Czy według Was dobrym pomysłem ..........?

Data: 2009-02-22 20:17:00
Autor: rowerzysta2
Czy według Was dobrym pomysłem ..........?
 Witam wszystkich rowerzystów. Cenię sobie w rowerze najbardziej prostotę i bez obsługowość. Kupiłem sobie rower trekingowy w którym jest zastosowany widelec amortyzowany - elastomerowy, jestem z niego bardzo zadowolony, ale mnie w pełni nie amortyzuje przed wstrząsami. Czy według Was dobrym pomysłem jest zastosowanie siodełka amortyzowanego, uwzględniając to, że kupiłem rower z myślą o wyprawach rowerowych?. Za wszystkie odpowiedzi z góry dziękuję.

Pozdrawiam
rowerzysta2  --

Data: 2009-02-22 21:04:02
Autor: mariuszmo
[...]

Zakładam, ze myślisz o amortyzowanej sztycy
Oczywiście, że tak jeśli będzie ona dobrej jakości, popatrz na cane creek thudbuster lub thudbuster LT, używam to w moim sztywnym górskim HT.
W przeciwieństwie do calkiem sztywnego roweru można na tym wytrzymać godziny, co więcej da się jeździć szybciej, nierówności nie wybijają z rytmu pedałowania w takim stopniu jak na sztywnym.
Inaczej popatrz ma siodła broksa.

Niestety jedno i drugie rozwiazanie jest dość kosztowne, ale warte przemyślenia

Data: 2009-02-22 22:33:03
Autor: Kuba Stasiak
Czy według Was dobrym pomysłem ..........?
Niestety jedno i drugie rozwiazanie jest dość kosztowne, ale warte przemyślenia

Nie koniecznie trzeba kupować topowe modele. Ja uzywam:

http://www.allegro.pl/item555841772_sztyca_amortyzowana_sr_suntour_ncx_d5_model_2007.html

i sobie chwalę. Znacznie leszpa amortyzacja niż w sprężynowych sztycach.

Data: 2009-02-23 00:19:00
Autor: Andrzej W.
Kuba Stasiak pisze:

[...]

Potwierdzam, bardzo dobre rozwiązanie w rozsądnej cenie, trzeba tylko czasem przesmarować bo zaczyna piszczeć okrutnie.

--
Pozdrawiam,
Andrzej

Data: 2009-02-23 00:27:03
Autor: Kuba Stasiak
[...]

fakt, po jakichś 200km musiałem kapnąć oleju. Użyłem zielonego FL i jest już ok. Nadmiar warto wytrzeć by sie brud nie zbierał.

Data: 2009-02-23 20:34:28
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Czy według Was dobrym pomysłem ..........?
Panie Andrzej W., prezesie pl.rec.rowery z siedzibą w
<news:gnsn0v$s1h$1mx1.internetia.pl> przy ul....

http://www.allegro.pl/item555841772_sztyca_amortyzowana_sr_suntour_ncx_d5_model_2007.html

Ona, mówiąc nieładnie, jest do dupy.
Po 4000km (!!!) musiałem kombinować ze zmianą tego takiego wałeczka...
Pieprzenia się było co niemiara. Drugi raz bym tego nie kupił, ale...

<prywata>
....jakby ktoś był zainteresowany odkupieniem jej za pół ceny allegrowej -
zapraszam na priva.
</prywata>

Data: 2009-02-23 06:28:55
Autor: Ryszard Mikke
Kuba Stasiak <mp3fan@op.pl> napisał(a):
> [...]

i sobie chwalę. Znacznie leszpa amortyzacja niż w sprężynowych sztycach.

Z tym, że może warto przegrzebać archiwum grupy i rozważyć
poszukanie innego sprzedawcy.

rmikke

Data: 2009-02-23 13:14:28
Autor: Wojtas
Ryszard Mikke pisze:

Z tym, że może warto przegrzebać archiwum grupy i rozważyć
poszukanie innego sprzedawcy.

O ile dobrze pamiętam to jednak większość nie miała kłopotów z tym sprzedawcą.
Moim zdaniem jest bez zarzutu.

--
Pozdr.
wojtas(at)rubikon.pl

Data: 2009-02-24 10:38:05
Autor: amrac
Czy według Was dobrym pomysłem ..........?
Data: 2009-02-23 01:17:38
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke
Dnia 22.02.2009 21:04 użytkownik mariuszmo napisał :
[...]

E tam, podstawa to dobre siodło, można na takim spokojnie wytrzymać wiele godzin jazdy, zaś nie wyobrażam sobie niewygodnego siodła na amortyzowanej sztycy nawet najlepszej jakości. Dlatego osobiście nie uważam by takie sztyce były do czegoś potrzebne. To moje zdanie i całkowicie się z nim zgadzam.

Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

Data: 2009-02-23 14:20:26
Autor: Gotfryd Smolik news
On Sun, 22 Feb 2009, mariuszmo wrote:

W przeciwieństwie do calkiem sztywnego roweru można na tym wytrzymać godziny,

  Czekaj czekaj, na całkiem sztywnym nie można?
  To ja mam amortyzację i o tym nie wiem :D

pzdr, Gotfryd

Data: 2009-02-22 22:11:48
Autor: Tomasz Orzechowski
rowerzysta2 wrote:
[...]

Zależy jakie to wyprawy...

Mówiąc inaczej:
1. Czy chodzi Ci o wielogodzinne jeżdżenie drogami o +/- ubitej nawierzchni z przewagą polskiego dziurawego asfaltu.
2. Czy o mocniejszym XC?...

W pierwszym przypadku sugeuję wygodne i szersze miękkie siodełko...
A w drugim sztycę CC: http://www.cult-bikes.com/CaneCreek.htm

Pozdrawiam,

Tomek

Data: 2009-02-23 20:28:04
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Czy według Was dobrym pomysłem ..........?
Panie Tomasz Orzechowski, prezesie pl.rec.rowery z siedzibą w
<news:gnsf2l$r3k$1news.agh.edu.pl> przy ul....

W pierwszym przypadku sugeuję wygodne i szersze miękkie siodełko...

Ja tam na razie będę eksperymentował z Brooksem B17. Miękkie już miałem,
dziękuję bardzo, nigdy więcej. Dobre na jazdę do sklepu po bułki.

Data: 2009-02-24 10:39:54
Autor: amrac
Czy według Was dobrym pomysłem ..........?
Tomasz Orzechowski pisze:
2. Czy o mocniejszym XC?...

Spytaj tych od mocniejszego XC co myślą o amortyzowanych sztycach :)

Data: 2009-02-23 20:30:22
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Czy według Was dobrym pomysłem ..........?
Panie rowerzysta2, prezesie pl.rec.rowery z siedzibą w
<news:139f.0000015f.49a1a4acnewsgate.onet.pl> przy ul....

Cenię sobie w rowerze najbardziej prostotę i bez obsługowość.[...] Czy według Was dobrym pomysłem jest zastosowanie siodełka amortyzowanego, uwzględniając to, że kupiłem rower z myślą o wyprawach rowerowych?

Sztyca amortyzowana to tylko kolejny element, który może się zepsuć, to
raz. Dwa: waży. Trzy: wcale nie jest taka fajna. Przejeździłem z nią
trochę, żeby było jakoś bardzo wygodniej w porównaniu do twardej... Nie
stwierdziłem.

Data: 2009-02-24 10:42:51
Autor: amrac
Czy według Was dobrym pomysłem ..........?
Ktoś Ci już napisał-podstawą jest dobre siodło. Ale nie takie o którym ktoś Ci powie że jest wygodne tylko takie, na którym Tobie jest wygodnie bo każdy ma inny tyłek. Najlepiej popożyczaj od kumpli siodełka, żeby mieć porównanie, szerokie/wąskie/miękkie/twarde itp. W Krakowie w bikerszopie była swego czasu możliwość testowania siodełek. Nie wiem na jakiej zasadzie, mniejsza o to. Da się, popytaj w znanych Ci sklepach czy nie udostępniają jakiegoś egzemplarzu do testów (raczej z droższych siodełek).

Data: 2009-02-24 11:08:19
Autor: Kuba Stasiak
[...]

Duże znaczenie ma też ułożenie ciała. Tak się składa że przy rowerach XC czy szosówkach pozycja jest prawie "czworacza", natomiast w rowerach trekingowych wyprostowana. Stąd do XC nie potrzeba a nawet są zbędnym balastem amortyzowane sztyce, natomiast przy trekingu się sprawdza.

Data: 2009-02-24 13:31:56
Autor: Wojtas
Kuba Stasiak pisze:

trekingowych wyprostowana. Stąd do XC nie potrzeba a nawet są zbędnym balastem amortyzowane sztyce, natomiast przy trekingu się sprawdza.

Cholera jakoś wiele osób jeździ XC na tych CC i sobie chwali. Pewnie nie wiedzą, że są im zbędne te sztyce. Dzięki za oświecenie!

--
Pozdr.
wojtas(at)rubikon.pl

Data: 2009-02-24 14:27:01
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke
Dnia 24.02.2009 13:31 użytkownik Wojtas napisał :
Kuba Stasiak pisze:

[...]

Pokaż mi kogoś jeżdżącego _XC_ na amortyzowanej sztycy.

Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

Data: 2009-02-24 18:39:43
Autor: Wojtas
Mikołaj "Miki" Menke pisze:

Pokaż mi kogoś jeżdżącego _XC_ na amortyzowanej sztycy.

Doprecyzuj co to znaczy XC, bo w kontekście tego co pisał kolega Kuba wychodzi na to że miał na myśli AM. A z tym się zdecydowanie nie zgadzam, tym bardziej z tezą jako byłby to wynalazek tylko dla posiadaczy trekingów.

--
Pozdr.
wojtas(at)rubikon.pl

Data: 2009-02-24 19:25:27
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke
Dnia 24.02.2009 18:39 użytkownik Wojtas napisał :
Mikołaj "Miki" Menke pisze:

[...]

XC znaczy XC i tu nie ma co precyzować. W XC amortyzowane sztyce nie są używane. W AM, enduro, trekkingu itd. owszem.

Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

Data: 2009-02-24 21:30:20
Autor: Wojtas
Mikołaj "Miki" Menke pisze:

XC znaczy XC i tu nie ma co precyzować.

No popatrz ale kolo wyżej wcale nie miał na myśli XC. No skoro dla niego istnieje tylko XC albo jazda na trekingu to ja wymiękam.

--
Pozdr.
wojtas(at)rubikon.pl

Data: 2009-02-25 09:58:51
Autor: Kuba Stasiak
Czy według Was dobrym pomysłem ..........?
No popatrz ale kolo wyżej wcale nie miał na myśli XC.

Pisząc o XC mam na mysli XC, jakim cudem przeinaczyłeś sobie, że moje XC to co innego?

No skoro dla niego istnieje tylko XC albo jazda na trekingu to ja wymiękam.

Dla mnie tylko taka jazda obecnie istnieje, gdyż posiadam rower do XC oraz trekinga (kliknij w link ze stopki i obejrzyj sobie tam dwa moje rowerki). Ten do XC sztycy na amorze nie ma i mieć nie będzie, bo jej po prostu tam nie potrzeba. Choć siodło twarde tyłek mnie wcale nie boli, gdyż spora część mojego cieżaru w tym przypadku przenoszona jest na ręce. Przy trekingu mam natomiast bardziej wyprostowaną pozycję i tyłek mnie bolał choć mam żelowe siodło. Byłem zmuszony zakupić sztycę amortyzowaną i teraz jest ok. Więc w przypadku mojej wypowiedzi na temat amortyzowanych sztyc opierałem się na własnej wiedzy.

--
http://inimicus.bikestats.pl/

Data: 2009-02-24 15:08:23
Autor: amrac
Wojtas pisze:
Kuba Stasiak pisze:

[...]

Doprawdy? A ilu jeździ "mocniejsze XC"?

Data: 2009-02-24 18:34:44
Autor: Wojtas
amrac pisze:

Doprawdy? A ilu jeździ "mocniejsze XC"?

A co to takiego "mocniejsze XC"?

--
Pozdr.
wojtas(at)rubikon.pl

Czy według Was dobrym pomysłem ..........?