Czy warto kupić nowy samochód?

Data: 2009-08-17 10:18:56
Autor: Arek (G)
Czy warto kupić nowy samochód?
Lew2 pisze:

1) Ogromna utrata wartości w pierwszych trzech latach. Właściwie to
już po
miesiącu od wyjazdu z salonu, kiedy pierwszy urok przeminie będę się
[...]

A jak się czujesz kupując np. chleb w sklepie? Przecież ten produkt zaraz po zakupie traci zupełnie na wartości. Masz wątpliwości? Wystaw bochenek chleba na allegro sprawdź za ile pójdzie.

Takie brednie wygadują Ci, którzy marzą o nowym ale nie mogą sobie na to pozwolić. Samochód jak każdy inny produkt kupujesz przede wszystkim dla siebie a nie po to aby zaraz po wyjechaniu z salonu go sprzedać.

2) Fikcyjna tzw. gwarancja na nowy samochód. Wystarczy popytać
znajomych i

To prawda różnie z tym bywa. Ogólnie dużo zależy od firmy.

3) Drogie przeglądy w ASO, a mając nowy samochód będę robił przeglądy
w ASO,

Tzw. podatek od luksusu:)

4) Niska jakość przeglądów i zmian w oleju w ASO. Przetestowałem
swoim

Ale skoro nie zależy Ci na gwarancji to nie rób przeglądów w ASO i będziesz miał spokój.

5) Stres związany ze stratą wartości pojazdu z każdą nową rysą.
Normalnie

Zastanów się kupujesz samochód do jeżdżenia czy do handlu? A co do rys, no cóż trzeba się przyzwyczaić, wiem po sobie, że nie jest łatwo:)

[...]
wartości, bo wiedziałbym że płacę ale mam pewien komfort. Ale nie mam
komfortu, tylko muszę się przygotować na walkę z serwisem, straszenie
prawnikami, sądem i to wszystko za to że jak głupi uległem
sprzedawcy.

Przy takim podejściu, to lepiej będzie jak wyprowadzisz się gdzieś daleko od cywilizacji, zaszyjesz w jakimś buszu i będziesz miał święty spokój. Wydaje mi się, że jakoś dziwnie dramatyzujesz.

Dopóki nie kupię samochodu mam przewagę. W momencie kupna staję na
straconej
[...]
Wolę wydać pieniądze na cokolwiek innego niż na produkt który traci
30%

Policz inaczej, kupujesz za x sumy używany, który okazuje się przystankiem autobusowym. Jak się dowiesz to tracisz prawie 100% wartości, lub ryzykujesz własnym zdrowiem. Nie wiem na ile wyceniasz to ostatnie.

Zapraszam do dyskusji za i przeciw.

Jakiej dyskusji? Nikt za Ciebie takiej decyzji nie podejmie. Każdy ma inny pogląd i nikt nie da się przekonać do innego. Takie są zasady w świecie "motoryzacji":)

A.

Czy warto kupić nowy samochód?