On 4 Cze, 22:10, JDX <j...@onet.pl> wrote:
Czy warto kupić Jagwire Ripcord za ~30zł zamiast Jagwire Hyper za ~8zł? Nie. Warto kupić nierdzewne linki Promaxa za ok. 3.50zł za szt. Ta pierwsza jest podobno pokryta teflonem. Z manetkami XT dostałem linki Shimanowskie pokryte teflonem w kolorze czarnym... To cholerstwo się łuszczy a z tego co się łuszczy robi się drobny proszek! Nie mam zamiaru takich linek używać. Czy w użytkowaniu daje się Póki linka nie zaśniedzieje, to jedyny wpływ na pracę przerzutki mają: po pierwsze - końcówki pancerzy i uszczelnienia, po drugie - same pancerze. Najlepiej wywalić wszelkie uszczelnienia z końcówek a cały system uszczelnić koszulkami termokurczliwymi. Pozdr- -Rowerex |
|
Data: 2013-06-07 10:58:54 | |
Autor: JDX | |
Czy warto dopłacać za linki przerzutek z wyższej półki? | |
On 2013-06-06 21:51, Rowerex wrote:
On 4 Cze, 22:10, JDX <j...@onet.pl> wrote:Ale za 3.50zł to pewnie jest nieszlifowana... IMO zbyt nisko też nie warto schodzić. :-D Póki linka nie zaśniedzieje, to jedyny wpływ na pracę przerzutki mają:Co dokładanie masz na myśli pisząc o uszczelnianiu termokurczami? Bo ja jakoś nie mogę sobie tego wyobrazić. Tzn. nie mogę sobie wyobrazić aby to dobrze działało. :-D W każdym razie w pętli przy przerzutce zamierzam wypróbować takie końcówki: http://www.karbonowy.pl/109-1377-thickbox/koncowki-jagwire-na-pancerz-przerzutkowy.jpg. Może ten nosek (notabene trochę podobny do termokurcza :-D ) będzie bardziej odporny na błoto od miedzianej tulejki w tych które mam obecnie: http://www.karbonowy.pl/109-1378-thickbox/koncowki-jagwire-na-pancerz-przerzutkowy.jpg. |
|
Data: 2013-06-07 06:36:52 | |
Autor: Rowerex | |
Czy warto dopłacać za linki przerzutek z wyższej półki? | |
On 7 Cze, 09:58, JDX <j...@onet.pl> wrote:
On 2013-06-06 21:51, Rowerex wrote:> On 4 Cze, 22:10, JDX <j...@onet.pl> wrote: Jak najbardziej szlifowana. > > P ki linka nie za niedzieje, to jedyny wp yw na prac przerzutki maj : > po pierwsze - ko c wki pancerzy i uszczelnienia, po drugie - same http://images31.fotosik.pl/136/0d5faa32d3b09c47.jpg Przy czym to jest "stara wersja" - obecnie stosuję koszulki rozpięte na całym odcinku linki między pancerzami. Jeśli masz dolny ciąg i ślizgi, to możesz zjechać koszulką aż po mufę suportową. Woda nie wsiąknie w tak długi odcinek i nie dojdzie do pancerza. Pozdr- -Rowerex |
|
Data: 2013-06-07 16:54:19 | |
Autor: JDX | |
Czy warto dopłacać za linki przerzutek z wyższej półki? | |
On 2013-06-07 15:36, Rowerex wrote:
http://images31.fotosik.pl/136/0d5faa32d3b09c47.jpgCiekawe. Wygląda to na dosyć "pancerne" uszczelnienie, takie, ze spokojnie można brodzić z rowerem po głębokiej wodzie. Aczkolwiek niepokoją mnie miejsca w których termokurcz jest zgrzany na lince. Czy linka przesuwa się tam lekko, bez oporów? Czy zależy to może od sposobu zgrzewania? Bo IMO gdy się przedobrzy z grzaniem, to mogą być problemy i trzeba będzie ciąć termokurcze a następnie zaczynać proces od początku. |
|
Data: 2013-06-07 11:38:49 | |
Autor: Rowerex | |
Czy warto dopłacać za linki przerzutek z wyższej półki? | |
On 7 Cze, 15:54, JDX <j...@onet.pl> wrote:
On 2013-06-07 15:36, Rowerex wrote:>http://images31.fotosik.pl/136/0d5faa32d3b09c47.jpg Koszulki przy wyjsciu z koncowki pancerza musza przejsc przez waski otwor w "uchwycie" ramy, stad zgrzewanie, ewentualnie mozna to wyjscie lekko powiekszyc pilnikiem. Slusznie zwracasz uwage na zgrzewanie - zauwaz, ze jest tam mowa o systemie do _linki_przerzutki_, ale zgrzewanie robi sie na _lince_hamulca_, czyli na grubszej, wlasnie po to by linka przerzutki pracowala bez oporu. Tuz po przygrzaniu i obkurczeniu koszulki ma wsunietym w pancerz kawalku linki hamulcowej (czyli grubszej) nalezy za koszulkę lekko pociągnac co spowoduje ze obkurczone miejsce dodatkowo się "pocieniuje". Najpierw trzeba sobie pocwiczyc, bo nie zawsze wyjdzie za pierwszym razem. Wazna jest srednica zewnetrzna koncowek - ja uzywam stalowych, bo maja mala srednice zewnetrzna, trzeba wprawdzie nakladac jeszcze jedna koszulke na sama koncowke aby idelanie spasowac z uchwytem ramy, ale to i tak lepiej niz z koncowkami plastikowymi, ktore sa najczesciej na tyle grube, ze koncowke z zacisnieta na niej koszulka nie sposob wcisnac w uchwyt... Wazna jest rowniez srednica wewnetrzna koncowek - sa takie koncowki stalowe, ktore bardzo ciezko wcisnac na pancerz, a to nie jest dobre podczas montazu. Nie ma tez potrzeby by koszulka wchodzila na pancerz (jak na obrazku) - wystarczy ze jest zgrzana tylko na koncowce. Przy ewentualnej wymianie pancerza mozna pancerz tylko wyciagnac z koncowki, przy czym koncowka wraz z koszulka moga ciagle tkwic w ramie, koncowki wcale nie trzeb z ramy wyciagac (a zwykle ciezko wychodzi)... Jeszcze jedna porada techniczna - przy wkladaniu linki do takiego systemu najlepiej jest uzyc nowej linki _zgrzanej_fabrycznie_na_koncu_, tak by sie nie rozplatala. Wsadzanie linki obcietej moze skonczyc sie jej rozpleceniem przy przeciskaniu przez pocieniowane miejsca, a chocby jeden wypleciony drucik przebije koszulke i cala robota pojdzie na marne... Taki system potrafi przetrwac wiele wypadow w ulewnym deszczu, blocie czy snieznej brei, co praktykuje od paru lat, a kosztuje drobny ulamek tego co taki Gore Ride-on. Pozdr- -Rowerex |
|