Czy wojna USA - Chiny jest nieunikniona

Data: 2010-03-29 12:23:34
Autor: CC
Czy wojna USA - Chiny jest nieunikniona
fragment:
Ze dwa lata temu kiedy pisałem o tym, że zbliża nam się na giełdzie
bessa to w artykule pod tytułem „Dokąd zmierza dolar ? Papierowe
imperium”. Pisałem też, że jedyną szansą Ameryki na przetrwanie jako
hegemona jest doprowadzenie do wojny z uzurpatorem – czyli Chinami. Im
szybciej do tego dojdzie tym większe szanse ma Ameryka na kontynuację
swojej przywódczej roli.  Po dwóch latach układanka wydarzeń na scenie
militarnej, geopolitycznej i także gospodarczej całkowicie potwierdza
moje wcześniejsze przypuszczenia. Ameryka nie zajmuje Iraku czy
Afganistanu tylko z powodu ropy. Ameryka zajmuje przyczółki do
generalnego rozstrzygnięcia które prędzej czy później powinno
nastąpić. Pisałem, że  z każdym rokiem dynamicznego chińskiego wzrostu
gospodarczego zmniejsza się militarna przewaga Ameryki nad Chinami.
Nie znam w historii stosunków międzynarodowych sytuacji w której
światowe mocarstwo pełniące funkcje hegemona bez wojny ustąpiłby
miejsca uzurpatorowi. Ameryka jest nadal silna militarnie ale bardzo
krwawi i widać to bardzo mocno dla tych co mają szeroko otwarte oczy.
Proces walki o panowanie nad światem i ustalanie nowego ładu może
potrwać długie lata ale z drugiej strony dynamika zmian przybiera tak
bardzo na sile, że najgorszych scenariuszy możemy się spodziewać
naprawdę całkiem blisko.  Proszę zwrócić uwagę na zmianę stanowiska
USA w sprawie tarczy i umizgi wobec Rosji. Rosja to naturalny
sojusznik Stanów w tym konflikcie i chcą ich pozyskać do tej
konfrontacji. Znając amerykańskie metody działania to raczej mieliby
ochotę rozwiązać kwestię chińską rosyjskimi rękoma. Dla Rosji
największym strategicznym zagrożeniem są także Chiny.  Pomimo swej
butnej i bufoniastej manifestacji militarnej w ostatnich latach Rosja
moim zdaniem nie reprezentuje wielkiej siły militarnej w potencjalnej
konfrontacji totalnej na polu konwencjonalnym. Ma jednak coś co ma
olbrzymie znaczenie. Arsenał nuklearny. Blisko 90 % nuklearnej broni
masowej zagłady skupiona jest w rękach dwóch krajów. Rosji i USA.
Pozostałe 10 % rozkłada się na kilka innych państw jak Chiny, Indie,
Pakistan, Izrael, UK. całość: http://24l.eu/3e
###Obywatele muszą założyc władzy kaganiec i trzymac ją na smyczy###
                           www.obnie.info  TV - www.justin.tv/civiltv

Czy wojna USA - Chiny jest nieunikniona