Czy warto kupić nowy samochód?

Data: 2009-08-18 12:07:34
Autor: Marx
Czy warto kupić nowy samochód?
Duzo napisano o utracie wartosci, ale ta utrata ma sens dopiero jesli wezmiemy pod uwage czas uzywania autka.
Zakladajac srednie dochody to kupujacy samochod nowy jest do niego uwiazany na dluzszy czas. I jest to czas, w ktorym mozna zarobic na kolejny samochod. Jesli ten samochod jest na kredyt, to automatycznie kolejny tez pewnie bedzie na kredyt bo zamiast oszczedzac - splaca sie kredyt.

Kupno samochodu uzywanego rzadko wiaze sie z kredytem (kredyty na takie auta sa drogie) wiec paradoksalnie kupujacy uzywany samochod moze byc bogatszy od tego co musi wziasc kredyt...

Moim zdaniem kupno uzywanego czy nowego to indywidualny wybor i nikt tutaj frajerem nie jest.

Osobiscie nie kupuje nowych bo po prostu zal mi wydac taka fure pieniedzy. Potem cierpiec nad kazda rysa czy wgnieciem od marketowego wozka, czy gwozdzia zazdrosnego sasiada.
Oczywiscie moglbym kupic jakies Seicento czy inna Pande, tylko jakos wole moja 11 letnia Honde od takiej (nawet nowej) taczki...

Marx

Czy warto kupić nowy samochód?