Czy widzicie blokady na KK?

Data: 2012-12-08 08:25:52
Autor: SQLwiel
Czy widzicie blokady na KK?
Czy któryś kartowydawca pokazuje w net-serwisie blokady powieszone na karcie?
Nie miałem tych kart za-wiele i nie zwracałem na to uwagi. Aktywnie używam tylko VC BZWBK.
Teraz częściej robię zwykłe zakupy przez net, gdzie np (w Tesco) najpierw jest weryfikacja karty, potem (na drugi albo i 5. dzień) dostawa, wartość może się różnić od zamówienia, a obciążenie karty jest jeszcze później. Czasem ciężko się w tym połapać. Jedyne, co widzę zanim transakcja zostanie rozliczona, to saldo karty. No - przez parę dni widzę pozycję "zakup", na razie jest to zgodne z późniejszym obciążeniem, ale nie wiem co się dzieje kiedy, a "data transakcji" też się ma nijak do czegokolwiek.
Te kilka dni niepewności (w przypadku alma24 - nawet tydzień i dłużej) trochę mnie drażni.

--

DziÄ™kujÄ™ i pozdrawiam.   SQLwiel.

Data: 2012-12-08 09:59:47
Autor: MarekZ
Czy widzicie blokady na KK?
Użytkownik "SQLwiel"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup dyskusyjnych:50c2eb80$0$1311$65785112@news.neostrada.pl...

[...]

Do e-Tesco chyba wypadałoby używać debetowej lub kredytowej z mb (nie World) karty Synca? Ja tak robię (jeszcze nie naliczał mi się z tego moneyback, pierwszy raz ma być za listopad) i na niej są blokady z opisem.

Data: 2012-12-08 10:37:46
Autor: SQLwiel
MB na delfinie mB? Re: Czy widzicie blokady na KK?
W dniu 2012-12-08 09:59, MarekZ pisze:

Do e-Tesco chyba wypadałoby używać debetowej lub kredytowej z mb (nie
World) karty Synca? Ja tak robię (jeszcze nie naliczał mi się z tego
moneyback, pierwszy raz ma być za listopad) i na niej są blokady z opisem.

Podpowiedz, gdzie jest opisany ten MB na debetce mB?

--

DziÄ™kujÄ™ i pozdrawiam.   SQLwiel

Data: 2012-12-08 10:57:24
Autor: MarekZ
MB na delfinie mB? Re: Czy widzicie blokady na KK?
Użytkownik "SQLwiel"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup dyskusyjnych:50c30a61$0$1297$65785112@news.neostrada.pl...

[...]

Skrótu mb użyłem w znaczeniu 'moneyback', a nie broń Boże mBank. na debetowej mBanku nie ma 5% moneybacku.

Dla karty debetowej Synca blokady wyświetlamy klikając kolejno z głównego ekranu: "Rachunki", następnie "Karty", następnie wybraną kartę debetową i następnie napis "Zablokowane środki", po czym rozwija się lista blokad z opisami (brak daty założenia i obowiązywania ale jest podmiot zakładający blokadę oraz jej kwota). Po prawej stronie jest narzędzie do filtrowania, które jednak wydaje się kompletnie nie działać dla blokad (działa częściowo dla operacji zaksięgowanych).

Data: 2012-12-08 11:14:59
Autor: SQLwiel
W dniu 2012-12-08 10:57, MarekZ pisze:

[...]

Dzięki za szczegółowe objaśnienie.
Mnie się nie przyda (nie mam Synca), ale innym pewno tak. To już zdaje się kolejna zaleta Synca, po wyświetlaniu MCC.

.... mój synek ma Synca (tzn ma córkę, a ja już dziadem jestem). Jak optymalnie zrobić tak, żeby on płacił swoim Sync-kiem za moje zakupy w Tesco i Almie? Chyba po prostu dać mu hasło do tych kont? Ale Tesco chyba nie pozwala zapisać koszyka(?)

"karta z mb" oczywiście odczytałem jako "karta z mbanku" :) Cóż - niebezstratna kompresja informacji :)

Na razie na tej VC z BZWBK mam (podobno) 7% MB za zakupy internetowe, do 50zł/m, ale w każdej chwili mogą pokazać "takiego...".
Jeśli to Tesco się nie zbiesi (a na moje oko to nie ma szans się utrzymać), to stanie się dla mnie podstawowym kanałem bieżących zakupów, więc może warto będzie wziąć Synca, choć pewno jego dni też już policzone.

--

DziÄ™kujÄ™ i pozdrawiam.   SQLwiel

Data: 2012-12-08 12:02:06
Autor: MarekZ

[...]

Almy nie testowałem, natomiast w Tesco możesz płacić dowolną kartą, właściciel karty nie musi być ten sam co "właściciel" konta e-Tesco czy karty clubcard. Tak więc możesz po prostu wpisywać dane nie swojej karty lub swojej karty dodatkowej (podając faktycznie istniejące imię i nazwisko na karcie). Lub tak jak piszesz, udostępnić hasło do tesco-konta.

Tesco pozwala zapisać koszyk, tak to przynajmniej u mnie działa. Po wylogowaniu się i ponownym zalogowaniu widzisz swoje zakupy "w trakcie", nawet już po wyborze daty dostawy i pre-autoryzacji na 10+kwota, dalej możesz je edytować do 23:00 dnia poprzedzającego datę dostawy (bez kolejnej pre-autoryzacji, wiadomo kiedy może się to przydać).

[...]

Czemu e-Tesco miałoby się zbiesić? Najgorsze co się może stać to podniesienie opłaty za dostawę, ale raczej nie wycofają się z e-sprzedawania, niestety alkohole wycofali na skutek jakichś urzędniczych pierdół.

Z Syncem będzie ten minus, że trzeba będzie od nowego roku trzymać tam środki, aby korzystać z moneybacku. Niestety karty BZWBK są dla mnie wybitnie trudno dostępne, a szkoda, bo 7% mb bym nie pogardził, nawet jeśli to tylko 50 zł/m-c.

Data: 2012-12-08 14:06:44
Autor: Andrzej Kubiak
MB na delfinie mB? Re: Czy widzicie blokady na KK?
Dnia Sat, 8 Dec 2012 12:02:06 +0100, MarekZ napisa³(a):

Niestety karty BZWBK s± dla mnie wybitnie trudno dostêpne, a szkoda, bo 7% mb bym nie pogardzi³, nawet je¶li to tylko 50 z³/m-c.

Ale to tylko przez dwa miesi±ce. Je¶li mimo to reflektujesz, to debetówki
te¿ siê ³api±.

AK

Data: 2012-12-08 14:16:51
Autor: MarekZ
MB na delfinie mB? Re: Czy widzicie blokady na KK?
U¿ytkownik "Andrzej Kubiak"  napisa³ w wiadomo¶ci grup

Ale to tylko przez dwa miesi±ce. Je¶li mimo to reflektujesz, to debetówki
te¿ siê ³api±.

Doczyta³em sobie:
http://www.bzwbk.pl/mikrosite/zimowe-7-procent/strona-glowna.html

Bior±c pod uwagê, ¿e efektywny zysk wobec oferty Synca to tylko 2%, co da w efekcie nieca³e 30 z³ przez te dwa miesi±ce, odpuszczê sobie nawi±zywanie relacji z bankiem BZWBK w postaci rachunku ror. Kredytow± to bym wzi±³, ale nie dadz±. :-)

Data: 2012-12-08 14:30:18
Autor: Andrzej Kubiak
MB na delfinie mB? Re: Czy widzicie blokady na KK?
Dnia Sat, 8 Dec 2012 14:16:51 +0100, MarekZ napisa³(a):

odpuszczê sobie nawi±zywanie relacji z bankiem BZWBK w postaci rachunku ror. Kredytow± to bym wzi±³, ale nie dadz±. :-)

A widzisz, i dlatego nie dadz± :) Ja kredytówkê z BZWBK dosta³em wy³±cznie
na piêkne oczy, papiórka ¿adnego nie chcieli, etatowcem nie by³em. Limit
bardzo mi³y.

¯ona kilka dni temu dosta³a ofertê "na klik", zobaczê, czy co¶ siê
zmieni³o, czy te¿ dostanie kartê na oczy jeszcze ³adniejsze od moich ;)

AK

Data: 2012-12-08 12:10:58
Autor: SQLwiel
W dniu 2012-12-08 11:53, MarekZ pisze:

Czemu e-Tesco miałoby się zbiesić?

- Brak minimalnej kwoty zamówienia
- 1zł za dostawę (tak przynajmniej jest u mnie i mojej mamy).
- Możliwość rezygnacji z zakupu po obejrzeniu towaru bez podawania uzasadnienia.
(przy cenach takich, jak na półce w Tesco)

Jaki sprzedawca to wytrzyma? No - chyba, że w Ameryce... :)

Najgorsze co się może stać to
podniesienie opłaty za dostawę, ale raczej nie wycofają się z

Tak. Sądzę, że pójdą w tym kierunku. Jeśli to będzie rozsądne, w granicach typu "do 50zł - 5zł", to nie ma problemu. Ale taki eleclerc, to u mnie chyba wyświetlał >30zł. Niech idą za róg i wychędożą się sami.

Alkohol - w moim regionie oferujÄ… np. e-delikatesy.net.pl. Czyli da siÄ™.
Przydałyby się jeszcze (może ktoś od nich to czyta?) listy zakupowe, ("moja", "mamy", "impreza z kolegami", "impreza z ciotkami") grupy towarów ulubionych, rss o nowościach (ale, kurna, o nowościach, a nie o wciskanych na siłę badziewnych, "promowanych" za pieniądze produktach)...
Na razie trzymam za nich kciuki. Może nie każdy biznes w PL musi być dymaniem w stylu AmberGold?

--

DziÄ™kujÄ™ i pozdrawiam.   SQLwiel.

Data: 2012-12-08 12:35:57
Autor: MarekZ
MB na delfinie mB? Re: Czy widzicie blokady na KK?
Użytkownik "SQLwiel"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup dyskusyjnych:50c32041$0$1316$65785112@news.neostrada.pl...

[...]

To jest próba przeszczepienia tutaj standardów brytyjskich. Także trzymam kciuki żeby to wytrzymali. U mnie minimalny koszt dostawy to 3,98 zł, ale nadal jest to kwota znikoma w stosunku do zysków klienta (czasu oraz wysiłku). Koszt dostawy do 10 zł i tak bym akceptował.

ta ich polityka "zamienników" jest nieco dyskusyjna, ale ja zazwyczaj nie mam żadnego zamiennika, a jak mam zazwyczaj żadnego nie biorę, więc pewnie będzie to jeszcze ewoluować. W każdym razie jest to na pewno próba przyjęcia inteligentniejszego rozwiązania niż po prostu kasowanie części zamówienia. Do dopracowania ma także Tesco ilość podpisywanych papierów, jak biorę wszystko podpisuję aż trzy świstki, jak czegoś nie biorę kurier musi przy mnie wypełnić czwarty, a ja go podpisać. Możliwe dwa sposoby płacenia są w zasadzie idealne dla potrzeb grupy (jedynie nie jestem do końca przekonany o potrzebie wielokrotnej pre-autoryzacji na 10 zł, czemu nie wystarczy raz, a potem dla kart, które już są w bazie pomijać ten krok przy kolejnych zamówieniach, ewentualny brak autoryzacji wyjdzie przecież i tak przy pre-autoryzacji kwoty zamówienia, myślę, że głównie jest to robione dla swobody przypisywania droższych zamienników).

Data: 2012-12-08 17:33:11
Autor: Wemif
SQLwiel <"[nick]"@guglowapoczta.com> wrote:

- Brak minimalnej kwoty zamówienia
- 1z³ za dostawê (tak przynajmniej jest u mnie i mojej mamy).

U mnie minimum 4.98zl, 0.99z³ by³o w promocji kilka tygodni, teraz
ju¿ nie (przynajmniej u mnie).

a.

Data: 2012-12-08 22:34:23
Autor: Marcin
MB na delfinie mB? Re: Czy widzicie blokady na KK?

Witam

W dniu 2012-12-08 12:10, SQLwiel pisze:
> - Możliwość rezygnacji z zakupu po obejrzeniu towaru bez podawania
> uzasadnienia.
> (przy cenach takich, jak na półce w Tesco)

To jest wymog prawny i to AFAIR unijny przy zamowieniach na odleglosc. Tego nie moga zmienic. W kazdym sklepie internetowym musi byc taka mozliwosc.

Pozdrawiam,
Marcin

Data: 2012-12-08 22:13:08
Autor: W
Czy widzicie blokady na KK?
SQLwiel wystuka³, co nastêpuje:

Czy który¶ kartowydawca pokazuje w net-serwisie blokady powieszone na karcie?

uhm... ja jak p³ace KK visa to ING poajwia siê od razu transakcja i ma status 'akceptacja' (czy tam weryfikacja)

Data: 2012-12-10 12:59:34
Autor: Jacek Osiecki
Czy widzicie blokady na KK?
Dnia Sat, 08 Dec 2012 08:25:52 +0100, SQLwiel napisa³(a):
Czy który¶ kartowydawca pokazuje w net-serwisie blokady powieszone na karcie?
Nie mia³em tych kart za-wiele i nie zwraca³em na to uwagi. Aktywnie u¿ywam tylko VC BZWBK.

W Citi blokady pojawiaj± siê natychmiast. Tako¿ w mBanku...
W Polbanku ponoæ nawet saldo nie jest aktualizowane on-line, tylko na dzieñ
po¼niej. Swego czasu mia³em KK w BPH (jeszcze przed zepsuciem go przez
peka³o) i tam te¿ pod koniec blokady natychmiast by³y widoczne...

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944

Data: 2012-12-10 14:47:40
Autor: Matt
Czy widzicie blokady na KK?

W Polbanku ponoæ nawet saldo nie jest aktualizowane on-line, tylko na  dzieñ po¼niej.

W Polbanku blokady i limity autoryzacyjne dzia³aj± standardowo, na  bie¿±co, tylko ich nie widaæ w systemie transakcyjnym. Interfejs webowy  wy¶wietla dane KK pobrane podczas ostatniego przetwarzania nocnego.  Blokady na KK Polbanku mo¿na sprawdzaæ na dezinfolinii.

Matt

Data: 2012-12-10 05:55:06
Autor: luc
Czy widzicie blokady na KK?
W dniu poniedzia³ek, 10 grudnia 2012 14:47:40 UTC+1 u¿ytkownik Matt napisa³:
> [...]

W Polbanku blokady i limity autoryzacyjne dzia³aj± standardowo, na  bie¿±co, tylko ich nie widaæ w systemie transakcyjnym. Interfejs webowy  wy¶wietla dane KK pobrane podczas ostatniego przetwarzania nocnego.  Blokady na KK Polbanku mo¿na sprawdzaæ na dezinfolinii.

I jeszcze na miniwyci±gu do KK, który sobie mo¿na pobraæ w ich bankomatach.

pzdrwm
luc

Data: 2012-12-10 15:46:22
Autor: Zyga
Czy widzicie blokady na KK?
KK mBank MasterCard, Citi MasterCard - widaæ blokady
KK Eurobank Visa - nie widaæ blokad

pzdr
Zyga

Czy widzicie blokady na KK?