Czy warto tą płytę kupić?

Data: 2011-11-19 16:59:53
Autor: Maru
Czy warto tą płytę kupić?
Szukam płyty pod AM2+, zastanawiam się nad tym zakupem tylko, że nie mogę nic bliższego znaleźć o tej płycie. Czy faktycznie to jest ECS GF8200??
http://allegro.pl/hit-ecs-gf8200-am2-am2-phenom-ddr1066-audio8-1-i1938435053.html
Czy warto brać tą płytę czy raczej szukać np. Asusa M3N78 lub coś z MSI K9A2-Neo.

Pozdrawiam

Data: 2011-11-19 18:09:21
Autor: krzysztof posłuszny
Czy warto tą płytę kupić?

Użytkownik "Maru" <maru@nospam.pl> napisał w wiadomości
[...]

Na Twoje pytanie nie odpowiem ani tak ani nie.... Byłem w podobnej sytuacji tylko z tą różnicą że szukałem płyty pod karte grafiki i kupiłem płytę firmy MSI P4M900M2 za niecałe 100 zł. Płyta chodzi ja stare zardzewiałe taczki.... Myślę że warto by było dozbierać jeszcze drugie tyle i kupić coś z górnej półki jak niechcesz żeby co chwila szlak cię trafiał... Tyle odemnie.

Data: 2011-11-19 18:10:45
Autor: krzysztof posłuszny
Czy warto tą płytę kupić?

Użytkownik "krzysztof posłuszny" <wojownik266@wp.pl> napisał w wiadomości news:ja8ns2$i3t$1news.onet.pl...

[...]

Dodam jeszcze stare przysłowie - Tanie Zawsze Drożej Kosztuje!!!

Data: 2011-11-19 19:02:47
Autor: Maru
Czy warto tą płytę kupić?
W dniu 19.11.2011 18:10, krzysztof posłuszny pisze:

[...]

Tego właśnie się obawiam, chyba poczekam i może coś sensownego kupię.

Data: 2011-11-20 02:48:37
Autor: Feromon
Czy warto tą płytę kupić?

Użytkownik "Maru" <maru@nospam.pl> napisał w wiadomości news:4ec7dfe9$0$5806$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Za tanio jakby. ASUS nie orzeł, ale poleci...

Feromon

Data: 2011-11-20 23:25:37
Autor: Remek
Czy warto tą płytę kupić?
Użytkownik "Maru" napisał:

lub coĹ› z MSI

MSI radzę omijać z daleka. Gorszego szajsu ze świecą szukać.

Remek

Data: 2011-11-21 18:50:28
Autor: Maru
Czy warto tą płytę kupić?
W dniu 20.11.2011 23:25, Remek pisze:
Użytkownik "Maru" napisał:

lub coĹ› z MSI

MSI radzę omijać z daleka. Gorszego szajsu ze świecą szukać.

Remek

Dzięki za konkretną odpowiedź, jeszcze chodzi mi po głowie Asrock A780GXH/128M ponoć całkiem niezła jak na tę klasę płyt.

Pozdrawiam.

Data: 2011-11-21 21:31:29
Autor: WiesłaW
Czy warto t± płytę kupić?
Dnia 21-11-2011 o 18:50 Maru napisał na pl.comp.pecet:

W dniu 20.11.2011 23:25, Remek pisze:
Użytkownik "Maru" napisał:

lub co¶ z MSI

MSI radzę omijać z daleka. Gorszego szajsu ze ¶wiec± szukać..

Remek

Dzięki za konkretn± odpowiedĽ,

Za takie porady radzę omijać z daleka... Remka :)

--
WiesłaW
Opera Mail

Data: 2011-11-21 22:29:55
Autor: Remek
Czy warto t± płytę kupić?
Użytkownik "WiesłaW" napisał:

Za takie porady radzę omijać z daleka... Remka :)

Mógłby¶ rozwin±ć? Co Ci się w moim po¶cie nie podoba? Radzę autorowi wykluczyć
jedn± z opcji, ponieważ takie mam do¶wiadczenia z MSI. O innych firmach póki co
się nie wypowiadam. Masz inne zdanie? Napisz to zamiast personalnego ataku.
Dostaniesz zaraz należyta odprawę i zrobi Ci sie przykro i głupio. nazwiesz mnie
chamem i splonkujesz. Pamiętaj jednak, że to Ty zacz±łe¶.

Remek

Data: 2011-11-22 17:03:28
Autor: WiesłaW
Czy warto t± płytę kupić?
Dnia 21-11-2011 o 22:29 Remek napisał na pl.comp.pecet:

[...]

W którym miejscu Twojego postu jest napisane o Twoich do¶wiadczeniach z
mark± MSI? Zdanie typu "to jest szajs" mogę napisać o każdej firmie (MSI,
Asus, Gigabyte, Asrock) ponieważ wszystkie miewaj± wpadki, tylko co zrobi
wtedy ogłupiały pytaj±cy? Pewnie podziękuje za konkretn± odpowiedĽ :)

Gdyby¶ napisał przynajmniej na czym się przejechałe¶, zamiast tego
bezsensownego niczym nie uzasadnionego stwierdzenia, to i ja chętnie
poczytam. I to ode mnie ż±dasz rozwinięcia - a gdzie Twoje?
Ja np. mam bardzo dobre choć nie za szerokie do¶wiadczenia z MSI, a ich
teraĽniejsze płyty główne w niczym nie ustępuj± innym producentom. Jakby
nie patrzeć jest to - zdaje się - trzeci "gracz" w tym segmencie.
Czy MSI K9A2-Neo jest zł± płyt±?, bo ja widzę np jak wła¶nie rozsypuje się
flagowy produkt Asusa na Socket A - A7N8X-E Deluxe.

Nie było moim zamiarem Ciebie atakować, to miał być taki "prowokacyjny"
żart. Bardzo przepraszam, jeżeli poczułe¶ się urażony. Mam jednak czasami
takie nieodparte wrażenie, że pod nickiem Remek pisz± dwie różne osoby :)

--
WiesłaW
Opera Mail

Data: 2011-11-22 18:01:26
Autor: Maru
Czy warto t± płytę kupić?
Nie ma się co kłócić, bo nie tędy droga, ale faktycznie my¶lałem, że padn± jakie¶ konkrety za i przeciw. A tak to raczej chyba zdam się po czę¶ci na dane techniczne i na własne widzi mi się.

Data: 2011-11-22 19:11:31
Autor: krzysztof posłuszny
Czy warto t± płytę kupić?

Użytkownik "Maru" napisał w wiadomo¶ci
Nie ma się co kłócić, bo nie tędy droga, ale faktycznie my¶lałem, że padn± jakie¶ konkrety za i przeciw. A tak to raczej chyba zdam się po czę¶ci na dane techniczne i na własne widzi mi się.

Widzi mi się że to bedzie najlepsze rozwi±zanie...

Data: 2011-11-23 04:59:06
Autor: Remek
Czy warto t± płytę kupić?
Użytkownik "Maru" napisał:

faktycznie my¶lałem, że padn± jakie¶ konkrety ...

Moja ocena jest za tzw. całokształt. Nie ma co sie rozpisywać. Chcesz wierz, nie
chcesz nie wierz, ale jak kupisz MSI to za jaki¶ czas podziel się swoja opini±.

chyba zdam się po czę¶ci na dane techniczne i na własne widzi mi się.

Dobrze Ci radzę. Zapomnij o MSI. Asrock oceniam na 3+. Polecam Asusa, lub
Gigabyte. Koniecznie na chipsecie Intela. I dpbrze zapoznaj się z wyposażeniem
płyty. Chociaż teraz raczej trudno znaleĽć płytę, która by nie miała zł±cza
SATA, czy FireWire, ale strzeżonego ... Zapoznaj się również z list±
obsługiwanych procesorów i dostępno¶ci± driverów.

Remek

Data: 2011-11-23 10:57:00
Autor: G Nowak
Czy warto t± płytę kupić?
[...]

MSI to szajs, plyty na AM2 z chipem Intela...

Polecam dokonczyc flaszke i isc spac ;)

--
Pozdr

Data: 2011-11-23 14:10:32
Autor: Remek
Czy warto t± płytę kupić?
Użytkownik "G Nowak" napisał:

MSI to szajs, plyty na AM2 z chipem Intela...

Polecam dokonczyc flaszke i isc spac ;)

Nie doczytałem, że to AMD. Rzeczywi¶cie nie ma o czym mówić. Od pewnego czasu
AMD też omijam z daleka. Dla mnie EOT.

Remek

Data: 2011-11-23 13:15:29
Autor: G Nowak
Czy warto t± płytę kupić?
MSI to szajs, plyty na AM2 z chipem Intela...

Polecam dokonczyc flaszke i isc spac ;)

Nie doczytałem, że to AMD. Rzeczywi¶cie nie ma o czym mówić. Od pewnego czasu
AMD też omijam z daleka. Dla mnie EOT.

Zapomniales dodac, ze omijasz bo jest to "szajs" ;p

Data: 2011-11-24 15:20:42
Autor: Remek
Czy warto t± płytę kupić?
Użytkownik "G Nowak" napisał:

> AMD też omijam z daleka.

Zapomniales dodac, ze omijasz bo jest to "szajs" ;p

Po co ta złosliwo¶ć? Czy grupa dyskusyjna nie słuzy do wymiany opinii? To może
byc ciekawa dtskusja. Oczywi¶cie pod warunkiem powstrzymania się od ataków
personalnych. Jestem długoletnim uzytkownikiem komputera i mam swoje
do¶wiadczenia i obserwacje. Obecno¶ć AMD na rynku spowodowała swego czasu
gwałtowny spadek cen procesorów i płyt głównych. Jednak poza okresem Athlonów i
Duronów klasy 1 GHz kontra Pentium III, kiedy to AMD górował wydajno¶ci±, jednak
Intel ma duż± przewagę. Ich wyroby s± ogólnie rzecz ujmuj±c lepsze. Można
podawać szczegóły. AMD po prostu nie nad±ża. Ich procesor 64 bitowy, który miał
być odpowiedzi± na serię Pentium 4 to niestety nieporozumienie.

Remek

Data: 2011-11-24 23:57:14
Autor: WiesłaW
Czy warto t± płytę kupić?
Dnia 24-11-2011 o 15:20 Remek napisał na pl.comp.pecet:

Użytkownik "G Nowak" napisał:

> [...]

podawać szczegóły. AMD po prostu nie nad±ża. Ich procesor 64 bitowy,  który miał
być odpowiedzi± na serię Pentium 4 to niestety nieporozumienie.

Sk±d Ty bierzesz te informacje? Wyroby Intela wcale nie s± lepsze. Bior±c
pod uwagę stosunek wydajno¶ć/cena s± tej samej klasy, a może i lepsze od
Intela. Jeżeli można to podaj te szczegóły.
Dlaczego 64 bitowy procesor AMD to nieporozumienie? Intel zacz±ł zdobywać
przewagę dopiero po wypuszczeniu Core2Duo, który był konstrukcj± bazuj±c±
na Pentium M. Dlaczego zrezygnowali z Pentium 4, czyli architektury  NetBurst
jeżeli były takie wspaniałe?

--
WiesłaW
Opera Mail

Data: 2011-11-25 03:14:06
Autor: Remek
Czy warto t± płytę kupić?
Użytkownik "WiesłaW" napisał:

Sk±d Ty bierzesz te informacje?

Jakie informacje masz na my¶li? Ja dzielę się swoja opini± wynikaj±c± z
do¶wiadczenia.

Dlaczego zrezygnowali z Pentium 4 ... jeżeli były takie wspaniałe?

Ja napisałem, że "były takie wspaniałe"? BYły dobre na swój czas. Proponuję
dyskusje spokojn±, poważn± i mertytoryczn±. W przeciwnym razie wyladujesz w
blacklist. Do rzeczy. Po okresie przewagi AMD Intel wypu¶cił Pentium 4 i tym
momencie AMD nie nad±żył. Szczególnie kiedy pojawiły się wersje z
wielow±tkowo¶ci± i dwoma procesorami logicznymi. AMD nie nad±żaj±c za zegarem
uzyskiwał wydajno¶ć optymalizacj± instrukcji. Oznakowaniw nawi±zywało do zegara
Intela, a faktyczne taktowanie było kilkana¶cie % niższe. I ta sytuacja
pogłębiała się. Szczególnie po pojawieniu się P4 2,6 GHz i wyżej z hyper
threadingiem, który ¶wietnie sprawdzał się w procesorożernych aplikacjach. Np.
konwersja pliku multimedialnego trwała na Pemtium jakie¶ 25% krócej, niż na
Athlonie o podobnej teoretycznie wydajno¶ci. A je¶li w tle był odpalony inny
zasobożerny proces to na AMD była już masakra. Dla mnie niemałe znaczenia miało
również znacznie mniejsze zużycie energi przez P4. Oczywi¶cie czas P4 już min±ł,
bo ¶wiat nie stoi w miejscu.

Dlaczego 64 bitowy procesor AMD to nieporozumienie?

Dlatego, że rejestry 64 bitowe s± niepotrzebne. Powie Ci to każdy niskopoziomowy
programista, który wie o co chodzi. Już 32 bitowe rejestry s± w aplikacjach
wykorzystywane w co najwyżej 30-50%, bo więcej nie potrzeba, a 64 bity to
przerost formy nad tre¶ci± i raczej chyt marketingowy. Przetwarzanie dużej
ilo¶ci danych w krótkim czasie wymaga rendering grafiki w np. współczesnych
grach, ale ...

- do tego celu służy procesor graficzny w karcie video
- wspomagany przez koprocesor, lub mechanizm SSE, a te już dawno dysponowały
rejestrami odpowiednio 80bit i 64bit.

Jednostce centralnej takie rejestry sa niepotrzebne.

Remek

Data: 2011-11-25 10:05:46
Autor: Vituniu
Czy warto t± płytę kupić?
BYły dobre na swój czas.

No wlasnie nieszczegolnie... Wlasnie dla tego Intel
przyklepal NetBurst lopata i cichaczem wrocil do
architektury wywodzacej sie z PIII.
Z reszta, jak czas pokazal, z rewelacyjnym skutkiem.

AMD nie nad±żaj±c za zegarem
uzyskiwał wydajno¶ć optymalizacj± instrukcji.

Zaiste dziwaczne pomysl - tak sobie cos optymalizowac....

Oznakowaniw nawi±zywało do zegara Intela, a faktyczne
taktowanie było kilkana¶cie % niższe.

Raczej okolo 30%.

Np. konwersja pliku multimedialnego trwała na Pemtium jakie¶
25% krócej, niż na Athlonie o podobnej teoretycznie wydajno¶ci.

Czyli, ze pi razy drzwi, taki PIV 3 GHz liczyl tak samo szybko
jak Athlon 2GHz i jest to przewaga Pentium? Dobrze zrozumialem?

Dla mnie niemałe znaczenia miało
również znacznie mniejsze zużycie energi przez P4.

Mozesz rozwinac?

Dlaczego 64 bitowy procesor AMD to nieporozumienie?

Dlatego, że rejestry 64 bitowe s± niepotrzebne.
Powie Ci to każdy niskopoziomowy programista,
który wie o co chodzi.

Moge to sobie do stopki wstawic? :D

pozdrawiam,
Vituniu.

Data: 2011-11-25 16:09:22
Autor: Remek
Czy warto t± płytę kupić?
Użytkownik "Vituniu" napisał:

> AMD nie nad±żaj±c za zegarem
> uzyskiwał wydajno¶ć optymalizacj± instrukcji.

Zaiste dziwaczne pomysl - tak sobie cos optymalizowac....

Dziwaczny pomysł? Poczytaj wpierw na ten temat zanim palniesz kolejn± głupotę.

> Dlatego, że rejestry 64 bitowe s± niepotrzebne.
> Powie Ci to każdy niskopoziomowy programista,
> który wie o co chodzi.

Moge to sobie do stopki wstawic? :D

Okazuje się nie po raz pierwszy zreszt±, że pojęcie masz marne, a usiłujesz
zaistnieć. Napisałe¶ w życiu choć jeden program typu "Hello world"? Wiesz jak to
działa? Nie dorastasz do tej dyskusji.

PLONK

Remek

Data: 2011-11-25 23:19:12
Autor: WiesłaW
Czy warto t± płytę kupić?
Dnia 25-11-2011 o 03:14 Remek napisał na pl.comp.pecet:

Ja napisałem, że "były takie wspaniałe"? BYły dobre na swój czas.

Proponuję dyskusje spokojn±, poważn± i mertytoryczn±. W przeciwnym
razie wyladujesz w blacklist.

Nie prowadziłe¶ dyskusji poważnej i merytorycznej, więc proszę nie
strzelać fochów i straszyć blacklistami.

[...]

Za wikipedi±:
Wydajno¶ć Athlona XP była wyliczana na podstawie systemu PR rating, który
porównywał wydajno¶ć XP do Pentium 4. Ponieważ Athlon XP miał wyższy
stosunek IPC niż Pentium 4 (i około 10% wyższy niż Thunderbird), był
bardziej wydajny pomimo niższych częstotliwo¶ci taktowania.

[...]

W czasach Pentium 4, Hyper-Threading dla zwykłego użytkownika nie miał
praktycznie żadnego znaczenia. Do obsługi tegoż, potrzeba wsparcia nie
tylko systemu operacyjnego (w2k nie osługiwał tego), ale również potrzebne
jest oprogramowania obsługuj±cego tę technologię. W tym czasie
oprogramowania takiego po prostu było bardzo mało.

Ci±gle się to oczywi¶cie poprawia. Ja osobi¶cie wolę jednak procesory z
fizycznymi rdzeniami, a nie atrap±. W ten sam sposób poprawia się również
dostęp 64 bitowych aplikacji.
Ponadto nie wiem czy zauważyłe¶, ale Intel również nie wiadomo dlaczego
zaimplementował te niepotrzebne 64-bitowe instrukcje w swoich procesorach.

Ponadto za Wikipedi±:
W chwili gdy Intel Pentium 4 3.06 GHz HT wszedł do użycia dla niektórych
programistów specyficznych aplikacji problemem było podjęcie decyzji czy
zaimplementować obsługę nowej technologii w swoich programach[9], ponieważ
niektórzy z nich wci±ż testowali swoje programy przy użyciu systemów
operacyjnych, które nie były optymalizowane do obsługi technologii
Hyper-threading (np. Windows 2000), oraz to, że w tamtym czasie większo¶ć
komputerów była wyposażona w procesory jednow±tkowe.

również znacznie mniejsze zużycie energi przez P4. Oczywi¶cie czas P4  już min±ł,
bo ¶wiat nie stoi w miejscu.

Za wikipedi±:
W roku 2006 technologia wielow±tkowo¶ci współbieżnej została skrytykowana
za nadmierne zużycie energii. Na przykład konsorcjum specjalizuj±ce się w
produkcji układów niskopr±dowych ARM opublikowało informację, że
zastosowanie technologii wielow±tkowej w maszynach wieloprocesorowych SMT
potrafi zużyć do 46% więcej energii niż rozwi±zania procesorów
dwurdzeniowych. Co więcej konsorcjum to stwierdziło, że zastosowanie
technologii wielow±tkowej w maszynach wieloprocesorowych SMT powoduje
wzrost o 42% ilo¶ci dostępu do pamięci cache (cache thrashing) podczas
gdy rozwi±zania dwurdzeniowe (Dual Core) powoduj± spadek występowania
tego niekorzystnego zjawiska o 37%

Intel wreszcie uznał, że droga zwiększania taktowania procesora jest
jednak niedobra, gdyż przyrost wydajno¶ci jest zbyt mały w porównaniu ze
wzrostem poboru energii i porzucił "NetBurst" wprowadzaj±c now±
architekturę. Jeden z ostatnich, a może i ostatni jednordzeniowy Procesor
Intela P4 zużywał ok 150W energii.

Chyba starczy.
Jak może zauważyłe¶, ja swoje do¶wiadczenie staram się uzupełniać
powszechnie dostępn± wiedz±. Oczywi¶cie nie twierdzę, że Wikipedia jest
wyroczni±, niemniej z powyższymi cytatami się zgadzam, ponieważ pamiętam
tamte czasy.

--
WiesłaW
Opera Mail

Data: 2011-11-26 21:01:40
Autor: Remek
Czy warto t± płytę kupić?
Użytkownik "WiesłaW" napisał:

Za wikipedi±:
Ponadto za Wikipedi±:
Za wikipedi±:

Je¶li Wikipedia to Ľródło Twojej wiedzy, to nie mamy o czym rozmawiać.

W czasach Pentium 4, Hyper-Threading dla zwykłego użytkownika nie miał
praktycznie żadnego znaczenia.

Miał, bo znacznie zwiększał wydajno¶ć.

Ja osobi¶cie wolę jednak procesory z fizycznymi rdzeniami, a nie atrap± ...

To przykład merytorycznej wypowiedzi. Co kogo obchodzi co Ty wolisz?

Intel również nie wiadomo dlaczego
zaimplementował te niepotrzebne 64-bitowe

O to należałoby pytać Intel. Może dlatego, że tacy znawcy jak Ty "wol±" 64 bity
niż 32? Lepiej brzmi rynkowo? Poszukaj jakichs grup programistycznych i poczytaj
o problemach. Programistom o wiele bardziej potrzebne były by dodatkowe rejestry
ogólnego przeznaczenia, a nie zwiększanie rozmiaru istniej±cych. Dlaczego
producenci tego nie robi±? Bo to bardzo trudne, znacznie trudniejsze niż
zwiększenie pojemno¶ci komórki pamięci z 32 do 64 bitów. Pomy¶l dlaczego.

Chyba starczy.

Dla mnie tak. Pojęcia wielkiego nie masz.

PLONK

Remek

Data: 2011-11-27 11:26:34
Autor: Maru
Czy warto t± płytę kupić?
W dniu 26.11.2011 21:01, Remek pisze:
> [...]
zwiększenie pojemno¶ci komórki pamięci z 32 do 64 bitów. Pomy¶l dlaczego.

Widzę, że w±tek już żyje własnym życiem. Swoj± drog±, kupiłem płytę ECS A780GM-A, muszę tylko poczekać aż przyjdzie.
Poza tym ja tam wolę platformę 64-bit, id±c Twoim tokiem rozumowania, może należałoby wrócić do programowania 16-bitowego.

Data: 2011-11-27 18:01:47
Autor: WiesłaW
Czy warto t± płytę kupić?
Dnia 26-11-2011 o 21:01 Remek napisał na pl.comp.pecet:

Użytkownik "WiesłaW" napisał:

Je¶li Wikipedia to Ľródło Twojej wiedzy, to nie mamy o czym rozmawiać.

Jest o wiele lat ¶wietlnych wiarygodniejsza od Twoich prawd objawionych i
osobistych przemy¶leń. Jeżeli jednak mimo wszystko uważasz się za takiego
giganta wiedzy, to napisz tam swój artykuł.

W czasach Pentium 4, Hyper-Threading dla zwykłego użytkownika nie miał
praktycznie żadnego znaczenia.

Miał, bo znacznie zwiększał wydajno¶ć.

Rozumiem, miał bo.. miał i tak ma być :)
http://twojepc.pl/artykuly.php?id=pentium4_3_06&strona=2

Ja osobi¶cie wolę jednak procesory z fizycznymi rdzeniami, a nie atrap±

To przykład merytorycznej wypowiedzi. Co kogo obchodzi co Ty wolisz?

Nie, to jest przykład Twojej kompletnej ignorancji i lenistwa. Znowu nie
doczytałe¶ do czego służy grupa dyskusyjna. Najciekawsze jest jednak to,
że Tobie wolno prezentować swoje pogl±dy, a innym już nie? :/

Jeżeli teoretycznie procesor z Hyper-Threadingiem jest dzi¶ w stanie
osi±gn±ć max 30% większ± wydajno¶ć, to procesor bez tego, a z dodatkowymi
rdzeniami jest wydajniejszy 100%. Rozumiesz na czym polega różnica, czy
mam Ci to jako¶ specjalnie rozrysować?

[...]

Zastanów się trochę - po jak± cholerę mam rozpatrywać problemy
programistów? Mam dosyć swoich i jako¶ nikt mnie nie żałuje. Niech pisz±
petycje do producentów.

[...]

Tutaj pojechałe¶. Może najzwyczajniej w ¶wiecie "znawcy" chcieliby
zwiększyć sobie ilo¶ć pamięci w komputerze? Widać podstawowe zagadnienia
s± dla Ciebie za trudne, ale programowanie niskopoziomowe już nie :D..

http://www.centrumxp.pl/Sprzet/1254,1,Architektura_x64.aspx
http://www.centrumxp.pl/Sprzet/1258,1,Architektura_x64_a_pamiec_systemowa.aspx

PLONK

Wybacz, ale ja się takimi zabawkami nie bawię.

--
WiesłaW
Opera Mail

Data: 2011-11-25 19:15:08
Autor: Przemysław Ryk
Czy warto t± płytę kupić?
Dnia Thu, 24 Nov 2011 15:20:42 +0100, Remek napisał(a):

Zapomniales dodac, ze omijasz bo jest to "szajs" ;p

Po co ta złosliwość? Czy grupa dyskusyjna nie słuzy do wymiany opinii? To może
byc ciekawa dtskusja.

Wiesz - jeszcze przydałoby się owe opinie jakoś uzasadnić, a nie
przedstawiać je jako prawdy objawione.

doświadczenia i obserwacje. Obecność AMD na rynku spowodowała swego czasu
gwałtowny spadek cen procesorów i płyt głównych. Jednak poza okresem Athlonów i
Duronów klasy 1 GHz kontra Pentium III, kiedy to AMD górował wydajnością, jednak
Intel ma duĹĽÄ… przewagÄ™. Ich wyroby sÄ… ogĂłlnie rzecz ujmujÄ…c lepsze. MoĹĽna
podawać szczegóły. AMD po prostu nie nadąża. Ich procesor 64 bitowy, który miał
być odpowiedzią na serię Pentium 4 to niestety nieporozumienie.

Dobrze, że mój Athlon 64+ 3000+, FX-57 czy X2 3800+ o tym nie wiedziały i
służyły mi dobrze przez lata. Na tej samej płycie głównej, kiedy Intel
zdążył już trzecią podstawkę wprowadzić…

--
[ PrzemysĹ‚aw "Maverick" Ryk                ICQ: 17634926    GG: 2808132 ]
[ Nim jÄ™zyk puĹ›cisz w taniec,                                           ]

Data: 2011-11-25 19:05:08
Autor: Przemysław Ryk
Czy warto t± płytę kupić?
Dnia Wed, 23 Nov 2011 04:59:06 +0100, Remek napisał(a):

faktycznie myślałem, że padną jakieś konkrety ...

Moja ocena jest za tzw. całokształt. Nie ma co sie rozpisywać. Chcesz wierz, nie
chcesz nie wierz, ale jak kupisz MSI to za jakiĹ› czas podziel siÄ™ swoja opiniÄ….

Miałem sprzęt MSI (płyty główne, karty graficzne, przewinęły mi się ze dwa
netbooki). Działał dobrze, czasami z niewielkimi problemami (płyta główna
potrafiła z automatu ustawić zbyt agresywne timingi pamięci). Poza tym -
IMVHO - całkiem przyzwoicie wykonany sprzęt.

chyba zdam się po części na dane techniczne i na własne widzi mi się.

Dobrze Ci radzÄ™. Zapomnij o MSI.

Bo?

Asrock oceniam na 3+. Polecam Asusa, lub Gigabyte.

Idąc tym tokiem, to biorąc swoje doświadczenia za Striker Extreme na Asusa
wypadałoby mi tylko i wyłącznie kląć do trzech pokoleń założycieli wstecz.
Tyle, ĹĽe ja sobie zdajÄ™ sprawÄ™ z tego, ĹĽe sÄ… produkty mniej lub bardziej
udane.

Koniecznie na chipsecie Intela.

Nawet jak masz zamiar Phenoma kupić?

I dpbrze zapoznaj się z wyposażeniem płyty. Chociaż teraz raczej trudno
znaleźć płytę, która by nie miała złącza SATA, czy FireWire, ale
strzeĹĽonego...

Taki np. Gigabyte potrafi wypuścić płytę z chipsetem Z68, ale bez złącz do
podłączenia monitora. No ale to nie MSI, więc pewnie peany będziesz piał? :D

Zapoznaj się również z listą obsługiwanych procesorów i
dostępnością driverów.

Drivery do chipsetu - od producenta takowego. Do układów audio - od
producenta takowego. Do dodatkowych kontrolerów - od producenta układów
takowego…

--
[ PrzemysĹ‚aw "Maverick" Ryk                   ICQ: 17634926    GG: 2808132 ]
[ Prawda, nawet gdy dotyczy rzeczy drobnej, przekracza niepewne poglÄ…dy ]

Data: 2011-11-23 04:48:06
Autor: Remek
Czy warto t± płytę kupić?
[...]

Wyraziłem swoje zdanie. Ty mogłe¶ wyrazić swoje.

Gdyby¶ napisał przynajmniej na czym się przejechałe¶, zamiast tego
bezsensownego niczym nie uzasadnionego stwierdzenia.

Je¶li autor w±tku zapytał by o szczegóły to bym je podał. Radzę Ci zrezygnować z
okre¶leń typu "bezsensownego", "niczym nie uzasadnionego", bo za chwilę
dostaniesz należyta odprawę. Widzę, że aspirujesz do jakiego¶ autorytetu z
prawem do oceny moich wypowiedzi. Przepraszas i następnie robisz to samo. I na
koniec. Odpowiadam autorowi, nie Tobie i Twoje zdanie mnie nie interesuje póki
co.

Remek

Data: 2011-11-24 23:53:59
Autor: WiesłaW
Czy warto t± płytę kupić?
Dnia 23-11-2011 o 04:48 Remek napisał na pl.comp.pecet:

[...]

Nie będę rezygnował z żadnych okre¶leń, a Twoje rady mnie nie interesuj±
póki co. Jeżeli nie chcesz czytać moich "wypocin" to może przynajmniej się
wysil i przeczytaj FAQ grupy, szczególnie punkt 1.4.1. Może zrozumiesz
(choć zaczynam w±tpić) o co mi chodziło. Tam również kieruj swoje należyte
odprawy.

--
WiesłaW
Opera Mail

Data: 2011-11-23 15:14:28
Autor: Doxent
Czy warto tą płytę kupić?

Użytkownik "Remek" <dupa@gmail.com> napisał w wiadomości news:jabupu$a01$1inews.gazeta.pl...
Użytkownik "Maru" napisał:

lub coĹ› z MSI

MSI radzę omijać z daleka. Gorszego szajsu ze świecą szukać.

problem w tym, że wszystkie płyty to mniej więcej ten sam poziom szajsu. Z MSI miałem jak dotąd najmniej problemów. Najwięcej z Asusami czy Gigabyte.

Data: 2011-11-23 17:17:42
Autor: Radosław Sokół
Czy warto t± płytę kupić?
W dniu 23.11.2011 15:14, Doxent pisze:
problem w tym, że wszystkie płyty to mniej więcej ten sam poziom szajsu. Z MSI miałem jak dot±d najmniej problemów. Najwięcej z Asusami czy Gigabyte.

A ja na odwrót, z Gigabyte mam ¶wietne do¶wiadczenia, a z
ASRockami fatalne. MSI akurat miałem chyba tylko ze dwie i
jedna już padła (kondensatory).

W zasadzie nie ma co mówić, że jaki¶ producent płyt głównych
nie jest godzien polecenia. Albo wszyscy s±, albo żaden, bo
wszyscy maj± gorsze modele, gorsze serie, gorsze czasy.

|                 |  Politechnika ¦l±ska                   |

Data: 2011-11-24 15:26:24
Autor: Remek
Czy warto t± płytę kupić?
Użytkownik "Radosław Sokół" napisał:

W zasadzie nie ma co mówić, że jaki¶ producent płyt głównych
nie jest godzien polecenia. Albo wszyscy s±, albo żaden, bo
wszyscy maj± gorsze modele, gorsze serie, gorsze czasy.

Jest jednak możliwa statystyka wynikaj±ca a wieloletnich do¶wiadczeń. Ja
proponuję chętnym do kupna MSI próbę znalezienia strony MSI i:

- wyszukaniw sterowników
- supportu
- manuali

Konia z rzędem temu, komu się uda. To bardzo wiele mówi o tej firmie.

Remek

Data: 2011-11-24 19:19:55
Autor: JoteR
Czy warto t± płytę kupić?
"Remek" napisał:

Ja proponuję chętnym do kupna MSI próbę znalezienia strony MSI i:

- wyszukaniw sterowników
- supportu
- manuali

Pod BeOS faktycznie może być ciężko. Natomiast dla przeciętnych windziarzy wszystko leży w zasięgu myszki i to po polsku:
http://pl.msi.com/index.php
Wła¶nie niedawno złożyłem dla dzieciaka komputer na MSI G41M-P28 (bo najtańsza na Agito była). Wystraszony Twoimi słowy przeklikałem się szybko przez podan± stronę i wyl±dowałem na
http://pl.msi.com/product/mb/G41M-P28.html#/?div=Driver&os=All

Konia z rzędem temu, komu się uda.

Koń, jaki jest, każdy widzi - do windy mi nie wlezie. Ale tego rzęda to poproszę.

JoteR

Data: 2011-11-24 19:31:30
Autor: Irokez
Czy warto t± płytę kupić?
Użytkownik "JoteR" <joter@pf.pl> napisał w wiadomo¶ci news:jam1sj$nru$1inews.gazeta.pl...
"Remek" napisał:
[...]

Ja też złożyłem kompa za grosze na MSI K9AGM, sterowniki i manual zero problemu, ale BIOS do tego to jest tak strasznie biedny...My¶lałem że to od jakiego¶ HP czy innego gotowca płyta, ale nie..

Poza tym działa. A Gigabyte mi się zjarało, mostek południowy się spalił.
Z Asusami nie miałem problemów za to, no i EPOX to były fajne płytki :)

Pozdro

--
Irokez

Data: 2011-11-25 16:16:36
Autor: Remek
Czy warto t± płytę kupić?
Użytkownik "JoteR" napisał:

Koń, jaki jest, każdy widzi - do windy mi nie wlezie. Ale tego rzęda to
poproszę.

Znalazłe¶ jakis manual choćby do P4 S478? Zreszt± nie pretenduję do głoszenia
prawd objawionych. Miałem złe do¶wiadczenia z ta firm± i to napisałem.

Remek

Data: 2011-11-25 19:15:08
Autor: Przemysław Ryk
Czy warto t± płytę kupić?
Dnia Thu, 24 Nov 2011 15:26:24 +0100, Remek napisał(a):

[...]

Może ja żyję w jakiej¶ rzeczywisto¶ci równoległej, ale tak spytam kontrolnie
- w czym problem?

--
[ Przemysław "Maverick" Ryk                ICQ: 17634926    GG: 2808132 ]
[ Wła¶nie zakończyłem 14-dniow± dietę, i jedyne co straciłem,           ]

Czy warto tą płytę kupić?