Czy warto kupić nowy samochód?

Data: 2009-08-17 09:11:50
Autor: Pa_blo
Czy warto kupić nowy samochód?

Użytkownik "Lew2" <waldek69@hotmail.com> napisał w wiadomości news:69a381fd-2cf4-4f11-8192-4a2d33d8e74cd4g2000yqa.googlegroups.com...

Zapraszam do dyskusji za i przeciw.

Utrata wartosci to jedyny argument w zasadzie nie do zbicia. Pozostaje jeszcze kwestia gwarancji. Krawaciarz z dwoma lewymi sam sobie nic nie naprawi, do tego wlasciciel salonowca (zazwyczaj kadra kierownicza) sa raczej kiepscy w stosunkach miedzyludzkich i nie byliby w stanie dogadac sie z mechaniorem w zakladzie niezaleznym. Na gwarancji ma tak jak to robi na co dzien, wydaje polecenie naprawy rzuca kluczyki i wychodzi. Gdybys tak chcial zrobic z uzywka, to na 200% jestes zrobiony w trombe...

Ja osobiscie jezdze uzywkami tylko dlatego, ze na podobne nowe mnie nie stac... Choc w sumie moze i mnie stac ale zal mi wydac tak duza kwote bo zbyt duzo pracy wlozelem w zarobienie kilkuset tys zl...
Ostatnio ktos mnie uswiadomil, ze nowe podstawowe mondeo kosztuje 120 tys zl... no wybacz ale za te kwote mam czteroletnie, rodzinne Porsche Cayenne z przebiegiem w okolicach 60 tys, ktore _prawdopodobnie_  przez najblizsze 5 lat nie bedzie musialo odwiedzic serwisu.

Picasso

Data: 2009-08-17 09:34:25
Autor: Scypio
Czy warto kupi? nowy samochĂłd?
Dnia Mon, 17 Aug 2009 09:11:50 +0200, Pa_blo napisal(a):
[...]

To musiał być niezłym głąbem, bo "nowe podstawowe mondeo" można dostać za 63500 (-> ford.pgd.pl). Poniżej 80k można wyjąć  przyzwoite wersje z silnikiem 2.0 benzynowym albo 1.8TDCI 125KM. 120k za podstawowe mondeo? Chyba za 2 szt :)

pozdrawiam, --
scypio

Data: 2009-08-17 14:57:23
Autor: Katanka
Czy warto kupi? nowy samochód?
Scypio wrote:
[...]

125 po rabacie :) Wersja Titanium-S z fajnymi dodatkami :) Tak, trzeba byc głąbem ... potwierdzam, że nim jestem.

http://www.katanka.vel.pl/gfx/mond_3.jpg

--
Kacper Potocki | PlayStation3 Fanboy
katanka24@interia.pl | PSN: Katanka_PL

Data: 2009-08-17 13:09:23
Autor: Scypio
Dnia Mon, 17 Aug 2009 14:57:23 +0200, Katanka napisal(a):
Scypio wrote:

120k za podstawowe mondeo? Chyba za 2 szt :)

125 po rabacie :) Wersja Titanium-S z fajnymi dodatkami :) Tak, trzeba byc głąbem ... potwierdzam, że nim jestem.

http://www.katanka.vel.pl/gfx/mond_3.jpg

Nic się nie zgadza, bo to jest TOPOWA wersja forda mondeo. Podstawowa wersja ma silnik 1.6, jako-takie wyposażenie i kosztuje połowę tego, co zapłaciłeś. Rozrzut cen rzędu 100% między podstawową a topową wersją danego modelu
nie jest niczym dziwnym. Swoją drogą jakbym miał wybierać też wziąłbym 2.5T zamiast dwóch 1.6, w końcu KM tyle samo ;)

pozdrawiam, --
scypio

Data: 2009-08-17 13:29:37
Autor: Konrad Jaczewski
On 17 Sie, 15:09, Scypio <scypio.N0S...@poczta.fm> wrote:

> [...]

nie jest niczym dziwnym. Swoją drogą jakbym miał wybierać też wziąłbym
2.5T zamiast dwóch 1.6, w końcu KM tyle samo ;)

Nie bierzecie Panowie jednego wariantu pod uwage:
kupno nowego samochodu ( powiedzmy za 100,000 PLN ) daje ten komfort,
ze po np 5 latach, mozna je sprzedac za 50% wartosci, ok. 50,000 PLN ,
co daje 833 PLN miesiecznie w okresie uzytkownia, biorac pod uwage
komfort posiadania nowego, w pelni zgodnego z oczekiwaniami i
zachciankami nie jest kwota wygorowana dla sporej czesci
spoleczenstwa

Pzdr
KJ

Data: 2009-08-17 21:07:15
Autor: Scypio
Dnia Mon, 17 Aug 2009 13:29:37 -0700 (PDT), Konrad Jaczewski napisal(a):
[...]

Jak to nie bieżemy? Ja biorę. I po dwóch używanych autach kupiłem nowe
Subaru w salonie. Jeżdżę nim już niemal rok i jestem bardzo zadowolony.
Zwłaszcza, że pamiętam różne przygody z "używkami".

Dziękuję bardzo, ale następne auto też najchętniej kupie w salonie. Zwłaszcza, że w warunkach gwarancji mam zapewniony samochód zastępczy na czas naprawy, hotel etc. Nawet jeśli auto by mi się zepsuło - do czego mam nadzieję nigdy nie dojdzie - i tak nie jestem uziemniony. pozdrawiam, --
scypio

Data: 2009-08-17 14:08:43
Autor: kamil

"Katanka" <katanka24@interia.pl> wrote in message news:h6bk2v$21j$1inews.gazeta.pl...
Scypio wrote:
[...]

Juz sie chwaliles, ze trzy razy. ;)

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2009-08-17 15:16:53
Autor: Katanka
kamil wrote:

[...]

Że jestem głąbem jeszcze nie :) Ale to był pierwszy i pewnie nie ostatni raz.

Data: 2009-08-17 14:31:16
Autor: kamil

"Katanka" <katanka24@interia.pl> wrote in message news:h6bl7j$70o$1inews.gazeta.pl...
kamil wrote:

[...]

No to nie podlega dyskusji, w koncu nie kupiles X360 ;)))

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2009-08-17 15:38:12
Autor: Katanka
kamil wrote:

Że jestem głąbem jeszcze nie :) Ale to był pierwszy i pewnie nie
ostatni raz.

No to nie podlega dyskusji, w koncu nie kupiles X360 ;)))

Kupiłem, ale po miesiącu sprzedałęm tę kupę złomu :)

Data: 2009-08-17 14:38:31
Autor: kamil

"Katanka" <katanka24@interia.pl> wrote in message news:h6bmfh$c0r$1inews.gazeta.pl...
kamil wrote:

Że jestem głąbem jeszcze nie :) Ale to był pierwszy i pewnie nie
ostatni raz.

No to nie podlega dyskusji, w koncu nie kupiles X360 ;)))

Kupiłem, ale po miesiącu sprzedałęm tę kupę złomu :)

No wlasnie o tym mowie, zamienic solidna maszynke na zbieraczke kurzu.. ;))))

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2009-08-17 11:34:01
Autor: Marcin J. Kowalczyk
Pa_blo pisze:
[...]

A jak padnie jakas drobnica ktora dostepna bedzie tylko w ASO za kosmiczne pieniadze to dostaniesz zawalu.

Data: 2009-08-18 00:04:02
Autor: Pa_blo

Użytkownik "Marcin J. Kowalczyk" <kowalma@kowalma.kom> napisał w wiadomości news:h6b86g$7m$1bgp.inds.pl...

A jak padnie jakas drobnica ktora dostepna bedzie tylko w ASO za kosmiczne pieniadze to dostaniesz zawalu.

Nic z tych rzeczy... to takie Porsche dla hmm nierozrzutnych ;) jesli wezmiesz pod uwage model z silnikiem 3,2 l, to 95%  czesci kupisz w ASO VW. Oczywiscie probowali zakamuflowac podobienstwa zmieniajac przedostatnia cyferke w wiekszosci nr katalogowych  :) do tego jedno i drugie aso twierdzi, ze podobienstwa na znikomym procencie czesci sie koncza... Naturalnie w przypadku, przykladowo, pneumatycznego zawieszenia, amortyzator nawet w ASO vw kosztuje sporo - 2400 zl szt.

Picasso

Data: 2009-08-18 09:17:44
Autor: kamil

"Pa_blo" <mysiaczek@pysiaczek.pl> wrote in message news:h6b0eo$mvl$1nemesis.news.neostrada.pl...

[...]

Wiec dlaczego nie masz Porsche Cayenne? :)

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2009-08-18 15:34:54
Autor: Pa_blo

Użytkownik "kamil" <kamil@spamwon.com> napisał w wiadomości news:h6do3b$mo2$1inews.gazeta.pl...

Wiec dlaczego nie masz Porsche Cayenne? :)

A kto powiedzial, ze nie mam?

Picasso

Data: 2009-08-18 15:59:18
Autor: kamil

"Pa_blo" <mysiaczek@pysiaczek.pl> wrote in message news:h6eaq9$cj6$1atlantis.news.neostrada.pl...

Użytkownik "kamil" <kamil@spamwon.com> napisał w wiadomości news:h6do3b$mo2$1inews.gazeta.pl...

Wiec dlaczego nie masz Porsche Cayenne? :)

A kto powiedzial, ze nie mam?

A masz?

Pozdrawiam
Kamil