Czy warto kupić nowy samochód?

Data: 2009-08-17 13:11:36
Autor: virtual
Czy warto kupić nowy samochód?

Ja uważam że kupno nowego samochodu to jest dla frajerów.

Ciekawy pogląd. Dla mnie frajer to taki, który biedny sili się i wije w swym lansie w kilkunastoletnim bmw, vw czy audi, najlepszym z najlepszych w tym kraju.

1) Ogromna utrata wartości w pierwszych trzech latach.

No i? Kupujesz akcje, działkę w dobrej lokalizacji, złoto? Samochód jest do jeżdżenia. Wtedy się zużywa i traci na wartości.

2) Fikcyjna tzw. gwarancja na nowy samochód.

Bzdura. Najczęściej mówią tak Ci, którzy nie czytają lub mało rozumieją.

3) Drogie przeglądy w ASO, a mając nowy samochód będę robił przeglądy
w ASO

Kupując nowe auto powszechnie u nas nie bierze się pod uwagę kosztów utrzymania, które są nieodłącznym elementem "ceny" samochodu. Dla jednych jest to drogie dla innych nie.

4) Niska jakość przeglądów i zmian w oleju w ASO.

Złe ASO - zmień ASO.

5) Stres związany ze stratą wartości pojazdu z każdą nową rysą.

Nie kupuj nowego auta.

6) Nowe samochodu w czasie transportu czasem ulegają uszkodzeniu.

Nie kupuj nowego auta.

Dopóki nie kupię samochodu mam przewagę. W momencie kupna staję na
straconej
pozycji. Kasę wydałem - teraz mogę próbować odzyskać to co mi
przysługuje
przez walkę o uznanie moich praw do naprawy w ramach gwarancji.

Tak. Spisek goni spisek. A ONI to ....

Wolę wydać pieniądze na cokolwiek innego niż na produkt który traci
30% rocznie.

Też tak myślę. Bo na produkty (nie tyko auta) o dużym spadku wartości nie wszystkich stać. I nieważne, jak to błędnie tłumaczą niektórzy, czy na kredyt, leasing czy gotókę. To czy kogoś stać wiąże się z normalną kalkulacją finansową dla danego okresu czasu zawierającą cenę zakupu, miesięczne koszty i wartość środka trwałego po kilku latach. Przykład - firma.

No chyba, że jesteśmy świeżo po 6 w Lotka to nie mamy już takich dylematów. Czego Tobie i sobie życzę.

Pozdrawiam,

--
Virtual.

Czy warto kupić nowy samochód?