Czy warto kupić nowy samochód?

Data: 2009-08-16 19:38:37
Autor: Andrzej 'The Undefined' Dopierała
Czy warto kupić nowy samochód?
Dnia 16.08.2009 Lew2 <waldek69@hotmail.com> napisał/a:
Zapraszam do dyskusji za i przeciw.
nowy samochód parę zalet.

Kupując go możesz sobie dokładnie wybrać wyposażenie. Przy używanych -
musisz wybierać w tym co jest. A zazwyczaj tego co byś chciał - akurat
nie ma ;)

Dwa - jak coś nawali - masz kogoś do kogo możesz mieć pretensje że nie
działa i wymagać naprawy. Z samochodem zastępczym włącznie. W przypadku
używanego - już tak prosto nie jest.

No i trzy - zazwyczaj ubezpieczając nowy samochód - możesz wybrać opcję
ubezpieczenia że przez pierwsze 2-3 lata samochód "nie traci" na
wartości. Przy używanym już tak ładnie nie ma ;> Ubezpieczalnia i tak
wyceni "po swojemu" w przypadku kradzieży/szkody.

--
Andrzej 'The Undefined' Dopierała
Linux && Unix && Network administrator

Data: 2009-08-16 22:47:45
Autor: Wielebny

Użytkownik "Andrzej 'The Undefined' Dopierała" <undefine@pld-linux.org> napisał w wiadomości news:slrnh8go1t.1cr.undefineuc.aramin.one.pl...
[...]

A tak konkretnie to gdzie takie cuda? Ja widziałem tylko raz, że nie tracił przez 6 miesięcy, a tania ta opcja nie była.

Data: 2009-08-16 23:01:43
Autor: Wielebny

Użytkownik "Marcin J. Kowalczyk" <kowalma@kowalma.kom> napisał w wiadomości news:h69rls$hi0$1bgp.inds.pl...
Wielebny pisze:
[...]

A konkretnie? I bez metafor?

Kupuje nowy, ubezpieczam w PZU, po powiedzmy 2 latach mi go kradną i PZU oddaje cenę z faktury?

Tak to niby ma działać?

W.

Data: 2009-08-16 23:09:09
Autor: Marcin J. Kowalczyk
Wielebny pisze:
[...]

Trzeba by zadzwonic do PZU

Kupuje nowy, ubezpieczam w PZU, po powiedzmy 2 latach mi go kradną i PZU oddaje cenę z faktury?

tak twierdzi moj kolega

maja (31-10-2008 16:41)
ale jest ubezpiecozny na 145 i tyle przez 3 lata wyplacaja w razie kradziezy, kasaci pfupfupuf
kowal (31-10-2008 16:42)
tyle ci wypalca w ciagu pierwszego pol roku :D
maja (31-10-2008 16:42)
nie
maja (31-10-2008 16:42)
przez 3 lata ;)
kowal (31-10-2008 16:42)
co to za ubezpieczeenie
maja (31-10-2008 16:42)
pzu
maja (31-10-2008 16:42)
na 100% tak jest
maja (31-10-2008 16:42)
bo sie dowiadywalismy bo jak audi go ubezpieczalo
maja (31-10-2008 16:42)
to nie wierzylismy
maja (31-10-2008 16:43)
ale babka co nam w fimie robi ubezpieczenia potwierdzila to

Tak to niby ma działać?

w teorii

Data: 2009-08-17 12:59:38
Autor: zkruk [Lodz]
Czy warto kupić nowy samochód?
Marcin J. Kowalczyk wrote:
A konkretnie? I bez metafor?

Trzeba by zadzwonic do PZU

Kupuje nowy, ubezpieczam w PZU, po powiedzmy 2 latach mi go kradną i
PZU oddaje cenę z faktury?

tak twierdzi moj kolega

nie no.. argument powodujący że majtki spadają ;)

a jakoś tak trochę bardziej merytorycznie?
chyba, że kolega pracuje w PZU i dasz jego numer telefonu...

w przeciwnym wypadku..byc może agent mu tak przekazał...
że jeśli dopłaci 100% do kwotu to mu da takie ubezpieczenie ;]

--
pozdrawiam - Zbigniew Kruk

Data: 2009-08-16 23:17:10
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
Wielebny pisze:
[...]

Jakby tak było, to PZU już by poszło z torbami, bo znalazłaby się grupa "zorganizowanej przedsiębiorczości", która w ten sposób dawałaby sobie hurtowo kraść 2-letnie mietki s-ki czy inne audi a8, kosztujące w salonie z pół bańki.

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
[WRC] Czarna Laguna kombi - oklejona.

Data: 2009-08-16 23:23:29
Autor: Wielebny

Wielebny pisze:
[...]

Dokładnie dlatego wnikam. Biorąc pod uwagę ilość wałków na ubezpieczeniach w PL to by było proszenie się o bankructwo.... Ale jak widać niektórzy wierzą :)

Zreszta cały czas istnieje dość powszechny pogląd, że nowe auto to musi się, z trzy, cztery razy pogiąć, żeby jego zakup się w ogóle opłacał.

W.

Data: 2009-08-16 21:50:55
Autor: Jacek Osiecki
Dnia Sun, 16 Aug 2009 23:23:29 +0200, Wielebny napisał(a):
[...]

Pewnie wynika to z dostępnych opcji ubezpieczeń bez amortyzacji - czyli
przez cały rok liczy się wycena auta z dnia ubezpieczenia, a nie
pomniejszona o amortyzację. Ale tak jest tylko z dokładnością do roku :)
Inna sprawa że to opcja dla rozrzutnych - z reguły bardzo droga...

Zreszta cały czas istnieje dość powszechny pogląd, że nowe auto to musi się, z trzy, cztery razy pogiąć, żeby jego zakup się w ogóle opłacał.

No cóż, niestety trafiają się i takie elementy :(

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944

Data: 2009-08-16 23:04:59
Autor: CUT_INZ
Wielebny pisze:

A tak konkretnie to gdzie takie cuda? Ja widziałem tylko raz, że nie tracił przez 6 miesięcy, a tania ta opcja nie była.

W każdym jednym możesz sobie wykupić amortyzacje.

--
Opel Corsa C 1,8 16V GSI '02
Honda VFR 800A V-TEC '08

NIE JESTEM Z WARSZAWY

Data: 2009-08-17 00:34:26
Autor: AA
Czy warto kupić nowy samochód?
A tak konkretnie to gdzie takie cuda? Ja widziałem tylko raz, że nie tracił przez 6 miesięcy, a tania ta opcja nie była.

PZU na skode - opcja standardowa w pakiecie, rozszerzenie na 12 miesiecy to koszt +150pln.

AA

Data: 2009-08-21 22:34:13
Autor: Andrzej 'The Undefined' Dopierała
Czy warto kupi? nowy samochĂłd?
Dnia 16.08.2009 Wielebny <versal@op.pl> napisał/a:
No i trzy - zazwyczaj ubezpieczaj?c nowy samochód - mo?esz wybra? opcj?
ubezpieczenia ?e przez pierwsze 2-3 lata samochód "nie traci" na
warto?ci.

A tak konkretnie to gdzie takie cuda? Ja widzia?em tylko raz, ?e nie traci? przez 6 miesi?cy, a tania ta opcja nie by?a.
ukhm... teraz nie powiem. nissan albo toyota.

co do cen - nie wypowiadam się ;) tylko słyszałem że taki mechanizm jest
dostępny.

(zresztą - mechanizm jakby nie patrzeć logiczny - "roczne" używane auta
zazwyczaj z jakiegoś powodu są sprzedawane ;)

Data: 2009-08-17 02:24:39
Autor: WS
Czy warto kupić nowy samochód?
On 16 Sie, 21:38, Andrzej 'The Undefined' Dopierała <undef...@pld-
linux.org> wrote:

No i trzy - zazwyczaj ubezpieczając nowy samochód - możesz wybrać opcję
ubezpieczenia że przez pierwsze 2-3 lata samochód "nie traci" na
wartości.

....raczej watpie. Jesli ukradna po ~3latach to niby maja wyplacic
wartosc z faktury? Jest to niezgodne z naszymi przepisami - nie mozna
"zarabiac" na ubezpieczeniach majatkowych - czyli nie moga wyplacac
wiecej niz rzecz byla warta w chwili kradziezy... Moze chodzilo o
wykupienie amortyzacji czesci, czyli napeawe na nowych ? ale tak przy
uzywanych tez sie da...

WS

Czy warto kupić nowy samochód?