Czy warto pomaga膰 osobie kt贸ra uleg艂a wy padkowi z w艂asnej winy?

Data: 2010-09-07 12:11:51
Autor: krzysiek82
Czy warto pomaga膰 osobie kt贸ra uleg艂a wy padkowi z w艂asnej winy?
witajcie
sytuacja z dzisiejszego dnia, jad臋 sobie na 艂uku wyprzedza mnie osob贸wka nie wyrabia i l膮duje w rowie na dachu, zmusza pojazd jad膮cy z przeciwka to ust膮pienia mimo, i偶 ten nie mam gdzie zjecha膰 ca艂e szcz臋艣cie jad膮cemu z przeciwka nic si臋 nie dzieje. I teraz pytanie. Czy warto pomaga膰 komu艣 takiemu? Jak dla mnie to marnowanie czasu policji, pogotowiu w tym czasie mogliby pom贸c komu艣 innemu kto faktycznie potrzebuje pomocy. W dzisiejszych czasach gdy ekonomia jest wa偶na, takie marnowanie 艣rodk贸w jest pozbawione sensu przecie偶. Oczywi艣cie, mo偶e by膰 niejasno艣膰 kto jest winny. Ale to nie zmienia faktu, 偶e marnuje si臋 pieni膮dze. Dlaczego potem wszyscy s膮 obarczanie za g艂upot臋 niekt贸rych? Jestem za wprowadzeniem odpowiedzialno艣ci finansowej za spowodowanie wypadku i poniesienia koszt贸w ca艂ej akcji ratowniczej. Mo偶e w ten spos贸b ludzie si臋 opami臋taj膮 skoro niewielkie mandaty nie s膮 w stanie dotrze膰 do ich rozumu?

--
krzysiek82

Data: 2010-09-07 03:51:41
Autor: ptoki
Czy warto pomaga osobie kt髍a uleg砤 wypadkowi z w砤snej winy?
On 7 Wrz, 12:11, krzysiek82 <ot...@cars.pl> wrote:
witajcie
sytuacja z dzisiejszego dnia, jad sobie na 硊ku wyprzedza mnie osob體ka
nie wyrabia i l眃uje w rowie na dachu, zmusza pojazd jad眂y z przeciwka
to ust眕ienia mimo, i ten nie mam gdzie zjecha ca砮 szcz甓cie jad眂emu
z przeciwka nic si nie dzieje. I teraz pytanie. Czy warto pomaga komu
takiemu? Jak dla mnie to marnowanie czasu policji, pogotowiu w tym
czasie mogliby pom骳 komu innemu kto faktycznie potrzebuje pomocy. W
dzisiejszych czasach gdy ekonomia jest wa縩a, takie marnowanie 秗odk體
jest pozbawione sensu przecie. Oczywi禼ie, mo縠 by niejasno舵 kto jest
winny. Ale to nie zmienia faktu, 縠 marnuje si pieni眃ze. Dlaczego
potem wszyscy s obarczanie za g硊pot niekt髍ych? Jestem za
wprowadzeniem odpowiedzialno禼i finansowej za spowodowanie wypadku i
poniesienia koszt體 ca砮j akcji ratowniczej. Mo縠 w ten spos骲 ludzie
si opami阾aj skoro niewielkie mandaty nie s w stanie dotrze do ich
rozumu?

Ten mechanizm jest ale nie uzywany.
Poczytaj o czyms takim jak regres. I w sumie troche trzeba sie cieszyc
ze TU z niego nie korzystaja bo paru chwastow by zaplacilo a wszyscy
musieli by sie umordowac udowadniajac nie bycie wielbladem.

A czy pomagac, pomagac a nastepnie z mordercza skutecznoscia
doprowadzac do zabrania PJ takiemu kierowcy...

--
Lukasz Sczygiel

Data: 2010-09-07 12:58:26
Autor: krzysiek82
W dniu 2010-09-07 12:51, ptoki pisze:
a nastepnie z mordercza skutecznoscia
doprowadzac do zabrania PJ takiemu kierowcy...

w jaki spos骲? nie mam za bardzo czasu je糳zi za takim kretynem i rejestrowa wszystkie jego wykroczenia.

--
krzysiek82

Data: 2010-09-07 13:16:43
Autor: Robert_J
Czy warto pomaga osobie kt髍a uleg砤 wypadkowi z w砤snej winy?
...nie mam za bardzo czasu je糳zi za takim kretynem i rejestrowa wszystkie jego wykroczenia.

S眃z眂 po ilo禼i Twoich wpis體 na grupie (grupach?) masz chyba jednak bardzo du縪 czasu ;-)))

Data: 2010-09-07 13:42:37
Autor: Aleksander

"Robert_J" <dzidekszcz@onet.pl> wrote in message news:i656uu$3ur$1news.onet.pl...
...nie mam za bardzo czasu je糳zi za takim kretynem i rejestrowa wszystkie jego wykroczenia.

S眃z眂 po ilo禼i Twoich wpis體 na grupie (grupach?) masz chyba jednak bardzo du縪 czasu ;-)))

A najlepsze jest to, 縠 krzysiek82 - pseudonim - "fanstasta",
twierdzi, 縠 rocznie przeje縟za po 80.000km ...

No chyba 縠 pisze te wszystkie posty, albo przynajmniej
wi阫sz ich cz甓 prowadz辨 autko... ;)

Bo przyjmuj眂 optymistycznie 縠 秗edni ma 40km/h (je縟勘c
po Warszawie cz阺to 秗ednia spada mi poni縠j 30km/h) ...
.... to rocznie sp阣za w autku 2000 godzin - to ju sporo.

Przyjmuj辨 20 dni roboczych w miesi眂u - wychodzi 240dni
roboczych rocznie - czyli wychodzi, 縠 2000h/240=8,3(3)h.

Czyli ponad 8h dziennie za k蟪kiem - doprawdy... ci昕ko w to
uwierzy kiedy widzi si posty pisane przez okr眊硑 dzie.

Aleksander

Data: 2010-09-07 13:50:53
Autor: krzysiek82
W dniu 2010-09-07 13:42, Aleksander pisze:
twierdzi, 縠 rocznie przeje縟za po 80.000km ...

przepraszam moje auto samo tyle przejecha硂, jak wyt硊maczy wi阠 fakt, 縠 w przeci眊u ok 15mc przebieg z 130ty skoczy na 210ty? Nie obchodz mnie cz硂wieku twoje fanaberie, je秎i nie masz nic do wniesienia w temacie to si nie wypowiadaj.

--
krzysiek82

Data: 2010-09-07 16:34:02
Autor: Aleksander
[...]

Samo przejecha硂 ? No popatrz jakie masz samodzielne autko.
Ono je糳zi, a Ty piszesz posty...

A to ju zmnieniasz zeznania - pami阾am Twoje posty, gdzie piszesz o
80kkm rocznie - teraz 縠 przez 15mcy - co daje 64kkm rocznie.

Data: 2010-09-07 16:54:08
Autor: krzysiek82
W dniu 2010-09-07 16:34, Aleksander pisze:
A to ju zmnieniasz zeznania - pami阾am Twoje posty, gdzie piszesz o
80kkm rocznie - teraz 縠 przez 15mcy - co daje 64kkm rocznie.

Tak siedz z licznikiem w r阫u b阣 przy komputerze :) 縠by wszyscy byli tacy drobiazgowi jak Ty :)

--
krzysiek82

Data: 2010-09-07 17:54:15
Autor: Arek (G)
[...]

Krzysiek "konstruuje" jeszcze samochody to te poch砤nia czas.

A.

Data: 2010-09-07 11:27:00
Autor: Waldek Godel
Czy warto pomaga膰 osobie kt贸ra uleg艂a wy padkowi z w艂asnej winy?
Dnia Tue, 07 Sep 2010 12:11:51 +0200, krzysiek82 napisa(a):

witajcie
sytuacja z dzisiejszego dnia, jad sobie na 硊ku wyprzedza mnie osob體ka nie wyrabia i l眃uje w rowie na dachu, zmusza pojazd jad眂y z przeciwka to ust眕ienia mimo, i ten nie mam gdzie zjecha ca砮 szcz甓cie jad眂emu z przeciwka nic si nie dzieje. I teraz pytanie. Czy warto pomaga komu takiemu? Jak dla mnie to marnowanie czasu policji, pogotowiu w tym

Warto, cho鎎y dlatego, 縠by nie by zagro縪nym kar wi陑ienia.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2010-09-07 12:30:25
Autor: krzysiek82
W dniu 2010-09-07 12:27, Waldek Godel pisze:
Warto, cho鎎y dlatego, 縠by nie by zagro縪nym kar wi陑ienia.

pomi駇y ten aspekt. Gdy to ju osobna kwestia.

--
krzysiek82

Data: 2010-09-07 11:36:36
Autor: Waldek Godel
Czy warto pomaga osobie kt髍a uleg砤 wypadkowi z w砤snej winy?
Dnia Tue, 07 Sep 2010 12:30:25 +0200, krzysiek82 napisa(a):

pomi駇y ten aspekt. Gdy to ju osobna kwestia.

skoro chcesz - w takim razie warto, aby w przysz硂禼i - nie daj bo縠 - nikt
nie mia w眛pliwo禼i, czy w razie czego pomaga tobie.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2010-09-07 15:41:27
Autor: Robson
Czy warto pomaga osobie kt髍a uleg砤 wypadkowi z w砤snej winy?
skoro chcesz - w takim razie warto, aby w przysz硂禼i - nie daj bo縠 - nikt
nie mia w眛pliwo禼i, czy w razie czego pomaga tobie.

myslisz, ze przyjalby pomoc od znienawidzonego narodu?

Data: 2010-09-07 13:48:53
Autor: Arek M
Czy warto pomaga osobie kt髍a uleg砤 wypadkowi z w砤snej winy?

W dniu 2010-09-07 12:27, Waldek Godel pisze:
Warto, cho鎎y dlatego, 縠by nie by zagro縪nym kar wi陑ienia.

pomi駇y ten aspekt. Gdy to ju osobna kwestia.

W takim razie idzmy dalej - zatrzymajmy sie i dobijmy go - wtedy ten Twoim zdaniem "sam sobie winny" drugi raz nie wsi眃zie za ko砶o i nie spowoduje kolejnegoo wypadku, ktory zajmuje policje/pogotowie , marnuje   nasze pieni眃ze, przez ktory musisz stac w korku etc ...

--
PozdrawiAM
WRX/240KM

Data: 2010-09-07 14:18:16
Autor: krzysiek82
W dniu 2010-09-07 13:48, Arek M pisze:
[...]

i po co te emocje. Po prostu szuka si oszcz阣no禼i wsz阣zie ale nie tam gdzie mo縩a by zaoszcz阣zi spore sumy pieni阣zy.

--
krzysiek82

Data: 2010-09-07 15:01:27
Autor: Robert_J
Czy warto pomaga osobie kt髍a uleg砤 wypadkowi z w砤snej winy?
Po prostu szuka si oszcz阣no禼i wsz阣zie ale nie tam gdzie mo縩a by zaoszcz阣zi spore sumy pieni阣zy.

Id眂 dalej Twoim tokiem my秎enia powinno si dochodzi zwrotu koszt體 leczenia od wszystkich, kt髍zy zachoruj na gryp, angin, przezi阞i si itp, a wyszli na dw髍 bez szalika, czapki :-). Przecie mogli tego unikn眂 ubieraj眂 si cieplej tudzie w og髄e nie wychodz眂 zim na spacer;-). Zimowy spacer to fanaberia ;-).

Data: 2010-09-07 15:21:18
Autor: krzysiek82
W dniu 2010-09-07 15:01, Robert_J pisze:
[...]

raczej nie, g硊pot na drodze od lekkomy秎no禼i 砤two oddzieli.

--
krzysiek82

Data: 2010-09-08 12:13:39
Autor: Robert_J
Czy warto pomaga osobie kt髍a uleg砤 wypadkowi z w砤snej winy?
raczej nie, g硊pot na drodze od lekkomy秎no禼i 砤two oddzieli.

Czy縝y? A to niby w jaki spos骲, zw砤szcza patrz眂 z punktu widzenia swojego samochodu? Nie wiem czy zauwa縴砮 ale nawet w obr阞ie jednego auta te same sytuacje wygl眃aj inaczej oceniane z fotela kierowcy i inaczej oceniane z fotela pasa縠ra :-).

Data: 2010-09-07 16:03:16
Autor: Arek M
[...]

Marnujesz sie remontujac te swoje 'zabytkowe' auta i pisz眂 na usenecie....

--
PozdrawiAM!
WRX/240KM

Data: 2010-09-07 16:05:52
Autor: krzysiek82
W dniu 2010-09-07 16:03, Arek M pisze:
Marnujesz sie remontujac te swoje 'zabytkowe' auta i pisz眂 na usenecie....

ka縟y ma jakie hobby :)

--
krzysiek82

Data: 2010-09-07 11:52:18
Autor: Jan-xx
Czy warto pomaga膰 osobie kt贸ra uleg艂a wypadkowi z w艂asnej winy?
Jestem za wprowadzeniem odpowiedzialno艣ci finansowej za spowodowanie wypadku i poniesienia koszt贸w ca艂ej akcji ratowniczej.

Ja rowniez. Super pomysl! Oczywiscie rownoczesnie nalezy zniesc skladki zdrowotne i obnizyc inne podatki, bo dlaczego ktos mialby placic podwojnie za te sama usluge. Za zaoszczedzone pieniadze wykupie sobie takie ubezpieczenie, ze do przeziebienia beda do mnie helikopterem przylatywac ;) ..

Mimo wszystko jednak pozostawilbym dla niektorych bezplatna opieke medyczna na podstawowym poziomie lub zorganizowal jakies doplaty panstwa do ubezpieczen. Mam tu na mysli dzieci pozbawione opieki rodzicielskiej, ludzi niepelnosprawnych umyslowo i niektore nieliczne inne przypadki ludzi, ktorzy nie mieli mozliwosci zarobienia na oplacenie skladek.

--
Jan-xx

Data: 2010-09-07 12:51:09
Autor: kamil
"Jan-xx" <jan-xx@gazeta.pl> wrote in message news:i655h7$jge$1inews.gazeta.pl...

[...]

Zupelnie, jak w stanach, ktore wprowadzaja wlasnie reforme opieki zdrowotnej. Czyzby dlatego, ze twoj genialny pomysl okazal sie w praktyce niezbyt dobry dla spoleczenstwa jako calosci?

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-09-07 13:03:07
Autor: krzysiek82
W dniu 2010-09-07 12:52, Jan-xx pisze:
  > Mimo wszystko jednak pozostawilbym dla niektorych bezplatna opieke
medyczna na podstawowym poziomie

ta opieka to fikcja niestety :/

--
krzysiek82

Data: 2010-09-07 12:49:06
Autor: Jan-xx
Czy warto pomaga膰 osobie kt贸ra uleg艂a wypadkowi z w艂asnej winy?
 > Mimo wszystko jednak pozostawilbym dla niektorych bezplatna opieke
medyczna na podstawowym poziomie

ta opieka to fikcja niestety :/

Dokladnie - zgadza sie. A to dlatego, ze socjalizm (ktory to mamy obecnie) nie dziala wydajnie.

--
Jan-xx

Data: 2010-09-07 13:52:49
Autor: J.F.
Czy warto pomaga膰 osobie kt贸ra uleg艂a wypadkowi z w艂asnej winy?
U偶ytkownik "krzysiek82" <other@cars.pl> napisa艂 w
W dniu 2010-09-07 12:52, Jan-xx pisze:
 > Mimo wszystko jednak pozostawilbym dla niektorych bezplatna opieke
medyczna na podstawowym poziomie
ta opieka to fikcja niestety :/

Trudno powiedziec - bo i lekarze przyjmuja, i pacjenci w panstwowych szpitalach leza, i ciagle jeszcze placa podatki a nie mowia "po co nam to, leczymy sie przeciez tylko prywatnie".

Ot taka sprawa sprzed tygodnia czy dwoch - obywatel przywiozl ojca do szpitala z podejrzeniem stanu przedzawalowego. Szpital odmowil przyjecia i zalecil wezwanie karetki lub odwiezienie do dalszego szpitala. Karetka przyjechala pod drzwi szpitala, pacjenta wstepnie przebadala i na OIOM zaniosla.
Dalej obywatel zeznaje ze obserwowal prace personelu i zauwazyl wiele niekompetencji, a w cywilu jest ratownikiem medycznym. Teraz sprawa zajmuje sie prokurator.
Sytuacja moze bulwersowac ... ale tak pomyslmy - jesli w szpitalu akurat nie ma kardiologa, to jak najbardziej dobrze radzili zeby wezwac karetke, ktorej zaloga moze zdalnie skonsultowac EKG z lekarzem dyzurnym. A po konsultacji zawiezc pacjenta do odpowiedniego szpitala. I w ten sposob zapewnic pacjentowi najlepsze leczenie.

A prokurator moglby sie skoncentrowac na umowie z NFZ - czy szpital ma placone za staly dyzur kardiologa, czy nie ..

J.

Data: 2010-09-07 14:05:09
Autor: krzysiek82
W dniu 2010-09-07 13:52, J.F. pisze:
Dalej obywatel zeznaje ze obserwowal prace personelu i zauwazyl wiele
niekompetencji, a w cywilu jest ratownikiem medycznym. Teraz sprawa
zajmuje sie prokurator.

i dobrze, bo barany nie potrafi膮 zrozumie膰, 偶e pacjent jest ich pracodawc膮. T膮 prawd臋 poj膮艂 dopiero personel szpitala w 艁臋czycy, obs艂uga rewelacja, ludzie mili. I tak powinno by膰 wsz臋dzie.

--
krzysiek82

Data: 2010-09-07 18:56:37
Autor: J.F.
[...]

I dobrze, bo wedle zeznan to co wyprawiali zasluguje na kare i odebranie uprawnien.

pracodawc膮. T膮 prawd臋 poj膮艂 dopiero personel szpitala w 艁臋czycy, obs艂uga rewelacja, ludzie mili. I tak powinno by膰 wsz臋dzie.

Ale wiesz - to sie skonczy jak u mechanikow: panie, my tu opony zmieniamy, olej, amortyzatory jeszcze potrafimy wymienic.
A jak sobie pan kupiles auto na F to napraw se pan sam :-)

J.

Data: 2010-09-07 12:22:44
Autor: Mario
Czy warto pomaga osobie kt髍a uleg砤 wypadkowi z w砤snej winy?
moze mial na pokaladzie pasazerow? im tez nie pomagac? moze zaslabl i czy to na luku czy na prostej i tak by w rowie wyladowal? moze mial bardzo wazny obiektywnie  powod pospiechu?

jak z automatu sluzby maja ocenic czy pomagac czy nie? wysla na miejsce karetke, ta zobaczy ze prawdopodobnie jechal za szybko i wroci?

pzdr

Data: 2010-09-07 03:26:41
Autor: Alex81
On 7 Wrz, 12:22, "Mario" <mario198...@gazeta.pl> wrote:
jak z automatu sluzby maja ocenic czy pomagac czy nie? wysla na miejsce
karetke, ta zobaczy ze prawdopodobnie jechal za szybko i wroci?

Nie nie. Trzeba sklonowac Krzyska i rozmiescic w kazdym potencjalnym
punkcie wypadku. W razie czego, uzywajac legendarnej *niemieckiej*
precyzji i dokladnosci, dokona na miejscu oceny i, w zaleznosci od
wyniku, wezwie pogotowie lub wyrwie chwasta.

--
pzdr
Alex

Data: 2010-09-07 12:28:00
Autor: krzysiek82
W dniu 2010-09-07 12:22, Mario pisze:
moze mial na pokaladzie pasazerow? im tez nie pomagac? m

w tym wypadku jecha sam, ale fakt tego nie da si oceni jak otrzymuj si zg硂szenie. Irytuje mnie jednak to, 縠 przez os砤 ludzie musieli sta w korku zapewne poza tym nie je秎i prze縴je dostanie mo縠 zaledwie mandat. A tak chyba nie powinno by. Za g硊pot takich ludzi my wszyscy ponosimy konsekwencje.

na luku czy na prostej i tak by w rowie wyladowal? moze mial bardzo wazny
obiektywnie  powod pospiechu?

nie ma 縜dnych wa縩ych powod體 kt髍e usprawiedliwiaj g硊pot na drodze.

jak z automatu sluzby maja ocenic czy pomagac czy nie? wysla na miejsce
karetke, ta zobaczy ze prawdopodobnie jechal za szybko i wroci?

To niech chocia zmieni si prawo, 縠by potem m骳 wyci眊n辨 od takiego os砤 kas za poniesione koszty.

--
krzysiek82

Data: 2010-09-07 15:22:58
Autor: Robert R阣ziak
Czy warto pomaga osobie kt髍a uleg砤 wypadkowi z w砤snej winy?
On Tue, 07 Sep 2010 12:28:00 +0200, krzysiek82 <other@cars.pl>
wrote:

To niech chocia zmieni si prawo, 縠by potem m骳 wyci眊n辨 od takiego os砤 kas za poniesione koszty.

 Mam dla Ciebie niez潮 fuch:
 http://radxcell.nora.pl/2010/08/17/horror-o-pierwszej-pomocy.html

 Procent odpalasz RDX-owi.

 r.
robert r阣ziak     e36/5 323ti     mailto:giekao-at-gmail-dot-com

Data: 2010-09-07 12:35:08
Autor: mleko
On 2010-09-07 12:22, Mario wrote:
moze mial na pokaladzie pasazerow? im tez nie pomagac? moze zaslabl i czy to
na luku czy na prostej i tak by w rowie wyladowal? moze mial bardzo wazny
obiektywnie  powod pospiechu?

moze, moze, moze..., moze zabil sasiadke, moze jest narkomanem, moze jest faszysta, moze jest handlarzem aut uzywanych? Po chuj sie nad tym rozwodzic? Jego wina, nie jego wina, czlowiek potrzebuje pomocy i tyle w temacie. Osadzac goscia? Jakim prawem? Znamy go? Zdarzyl sie wypadek, z czyjej winy nieistotne, poszkodowanym nalezy pomoc!
Krzys osiemdziesiat dwa, ma wizje, wie jak powinna Polska wygladac bez "polaczkow" i swoje herezezje wypisuje gdzie popadnie. Korci mnie aby pojezdzic w jego okolicu, z kamerka koniecznie i pokazac jak "niepolaczek" powinien sie zachowywac. Podal w necie tyle wskazowek, ze to nie jest teraz problem, aby trafic do krzysia.

Data: 2010-09-08 00:22:51
Autor: ToMasz
Czy warto pomaga忙 osobie kt贸ra uleg鲁a wypadkowi z w鲁asnej winy?
mleko pisze:
On 2010-09-07 12:22, Mario wrote:
[...]

tak. Z jednej strony masz racje. ale na koniec roku b臋dize podwy偶ka
ubezpiecze艅 bo trzeba leczy膰 ofiary wypadk贸w. mia艂e艣 wypadek? by艂e艣
ofiar膮. ja nie! 95% nie. ale p艂acimy solidarnie na wszystkich. na tych
kt贸rzy s膮 ofiarami, i na tych kt贸rzy s膮 winni i te偶 le偶膮 w szpitalu.
Moim zdaniem trzeba leczy膰 wszystkich. ale czy wszystkich za wsp贸lne
pieniadze? Mo偶e by tak z chocia偶 10% dop艂acili sprawcy...

ToMasz

Data: 2010-09-07 12:24:09
Autor: Alpin
W dniu 2010-09-07 12:11, krzysiek82 pisze:
[...]

Jad臋 sobie przed 艂ukiem, na kt贸rym jedna osob贸wka wyprzedza inn膮... Wyprzedzany unosi si臋 honorem i przy艣piesza uniemo偶liwiaj膮c bezpieczne wyprzedzenie. Wyprzedzaj膮cy chc膮c unikn膮膰 zderzenia z innym samochodem jad膮cym z naprzeciwka zje偶d偶a gwa艂townie na prawid艂owy pas i traci panowanie nad pojazdem l膮duj膮c w rowie na dachu.
Jak ukara膰 honorowego kierowc臋?

Alpin

Data: 2010-09-07 12:29:46
Autor: krzysiek82
W dniu 2010-09-07 12:24, Alpin pisze:
[...]

Ale ten wyprzedzaj膮cy nie mia艂 prawa by膰 w tamtym miejscu, wi臋c to 偶e kto艣 przy艣pieszy艂 wcale nie umniejsza winy osoby wyprzedzaj膮cej. Nadal w 100% winny jest wyprzedzaj膮cy.

--
krzysiek82

Data: 2010-09-07 12:39:35
Autor: Aleksander
[...]

Winny jest mo偶e i wyprzedzaj膮cy, ale je艣lu wyprzedzany utrudni艂
przyspieszeniem manwer wyprzedzania, to jednak kawa艂 z niego ch.ja.

Data: 2010-09-07 12:51:47
Autor: Cavallino
Czy warto pomaga膰 osobie kt贸ra uleg艂a wypadkowi z w艂asnej winy?
U偶ytkownik "Aleksander" <fake@fake.fake> napisa艂 w wiadomo艣ci news:i654p4$gnb$1inews.gazeta.pl...

Ale ten wyprzedzaj膮cy nie mia艂 prawa by膰 w tamtym miejscu, wi臋c to 偶e
kto艣 przy艣pieszy艂 wcale nie umniejsza winy osoby wyprzedzaj膮cej.

Czy po czym艣 takim jest jakikolwiek sens wyci膮gania autora z kibla i odpowiadaniu mu?
Przecie偶 to beton bez szans na popraw臋.

Data: 2010-09-07 13:02:02
Autor: krzysiek82
W dniu 2010-09-07 12:39, Aleksander pisze:
Winny jest mo偶e i wyprzedzaj膮cy, ale je艣lu wyprzedzany utrudni艂
przyspieszeniem manwer wyprzedzania, to jednak kawa艂 z niego ch.ja.

moim zdaniem kawa艂 chuja to jest wtedy gdy uniemo偶liwia wyprzedzenie siebie gdy jest ku temu sposobno艣膰 i nie ma zakazu takiego manewru. Wszelkie inne zachowania osoby wyprzedzanej to dawanie nauczki, 偶e tak si臋 nie robi kierowcy kt贸ry 艂amie w tym momencie przepisy. Oby takich sytuacji by艂o jak najmniej.

--
krzysiek82

Data: 2010-09-07 13:20:05
Autor: Axel
Czy warto pomagac osobie kt髍a ulegla wypadkowi z wlasnej winy?
"krzysiek82" <other@cars.pl> wrote in message

Winny jest moze i wyprzedzajacy, ale jeslu wyprzedzany utrudnil
przyspieszeniem manwer wyprzedzania, to jednak kawal z niego ch.ja.
moim zdaniem kawal chuja to jest wtedy gdy uniemozliwia wyprzedzenie siebie gdy jest ku temu sposobnosc i nie ma zakazu takiego manewru. Wszelkie inne zachowania osoby wyprzedzanej to dawanie nauczki, ze tak sie nie robi kierowcy kt髍y lamie w tym momencie przepisy. Oby takich sytuacji bylo jak najmniej.

A dla nauczycieli na drodze powinny byc najsurowsze kary.

--
Axel

Data: 2010-09-07 14:07:38
Autor: krzysiek82
W dniu 2010-09-07 13:20, Axel pisze:
A dla nauczycieli na drodze powinny byc najsurowsze kary.

a ja bym powiedzia, 縠 powinni dostawa medal za zas硊gi na drodze :)

--
krzysiek82

Data: 2010-09-07 21:00:24
Autor: Hinek
Czy warto pomagac osobie kt髍a ulegla wypadkowi z wlasnej winy?

U縴tkownik "krzysiek82" <other@cars.pl> napisa

a ja bym powiedzia, 縠 powinni dostawa medal za zas硊gi na drodze :)

Jesli tak rzeczywiscie uwazasz to pochwalasz bandytyzm. Prezentujesz
odrazajace poglady. To stwierdzenie - nie zaproszenie do dyskusji.

--
Hinek

Data: 2010-09-09 18:49:49
Autor: Sebastian Kaliszewski
krzysiek82 wrote:
W dniu 2010-09-07 13:20, Axel pisze:
A dla nauczycieli na drodze powinny byc najsurowsze kary.

a ja bym powiedzia, 縠 powinni dostawa medal za zas硊gi na drodze :)

To jeste debilem. Niebezpiecznym debilem. Przykro to m體i, ale to stwierdzenie faktu.

\SK

Data: 2010-09-10 09:29:58
Autor: krzysiek82
W dniu 2010-09-09 18:49, Sebastian Kaliszewski pisze:
To jeste debilem. Niebezpiecznym debilem. Przykro to m體i, ale to
stwierdzenie faktu.

Nie przejmuje si twoimi wyzwiskami, nie jeste w stanie mnie obrazi nie ten poziom.

--
krzysiek82

Data: 2010-09-13 12:09:02
Autor: Sebastian Kaliszewski
krzysiek82 wrote:
[...]

Zdecydowanie nie ten poziom -- ja z siebie s阣ziego nad czyim 縴ciem i 秏ierci nie robi.

\SK

Data: 2010-09-09 19:08:49
Autor: .Peeter
"krzysiek82" wrote:
a ja bym powiedzia, 縠 powinni dostawa medal za zas硊gi na drodze :)

Kolejny samozwa馽zy stra縩ik teksasu?

To, 縠 kto jest kretynem nie ma znaczenia. Jak widz kretyna wyprzedzaj眂ego
prosto na czo丑wk, to po prostu staram si mu to u砤twi, 縠by sobie pojecha
w choler i nie stwarza zagro縠nia w moim bezpo秗ednim otoczeniu.

Pozdrawiam
..Peeter

Data: 2010-09-07 13:24:29
Autor: Jakub Witkowski
W dniu 2010-09-07 13:02, krzysiek82 pisze:
[...]

Za tak膮 nauczk臋 mo偶na nawet p贸j艣膰 siedzie膰 (je艣li uda si臋 udowodni膰 jej celowo艣膰).
I s艂usznie.

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mog膮 by膰 niepowa偶ne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiada膰 w cz臋艣ci

Data: 2010-09-07 14:08:32
Autor: krzysiek82
Czy warto pomaga膰 osobie kt贸ra uleg艂a wypadkowi z w艂asnej winy?
Za tak膮 nauczk臋 mo偶na nawet p贸j艣膰 siedzie膰 (je艣li uda si臋 udowodni膰 jej
celowo艣膰).
I s艂usznie.

czyli cicha akceptacja 艂amania prawa przez debili tak? A niech tak robi膮 mnie si臋 te偶 czasami zdarza, tak?

--
krzysiek82

Data: 2010-09-07 14:40:51
Autor: Jakub Witkowski
W dniu 2010-09-07 14:08, krzysiek82 pisze:
[...]

Nie, g艂o艣ny brak akceptacji na 艂amanie prawa i przez wyprzedzacza
oraz jego "nauczyciela". Z tym 偶e wina drugiego wi臋ksza, bo jest
to dzia艂anie celowo powoduj膮ce niebezpiecze艅stwo (podczas gdy
intencj膮 wyprzedzacza, pomimo ca艂ego ryzyka manweru, by艂o wyprzedzi膰,
a nie wywali膰 kogo艣 z drogi)

Data: 2010-09-07 14:48:23
Autor: krzysiek82
Czy warto pomaga膰 osobie kt贸ra uleg艂a wypadkowi z w艂asnej winy?
(podczas gdy intencj膮 wyprzedzacza, pomimo ca艂ego ryzyka manweru, by艂o wyprzedzi膰,
a nie wywali膰 kogo艣 z drogi)

czyli cwaniarstwo wcale nie jest takie z艂e, bo b臋d膮c cwaniakiem wcale nie robi si臋 tego specjalnie tak po prostu samo wychodzi :)?

--
krzysiek82

Data: 2010-09-07 16:58:57
Autor: Pawel O'Pajak
Czy warto pomaga膰 osobie kt贸ra uleg艂a wypadkowi z w艂asnej winy?
  Powitanko,

czyli cwaniarstwo wcale nie jest takie z艂e, bo b臋d膮c cwaniakiem wcale
nie robi si臋 tego specjalnie tak po prostu samo wychodzi :)?

Kara za cwaniactwo jest mandat o ile bylo lamanie prawa. Jesli w trosce o praworzadnosc doprowadzasz do sytuacji mogacej pozbawic ludzi zycia, to modl sie, zebys na mnie nie trafil jako swiadka. Mozesz byc pewien, ze bede oskarzycielem posilkowym nawet gdybym mial jezdzic do sadu na drugi koniec Polski. Jak dostaniesz 12 lat z art. 173 KK, to bedziesz mial duzo czasu na przemyslenia.
Dzis jadacy przede mna z lewej samochod wykonal nagle skret w prawo. Bez migacza, zadnego ostrzezenia. To co, mialem wg. Ciebie walic w jego pasazera, zabic mu dzieciaka, bo zlamal przepisy, czy moze jednak hamowac.

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa
--
"-Tato, po czym pozna膰 ma艂膮 szkodliwo艣膰 spo艂eczn膮?
-Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S.  Mro偶ek)

Data: 2010-09-08 00:26:58
Autor: ToMasz
Pawel O'Pajak pisze:

Dzis jadacy przede mna z lewej samochod wykonal nagle skret w prawo. Bez
migacza, zadnego ostrzezenia. To co, mialem wg. Ciebie walic w jego
pasazera, zabic mu dzieciaka, bo zlamal przepisy, czy moze jednak hamowac.

Hamowa膰.
potem:

1 - zg艂osi膰 do ukarania, ale na grupie zostaniesz cwelem i konfidentem
2. ola膰, ale kierownik jutro pojedzie tak samo, po jutrze te偶 i w ko艅cu
trafi, na kogo艣 kto ma s艂aby refleks i skasuje mu bryke i zabije dzieci.

Co wybierasz. Serio pytam?

ToMasz

Data: 2010-09-08 10:23:41
Autor: krzysiek82
W dniu 2010-09-08 00:26, ToMasz pisze:
1 - zg艂osi膰 do ukarania, ale na grupie zostaniesz cwelem i konfidentem

w polsce nadal to si臋 nazywa kablowaniem, bo polacy (nie wszyscy 偶eby nie by艂o) to bardzo prosty nar贸d co艣 jak ma艂py w zoo.
Nie rozumiej膮, 偶e bezpiecze艅stwo jest w naszym wsp贸lnym interesie. I to my musimy na rzecz bezpiecze艅stwa dzia艂a膰 a nie tylko policja.

2. ola膰, ale kierownik jutro pojedzie tak samo, po jutrze te偶 i w ko艅cu
trafi, na kogo艣 kto ma s艂aby refleks i skasuje mu bryke i zabije dzieci.

wi臋kszo艣膰 tutaj wybierze ola膰, bo wi臋kszo艣膰 to typowe polaczki (nie wszyscy 偶eby nie by艂o :) )

--
krzysiek82

Data: 2010-09-08 14:29:50
Autor: Pawel O'Pajak
[...]

Nie wiem jakiej jestes narodowosci, ale skoro zdecydowales sie pisac w naszym jezyku, to "Polacy" (nie "polacy"). "Policja" mozna pisac mala litera, ale osobiscie uwazam, ze jest to nazwa instytucji i te tez nalezy pisac zaczynajac wielka litera, a i przez szacunek tez nie zaszkodzi.
Co do meritum, to ciesz sie, ze nie bylo tam Policji, gdybym to widzial, to dostalbys mandat w najlepszym razie, a w najgorszym wyrok.
Doprowadziles do wypadku, bo typowy "polaczek" nie da sie wyprzedzic.
Mozna bylo wlaczyc lewy migacz zeby zasygnalizowac, ze wyprzedzanie to nienajlepszy pomysl teraz, mozna bylo zwolnic bedac wyprzedzanym i zjechac mozliwie najblizej prawej jesli mimo wszystko gosc sie zdecydowal na wyprzedzanie, tak nakazuje PoRD, zdrowy rozsadek i zwykla empatia, ale "polaczek" musi udowodnic, ze choc jego bryka slaba i szybciej nie pojedzie, to przynajmniej inni tez szybciej nie pojada.

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa

Data: 2010-09-08 14:37:18
Autor: krzysiek82
Czy warto pomaga膰 osobie kt贸ra uleg艂a wypadkowi z w艂asnej winy?
W dniu 2010-09-08 14:29, Pawel O'Pajak pisze: > Nie wiem jakiej jestes narodowosci, ale skoro zdecydowales sie pisac w
naszym jezyku, to "Polacy" (nie "polacy").

nie bo nie u偶ywam wielkiej litery dla czego艣 co nie ma dla mnie 偶adnej warto艣ci.

Co do meritum, to ciesz sie, ze nie bylo tam Policji, gdybym to widzial,
to dostalbys mandat w najlepszym razie, a w najgorszym wyrok.

pierdolisz jak pot艂uczony

Doprowadziles do wypadku, bo typowy "polaczek" nie da sie wyprzedzic.

ch艂opie naucz si臋 czyta膰 kole艣 wyprzedzi艂 mnie i pojazd jad膮cy bezpo艣rednio przede mn膮 wi臋c po co te kocopo艂y opowiadasz?

Najlepiej zjecha膰 do rowu bo jaki艣 polski cwel jecha艂 tak?

--
krzysiek82

Data: 2010-09-08 15:05:51
Autor: Robert_J
Czy warto pomaga膰 osobie kt贸ra uleg艂a wypadkowi z w艂asnej winy?
nie bo nie u偶ywam wielkiej litery dla czego艣 co nie ma dla mnie 偶adnej warto艣ci.

To t艂umaczy dlaczego Tw贸j nick jest z ma艂ej litery ;-)

pierdolisz jak pot艂uczony

Ciekawe kto zacz膮艂... ;-)

... jaki艣 polski cwel jecha艂 tak?

Jak ja lubi臋 takich niedorobionych gastarbeiter贸w bez szko艂y, kt贸rzy u niemieckiego bambra pod艂ogi szoruj膮, a w Polsce zgrywaj膮 wielkie paniska ;-))). Po艣r贸d, powiedzmy, znajomych mam takich paru, rozmowa z nimi to naprawd臋 ciekawe do艣wiadczenie intelektualne ;-)

Data: 2010-09-08 15:33:16
Autor: krzysiek82
W dniu 2010-09-08 15:05, Robert_J pisze:
Jak ja lubi臋 takich niedorobionych gastarbeiter贸w bez szko艂y, kt贸rzy u
niemieckiego bambra pod艂ogi szoruj膮

te偶 znam kilku takich mo偶e kt贸ry艣 z nich to Ty?

, a w Polsce zgrywaj膮 wielkie paniska

nie zgrywam, 偶adnego paniska, po prostu buractwo mnie irytuje. Ale rozumiem, 偶e je艣li si臋 z czym艣 wyjdzie z domu to potem nie przeszkadza.
Tego mnie nauczy艂a ta grupa, nie wyt艂umaczysz nikomu, 偶e 偶yje w b艂臋dzie bo je艣li komu艣 g贸wno smakuje to nie potrzebuje zmiany. Dlatego odpuszcz臋 sobie chyba wypowiedzi na tej grupie bo to marnowanie czasu. To mniej wi臋cej tak samo jakbym poszed艂 do zoo i chcia艂 rozmawia膰 ze zwierzakami z t膮 r贸偶nic膮, 偶e zwierz臋ta chocia偶 potrafi膮 rozweseli膰.

--
krzysiek82

Data: 2010-09-09 18:59:06
Autor: Sebastian Kaliszewski
krzysiek82 wrote:
[...]

Kroci mnie, 偶eby na podstawie tutejszych twoich wypocin z艂o偶y膰 zawiadomienie o podejrzeniu pope艂nienia przest臋pstwa z art 173 Kodeksu Karnego. O pope艂nieniu go przez cz艂owieka podpisuj膮cego si臋 na grupach dyskusyjnych jako krzysiek82.

Nie rozumiej膮, 偶e bezpiecze艅stwo jest w naszym wsp贸lnym interesie.\

Debilu -- robi膮c twoje pseudnauczycielskie akcje narazi艂e艣 na niebezpiecze艅stwo zar贸wno "nauczanego" jak innych u偶ytkownik贸w drogi. To co opisujesz i do czego nawo艂ujesz jest *przes臋pstwem*.

I to my musimy na rzecz bezpiecze艅stwa dzia艂a膰 a nie tylko policja.

To co opisujesz to jest umy艣lne dzia艂anie na rzecz zagro偶enia. Czyn karany.

[...]

Ty jeste艣 zwyjk艂ym typowym kretynem cierpi膮cym na ci臋偶ki brak wyobra藕ni. A je艣li zrobi艂e艣 to o czym m贸wisz, to jeste艣 typowym przest臋pc膮.

\SK

Data: 2010-09-08 14:09:28
Autor: Pawel O'Pajak
Czy warto pomaga膰 osobie kt贸ra uleg艂a wypadkowi z w艂asnej winy?
  Powitanko,

Co wybierasz. Serio pytam?

Wyboru specjalnie nie mialem. Panika na szczescie przychodzi po fakcie, ale przychodzi. Zarejestrowalem tylko, ze ciemny samochod, sedan i z tylu dzieciak. Chwile ochlonalem, wywietrzylem smrod przypalonych kapci i pojechalem dalej, nie mialem szans zapamietac numerow, ba, nie zarejestrowalem nawet marki. Na pogon tez nie bylo szans, cofanie na ruchliwej drodze to nienajlepszy pomysl. Nie, nie mam oporow przed dzwonieniem na Policje i malo mnie obchodzi co kto o tym mysli.

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa

Data: 2010-09-07 17:49:02
Autor: Arek (G)
W dniu 2010-09-07 14:48, krzysiek82 pisze:
[...]

Cwaniak jest po prostu zwyk艂ym burakiem na drodze. "Nauczyciel" to jaki艣 kretyn z problemami, kt贸ry 艣wiadomie doprowadza do niebezpiecznych sytuacji na drodze. Taki powinno si臋 zamyka膰 w pierwszej kolejno艣ci.

A.

Data: 2010-09-07 21:54:40
Autor: venioo
Czy warto pomaga osobie kt髍a uleg砤 wypadkowi z w砤snej winy?
W dniu 2010-09-07 14:08, krzysiek82 pisze:
Za tak nauczk mo縩a nawet p骿舵 siedzie (je秎i uda si udowodni jej
celowo舵).
I s硊sznie.

czyli cicha akceptacja 砤mania prawa przez debili tak? A niech tak robi
mnie si te czasami zdarza, tak?

Celowe utrudnianie bezpiecznego zakonczenia manewru wyprzedzania robi z ciebie takiego samego idiote jak z wyprzedzajacego.

--
venioo
sprzedam Xantia X2 Break 1,9TD 90KM

Data: 2010-09-07 22:36:38
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
W dniu 2010-09-07 21:54, venioo pisze:
[...]

Takiego samego? Ja bym powiedzia, 縠 sporo wi阫szego. To w pe硁i 秝iadome zwielokrotnianie zagro縠nia os骲 trzecich.

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wroc砤w, GG:291246, Skype:kenickie_pl

Data: 2010-09-07 14:26:54
Autor: to
Czy warto pomaga osobie kt髍a uleg砤 wypadkowi z w砤snej winy?
begin krzysiek82
Wszelkie inne zachowania osoby wyprzedzanej to dawanie nauczki, 偶e tak
si臋 nie robi kierowcy kt贸ry 艂amie w tym momencie przepisy. Oby takich
sytuacji by艂o jak najmniej.

Takie akcje zako艅czone wypadkiem to przest臋pstwo i mo偶na p贸j艣膰 za to siedzie膰. Niestety takim czubkom trudno cokolwiek udowodni膰 i na tym w艂a艣nie bazuj膮. --
ignorance is bliss

Data: 2010-09-09 18:48:35
Autor: Sebastian Kaliszewski
krzysiek82 wrote:
[...]

Kretyn "daj膮cy nauczk臋" idzie za kratki za umy艣lne sprowadzenie zagro偶enia -- za takie akcje to jest par臋 艂adnych latek odsiadki.

Je艣li faktycznie tak zrobi艂e艣 a nie tylko pieprzysz od rzeczy w Internecie, to jeste艣 zwyk艂ym zbrodniarzem.

Oby takich sytuacji by艂o jak najmniej.

Oby kretyn贸w nauczycieli by艂o jak najmniej.

By艂 kiedy艣 taki debil tramwajarz, kt贸ry wjecha艂 celowo w go艣cia kt贸ry stan膮艂 mu na drodze. W dodatku sam si臋 do tego przyzna艂 -- na pytanie czemu wjecha艂, skoro m贸g艂 si臋 zatrzyma膰, powiedzia艂, 偶e przecie偶 mia艂 poionow膮 kresk臋 (czyli tak jak zielone 艣wiat艂o dla samochod贸w). To by艂 jego ostatni dze艅 w pracy. I zdaje si臋, 偶e potem s膮d zapewni艂 mu na jaki艣 czas wikt i opierunek i regulaminowe 6m^2 na koszt podatnika :)

\SK

Data: 2010-09-10 09:37:10
Autor: krzysiek82
W dniu 2010-09-09 18:48, Sebastian Kaliszewski pisze:

[...]

tzn co zrobi艂em? jecha艂em drog膮 i powinienem wyparowa膰? Pomy艣l zanim napiszesz lub czytaj ze zrozumieniem.

Oby takich sytuacji by艂o jak najmniej.

oby bo to nic mi艂ego.

Oby kretyn贸w nauczycieli by艂o jak najmniej.

oby policji by艂o wi臋cej na drogach, wi臋cej radar贸w, suszarek, prog贸w zwalniaj膮cych itp id. Poza tym mandaty to jaka艣 farsa, powinny zaczyna膰 si臋 od 500z艂 w g贸r臋.

By艂 kiedy艣 taki debil tramwajarz, kt贸ry wjecha艂 celowo w go艣cia kt贸ry
stan膮艂 mu na drodze.

to fakt debil, ale co to ma do rzeczy?:)

W dodatku sam si臋 do tego przyzna艂 -- na pytanie
czemu wjecha艂, skoro m贸g艂 si臋 zatrzyma膰, powiedzia艂, 偶e przecie偶 mia艂
poionow膮 kresk臋 (czyli tak jak zielone 艣wiat艂o dla samochod贸w).

zachowa艂 si臋 藕le, ale zrozum ten kierowca nie z艂ama艂 prawa pewnie tam sta艂 na lewoskr臋cie albo co艣. To nie jest 艂amanie prawa, tylko zwyk艂e gapiostwo kt贸re mo偶na traktowa膰 z przymru偶eniem oka bo ka偶demu mo偶e si臋 zdarzy膰.

jego ostatni dze艅 w pracy. I zdaje si臋, 偶e potem s膮d zapewni艂 mu na
jaki艣 czas wikt i opierunek i regulaminowe 6m^2 na koszt podatnika :)

S膮 r贸偶ni ludzie, je艣li by艂o jak pisa艂e艣 to dobrze, 偶eby wylecia艂 z roboty.

--
krzysiek82

Data: 2010-09-13 12:24:53
Autor: Sebastian Kaliszewski
krzysiek82 wrote:
[...]

C贸偶, wycofujemy si臋 z opowiastki?

A nawet je艣li to tylko opowiastki o przyspieszaniu i nie dawaniu miejsca, a nie rzeczywisto艣膰, to i tak samo stwierdzenie, 偶e to dobry pomys艂 艣wiadczy o debili藕mie stwierdzaj膮cego.

Pomys艂y na nieudzielanie pomocy r贸wnie偶. Ten kto jest na miejescu ma pom贸c a nie ferowa膰 wyroki z cyklu "wyprzedza艂 w niedozwolonym miejscu, to niech zdycha". Bo mo偶e nie wyprzedza艂 tylko mu kape膰 strzeli艂 i go rzuci艂o, mo偶e co艣 mu si臋 wydawa艂o, 偶e widzi (ot cie艅 b艂ysn膮艂 na szybie a ten my艣la艂, 偶e kto艣 mu na jezdni臋 wbiega)

Oby takich sytuacji by艂o jak najmniej.

oby bo to nic mi艂ego.

Tak si臋 strasznie przej膮艂e艣 偶e pojecha艂e艣 dalej, licz膮c 偶e kto艣 inny si臋 zatrzyma.

Oby kretyn贸w nauczycieli by艂o jak najmniej.

oby policji by艂o wi臋cej na drogach, wi臋cej radar贸w, suszarek, prog贸w zwalniaj膮cych itp id. Poza tym mandaty to jaka艣 farsa, powinny zaczyna膰 si臋 od 500z艂 w g贸r臋.

Ba, od 1000000 w g贸r臋.

呕adne przepisy nie pomog膮 je艣li b臋dzie si臋 nimi usi艂owa艂o zast膮pi膰 zwyk艂y rozs膮dek. Podej艣cie "ludzie dla prawa" zamiast "prawa dla ludzi" do tego si臋 sprowadza.

By艂 kiedy艣 taki debil tramwajarz, kt贸ry wjecha艂 celowo w go艣cia kt贸ry
stan膮艂 mu na drodze.

to fakt debil, ale co to ma do rzeczy?:)

Pomys艂 zbli偶ony do twoich "nauczycielskich" pomys艂贸w na kolesia wyprzedzaj膮cego na 艂uku.

[...]

Z艂ama艂. Ba, z艂ama艂 dok艂adnie to samo prawo (PPoRD).

pewnie tam sta艂 na lewoskr臋cie albo co艣. To nie jest 艂amanie prawa, tylko zwyk艂e gapiostwo kt贸re mo偶na traktowa膰 z przymru偶eniem oka bo ka偶demu mo偶e si臋 zdarzy膰.

Chwila bezmy艣lno艣ci, czy np. gwa艂towny b贸l (sercem, 偶o艂膮dek, itd) czy po prostu wra偶enie 偶e kto艣 wtargn膮艂 na jezdni臋 te偶 si臋 mo偶e zdarzy膰.

Data: 2010-09-07 14:25:16
Autor: to
[...]

Chyba w Twoim majaku.

--
ignorance is bliss

Data: 2010-09-07 19:28:00
Autor: Przemys砤w Bernat
Czy warto pomaga膰 osobie kt贸ra uleg艂a wypadkowi z w艂asnej winy?
Dnia Tue, 07 Sep 2010 12:29:46 +0200, krzysiek82 napisa(a):

Ale ten wyprzedzaj眂y nie mia prawa by w tamtym miejscu, wi阠 to 縠 kto przy秔ieszy wcale nie umniejsza winy osoby wyprzedzaj眂ej. Nadal w 100% winny jest wyprzedzaj眂y.

Przyspieszy砮 gdy Ciebie wyprzedza?

--
Pozdrawiam,

Przemek

Data: 2010-09-08 10:24:41
Autor: krzysiek82
W dniu 2010-09-07 19:28, Przemys砤w Bernat pisze:
Przyspieszy砮 gdy Ciebie wyprzedza?

nie, nawet gdybym mia tak mo縧iwo舵 to bym tego nie zrobi bo z przeciwko wida by硂 ju jakie auta.

--
krzysiek82

Data: 2010-09-07 22:08:34
Autor: nalesnik
krzysiek82 wrote:
[...]

Nie ma 'kto艣 sobie przyspieszy艂'. Kieruj膮cy pojazdem wyprzedzanym, wg PORD, nie mo偶e zwi臋ksza膰 pr臋dko艣ci.

Data: 2010-09-07 22:09:11
Autor: Grejon
W dniu 2010-09-07 12:29, krzysiek82 pisze:

Ale ten wyprzedzaj眂y nie mia prawa by w tamtym miejscu, wi阠 to 縠
kto przy秔ieszy wcale nie umniejsza winy osoby wyprzedzaj眂ej. Nadal w
100% winny jest wyprzedzaj眂y.

Wg takiej interpretacji powinienem 2-tonowym Traficem rozjecha babk w Seicento. Przecie nie mia砤 prawa wje縟縜 na skrzy縪wanie...

Data: 2010-09-07 23:59:05
Autor: Tomasz Pyra
krzysiek82 pisze:
[...]

Bardzo nie do ko艅ca.
Wyprzedzaj膮cy by艂 przekonany 偶e w danej sytuacji jest w stanie zrobi膰 manewr bezpiecznie - to 偶e by膰 mo偶e si臋 myli艂 to ju偶 inna sprawa.

Przyspieszanie b臋d膮c wyprzedzanym w celu "dania nauczki" to ju偶 艣wiadome dzia艂anie maj膮ce na celu wy艂膮cznie sprowadzenie niebezpiecze艅stwa i wystraszenie tym wyprzedzaj膮cego.

W tej sytuacji w zasadzie nie ma r贸偶nicy czy "daj膮cy nauczk臋" doprowadzi艂 do wypadku drogowego czy po prostu wyj膮艂 bro艅 i zastrzeli艂 wyprzedzaj膮cego za to 偶e "go tam nie powinno by膰".

Data: 2010-09-08 10:19:59
Autor: LEPEK
Czy warto pomaga膰 osobie kt贸ra uleg艂a wypadkowi z w艂asnej winy?
W dniu 2010-09-07 12:29, krzysiek82 pisze:

Ale ten wyprzedzaj膮cy nie mia艂 prawa by膰 w tamtym miejscu,

No to nale偶a艂o do niego strzela膰!!! I nie ratowa膰 potem oczywi艣cie. Bo winny.

Pozdr,
--
L E P E K    Pruszcz   Gda艅ski
no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

Data: 2010-09-08 10:36:14
Autor: krzysiek82
W dniu 2010-09-08 10:19, LEPEK pisze:
No to nale偶a艂o do niego strzela膰!!! I nie ratowa膰 potem oczywi艣cie. Bo
winny.

a potem si臋 obudzi艂e艣 powiedzia艂e艣 mamo gdzie jest moje mleko, nast臋pnie zabra艂e艣 tornister i kredki id膮c w stron臋 szko艂y :)

--
krzysiek82

Data: 2010-09-18 07:55:38
Autor: Budzik
Czy warto pomaga osobie kt髍a uleg砤 wypadkowi z w砤snej winy?
Osobnik posiadaj眂y mail other@cars.pl napisa(a) w poprzednim odcinku co nast阷uje:

Jad sobie przed 硊kiem, na kt髍ym jedna osob體ka wyprzedza inn...
Wyprzedzany unosi si honorem i przy秔iesza uniemo縧iwiaj眂 bezpieczne
wyprzedzenie. Wyprzedzaj眂y chc眂 unikn辨 zderzenia z innym samochodem
jad眂ym z naprzeciwka zje縟縜 gwa硉ownie na prawid硂wy pas i traci
panowanie nad pojazdem l眃uj眂 w rowie na dachu.
Jak ukara honorowego kierowc?

Ale ten wyprzedzaj眂y nie mia prawa by w tamtym miejscu, wi阠 to 縠 kto przy秔ieszy wcale nie umniejsza winy osoby wyprzedzaj眂ej. Nadal w 100% winny jest wyprzedzaj眂y.

pojeba硂 cie?

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usu tak縠 "_")

Data: 2010-09-07 12:38:17
Autor: J.F.
Czy warto pomaga膰 osobie kt贸ra uleg艂a wypadkowi z w艂asnej winy?
U偶ytkownik "krzysiek82" <other@cars.pl> napisa艂 w

Krzysiek czy troll ?

[...]

Zalezy co masz na mysli. Np masz obowiazek udzielic pomocy, wiec pomysl jak tu zeznac ze patrzyles sie na droge przed siebie i nic nie zauwazyles w rowie :-)

[...]

Ale dlaczego marnuje ? Jest ranny to trzeba pomoc.
Oczywiscie zwolnic policjantow bo nie sa tam potrzebni, zatrudnic wiecej sanitariuszy :-)

Sam popelnisz kiedys glupote, ciekawe jakie bedziesz mial wtedy zdanie.

Dlaczego potem wszyscy s膮 obarczanie za g艂upot臋 niekt贸rych? Jestem za wprowadzeniem odpowiedzialno艣ci finansowej za spowodowanie wypadku i poniesienia koszt贸w ca艂ej akcji ratowniczej.

I wprowadzic od tego obowiazkowe ubezpieczenie, a potem zdjac z paliw i samochodow wszystkie nieuzasadnione podatki, a potem nie narzekac ze do wypadku drogowego pogotowie przyjezdza w piec minut, a do staruszka w dwie godziny. Zreszta w ogole - co to za przyjezdzanie do staruszka, to jest nieekonomiczne :-)

Mo偶e w ten spos贸b ludzie  si臋 opami臋taj膮 skoro niewielkie mandaty nie s膮 w stanie dotrze膰 do ich rozumu?

Sie ubezpiecza i na tym sie skonczy. I zaczna jezdzic jeszcze szybciej, bo szkody przecietnie nie sa duze.

A jeszcze mozna inaczej - suszarkowi beda lapac szybkich kierowcow i od razu na stol do wyciecia organow :-)

J.

Data: 2010-09-07 17:52:27
Autor: Arek (G)
Czy warto pomaga膰 osobie kt贸ra uleg艂a wypadkowi z w艂asnej winy?
W dniu 2010-09-07 12:38, J.F. pisze:
[...]
[...]

Znajdzie wym贸wk臋, kto艣 inny b臋dzie w贸wczas winny. Tacy jak on nigdy nie dopuszczaj膮 czego艣 takiego do siebie.

A.

Data: 2010-09-07 12:49:33
Autor: kamil

"krzysiek82" <other@cars.pl> wrote in message news:4c861016$0$22794$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Ja mysle, ze komus otluczonemu przez dresow tez nie warto pomagac. Przeciez mogl nie lazic po zmroku z komorka w kieszeni, sam sobie winien.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-09-07 14:06:52
Autor: krzysiek82
W dniu 2010-09-07 13:49, kamil pisze:
Ja mysle, ze komus otluczonemu przez dresow tez nie warto pomagac.
Przeciez mogl nie lazic po zmroku z komorka w kieszeni, sam sobie winien.

dziwne por贸wnanie i zupe艂nie nie na miejscu.

--
krzysiek82

Data: 2010-09-07 17:58:51
Autor: Arek (G)
W dniu 2010-09-07 14:06, krzysiek82 pisze:
[...]

Przecie偶 piszesz o oszcz臋dno艣ciach.

Data: 2010-09-07 13:22:01
Autor: Jakub Witkowski
[...]

Zw艂aszcza jak zabi艂 pasa偶er贸w a sam zosta艂 kalek膮, to nale偶y dowali膰
bydlakowi taak膮 kar臋 finansow膮, mo偶e si臋 opami臋ta.

Data: 2010-09-07 13:31:05
Autor: Hinek
Czy warto pomaga膰 osobie kt贸ra uleg艂a wypadkowi z w艂asnej winy?

U偶ytkownik "krzysiek82 - Mengele" <other@cars.pl> napisa艂

[...]

Oczywiscie ze nie warto. Ofiare nalezy dobic. Jesli ma w miare powazne obrazenia
nie bedzie to trudne. Trzeba tylko uwazac na gapiow. Przy odrobinie
 zrecznosci mozna np. poddusic pod pretekstem sprawdzania pulsu na szyi,
jesli ma cos naderwane - to do reszty "niechcacy" oberwac itd.
Zreszta warto takie postepowanie rozszerzyc np. na obloznie chorych w stanach
terminalnych - bo to jest dopiero marnowanie srodkow!!
Pozdr

--
Hinek

Data: 2010-09-07 14:05:56
Autor: krzysiek82
W dniu 2010-09-07 13:31, Hinek pisze:
Oczywiscie ze nie warto. Ofiare nalezy dobic. Jesli ma w miare powazne
obrazenia

dlaczego zabierasz g艂os skoro nie masz nic ciekawego do powiedzenia?

--
krzysiek82

Data: 2010-09-07 15:05:09
Autor: Robert_J
Czy warto pomaga膰 osobie kt贸ra uleg艂a wypadkowi z w艂asnej winy?
dlaczego zabierasz g艂os skoro nie masz nic ciekawego do powiedzenia?

Wychodzisz z nies艂usznego za艂o偶enia, 偶e ciekawe jest tylko to, co zgadza si臋 z Twoj膮 logik膮 ;-)

Data: 2010-09-07 14:29:53
Autor: to
Czy warto pomaga osobie kt髍a uleg砤 wypadkowi z w砤snej winy?
begin Robert_J
dlaczego zabierasz g艂os skoro nie masz nic ciekawego do powiedzenia?

Wychodzisz z nies艂usznego za艂o偶enia, 偶e ciekawe jest tylko to, co zgadza
si臋 z Twoj膮 logik膮 ;-)

Gdzie Ty w jego wywodach widzisz logik臋?

--
ignorance is bliss

Data: 2010-09-08 12:16:03
Autor: Robert_J
Czy warto pomaga膰 osobie kt贸ra uleg艂a wypadkowi z w艂asnej winy?
Gdzie Ty w jego wywodach widzisz logik臋?

Sorry, nie chcia艂em Go urazi膰 ;-)))

Data: 2010-09-07 13:37:58
Autor: amir
Czy warto pomaga osobie kt髍a uleg砤 wypadkowi z w砤snej winy?

U縴tkownik "krzysiek82" <other@cars.pl> napisa w wiadomo禼i news:4c861016$0$22794$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Odpowiedzialno舵 karna za nieudzielenie pomocy z art. 162 kk i 93 kw

Data: 2010-09-07 14:24:09
Autor: to
[...]

Dobrze si臋 czujesz? Nie uderzy艂e艣 si臋 czasem ostatnio w g艂ow臋?

--
ignorance is bliss

Data: 2010-09-07 16:33:01
Autor: krzysiek82
W dniu 2010-09-07 16:24, to pisze:
Dobrze si臋 czujesz? Nie uderzy艂e艣 si臋 czasem ostatnio w g艂ow臋?

jak zwykle jeste艣 niezawodny :)

--
krzysiek82

Data: 2010-09-07 14:45:17
Autor: to
Czy warto pomaga osobie kt髍a uleg砤 wypadkowi z w砤snej winy?
begin krzysiek82
Dobrze si臋 czujesz? Nie uderzy艂e艣 si臋 czasem ostatnio w g艂ow臋?

jak zwykle jeste艣 niezawodny :)

Takich bzdur jak dzisiejsze to si臋 nawet po Tobie nie spodziewa艂em...

--
ignorance is bliss

Data: 2010-09-07 16:50:43
Autor: krzysiek82
W dniu 2010-09-07 16:45, to pisze:
Takich bzdur jak dzisiejsze to si臋 nawet po Tobie nie spodziewa艂em...

po prostu nie lubi臋 marnowania kasy to z艂e? Tak samo jak domy dziecka, celowo generuj膮 biurokracj臋 偶eby utrudni膰 adopcje, bo na ka偶de dziecko maj膮 kas臋. Nie licz si臋 to, 偶e dzieciaki cierpi膮 tam. Ten dzisiejszy przyk艂ad to jeden z wielu ale wida膰, wszyscy to maj膮 w dupie i opacznie my艣l膮, 偶e ja to bym wszystkich zlikwidowa艂.

--
krzysiek82

Data: 2010-09-07 18:05:01
Autor: Arek (G)
W dniu 2010-09-07 16:50, krzysiek82 pisze:
[...]

Po prostu chcia艂e艣 da膰 nauczk臋 kolesiowi kt贸ry Ci臋 wyrpzedza艂, niestety dosz艂o do wypadku, uciek艂e艣 z miejsca zdarzenia a teraz pr贸bujesz uciszy膰 sumienie.

A.

Data: 2010-09-07 14:44:24
Autor: bratPit[pr]
[...]

poczekaj bo nie rozumiem,
Twoim zdaniem wyci膮gaj膮c ludzi z BMW na Zakopiance, kt贸re jad膮c za szybko na wyj艣ciu jednego z zakr臋t贸w wykona艂o efektownego pirueta i wyl膮dowa艂o w rowie na dachu zmarnowa艂em sw贸j czas?

brat

Data: 2010-09-07 15:00:03
Autor: krzysiek82
W dniu 2010-09-07 14:44, bratPit[pr] pisze:
[...]

wiesz ci臋偶ko mi ocenia膰 czy zmarnowa艂e艣 sw贸j czas czy nie, ja dzisiaj pojecha艂em dalej bo ju偶 jakie艣 samochody si臋 zatrzyma艂y a pogotowie nie mia艂o daleko wi臋c ju偶 po kilku kilometrach widzia艂em jak jecha艂o na sygnale. Natomiast diabli mnie bior膮 na sam膮 my艣l, 偶e kole艣 mo偶e wyjdzie z tego ca艂o i zap艂aci co najwy偶ej mandat, nara偶a艂 innych wi臋c moim zdaniem jego 偶ycie jest bez wi臋kszej warto艣ci. No chyba,偶e wozi ze sob膮 o艣wiadczenie woli to w ten spos贸b m贸g艂by si臋 przys艂u偶y膰 komu艣.

--
krzysiek82

Data: 2010-09-07 14:31:43
Autor: to
[...]

Mo偶e na co dzie艅 jest chirurgiem i uratowa艂 ju偶 ich setki podczas gdy Ty d艂uba艂e艣 w nosie i bredzi艂e艣 w usenecie? Je艣li wszystko w tym w膮tku piszesz powa偶nie to sugeruj臋 zg艂osi膰 si臋 do psychiatry.

--
ignorance is bliss

Data: 2010-09-07 16:37:30
Autor: Aleksander
Czy warto pomaga膰 osobie kt贸ra uleg艂a wypadkowi z w艂asnej winy?
wiesz ci臋偶ko mi ocenia膰 czy zmarnowa艂e艣 sw贸j czas czy nie, ja dzisiaj pojecha艂em dalej bo [...]

.... bo ba艂em si臋 zosta膰 poci膮gni臋tym do odpowiedzialno艣ci za
wsp贸艂udzia艂 w spowodowaniu wypadku.

Data: 2010-09-07 14:46:10
Autor: to
Czy warto pomaga osobie kt髍a uleg砤 wypadkowi z w砤snej winy?
begin Aleksander
wiesz ci臋偶ko mi ocenia膰 czy zmarnowa艂e艣 sw贸j czas czy nie, ja dzisiaj
pojecha艂em dalej bo [...]

... bo ba艂em si臋 zosta膰 poci膮gni臋tym do odpowiedzialno艣ci za wsp贸艂udzia艂
w spowodowaniu wypadku.

No w艂a艣nie, ciekawe czy czasem nie przyspieszy艂 jak by艂 wyprzedzany. No jak to by艂o Krzysiu? ;)

--
ignorance is bliss

Data: 2010-09-07 16:51:20
Autor: Aleksander
Czy warto pomaga膰 osobie kt贸ra uleg艂a wypadkowi z w艂asnej winy?

No w艂a艣nie, ciekawe czy czasem nie przyspieszy艂 jak by艂 wyprzedzany. No
jak to by艂o Krzysiu? ;)

Napisa艂 wy偶ej wyra藕nie, 偶e przyspieszy艂... a przepraszam...
....  "偶e da艂 nauczk臋 cwaniakowi..."

Data: 2010-09-07 16:55:38
Autor: krzysiek82
W dniu 2010-09-07 16:51, Aleksander pisze:
Napisa艂 wy偶ej wyra藕nie, 偶e przyspieszy艂... a przepraszam...
... "偶e da艂 nauczk臋 cwaniakowi..."

nie przy艣piesza艂em, bo nie by艂o mocy pod nog膮, nie pomy艣la艂em o tym, a je艣li ju偶 to bym wjecha艂 co najwy偶ej w dup臋 auta kt贸re jecha艂o przede mn膮.

--
krzysiek82

Data: 2010-09-07 16:53:11
Autor: krzysiek82
W dniu 2010-09-07 16:46, to pisze:
No w艂a艣nie, ciekawe czy czasem nie przyspieszy艂 jak by艂 wyprzedzany. No
jak to by艂o Krzysiu? ;)

ch艂opie ja nie mia艂em wtedy czasu na dodanie gazu nawet zreszt膮 nawet o tym nie pomy艣la艂em, zreszt膮 ci膮gn膮c za sob膮 ci臋偶k膮 przyczepk臋 nawet gdybym chcia艂 to m贸g艂bym co najwy偶ej sobie skoczy膰 :d

--
krzysiek82

Data: 2010-09-09 19:12:25
Autor: Sebastian Kaliszewski
Arek (G) wrote:
[...]

Krzy艣 si臋 przestraszy艂, 偶e kto艣 z艂o偶y zawiadomienie o podejrzeniu pope艂nienia przest臋pstwa z art. 173 KK, paragrafy 1 i 3. No w ko艅cu porz膮dek musi by膰 a prawo ma by膰 przestrzegane.

pzdr

\SK

Data: 2010-09-07 18:00:25
Autor: Arek (G)
W dniu 2010-09-07 15:00, krzysiek82 pisze:
[...]

Znaczy si臋 by艂e艣 艣wiadkiem wypadku i nie zatrzyma艂e艣 si臋 aby spr贸bowa膰 pom贸c? Ale z ciebie obszczymurek!

A.

Data: 2010-09-07 14:54:36
Autor: kamil d
krzysiek82 pisze:
Mo偶e w ten spos贸b ludzie si臋 opami臋taj膮 skoro niewielkie mandaty nie s膮 w stanie dotrze膰 do ich rozumu?

To ja proponuje w ka偶dym aucie GPS, dyspozytor b臋dzie sprawdza艂 pr臋dko艣膰 i je艣li by艂a przekroczona w momencie wypadku to wy艣le patrol z Pavulonem zamiast zespo艂u ratunkowego.

Oszcz臋dniejsza wersja to system autodestrukcji w samochodzie, je艣li wykryje przekroczenie przed wypadkiem to auto wybucha. Tu b臋dzie dodatkowa zaleta bo auto po takim wybuchu pewnie ci臋偶ko b臋dzie naprawi膰 i raczej nie wr贸ci ju偶 na rynek.

;)

--
kamil d

Data: 2010-09-07 15:01:02
Autor: krzysiek82
W dniu 2010-09-07 14:54, kamil d pisze:
Tu b臋dzie
dodatkowa zaleta bo auto po takim wybuchu pewnie ci臋偶ko b臋dzie naprawi膰
i raczej nie wr贸ci ju偶 na rynek.

a ja s艂ysza艂em, 偶e je艣li dow贸d rejestracyjny jest ca艂y to auto da si臋 wyklepa膰 :)

--
krzysiek82

Data: 2010-09-07 15:10:08
Autor: Robert_J
Czy warto pomaga膰 osobie kt贸ra uleg艂a wypadkowi z w艂asnej winy?
Jestem za wprowadzeniem odpowiedzialno艣ci finansowej za spowodowanie wypadku i poniesienia koszt贸w ca艂ej akcji ratowniczej.

A tak odchodz膮c troch臋 od ca艂ej tej dyskusji to zauwa偶, 偶e zdecydowana wi臋kszo艣膰 wypadk贸w, nie tylko samochodowych, spowodowana jest tzw. czynnikiem ludzkim, czyli w zasadzie zawsze mo偶na by艂oby kogo艣 obci膮偶y膰 kosztami ;-)).

Data: 2010-09-07 15:22:54
Autor: krzysiek82
W dniu 2010-09-07 15:10, Robert_J pisze:
> [...]
wi臋kszo艣膰 wypadk贸w, nie tylko samochodowych, spowodowana jest tzw.
czynnikiem ludzkim, czyli w zasadzie zawsze mo偶na by艂oby kogo艣 obci膮偶y膰

w艂a艣nie i oto chodzi, je艣li udowodni si臋, 艂amanie prawa kt贸re ko艅czy si臋 wypadkiem powinno si臋 z ca艂膮 surowo艣ci膮 wyci膮gach konsekwencje. Nie tylko w postaci mandatu a pokrycia ca艂kowitych koszt贸w akcji ratowniczej.

--
krzysiek82

Data: 2010-09-07 21:02:44
Autor: Plumpi
Czy warto pomaga膰 osobie kt贸ra uleg艂a wypadkowi z w艂asnej winy?
U偶ytkownik "krzysiek82" <other@cars.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:4c861016$0$22794$65785112news.neostrada.pl...

[...]

Nie warto, ale zgodnie z prawem masz obowi膮zek.

Data: 2010-09-07 22:02:10
Autor: venioo
[...]

Moze akurat zona mu rodzila a Ty jechales jak ostatni kapelusz?

Data: 2010-09-08 01:17:58
Autor: kogutek
> [...]
> rozumu?

Moze akurat zona mu rodzila a Ty jechales jak ostatni kapelusz?

Jak rodzi 縪na, jak si wiezie rannego. To w潮cza si 秝iat砤 drogowe, w潮cza
si klakson i jest si pojazdem uprzywilejowanym. Ma si w takiej sytuacji
uprawnienia jak karetka. Ka縟y ma nie tylko prawo ale i obowi眤ek w sytuacji
zagro縠nia 縴cia tak post眕i. A pierwszy napotkany patrol w policyjnym
samochodzie po wyja秐ieniu dlaczego si tak jedzie ma obowi眤ek da eskort.

Data: 2010-09-07 23:26:05
Autor: masti
Czy warto pomaga osobie kt髍a uleg砤 wypadkowi z w砤snej winy?
Dnia pi臋knego Wed, 08 Sep 2010 01:17:58 +0200, osobnik zwany kogutek
wystuka艂:

> [...]
> ich rozumu?

Moze akurat zona mu rodzila a Ty jechales jak ostatni kapelusz?

Jak rodzi 偶ona, jak si臋 wiezie rannego. To w艂膮cza si臋 艣wiat艂a drogowe,
w艂膮cza si臋 klakson i jest si臋 pojazdem uprzywilejowanym.

wow. I masz na to odpowiedni artyku艂 PoRD?

--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam l臋k gruntu! -Chyba wysoko艣ci? -Wiem co m贸wi臋, to grunt zabija!" T.Pratchett

Data: 2010-09-08 02:22:48
Autor: kogutek
Czy warto pomaga osobie kt髍a uleg砤wypadkowi z w砤snej winy?
Dnia pi&#65533;knego Wed, 08 Sep 2010 01:17:58 +0200, osobnik zwany kogutek
wystuka&#65533;:

> Jak rodzi 偶ona, jak si&#65533; wiezie rannego. To w&#65533;&#65533;cza si&#65533; &#65533;wiat&#65533;a drogowe,
> w&#65533;&#65533;cza si&#65533; klakson i jest si&#65533; pojazdem uprzywilejowanym. wow. I masz na to odpowiedni artyku&#65533; PoRD?

-- mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam l&#65533;k gruntu! -Chyba wysoko&#65533;ci? -Wiem co m贸wi&#65533;, to grunt zabija!" T.Pratchett

W wa縩iejszym ni PoRD dokumencie jest stosowny zapis. Nie moja wina 縠 go nie
znasz. --

Data: 2010-09-08 07:35:07
Autor: to
Czy warto pomaga osobie kt髍a uleg砤 wypadkowi z w砤snej winy?
begin kogutek
Jak rodzi 偶ona, jak si臋 wiezie rannego. To w艂膮cza si臋 艣wiat艂a drogowe,
w艂膮cza si臋 klakson i jest si臋 pojazdem uprzywilejowanym. Ma si臋 w takiej
sytuacji uprawnienia jak karetka.

Dobrze si臋 czujesz?

--
ignorance is bliss

Data: 2010-09-08 10:56:27
Autor: kogutek
> [...]

> w&#65533;&#65533;cza si&#65533; klakson i jest si&#65533; pojazdem uprzywilejowanym. Ma si&#65533; w takiej

Dobrze si&#65533; czujesz?

-- ignorance is bliss
Bardzo dobrze. A to 縠 ty widzisz iat po swojemu nie znaczy ze m眃ry jeste
tylko 縠 g硊pi. --

Data: 2010-09-08 10:28:16
Autor: krzysiek82
W dniu 2010-09-07 22:02, venioo pisze:
Moze akurat zona mu rodzila a Ty jechales jak ostatni kapelusz?

Tak jecha砮m jak ostatni kapelusz z pr阣ko禼i troch mniejsz ni dopuszczalna bo auto ju nie chcia硂 jecha z takim obci笨eniem.

--
krzysiek82

Data: 2010-09-07 22:03:12
Autor: megrims
[...]

No ja pier$%ole...

Jak mo偶na nie pom贸c?

A co, mo偶e rozda膰 ka偶demu glock'a i na miejscu rozstrzeliwa膰?

Data: 2010-09-07 22:16:07
Autor: Tomasz Pyra
krzysiek82 pisze:

Ale to nie zmienia faktu, 偶e marnuje si臋 pieni膮dze. Dlaczego potem wszyscy s膮 obarczanie za g艂upot臋 niekt贸rych?

Pomy艣l o przezi臋bieniach - powoduj膮 takie straty w bud偶ecie, 偶e wypadki drogowe przy tym to pryszcz.
Teraz wymy艣l kar臋 dla kogo艣 kto zim膮 chodzi bez czapki i szalika - to dopiero b臋d膮 oszcz臋dno艣ci, a nie jakie艣 tam wypadki drogowe.

Data: 2010-09-08 10:30:08
Autor: krzysiek82
W dniu 2010-09-07 22:16, Tomasz Pyra pisze:
Pomy艣l o przezi臋bieniach - powoduj膮 takie straty w bud偶ecie, 偶e wypadki
drogowe przy tym to pryszcz.

bierz pod uwag臋, 偶e leki kupujesz sobie sam, s膮 jeszcze inne koszta ale to ju偶 raczej po stronie pracodawc贸w kt贸rzy zwykle wyolbrzymiaj膮 swoje straty.

--
krzysiek82

Data: 2010-09-09 19:15:16
Autor: Sebastian Kaliszewski
krzysiek82 wrote:
W dniu 2010-09-07 22:16, Tomasz Pyra pisze:
Pomy艣l o przezi臋bieniach - powoduj膮 takie straty w bud偶ecie, 偶e wypadki
drogowe przy tym to pryszcz.

bierz pod uwag臋, 偶e leki kupujesz sobie sam,

Taaak, zobacz ile % NFZ dodaje...

Data: 2010-09-09 19:16:09
Autor: J.F.
On Thu, 09 Sep 2010 19:15:16 +0200,  Sebastian Kaliszewski wrote:
krzysiek82 wrote:
W dniu 2010-09-07 22:16, Tomasz Pyra pisze:
Pomy秎 o przezi阞ieniach - powoduj takie straty w bud縠cie, 縠 wypadki
drogowe przy tym to pryszcz.
bierz pod uwag, 縠 leki kupujesz sobie sam,
Taaak, zobacz ile % NFZ dodaje...

do takich na przeziebienie chyba niewiele.

J.

Data: 2010-09-10 09:39:53
Autor: krzysiek82
W dniu 2010-09-09 19:16, J.F. pisze:
do takich na przeziebienie chyba niewiele.

J.

w砤秐ie :) zreszt 縠by wyleczy si z przezi阞ienia wcale nie potrzeba u縴wa 縜dnych lek體, to si nazywa medycyna naturalna ka縟emu polecam. Oczyszcza cia硂 i umys.

--
krzysiek82

Data: 2010-09-08 01:09:02
Autor: kogutek
Czy warto pomaga� osobie kt贸ra uleg�a wypadkowi z w�asnej winy?
witajcie
sytuacja z dzisiejszego dnia, jad&#65533; sobie na &#65533;uku wyprzedza mnie osob贸wka nie wyrabia i l&#65533;duje w rowie na dachu, zmusza pojazd jad&#65533;cy z przeciwka to ust&#65533;pienia mimo, i偶 ten nie mam gdzie zjecha&#65533; ca&#65533;e szcz&#65533;&#65533;cie jad&#65533;cemu z przeciwka nic si&#65533; nie dzieje. I teraz pytanie. Czy warto pomaga&#65533; komu&#65533; takiemu? Jak dla mnie to marnowanie czasu policji, pogotowiu w tym czasie mogliby pom贸c komu&#65533; innemu kto faktycznie potrzebuje pomocy. W dzisiejszych czasach gdy ekonomia jest wa偶na, takie marnowanie &#65533;rodk贸w jest pozbawione sensu przecie偶. Oczywi&#65533;cie, mo偶e by&#65533; niejasno&#65533;&#65533; kto jest winny. Ale to nie zmienia faktu, 偶e marnuje si&#65533; pieni&#65533;dze. Dlaczego potem wszyscy s&#65533; obarczanie za g&#65533;upot&#65533; niekt贸rych? Jestem za wprowadzeniem odpowiedzialno&#65533;ci finansowej za spowodowanie wypadku i poniesienia koszt贸w ca&#65533;ej akcji ratowniczej. Mo偶e w ten spos贸b ludzie si&#65533; opami&#65533;taj&#65533; skoro niewielkie mandaty nie s&#65533; w stanie dotrze&#65533; do ich rozumu?

-- krzysiek82
Teraz nie warto ale trzeba pomaga ofiarom wypadk體 i sprawcom wypadk體. Prostym
rozwi眤aniem by by硂 縠by sprawca p砤ci za ca潮 akcj je秎i to nie by wypadek.
Chyba ze nie prze縴je. W takiej sytuacji nie 禼iga bym rodziny samob骿cy. Du縪
mogli by zrobi dla poprawienia bezpiecze駍twa ubezpieczyciele. Definicja
wypadku jest znana i do tego prosta. Wypadek to nag砮 zdarzenie kt髍ego nie
mo縩a by硂 przewidzie. Je秎i straty wyst阷uj w wyniku p阫ni阠ia opony
spe硁iaj眂ej warunki dopuszczenia do u縴tkowania to jest to wypadek. Ale nie
trzeba p砤ci jak p阫a opona bo kierowca na remontowanym odcinku drogi, gdzie
by硂 ograniczenie do 40 jecha 80. Oczywi禼ie je秎i kto inny w wyniku takiego
zdarzenia ponosi straty to ubezpieczyciel mu wyp砤ca kas a potem wyst阷uje z
roszczeniem do sprawcy. Niedawno obok mnie by硂 zderzenie. Jeden jecha ulic z
pierwsze駍twem. Wjecha w niego wyje縟縜j眂y z podporz眃kowanej. Skrzy縪wanie
oznakowane jest prawid硂wo. Wina oczywista. Gdyby kieruj眂y tym pojazdem dosta
zawa硊, zas砤b, p阫 mu przew骴 hamulcowy. To by砨y wypadek i ubezpieczyciel
musia by zap砤ci. Ale jak to by砤 nieuwaga albo cwaniactwo to ju nie. bo niby
z jakiej racji. Umawiali si 縠 b阣zie je糳zi zgodnie z przepisami. Ten co
dosta na boku i dachu przemie禼i si na odleg硂舵 wskazuj眂 縠 jecha du縪
szybciej ni by硂 mu wolno. Je秎i um體i si z ubezpieczycielem 縠 mu b阣zie
wolno nie stosowa przepis體 obowi眤uj眂ych wszystkich, to ubezpieczyciel p砤cze
i p砤ci. Ale jak si tak nie um體ili to wtedy s硑nne spieprzaj dziadu stosuje.
Niedawno w tv by program o wypadkach. Jest 砤godny zakr阾 i ograniczenie do 40.
Ka硍alino powie ze bzdura bo tam mo縩a jecha 120. By tylko drobny szczeg蟪.
Nie wida co jest za zakr阾em. A tam jest skrzy縪wanie. Bardzo blisko zakr阾u.
Przy czterdziestu jak kto wyjedzie z podporz眃kowanej to jak na tej z
pierwsze駍twem kto b阣zie jecha 40 to nic si nie stanie. Ale od 60 wzwy
strza jest pewny. To niby dlaczego ubezpieczyciel z moich pieni阣zy ma p砤ci
za takie zdarzenie. Niech p砤ci sprawca. --

Data: 2010-09-08 23:04:07
Autor: M.H.
W dniu 2010-09-08 01:09, kogutek pisze:

--
[...]

Sprawca zap砤ci. Poprzez utrat zni縠k w OC i AC. Je秎i nie ma AC to zap砤ci z w砤snej kieszeni za napraw w砤snego auta. Je秎i si dobrze potrzaska to zap砤ci w砤snym zdrowiem/b髄em - a o to chodzi przecie 縠by takiego zabola硂. Je縠li swoim wypadkiem spowoduje znaczne straty materialne lub w ludziach - ma prokuratora i mo縠 dosta wyrok. Nie po ka縟ym to sp硑nie, cho pewnie to b阣zie wyrok w zawieszeniu, ale to ju s眃 b阣zie rozstrzyga. Tak czy inaczej - zap砤ci, fakt czasem mo縠 za ma硂, czasem mu si uda jednak unikn辨 sprawiedliwo禼i jak np. tu:

http://wiadomosci.onet.pl/1352781,2677,1,prezes_piratem_drogowym,kioskart.html

No ale ta sytuacje jest jednak inna od tej poruszanej w tym w眛ku.

Data: 2010-09-08 23:41:09
Autor: kogutek
> [...]

http://wiadomosci.onet.pl/1352781,2677,1,prezes_piratem_drogowym,kioskart.html

No ale ta sytuacje jest jednak inna od tej poruszanej w tym w眛ku.
To z artyku硊 to patologia. Jedynym wyj禼iem z tej sytuacji jest przestrzelenie
obydwu kolan mordercy przez ojc體 zabitych. A potem przyznanie si ka縟ego z
nich ze strzela. Kilka takich przypadk體 rocznie i 縴cie sta硂 by si
砤twiejsze. A wracaj眂 do tematu. Sprawca w tej chwili p砤ci za ma硂. Je秎i
ubezpieczyciel si wypina kiedy sprawca lub poszkodowany by po kielichu. To
dlaczego si nie wypina jak sprawca lub poszkodowany naruszy obowi眤uj眂e
prawo. Opisa砮m zderzenie. Celowo nie nazywam tego wypadkiem, bo nim nie by.
Jeden nie zastosowa si do znak體. To ten co wyjecha z podporz眃kowanej. Drugi
jecha wed硊g mnie nie 60 a minimum 80. Obydwaj naruszyli przepisy. Obydwaj nie
powinni dosta grosza z ubezpieczenia i zap砤ci za akcj policji, stra縴 i
pogotowia.   --

Data: 2010-09-09 19:21:02
Autor: Sebastian Kaliszewski
kogutek wrote:
[...]

Ale si nie wypina. Dziadek kt髍y nie widzia czerwonego i wys砤 mnie na miesi眂 do szpitala musia za sw骿 samoch骴 sam zap砤ci cho mia AC. Bo w AC by硂 zapisane, 縠 wyp砤ta nie obowi眤uje je秎i samoch骴 u縴ty w przest阷stwie -- uznanie za winnego przez s眃 oznacza硂, 縠 szkoda nast眕i砤 na skutek przest阷stwa pope硁ionego przez kieruj眂ego dziadka.

Opisa砮m zderzenie. Celowo nie nazywam tego wypadkiem, bo nim nie by.

Jak najbardziej to by wypadek. Wypadek mo縠 by zawiniony.

\SK

Data: 2010-09-09 19:52:56
Autor: radekp@konto.pl
Czy warto pomaga� osobie kt贸ra uleg�a wypadkowi z w�asnej winy?
Thu, 09 Sep 2010 19:21:02 +0200, w <uahnl7-301.ln1@bozon.softax.pl>, Sebastian
Kaliszewski <s.bez_spamu@remove.this.informa.and.that.pl> napisa(-a):

> [...]

> Opisa砮m zderzenie. Celowo nie nazywam tego wypadkiem, bo nim nie by.

Jak najbardziej to by wypadek. Wypadek mo縠 by zawiniony.

Wypadki z regu硑 s zawinione.

A dziadek zosta skazany, bo mia砮 obra縠nia pow. 7 dni, a nie za czerwone.

Data: 2010-09-13 12:29:57
Autor: Sebastian Kaliszewski
Czy warto pomaga� osobie kt髍a uleg�a wypadkowi z w�asnej winy?
radekp@konto.pl wrote:
[...]

Oczywi禼ie -- to odnosi硂 si do stwierdzenia, 縠 jak kto np. wjedzie na czerownoe to to nie jest wypadek tylko, no w砤秐ie...

A dziadek zosta skazany, bo mia砮 obra縠nia pow. 7 dni, a nie za czerwone.

Zgadza si. Pocz眛kowo dosta 300PLN 體 za spowodowanie kolizji (to nawet mniej ni縝y za to czerwone dosta, bo za to to by硂 wtedy chyba 400-500PLN體). Dziadek zosta zkazany za spowodowanie wypadku a nie za umy秎n napa舵 na mnie przy u縴ciu samochodu.

\SK

Data: 2010-09-09 18:40:30
Autor: Sebastian Kaliszewski
krzysiek82 wrote:
[...]

To jest tw贸j psi obowi膮zek. Za nie udzielenie pomocy trafia si臋 za kratki. I bardzo dobrze.

W dzisiejszych czasach gdy ekonomia jest wa偶na, takie marnowanie 艣rodk贸w jest pozbawione sensu przecie偶. Oczywi艣cie, mo偶e by膰 niejasno艣膰 kto jest winny. Ale to nie zmienia faktu, 偶e marnuje si臋 pieni膮dze.

C贸偶 to ci臋偶kie brednie. Nawet z takim ekonomistycznym podej艣ciem, maj膮cym w d.. ludzike 偶ycie, to wiesz, 艣mier膰 (lub trwa艂e kalectwo) obywatela rozwini臋tego pa艅stwa (tak, wbrew r贸偶nym bredniom Polska jest rozwini臋tym pa艅stwem) w wieku produkcyjnym to strata... grubo powy偶ej miliona... euro.

[...]

Ale偶 jest odpowiedzialno艣膰 finansowa. Cywilna. Jest te偶 od niej ubezpieczenie.

\SK

Data: 2010-09-09 19:56:24
Autor: kogutek
krzysiek82 wrote:
> [...]
> sytuacja z dzisiejszego dnia, jad&#65533; sobie na &#65533;uku wyprzedza mnie osob贸wka > nie wyrabia i l&#65533;duje w rowie na dachu, zmusza pojazd jad&#65533;cy z przeciwka > to ust&#65533;pienia mimo, i偶 ten nie mam gdzie zjecha&#65533; ca&#65533;e szcz&#65533;&#65533;cie jad&#65533;cemu > z przeciwka nic si&#65533; nie dzieje. I teraz pytanie. Czy warto pomaga&#65533; komu&#65533; > takiemu? Jak dla mnie to marnowanie czasu policji, pogotowiu w tym > czasie mogliby pom贸c komu&#65533; innemu kto faktycznie potrzebuje pomocy.

To jest tw贸j psi obowi&#65533;zek. Za nie udzielenie pomocy trafia si&#65533; za kratki. I bardzo dobrze.

> W > dzisiejszych czasach gdy ekonomia jest wa偶na, takie marnowanie &#65533;rodk贸w > jest pozbawione sensu przecie偶. Oczywi&#65533;cie, mo偶e by&#65533; niejasno&#65533;&#65533; kto jest > winny. Ale to nie zmienia faktu, 偶e marnuje si&#65533; pieni&#65533;dze.

C贸偶 to ci&#65533;偶kie brednie. Nawet z takim ekonomistycznym podej&#65533;ciem, maj&#65533;cym w d.. ludzike 偶ycie, to wiesz, &#65533;mier&#65533; (lub trwa&#65533;e kalectwo) obywatela rozwini&#65533;tego pa&#65533;stwa (tak, wbrew r贸偶nym bredniom Polska jest rozwini&#65533;tym pa&#65533;stwem) w wieku produkcyjnym to strata... grubo powy偶ej miliona... euro.

> [...]
> Ale偶 jest odpowiedzialno&#65533;&#65533; finansowa. Cywilna. Jest te偶 od niej ubezpieczenie.

\SK
-- "Never underestimate the power of human stupidity" -- L. Lang
-- http://www.tajga.org -- (some photos from my travels)
Masz racj. Trzeba pomaga. Jest taki obowi眤ek. Brak pomocy mo縠 by traktowany
jako przest阷stwo. Za丑縨y hipotetyczn sytuacj. Jest noc. Wyje縟縜sz z polnej
drogi. W prawo jedziesz. Masz w潮czone i sprawne wszystkie 秝iat砤. To nic 縠 ze
z lewej jest zakr阾. Bardzo blisko i przed zakr阾em nie wida czy kto z tej
drogo co wyjecha砮 wyje縟縜. Na tak okoliczno舵 postawiony jest tam znak
ograniczaj眂y pr阣ko舵 do absurdalnie niskiej dla tego zakr阾u. Rozp阣zasz si,
ale Ci si nie spieszy. Zreszt nie chcesz warcze bo na tylnym siedzeniu 秔i w
bardzo drogim atestowanym foteliku tw骿 najwi阫szy skarb, dwu letni synek. Za
tob siedzi 縪na. Jest pi阫na i m硂da. Nagle robi Ci si w oczach ciemno. Po
chwili odzyskujesz przytomno舵. Dobre auto, wszystkie zabezpieczenia dla
kierowcy zadzia砤硑. Odwracasz g硂w i widzisz ze synek ma nienaturalnie
pochylon g硂w , tak jak ma jego ulubiony mi kiedy mu g硂w urwa, i nie
oddycha. Za tob rz陑i 縪na. Zanim odpi背e si z pas體 przesta砤. Wychodzisz z
samochodu, sprawdzasz i stwierdzasz 縠 nie 縴j. W ty twojego samochodu wbita
jest super bryka. W 秗odku siedzi facet. Uderzenie by硂 tak silne 縠 ma
zablokowane nogi. Nie mo縠 wysi倍. Jest przytomny. Przez wybite okno s硑szysz
ze rozmawia z kim przez telefon. Niezgrabnie mu idzie gadanie, jak by by
pijany. Ka縠 przys砤 dla siebie natychmiast helikopter ratunkowy i ekip co go
wyci眊nie. A policja ma na razie nie przyje縟縜. P蠹niej to jako za砤twi. No
trudno ze dopiero za p蟪 godziny, s硑szysz. Podchodzisz bli縠j i czujesz
gorza酬. Napisz teraz w jaki spos骲 przeprowadzisz akcj ratunkow. Musisz mu
pomoc. Takie prawo. Ja bym mu pom骻 tak. Jak bym nie mia z pi阠iu litr體
paliwa w kanistrze, z regu硑 mam, to bym spu禼i z kt髍ego baku. Pola bym
delikwenta i podpali. Dalej twierdzisz 縠 trzeba pomaga? --

Data: 2010-09-10 09:48:00
Autor: krzysiek82
W dniu 2010-09-09 19:56, kogutek pisze:
  Dalej twierdzisz 縠 trzeba pomaga?

z innej beczki, kiedy kto potr眂i kogo z mojej rodziny, nie poni髎 縜dnych konsekwencji bo mia zas硊gi partyjne. Podczas zdarzenia by pijany. Cz taki cz硂wiek zas硊guje na to, 縠by teraz chodzi z g硂w podniesion do g髍y?

--
krzysiek82

Data: 2010-09-13 12:55:55
Autor: Sebastian Kaliszewski
kogutek wrote:
Masz racj. Trzeba pomaga. Jest taki obowi眤ek. Brak pomocy mo縠 by traktowany
jako przest阷stwo. Za丑縨y hipotetyczn sytuacj.
                              ^^^^^^^^^^^^

hipotetyczn i nierealn.

[dramatyczna opowiastka ciach]

Napisz teraz w jaki spos骲 przeprowadzisz akcj ratunkow.

Wiesz, (zapewne w odr罂nieniu od Ciebie) bra砮m udzia w wypadku (nie z mojej winy). Mog zatem na podstawie w砤snego do秝iadczenia stwierdzi, 縠 ta historia jest zupe硁ie nierealna.

Musisz mu
pomoc.

Jako ofiara wypadku to nic nie musz. I zwykle te nie jestem w stanie. Zw砤szcza po dzwonie w ty takim, 縠 skasowa硂 pasa縠r體 -- samo przyspieszenie jest takie, 縠 nawet jak nic trale nie urwie w 秗odku, to na tyle wn阾rzno禼i poobraca, 縠 ich w砤禼iel jest wy潮czony z akcji i to na wi阠ej ni chwil.

Takie prawo. Ja bym mu pom骻 tak. Jak bym nie mia z pi阠iu litr體
paliwa w kanistrze, z regu硑 mam, to bym spu禼i z kt髍ego baku.

Kanister z baga縩ika ju nie istnieje.

Pola bym
delikwenta i podpali. Dalej twierdzisz 縠 trzeba pomaga?

Guzik wiesz co by zrobi, co by w stanie zrobi, itd. I nie 縴cz 縠by si dowiadywa -- to jest bardzo nie fajne. 痑dne 縴cie przed oczami nie przelatuje. M體isz "kurwa" (to tu przed), potem my秎isz "cholera, k硂pot, samoch骴 rozpieprzony", potem nawet patrzysz co z pasa縠rami, potem przychodzi wra縠nie, 縠 chyba masz flaki na wierzchu, my秎isz "czy to game over?", patrzysz, a tu krwawej plamy nie ma, wygl眃a ok, "no to mo縠 nie tak 糽e", wtedy u秝iadamiasz sobie 縠 nie oddychasz, "o, to jednak kiepsko", pojawiaj si sk眃 jacy ludzi m體i 縠by si nie rusza, rejestrujesz 縠 pasa縠rka mimo tego, 縠 ma si nie rusza wysiada, jako zmusi砮 si do oddychania, "o to chyba podobnie jak by砮m dzieciakiem i spad砮m z hamaku, te nie mog砮m oddycha -- w sumie nic strasznego", "o jak fajnie pod硂ga si wygi瓿a", sam wysiadasz, itd...

\SK

Data: 2010-09-10 09:44:41
Autor: krzysiek82
W dniu 2010-09-09 18:40, Sebastian Kaliszewski pisze:
To jest tw贸j psi obowi膮zek. Za nie udzielenie pomocy trafia si臋 za
kratki. I bardzo dobrze.

pomy艣l o podstawowej kwestii, kt贸ra te偶 stwarza zagro偶enie gdy zatrzyma si臋 ca艂a masa samochod贸w. Je艣li widzisz, 偶e kto艣 ju偶 si臋 zatrzyma艂 i pobieg艂 w stron臋 auta to znaczy, 偶e jeste艣 niepotrzebny i nale偶y si臋 usun膮膰 aby nie tarasowa膰 drogi i nie stwarza膰 dodatkowego zagro偶enia.

  (tak, wbrew r贸偶nym bredniom Polska jest
rozwini臋tym pa艅stwem)

pod jakim wzgl臋dem? Bo jako艣 tego na co dzie艅 nie wida膰. No chyba, 偶e pod wzgl臋dem marnowania unijnych pieni臋dzy to si臋 zgodz臋, pod tym wzgl臋dem polska to mistrzostwo 艣wiata.

Ale偶 jest odpowiedzialno艣膰 finansowa. Cywilna. Jest te偶 od niej
ubezpieczenie.

Ale niewsp贸艂mierna do koszt贸w akcji ratowniczej.

--
krzysiek82

Data: 2010-09-14 13:54:30
Autor: Sebastian Kaliszewski
krzysiek82 wrote:
[...]

Korki s膮 codziennie.

Je艣li widzisz, 偶e kto艣 ju偶 si臋 zatrzyma艂 i pobieg艂 w stron臋 auta to znaczy, 偶e jeste艣 niepotrzebny i nale偶y si臋 usun膮膰 aby nie tarasowa膰 drogi i nie stwarza膰 dodatkowego zagro偶enia.

Jak by艂 wypadek to i tak ustawi si臋 korek. Mo偶esz si臋 w艂a艣nie zatrzyma膰 cho膰by po to by pom贸c zabezpieczy膰 miejsce zdarzenia. A mo偶e poszkodowanych jesty wi臋cej a jeden cz艂owiek mo偶e udziala膰 pomocy jednej osobie na raz. Jak ju偶 wi臋cej samochod贸w stanie to mo偶na jecha膰 dalej.

Zachowa艂e艣 si臋 tak jak si臋 zachowa艂e艣 i nie szukaj tu usprawiedliwienia bo go nie otrzymasz.

 (tak, wbrew r贸偶nym bredniom Polska jest
rozwini臋tym pa艅stwem)

pod jakim wzgl臋dem?

Pod wi臋kszo艣ci膮.

Bo jako艣 tego na co dzie艅 nie wida膰.

Owszem, to wida膰 na co dzie艅.

To, 偶e jeste艣 typowym obywatelem tego kraju kt贸remu nic si臋 nie podoba i wszystko jest 藕le, obiektywnej rzeczywisto艣ci nie zmieni.

ROTFL!

\SK

Data: 2010-09-14 14:07:44
Autor: krzysiek82
Czy warto pomaga膰 osobie kt贸ra uleg艂a wypadkowi z w艂asnej winy?
W dniu 2010-09-14 13:54, Sebastian Kaliszewski pisze:
Owszem, to wida膰 na co dzie艅.

to mi艂e, 偶e 偶yjesz w innym 艣wiecie, ale na co dzie艅 tego 艣wiata nie ma, jest syf, brud, bieda, g艂upota ogarniaj膮ca wszystko w ko艂o. Nie widzisz tego to tw贸j problem, ale nie wmawiaj innym, 偶e ten kraj normalny. Bo nie jest i nigdy nie by艂. Niestety nie zapowiada si臋 aby co艣 w tej kwestii mia艂o si臋 zmieni膰, bo przecie偶 wi臋kszo艣膰 spo艂ecze艅stwa 偶yje w niewiedzy i my艣l膮, 偶e tak jest dobrze.

--
krzysiek82

Data: 2010-09-16 12:39:55
Autor: Sebastian Kaliszewski
krzysiek82 wrote:
[...]

Przejed藕 si臋 troch臋 po 艣wiecie to zrozumiesz co to jest syf, brud, bieda czy g艂upota ogarniaj膮ca wszystko w ko艂o.

Nie widzisz tego to tw贸j problem, ale nie wmawiaj innym, 偶e ten kraj normalny.

Jest. Nie jest najbogatszym krajem na 艣wiecie, ale jest krajem zupe艂nie cywilizowanym, dobrze podpi臋tym do najwi臋szego systemu gospodarczego na 艣wiecie, itd.

Bo nie jest i nigdy nie by艂.

Jest i wiele razy w historii (cho膰 nie zawsze) by艂.

Chyba, 偶e za normalno艣膰 uznajesz 艣redni膮 艣wiatow膮 -- wtedy to faktycznie nie jest bo "nieco" do przodu odstaje :)

Niestety nie zapowiada si臋 aby co艣 w tej kwestii mia艂o si臋 zmieni膰, bo przecie偶 wi臋kszo艣膰 spo艂ecze艅stwa 偶yje w niewiedzy i my艣l膮, 偶e tak jest dobrze.

To raczej ty 偶yjesz w niewiedzy. Przejed藕 si臋 po 艣wiecie, po偶yj troch臋 gdzie indziej. Wycieczki "all inclusive" nie zaliczam do "poje偶d偶enia i po偶ycia".

\SK

Data: 2010-09-16 12:47:24
Autor: Cavallino
Czy warto pomaga膰 osobie kt贸ra uleg艂a wypadkowi z w艂asnej winy?
U偶ytkownik "Sebastian Kaliszewski" <s.bez_spamu@remove.this.informa.and.that.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:

To raczej ty 偶yjesz w niewiedzy. Przejed藕 si臋 po 艣wiecie, po偶yj troch臋 gdzie indziej. Wycieczki "all inclusive" nie zaliczam do "poje偶d偶enia i po偶ycia".

Nawet na nich wida膰 przepa艣膰 jaka jest mi臋dzy Europ膮, zw艂aszcza tak膮 艣redniego szczebla (jak Polska), a wi臋kszo艣ci膮 z reszty 艣wiata.
Wystarczy poza nasz kontynent wyjecha膰.

Data: 2010-09-16 12:57:49
Autor: krzysiek82
W dniu 2010-09-16 12:47, Cavallino pisze:
Nawet na nich wida膰 przepa艣膰 jaka jest mi臋dzy Europ膮, zw艂aszcza tak膮
艣redniego szczebla (jak Polska), a wi臋kszo艣ci膮 z reszty 艣wiata.
Wystarczy poza nasz kontynent wyjecha膰.

dok艂adnie, w 89roku by艂o to dla mnie jako dziecka traumatyczne prze偶ycie, inny 艣wiat bardziej kolorowy itp itd. Teraz mo偶e pod tym wzgl臋dem si臋 poprawi艂o (mamy markety itp itd) ale mentalno艣膰 si臋 nie zmieni艂a a to chyba w艂a艣nie ona determinuje zmiany i post臋p w dobrym kierunku. Mam znajomego kt贸ry nigdy nie by艂 za granic膮 dla niego jest w polsce super tym bardziej, 偶e pracuje jako urz臋dnik i realnie w praktyce nic nie robi sam si臋 tych chwali na lewo i prawo.

--
krzysiek82

Data: 2010-09-16 12:52:06
Autor: krzysiek82
W dniu 2010-09-16 12:39, Sebastian Kaliszewski pisze:
Przejed藕 si臋 troch臋 po 艣wiecie to zrozumiesz co to jest syf, brud, bieda
czy g艂upota ogarniaj膮ca wszystko w ko艂o.

cz臋sto podr贸偶uje i to nie w kapsule zwanej autobusem z przewodnikiem. (zwykle na zach贸d) bo na wsch贸d mnie nie ci膮gnie. Nie twierdz臋, 偶e wsz臋dzie jest super, ale nie zmienia to faktu, 偶e nadal negatywnie odstajemy od reszty europy. Wystarczy pojecha膰 na S艂owacj臋, zdziwi艂o mnie tak to, 偶e na przystankach autobusowych s膮 kwiatki w doniczkach. Przecie偶 u nas dawno by je kto艣 rozwali艂 zniszczy艂 i zadepta艂.

Jest. Nie jest najbogatszym krajem na 艣wiecie, ale jest krajem zupe艂nie
cywilizowanym, dobrze podpi臋tym do najwi臋szego systemu gospodarczego na
艣wiecie, itd.

niestety mo偶e na podstawie papki z medi贸w mo偶na tak my艣le膰, ale zag艂臋biaj膮c si臋 w t膮 tematyk臋 raczej si臋 tych rewelacji nie potwierdzi.

Chyba, 偶e za normalno艣膰 uznajesz 艣redni膮 艣wiatow膮 -- wtedy to faktycznie
nie jest bo "nieco" do przodu odstaje :)

pod jakim wzgl臋dem do przodu?

To raczej ty 偶yjesz w niewiedzy. Przejed藕 si臋 po 艣wiecie, po偶yj troch臋
gdzie indziej. Wycieczki "all inclusive" nie zaliczam do "poje偶d偶enia i
po偶ycia".

偶eby艣 wiedzia艂 nigdy nie by艂em na zagranicznej wycieczce typu "all inclusive" poruszam si臋 tam gdzie sam mog臋 samodzielnie dojecha膰.

--
krzysiek82

Data: 2010-09-16 13:11:28
Autor: Artur 'futrzak' Ma艣l膮g
Czy warto pomaga膰 osobie kt贸ra uleg艂a wypadkowi z w艂asnej winy?
W dniu 2010-09-16 12:52, krzysiek82 pisze:
(...)
cz臋sto podr贸偶uje i to nie w kapsule zwanej autobusem z przewodnikiem.

To cz臋sto to ju偶 kto艣 tu wyliczy艂.

(zwykle na zach贸d) bo na wsch贸d mnie nie ci膮gnie. Nie twierdz臋, 偶e
wsz臋dzie jest super, ale nie zmienia to faktu, 偶e nadal negatywnie
odstajemy od reszty europy. Wystarczy pojecha膰 na S艂owacj臋, zdziwi艂o

Znasz te S艂owacj臋 tylko z opowie艣ci. W por贸wnaniu do Polski to
'3 艣wiat'.

mnie tak to, 偶e na przystankach autobusowych s膮 kwiatki w doniczkach.
Przecie偶 u nas dawno by je kto艣 rozwali艂 zniszczy艂 i zadepta艂.

Pomniki naszych radzieckich przyjaci贸艂 te偶 si臋 艣wietnie maj膮, ale
nie 艣wiadczy to og贸lnym poziomie, czy standardach europejskich.

Data: 2010-09-16 13:12:44
Autor: krzysiek82
W dniu 2010-09-16 13:11, Artur 'futrzak' Ma艣l膮g pisze:
To cz臋sto to ju偶 kto艣 tu wyliczy艂.

no dobrze nie to, co obecni tu 艣wiatowcy ale 3-4 razy do roku to chyba wystarczy, 偶eby mie膰 jaki艣 艣wiatopogl膮d?

Znasz te S艂owacj臋 tylko z opowie艣ci. W por贸wnaniu do Polski to
'3 艣wiat'.

przyk艂ady prosz臋.

Pomniki naszych radzieckich przyjaci贸艂 te偶 si臋 艣wietnie maj膮, ale
nie 艣wiadczy to og贸lnym poziomie, czy standardach europejskich.

nie wnika艂em, w sumie mnie interesuje jaki nar贸d jest teraz a nie jaki by艂.

--
krzysiek82

Data: 2010-09-16 13:34:27
Autor: Artur 'futrzak' Ma艣l膮g
Czy warto pomaga膰 osobie kt贸ra uleg艂a wypadkowi z w艂asnej winy?
W dniu 2010-09-16 13:12, krzysiek82 pisze:
(...)
no dobrze nie to, co obecni tu 艣wiatowcy ale 3-4 razy do roku to chyba
wystarczy, 偶eby mie膰 jaki艣 艣wiatopogl膮d?

Nie wierz臋 nawet w 1, ale to jest tylko i wy艂膮cznie Twoja wina.

przyk艂ady prosz臋.

Przejed藕 si臋 np. od Barwinka przez Zborov, Bardejov, Presov
do Koszyc - ze zwiedzaniem, zakupami, szwendaniem si臋 z ciekawo艣ci.
Trudno por贸wnywa膰 na podstawie Bratys艂awy czy pobytu w Jasnej.
Zobaczysz sobie t臋 czysto艣膰, porz膮dek, wysoki standard itd.

nie wnika艂em, w sumie mnie interesuje jaki nar贸d jest teraz a nie jaki by艂.

Ja pisz臋 o obecnych czasach, a nie jak by艂o kiedy艣. To by艂 tylko
przyk艂ad pewnych zachowa艅. My dla przyk艂adu zniszczyli艣my mn贸stwo
pami膮tek po tamtych czasach i nie 艣wiadczy to dobrze o niszcz膮cych
i manipuluj膮cych przesz艂o艣ci膮.

Data: 2010-09-16 13:53:33
Autor: krzysiek82
W dniu 2010-09-16 13:34, Artur 'futrzak' Ma艣l膮g pisze:

Nie wierz臋 nawet w 1, ale to jest tylko i wy艂膮cznie Twoja wina.

dobrze i w sumie mnie to nie obchodzi czy w co艣 wierzysz czy nie.

[...]

zaciekaw mnie to mo偶e odwiedz臋 tamte rejony. Chocia偶 w sumie po wprowadzeniu euro stracili na atrakcyjno艣ci w moich oczach. Dodam jednak, 偶e S艂owacja to nie by艂 najlepszy przyk艂ad, ale moje ukochane Niemcy ju偶 tak.

--
krzysiek82

Data: 2010-09-16 14:22:17
Autor: Artur 'futrzak' Ma艣l膮g
Czy warto pomaga膰 osobie kt贸ra uleg艂a wypadkowi z w艂asnej winy?
W dniu 2010-09-16 13:53, krzysiek82 pisze:
(...)
dobrze i w sumie mnie to nie obchodzi czy w co艣 wierzysz czy nie.

Nieistotne - chodzi o Twoj膮 wiarygodno艣膰, a co za tym idzie, tre艣膰
p艂yn膮c膮 z Twoich wypowiedzi. Nawet w tym w膮tku.

zaciekaw mnie to mo偶e odwiedz臋 tamte rejony. Chocia偶 w sumie po
wprowadzeniu euro stracili na atrakcyjno艣ci w moich oczach. Dodam
jednak, 偶e S艂owacja to nie by艂 najlepszy przyk艂ad,

Aha, czyli najpierw podajesz S艂owacj臋 jako przyk艂ad, p贸藕niej si臋
wycofujesz rakiem, poniewa偶 od Euro to ju偶 jest inaczej i jej nie
odwiedzasz? Dok艂adnie jak pisa艂em (nie tylko ja) - 艣wiat znasz
z opowie艣ci, a nie z w艂asnych do艣wiadcze艅.

ale moje ukochane Niemcy ju偶 tak.

Patrz膮c po tym co wypisujesz, to znasz je dok艂adnie tak samo jak
S艂owacj臋.

Data: 2010-09-17 09:33:28
Autor: krzysiek82
W dniu 2010-09-16 14:22, Artur 'futrzak' Ma艣l膮g pisze:
Nieistotne - chodzi o Twoj膮 wiarygodno艣膰, a co za tym idzie, tre艣膰
p艂yn膮c膮 z Twoich wypowiedzi. Nawet w tym w膮tku.

ju偶 raz pisa艂em i teraz powt贸rz臋, nie obchodzi mnie co my艣l膮 inni.

Aha, czyli najpierw podajesz S艂owacj臋 jako przyk艂ad, p贸藕niej si臋
wycofujesz rakiem, poniewa偶 od Euro to ju偶 jest inaczej i jej nie
odwiedzasz?

Mia艂e艣 mnie zainteresowa膰 a nie wypisywa膰 swoje teorie. Z ch臋ci膮 wys艂ucham twojego zdania na temat S艂owacji a jak b臋dzie sposobno艣膰 to si臋 przejad臋.

--
krzysiek82

Data: 2010-09-17 09:49:17
Autor: Artur 'futrzak' Ma艣l膮g
W dniu 2010-09-17 09:33, krzysiek82 pisze:
[...]

Znakomite podsumowanie, kt贸re w spos贸b wr臋cz idealny przeczy wielu
Twoim tezom.

[...]

LOL - ja mia艂em Ciebie zainteresowa膰? Chcesz to si臋 zam zainteresuj,
a nie wypisuj bzdury bez zapoznania si臋 z tematem.

> Z ch臋ci膮 wys艂ucham twojego zdania na temat S艂owacji

Zn贸w sobie zaprzeczasz - przed chwil膮 pisa艂e艣, 偶e nie interesuje
Ciebie, co my艣l膮 inni. W sumie nie pierwszy raz.

> a jak b臋dzie sposobno艣膰 to si臋 przejad臋.

Trzeba to by艂o zrobi膰 wcze艣niej. Jak sam widzisz, wiarygodno艣膰
tego co wypisujesz jest bardzo ma艂a.

Data: 2010-09-17 10:04:04
Autor: krzysiek82
W dniu 2010-09-17 09:49, Artur 'futrzak' Ma艣l膮g pisze:
Znakomite podsumowanie, kt贸re w spos贸b wr臋cz idealny przeczy wielu
Twoim tezom.

wiesz chyba ma艂pa w zoo zrozumie wi臋cej ni偶 ty. koniec tematu bo ty ci膮gle te swoje brednie wypisujesz.

--
krzysiek82

Data: 2010-09-17 13:06:55
Autor: Artur 'futrzak' Ma艣l膮g
W dniu 2010-09-17 10:04, krzysiek82 pisze:
Artur 'futrzak' Ma艣l膮g pisze:
Znakomite podsumowanie, kt贸re w spos贸b wr臋cz idealny przeczy wielu
Twoim tezom.

wiesz chyba ma艂pa w zoo zrozumie wi臋cej ni偶 ty. koniec tematu bo ty
ci膮gle te swoje brednie wypisujesz.

Dobre, dobre - jak zaczyna brakowa膰 argument贸w, to trzeba troch臋
poszczeka膰/obsika膰 :)

Mi艂ego zwiedzania - chocia偶 Europy :)

Data: 2010-09-17 13:42:03
Autor: krzysiek82
W dniu 2010-09-17 13:06, Artur 'futrzak' Ma艣l膮g pisze:
Dobre, dobre - jak zaczyna brakowa膰 argument贸w, to trzeba troch臋
poszczeka膰/obsika膰 :)

to nie ja jestem futrzak, jak szczasz gdzie popadnie to nie wymagaj tego od innych :)

--
krzysiek82

Data: 2010-09-17 14:08:37
Autor: Artur 'futrzak' Ma艣l膮g
Czy warto pomaga膰 osobie kt贸ra uleg艂a wypadkowi z w艂asnej winy?
W dniu 2010-09-17 13:42, krzysiek82 pisze:
(...)
to nie ja jestem futrzak, jak szczasz gdzie popadnie to nie wymagaj tego
od innych :)

Kolejne zdanie, kt贸rym potwierdzasz sw贸j poziom.

Data: 2010-09-17 14:11:54
Autor: krzysiek82
W dniu 2010-09-17 14:08, Artur 'futrzak' Ma艣l膮g pisze:
Kolejne zdanie, kt贸rym potwierdzasz sw贸j poziom.

koniec, nie b臋d臋 schodzi艂 do twojego poziomu bo i tak pokonasz mnie do艣wiadczeniem.

--
krzysiek82

Data: 2010-09-17 14:47:07
Autor: Artur 'futrzak' Ma艣l膮g
Czy warto pomaga膰 osobie kt贸ra uleg艂a wypadkowi z w艂asnej winy?
W dniu 2010-09-17 14:11, krzysiek82 pisze:
(...)
koniec, nie b臋d臋 schodzi艂 do twojego poziomu bo i tak pokonasz mnie
do艣wiadczeniem.

Powszechnie znanym jest fakt, ze jeste艣 cz艂owiekiem wr臋cz idealnym,
prawdom贸wnym, o szerokiej wiedzy, wielkim do艣wiadczeniu, nieomylno艣ci,
wysokim poziomie kultury osobistej itd., a ka偶dy kto si臋 z Tob膮 nie
zgadza, to plebs i prymityw.

C贸偶, marzenia kosztuj膮...

Data: 2010-09-16 14:22:50
Autor: mleko
On 2010-09-16 13:53, krzysiek82 wrote:

ale moje ukochane Niemcy ju偶 tak.

Nie rozumiem, co ciebie powstrzymuje przed przeniesieniem sie tam? Dzis to nie jest problem. Zona nostryfikuje dyplom, odpadnie problem konkurencyjnego weterynarza, ty na codzien bedziesz mial do czynienia z fachowcami, a nie podludzmi "polaczkami". Bedziesz mial dostep do najlepszych samochodow, nie od polskich handlarzy, bedziesz mial wspaniale drogi, pewnie tez wspanialych sasiadow,wspanialy rzad. Czy ty jestes masochista? Masz przeciez mozliwosc przeniesienia sie do ukochanego kraju, a mimo tego dalej tu tkwisz. Dla czego ciagle tu jestes i sie meczysz?

Data: 2010-09-16 16:04:17
Autor: Robert R阣ziak
On Thu, 16 Sep 2010 14:22:50 +0200, mleko <mleko@mleko.ml> wrote:

Dla czego ciagle tu jestes i sie meczysz?

 Bo ,,protestancki etos pracy'', a nie samobiczowania? :P

Data: 2010-09-17 09:29:45
Autor: krzysiek82
Czy warto pomaga膰 osobie kt贸ra uleg艂a wypadkowi z w艂asnej winy?
W dniu 2010-09-16 14:22, mleko pisze:
  Dla czego ciagle tu
jestes i sie meczysz?

ja si臋 nie m臋cz臋 i nigdy tak nie napisa艂em

--
krzysiek82

Data: 2010-09-18 07:55:29
Autor: Budzik
Czy warto pomaga osobie kt髍a uleg砤 wypadkowi z w砤snej winy?
Osobnik posiadaj眂y mail other@cars.pl napisa(a) w poprzednim odcinku co nast阷uje:

witajcie
sytuacja z dzisiejszego dnia, jad sobie na 硊ku wyprzedza mnie osob體ka nie wyrabia i l眃uje w rowie na dachu, zmusza pojazd jad眂y z przeciwka to ust眕ienia mimo, i ten nie mam gdzie zjecha ca砮 szcz甓cie jad眂emu z przeciwka nic si nie dzieje. I teraz pytanie. Czy warto pomaga komu takiemu? Jak dla mnie to marnowanie czasu policji, pogotowiu w tym czasie mogliby pom骳 komu innemu kto faktycznie potrzebuje pomocy. W dzisiejszych czasach gdy ekonomia jest wa縩a, takie marnowanie 秗odk體 jest pozbawione sensu przecie. Oczywi禼ie, mo縠 by niejasno舵 kto jest winny. Ale to nie zmienia faktu, 縠 marnuje si pieni眃ze. Dlaczego potem wszyscy s obarczanie za g硊pot niekt髍ych? Jestem za wprowadzeniem odpowiedzialno禼i finansowej za spowodowanie wypadku i poniesienia koszt體 ca砮j akcji ratowniczej. Mo縠 w ten spos骲 ludzie si opami阾aj skoro niewielkie mandaty nie s w stanie dotrze do ich rozumu?

czy godzisz sie na to, aby nie ratowac cie, jezeli bedziesz mia atak serca a tw骿 poziom cholesterolu bedzie ponad norme?
W koncu mogles zadbac o sw骿 stan zdrowia.

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usu tak縠 "_")
"Bo縠, u縴cz mi pogody ducha, abym godzi si z tym, czego nie mog
zmieni,  odwagi, abym zmienia to, co mog zmieni,  i szcz甓cia,
aby mi si jedno z drugim nie popieprzy硂."  Stephen King

Czy warto pomaga膰 osobie kt贸ra uleg艂a wy padkowi z w艂asnej winy?