Czy właściciel drogi publicznej może wprowadzać własne zasady ruchu drogowego?

Data: 2011-07-03 01:00:27
Autor: Andrzej Lawa
Czy właściciel drogi publicznej może wprowadzać własne zasady ruchu drogowego?
W dniu 03.07.2011 00:00, sympatyczna_poczta_a@amorki.pl pisze:
Czy właściciel drogi publicznej może na niej wprowadzać własne zasady ruchu
drogowego? Pytanie to nasunęło mi się po zapoznaniu ze stroną
http://www.autostrada-a2.pl/pl/bezpieczenstwo/zasady-ruchu.html Zgodnie z
informacją dotyczącą prędkości na autostradzie A2 minimalna wynosi 40km/h:
"minimalna prędkość - 40 km/h". Czy takie dodatkowe ograniczenie, nie mające

Zapoznaj się łaskawie z ustawą "prawo o ruchu drogowym", w szczególności fragmentem definiującym, czym jet autostrada.

Inna sprawa, że tę stronę tworzył ktoś niezbyt przytomny, bo - delikatnie mówiąc - jest tam bełkot np. ta piękna brednia, że po autostradzie wolno poruszać się tylko samochodom i motocyklom, ale nie wolno jednośladom (motocykle to zasadniczo jednoślady, nie wszystkie rowery są jednośladowe, a niektórymi quadami można jeździć po autostradzie, choć zasadniczo nie są ani samochodami, ani motocyklami).

Data: 2011-07-03 23:04:17
Autor:
Czy właściciel drogi publicznej może wprowadzać własne zasady ruchu drogowego?
Zapoznaj się łaskawie z ustawą "prawo o ruchu drogowym", w szczególności fragmentem definiującym, czym jet autostrada.

Znam tą definicję. Nie zmieniła się od bardzo dawna. Mam jednak wrazenie, że ty jej nie znasz :) Punkt ten nic nie mówi o prędkości minimalnej, a jedynie o tym, że poruszające się pojazdy muszą potrafić osiągać 40kh/h.

[...]

Tego nie wyłapałem :) Ale czytałem tylko po łebkach, z nudów.

Czy właściciel drogi publicznej może wprowadzać własne zasady ruchu drogowego?