Czy warto jeszcze kupować Q6600/Q6700

Data: 2010-02-18 18:48:01
Autor: Gil
Czy warto jeszcze kupować Q6600/Q6700
do platformy na P965. Komputer z 4 GiB pamięci. Teraz z E6600 2,4 Mhz.
Sporo obróbki video. Daje się na noc w kolejke i jakoś obrabia.
Więc czy warto kupować Q6600 za jakies 500 zł czy to już technologi przestarzała
i szykować się za rok na nowy komuterz z Icore.

Data: 2010-02-18 14:58:27
Autor: Szymon von Ulezalka
On 18 Lut, 17:48, "Gil" <gilboaWYTNI...@op.pl> wrote:
[...]

osobiscie- szykowalbym sie juz na i-cyferka (jesli lubisz intele of
korse)- takie i5 nie sa jakos specjalnie drogie juz :)

Data: 2010-02-19 09:35:52
Autor: Przemek
Szymon von Ulezalka wrote:

osobiscie- szykowalbym sie juz na i-cyferka (jesli lubisz intele of
korse)- takie i5 nie sa jakos specjalnie drogie juz :)

i plyte z usb3.0 przy okazji mozna zakupic :)

Data: 2010-02-18 19:01:33
Autor: qwerty
Użytkownik "Gil" <gilboaWYTNIJTO@op.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5065.0000028b.4b7d7d51@newsgate.onet.pl...
[...]

Skoro teraz masz 2,4 MHz to na pewno odczujesz różnicę.

Data: 2010-02-18 19:10:29
Autor: Gil
Czy warto jeszcze kupować Q6600/Q6700
Skoro teraz masz 2,4 MHz to na pewno odczujesz różnicę.

Q6600 też jest 2,4 Mhz. A trudno dostepny 6700 ma niecałe 2,7 Mhz

Data: 2010-02-18 19:28:02
Autor: Radosław Sokół
W dniu 2010-02-18 19:10, Gil pisze:
Skoro teraz masz 2,4 MHz to na pewno odczujesz różnicę.

Q6600 też jest 2,4 Mhz. A trudno dostepny 6700 ma niecałe 2,7 Mhz

Litości. GHz!

2,7 MHz to miały mikroprocesory w 1980 roku. A niektóre
nawet więcej! ;)

PS. I jak już to nie "Mhz" tylko "MHz". Poprawna pisownia
     jednostek to podstawa.

Data: 2010-02-18 19:50:43
Autor: Gil
Czy warto jeszcze kupować Q6600/Q6700
Litości. GHz!
| Radosław Sokół  |  http://www.grush.one.pl/              |

No to sorry. Ale zauważ, że pamięć napisałem:
Komputer z 4 GiB pamięci. Chyba dobrze choć dla mnie jakoś dziwnie.

Ale pytanie pozostaje. Czy warto stare Q6600.
Komputer służy mi do wszystkiego. Gry, Internet, TV (nie mam regularnej TV),
obróbka zdjęć, video itp.

Data: 2010-02-18 23:10:01
Autor: marfi
Czy warto jeszcze kupować Q6600/Q6700
Użytkownik "Gil" <gilboaWYTNIJTO@op.pl> napisał w wiadomości news:5065.0000029b.4b7d8c03newsgate.onet.pl...
Litości. GHz!

[...]

  Używam Q6600 od dwóch lat - wcześniej miałem Athlona 3000+: różnica w wydajności i elastyczności niesamowita.
  Zastępuje mi cztery komputery (w tle działa zawsze Ubuntu, W2k serwer i XP Home), prawie zawsze TV czasem dwa lub więcej równocześnie (mam 3 karty DVB), poczta, ff, kompilatory i kilka  innych programów. Działa pod Vistą 64 z 8GB RAM i zazwyczaj z prędkością 1,6GHz. I po tych dwóch latach nie odczuwam potrzeby wymiany procesora.

--
marfi __________ Informacja programu ESET NOD32 Antivirus, wersja bazy sygnatur wirusow 4754 (20100108) __________

Data: 2010-02-18 23:14:25
Autor: Grzegorz Prędki
[...]

No tos mu doradzil. Wedlug mnie nie warto, stary procesor, stary proces technologiczny 65nm. Ja bym do skladal do czegos nowszego.

Data: 2010-02-18 23:18:14
Autor: marfi
Użytkownik "Grzegorz Prędki" <"klark[USUN"@TO][malpa]transkomp.com> napisał w wiadomości news:hlke8q$ibu$1atlantis.news.neostrada.pl...

[...]

  Nie doradzałem a podzieliłem się swoimi wrażeniami - zresztą jeżeli się zdecyduje to musi wiedzieć że były dwa modele tego procesora i starszego raczej nie polecam (starszy 105W nowszy 95W).
  BTW: Po zakupie przez kilka tygodni ten procesor chodził u mnie na 3GHz ale uznałem, że to zbędne bo nie mam programu, który potrafi użyć taką moc :)

--
marfi

Data: 2010-02-18 23:14:29
Autor: Michał
Czy warto jeszcze kupować Q6600/Q6700
Ale pytanie pozostaje. Czy warto stare Q6600.
Komputer służy mi do wszystkiego. Gry, Internet, TV (nie mam regularnej TV),
obróbka zdjęć, video itp.

Jeśli E6600 potrzebuje całej nocy na wykonanie zadań to IMHO warto rozważyć przesiadkę na i7 zamiast zawracać sobie głowę upgradem, który przyniesie jedynie niewielką poprawę.

Data: 2010-03-22 23:15:19
Autor: Gil
Czy warto jeszcze kupować Q6600/Q6700
Jeśli E6600 potrzebuje całej nocy na wykonanie zadań to IMHO warto rozważyć przesiadkę na i7 zamiast zawracać sobie głowę upgradem, który przyniesie jedynie niewielką poprawę.

Mimo wszystko kupiłem używany Q6600 i obróbka video jest ok 4x szybsza.
W procoder na E6600 miałem 0.7 realtime a teraz mam 3x real time.
Skróciło sie z osmiu godzin do około 3h. Bez kręcenia.
Tak, że jestem zadowolony. Tylko jedno mnie denerwuje. W programie CoreTemp32 temperatury rdzenia są różne.
Max 1 rdzeń ma w idle 40 stp a najchłodniejszy jest rdzeń 4 i ma 33 stp.
Czy to dowód na to , że procesor był mocno kręcony i rdzen 1 jest już termicznie
zdegenerowany?

Data: 2010-03-22 23:44:42
Autor: marfi
Użytkownik "Gil" <gilboaWYTNIJTO@op.pl> napisał w wiadomości news:3461.00000ce7.4ba7ebf7newsgate.onet.pl...
[...]

 Chyba nie... U mnie od zawsze (czyli  od blisko 2 lat) Core #0 i #1 są cieplejsze niż #2 i #3 - popatrz na zajętość procesora i koligację procesów.
BTW: masz bardzo chłodny ten procesor - u mnie temperatury zazwyczaj przekraczają 50st.C - chyba, że otworzę "budę" jak teraz to są 46/46/45/45. (na dodatek wymuszona praca na 1.6GHz i VID=1.075V)

--
marfi

Data: 2010-03-23 00:13:03
Autor: Gil
Użytkownik "Gil" <gilboaWYTNIJTO@op.pl> napisał w wiadomości > termicznie
> [...]

BTW: masz bardzo chłodny ten procesor - u mnie temperatury zazwyczaj przekraczają 50st.C - chyba, że otworzę "budę" jak teraz to są 46/46/45/45. (na dodatek wymuszona praca na 1.6GHz i VID=1.075V)

No to super. Dzięki za odpowiedź.
Właśnie dziś zmieniłem chłodzenie na Scythe NINJA MINI. Mieści się do mojej
obudowy bo ma wysokość ok 11 cm i na dodatek jest na intel pushpins bo szukałem
czegoś bez demontowania płyty. Z boku obudowy mam wiatrak 18 cm.
Na dodatek zmieniłem wiatrak procesora na 9,2 cm Enermax PWM. W Zestawie Scythe
Mini jest wiatrak 8 cm ale bez PWM. No ale to chyba nie ma znaczenia co do temp.
Ale fajnie współpracuje z ABIT guru PWM.  Mimo,że większość była przeciw takiej
modernizacji to jestem zadowolony. Tym bardziej,że kupiłem procesor dość tanio - 350 zl. Teraz  płyta z chipsetem 965 jest teraz wyżyłowana da maxa i może
jeszcze 2 lata się nią pocieszę. Kupowałem 3 lata temu.
Pozdrawiam.

Data: 2010-03-23 00:43:09
Autor: marfi
Użytkownik "Gil" <gilboaWYTNIJTO@op.pl> napisał w wiadomości news:3461.00000cec.4ba7f97fnewsgate.onet.pl...
> [...]

czegoś bez demontowania płyty. Z boku obudowy mam wiatrak 18 cm.
Na dodatek zmieniłem wiatrak procesora na 9,2 cm Enermax PWM. W Zestawie Scythe

  Mam nadzieję, że chłodzenie nie było droższ niż procesor - poniżej 50st to dla niego i tak Arktyka :)
U mnie bywało w porywach 75 st na chodzniu z pudełka :)

--
marfi

Data: 2010-03-23 01:00:32
Autor: Gil
[...]

Fakt, że tanie nie było bo coś 140 zł. Chciałem jeszcze przetestować jak dawało by radę bez wiatraka. Bo żebarka
radiatora ledwo ciepłe. Ale jak wyciągnę wtyczkę wiatraka to głośnik buczy jak
Luftwafe nad Warszawą w 39r i komputer się wyłącza. Może trzeba coś w biosie
przestawić?
Tak czy inaczej to dzięki ci za twój pierwszy post w tym wątku bo po tym
zdecydowałem się na kupno Q6600 i naprawdę nie żałuję. --

Data: 2010-03-23 21:38:52
Autor: Saiko Kila
Czy warto jeszcze kupować Q6600/Q6700
Proces Gil <gilboaWYTNIJTO@op.pl> zwrócił błąd:

[...]

Wiele c2q tak ma i niektóre duale też. Nie ma nic wspólnego z kręceniem,
tylko z badziewną czujką termiczną i nie jest to powodem do zmartwienia.
Dlatego w programach monitorujących temperaturę można ustawiać offset
oddzielnie dla każdego rdzenia. Natomiast niezależnie od tego może się
tak zdarzyć że np. trzy rdzenie są bardzo przyjazne kręceniu a czwarty
nie i tylko dla niego trzeba podnosić napięcie, i to od nowości.

--
Saiko Kila
Unregistered Windows User #7.29581131e8

Czy warto jeszcze kupować Q6600/Q6700