Czy warto kupić rower z przerzutką w piaście?

Data: 2011-05-02 23:11:55
Autor: M_X
Czy warto kupić rower z przerzutką w piaście?
W przeszłości miałem pozytywne chociaż sporadyczne doświadczenia z piastami wielobiegowymi. Potem używałem prawie rok roweru z piastą wielobiegową (3-biegowa piasta Shimano) - na dojazdy do pracy etc rozwiązanie jak znalazł. Niestety rower miał już swoje lata i wymagał pewnych inwestycji, co po przeliczeniu okazało się bezsensowne. Udało mi się tanio kupić Speca Globe ze standardowymi przerzutkami (alivio-szybko zmienione na XTR) i zwłaszcza okres zimowy (jeżdżę cały rok) sprawił, że zatęskniłem za rozwiązaniem z piastą wielobiegową. Ostatecznie skończyło się na wymianie napędu na Shimano Alfine. Taki napęd do typowego miejskiego roweru to b.dobry wybór. Łańcuch idzie wyżej, niż w przypadku wersji z przerzutką, co ogranicza łapanie wszelkiego syfu przezeń, dodatkowo łańcuch pracuje w jednej pozycji (brak przekosów) co ma także wpływ na żywotność całego napędu. Z ustawieniem Alfine'a nie miałem żadnych problemów - działa jak złoto od paru ładnych miesięcy. Dodatkowo w przypadku Alfine'a, 8 biegów robi swoje i nawet w lekkim terenie rower świetnie sobie radzi. Ogólnie polecam.

  POZDRAV
         M_X

Czy warto kupić rower z przerzutką w piaście?